Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bertone krachuje, přestal platit zaměstnancům

62 komentářů

vrkuboy
Tady kecáme a Topper nikde... čím to? >😁
Mr.Murphy
historii firmám jako Bertone a Pininfarina nikdo nevezme.... Pininfarina dělal spoustu Ferrari, Bertone Alfy atd. Kdybys o autech a době nedávno minulé věděl aspoň něco, nepsal bys tady takové bludy....
Sám sebe tím usvědčuješ z naprosté automobilové imbecility..... 8-s

Samozřejmě, životaschopnost takových firem v dnešní realitě je něco jiného.....
Avatar - jozephko
jozephko
Naopak - každý prototyp stojí veľké peniaze. Prežiť môžu, len ak budú mať objednávky.
Ale väčšina veľkých firiem má vlastných dizajnérov a dizajnové štúdia. A oveľa zriedkavejšie ako v minulosti si nechávajú robiť dizajn "na kľúč" u externej firmy.
Bertone by mal svoju firmu výrazne zoštíhliť.
Z talianskych dizajnérskych firiem Giugiaro, Bertone, Pininfarina mi Bertone "šmakuje" najmenej.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
moja rec, mas recht, palec hore

mnoho vyrobcov v italii akosi nechape ze zo studii sa vyzit neda ( alfa, lancia, fiat, de tomaso a podobne su v biede aj vdaka mnozstvu nepredajnych kuskov )

je fajn mat nejaku tu studiu "na ukazku sily a techniky" ale zisky znackam robia realne seriovo vyrabane auta nie "muzealne kusy na ukazku" akych ma taliansko viac nez dost. Len si zober kolko ma alfa romeo nezmyselnych nevyrabatelnych studii ( co to stalo prachov ) ale v praxi mas od alfy v showroome 2 auta ktore si mozes realne kupit tusim ( MiTo a Giullieta, viac asi nie ),

Myslim ze tadial cesta k zachrane ( formou vyrabania nepredajnych aut ) nevedie ale flegmatickym talianom to este trosku potrva kym na to pridu, len sa obavam ze uz vcera bolo neskoro a dizajnerske studio bertone je len prva vlastovka na zozname talianskeho krachu, coskoro sa zosype aj alfa aj lancia, de tomaso je uz roky mrtve

kde ze su casy aut ako stara dobra lancia delta, alfa romeo zagato, alfa romeo GTV, de tomaso panthera alebo fiat barchetta ci fiat copue, no jo, tie stare dobre casy su uz pekne v haji
Arese
Těch malých italských studií je mi vážně moc líto, vždyť to bylo opravdu italské trojhvězdí špičkového designu.... Alespoň Giugiaro se zachránil pod křídly VW, ale co Pininfarina a teď i Bertone...
Dobře si pamatuju, s jakou hrdostí jsem před čtvrt stoletím na náš rodinný Favorit lepil štítky s nápisem "Bertone" a typickým lomeným b... 😒
Avatar - pumpkin
pumpkin
Sám si vlaštovka. >😁 Ti tuším nejak uniká, že Bertone autá len navrhuje a nerozhoduje o tom čo pôjde do výroby. Časy keď sa im zákazky len tak sypali sú už bohužiaľ minulosťou, tak ako podľa teba majú zaujať?
Pininfarina robí dizajn od fliaš, cez mestské elektromobily až po električky a tiež nemá ružovú budúcnosť.
zlysoused
že vůbec končí doba samostatných designerských a karosářských studií. Bertone krachuje, Italdesign je součástí VW. Otázka je, jak dlouho vydrží Pinin.

Celkově situace moc nepřeje malým samostatným firmám v autoprůmyslu.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Nie je to na súčasnú situáciu nejak veľa? Vlastne sa čudujem ako vôbec Bertone prežilo posledných 10 rokov. Je ale smutné, že o takú slávnu značku nemá záujem ani Čína. Asi majú nejaké nereálne predstavy, alebo bohvie kde je háčik.
Autoservis
Se všeobecně moc nedaří. Fiat by mohl vyprávět, tuším že je pořád nejzadluženější firma světa. Nebýt to tak velký koncern tak už o nich čteme jen ve starých číslech motoristických časopisů na půdách.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Kde už, když ne tady, by mělo zaznít jaká je škoda, že lidstvo, minimálně to euroamerické, se zblázniloa kuopuje uniformní ošklivosti, jen když jimv televizi řeknou, že je to levné a má to náskok díky technice...
Tam je kořen této situace... a místo toho?
Kecy a žvásty.. a utvrzování se v tom, že když to říkali v televizi, tak to musí být pravda!

:-!
mozgog
přesně, těch 165 zaměstnanců mi taky vyrazilo dech, čekal bych 35, max 50 lidí, malá, dynamická, pružná firma, 165 lidí to je spíš státní designérský moloch, to by mohlo přežít leda u frantíků
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
Můžu vědět kolikrát jsi byl v Itálii, že toho tolik víš o italském automobilovém průmyslu? To jsou perly! >😁 Gilgita svojí "odborností" pobavíš 😄
GTI
Tady Bertoňák, tak se zase s Jardou hlásíme. Už předem vám píšu, že jedeme s Jardou pořád v klasickým tuningu. Trochu jsme to ale zmodernizovali, boucháme to teď v elektrice. A fest. To říká Jarda, já nevím co znamená "fest" tak nehodnotím, moje zásada, každopádně nám to pěkně sype. Tedy, spíš než sype to kope, ale abych vám to napsal od začátku. Asi si pamatujete, že jsme jim s tím u Alfy s Jardou sekli, nebudem se jich neustále doprošovat, máme svojí tuningářskou hrdost. A taky máme pořád naší dvojgaráž. Jo, přesně, jak v ní nesvítí světlo. My s Jardou ale na práci vidět nepotřebujem, jdem na to po hmatu a od srdce.

Tak abych vám to jako všechno vypsal, jedem teď v tý elektrice. Na burze jsme koupili pět tisíc nabíjecích monočlánků i přilepili jsme je na korbu naší multikáry, ovšem ten pravej tuningářskej rajc tomu dodal Jarda. Nevíme tedy kde nabíjej bavoráci, ale sázím se, že na náš systém zatím nepřišli. S Jardou jsme totiž natáhli kovový lanka přímo od zdroje, ze semaforu, co svítí tam na křižovatce, poblíž dvojgaráže. Všechno fachčí, během dvaceti minut máme nabito, akorát to holt trochu při nabíjení kope, ale my s Jardou jsme v klasickým tuningu znalí a něco vydržíme. Například včera jsem při nabíjení dostal od korby takovou šlehu, že mi to vymlátilo čtyři zuby, ale tohle s Jardou považujem za daň velkejm věcem, který děláme. Vy už přece víte, že my s Jardou vlastně malý věci ani dělat neumíme. A vůbec, Jarda je dobrej a já jdu v tuningu stále za ním. I bez zubů.

Jo, abych nezapomněl, na ty monočlánky ujedem na plnej céres patnáct metrů. Nic moc, ale jak říká Jarda - Edison se u svý první žárovky taky asi moc neopálil.

Tak čus, zas se ozvem. Bertoňák

P.S. U Alfy mlčí, asi sháněj monočlánky.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mozgog
"italské trojhvězdí špičkového designu" ??? Asi každý žijem na jiné planetě >😁 . Ten jejich "špičkový design" může fungovat jedině, když to bude státní, něco jako frantíci a jejich umělecké filmy. Sice se na to nikdo (kromě pár ekoložek) nedívá, jsou to totální divácké i finanční propadáky, ale platí to stát, a tak je to umění.

Italové místo hnusu alá Giulietta, MiTo apod. musí přijít s něčím opravdu povedeným (Mazda3, Focus hatchback, Auris, BRZ ...), jinak skončí tam, kam patří už dávno. A zaslouží si to.

A navíc si myslím, že tvorba designu odtrženě od samotného vývoje a výroby té automobilky, jde blbě, a že pro ty automobilky je praktičtější a výhodnější mít svoje designérská a vývojová centra.
Autoservis
Fiat jako automobilku drží nad vodou vedlejší příjmy koncernu v minulém roce byl ve ztrátě v přepočtu 13,5 miliardy korun. Tedy tolik co "jiní" v plusu :-! Automobilka Fiat je v podobných sra.kách minimálně 12 let. Nemít vedlejší příjmy v koncernu tak už dávno není mezi živými.
Avatar - Lukixe
Lukixe
Zakontrujem vám chlapci,načo sú nám ženy,veď ich vôbec nepotrebujeme,urobíme si to predsa sami >😁 Žvásty...Evolúcia dizajnu zdravých firiem už tak nepotrebuje tieto štúdia a ostatný kreslia a kopírujú čo chcú takže tý ich tiež nepotrebujú.Bola by škoda keby popadali,uvidíme časom.
Avatar - Ham.
Ham.
Pininfarina má úplně stejné trable a je už více než rok pod kuratelou věřitelských bank (UniCredit etc.) a rodina Pininfarina tam ztratila jakoukoliv kontrolu. Celkový dluh je cca 190 mio. eur. a firma dosáhla dohody s bankami o odkladu splácení tohoto dluhu na rok 2018
Takže se dá předpokládat, že další lámání chleba v Pininfarině nastane v roce 2018, protože nelze předpokládat, že banky budou chtít zůstat v pozici majitele.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Klaudius
Skús si tipnúť, koľko z tých 165 ľudí sú dizajnéri. Dizajnové štúdio úrovne Bertone, to nie je len pár chlapcov pri počítačoch.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Vypada to, zes opravdu nepochopil.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
myslíš?
Zkus si to přečíst pomaleji.. věřím, že to pochopíš.
Nemusíš se mnou souhlasit! Ale zkus si dát tu práci a odhalit obsah toho sdělení.

>😒]
Mr.Murphy
jestli mají auta za 20 let jezdit bez zásahu řidiče, tak je už pomalu jedno kdy kdo zkrachuje.... Nostalgie je na místě....
já mám snad nějakou vánoční depresi nebo co.... 😐 😄
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mr.Murphy
co se dá dělat - globazice a jiné trendy přejí v automotive něčemu úplně jinému než malým, nezávislým karosárnám a designérským studiím.....

Prostě doba kdy se na auta nahlíželo aspoň trošku umělecky je dávno pryč, vítězí image, dlouhé záruky a blbuvzdornost a samozřejmě, ekonomická hlediska.....

Zas než aby Bertone designoval petflašky, nesmyslné eko-autíčka atd., no tak ať holt zmizí.

Už teď je legendou - všechny možné kupátka od AR, Fiat X 1/9 (to tipuju že dělali oni, googlit to nebudu) a spoustu jiných aut už jim nikdo nevezme a aspoň to logo na těch starých autech zachová svoji hodnotu.... Lepší, než aby se objevovalo například na sračkových čínských mobilech a podobných produktech....

Takže: Grazie, signore Bertone :yes:
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - pumpkin
pumpkin
No a najsmutnejšie je, že si len pridal ďalší žvást. >😁
Avatar - VelkejChytrák
VelkejChytrák
Ádo, zkusil sis někdy představit, jak by byl svět narýsovanej tebou děsně nudnej a stereotypní? Všechny auta na světě by byly jen VW nebo BMW. Všechny holky jistě vylízaný prsatý blondýny. Všechna hudba jen, střílim od boku, Kabát nebo Landa. Panebože, Ádo, ty jseš ještě větší chytrák než já!
Nicco
3 vase komentare su lepsie ako niektore z tunajsich clankov.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Svět nepotřebuje ani tak krásná, jako spíše hezká a praktická auta. Například za tu kreaci na titulním obrázku bych jako výrobce designérům moc nezaplatil, protože bych takových vozů (co mají spláclou střechu, jsou dlouhá jako jezevčík a tahají břicho po zemi) asi na trhu moc neprodal. Vždyť se s tím nedá ani vyjet z hotelové garáže, aby to nezůstalo viset na břichu :no: To taková lada Granta je proti tomu designérský zázrak - neurážející tvary, vyšší světlá výška... A hlavně: kolik se jich prodá!
Až tohle ti kreaturci kreatur pochopí, budou na poloviční cestě k nápravě. Zatím se mohou zamýšlet nad tím, proč design vozů koncernu VW má mezi kupujícími takový úspěch.. :😉
Klaudius
Ako sa dá zoštíhliť svetoznáma firma so 165 ľuďmi?
Čo vyriešiš, ak namiesto 165 zamestnancov budeš živiť len polovicu? Akurát predĺžiš agóniu.
mahojakotycku
Firma Bertone krachuje 3 roky a nepomohlo, že od nich koupil Fiat celou výrobní fabriku.
vrkuboy
Ale v Asii se tuším stále prodávají auta pod brandem Daewoo nebo ne?
Avatar - praděda7
praděda7
Háček je v tom, že velcí výrobci si zřídili svoje studia a protože mají málo práce na řadových projektech, tak se pustili i do vod, kde kdysi "lovili" jen specializované firmy jako Bertone...asi tak....
Avatar - euro89
euro89
... přitom, když se podívám, co jezdí po silnicích, tak by většina automobilek měla stát u Bertoneho frontu, aby jim udělal auto, na které se dá koukat. 😒 Jestli zkrachuje, tak už z tradiční italské školy designu zbyde jen Pininfarina a mistr Zagato. Ale i kdyby už Bertone skutečně žádné sériové auto nenavrhl, tak minimálně díky překrásně hranaté Alfě Romeo 90 bude u mě nesmrtelný! :yes:
Avatar - pumpkin
pumpkin
Áno? Tak buď tak dobrý a ozrejmi mi to. Vďaka.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Neboj, pochopil som. Otázne len je, či je tvoj príspevok hodnotnejší ako tie "žvásty" nad ním. Podľa mňa ani nie... 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pinin Farina dělal i Alfy - a asi ty nejslavnější.
Spidera dělal právě on... a i mojí 164 dělal on - a dodnes se všichni shodnou, že je krásná.
Zvenku i vevnitř. Krásná i praktická...
:-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
já myslím, že slovní spojení "flegmatičtí Italové" to vystihuje dost dobře samo o sobě...
>😁
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mr.Murphy
jasný, ale návštěva stánku je jedna věc a utracení reálných peněz za konkrétní produkt je věc jiná.... a v tom je ten problém....
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vrkuboy
No jasně Polsko je nevhodné pro automobilový průmysl >😁 :yes: Topper to musí vědět!
Výrobci: Fiat, Ford, Solaris, Autosan, Jelcz...
Výroba dílů pro: Mercedes, BMW, Jaguar, Ferrari, Volvo, MAN...
Pokud jde o VW tak pro něj je Polsko ideální. Právě VW, GM a Fiat investovali v devadesátých letech nemalý peníze. A VW v polsku dělalo i motory a v továrně v Poznani Caddy, Transporter T5. Dokonce i motory pro Isuzu, Hondu, Toyotu.
Škoda toho úpadku FSO-Daewoo ale holt Daewoo má evidentně jiné trhy na které se hodlá orientovat (východ)... ostatně jak dopadl v EU pohrobek Daewoo Chevrolet víme takže Daewoo ví co dělá.

Gliwice - Opel
Tychy - Fiat + Ford (dříve i Bielsko Biala)
Wratislaw - Volvo
Krakow - MAN

Stejně tak jako ví prd o Polsku tak úplně stejné prd ví o Itálii.
mozgog
historii asi nikdo nikomu nevezme, ale málokoho to uživí, vsaď se, že v reálu to u toho Bertoneho bude vypadat tak, že tam budou dřepět u compů studentíci a absolventi za minimální prachy, jen aby nebyli na pracáku, a budou to ti, kteří se nedostali přímo do těch automobilek ... ale když se potom podíváš na fakturu, od nějakého kultivovaného, elegantního padesátníka, s hodinkama za mega, tak budeš mít pocit, že nekupuješ návrh designu, ale zlaté cihly ... doba se změnila, a těmhle chytrákům s historií, když nejsou napojení na stát, tak už pšenka moc nepokvete
Nicco
Focus 3 HB mi nepride ako extra povedeny.
Nicco
Takze teraz ide o to, kedy dizajnove studia predstavia spolocnu platformu a zacnu si vyrabat vlastne auta >😁
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
:-!
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
jo jo, nejen, že 1 / 9 navrhnul... on ji pak taky vyráběl!
😄
briza
Mít takovou konkurenci, (navíc s podobným jménem) jako Bertoňák s Jardou by položilo i větší firmu. 8-s
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mozgog
"všichni" ne >😁
GTI
😄 :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
???
To bych od Tebe nečekal - většinou jseš v obraze: tady (= na tomhle webu) rádi a často citují Fiat jako jeden z nejméně vydělávajících koncernů... vztaženo na jedno vlastní prodané auto je to možná i pravda.
Akorát už nikdo neřeší, že ty "dluhy" jsou investice = součet aktiv je pořád daleko daleko před součstem pasiv... nehledě na to, že i běžný hospodářský výsledek je v pohodě.. jenom zisk je udělanej jinde, než jen na prodejích osobních aut.
Ty určitě víš, které všechny ostatní značky používají Fiat motory.... tedy Fiat Powertrain.
Do skupiny patří i IVECO... atd.
😉
mozgog
obávám se, že jestli to bude polovina, že to je hodně, proto to taky krachuje, protože na tu "výrobní" složku jsou nabalený desítky parazitů
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Jen z disajnu není člověk živ 😉 Chce to taky občas výkony [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒] >😁 >😒]
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
Berenika ANTIDIESEL
Celý Evropský autoprůmysl to má nahnutý, protože permanentně dělá spalovací kraviny a leje €uro do zahraniční ropy [odkaz] [odkaz]