Tak ono to zas až tak úplně jinde než HTP není, protože jde bohužel jen o litrový motor, čemuž odpovídá točivý moment 95Nm. Dynamické parametry jsou prakticky obdobné jako u těch HTP (jen za cenu ještě většího vytáčení) a prostě odpovídají výkonu těchto základních motorizací (tudíž naprosto žádný zázrak). A je také rozdíl, jestli tento motůrek pohání Citigo/Up, které váží 850kg, nebo Polo/Fabii, které již váží okolo tuny a kde je přeci jen větší pravděpodobnost, že zde navíc pojede mimo řidiče i někdo další.
Pokud se nejedná o naprosto zanedbatelný nájezd okolo komína a nebude ustřelený příplatek za TSi, tak MPi nemá moc význam, protože už slabší TSi nabídne výrazně lepší a uživatelsky příjemnější svezení.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Jo, kdyby nebyla tak hnusná. :-)
Polo je trochu dražší, pravda....ale je prostě hezčí a příjemnější.
Nejsem si jistej co za 290tisíc z toho bude mít fabka tsi za výbavu
Renault dodával původně k vozům Renault 4CV jako bonus náhradní motor! Je sice pravdou že Tuzex ho pak ale prodával samostatně! To by snad nebylo tak špatné to oprášit a dodávat jako náhradní díl k autům s motory TSI!? >:D
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Je to Ambition.
Polo je fakt hezké, ale když si uvědomíš, že vedle v článku je za 309 tisíc už Focus 1.6, nebo celá řada jiných hatchu nižší střední, které začínají kolem 300 tisíc... je to drahé :-)
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Když bych si měl vybrat auto na jízdu příměstskou a městskou, radši vemu trochu větší auto = komfortnější (a že Focus zrovna na tohle dobrý je) s obdobně výkonným motorem, když je skoro za stejné peníze.
Zdá se mi, že díky rozsáhlému počtu koncernových značek a modelů začíná mít vw potíže s cenovou politikou. Cena Pola se může zdát na základní litrový tříválec trochu nadsazená, ale kvůli Rapidu a Fabii nemá moc kam klesat... V důsledku toho pak stojí základní Polo 289 tis. a stejně vybavený a obdobně výkonný atmo Focus 309 tis.
I když preferuju VW tak v tomto případě bych dal přednost většímu autu s 4 válcem 1.6 a víceprvkovou nápravou...
polo sa mi vzdy pacilo ;-) , z vw ma jednoznacne najputavesjsi a najzivocisnejsi dizajn, stare polo 6N1 som kedysi jazdil a vlastnil este pred feldou ;-) 1,4 44KW, slo to vyborne a zralo 6 litrov bez dusenia starst stop systemo bez vypinania valcov , zlate casy ach autombilizmu ach ajj kdeze su , trosku sice zral olej ale inak fajn motor ;-)
skoda len tej prevodovky, 5ka vypadavala a casom aj cela prevodovka odisla, s tym mali problemy vtedajsie pola aj ibizy. Oficialne mi to aj v servise auto gabriel kosice potvrdili ze prevodovky stareho pola boli poruchove a mali snimi kopec problemov, nevymyslam ;-) , mne pri 80tke vypadavala 5ka, co uz, ziadne auto nie je super, s tym musi clovek ratat.
momentalne je mojim favoritom swift, ale nielen kvoli cene, proste sa mi paci, rio je tiez pekne a uvidime s cim pride nova I20, fabia bude iste lacnejsia ako polo takze tam sa spolieham ze za tych 10 000 by mozno mohla byt s 1.0Mpi uvidime, momentalne o nic nejde, skor nez o rok rok a pol to nie je aktualne takze zatial len sondujem a sledujem ceny a modely ;-)
No, pokud by třeba věděl, že bude parkovat podélně před barákem, tak ano, umím si představit, že někdo dá přednost Polu. Tam se každý centimetr, o které je to auto kratší, hodí.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
A to jsi vyčetl kde? 1,2/51kW motor Pola má zrychlení 14,1s, a tenhle litrovej, a papírově výkonnější na tom určitě líp nebude. Navíc 1,2 má po městě spotřebu 7,3l, 1,0 bude mít 7,1l? Mám pocit, že Focus 1,6 v základu na tom bude líp. :-)
Byl bych opatrnej s motorizaci. Jakkoliv se muzou zdat papirovy parametry atmo jednotek dostatecny, seskrceni emisnimi normami je dela linejsimi nez vozy s podobnou hmotnosti a vykonem pred lety. Odstrasujici priklady jsou sestnactistovky Hondy nebo Toyoty, ktery dokazou v realnym provozu stezi stacit silnejsimu 1,2TSI.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
ale kto si kupi focusa so 63kw? ktory zrychluje za 15s?
polo ma aj s tym litrovym mpi lepsie parametre ako zakladny focus ktory je pre rodinu s tym zakladnym vykonom nepouzitelny, no a ten silnejsi 1,6 77kw uz stoji 330 tisic, inak tiez ziadne delo ze jo
Proč si kupovat boty o velikosti 42 když za ty samý peníze se na českém trhu dají koupit větší ( třeba č.48 ).
Já třeba musím v Praze každej den třeba 10x zaparkovat.
55kw 1,2ka v novom cliu uz nie je to iste co 55kw v starom to jo,
ale up vyzera s tym 1.0Mpi svizny a silny, a polo ma s nim dokonca este lepsie parametre ako up, zrejme kvoli inemu sprevodovaniu, som zvedavy na ten motor, samozrejme asi najlepsie bude vyskusat ho, ved uz coskoro aj nejake testy pola s tym motorom budu na nete tak som zvedavy na prve dojmy toho mpicka ;-)
A jaká prosímtě ? 90% lidí v polu stejně jako v jiných autech této třídy je nějaká mladá rodina, mladý pár, mladá holka/ kluk, děděk s babkou apod. A ukaž mi jediného člověka z těchle skupin, který by si radši nekoupil auto vyšší třídy.
K tobě byl život extrémě krutý a nadělil tě blbostí.
podla ceskych cien zhruba viem vyratat ako to bude vyzerat u nas, takze za 10 tacov asi s tymto motorom polo nekupim, som zvedavy na ceny novej fabie ked pride koncom roka na trh, ak bude hoaltko za 11 tacov tak swift bude jasna volba, hm no jo
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
polo je male auto , ale kto kupuje focus zrejme uz ocakava ze bude jazdit aj viac ako v jednom dvojclennom zlozeni ;-) , tam by to chcelo uz vacsi vykon.
Běžnou výbavou jsem to označil proto, že je to běžná výbava, kterou si do auta reálný zákazník vybere. Polo k tomu přidává něco navíc- Proto je Polo oproti konkurenci celkem levné. Naopak podle mě běžná např. základní výbava Clia. Auto bez klimatizace a rádia si dneska nikdo nekoupí. Chtěl jsem jen naznačit, že kritizovat vyšší cenu Pola bez toho, abych si to trochu srovnal s konkurencí je trochu mimo. Polo prostě v ČR nenabízí základní výbavu Trendline a cena za Comfortline je trošku vyšší. Pro reálné zákazníky však bude cena vzhledem ke konkurenci velice dobrá.
Běžné? Tak to rozhodně ne. V základu to není běžné ani o třídu výš.
klimatizace - za příplatek i o třídu výš
rádio - OK, běžné
palubní počítač - ne
kožený volant - ne
loketní opěrka - ne
výškově nastavitelná přední sedadla - tedy i sedadlo spolujezdce! - ne
elektrické stahování i zadních oken - ne
asistent pro rozjezd do kopce - ne
kontrola tlaku v pneumatikách - ne
Takto vybavené Polo odpovídá obecně vzato prostřednímu stupni výbavy vozů o segment výš :-!
Nechce se mi pouštět do diskuze, kdo si to auto kupuje. Vrátil jsem se k obecnější otázce, jestli je někdo, kdo by si ho koupil. I když jsem nepřispěl zrovna do ideální větve, jak teď na to koukám.
Ta výbava mně přijde celkem přiměřená. Sice pak ta cena vypadá opticky vyšší oproti konkurenci. Reální zákazníci si však dají tu práci a srovnají si cenu i s konkurencí a polo pak dopadne docela dobře. Auta bez klimatizace a rádia se dnes snad ani neprodávají.
A kolik bude stát obbdobně vybavená Fiesta? Ne, cena Pola je nastřelená velmi citlivě. Výbavový standard bohatý a tomu odpovídá cena.
A že porovnatelně vybavené Polo není o moc levnější než Golf? Ale to je naprosto běžné, velikost už zkrátka nehraje takovou roli. Cenový rozdíl Focusu od Fiesty taky nebude též nějak dramatický.
Pokud jsou informace v článku správné, tak se minimálně v téhle konfiguraci situace moc nezměnila a kdo Polo kupoval doteď, ho bude asi kupovat nadále. Ať už je to kdokoli.
Což si právě v ČR můžou dovolit spíš než na jiných trzích. Tady to lze přejít s tím, že je tu Škoda doma a o odbyt nemá nouzi. Ať už to udělají v ceníku, nebo lepšími nabídkami prodejců. VW se o svou pozici nemusí bát a ani nelze očekávat, že by plošně nasadili nižší ceny a snažili se Škodu stáhnout do cenového boje.
Když ti nezbývá v životě nic jiného, než mít jen jedno rodinné auto v maximální ceně 320.000,- Kč - pak je Focus jasnou volbou!!! Pokud k tobě ale život nebyl tak krutý, uvažuješ jinak...
A i u Hyundaie, Kie, ... Proč by ne? Právě na domácím trhu Škody si to klidně můžou dovolit. Má tu hodně zákazníků a povětšinou celkem sebevědomé ceníky.
Pro ně je spíš důležitý odstup od Golfu než od Focusu. Také si nemyslím, že by měli problém jít s cenou pod Škodu. A je otázka, za kolik ti ho ve skutečnosti nabídnou. To platí i u Škody. Ceníky se nesmí brát příliš vážně.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Dovolím si nesouhlasit, motor špatný rozhodně není a do VW Up! nebo Škody Citigo se hodí. Jen to Polo je na něj krapet těžké. Ale chápu to, v ceníku se 55kW vyjímá velmi dobře - vždyť jsme vám mezigeneračně u základního motoru přidali 4kW. Avšak že kroutící moment šel rovněž mezigeneračně o -17Nm nahoru :-) to už nikde v ceníku vidět není. Takže suma sumárum, cena proti minulé generaci je vyšší, motor horší. Auto samozřejmě pojede dobře, ale pro koncern je to dost ostuda, že má pro takhle těžké auto za takovou cenu tenhle slabý základní motor. Mám v živé paměti, jak se tady spousta lidí pohoršovala nad tím, že Renault Clio Grandtour a Dacia MCV (váhově plně srovnatelné vozy) mají jako základ motor 1.2 16V (55kW/107Nm) který se používá od roku 2001. Ale jak tak vidím tu mizérii se základní motorizací, kterou tu VW spolu se Škodou (slavné HTP, po třech či čtyřech verzích konečně spolehlivé) už nějaký ten rok předvádí, má konkurence (třeba Hyundai i20 1.2 60kW) pořád co nabídnout. Doufám kritici ozvou i teď, když když koncern slavný VW montuje do aut za 290 000Kč takovéhle prdítko. :-):-)
Funguje to tak všude. U konkurence si přidej rádio, klimačku a koženej paket a jseš na ceně Pola. Polo ti pak nabídne ještě něco navíc. Základní výbavy s cenou od... si nikdo nekupuje ani u nás.
ale Xawier má podle mě svým způsobem pravdu. Existuje skupina zákazníků, kteří doma mají Passaty, Touaregy či Golfy a zkrátka si jdou pro něco menšího. Přirozeně se jim nechce příliš dělat kompromisy ve výbavě a tohle Polo na ně míří excelentně.
Mnozí prostě nekupují Polo jen proto, že to je největší VW, na které na základě své životní situace dokáží vydělat :-!:-!
Koneckonců Polo je lepším vozem než Fabia. Navíc ani není (nebo minimálně nedávno) byla snad ještě levnější než Fabia. A přesto si lidi chodí pro Fabie... Čím to? Že by zkrátka oslovovaly jinou klientelu?
Jo, jenže 55kW ve starém Cliu nemuselo tahat přes tunu hmotnosti, proto působí tak živě. Ještě ve trojkovém Grandtouru je ten motor na městské a příměstské ježdění naprostá paráda, pokud řidič ví, k čemu je ta páka mezi sedadly... Ztrácí akorát na dálnicích v prudkých a dlouhých stoupáních, tam už trvale 130 neudrží.
Každé auto dneska působí oproti desetiletému předchůdci lenivě, protože je větší, těžší...
Až na to, že Mini je prémie, toto prémie není. Polo sice je kultivované a uživatelsky příjemné auto, nicméně, aby bylo cenově zajímavé, muselo by s tímto motorem stát tak 260 - 270 tKč. Za 290t jsou tady plnohodnotné čtyřválce např. ve Swiftu, i10, Cliu, 208 atd.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Ja bych to tedy cerne videl. Pokud si muzu koupit auto o tridu vyse, 4valec ve stejne vybave a s hlinikama a spomalu 2x vetsim kufrem za 320tis. a k tomu jeste spolehlivou japonskou technikou a s 5letou zarukou tak neni o cem ;-)
tiez nerozumiem c oproti tomuto motoru zase vsetci maju, je uz uplne inde ako htp a tak je zrejme ze bohuzial nemoze byt za cenu ako bolo s 10 rocnym HTPeckom.
ked sme sli pred 3 tyzdnami z blavy na pajere tak nas jeden biely up s nasou kosickou znackou predbehol smerom na nitru, sli sme za nim az do zvolena, doslova nedal sa predbehnut, nahanali sme sa trosku v kuse 150 160 aj viac , pajero fakt ze nestihalo, slapal ten up uzasne kopec nekopec, stale nam usiel kedze sme sa museli aj krotit , vsade sami fizel dnes. Mne to pripadalo ako taka mala stihacka, s tymto motorom by som fabiu bral, len cena o tu sa trosku obavam. 1.0 55KW je skvely motor, mam to uz otestovane pajerom ;-) ten up slapal jak bejk, padla mi sanka
Jo, UP! mě taky příjemně překvapil, zejména prostorností a (relativně) velmi slušnou agilitou.
Akorát jako vyloženě městskému vozu mu chybí sofistikovanější automat, než je ASG. Ideálem by v tomto ohledu byl elektro UP!, jenže ta jeho (nedotovaná) cenovka...
ano, klišé, ale na polo perfektně sedí. Tohle je prostě zmenšenina golfu, dospělý design, žádná hra na roztomilost, dámskou kabelku nebo vostrou motokáru (stále mluvím o designu), uvnitř prostor i pro chlapa, všechno účelné a kvalitní. Navrch ovladatelnost, výborné jízdní vlastnosti, moderní motory. Decentnost faceliftu jen podtrhla kvalitu původního designu... kdo umí, umí. Polo jede! ;-):yes:
Já tě fakt rád čtu, vždycky mě rozesměje, jak do každého příspěvku mezi řádky cpeš informaci o tom, že Renault je vlastně něco jako luxusní zboží..., je to boží. >:D:yes:
Tak já to beru obecně. Tato třída aut je cílována na nějakou skupinu lidí. Ty co ( vyvolené ) zmiňuje xawier určitě jsou, ale není to zdaleka majorita. Já naopak polo beru jako podařené auto. Například UP! a Polo jsou auta ze kterých jsem byl celkem překvapený ( hlavně ten UP! si dobře dovedu představit jako druhé auto do rodiny ) v pozitivním slova smyslu.
U nás se právě kvůli ceně mnohdy kupují...Samozřejmě holobyt za 199 tis. mi v ceníku nechybí. Ale řekněme základ nějakých 230-250 tis., klima, 2x el. okna, rádio, d. centrál a 4 pytle. Zbytek si, zákazníku, dokonfiguruj dle potřeby (místo nějakých asistentů, opěrky, zadních el oken apod. si dopřeji třeba tempomat). Tak bych si to představoval.
Podle mě stačí počkat na Trendline. Tak dva roky zpět se 5-dveřové Polo i s nějakou základní výbavou (ano, tou opravdu základní) prodávalo za 200 000,- (běžná cena na prodejně, ceník nevím).
Je to horká novinka, tak je jasné, že VW bude chtít nedočkavce podojit ;-)
Pokud by se Trendline neobjevil, pak by to bylo špatně, ale podle mě opravdu stačí počkat měsíc dva a bude tu Polo Trendline za nějakých 225 000,-
To bude právě problém Pola na českém trhu. Podobný recept možná funguje na západních trzích, ne však v Česku. Základní výbava je prostě přehnaná...A s tím reálným základem za 220 to tak horké nebude - podívej se na ceník předFL Pola.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
Já zase nechápu, proč o něm v jednom kuse tak básníš. Ani jsi s tím nejel. 1.0 MPI je moderní, úsporné, kultivované, ale stále je to litrový tříválec se vším všudy a do Pola se hodí pouze v případě, že nevytáhne paty z města...Věta "1.0 55KW je skvely motor, mam to uz otestovane pajerom" je pomalu na zlatý ventilek.
Osobně jsem jel se 44 kW a kopcovitý terén či dokonce předjíždění vážně nebylo zrovna požitkem. Výkonnější verze s totožným krouťákem a výkonem nahnaným za 6000 ot/min na tom o moc lépe nebude.
no jistě. Ale tohle je jeden z důvodů, proč VW je často levnější než Škoda. Chce tu zkrátka prodat. Druhou věcí je ten výbavový standard, kdy VW zkrátka nedopustí, aby model ožebračili na kost jako u Škody.
Tak jsem se díval na tu výbavu, co je v Polu a je fakt, že ta cena ani u nás zase tak vysoká není. I to Clio, které je u nás docela levné je v podobné výbavě dražší. Polo jen u nás nenabízí nižší výbavy a nechává prostor pro Ibizu a Fabii. Zákazníka, který jde pro polo stejně jiné značky než ty koncernové nezajímají.
Nejaky tyzden dozadu tu bol tento cenu zrovnavaci clanok [odkaz]
Je tam navyse metalicka farba; nemaju vsak zadne okna v elektrike a kontrolu tlaku v pneu, pripadne este dvihatelnu sedacku spolujazdca. Tie polozky, co nemaju vsak nestoja 10kKc a aj tak su o 17kKc lacnejsie. Tzn. Polo aktualne stoji cca 20tis.Kc nad urovnou rovnako vybavenej konkurencie.
Oplati sa to? Kazdy ovwcan povie, ze ano, zvysok povie podla preferencii.
Jestli Tě zajímá můj názor, já bych určitě volil Focus, protože je větší, multilink vzadu atd., ale to pro spoustu lidí nebude relevantní... Polo má zase hodnotnější a lépe ergonomicky řešený interiér.
Jsou lidé, kteří Fabii budou kupovat z principu, protože Škodou vždy jezdili, lhostejno tomu, jakou to auto má výbavu, motorizaci, atd. Pak je tu taky fakt toho, že chtějí české auto a už jim nedojde, že automobilka z jejich volby tak úplně neprofituje, ale to je v podstatě jedno. Jeden příklad za všechny. Otec mojí tety si koupil Octavii 1,6 tdi za 480t a o něčem jiném ani neuvažoval. To, že toho najezdí minimum a diesel se mu nevyplatí neřeší, to že mohl mít za stejné peníze střední třídu v podobě Mondea (byť benzinového) ho ani nenapadlo. Že Mondeo je oproti Octavii 1,6 jízdně jinde je "nošením dříví do lesa."
a to se zatraceně pleteš. VW je u nás velmi často cenově mnohem výhodnější než Škoda. Modely VW mají nesrovnatelně vyšší výbavový standard, navíc jsou dotaženější do detailu. Třeba Golf Variant vychází citelně výhodněji než Octavia Combi, navíc má víceprvek i pro 1.4 TSI a hlavně s vyššími výbavovými stupni se cenový rozdíl nemaže. Ba naopak.
Stejně tak Polo (alespoň donedávna) bylo výhodnější než Fabia...
No to´s mi ale neodpověděl. Navíc jsem nic nepsal o jediném autě. Můžeš to klidně brát jako druhé auto do rodiny. Dal bys přesto za podobnou cenu přednost Polu před Focusem? Toť má otázka.
...za téměř neprodejné zboží. Kombinace takto malého vozu s tak rozsáhlou výbavou, navíc s jedním ze základních motorů... Co by dala za takovouto výbavu v základu Octavia.
Jasně, je to první vlaštovka, reálný základ půjde s cenou někde ke 220 000,- a výbava se vyškrtá. Takže vlastně pozitivní zpráva - Polo nezdražuje :yes:
Podívej se na tu výbavu v Polu. Třeba Clio má zajímavou základní cenu. Ale je to bez klimatizace, rádia a bez další výbavy jako je kožený volant, loket. opěrka, el. okna vzadu,... Podobně vybavené Clio by bylo ještě dražší než Polo.
a jaká, opravdu by mě zajímalo, kdo za tohle dobrovolně utratí svých (téměř) tři sta tisíc???
"Polo si kupuje jiná skupina zákazníků než ta, kterou život donutil přemýšlet jako ty..." - tohle bych bral u článku o novém modelu 911, ale o pětidvéřovém Polu 1.0 může snít jen naprostý chudák
Za Polo si může připlatit jen nějaký fans u nás. Jinde jsou rádi, že se Polo prodá za stejné ceny jako nejlepší v této třídě - Clio a Fiesta. Asi se pro český trh dělá nějaká kvalitnější verze.
Dost pravdepodobne sa inspirovali pri formovani spodnej polovice naraznika Cliom RS [odkaz]
a rozhodne to Polu prospelo [odkaz]
Uz to nevyzera ako zlatanina 3och aut, len 2 - potrebuje vymenit zadnu cast.
Re: PŘEPAL VÝROBNÍ NÁKLADY TAK 150 ZBYTEK JDE NA PLATY
ono zalezi ja od postavy, ja s mojou standardnou postavou sa rozvalim aj v starom pole , ale kto ma 190cm a 120kil tak pre neho do mesta asi radsej focuc to ano, komfort myslim v pole bude ok , uplna pohoda, skor si myslim ze ludia si auta volia aj kvoli tomu ako im velkostne pasuju k postave. Mame typka suseda zhora z 8meho poschodia co ma asi dva metre , jeho som v mensom aute ako peugeot 406 ci ford mondeo este nevidel.