Krátce jsme vyzkoušeli nové kompaktní kombi od Hondy s rekordně velkým kufrem. Je to nezáživný převážeč materiálu pro ortodoxní chalupáře nebo jezdí tak, jak vypadá, tedy ostře?
Cena OIII 103kW benzin za 495 bez hliniku a bez tempomatu. Tak tomu se rika cena >:D
Z tohoto duvodu nema cenu chodit ke Skode, U Hondy o 50tis levneji a jeste s vybavou ;-)
Pestrost motoru? Pokud vim co chci tj cca 100kW a spolehlivy odzkouseny motor se standadrdni spotrebou jako ma koncernova konkurence tak proc kupovat neco nespolehlivejsiho a drazsiho a narocnejsiho na servis?
na srovnávací test s Octavií Combi 1.6 TDI. Prorokuji, že Civic bude lepší ve většině dílčích vlastností, jen v prostornosti Octavia vynikne. A verdikt bude, že podle očekávání zvítězí Octavia Combi díky svojí komplexnosti >:D >:-[] >:-[]
Vidím, že jako jednoho z mála mě vzhled tohoto kombíku nijak neuráží, naopak se mi líbí a dokázal bych si takový vůz představit ve své garáži. Co člověk, to jiný názor a netvrdím, že jde o nejkrásnější kombík třídy, ale právě ta odlišnost od všeho ostatního mě zaujala. :-!
Jenže už si ve vodách jiné cenové, než je většina kupců za nižší střední ochotna utratit. Proti těm 1.2TSI, 16tkovejm Focusu (případě 1.0 EB) a jinejm kombikum levnějších motorizací nemůže Honda útočit.
A je prostě fakt, že si lidi radši připlatej na obecně hezkou Oktávku kombi, než na zvláštní Civic.
Když je něco blbějšího než Topper, tak se umí docela vyjádřit. Mi se ty křivky kombíku líbí, ale velikostně to nepasuje. Aspoň to nemá ty vředy, které mají dělat křídlo. Náhodou já nejen kritizuji, v kabině je příjemně a je tam spousta místa.
Tyto fotky reálného modelu vypadají o dost lépe, než různé skicy a věřím, že na živo to bude ještě lepší. Nicméně i tak je to pořád pro mne futuristicky vypadající UFO. Na druhou stranu v karoserii kombi vypadá o dost vyváženeji, než hatchback na steroidech.
Interiér je také krok k lepšímu, evropštějšímu pojetí (ale to platí i o HB) oproti předchozí generaci.
Kufr z něj dělá krále a měl by ho pro některé zdejší číselné plácaly zařadit na vrchol nad modlu v podobně O III kombi. Proti ní vidím obrovské plus v rovné nákladové hraně s kufrem a možnost udělání rovné ložné plochy po sklopení sedaček, což ocení hlavně ti, kteří kombik využívají pro jeho podstatu a ne jen občas na pár tašek.
Chtěl bych ho? Respektive, když bych kupoval kombi nižší střední třídy, šel bych se podívat k dealerovi Hondy? Ne... i přes nesporné technické kvality Hondy nešel. Problém vidím v jeho ceně (a faktu, že konkurene prostě dělá pro mne zkousnutelnější a hezčí vozy) a malé pestrosti motorů a výbav. Tohle by bylo možné tolerovat při slušné ceně (pak by k Hondě jistě zavítalo hodně kupců), která u Hondy nehrozí, což chápu, kupce si najde (ale ne tolik v poměrech Českých a Slovenských), ale já bych volil radši OIII/Leon, nebo nový FFIII :-) Rozhodně však :yes: . Lepší než bráška HB :-)
Hliníky si pořídíš pod 2 litry/kus a tempomat si dokoupíš i k té nejlevnější konfiguraci, takže jsi někde okolo 420tKč. Se solidním motorem 1.4TSi, na který udušená 1.8-ka prostě reálně nestíhá.
Pokud mne tedy nezajímá výbava, tak nemá cenu chodit k Hondě ...
Nevím, pořád se snažím nebýt proti Honde zaujatý, ale takovýto design je pro mě opravdu naprosto nepřijatelný, nemluvě o podobně nestravitelné přístrojové desce. Tohle možná ocení v Asii, ale v Evropě určitě ne. Pro mě je jasná volba Leon ST, který je proti tomuto učiněný krasavec a navíc mi nevnucuje ufoidní přístrojovou desku, příliš vysoko ukotvená přední sedadla ani stísněný prostor pro kolena a chodidla zadních pasažérů. Civic 9G hatch. jsem měl jako předváděčku půjčený a vpředu se sedí mizerně a vzadu ještě hůř, nemluvě o protivně drnčící výplni řidičových dveří. Možnost odklopit zadní sedáky jako v kině nepotřebuju, bohužel právě kvůli tomu je toto auto plné konstruknčích kompromisů. K tomu se přidává poměrně úzké výběr pohonných jednotek, nemluvě o tradičně nenakonfigurovatelné výbavě. Podtrženo a sečteno mi jako skutečná výhoda Civicku zbývá jen ten výborný diesel 1,6 l, ale já stejně preferuju benzín. Takže bohužel 0 bodů, Hondo... ;-\ :no:
Ještě než mne opalcuješ, tak se podívej jak to dělaj jiní Japonci, třeba Mazda... ta vsadila na líbivé tvary a hned je to auto roku. Škoda jen vyšší ceny ( kde už se dá pochopit za pohledný vůz) a že nedělá Ma3 taky kombik :-)
No, proč ne. Když někoho osloví tento designový styl. "Prapodivnou" adaptaci nastavení dynamiky podvozku pouze na zadní nápravu naopak považuji za chytrý tah. Přeci jen naložení kombi dost změní vyvážení auta a tímto půjde s rozdílnou charakteristikou pracovat. K motoru není co dodávat. Tedy snad jen ta výška posazu.
Co by ale mohlo být zajímavé, s příchodem CTR se objeví dvoulitr turbo kolem/nad 300HP. Tento motor, v nějaké podladěné formě na 220-260HP by mohl být právě v kombi velmi, velmi zajímavou variantou. Takové praktičtější podladěné CTR, které by spojilo vrchol běžné benzínové nabídky s vrcholem právě v podobě CTR.
Technika je pro mě zejména motor + převodovka + podvozek.
1.8 benzín byl špičkový motor možná před deseti lety, dnes už je doba jinde... nejsilnější benzín od Hondy sotva stíhá střed nabídky u Škody. 1.6 nafta je zřejmě dobrá, ale to nestačí.
Automatické převodovky raděj ani rozebírat nebudu. Mohlo by se říct, že pravověrný Hondista koupí manuál... ale v 1.6 naftě?
A podvozek... torzka, byť doplněná o adaptivní zadní nápravu, rozhodně špičková záležitost není. Dal bych přednost multilinku bez adaptivní nápravy... a někteří samozřejmě umí v dané třídě oboje... a třeba ještě ve čtyřkolce (multilink + 4x4 + adaptivní tlumiče).
Sečteno a podtrženo... technicky jsou světlým místem výborné manuální převodovky a dobrá malá nafta, zajímavý prvek jsou adaptivní tlumiče. To ale dnes sotva stačí na průměr.
Chlape , tvoje úvahy pri výbere partnerky radšej nechcem počuť...
To ideálne auto by si si zrejme musel navrhnúť sám, tak prečo to neskúsiš?
Golf v kombíku je trochu ťažký na zadok, ale stále patrí k tým lepším v triede. Podobne kombi od Seatu. Prečo ti vadí vek Megana? Podľa nedávneho testu dokáže pekne šlapať na päty podstatne mladším konkurentom. Na každom si našiel nejaké chyby, čo tak pre zmenu zamerať sa raz na plusy a prednosti?
Tohle je trošku alibizmus. Výkonné verze kupuje naprosté minimum lidí, na druhou stranu v diskuzích všichni píší, jak by si kompakt nikdy nekoupili s nějakými +-100 koňmi (kdo si je potom kupuje? Protože se fakt ve velkém prodávají). Takže nám zbývá ten interval 120-150 k, ve kterém je právě 1.8 benzin a 1.6 diesel, takže ačkoli jen o každého typu paliva jeden motor, pokryto 90 % diskuzního trhu a řekněme ...60 % reálného.
K tomu 5 stupňů výbav - to mi nepřijde úplně málo, i když bych si také dovedl představit některé prvky v nižší specifikaci za připlatek, třeba bixenony nebo keyless. I tohle Honda nabízí, ale jen u pár prvků výbavy a určité škále výbav. Takový Lifestyle s bixe a asistenčním paketem ADAS1 je naprosto úžasná specifikace, v níž nic nechybí. Až na ten keyless. ;-)
byt odlisny za kazdu cenu nie je ziadna vyhra ak zlyhava zdravy rozum a proporcie, ved to pozname aj u ludi.... niekto je snazi za kazdu cenu vyzerat inak a cool a tak si da kerky piercingy a nafarbi si vlasy na cerveno ale IQ mu tym nestupne a ani krajsi nebude ale chapem ze nezapadne s davom... to je presny pripad civica combi.....
zlaty leon ST , ceed SW alebo golfik variant :yes: tie auticka budu nedostatkovy tovar aj o 10 rokov a budu stale krasne :yes:
teda aby som to ujasnil, nie som ziadna konzerva a mam rad napadity dizajn a auta ktore vyvolaju emocie ale odtial potial... vsetko ma svoje medze
A ošklivější >:D A je tu tuna další, viz muj příspěvek výše o konkurentech... Takovej Focus Ecoboost, nebo Leon ST FR jsou daleko lepší volby i s výbavou :-)
Ale co Honda nabídne pro ty, kteří chtějí auto do 400 tisíc? Nic. Nižší střední kombíky se za půl míče neprodávaj tolik, jako ty za 350-400.
Za pul mega mít základ (neberme v potaz akce) s atmosférickou 1.8. zabalenou v dost sci-fi kabátě je dost sebevědomé na český trh. To Oktávka za tu cenu ( a mnohdy taky v akční výbavě a ceně) je zkousnutelnější a za tu si zákazník spíš připlatí. A pak tu jsou jiné vozy, Leon, Astra, Fokus.... atd, atd.... a ti jsou s cenou ještě přívětivější. Proto bych k Hondě nešel. Tolerovat zvlášní vzhled za vysokou cenu je prostě neslučitelné pro hodně Evropanů... to by musel být opravdu diametrální rozdíl v technice (což není, protože navíc TSI pro koncového zákazníka jede svižněji). :-)
Hledám výhodný poměr cena/užitá hodnota a k tomu to auto musí být ještě hezké, alespon trochu... Což civic není, jak sem psal výše, nechceš snad Hondu pasovat do role prémiového výrobce?
No mně třeba přijde Civic Tourer podstatně vyváženější než kombíky od tvého oblíbeného Hyundaie, zejména ta i40 cw je dost šílená (naproti tomu Ceed v kombíku je dost pěkný).
Pokud jde o kola, vtip je v tom, že s 15" koly Civic nebude vypadat blbě a asi těžko si to představíš, protože 15" kola na něj ani nejdou dát a základem jsou litá 16" kola (S, Comfort). Ve všech ostatních výbavách máš lité 17".
Pro srovnání, i30 má v základu 15" kola a větší 16" a 17" jsou jen za příplatek (a je nutno uznat, že na těch 15" vypadá i30 příšerně). Pokud se podíváme na Ceed, i tam je vše o palec menší, základní dvě výbavy 15", další tři 16". Civic má v základu 16" u prvních dvou a 17" u dalších tří, nemluvě o tom, že ve všech případech jde o kola litá.
Pro zajímavost, poměr rozvoru k délce je u Civicu 57,2%, u Ceedu 58,8%.
Tak sem se ti podíval na konkurenci (bez akcí, ty neberme v potaz).
OIII kombi Ambition 1.4TSI 103kw 494 tisíc
Golf kombi comfortline 1.4 TSI 90kw 457 tisíc
Golf kombi highline 1.4 TSI 103kw 507 tisíc
Seat Leon ST 1.4 TSI 103 kw - Style (466 tisíc) a FR (491 tisíc)
Ford Focus kombi Titanium 1.6 Ecoboost 110kw 459 tisíc
Opel Astra kombi Active 1.4 88kw 503 tisíc
Renault Megane kombi GT 2.0 162kw 557 tisíc ( to jen pro ukázku co za malý příplatek lze mít
Nevidím opravdu jediný pádný důvod proč jít do Civika.... no a když na to v poměru výbavy a ceny koukám, tak ani do Oktávky >:D
No on je zaklad a zaklad.
Kdyz Honda nabizeny jenom metly(mimo zakladni cervene), kdy v zakladu jsou klima, lita kola, radio, tempomat, hlidani tlaku kol,luxusni kufu,.... neni co resit, kor kdyz narazis na skladovku na netu.
Trošku paradox je, že na asijských trzích má Honda interiéry poměrně nechci říct usedlé, ale konvenční, takže tohle speciálně pro Evropu. ;-) Jiak nevím, proč se stále traduje, že Civic = UFO, pokud sis nevšiml, palubní deska u 9G se dost radikálně změnila (nevím, číms tedy vlastně jel ;-) ) [odkaz] . Tři tubusy a "vana" kolem řidiče evokují spíše závodní auto, než Star Trek, "kšilt" na horní části palubky není dnes nic až tak převratného a ovladače ventilace a klimatizace jsou konvenčně rozloženy na středovém panelu. Přitom všem je na šířku pro řidiče spousta místa, sedadla jsou perfektní a drobným handicapem je pouze výška posazu. Ale když to donedávna nevadilo u evropských aut, asi se s tím dá vcelku dobře žít.
Že nepotřebuješ Magic Seats si budeš mysle do chvíle, než je v autě budeš mít, to mi věř, je to velmi chytré řešení.
Jestli ti u předváděčky něco drnčelo (nebyla tam škrabka? >:D ) tak to je vzácná výjimka, jezdil jsem s už asi osmi různými auty a sem tam si vrzlo jen jedno.
A mimochodem zrovna včera jsem se zase ujistil, že 1.8 i-VTEC do starého železa ještě rozhodně nepatří. :-)
není z čeho vybrat.
Němci: Golfu navařili zadek Passata, Astra velká, přitom malá a těžká.
Koncern: trubka ti tříská do zadku
Frantíci: Megane má roky, 308 má popletenou palubku
Italové: ti šetří, aby představili Alfy s technikou Masserati
Japíci: Auris tesali sekerou, Civic má kompresorem nafouklý zadek
U mě vítězství výběru by utrpěl Focus, ale jedině po liftu.
To se to pak daří korejcům, když jim ostatní dávají takovou příležitost.
Vzhled, a jeho vnimani je, jak uz jsem psal, ciste subjektivni. Ty sis svoji starou taky vybral proto, ze se ti libi, a jiny by mozna o ni neoprel ani kolo. ;-)
Nahore jsem reagoval na tu O3, kde jsi evidentne napsal nesmysl. Nikde netvrdim, ze je Civic levnejsi, nez veskera konkurence. Proc by taky mel? Pro sve kupce ma svou hodnotu. Pro takove, co hledaji nejnizsi cenu, jako ty, je tu jine zbozi.
Kdo kouka na 1.2 TSI urcite nebude lovit ve vodach Hondy. Takove Honda rada prenecha jinym. Stale vsak plati, ze pri srovnatelne vybave a motoru je Honda levnejsi nez O3.
Z testu bych vypichl "Faktem ovšem zůstává, že ve skutečnosti vypadá Civic Tourer lépe než na fotografiích."
Takze fotka neukazuje skutecnou krasu, narozdil od nacancanych renderu, ktere jsou ve skutecnosti 2x horsi ;-)
co je na tomto raketoplane krasneho [odkaz] , je to dost nevyzane podla mna, kratucka uzka kapota smerujuca kdesi dole k zemi a zadok velky a tucny jak z vw transporter .... co je na tejto kombinacii dizajnu este k tomu pri snad najmensom razvore v triede pekneho? Predok kratky ako v malom aute obly gulaty a zadok sama trciaca hrana s megaprevismi vecsimi ako ma octavia kombi .... Ved ani tie velke kolesa neskryju tu neskutocnu nevyvazenost celeho auta, mat tam nejake zakladne 16tky alebo 15tky tak to bude ostuda, neviem si to ani predstavit . Ide tu o nevyvazneost jednak previsov v porovnani k razvoru a jednak nevyvazenost dizajnovu - obliny predku versus hrany na zadku, pali habera by povedal asi toto: cele zle
pritom hatch sa mi vcelu pozdava, sranda ako malo staci a rozdiel je fatalny
No dobře dobře, já prostě nechápu, k čemu normální chlap potřebuje třeba sledování dopravních značek... to jako přestaneš koukat na značky a budeš místo toho poslouchat asistenta?
Automatické přepínání světel dejme tomu, na dálnici to obvykle nefunguje moc dobře... ale spíš mi to nesedí k profilu milovníka Hondy, který si obvykle na podobné kravinky nepotrpěl a víc ho zajímalo to, co dělá auto autem.
Neviem preco by mal byt vyhlad dopredu problem. To okno je obrovske a vytiahnute az nad hlavu vodica. Nebude mat problem vidiet na semafor, aj ked bude stat pod nim...
A pokial ide o vyhlad dozadu, ten to sa v dnesnych autach podriaduje dizajnu, velkosti kufra, a aerodynamike. Pripadny nedostatok sa potom riesi (viac ci menej uspesne) cuvacimi senzormi, alebo kamerou.
Podsledne auto ktore som jazdil a malo fakt vyborny vyhlad dozadu bol daky ford escort, to uz je hadam dakych 12 rokov. Ten mal vzadu prisambohu snad rovnake okno ako vpredu, siroke a vysoke, natiahnute az po zadnu hranu kufra, ktora padala kolmo dole. S tou starou sunkou som bol schopny zacuvat k stene tak ze za naraznikom zostali 2-3cm. So ziadnym dalsim autom co som mal neskor som to uz nedokazal s takou istotou...
Když kupuji kombi, chci ho využívat :-) Tedy alespoň já. A jestli si někdy tohle používal, tak víš, že je to otravné, když to nejde do roviny ( měl sem u Laguny II a u O II kombi), stejně jako vysoká nákladová hrana, když tam máš skládat třeba těžké balíky a tak :-)
Tato Honda v kombíku to je designový děs!
Fakt jak žehlička do kosmu..
A interier je taky doslova divný.
Většina evropské konkurence v kombi se rozhodně bát nemusí.
Moc šílenců co si tohle koupí se nenajde. ;-)
Hľadám kombík nižšej strednej. Chcem čo najlepšie jazdné vlastnosti (vrámci triedy samozrejme), xenóny a diesel sú nanešťastie podmienka. K tomu nechcem vzadu torzku, a zrazu nie je z čoho vyberať, lebo som diskvalifikoval 90% z ponuky.
Tak, to je snad jasné, že tady na ACZ maj všichni tolik peněz, že si kupují výhradně šestiválcové motory s 200+ kilowatty >:-[]
My ostatní chudí se musíme spokojit s motorem kolem 100 koňských sil a je nás hodně. Tam nemá Honda civic nic k nabídce hlavně z pohledu ceny. Když už budu chtít dát 500 tisíc do kombiku nižší střední, chci aby auto krom funkčnosti nejak vypadalo ( tam Honda zaostává, alespoň v mém případě). A za 500 tisíc už mám široký výběr i dízlových motorů. Ne každý potřebuje extra výbavu, ale radši připlatí za motor a já bych radši bral přeplňovanou čtrnáctku, než atmo jednaosmu o stejném výkonu za stejnou cenu.:)
Firemní odběratelé zcela určitě Hondu nezvolí také
Aha, takže Civic je úžasně disproporční s brutálními převisy, ale Leon ST, který má při stejné délce jen o 4 cm delší rozvor, ja už úžasně proporční? Posunutí kol o 4 cm na 4,5 metrech udělá z dokonalého auta naprosto disproporční potvoru? Nemluvě o Golfu Variant, který má v podstatě stejně tak dlouhé převisy (1927 mm proti 1940mm na Civicu - jak ty dokážeš poznat na 4,5 metru dlouhém autě 13mm rozdíl v převisech a kvůli tomu jedno chválit a druhé kárat, je mi fakt záhadou).
Honda není prémiový výrobce, ale čas od času si střihne prémiový produkt. Každopádně trh není jen prémie a mainstream, mainstream má několik podkategorií aut, která si díky tomu prakticky nekonkurují a Civic rozhodně patří na horní okraj mainstreamu, ať už se jedná o kvalitu jízdy, provedení interiéru, použitou techniku nebo cenovou politiku.
Z designu poslednich dvou generaci Civica jsem dost nestastny. A takove to mohlo byt pekne auto. predek je totiz sice svebytny, ale vyvazeny a vlastne i celkem hezky. Ale co ten zadek? Jako by k tomu predku ani nepatril, vlastne ani jako by nepatril autu ale nejakemu motorovemu clunu nebo co. Mluvim o obou verzich - hatchbacku i kombi... to je nestesti. Hondy miluju, ale tohle ne. Napriklad Accord kombi, to je nadhera, tak proc sakra museli Civica takhle nevkusne zdevastovat.
i40 se mi v kombíku docela líbí... jo, je to StarTrek, ale vcelku... to auto má správné proporce, nízkou siluetu. Přední světla protažená až nad kolo mi vadí asi nejvíc, jinak třeba v bílé a na hezkých kolech... proč ne.
A byl by ten Phantom technologická špička, i pokud by ten motor byl 3.0 diesel? A třeba velmi dobrý 3.0 diesel?
Nevím přesně, co je konkurencí Phantomu, tak to stáhnu do pro mě dosažitelnější roviny. Představ si, že Mercedes C vyjede pouze s 2.0 naftou a 2.5 atmosférou, bez čtyřkolky a nabídne mizerný automat pouze pro ten benzín. I pokud by 2.0 nafta byla naprosto špičková, technologickým leaderem ho jistě nenazveš... když u konkurence koupíš 3.0TDI Quattro Tiptronic.
Profil milovníka Hondy býval nadšený řidič, který vyžadoval nadprůměrný výkon a nadprůměrné jízdní vlastnosti, zabalené ve sportovním hávu... naopak nedbal tolik na komfort nebo na prostor, nevadilo mu točit motor do 7000. Co je profil milovníka Hondy dnes ale netuším.
Co se značek týče, ty systémy taky nemají moc dobrou bilanci ve sledování toho, jestli ta 30 ještě platí nebo už tam byla křižovatka.
Nějak mi to zavání jandovinou, jestli je to odjinud, je to jen důkaz, že tahle městská legenda náramně funguje i mezi turbem rozmazleným odborným novinářstvem.
Jo tobě tato informace + technická data pro představu stačí. A to takhle osobní zkušenost. Ta by nebyla? Vynášíš až překvapivě kategorické soudy na to, žes auto neřídil. 8-s Pila... 140k motor rozhodně žádná pila není, ale také není "udušený".
Narážel jsem na podstatu kombi v kontextu rovné ložné plochy po sklopení opěradel v druhé řadě. Někdy je to příjemné, ale podstatou bych to nenazval. Stejně tak bys mohl trvat na sklápění opěradla spolujezdce do roviny, abys měl ložnou plochu až k palubní desce. :-)
To "udušení" si z čehosi vydedukoval kdoví kdo kdoví kde a ostatní se toho chytili jako exkrement košile. Faktem je, že 9G má naprosto stejné zpřevodování jako 8G! Ba co víc, R18 v 9G má o 1 kW více a plošší křivku točivého momentu. Civic 9G ne sice o nějaké kilo těžší, ale to v konečném důsledku nehraje roli. Takže je to celé jeden velký nesmysl, podporovaný tím, že je motor v 9G o poznání lépe odhlučněný.
Nesmíš to autoforum tak žrát, Janda není polobůh, ale ...ehmmm, bez invektiv... pisálek jako řada dalších, slušně řídící a s velmi sníženým pudem sebezáchovy.
Jel jsem RS TDI s 18" a manuálem. Můj pohled na věc:
- není to žádné letadlo... jede to hezky, ale nijak to nevybočuje z běžných naftových dvoulitrů. RS TSI je pocitově o hodně dál
- spotřeba běžně do 6.5, super, to se i ta 50l nádrž snese
- na 18" je to tvrdší. Na okresce to funguje překvapivě dobře, každé kolo si jede svoje a do karoserie se velké rázy nepřenášejí. Horší je dálnice, úplná pohoda na palubě nevládne... DCC by se hodilo.
- interiér se mi moc líbí... RS verze dodává tu trochu šťávy, která běžným verzím chybí.
Golf bude pohodlnější, s DCC o hodně pohodlnější...
Asistent pro výjezd z parkovacího místa >:D ? Čtečka značek? Jízda v pruhu? Sledování únavy řidiče?
Já ti nevím, sem tam jezdím s nějakým autem nabušeným výbavou... a ze všech těhle srandiček mi bez výhrad vyhovuje jen sledování mrtvého úhlu, zbytek obvykle vypínám. Ani adaptivní tempomat mi není 100% po chuti.
Nevím proč by měla mít auta zásadní konstrukční nebo designové nedostatky. V dnešní době je to pouze odfláknutá práce, ale jak je vidět když to jsou lidi ochotni tolerovat, proč ne.
Samozřejmě. Někdo chce značku, někdo jen info o čase. Stejně tak má každý rozdílné požadavky na auto a tržní segmenty se mohou úplně míjet.
Pro mne např. může být Honda jak chce vybavená (vůbec neocením), ale jelikož podobně jako veškerá současná japonská produkce nenabízí žádný "motor", tak jen s ohledem na tento jediný parametr u mne nemá šanci. Takže z těchto pohledů jsou např. OIII vs. Civic naprosto stejně předražené, protože jsou zacíleny každé jinak.
namiesto komentovani každého názoru ktorý sa nezhoduje s tvojím radšej zbehni pozrieť do predajne, v KE ho už majú ;-) možno ťa prekvapí, lebo naživo vyzerá fakt lepšie (netvrdím že to tak musí byť)
Nějak nechápu tu kolekci prostých vět zakončených otazníky. Také nechápu, jak to, co ty si vypínáš, souvisí se mnou. Takže se asi spokojíme s tím, cos psal původně.
Fanoušci Hondy(=já) ujíždějí na varování před opuštěním jízdního pruhu a podobných ptákovinách.
Možnost sklopit sedadla je pro přepravu něčeho většího jednou za čas. Není to základní konfigurace. Podobně je v některých autech třetí řada sedadel jen nouzová. Pokud chceš jen dvě sedadla a zbytek má být ložný prostor, tak to je dodávka. :-) Třídveřová kombi se nějak nedělají.
Nakládací hrana v rovině s ložnou plochou se určitě hodí. Byť menší schod má jednu výhodu - nestává se, že by se kufr odmítl zavřít (mám na mysli elektrické zavírání). Ale i sklápění sedadel do roviny se hodí - když jednou za čas potřebuješ převézt něco většího. Ale některé věci v takové situaci ocením ještě víc - například možnost umístit přepážku na B sloupek, abych dodržel oddělení nákladního prostoru. Taková přepážka by měla ideálně mít místo někde v autě, abych ji měl po ruce, až ji budu potřebovat.
Ale určitě má nějakou výbavu. Jenže jde o to, že je to pořád kombi nižší střední a ten pulmilion je taková hranice, kdy už má hodně na výběr zkousnutelnější auto a nebo připlatí sto a je ve střední třídě. Pokud by Honda nabídla nějakou jednašestku v ceně kolem 400 s touhle výbavou, nebo plácnu za 370, lidi jim urvou ruce i přes ten vzhled. :-)
Přesně. Ty dva ve své třídě naprosto špičkové motory (mluvil jsem o kvalitě, ne o kvantitě, to ses musel nějak přehlédnout), vyspělé elektronické systémy, adaptivní podvozek, hydraulické silentbloky, pasivní bezpečnost atp.
A ty si myslíš, že existuje nějaký univerzální vkus a odlišnost se nemůže tedy nikomu líbit? Někdo by doma chtěl mít Leona, jiný Ceeda a někdo by dal přednost Civicu. Já jeho vzhled považuji za náležitě nápaditý a nepochybuji o tom, že tomu tak bude i za těch deset roků. Je to i o pohledu na svět, někdo je vyznavač konzervatismu a jinému se líbí novátorství.
Každopádně chápu, že tento design se nebude zamlouvat velké většině zdejších diskutujících. Je to však otázkou osobních preferencí ;-):yes:
Nevím, jestli fanoušci Hondy ujíždějí, ale asistent pro výjezd z parkovacího místa, čtečka značek a protikolizní systém při šouravých rychlostech mě vcelku zaujaly. Zkraje léta se (snad) i bez nich dožiji sedmatřiceti, nicméně když je možnost je mít, neváhal bych. Se sledováním rychlostních značek mám vůbec problémy, couváš na každém parkovišti a navíc s autem jezdí i žena. ;-)
O možnosti "sportovního" Toureru, se už nějaký čas spekuluje, ale zatím hodně neurčitě. Ono hodně záleží, jestli o to, oč Tourer přijde později, se bude déle vyrábět. Pokud by měl končit s 9G, nic se nestihne, pokud tedy nepočítáme nějaký ten bodykit, který už teď k dispozici beztak je. Pokud by se Tourer měl vyrábět 5 let, pak je šance, že by něco jako svého času VTI být mohlo.
Spíš si ale myslím, že se to zlomí až s 10G, s příchodem dalších VTEC TURBO, jmenovitě 200k 1.5.
Pro me je motor to co ma na aute vydrzet a ne ze bude po 30 tis menit olej a retez v TSI jako kolega. To je rozdil mezi motorem a srackou. Kupuju auto na jezdeni a ne abych se vytahoval papirovymi parametry.
Jinak k tem kolum. Dost se mi nelibi docela slusna auta na neorigionalech, kola dosti bidneho designu, co ma kdekod, casto bidny material a povrchova uprava co se po 3 zimach zacne loupat. u Hondy nemusis resit jestli ma povrchovku na ziomu nebo ne, protoze ji ma na vsech kolech. Proste nekdo nabizi jiny stabdard nez ti druzi, o tom je to ale i s autem jako celkem.
Jinak sjem ted kupoval zimaky, tedy rafek+pneu + parkovaci kamera za 20tis. Rekl bach solidni cena za kvalitni origo vyrobek
Ale nakonec to u mě asi vyhraje bud Auris v hybridu, nebo civic s 1.6d.
Golf, OIII : nechám stranu (ne)kvalitu koncernu, ale fakt je, že i zkušenosti z mýho blízkýho okolí je to sázka do loterie ohledně zlodějů. Seat vypadal slibně, ale po usednutí okamžité zamítnutí, tam je znatelné ještě větší šetření, než golf/O III.
Focus a astra mi přijoud uvnitř malý přibližně na stejno.
Pro auris mluví:
pohodlné ježdění s hybridem (každodenní využití benefitu)
oveřená spolehlivost jejich soustrojí
není ve výslekdu zase tak drahý (130k, automat, plná výbava a je to do 600)
Pro civic:
nejlepší materiály uvnitř (Honda se dlouhodobě drží na špici co se týče toxicity plastů uvnitř)
magic seats (pro víkendový výlety se psem ve dvou na kolech je to úplně super)
zřejmě orpavdu dobrý diesel (osobně jsem ještě nejel)
vzhledem k výbavě (lifestyle) taky nevychází špatně
Tak já nějak nevím, asi by to chtělo, aby se v čechách platily faktury včas a šel bych si koupit A(6)llrouda >:D
Lexus v mých očích tak vyhraněný není, tady v Evropě je to okrajová preference, ke které vedou nejrůznější důvody... třeba nespokojenost s evropskou prémií.
Podobně barvitý prototyp existuje třeba u Citroënu... tam naopak typicky jde o ten komfort a jízda blízká limitům se neřeší.
Já chápu, že se fanoušek Hondy dokáže smířit s lepším komfortem... co ale chápu méně je to, že se dokáže smířit s podprůměrnou dynamikou.
Audi má něco podobného. Vedle klasické roletky má rolovací síťku (to kdybys chtěl auto naložit po strop), kterou můžeš vyndat, uchytit na vršek sklopených opěradel a síťku zaháknout ke stropu. Není to dokonalé, ale funguje to.
Ano, matně si vzpomínám, takový jsem před 10-15 lety také byl. :-) Říká se tomu boy racer. >:D Je to určitě šokující, ale teď dokážu ocenit třeba i kvalitu jízdy a audia a neláká mě představa vystupovat z auta nahluchlý a s vyhřezlými ploténkami. Současně si myslím, že jsem stále milovník (nejen) Hondy. Takže je to asi celé asi trošku zobecněné, nebo existuje i podobně barvitý prototyp fanouška BMW nebo Lexusu? :-)
Není nic horšího, než takto povrchní "test". To i Svět motorů udělá lepší. :-O Každopádně by mě hodně jízdně zajímal ten Leon, protože Tourer s adaptivním podvozkem jezdí vážně dobře.
Ano, naživo působí Tourer lépe, ale to snad každá Honda. Jejich nefotogeničnost je až zarážející, ale jakmile auto vidíš v reálu, vyzní to celé úplně jinak. Zastavíš na na místě kvůli fotce, cvakneš a ten výsledek je prostě jiný, než co vidíš ve 3D.
Jenže topper ty disproporce odůvodňuje právě tím rozvorem a převisy a ne tím ostatním. Jen reaguju na jeho pohled, já si ty dlouhé převisy v argumentaci nevymyslel. To, že proporce jsou dány i jinými věcmi je mi jasné, ale topperovi ne. On tu furt reaguje (v každém článku o Civicu a několikrát), že má brutálně krátký rozvor a strašně dlouhé převisy, což očividně ve srovnání s tím Golfem ani zdaleka není pravda. Rozdíl 13 milimetrů na 4,5 metrech prostě nemůže poznat.
Tahat do diskuze o autech (v článku o jízdních dojmech) auto, je neomluvitelná chyba. Příště sem dám recept na bramborové knedlíky, věřím, že ti to bude bližší.
Třeba Auris TS má k tomuto účelu rolovací síťku, kterou heftneš ke stropu. Funguje jak v 5 místné konfiguraci, tak ve 2 místné se sklopenýma sedačkama. To řešení se mi líbí :yes:
Z některých aut dělají automobilky na promo fotkách schválně obludy. Alespoň tak mi to někdy přijde. Nasvítí a nafotí ho tak, že některé křivky vyniknou až příliš. Je to pak zajímavé porovnat s fotkou focenou za denního světla a třeba z pro člověka přirozenějšího úhlu.
Technologickým leaderem může být i firma, která nevyrábí auta, jen vyvíjí a prodává licence. Na druhou stranu, že má nějaká firma nejlepší technologie na světě, je zákazníkovi platné jak mrtvému zimník, když je nenabídne v produktu, který potřebuje/ chce. Realita je, že technické finesy většina zákazníků neocení. Pro mne jsou to třeba zajímavosti, ale při výběru auta rozhodují i jiné, důležitější faktory. Auto si typicky nekupuji kvůli tomu, abych z něj udělal řekněme řez a vystavil si ho, abych se mohl kochat géniem konstruktérů.
Ano, civic se mi t aky zrovna 2x nelíbí (ale vyloženě odpor k němu nemám), otázka ale je, jestli preferovat první pohled (na ten druhý už člověk totiž zjistí, že ovládání civicu je ergonomické), nebo to, že plasty jsou prostě nejmín toxické a nejlepší ve své třídě.
To ano. Ale silně trpí ta stejný neduh jako Tourer, masu hmoty nad zadním kolem. A ten Tourer právě na živo, v provozu mezi ostatními auty "více sedí". Hyundai vlnobytí právě nejvíce vnímám na i40 a přijde mi to až moc násilné. Hondě mě ten dojem z Toureru překvapil. Jinak, v rámci obměny fleetu mohu pozorovat, jak je Hyundai stejné. Na parkovišti, kde je 6 i30 kombi si na první pohled nevšimneš, že je mezi nimi i40.
veď práve ten dizajn mi je v oku. oproti prednej časti je zadná časť veľmi mohutná a pôsobí ťažko. Nechcel by som dostať zadné koleso v zátačke do luftu. To aby vyvážil hmotnosť vpredu poriadne veľký agregát.
No vidíš a já by jsem si naopak dokázal vybrat a zrovna tebou zmiňovaný korejci mi zrovna atraktivní nepřijdou. Ceed je zpředu jak přihrbená krysa a i30 má vyboulený přední světla, zadní světla tvaru náhodné skvrny a vlna na boku připomínající účes amerického metrosexuála.
Ale takový Leon mi přijde naprosto v pohodě.
No co by, mám vlastní rozum, nepotřebuji s combi-kem sofistikovaně projíždět zatáčku a vyběr auta se logicky skládá z více věcí potažmo parametrů., které dotyčný potřebuje.Honda je drahá, to bezesporu....ale z těch 3 aut člověk chybu neudělá. :yes:
No, tak mi to vysvětli, jak si to myslel. Pro mne prostě Honda neni prémiová stylovka, za kterou bych si měl připlácet, když konkurence to umí levněji, nebo pohledněji za stejnou cenu/výkon. :-) Já to nikomu neberu, třeba takový Accord je povedený, techniku maj, ale že by to bylo něco, jako tebou zmíněné hodinky oproti těm od Větví? To fakt ne :-)
Musím přiznat, že v provozu, v realitě silnice a okolí působí Tourer mnohem, mnohem lépe, než samostatně na fotkách. Ano, hmota nad a vlastně kolem zadního kola je zde stále, ale nepůsobí nijak dramaticky. Resp. mnohem hůže na mne na živo působí třeba i40, nebo i30 kombi. Dokonce mi přijde, že Tourer působí celkem usedle. A rozhodně lépe než hatch verze.
1,8 není vůbec špatný motor ale nezlob se na mne, ani na to malé TSi opravdu nestačí. Věřím tomu, že nové benzíny od Hondy budou top stejně jako diesel ale momentálně je to podprůměr.
Mám "obavu", že se CTR jen tak brzo nedočkáme, pokud bude chtít Honda dostát svých slibů. Někdo musí vydávat desítky PR článků a někdo prostě představí hned auto :-)
Jsou tu dva faktory. Zaprvé myslím, že King měl s VTEC Turbo na mysli speciálně Evropu, kde za chvíli bude problém zakopnout o atmosféru. Na druhou stranu downsizing se rozlejzá i do zbytku světa a v US v něm jedou nejen evropské značky (BMW, VW, Mercedes ap), ale celkem dost i Ford a začíná i GM a o Fiatu asi nelze pochybovat. Nemyslím, že by tam v příští generaci z ničeho nic začal jezdit Accord 1.5 VT, ale že se nahradí K24 nějakým softturbo R20 (vše zatím nasvědčuje tomu, že CTR bude mít právě Rkový blok) není vůbec nereálné.
Evropa je ohledně motorů VTEC Turbo zatím velká neznámá, nic konkrétního nevědí zatím ani lidé na úrovni lokálních zastoupení. V USA by měl 1.5 VT jako první dostat Vezel a vzhledem k tomu, že Mexiko bude dělat auta i pro Evropu, spekuluje se, že první hondí turbo v Evropě v masovém modelu bude právě v novém HR-V. Ale jak se Honda vypořádá s motorizací Jazzu a Civicu 10, potažmo CR-V je teď opravdu neznámé, alespoň co se tak různě dočítám.
Dneska jsem se na něj díval u dealera a vypadá to v reálu moc hezky :-! , řekl bych lépe než hatchback. Akorát ten kouzelný objem kufru se schovává částečně pod podlahou >:D
Je škoda, že tohle je tak jediná varianta Civicu, kterou má vůbec smysl s něčím srovnávat... a shodou okolností, 1.6TDI je asi nejslabším článkem nabídky Octavie.
Je fakt,že vnitřek civicu je útulný a kvalitní k tomu skvělý diesel a vnější design je otázkou vkusu.V každém případě se za ním otočí každý. Ať už, že vypadá hrozně, nebo ho zaujme nevšedním vzhledem a vykroutí si krk. :-) . Cena je bohužel klasicky vyšší, ale to není u hondy nic nového. >:D:yes:
Zajímavá úvaha ohledně motorů. Nějak si neumím představit, vzhledem k US soustředění Hondy, vyřazení 2.4 a jeho nahrazení za foukané 1.5, nebo 2.0. Tohle je na US trh pořád příliš radikální krok. Ale věřil bych, že by tuto náhradu provedly na EU trhu. Přesně dle současného tredu, resp. Brusel trendu.
A jak víš, že jde o autoforum a dotyčného? Jde o úplně jiný server. A zde výtažek z jiného testu:
--------------------------------------… />
Nová "1,4" je o 12 kW silnější než současná, má jich 73. Pořád ale ožívá až ve vysokých otáčkách. Jinak působí trochu letargicky, alespoň pokud chcete autu dopřávat rychlou jízdu, na jakou je stavěný podvozek. Totéž platí o osmnáctistovce, která posílila o jediný kilowattík na 104.
Aspoň mne tyto informace + technická data postačují na to, abych si udělal představu o daném motoru, který prostě žádná "pila" není, ty to klidně považuj za Urban Legend.
To já nevím. S příští generací. Nemá cenu si vystřílet prach s novými motory na stároucím autě, keré se nějak extra neprodává.
Ten 1.5 VT by měl mít v maximální specifikaci 204k/260 Nm, 1.0 VT pak 129 k/200 Nm, o alternativách s horšími parametry se zatím nemluví, byť nejspíš budou. Jestli je přímo v plánu tím nahradit 2.4 i-VTEC, respektive 1.8 i-VTEC, to bych si tvrdit netroufal, minimálně v případě R18 určitě spíš než vyhoněný litr bude zkrouhnutá 1.5ka, ale v takovém Jazzu bych si 1.0 VT/129 k představit uměl. ;-)
Golf 2.0 TDI zadanie plní, ale VW nemám zas tak v láske, a cenou je už naozaj blízko tej RS-D. :-) Budem sa ňou musieť previezť a zistiť, či je vhodná na každodenné použite. (Asi čakám od nej skôr GT ako RS.)
Focus po facelifte sa mi páči, uvidíme, ako ho budú ponúkať. Na SR je veľký problém ho zohnať rozumne s xenónmi, tie ponuky majú veľmi obmedzené možnosti konfigurácie. Trochu sa bojím spoľahlivity, ale s VAG si asi nemajú čo vyčítať.
Čo ten Auris, má s ním niekto skúsenosti? Design sa mi páči a interiér by som prekusol.
"Mnohem horší bylo, že dlouhé zpřevodování dostal i benzinový motor bez točivého momentu a Civic je s ním prostě pomalý. Odstupňování jednotlivých kvaltů je už od trojky tak dlouhé, že po přeřazení hatchback citelně poleví v akceleraci a v nízkých a středních otáčkách se rozbíhá opravdu pozvolna. Na dopravu z A do B to zcela jistě postačí, ale kde je ta dřívější agilita Civiců?
Žádnou radost ale nedělá ani starý dobrý recept na příjemné svezení s hondou – točit, točit točit. Už od 4000 otáček totiž do ticha kabiny vtrhne nepříjemný zvuk motoru a jeho nelibozvučnost se se vzrůstajícími otáčkami zhoršuje a z hučení se mění v pisklavé vytí, které navíc stále není doprovázeno dynamikou, jaká by se dala očekávat od 140koňového benzinu značky Honda."
Akorát na stření třídu nemá diesel. 1,7 je jako vrchol ve střední třídě velký bída. Aby se to vyrovnalo dvoulitrové konkurenci, má to kratší kvalty a to i na šestém rychlostním stupni a částečně pak takové auto postrádá trochu smysl k tomu, k čemu by jsem si ho představoval. Dlouhé trasy, dálniční přesuny.
A ještě jedna malá poznámka - oproti "božsky zatahujícím přeplňovaným" koncernovým vozům jedna osma při plném plynu nevzala více jak 8,5l, což i nejmenší TSI motory hravě překročí o 2 litry :no:
Ne, osobni zkusenost by nebyla. Protoze mi staci osobni zkusenost s jinymi, mozna 20 atmosferami, na to, abych si dokazal udelat predstavu o tom, jak jede 1300 kg tezke auto s 140k atmomotorem., protoze u atmosfery proste nic zasadniho nevymyslis. Nehlede na to, ze tahle uz je preci jen trosku za zenitem.
Tj., ze v beznych otackach vyuzivanych v kazdodennim provoze (do 4.500) jede casto na urovni soucasnych zakladnich motorizaci typu 1.0 EB (170Nm) nebo 1.2TSi (175Nm). A ve vysokych bude mit co delat udrzet krok s konkurencnimi turby od 90kW nahoru (coz je obvykle pouhy stred nabidky v teto tride).
Nevím, jestli se na to díváš z toho správného pohledu - Rolls-Royce Phantom má také jen jeden motor a o jeho kvalitách nikdo nepochybuje, přestože by se dalo, když nemáš možnost si vybrat naftu nebo manuál nebo nějaký pěkný downsizing. >:D Posuzuj kvality toho, co je v nabídce, ne toho, co má někdo jiný.
Je na místě se ptát, jestli v kompaktní třídě koupíš např. lepší a vyspělejší kombík s manuálem a naftovou šestnáctistovkou, než je Civic Tourer Executive ADAS2. To máš jako svého času u Legendu - naprosto špičková záležitost s povedeným V6 a špičkovým 4x4. V této kombinaci prvotřídní prémiový produkt, ale bohužel pro poměrně omezenou cílovku. ;-)
1,8v-tec byla v minulé generaci příjemným motorem, když se držela v otáčkách tak stačila do nějakých 180 i nepřeplňovaným dvoulitrům a zvuk nebyl pro sportovnější jízdu taky zlý, ale od nějakých 4000ot. duněl, takže při dálničních 150 to začalo být po čase nepříjemné. Ideál byl jet do 140 nebo pak přes 170, to už neduněl ale hezky vrčel :-!
Tak asi to bude tím, že už jsem starší pán, ale občas si značky prostě nevšimnu, popřípadě váhám, jestli ta třicítka, to tam byla, ještě furt platí. Chápu, že jsou lidé, co s tímhle problém nemají, ale to přijde, neboj. ;-)
Profil milovníka Hondy je co? Osmnáctiletý poďobanec s kšiltem na stranu? >:D Zájem o to, co dělá auto autem se snad s podobnými kravinami nevylučuje. Mám rád automobilové hi-tech, ať je to VTEC, palivové články, dvojitý lichoběžník, ANC nebo navigací ovládaná klimatizace.
Co tech 200koni z 1,5VTEC Turbo, neco blizsiho by nebylo? Do jakyho modelu a od kdy?
Zatim jsem nic neslysel, jen naznaky, ze Civic 9G toho moc nedostane, spise bych to mnoho prelozil na nic ;-)
Udušená 1.8? Ale no tak... Na druhou stranu lidí, kteří ani benzin nikdy nedostanou nad 4000/min přibývá, takže už se nedivím tolik, jako ještě před pár lety. :-O
Bylo by to hezke, meli by jsme nad cim o....... Hovorilo o nejake Type-S verzi, jestli si dobre vzpominam, treba Honda prekvapi, kdyz v BTCC chce jezdit s kombikem ;-) Rikalo se neco ze by snad v Zeneve, no uvidime, ale spise bych to videl tak na vykonejsi diesel, mozna nove Bi-turbo.