První pětka v nižší střední třídě má v březnu poněkud nestandardní pořadí. Renault Mégane totiž porazil Kiu Cee'd, Hyundai i30 je už čtvrtý, Volkswagen Golf tentokrát až na šestém místě.
Ale rendlik megere samozrejme low end je, i kdyz se to stydis napsat. To si totiz koupi jen zoufalci, kteri nemaji na opravdove das auto a stydi se pritom koupit to, co k nim skutecne pasuje => totiz Dacii.
Ano, je to březnový úspěch Meganu v našem mikroregionu a tak je třeba ho i brát...nezlehčovat to, ale ani nedělat z toho něco zásadního, nebo rozhodujícího...
Že se čeká u VW na Golfa už déle než 4měs, to není rozhodně nic standartního, jen pro srovnání, na také relativně nové SCIROCCO se čeká 2-3 měsíce...
Právě k vůli čekacím dobám na nové modely obecně, nemá měsíční výsledek ani u nás, velkou výpovědní hodnotu...a ti co jdou hlavně po "akčně" nízkých cenách, si obvykle auto vůbec individuálně nekonfigurujou... :-!
A v rámci objektivity je třeba se ptát, proč někdo není schopen přijmout holý fakt, že se jiného auta tady u nás prodalo víc než Golfa a nesmyslně vyzývá k sortýrování tříd na supermainstreamy, zasloužilý mainstreamy, lowendy a bůhvíjaký prdendy. Jako by to nebylo jedno. Golfíkovi to snad na vzhledu a technice neubere, nebo snad ano ? A argumenty typu "nejsou auta" jsou taky mimo. Čeká se prakticky na každý auto co jde do výroby. Hezký (tabulkami nerušený) den.
Proboha to nejsou evropské celoroční výsledky...!
Ty tu byly docela nedávno...
To je jeden jediný měsíc v mikroregionu..., ale ty už tu vyhlašuješ designové skvosty, krále třídy apod...
Zkus se podívat třeba na celé I. čtvrtletí u nás, ani tam už to zdaleka tak "revolučně" nevypadá jak píšeš...
Špatně čteš. Musíš odlišovat cíleně nemířenou myšlenku a primitivně arogantní reakce nepříliš inteligentních jedinců, co se v ní vidí a trpce to nesou.
No myslim, ze si pekne trefil tu odpoved c.2, akorat, ze cena zustala a kvalita sla dolu. Mam dva znamy u VW a ty pekne zuri jak to slo s kvalitou dolu a oni jako servisaci nevi co driv, v podstate nektery auta jim chodi temer jak polotovary. Ale jinak oba dva nezavisle na sobe shodne tvrdi, ze synonymum pruseru se jmenuje "TIGUAN". ;-) Jo VW to dela po svym a zkousi co zakaznici snesou!
...niečo ako hrozný koniec? >:D Takže hrdzavý výfuk. Hyper bude ešte niečo navrch, takže to bude značiť auto s hrdzavým a navyše aj deravým výfukom. :-!
Že jsi švorcák je většinou úděl a nemusíš být zákonitě hlupák. Určitě to neni důvod nadávat někomu do blbečků. To je povětšinou doménou opravdových dementů a jejich zoufalosti.
Podla tvojej logiky je drogovy diler jazdiaci na Mercedese nieco viac ako napriklad obycajny clovek na Fabii?Len preto,ze mu stoji v garazi Mercedes...GTi napis konecne ake auto mas,nech vieme, na co pozeras, ked otvoris vrata do garaze.Tipoval by som ta na bicykel znacky Ukrajina >:D
Máš pravdu. Každé z mnou jmenovaných aut nabídne jaksi něco navíc. Když ale uvažuji řidiče neodborníka, tak ten ani neví, že Focus má nejlepší podvozek a tudíž postaví Ceeda s klidem na úroveň Focuse. Smutné, ale je to tak. A že chce český člověk kombíka? Možná, nevím. Máš nějaká čísla, kolik se prodalo kombíků a kolik hatchů?
Mimochodem, už jsem sehnal nějaké ty grafy na porovnání krouťáků srovnatelných motorů. Tak do týdne jej uveřejním na blogu jako volné pokračování Tvého článku.
na slovači jsem nebyl, ale hledám něco na pomezí hyperlowendu a supermainstreemu s prvky prémie, na pomezí nižší střední a střední s parkovacím automatem, na hlínách, čipovaný, s aktivním podvozkem na vzduchu a dývídýčkem v opěrkách. Prkno, kůže, klima, komplet elektrika, stromeček Wunderbaum a chlupatej volant, stejně jako lízátko, mračítka a xenony ve standardu. Znáš to, prostě sháním značkový zboží v plný palbě.. ;-) Co doporučíš?? >:-[]
Premda, já ti nerozumiem. Čo snáď kupci firiem nie sú normálni zákazníci? Ty to berieš tak, že firemná klientela kupuje VW a keď sa odčíta, tak výjdu spravodlivé predaje? Veď pritom firemná klientela pozorne sleduje čo si nechať újsť a čo nie, firemná klientela sleduje, kto je najlepší za najnižišu cenu.
P.S.: Mesiac pravdy. 8-s >:D Predtým tu asi boli mesiace lži. 8-s8-s >:D
No ak mainstream voľne preložené znamená niečo obyčajné alebo ľudové, tak supermainstream bude logicky niečo ešte obyčajnejšie alebo ešte ľudovejšie. Ja by som mu tú slovnú hračku ponechal, nech sa chlapec baví. Rozumní vedia svoje.
Chválihodná snaha, ale vsadím s tebou o láhev Becherovky, že on svůj blábůl o supermainstreamu bude zde blábulit od zítřka za rok a tebe vyvracení přestane bavit už za týden. Umanutí blouznivci patří do Bohnic nebo alespoň na ambulantní léčbu, převýchovu je vhodné svěřit profesionálům kvalit MUDr. Chocholouška. Sám nemáš šanci. :-)
A nezabudni, ze v Golfe dostanes "naviac" motor 1.4MPI, ktoreho spolahlivost je potvrdena 20-rocnymi skusenostami! Take overene skusenosti ti ziaden iny predajca s novsim motorom nemoze ponuknut... :-)
O pricinach tohto javu sa da diskutovat, ovsem som celkom rad ze je tomu tak. Sice aj Octaviu trochu zohavili tie priserne predne svetla (neviem im prist na chut), ale stale je co sa tyka dizajnu podstatne vyssie, ako Fabia...
Tak koukám, že jste si parádně užili svátky. >:-[]
Žabomyší války o tom kdo kolik prodal a za jakou cenu a jak pak vypadá před sousedem a kdo vyhrál v jakém testu....
Úpřímně hoši - kdo z vás si kupoval svoje auto (ať už nové nebo voňavku) na základě těchto statistik? A kdo z vás má trauma z toho, že si místo Golfa koupil o 50 tis levnějšího Megana?
Megane byl tento měsíc druhý. Fajn. Gratulace. A když příští měsíc nebude, přestane se někomu kvůli tomu líbit?
První pětka (nebo spíš možná desítka) je víceméně stabilní. Jednotka je jasná (snad do konce světa >:-[] ) a na konci se to sem tam promíchá. Jinak si ti v první půli prohazují místa, jednou je vepředu ten, podruhé jiný.
Přiznejte se, že vám ani tak nejde o ty auta samotný, ale o to dobře si zaflamovat >:D:-!
Mno, pokud to mají být bytelná fakta, tak jsou pořád ještě dost zjednodušená. Sice sis naspecifikoval svou výbavu, ale už v základu dostaneš místy i něco navíc: u Kie a Hyundai delší záruku, u Mégane ESP, 1.6 a 15" kola, u Focusu zase nejlepší podvozek. Právě tyhle drobnosti mohou v tak vyrovnaném souboji rozhodnout, podle osobních preferencí kupujícího. A v neposlední řadě... varianta kombi, to je to co si český kupující žáda.
Myslím, že je to poprvé, kdy se za čtvrletí prodalo více Octavií než Fábií (4481 resp. 4202). V tom se náš trh blíží západní Evropě, kde tomu tak donedávna bylo. Ale krize a šrotovné na západě způsobila posun zákazníků k Fábii, u nás paradoxně k dražší Octávii.
Uvidíme jestli to vydrží i po ustálení trhu po změně odpočtu DPH. Ale zase Octávek s mříží bylo vždy víc než Fábií. Možná zákazníci čekají až si budou moci poprvé odečíst i krátkou Fábii.
Jenže pojem "zlato" se běžně užívá včetně odboné veřejnosti a profesionálů, je všeobecně známý a má nějaký obsah (a smysl).
Tzv. "supermainstream" používáš jenom Ty a kdo nečte toto fórum tak vůbec neví, co si pod tím má představit. Ten termín nepoužívá NIKDO kromě Tebe. Kromě toho nemá žádný smysl a obsah, protože to, co Ty označuješ "suprmainstream" je úplně běžný (byť dobrý) mainstream.
To je jako kdybys začal tvrdit, že např. mléko značky Olma je "supermléko". Není, je to jen normální (dobré) mléko. Sorry za skrytou reklamu...
Achjo, ty fakt dokazes z bieleho urobit cierne. Co je na tom spatne, ze Renault nahodil pre novy model velmi prijatelnu cenu? Ako zakaznik sa tomu len radujem. Prve miesto si megane naozaj zasluzil...
Cee'd/i30, tie vozy boduju skor zarukou (cena uz nie je az tak podliezava), a mozno este syndromom "nase auto". Kazdopadne medzi tymito dvomi sa bude bojovat o titul low-endoveho krala v nizsej strednej. Nikto dalsi tam nepatri.
A Golf - ziadna slava. Zakaznici nie su ochotni uprednostnit nostalgicky retro-wagen ktory je o 60 litrov drahsi ako dizajnersky skvost Megane, alebo kral jazdnych vlasnosti Focus. Nuz co, skladove golfy 5-tej generacie sa rozpredali, nastava realita. A ta je taka, ze zakaznikov nijako neohuril dalsi (kolky to uz? piaty? siesty? desiaty?) facelift Golfu. Navyse ta zakladna motorizacia v golfe je doslova tragicka, a s "normalnym" motorom je golf cenove uz o >100 litrov vyssie ako konkurencia...
Pamätníci spomínajú na RTO. A nezabudnuteľné "chrapčanie" prevodovky, keď zuby ozubených kolies hľadali tú správnu polohu, až kým tam nezapadla jednotka... >:D
Klání = klánie. To jako, že ohneš babu cez kladner a klikněš jej klacok do klietky a budeš klátit a klátit. Pak je ještě klekánie. A to je v podstatě to samé, akorát v kleče >:D >:D Už rozumjéš ?? >:D
Hlídat kilogramy má význam i u daleko slabšího auta, než je např. 210 koňový G6GTI?!? Právě naopak u slabšího auta, svým způsobem ještě mnohem větší...
GTI je prý čajíček pro začátečníky a co je potom "brumla", něco pro pokročilé blondýny...? >:-[]
No hochu myslim, ze se pletes v jedny veci, tady nejde o nejake podbizeni se cenou, ale tady jde o to, ze Golf dopadl, tak jak dopadl hlavne proto, ze:
1. Bud VW je natolik hamizne a nechce jit dolu s cenou na uroven Meganu, Ceedu apod. (coz nepredpokladam v dobe krize) nebo
2. ze VW ma problem a nemuze jit vic dolu s cenou, protoze proste nedokaze vyrobit ve stejne kvalite jako konkurence autak levneji. :-)
Tipuji variantu c. 2. ;-)
Jinak ale brawo Megane, ktery docela slusne valcuje (dle meho docela nepovedeny) Golf "5,4" a to ne jenom u nas... :yes::yes::yes:
Mesic brezen se projevil coby mesic pravdy. V tabulce nahore jsou skutecna cisla. Cisla minimalne obrousena nakupy firem. Tato cisla zduraznuji jakeze priority ma bezny zakaznik. Co je pro nej dulezite a co ne. Za co je bezny Jirka z okoli Chomutova ochoten zaplatit a co si v nizsi stredni s klidnym vedomim necha ujit.
I v pristim mesici zustane jednicka jednickou. Octavia je famoznim uspechem ceske znacky a po faceliftu designu u cen jde o vybornou koupi. Druhe misto v dubnu bude mistem velkeho boje. Kdo z tohoto boje vyjde jako vitez? Verim, ze Megane. Golf, ac vybornym vozem, zustane treti. Samozrejme, ze prekvapeni se muze stat a mnohakusovi nakupci posunou prodeje az na druhou pricku. Prekvapeni muze byt i opacne a Golf zustane tam, kde je. Duben bude zajimavy, o tom zadna...
V kazdem pripade brezen jasne ukazal, kdo si kde stoji v podvedomi zakaznika jedince. Zde je namiste zvolat vivat Skode.
NEuvěřitelně se SHODNEMe - já střešní okna NErada mám a kůži zrovna také NEvyhledávám (moc mi NEvyhovuje - i když tak asi nejsem dost "in" ;-) ), ale co se výbavy GTi týče - proč NE?
To NEní žádný "sport" model - je to takový "svižný" kompromis - tedy typově tak vůz pro mne před ... xy lety :-)
Hlídat kilogramy apod. má smysl až "o patro VÝŠ" - GTi je prostě "jen" svižný/rychlý rodinný hatchbac - čemuž odpovídá i ten ďvěstěkoňový dvoulitr - "naostro" je to až v případě FoFo RS a WRX STi a Lancer EVO a bmw 135i ...
GTi je POVEDENÝ celkem RYCHLÝ "čajíček" pro ZAČÁTEČNíKY ;-)
Nikoliv. Tzv. "supermainstream" je Tebou vymyšlený a pouze Tebou užívaný termín bez smyslu a obsahu, stručně řečeno ničím nepodložený blábol. Nepoužívá ho nikdo jiný mimo toto diskuzní fórum. Pokud tvrdíš něco jiného, např. že je užíván novináři, odbornou veřejností nebo alespoň některou automobilkou, dej sem takový odkaz. Já tvrdím, že NIC TAKOVÉHO JAKO "SUPERMAINSTREAM" mimo Tvé příspěvky zde NEEXISTUJE a budu to sem psát a opakovat tak dlouho, dokud se Ty budeš snažit plést tímhle nesmyslem ostatním hlavu.
Nikoliv. Tzv. "supermainstream" je Tebou vymyšlený a pouze Tebou užívaný termín bez smyslu a obsahu, stručně řečeno ničím nepodložený blábol. Nepoužívá ho nikdo jiný mimo toto diskuzní fórum. Pokud tvrdíš něco jiného, např. že je užíván novináři, odbornou veřejností nebo alespoň některou automobilkou, dej sem takový odkaz. Já tvrdím, že NIC TAKOVÉHO JAKO "SUPERMAINSTREAM" mimo Tvé příspěvky zde NEEXISTUJE a budu to sem psát a opakovat tak dlouho, dokud se Ty budeš snažit plést tímhle nesmyslem ostatním hlavu.
Přepočtená jednička je sice taky naprostá pitomost, ale pro jednou je to alespoň legrace.
Zrovna GOLF GTI má v ČR velice slušnou sériovou výbavu.
GTI a v plné výbavě, proč? Předražené závaží na nejméně vhodném místě v podobě střešního okna, sedačky v těžké elektrice, nebo drahou "klouzající" kůži v autě, jako je Golf GTI, zrovna nepotřebuju...
Hodně se tady diskutuje o cenách. Tak se na to podívejme skrz holá, bytelná fakta. Uvažujme kompaktní auto optikou člověka s rodinou, lehce nadprůměrným příjmem, bez hlubších znalostí aut a nepodnikatele. Tedy benzinová jednačtyřka nebo jednašestka, 5 dveří, ABS, 4 bagy, centrál s dálkovým ovládáním, klima, elektrická zrcátka, okna vpředu v elektrice, rádio s CD, sklopná a dělená zadní sedadla a palubní počítač.
Renaut Megane: 309.900 Kč včetně DPH
Hyundai i30: 304.900 Kč včetně DPH
Peugeot 308: 344.900 Kč včetně DPH
Kia Ceed: 309.900 Kč včetně DPH
Ford Focus: 329.900 Kč včetně DPH
Volkswagen Golf: 374.600 Kč včetně DPH
Z těchto údajů a z vývoje objemů prodeje za poslední dva roky podle mého názoru plynou následující závěry.
S výjimkou Golfu si jsou kompaktní auta na českém trhu cenově velmi blízko. Je ale vidět, že i malý rozdíl v ceně při porovnání shodně vybaveného kompaktního auta hraje velkou roli - svědčí o tom druhé místo Meganu, třetí místo Ceedu a čtvrté místo Hyundaie i30 mezi kompakty.
Dlouhodobý vývoj prodeje ukazuje, že korejské kompaktní vozy si mezi českou klientelou vybudovaly vcelku solidní pozici. Jde jak o výsledek agresivního marketingu značek, tak i o důsledek velmi solidní technické úrovně jejich produkce.
Golf má mezi kompaktními auty záviděníhodnou pozici - i přes značně vyšší cenu danou neschopností prodejce nabídnout slušně vybavené auto bez nutnosti připlácet za banality a s ohledem na průměrný základní motor realizuje slušné prodeje. Golf je podle mého názoru jedinou výjimkou z pravidla, že image nehraje v ČR při nákupu kompaktního auta roli.
Tak to jsou potom neználkové i četní, fundovaní motorističtí žurnalisté. Mají totiž podobný názor jako já.
Vzpomínám si na názor jednoho redaktora, který byl v tomto stylu: kdyby se u nás vyráběla pojízdná latrýna, vybavena znakem Škoda, bude mít v tuzemsku skvělé prodeje...
Wooow! To jsem to zas "dostala" - to byl nejspíš nějaký speciální "český" překlad :-)
PS: Ne vážně - tohle bylo zatím jen "představení" - případný VELKÝ test a porovnávání bude (asi) až někdy jindy (ostatně PROTO se přímému srovnání v textu spíše VYHÝBALi ;-) )
PPS: Milý white label(e) - vy jste si ještě NEvšiml, že vw dvoulitrový T(F)Si tu doporučuji VÍCE a ČASTĚJi, než třeba Galina či vy? :-)
NAPROSTO VÁŽNĚ: Golf 5 a 1/2 ve verzi s motorem 2.0 TFSi NEbude výbec špatný - jestli "nejlepší" to NEvím, ale POVEDENÝ - to jistojistě ANO ;-)
Jinak k tomu: "Chce to číst pořádně" - jsem vám odpověděla výše. A dobrovolně "přiznám", že testík několika podobných "ostrých" verzí by mne "potěšil" - i když já dnes spíše POKLIDné podání výkonu skrzeva OBJEM (on má můj Brumla shodou okolností PŘESNĚ stejný výkon ... a maličko vyšší točivý moment) já dnes raději "vyhledávám" :yes::-)
A NEvím za kolik přesně se dá v česku koupit plně vybavený Golf 5 a 1/2 GTi, ale myslím že REÁLNÁ POŘIZOVACí cena "top" vybaveného Brumly bude trochu "podobná" (takže ještě aby ten 5 a 1/2tý "mrňous" NEbyl "povedený" ;-) )
Oni tam právě píšou že to ST už poráží GTI jen na papíře... Mimochodem ST má z R5 2.5T jen o jednu! desetinu lepší zrychlení a jeden! km vyšší maximálku..., ale při spotřebě ve městě o čtyři! litry vyšší! A o možnosti výrazného komfortu, nebo sportu
s adaptivním podvozkem se mu múže jen zdát...
Chce to číst pořádně, pak se můžeš taky dovědět, že podle Autocaru v současné době nekoupíš lepší auto vůbec, než Golf GTI za tyhle peníze...! :yes:;-)
Jurko natočil materiál o "nespravedlivě obviněné a historií osočované děvě" -> mocensky něco na způsob hejtmanky >:-[] před volbama >:-[] ...
Jurko nám ji jaksi natřel na růžovo,chalanisko jedno...
Maloměšťácký komunista? :-) Sacoere, je vidět, že nevíš nic ani o měšťácích ani o komunistech, ale především nevíš nic o světě aut. Ano, (nyní píši o tobě) - jsi než to, co tvůj vůz. jdi do garáže, otevři je, hledíš na sebe. Máš-li tedy svůj vlastní vůz a budeš-li k sobě upřímný, nebudeš si to sám vyvracet. Tohle totiž platí dokonale.
Také jsem na to zvědavý ;-) ono to ale bude zkreslené, neb v posledním depehá tažení už jezdily na té mříži i sedany (např. Superb). Budem muset vyzobávat model po modelu aby to mělo informační hodnotu.
Supermainstream je odborný termín pro označení výrobce, který je špičkou svého oboru a který z tradičně segmentárního členění přesouvá (rozšiřuje) svou mainstreamovou produkci k plnoformátové nabídce. Samo existuje ještě i mainstream, lowend a prémie, lux segment a exkluziv.
Přepočtená jednička je (a i nadále bude) nutným zlem, vyvolaným směsnou tabulkou (redakce jistě počítá s alespoň průměrným intelektem čtenáře, který tedy umí "číst" tabulky), v níž spolu soubojují jak právě ten lowend tak mainstream, samozřejmě i supermainstream a prémie. Lux ani exkluziv segment mezi kompakty nenajdeš. Zatím...
Měl-li bych se vyjádřit aktuálně k tvému příZpěvku, pak jde nepochybně o lowend, Beaumonte. A to ty zapotřebí tedy rozhodně nemáš... :-!
Pár generálek už Kylie je ;-)
Pár dam co se krvavou pěstí zapsalo do historie už taky je.
A první příčku mezi masovými vrahy ve svých pařátech třímá žena >:-[]
No, dle mne ŠKODA, že světu vládnou (a pochopitelně "válčí" JEN muži - vy snad znáte nějakou Generálku? :-) ) CHLAPi (těch pár žen - to jsou spíše výjimky) - a já si prostě myslím, že kdyby NAOPAK to bylo ... bylo by to "lepší" (pro všechny) :-)
PS: A pohádky já RÁDA! ;-)
To se dá těžko posoudit. Zkus se zeptat těch uplakaných zoufalců, co z toho maj opruzeniny, za každou cenu se snaží vytahovat technický skvosty konkurence a nějaký číslo v tabulce jim zahnojuje trencle. Mě rajcujou jiný věci.
Zase meleš blbosti!Pokud ti auta nic neříkají tak to tím že si budeš každý měsíc kupovat SM nezachrániš!Co článek to souhrn blbosti a nepravd!Já kolem aut pracuju a pokaždé když si přestu ty slátaniny co tu lidem vnucuješ mi je zle!
Dosaďte si k tomu ale podobné výbavy. Golf s motorem 1.4 TSi 90 kW a trochou výbavy vyjde na 530.000 kč (o "lepších" verzích raději NEmluvím) = on by MĚL být "kvalitní" (já pamatuji doby, kdy jménem "Lidový vůz" opravdu ODPOVÍDAL a byl "zajímavou" alternativou - dnes je BEZ diskuzí NEJdražší)
Pěkný den (ale jinak PODRUHÉ faceliftovaný golf 5 a 1/2 NENí "špatný" - to BEZ ironie - je ale také DRAŽŠí - možná je "rozumnější" ještě "maličko" přidat a koupit si AUTO, tedy bmw 1, to je JEŠTĚ LEPŠí) - TO si alespoň myslím já ;-)
Dej už s tím supermainstreamem pokoj, nic takového neexistuje a mě už opravdu nebaví Ti ten nesmysl vyvracet pod každým druhým článkem o VW... ;-\ :no:
Dnes tu navíc máme nový blud: "Přepočtenou jedničku". Wow, to jsou novinky. Čím a jak to prosím přepočítáváš, máš nějaký koeficient Golf vs. zbytek světa?
Bože to jsou zase ptákoviny... :-O:no::no::no::no:
ale ved o to ide. Vystihuje. Ale kastovat ludi podla toho ci je niekto vlastnikom Golfa alebo povedzme Astry, to uz hranici... no, bojim sa domysliet s cim...
A Ty už máš nějaké vlastní nebo z ověřeného zdroje získané informace o kvalitě a spolehlivosti 3. generace Meganu? Tos asi musel být v testovacím týmu nebo alespoň v redakci nějakého motoristického časopisu, ne? Jinak nechápu, z čeho usuzuješ... ;-\
To normálny človek nemôže myslieť ani zo srandy. Tento názor je hodný malomeštiackeho exkomunistu, pre ktorého je základom ukazovať sa pred susedmi a svojím okolím. Keby si si urobil psychologické vyšetrenie možno by si pri čítaní výsledkov pochopil čo si za človeka. 8-s
myslim ze chapem sam seba, a to co som povedal - na tom nie je nic utopicke. Golf je vyborne auto, chcel som len povedat ze ked pre mna vyborne nie je - napriklad koli designu, motorom atd. - hovorim pre mna - to znamena z mojho SUBJEKTIVNEHO pohladu, neviem preco by som mal byt pokakany zvanym VW Golf. Ono je to tak - majitelia golfov su uplne rovnaky blbci alebo inteligenti, * alebo slusny ludia atd. atd. ako majitelia hociktorej inej znacky. Ak chces riesit svoje ego a socialny status, no neviem ci je Golf ten spravny nastroj - to by som riesil nakupom auta v inej triede :-)
:-) Jasně... ale podal to trochu hodně krkolomně. Argument není ani panelák ani pastouška a vedle zaparkovaný BMW 7. To jsou okraje, extrémy, které nijak vypovídací intenzitu předmětných vět nijak nesnižují.
Já ovšem, Tatro, i ty nedůvodné jásoty o výskoku mégana, nepovažuji za trapky... tak to je, to nechme být.
Co se týká lidí dělajících tabulky tak v této třídě bych ještě nechal podnikové nákupy stranou. Jistě, jsou velké společnosti, které jezdí (nejspíše) Golfy v rovině referentských aut, ale tak jako tak, kompaktní třída je i zde doménou buďto občanů, nepodnikatelů, nebo malých podnikatelů, fyzických osob, které tedy Golfa kupují jaksi "pro sebe" a tedy velmi bedlivě zvažují, za co zaplatit.
Jinak souhlas, jakmile dopadne ta depehámnestie, budem mít ve střední a výše o čem psát. To zas bude lagunozních citro pláčů :-)
Zajímavé je, že nikomu jinému tady nikdo do blbečků nenadává. Každý svého dortu krůjce... ;-) Tím samozřejmě neomlouvám urážky, ani k nim nepodněcuji. Nakonec, to, že dal Macek facku zrovna Rathovi, ho taky neomlouvá >:D
To jste mi uděla (svým příspěvkem) RADOST :-)
Vzpomínám jak jste OMDLELA, když jste poprvé viděla vozy co mám v garáži ;-)
Vwesovwé Vwelikonoce a pvwěkný každý den, co s vw jezvwit NEmuvwím :-)
Nikdo tu nic neokecává. Až se tu bude VW pokoušet ulovit zákazníky tím, že zlevní o šedesát tisíc nový model na trhu, pak mu počítej prodané kousky. Ovšem nedopočítal bys´, neboť by Golf přeskočil o Octavii. Pokud to nevíš, nevíš nic o světě aut.
50 tisíc km ročně v autě nižší střední? To bych tedy nechtěl zažít, a je úplně jedno, jestli v Meganovi, v Octavii, nebo v Ceedu. Tyhle auta se kupují na jiné nájezdy.
Megane nebudu považovat za trapku, ale ty hlody zde budou trapné.
Ty si speciálně zapiš, že ty čísla v tabulce nedělají lidé co autům rozumějí, ale právě ona populace, která se dělí na ony procenta.
Pokud by v dubnu se čísla změnila (jako že se změní) bude jasné, že Golf nekupují kupci, ale nákupčí. Samozřejmě, že to jeho kvality nesnižuje a ani to nezmenšuje zisk VW. Jen ty ceny G6 budou pro ony zákazníky jinde ..
No, myslím, že paice by měl napřed pochopit sebe a pak svět, potom teprve může přijít čas na jeho utopické vize... až ten čas ovšem nastane, už si na ně ani nevzpomene. Zatím platí - Jsi než to, co tvůj vůz. jdi do garáže, otevři vrata, hledíš na sebe. To platí dokonale a bez výjimky.
Já z tabulky realisticky těžim to, že za každýho prodanýho Golfa se ti Mégany prodaly dva. To je vzhledem k zázemí VW v Česku pro Renault skvělý výsledek. :yes: Okecávat to můžeš, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeš dělat.
Jistě, že je jisté procento populace, které neřeší to co my zde. Tedy speciálně pro tebe doplňuji to, co jsem považoval za nepotřebné uvádět - těm, kteří rozumí autům a tedy i jejich kvalitě a cenám, dává ten, co si koupil nejlevnější auto třídy najevo ne to, co se mu líbí, nýbrž to, na co má, ale hlavně na co nemá. Zajímavé je, že tohle se v cenově náročnějších třídách smazává. Ono je to ale logické... tak mě napadá, že by o tom mohl být dobrý blog. Tak snad jen upoutávku - právě proto, že mainstream je tím "masovým" středobodem, platí ta uvedená myšlénka dvojnásob.
Jistě, tušíme oba, že na nejvyšší příčky vystoupá po vzoru vyspělé Evropy i zde Golf, to ale neznamená, že budeme Mégana považovat za tu tvou trapku. Osobně bych jeho důstojné místo viděl někde kolem pátého místa.
80% lidí neví kolik auta stojí,a proto si pro ně soused koupil NOVÝ Golf, NOVÝ Megan a klíčkem ho poškrábou stejně. Pro 60% lidí jsou naše zásadní spory o jízdních vlastnostech, hodnotě plastů nicotné a pod jejich rozlišovací schopnosti, neb se potřebují dopravit z místa A do místa B. A za tímto účelem hledají přibližovadlo s nejlepším poměrem cena/výkon. Ostatně díky tomu je Škoda tam kde je.
To nic nemění na tom, že G6 je velice dobrý vůz a v současné době špička. A díky DPH bude podstatná až tabulka za duben. To se pak ukáže, kdo zde bude plakat. Tato diskuze bude dokladem toho, kdo bude za trapku čtvrtletí. A Golf to nebude.
Samozřejmě, že vše co člověka reprezentuje navenek o něm má vypovídací hodnotu. Kupříkladu letmé setkání s člověkem, který používá v každé větě slovo tupec nám jasně naznačuje, že dotyčný je oním slůvkem sám. No při dlouhodobém pozorování můžeme dospět k názoru, že je génius ..
Pozor, paice, oba dva žijeme nepochybně ve stejném světě, to jen ty se snažíš sám sobě podsouvat podivné motivace, a hlavně podivné postoje. Ano, ta poslední věta totiž, že: Koupí nejlevnějšího modelu ve třídě dáváš celému světu najevo na co máš, ale hlavně, na co nemáš, je přece jen jednou stranou mince. Tou druhou stranou je kvalita (myšleno tedy v rovině užité techniky, materiálů, samozřejmě se započtením jízdní kvality).
At ti padne jakákoliv strana mince, vždy ti padá... GOLF. Jde jen o to, zda na něho máš. Vše ostatní jsou než tance na své vlastní společenské kremaci.
palce pacle, je predsa logické, že tým, čo máš, dávaš najavo na čo nemáš a na čo máš. Alebo to tak nie je. Vystihuje to aj ten slogan si to čo tvoje auto. Snáď mi nechceš povedať, že Logan nevystihuje toho, kto nemá na Mercedes-Benz.
S automobilovými anketami se poslední dobou přímo "roztrhl pytel"(marketingový prosím ;-) ) a pokud jenom v Evropě spočteme státy a místní ankety,tak potěš... ;-\ ...-> nej car,nej design,nej etc...
Pokud neznám minimálně metodiku,nominované a historii ankety,buďme rezervovaní...
Nakonec i ctěnou a váženou "Nobelovku" si onehdá v jedné kategorii odnesl jakýsi Arafat... ;-)
Děkuji - nápodobně :-)
PS: Aha, tak to opavdu NEpochopím ..
A ... Veselé Velikonoce ... BEZ zbytečných "v" a "w" - těch je "v prostoru" už tak až DOST ;-)
Aj v pripade ze ten lecnejsi sa mi paci viac - aj vtedy davam najavo ze nemam na Golfa? Zijes v ubohom svete. Vo svete ked si nekupujes auto preto ze sa TEBE paci ale chces davat najavo svojmu okoliu ako si IN. Je to ubohe. Ach ano, moze to byt aj naopak - paci sa mi Golf ale nemam nan, kupim teda nieco lacnejsie. No a? Ked si to obhajim u seba, neviem preco by som sa mal spovedat svojmu okoliu a citit sa menejcenny. Mozno slabsi jedinci to takto citia, au, este raz, lutujem ich.
Ale ked ide teda o cenu: Golf je v skutocnosti OMNOHO drahsi nez sa zda. Totiz - 1.4 zaklad od VW je uplne nepouzitelny motor, kdezto hore spominana konkurencia ponuka 1.4 v takych parametroch, ze sa na tom da aj normalne jazdit.
Prosím ťa, podľa marianka sú redaktori auto.cz ľudia z marketingu AUDI. Ale vážne, vidíš, že GOLF bol v USA ocenený ako najlepšie auto sveta a predsa sú tu kecy. Inak, ktovie, či ten GOLF ozaj nie je lepší, než A3 od AUDI. :-)
:-) Ano, to ano. Tá cena proste robí svoje. Inak, nechápem prečo ju vlastne tak znižujú, keď je ešte len nový. Focus, ten je starý a stojí toľko čo nový Megane. Tos a boja, že by bol na 50 mieste?
"Registruji tedy konkurenční lowendové klání" Mne to tak pripadalo, ale asi nerozumiem výrazu klání, takže sa ti ospravedlňujem. Je samozrejme pravda, že cena je ozaj lowendová.
Pravda, jak známo, je tam někde v... garáži - [odkaz] koneckonců... - [odkaz]
Popravdě napišme, že se asi těžko najde člověk s hlavou, který by se odvážil zpochybňovat slova odborníků auto.cz. Ostatně ta slova nejsou v rozporu se slovy, která se objevují ve všech evropských testech. Za všechny snad jmenujme poslední Mastertest AMS, v němž GOLF 6 s přehledem zvítězil nad svou konkurencí.
Má rada - kup si co chceš, ale chceš-li to nejlepší ve třídě a v mainstreamu (vím, supermainstreamu), budeš si muset pořídit GOLF. Je na základu o šedesát tisíc dražší než Megane, a o osmdesát tisíc než cee´d, jistě, GOLF se nemusí cenově podbízet, neboť jeho cenu znají mnozí, vždyť golfa již ocenilo více jak dvacet šest miliónů majitelů.
Tak si přečti odkazy, abys nemusel falešným tónem dumpingu opíjet sam sebe a svojí garáž. Pamatuj, nejlevnější nabídkou segmentu dáváš celému světu najevo na co máš, ale hlavně na co... nemáš.
už jen v té větě V čom vidíš problém ty tupec. Sice nejsem Slovák, ale správně by to mělo být :
1. Pohrdavá verze:
V čom vidíš problém? Ty tupec.
2. Mírně agresivní verze
V čom vidíš problém? Ty tupec!
3. s pěnou u pusy
V čom vidíš problém?! Ty tupec!
K pochopeni je nutne tzv. chapani sirsich souvislosti, ktere je tobe evidentne cizi. Nic si z toho nedelej, je to o tebe znamo a vsichni ti to odpusti.
Přiznávám, že asi NEchápu ;-\
1) bmw 123d (135i je LEPŠí, ale už trochu "moc" - pro mne)
2) boxer 2.0D se mi móóóóc libí a v Impreza bude "skvělý"
3) NEJ-PODceňovanější vůz segmentu byl (dle mne) mazda 3 1.6 HDi (a bojím/obávám se, že u new verze to NEbude až tak moc "jiné" 8-s )
PS: Příjde vám můj PŘEDvýběr až tak "ventilkový"? :-)
Jestli ano - no ... mně to vlastně NEvadí (mně se tyto vozy/verze "tak jako tak" LíBí :yes:;-) )
PPS: VSVĚTLíTE .....?
Vwesevwé vwevwikonoce (vwšem :-) )
Vám ten ALKOHOL opravdu NEsvědčí! :no:8-s
Za cenu okolo (či dokonce POD) 300. t. kč jsou i další vozy nižší střední a tro prostě JE "motivační" - a faceliftovaný Golf 5 (zvaný VI.) sice NENí špatný, ale ...
PS: Já bych raději bmw 1 nebo Mazdu 3 či Subaru Impreza (když už dražší nižší střední ..) volila
PPS: A tvwochu už vwám "stvwaší" na vwěži ... mám tvwochu pocit ;-)
Vwesevwé Vwelikonoce (takvwe chvwete avwy svwět vwypadal? Já NEeee!) ;-)
Fakt jsem byl zvedavy, co si vymysli na tento mesic.
Jojo, vyprodeje G5 prakticky skoncili, takze konecne muzeme videt uspesnost G6. Mistni blbecek se ovsem opet, znova a tudiz opakovane bude snazit uplest z h*vna bic. Diky za pobaveni, sasku. >:D:yes:
Doufam, ze si ty sve nesmysly znacis do toho svyho zlatyho analku.
Pochvalu tento mesic zaslouzi Renault, Hyundai a BMW, vskutku hezka cisla.
Tragedy mesice jsou Skoda, VW no a tradicne GTI. >:-[]
Souhlasim ve vsem, toto je od GTiho uz ulet prvni tridy.
Kdo proste vi a je si svym vyberem sam u sebe jisty, nepotrebuje psat pod kazdy clanek ody, kdo tusi, ze jeho vyber neni az tak dobre oduvodnitelny, vymysli si kazdy mesic nove a nove hovadiny.
Dnes: BRAVO GTI, dnes jsi k smichu uz opravdu vsem
V nějakém testíku Kia Ceed porazila i ten GOLF a v docela HOJNĚ prodávané motorizaci 1.6 nafta má LEPŠí motorizaci (no golf stále ještě žádnou 8-s ) a ... projeďte se třeba tím Ceed a to už NENí starý upravený opel jak to kdysi u korejských vozů bývalo ... je to moderní POVEDENÝ hatchback za (skoro)cenu fabie = VÝBORNÁ nabídka! :yes::-) (s NADstandardní zárukou = budoucí servisní náklady TAKÉ NIŽŠí než golf apod.)
Prostě je to DOBRÁ varianta (která minimálně "stojí za zvážení/porovnání") - tak to alespoň vidím já ;-)
Veselé Velikonoce :-)
samozrejme, že sú to kecy, len niektorí a hlavne stále tí istí diskutujúci sú tu schopní z bieleho spraviť čierne a naopak...a to o kvalitách a prvenstve v predajoch Golfa tu nikto nepolemizuje, tak načo ho tu stále ostatným nekritickým velebením zhnusovať....tiež mi nie je jasné, čo ludia okrem ceny vidia na tých Ceedoch či Hyundayoch.... 8-s
... že by Golf (Bora/Jetta) NEbyl NEJprodávanější?
Ať byl zrovna lepší/horší povedenější/problémovější - VŽDY byl za poslední desítky let NEJprodávanější, nebo? ;-)
PS: V tom AutoCar to Greg Kable "hezky" napsal ale krom toho že: "... udělali GTi zase o kousíček lepší" - tam VÍTĚZSTVi nad konkurencí, resp. to že je PORÁŽÍ NEnajdete :-)
Ehm, naopak je tam jemná zmínka, že: "Focus ST zůstává na papíře jasným vítězem" ;-)
PPS: Tím NEchci říci, že je Golf GTi NEpovedený či tak něco (aby jste to (milý white label(e) či někdo jiný NE"překroutil") - to NEee!
Ono se dříve u aut dělávaly i DVA facelifty a po tom DRUHÉM byl vůz už opravdu "vychytaný" (a Golf 5 a 1/2, oficiálně VI. zvaný de facto JE "po druhém DŮKLADNÉM" faceliftu, takže "vychytaný/vycizelizovaný" asi BUDE - no skoro "musí být" + bonus, měla by se zlepšit i poruchovost).
Nu ať to je či bude "tak jak tak" = Golf byl je a "*" bude NEJprodávanější (tedy tady v okolí v evropě) 8-s - já bych si přála trošičku "pestřejší" silnice - ráda bych občas potkala vůz jako je Impreza, Alfa ... ono to nebude 149 ale nějaké jméno že?, doma v Deutschland si NE špatně - myslím i v prodejích - stojí bmw 1, klidně i Volvo 30 a další - prostě nechť je trh "pestřejší" - to jak se v česku ještě před nedávnem prodávalo 60% octavia/fabia a zbylých 2000 modelů/motorizací se dělilo o ten "zbyteček" - to ve mně NADŠENí NEvzbouzí 8-s
Veselé Velikonoce :-)
Dnes vážne trepeš kydy, neviem, či si si vypil alebo niečo podobné, lebo označiť Megane sa lowend, tak to je regulérny zlatoventilovksý majstrštyk. :yes:
Inak, ten Megan sa tak musí predávať, za cenu 207, Fabie, Grande Punta, kto by to nebral?
Golf VI. je momentálně v Evropě nedostatkové zboží. Jen u nás se teď na něj čeká 4 měsíce a "zlepšení" se v krátké době neočekává. Prodejci jsou rádi, když jim zůstane aspoň nějaká předváděčka. Golf by se teď nejen u nás prodával daleko víc, kdyby bylo co prodávat...
Po recenzích na 6ku (např. G6GTI v posl. Autocaru!) se na konci tohoto roku bude Golf "dívat" na konkurenci
(ala Megan) "dalekohledem"... :yes: >:-[]
P.S. Pogo v poho, neber to nějak osobně, jen trocha velikonoční nadsázky... ;-) ...ale tak nějak to stejně nakonec dopadne :-!
Passat je jiná třída, mně se taky nelíbí, ale aspoň něco dokáže nabídnout oproti konkurenci. Ale co nabídne i30? Jediný čím může bodovat je cena, ale za tu cenu máš Ceeda nebo Megana, na který se dá aspoň podívat a člověku se neudělá špatně :-)
No, to nám ten Reanult dopadl, první místo zásluhou... ceny (299 tisíc)... nakonec, možná, že cenou, která je u zcela nového modelu o šedesát tisíc nižší než například cena jediného supermainstreamu (jasně, GOLF) v této třídě mégane naznačuje, mezi jakou konurenci ve své nové generační mutaci nastoupuje. Registruji tedy konkurenční lowendové klání - mégane, cee´d, i30. Dál už je to plus mínus ve starých echt mainstreamových kolejích - Focus se s Golfem tahá o první místo mezi kompakty. A proč, že je v tomto měsíci Focus první? Cena, u Fordu probíhá cenová akce - focus za 299.000.
Přepočtenou jedničkou mezi kompakty tedy i nadále zůstává GOLF. Ovšem číslem měsíce je - 91, totiž BMW1. Jo... musíš své postoje k autům přetavovat jednak přes cenu (výprodej, standard, diamantovej kovboj) jednak přes kvalitativní sortýrung (lowend, mainstream, supermainstram, prémie). Jen tak budeš tabulku umět realisticky vytěžit.
Vidí něco jiného než ty, a je vcelku normální, že jsou na prvních místech pro někoho divná auta / i v jiných třídách /. Třeba kýčovitej Passat taky není moc na koukání. :-)
Ten, kdo si koupil rendlíka, aby s ním skutečně jezdil (t.j. ujel více, jak 50 tisíc km ročně), bude svého rozhodnutí hořce litovat. Ale někteří lidé si takové školení prostě zaslouží...