Novinky
fiction
9
Staré auta ekologické nebyly, protože mají příliš vysoký obsah CO2 ve výfukových plynech. Dnešní auta mají oxid uhličitý výrazně nižší (CO2=nejedovatý plyn, viz. sycení sodovek), za to máme všichni zaděláno na hezkého raka díky svinstvům v podobě mikročástic tzv. moderních ekoaut. To je ta ekologie 8-s
Přejít do diskuze
Plať za to, plať i za toto, plať daně, plať poplatky, plať mýto, plať parkovné, atd atd. Nemáš na nové, tak plať plať. A to máš za trest, že na něho nemáš! :no:
Opatrně, za chvilku tento mistr mechanik přesedlá a jak si lze všimnout, už nastal pravý "citroënovský džihád" >😁
V techničáku EU 5 a k tomu navíc demontovaný filtr DPF! Tak na co pak nějaká ekologická třída!? >😁 :no:
primárně má ten účet sloužit na podporu sběru autovraků,ale jelikož samotná ekolikvidace majitelům vynáší,tak z tohoto fondu jim jde minimum.Na tom účtě jsou přebytky a vláda hledá kličky jak ty miliony poslat na zelenou úsporám.Tohle je jen další forma ožebračování občanů....
Jak je to s autem,který už ekodaň zaplacenou má? Přece ji nebude někdo platit znova? Proboha kde to jsme?
Tak to už je k pláči, jestli si nejsi vědom, že svůj příspěvek přepíšeš... Něco napíšeš a než stihnu reagovat, tak příspěvek vymažeš a dáš jen smaila. Ty jsi prostě looser 8-s :no:
Bavíme se zde o marginálních počtech kusů. Cena youngtimera, jenž ještě není možno přihlásit jako veterána, určitě bude vyšší a pokud jej chce kupující provozovat jako youngtimera a posléze veterána, pak si holt bude muset sáhnout do kapsy. Navíc jde-li o lukrativní model, bude se jeho cena pravděpodobně jen zvyšovat. Ale stále jde o velice specifickou skupinu.
Vozy, které nesplňují žádnou Euro normu, tedy Euro 0, jsou opravdové veterány, jenž nemají ani hodnotu 10 tisíc Kč a právě tímto poplatkem se stát snaží o jejich stažení z provozu. Navíc těch vozů nesplňujících žádnou normu je minimum. Myšleno počtem modelů, nikoliv přihlášených kusů v registru. Nezlobte se, ale vozy typu Š105/120 opravdu nepatří na silnice, ale do kovošrotu.
Ať si o systému ekopoplatků můžeme myslet cochceme, tak vynalézavý človiček přišel na systém, jak s tímto vydrbat... takto se do systému mohou dostat další peníze, které díky podvodům utekly. A je to špatně? Nemyslím si! Pokud se člověk podívá po jiných zemích, kde poplatky eko daní dosahují klidně i více než polovinu nového vozu, tak náš systém je naprosto poklidný a "levný" 😉
Plácá kraviny a když se na něj obrátíte přímo aby vám to vysvětlil, tak si zablokuje adresu a dělá mrtvého brouka! GEROJ! Beru zpět adresa sem tam reaguje, můžete mu psát přímo, docela zábavné! :yes: :yes: :yes: >😁
Pak ti poradím změnit zemi, pokud se domníváš, že zde nemůžeš žít a jinde je to lepší. Nebo zkus politiku a třeba ti to půjde a změníš vše, co ti vadí. 😉 Ke zbytku nemám víc co říct, co jsem chtěl napsat jsem napsal výše.
mě to prostě vytáčí už z principu.Ekodaň je hovorový výraz který s ekologičností aut nemá nic společnýho.Je to poplatek na podporu sběru a likvidaci autovraků....to znamená,že výtěžek by měl jít do sběrných dvorů a šrotišť,které vysloužilá auta likvidují.Jenže tyto firmy to nepotřebují,protože samotný šrot a drahé kovy z KATů apod jim ten provoz zaplatí.Takže na účtě se hromadí peníze a stát si mne ruce jak ty přebytky nacpe do programu zelená úsporám.Další demence tohodle státu je to,že paradoxně starší auto (většinou EURO 0) má náklady na ekologické zlikvidování vraku nižší,než dejme tomu nabourané nové auto s EURO 5. Další věc je ta,že stát porušuje moje práva,protože nemůžu svobodně nakládat s vlastním majetkem. Mám starý auto,který doslouží,klidně nechám ve sběrném dvoře odsát provozní kapaliny,odevzdám tlumiče apod a udělám si ze zbytku auta třeba kus nábytku,nebo kurník pro slepice,ale ouha ze zákona nemůžu,jelikož jediná forma vyřazení auta z registru je ekolikvidace !!! Tohle je prostě Zmr*istán,už nevím jak jinak tuhle zemi a ***y jí vládnoucí nazvat 😄
co když to v polopřevodu dál někdo prodá? Poslední dohledatelnej je ten v polopřevodu :yes:
samozřejmě mistře mechaniku, ty jsi prostě exkluzivní odborník na slovo vzatý >😁 :no😒br />
Jen sis nejspíš spletl vlákno,o Volvu jsi básnil jinde...
Ano. Jenže ohledně pokut a podobných věcí mluví zákon jasně - je to věc provozovatele auta. Vlastník vlastně moc starostí nemá ... napadá mě jen jedna věc a to je ekologická likvidace auta.
Petříku mám 2,5T 154kw a u benzínu se zatím filtry DPF nemontují, jinak u Volva mají životnost min 300t km! Ale to ty s tou svou zázračnou Fabii najsi schopen najet ani ve snu! Pokračuj jsi opravdu komik! >😒] :yes:
Já jsem nepsal o Euro normách. Reagoval jsem na skutečnost, že to, co se dnes vypouští z výfuků u přímo vstřikovaných benzínových motorů je horší než to, co jsme dýchali donedávna. A víš, čím je to zapříčiněno???? Odpovím: "Cílem EU pro rok 2020 je průměrná normovaná spotřeba odpovídající emisím CO2 ve výši 95 g/km"
Proč by to měli posílat nám ? My auto neprovozujeme.
Když budeš mít auto na leasing, tak pokuta taky nepřijde leasingovce (vlastník auta), ale tobě jako provozovateli ...
Když budeš mít auto na leasing, tak pokuta taky nepřijde leasingovce (vlastník auta), ale tobě jako provozovateli ...
Už se těším co z něj zase vypadne! Ale jinak mě docela baví, je zábavný a co příspěvek to perla!? >😁 :yes:
Zase jeden zoufalec co si koupil Fabii HTP 3válec 51kw a hned začal všem okolo radit jako Brouk Pytlík co všemu rozumí a všechno zná! >😁 :yes:
Jenom drobnost, když nyní vyfotí nového "provozovatele" třeba na pražském okruhu, fotku pošlou k vám?
při euro 0 je poplatek 10.000,- dejme tomu třetina hodnoty auta.Těch 10 je mnohem lepší utratit ve kvalitním obutí než to hodit někomu na zateplení domu :yes:
Tak se podívej třeba na Dánsko, které je tímto pověstné... Ale je to i jinde. Pokud chceš argumentovat výší poplatku vzhledem ke kupní síle, pak tyto naše "ekopoplatky" jsou vzhledem k ekonomické situaci taky navelké.
tak to má třeba Holandsko..mít v Holandsku dvoutaktní auto je drahej špás...ale musíme si uvědomit jaká je ekonomická situace obyvatel :no:
Říkejme tomu jak chceme, ale buďmě rádi, že se zde bavíme o "zdanění" relativně starých ojetin. Už jsem psal, že jsou státy, kde se platí různé eko daně i na nové vozy. Samozřejmě zcela jinou otázkou je, jak je s vybranými penězi dále nakládáno....
je to poplatek na podporu sběru autovraků...starý pekáče jsou paradoxně levnější na ekologický likvidování než "moderní" auta s katalyzátorama,měkčenejma plastama apod...
... prodali jsme ji a nový vlastník se formálně stal nikoliv "vlastníkem", ale "provozovatelem". Myslím, že jsme tím neobjevili nic nového pod sluncem a bude se to moci dělat i po všech těch novelách.
To víš no, v oxidu uhličitém je spousta peněz pro spoustu lidí, přes to vlak nejede, a kvůli skleníkovému efektu (i když rozhodně ne takovém jako třeba u methanu) je snadno manipulovatelným prostředkem. O zdraví nikomu nejde, každý si chce namastit kapsu, a i automobilky to docela ignorují, mají z toho holt dobrou reklamu... 8-s
U 1.4 MPI to bylo myslím tak, že rovnou přeskočilo z Euro 2 na Euro 4. Ale musel bych se podívat, kdy to bylo. 😄
Ano je to EU4, nejdřív se ptám a teprve potom hledám. Takže Fabie 1,4 MPI 44KW rok výroby 2001 splňuje EU4
V Euro normách ale vůbec nejde o CO2. Nastuduj si problematiku. Nebo máš snad pocit, že dnešní testované clskové "áemgéčko" plní euro0, jelikož žere klidně 20, tudíž CO2 asi půl kila na km? Co jiné (opravdu škodlivé) plyny, CO, oxidy dusíku a pod.? O ty v normách kráčí.
z článku to nejdřív tak vyznělo,že se jede nanovo...ale i tak..pokud se bude platit na auta která prošla přes ZTP tak je to pěkný šméčko...hlavně že na tom účtě jsou přebytky a neví co s nima,tak to dávají na zelenou úsporám.Ale aspoň mě trochu u srdce hřeje to,že jsem tak 30 aut zbavil ekodaně...