Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sportage 2.0 CRDi 4x4 – Zvenku stejná, uvnitř skvělá

Třetí generace SUV Kia Sportage prošla po čtyřech letech na trhu modernizací. Tu zvenčí sice moc nepoznáte, změny v technice se však příznivě podepsaly na jízdních vlastnostech.
Zpět na článek
19. 3. 2014 09:10
Re: Radšej YETY
Doporučuji vyklepat drobky z klávesnice, kdo má ty myšlenkový pochody v těch překlepech luštit :no:
19. 3. 2014 10:02
Výkon
Výkonem 135 kW je zde zřejmě myšleno KW (Korejský Watt), jinak si nedokážu vysvětlit 9,8 s na 100 >:D

A cena? 700k mi připadá jako úlet, zvláště když je tady lákadlo v podobě větší CR-V, CX-5 nebo Kugy

Nezmiňuji ASX, kreaci C4 AirCross, Koleos, příchozí Qashqai, SX4 S-Cross.. Renegade nebo 500X (i když tito dva mají ještě čas)
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 08:49
videl som ju je krasna
autovalas kosice uz ma jednu takuto novu inovovanu bielu vystavenu rovno vonku pred predajnou oproti carrefouru, ja vidim rozdiely, je krajsia ;-) :yes:

len pozeram ze na stranke ju este nemaju v ponuke vozidiel, asi je to cerstva novinka ;-) este horuca

chvalim decentny facelift na spravnych miestach s rozumom, tie nove budiky su vazne pekne a na streche uz konecne nestrasi antena... dobra praca, co bolo slabinou sa vylepsilo a to dobre ostalo, ( chvalim opat plnohodnotnu rezervu a hlavne vylepseny podvozok to bolo fakt myslim dobrym krokom ) ..... dobra praca :yes:

sportage si odo mna zasluzi pochvalu :yes: ako celok je to velmi kvalitne a vyvazene a pekne SUV , uspech je nadalej zaruceny :yes:
Avatar - Katikakus
19. 3. 2014 09:52
Re: Radšej YETY
Ale jo. Na to, ze ti je osm let, to celkem ujde. Jeste zapracuj na gramatice.
19. 3. 2014 15:05
Re: paci sa mi ten zaver
>:D To jsou takové ty nicneříkající politické žvásty, které lze vztáhnout na celou produkci. Nebo nemá snad třeba Kuga ideální rozměry, ceny, výkony, slušný interiér plus skvělý dizajn? Nebo cx-5? Nebo QQ? Nebo CR-V? Nebo Tiguan? Nebo ASX? Takže ještě jednou: jmenuj jedinečnost Sportage (jedinečnost je něco, co jiné auto nenabídne). A pak napiš alespoň jedno mnohonásobně dražší SUV ze stejné třídy.
No a tvé vnímání Yetiho (menej cenne), víš, ne každý má potřebu ukázat, jak na to hrozně má a přitom koupit základní holobyt, hlavně ať všichni koukaj 8-s
19. 3. 2014 14:06
Re: paci sa mi ten zaver
V čem je Sportage geniální a jedinečný? Vypiš. A které SUV (v dané třídě) je mnohonásobně dražší? Vypiš. Topere, prober se už, Sportage je zcela normální mainstreamové SUV, i když SUV, světlost 170 mm, to když ses dočetl o Scoutovi a jeho 171 mm, taks brečel, jak je všechno špatně.
Avatar - rimow11
19. 3. 2014 13:26
Re: europsky ideal
mali by ťa zamestnať ako predajcu kie >:D
19. 3. 2014 15:08
Re: este k testu
Snad už to bylo opravdu všechno, ten tvůj neustále opakující se diskusní průjem dává zabrat.
19. 3. 2014 09:12
Re: videl som ju je krasna
Souhlasím. To auto vypadá fakt povedeně, facelift zlepšil hodně moc drobností. Co ale bohužel zůstalo jsou ty široký zadní sloupky, tohle do města a na couvání moooc není. Škoda. Jinak za mě :yes: :yes: :yes:
19. 3. 2014 10:22
Re: Výkon
Trochu by som sa pozastavil aj u tej spotreby. Yetiho neuvazujem (to je "anti-aerodynamicka" skatula), ale napriklad ked tu testovali CX-5 2.2D 4x4, namerali jej na dialnici 6.8/100. V porovnani s tym je 8.5/100 u Sportage teda dost vyrazny rozdiel. Pritom aerodynamicky vyzeraju byt podobne, aj otacky pri 130 maju skoro rovnake (2400 vs 2500)...
19. 3. 2014 13:07
Re: videl som ju je krasna
SUV by třeba taky mohlo mít lepší světlou výšku. 170 mm je tragédie 8-s a to si Sportage hraje na SUV? >:D :no:
19. 3. 2014 12:24
Motor...
...na jehož PAPÍROVÝCH 135 kW nedokázal nikdo odpovědět :-)
Ostaně ani není proč, veškerá "neodpovídající" konkurence jezdí stejně rychle, nebo i rychleji, s motory papírově podstatně slabšími, a s nižší spotřebou.
Vylepšení ve stylu Kia by bylo krokem zpět :-)

Jinak auto pěkné jak zvenku, tak zevnitř, proti sesterskému hnusu od hjondé je to balzám na oči i na duši, plasty v interiéru trochu tvrdší, ale budiž. Do pěti kil není moc co řešit, za sedm už bych Kiu minul a šel pro něco "lepšího".
19. 3. 2014 13:14
Re: Motor...
Navíc za tu cenu vypadá infopanel rádia docela hrůzostrašně 8-s [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 09:19
Re: videl som ju je krasna
no hlavne mna najviac tesi ze nedomrvili vzhlad ktory je ok ale ze sa zamerali viac na technicke vylepsenia, podvozok, odhlucnenie .....vravim tomu sikovny facelift, ktory posunul sportage opat viac k spicke :yes:

myslim ze v ramci svojej triedy sa sportage moze bez hanby postavit skutocne kazdemu superovi, je to skutocne velmi vyvazene auto bez slabin navyse ma stale ten spravny sexappeal a vyzera stale ako novinka , neuveritelna praca dizajnera, to auto snad ani nestarne .. taky lacny korejsky evoque >:D spravi skutocne dobru sluzbu aj po stranke vzhladu a imidzu a to vsetko za polovicnu cenu :yes: ;-) trosku starsie video ale stoji za zamyslenie [odkaz]
19. 3. 2014 08:46
Radšej YETY
Rdašej YETY. Sedel som v new Sportage ten int je elpši ako v ceede ale zdaleka sa nechýta na Golf. A Yety isto 100x lešpei svieti a isto ma sto krat lepší pohon, H5.
19. 3. 2014 17:45
Re: videl som ju je krasna
Jj, to mi připomíná topprovo "brucho to taha po zemi vo vyske na urovni bezneho sandera". Jeden centimetr navíc proti CR-V a už kritika na mizernou světlost nikde. Toppere, odpovíš nám už konečně jakou světlost u SUV považuješ za ideální, když 160mm je průser vesmírných rozměrů a 170mm je pak co?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 3. 2014 10:33
Re: Výkon
CX-5 ma najnizsi cdx v triede - 0.33
Avatar - Sumi2000
19. 3. 2014 23:59
Re: europsky ideal
Dost korejský fanda , co? >:D
Je to slušné auto , pěkný design karoserie , ale roky už jsou znát.
Na nový Kaškaj i CX5 nemá.
A interier? Sotva průměr.
Deklasující je hlavně cena..700 tis za korejce??? 8-s >:D
Bez velkého kufru , s výškou jen u SUV tragických 170mm??
Blbost! :-!
Avatar - John Doe
19. 3. 2014 11:58
Re: videl som ju je krasna
Ďakujem, že si mi (masívnym) spôsobom vysvetil niečo, na čo som sa nepýtal... 8-s

BTW: Sportage uvádzala (možno stále uvadza) objem kufra po strop, nie to "roletku" ako býva zvykom. Tak pozor na papierové hodnoty...
Avatar - Jaros71
19. 3. 2014 23:43
Re: videl som ju je krasna
Auto vypadá pořád dobře.
Fajn je ta rezerva! U SUV by měla být samozřejmostí!!
170mm není tedy nic moc..
VW Tiguan , Mazda CX5 nebo Subaru Forester i Toyota Rav4 to umí lépe. ;-)
I ten zavazadelník by to chtělo větší.
Např. VW Touran má také 4.4 m a kufr je 700L..
Ale je to MPV..i když také s rezervou!
U Sportage je problém dost omezený výhled vzad..okénko jak v tanku. :'-(
Což je dan' za originální design..
Ideální SUV pro 2+1 dítě maximálně.
Cena je dost mimo..na korejce.
Avatar - John Doe
19. 3. 2014 10:53
Re: videl som ju je krasna
kazdé správne SUV by hlavne malo mať kufor vačší ako na nákupy z lidlu :no:
Avatar - Emel
19. 3. 2014 14:08
Re: paci sa mi ten zaver
Postav vedle toho CX-5 nebo Qashqai a zeptej se lidí na názor... uvidíš, jestli je to s tou bezradností tak žhavé. Pro mě osobně by Sportage v top 3 aut k projetí nebyla.
Avatar - dal
19. 3. 2014 13:28
Re: Motor...
Hrůzostrašně na tomto skvostu vypadá skoro vše.
19. 3. 2014 16:56
Re: paci sa mi ten zaver
Tady jedno srovnání máš.
1. Nissan QQ
2. Suzuki SX4
3. Kia Sportage
[odkaz]
19. 3. 2014 14:57
Re: Motor...
Jízdně a technicky bude nejspíš vše ok, ale nový vzhled RAV4 se mi moc nezamlouvá. Mazda, Nissan, Honda, Subaru, mitsu ok :yes:
19. 3. 2014 13:38
Re: Motor...
Neviděl bych to zas tak kriticky, své kvality Sportage určitě má (i když to není můj šálek čaje), ale jednobarevný oranžový displej rádia (určite funkční) na autě za téměř 3/4 míče nemá co hledat.
Avatar - Emel
19. 3. 2014 14:04
Re: Motor...
RAVku bych úplně nezatracoval... pokud bych měl lovit v těchto vodách, šel bych projet zejména japonské borce - Mazda, Nissan, Toyota.
Avatar - dal
19. 3. 2014 13:50
Re: Motor...
Já ano pro mne je to hnus. :no:
Z mého pohledu spolu s ix35 asi nejhorší co jde v dané třídě koupit.
I když je mi jasné, že se to někomu může i líbit.
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 10:42
Re: videl som ju je krasna
dik, si jeden z mala :-)

kazde spravne SUV by malo mat aj plnohodnotnu rezervu, toto je fakt pekny pohlad [odkaz] , mnoho inych SUV ti taketo nieco dnes uz neponukne a pritom sa hraju na SUVecka [odkaz] >:D

sportage je proste len jeden a uz teraz je svetova legenda :yes: krasne auto :yes:
19. 3. 2014 13:11
Re: Výkon
To ale bude platit o všech testovaných novinkách, nemyslíš? Nebo jenom korejské vozy vykazují po zajetí lepší parametry?
Avatar - Jaros71
19. 3. 2014 23:52
Re: paci sa mi ten zaver
:yes: pěkné..! ;-)
Nissan se moc povedl! Jeho interier je o třídu nad interierem KIA.
Avatar - dal
19. 3. 2014 14:14
Re: Motor...
RAVka je z nich nedražší a i nejošklivější.
Když už japonci, tak co CRV?
Určitě by jsem se nebál Tiguana.
19. 3. 2014 21:56
Re: paci sa mi ten zaver
Kazdy model ma svoje minusy? Zijem v horskej oblasti, kde je podiel SUV mozno 50% a mam s nimi bohate skusenosti.
Siel si uz s CX5? Ak ano, co povies na hluk a teda izolaciu? Dlho by som hladal model, kde je na tom auto v TEJTO OBLASTI tak biedne....tym nepopieram jej INE kvality!
A Kaskaj? Co povies (s najnovsou aktualnou generaciou som este nesiel) na komfort? Ked sme prechadzali kanalmi, tak Tiguan, Sportage boli na tom citelne lepsie. A co spolahlivsot tiguanu? Mohol by som ti tu dat kolegov, ktori uz o VW nechcu pocut a dnes maju Subaru XV. A Yeti? Sedel si v nom uz? Ked som tam vstupil, citil som sa ako vo vezeni.
19. 3. 2014 12:55
Re: Výkon
Ja vlastnim Sportage s 4x4 s 135 KW a po 40000 km mozem povedat, ze tak vysoka spotreba, ako sa pise v clanku nie je. Mozem potvrdit, ze som malu taku spotrebu, ale mozno len do 12-14000 km, potom rapidne klesla. Dnes mam spotrebu na letnych pneumatikach Continental sportcontakt pri 140 s tempomatom 7,4-7,5 a to s automatom!!!, ktory udajne tu spotrebu este zvysi. Rovnako zrychlenie: Vsetko je to i v MOJE AUTO, kde som o tom uz pred rokom referoval. To zrychlenie sa po par tisicoch km zlepsilo a ak sa nemylim, tak som mal naposledy asi 8,1-8,3 sekund na 100.

Inac s testom suhlasim, v mnohom sa s nimi totoznujem, len sa ma povedat, ze jazdia s novym, nezabehnutym motorom. Po par tisicoch sa vsetko rapidne zlepsi a ten rozdiel je naozaj citelny.
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 11:04
Re: videl som ju je krasna
kufor je v ramci rozmerov auta velmi slusny, navyse pod podalhou mas plnohodnotnu rezervu ;-) , nevidim tu problem, 90 percentam ludi bude bezne vo vacsine pripadov v realnej prevadzke postacovat ( niektori vodici SUV dokonca jazdia aj s prazdnymi autami dost casto ) .... ale kto hlada extrem moze ist do O3 kombi 4x4 ;-)

v nijakom teste sportagu ( a je ich dost ) som nenasiel staznosti testera na maly kufor, snad aj blazon pochopi ze 4,4 metrove auto nemoze mat kufor ako pajero ;-) a ver mi ze na nakupy v lidli postaci aj felda ;-) uplne s prehladom :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 13:53
paci sa mi ten zaver
"Pomineme-li kosmetické změny, nový přístrojový štít a posilovač řízení s nastavitelnou intenzitou, nelze než pochválit mistrovskou práci na podvozku. Ten je v duchu třetí generace modelu nebývale komfortní, vykazuje lepší chování v zatáčkách a dost možná ve svém segmentu představuje to nejlepší."

to bude konkurencia tazko predychavat, to su silne slova
:yes: otazkou ostava ci vobec ma sportage nejakeho podobneho konkurenta ;-) kedze je skutocne genialny a jedinecny :yes: a konkurencia vedla neho posobi miestami bezradne hlavne po stranke dizajnu ale aj celkoveho dojmu ... taky sexappeal a presvedcivost ako ma sportage nemaju ani niektore mnohonasobne drahsie SUV

pochvala pre sportage dnes plnym pravom, u mna jasna volba v segmente, dokonale auto v ramci triedy :yes: nech si hovori kto chce co chce... zasluzene to auto ma uspech... je genialne, takto sa rodia legendy :yes:
Avatar - Katikakus
22. 3. 2014 13:41
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
Toppere, neplácej už tady ty své pitomosti. Díky... ;-)
19. 3. 2014 16:02
Re: paci sa mi ten zaver
Já si dovolím odpovědět za něj - jedinečnost této drožky spočívá v její ceně, jednoznačně je to drahá m r d k a >:D
19. 3. 2014 14:43
Re: Výkon
Mas pravdu....spolieham sa na PP, co nie je vzdy spolahlivy udaj. V kazdom pripade reagujem na clanok, kde sa tiez riadili PP. O CITELNE vyssej spotrebe (koli automatu) som skor pocuval v suvislosti so Sorentom, to ale neviem ani vylucit, ani potvrdit.
Avatar - grifith
19. 3. 2014 12:54
Exclusive facelift
Co se jízdních vlastností týká, tak k úpravě nastavení podvozku a zejména použití jiných lepších tlumičů došlo pouze u nejvyšší výbavy Exclusive. Levnější výbavy mají bohužel stále stejné komponenty... Jedná se o takový facelift nefacelift.
Navíc došlo k navýšení cen u nižších výbav (řádově desetitisíce) a tím pádem je model mnohem méně konkurenceschopný. ;-)
19. 3. 2014 16:14
Re: este k testu
Topper - typický Slovák Brouk Pytlík :-(
Avatar - Emel
19. 3. 2014 22:36
Re: este k testu
Je to důležité proto, že proti Sportage 2.0CRDI 135kW můžeš směle postavit Mazdu 2.2 Sky-D 110kW a ne 129kW, která je dražší. Pokud chceš srovnávat ceny, musíš volit srovnatelné varianty... to je evidentní, ne?

Maximálka přes 140? Nenech se vysmát.
Avatar - Emel
19. 3. 2014 15:45
Re: este k testu
To cenové srovnání CX-5 a Sportage je dost ožehavé.

Totiž... 129kW koupíš jen jako Revolution (v tabulce v článku je chybně uvedeno 6A, údaje platí pro manuál). Ta nadělí Sportage 1s na 0-100. Sranda je, že i 110kW verze dává 0-100 za 9,4, Sportage za 9,8, na maximálce je Mazda o (zanedbatelné) 3km/h rychlejší.

Pokud vezmeme pro srovnání 2.2D Attraction AWD, je Mazda pořád o 100.000 dražší, ale třeba 21.000 z toho jsou xenony, Mazda má zřejmě víc bezpečnostních asistentů... prostě ten rozdíl je tam sice pořád, ale už není tak závratný, jako při srovnání se silnější Revolution.
Avatar - Delfin2
19. 3. 2014 14:42
facelift
Exterier je ok páči sa mi sportage, ale interiér je úplne zlý :no:
Avatar - dal
19. 3. 2014 14:08
Re: Motor...
Souhlas i s těmi co jsi uvedl se jedná o nejméně vizuálně povedené SUV.
19. 3. 2014 13:16
Re: Výkon
Samozrejme, ze mas pravdu....len reagujem na podivujuce sa hlasy niektorych nad spotrebou a zrychlenim auta v teste ;-)
19. 3. 2014 13:59
Re: Motor...
V podstatě si myslím to samé, ale chtěl jsem to napsat diplomaticky :-) navíc určitě jsem nenapsal nesmysl, své kvality i tyto vozy mají. A k tomu, co je nejmíň můj šálek čaje v této třídě, bych přihodil Koleose. A jako majitel Toyoty, nerad to říkám, i poslední RAV4 :-(
19. 3. 2014 15:34
Re: este k testu
zdravím pargi normálně bych se asi nezapojil ale nedá mi to.
v žádném případě nechci bránit toppera, ale nechápu proč na něj tak zle reaguješ, když tě irituje - vynech ho.
Přeci základní výhoda internetových diskuzí je v tom, že reaguji jen na toho co mi něco dává a proto reaguji teď na tebe.
k věci:
- sportage je opravdu obyčejné/mainstramové SUV a ne žádný extrabuřt, v tom souhlas
- dle mého je yeti ve srovnání mimo, je to o třídu menší auto a v tom případě předražené, seděl si v něm někdy? seděl si ve sportagi?
- koleos ve srovnání OK
- mazda je však "slovy" GTIho na hraně prémie proti KIA a taky to dává vědět cenou
- hodilo by se přidat mitsu, nebo ravku
- design je natolik subjektivní, že dle něj nelze férově obecně hodnotit
- důležitým porovnáním jsou prodeje, zde sportage celosvětově značně uspěla a nadále uspívá, tak jak to uchopit?
férově řečeno, je to úspěšné auto a globálně je fuk co si myslíš ty i já
;-)
Avatar - Emel
20. 3. 2014 08:44
Re: este k testu
Jasně, všechny motory nad 100kW jsou úplně zbytečné...

Docela se těším, až se z jesliček dostaneš aspoň do té školky ;-)
22. 3. 2014 13:33
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
Toppere,můžu se tě zeptat,na základě čeho jsi vydedukoval, že asiati mají citlivé plyny a spojky? Jen na základě srovnání nového Lanceru s letitou Felicií?

Mám druhého asiata a už na základě těchto dvou zkušeností (a to se jedná o stejnou třídu i stejný typ motorizace) bych si nedovolil cokoli takového tvrdit. První auto mělo velmi jemnou lehce ovladatalnou plynulou spojku, naopak tuhou brzdu, která vyžadovala opravdu hodně a silně zašlápnout pedál, aby to začalo brzdit a dosti ostrý plyn. Naopak druhý asiat má spojku téměř binární s podstatně tužším chodem, brzda je ostrá, ale zase s jemným chodem, stačí ji jen polechtat a naopak plyn je sice ještě jemnější,ale docela tupý... Všechny tři pedály měly na obou autech v podstatě opačné chování co do tuhosti pedálu... Jaký závěry z toho mám dle tvé logiky vyvodit pro chování asiatů?
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 23:30
Re: este k testu
170k SkyActive v dieslu od Mazdy jsem jel před dvěma týdny v CX5!
Paráda ..táhla jako by měla 200k.. :yes:
Spotřeba ve městě kolem 6.5-7 L!!!
Mimo město na dálnici pod 6.5. :yes: >:D
Skvělé.
A auto má také naprosto perfektní řazení , řízení i podvozek.
Jede jako nějaký hatchback!
Avatar - Katikakus
21. 3. 2014 17:37
Re: este k testu
Motory Sky-D jsou momentalne nejlepsi diesely na svete, takze mozne to je. 25kW je ale dost velky rozdil, takze si myslim, ze KIA bude mit navrch. Mazda bude mit nizsi spotrebu.
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 16:02
Re: este k testu
SkyActive od Mazdy pojede asi i lépe za méně.. ;-) ;-)
Ten motor je skvělý.
Avatar - Sumi2000
21. 3. 2014 16:01
Re: este k testu
Sportage se mi líbí víc než třeba Ix35..
Ale dokonalá tedy není..hlavně ta cena , při malém zavazadelníku!!
Za tyto peníze se dá sehnat v akci VW Tiguan.
Nebo něco málo připlatit na větší konkurenci..CX5 , RAV4 , CR-V atd..
Tedy nikoliv korejce..ceny by u KIA měly být postaveny níže!
Avatar - Emel
21. 3. 2014 14:04
Re: este k testu
Takže si to shrňme: myšlenka, že by možná jako konkurence CRDi 135kW mohla obstát i Sky-D 110kW, která má mírně lepší zrychlení i maximálku... je v pořádku?

Mimochodem:
CRDi 135kW: 383Nm 1800-2500
Sky-D 110kW: 380Nm 1800-2600

Mohlo by na tom něco být?
Avatar - Emel
20. 3. 2014 20:45
Re: este k testu
Jsou různé faktory... které nic nemění na základní myšlence, že CX-5 může být i se slabším motorem vyrovnaným soupeřem pro silnější Sportage 2.0CRDi. 0-100 je jeden z argumentů, shodný točivý moment druhý.

Zeptám se obráceně - jsi přesvědčený, že Sportage těch 25kW navíc zajistí znatelně lepší dynamiku?
Avatar - wakantanka
20. 3. 2014 12:20
Re: este k testu
Lancomme - typický pepík, paštikář. Podľa seba súdim teba?
20. 3. 2014 09:01
Re: este k testu
Zas bych to nepaušalizoval, ne každý Slovák je jak Toper.
19. 3. 2014 11:26
Re: europsky ideal
Ještě jsi zapomněl napsat, že je elegantní.
Avatar - Katikakus
20. 3. 2014 19:09
Re: este k testu
Emele, vypada to, zes to opravdu nepochopil. Zrychleni 0-100 km/h je nic nerikajici udaj, pokud nevime, jak je to s prevodovkami. Staci, aby jedno auto, dalo tech 100 na dvojku a druhe potrebovalo preradit na trojku. Sportage 1.6GDI na dvojku 100km/h neda, nevim jak tato verze, ale pocitam, ze to bude stejne. O dynamice to kazdopadne nic nevypovida. To same maximalka - ta zavisi opet vic nez na motoru na prevodovce.

Tohle jsou zakladni veci, kterych neznalost me u tebe velice prekvapuje.
20. 3. 2014 07:28
Re: Motor...
Jak jsem psal o té RAV4, tak jsem se včera na ní ještě mrknul a prvotní zděšení opadlo. Předek a profil jde, zadek zatím ne ;-\
Avatar - dal
19. 3. 2014 13:43
Re: Výkon
To že se něco zdá aerodynamicky podobné neznamená vůbec nic. Vem si třeba MB B a jakékoliv jiné, podobné MPV, zjistíš, že aerodynamika béčka je lepší i když na to nevypadá.
Avatar - dal
19. 3. 2014 13:35
Re: Výkon
Jestli spotřebu bereš z PP, tak se nedivím. Jak znám korejské automaty, tak spotřeba bude o minimálně 1,5l výš než v testu.
19. 3. 2014 12:20
Re: Výkon
Mozno hej, neviem. Ale to je len polovica. Druha vec je plocha priecneho prierezu. Az ked to vynasobis, potom mozes porovnavat rozne auta...
20. 3. 2014 06:12
Re: este k testu
Jiste, maximalni rychlost auta 140km/h staci. Znovu se podivej o kterem segmentu se bavime. Pokud se ti podari najit 10 zemi, kde je max povolena rychlost vyssi nez 140km/h, tak tento nazor prehodnotim. Do te doby porovnavani max rychlosti aut je zalezitost deti ze skolky.
To same se zrychlenim. Pokud auto zrychli z 0-100 pod 10s,tak je uplne jedno jestli je to za 9,4 nebo 9,8s. Dulezitejsi je kolik prostoru, bezpeci a pohodli za sve penize dostanes. Porovnavej treba jak ekonomicke dane motorizace jsou.
Zrychleni /max rychlosti jsou ok pro sportovne zalozene automobily, zde tyto hodnoty jsou absolutne zbytecne a jejich sledovani je detinske.
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 14:20
este k testu
sportage na trhu nie je 4 roky................ to by bol az v lete ... niekde az koncom leta 2010 zacal predaj ... niekde az na jesen

tazka matematika? vieme v redakcii kedy zacal predaj sportagu v cesku? zjavne nie

inak nemam vyhrady...... test dnes prekvapivo dobry.... zrejme preto ze slo o dobre auto :yes:

test na videu [odkaz] a nieco zo zenevy [odkaz] .. na dnes myslim ze uz k testu stacilo... povedal som co som chcel ;-)
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 14:11
Re: paci sa mi ten zaver
genialita spociva v celkovej komplexnosti, auto je vyvazene po kazdej stranke..... plus skvely dizajn..... ma idealne rozmery, ceny , vykony, slusny interier.... je postavene s rozumom a je uzivatelsky priatelske.... ziadna strohost az za hrob ako v yetine za ktoru zaplatis nenormalne prachy a na ulici posobis stejne menej cenne ako v zakladnom sportage
;-)
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 11:13
europsky ideal
velkostne ( ani male ani velke ) , dizajnom ( vyzera moderne a sportovo a nestarne ), vykonom ( posluzi beznym spotrebitelom ale aj narocnejsim ) , imidzom ( spravi dobru sluzbu a nestrati sa ani medzi drahymi autami ), cenou ( slusna cena ), kvalitou ( 7 rocna zaruka, robustna konstrukcia ) je to ideal... takyto dokonale nemichany sejk kvalitnych ingrediencii neponuka v eu snad nikto ;-)

kia slape :yes: sportage je trefa :yes:

sportage je skratka dokonaly, bude v nom dobre vyzerat vikendovy rybar alebo aj klasicky otec rodiny alebo kludne aj manazer na sluzobke ... :yes: genialne auto ,ktore kazdemu ponukne tu jeho stranku svojho "ja" :yes:
24. 3. 2014 12:03
pohon 4x4
ako funguje pohon 4x4 kolko ide na predok kolko na zadok? Kedy sa pripaja zadok pri prešmyku? Alebo rekauje ako HALDEX 5? Podla natočenia volantu ... ;-)
22. 3. 2014 09:23
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
Rekapitulace: Máš auto s 135kW a vysokým toč. momentem a protože máš těžkou nohu vytrénovanou ze škodovek, noha ti ujede a "šlápneš na to". Pojedeš pořád 130km/hod? Nepoznáš, že jsi na to šlápl? Jak se potom rozjíždíš s těžkou nohou silným autem třeba ve městě? Většina nových Korejců má navíc odstupňovaný "plyn" - v cca 75% je jakoby zarážka a další sešlapování jde o něco tíže. Ale toho si "Humpoláku" asi nevšimneš.
JInak: Lehká ovládatelnost je trend. Nebo snad musíš třeba tlačit na klávesnici či DO např. TV? Výjimkou jsou akorát retroškodovky, ale tam alespoň posiluješ . ;-) a na www.auto.cz se dovíš, že máš pocitové ovládání. A do dalších výjimek patří třeba bicykl ;-)
22. 3. 2014 08:23
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
Plyn na podlaze při 135 kW a jedu 130km/hod., protože se mě zdá, že přidávám málo? Já osobně neodměřuji plyn pedálem, nekontroluji, o kolik "cm" jsem ho sešlápl, ale sešlápnutí odměřuji podle pocitu zrychlení.
Tempomat: Tak to už je opravdu perla! Kde jinde najde tempomat uplatňení než na dálnici? Ve městě, na okreskách? Problém je ale nejspíš v tom, že KIA neplatí, anebo platí méně než škodovka.
Avatar - Katikakus
21. 3. 2014 13:23
Re: este k testu
To nikde netvrdim, protoze s touto verzi nemam zkusenosti. Poukazuji pouze na to, ze ve hre je dost promennych. ;-)
20. 3. 2014 07:44
Re: este k testu
Teď nevím, jak to pojmout, k pár věcem něco napíši :-)
K Toperovi ovšem nic psát nebudu, když si přečteš mé reakce na něj, asi budeš vědět, co si o něm myslím. Reagovat na něj ovšem budu, lidskou hloupost nelze ignorovat neustále, navíc mě docela baví.
- ano
- velikostně yeti menší; cena, když sportage může stát stát 3/4 mega, proč by nemoh stát yeti 650 tis? V yetim jsem jel, ve sportage nikoli
- ok
- budiž
- design subjektivní není, ten je docela dobře objektivně popsatelný, subjektivní je pouze vkus
- ok
Ať si je Sportage úspěšný jak chce, Toper mu tady dělá hodně medvědí službu :-)
20. 3. 2014 07:27
Re: Motor...
Snad máš pravdu, já hodnotil to, co je na testovaném voze.
Avatar - Emel
19. 3. 2014 22:34
Re: este k testu
Je to důležité proto, že proti Sportage 2.0CRDI 135kW můžeš směle postavit Mazdu 2.2 Sky-D 110kW a ne 129kW, která je dražší. Pokud chceš srovnávat ceny, musíš volit srovnatelné varianty... to je evidentní, ne?

Maximálka přes 140? Nenech se vysmát.
Avatar - Honza Mička
19. 3. 2014 20:06
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
Souvisí to s krátkým chodem pedálu. Zdá se vám, že přidáváte málo, ale pedál máte skoro na podlaze. Jízda na tempomat samozřejmě možná je, ale všeobecně je jeho efektivní použití v hustějším dálničním provozu obtížné.
19. 3. 2014 17:54
syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
cekal bych tezkou pravou nohu u takovyhle auta při dálničních 200, nebo na okresce jizda stylem brzda/plyn, ale co znamena tezka prava noha při obvykle dalnicni rychlosti?
nebo si to mam představit (diky kratke draze pedalu) ze chvili je plyn na podlaze a chvili zase brzdi motorem? to by takova jizda byla dost nerpijemna. proc to nezkusili na tempomat?
Avatar - Emel
19. 3. 2014 14:03
Re: Motor...
Jistě si lze připlatit lepší rádio nebo navigaci, ne? Já bych to tak nehrotil, celková architektura palubky se mi líbí, barevně to vcelku ladí... a třeba základní rádio u Octavie taky není žádná velká hitparáda (a dává se i do RS).
19. 3. 2014 13:23
Re: Výkon
Abych řekl pravdu, taky jsem byl docela překapen ze spotřeby (reálné tempomatové) a dynamiky (papírové) :-O
Avatar - DoubleSix
19. 3. 2014 12:08
Re: videl som ju je krasna
Problém kufru Sportage je v tom, že nemá těch deklarovaných 450 litrů, ale spíše 350 - a to je bída (délka kufru 89cm, min.šířka 101cm a výška pod roletkou 40cm - počítat už umíš sám). Kia totiž nepočítá objem kufru pod roletou, ale po horní okraj zadních sedadel. A možná do toho započítává i ty prostory kolem plnohodnotné rezervy.

A u auta s délkou 444cm mi 350 litrový kufr přijde hodně málo.
Avatar - 3_diamanty
22. 3. 2014 08:30
Re: syndrom tezke prave nohy při dálničních 140?
je to tak... obzvlast aziati maju velmi citlive plyny a spojky... napr. taky lancer.... to je uplne iny svet ako taka tazkonozna felda kde treba posilnovat nohy ako pri drepoch pri stlacani pedalov... sam mam niekedy problemy ked presadnem z feldy do japonca s tym aby som lanceru nejako "neublizil" ;-) mojimi vytrenovanymi "silnymi" nohami. Ale staci par km jazdy a clovek si opat zvykne ze sedi v inom aute a prisposobi sa mu ;-)
21. 3. 2014 18:10
Re: este k testu
Podle papíru by na tom mohlo něco být ale v reálu je tento CRDi velmi silný, má slušnou rezervu nejen na předjíždění, myslím že i 129 kw mazdy bude mít co dělat aby stíhala, pokud si vzpomínám tak i v měřené pružnosti silnější mazda odešla poražena, což promítá v reálu na dobré dynamice CRDi. Já jel jen ve slabší 110 kw variantě a těch 25 kw ve prospěch H/K je znát. Silnější Sky osobně neznám. Sky D motory by mohly mít menší spotřebu, ale ted je otázka o kolik.
Avatar - Emel
20. 3. 2014 17:30
Re: este k testu
Zkus zabrousit pár příspěvků zpět a uvidíš, od čeho se celá diskuse odvíjí - od úvahy o tom, jestli proti Sportage 2.0CRDI 135kW stavět CX-5 2.2 Sky-D 110kW nebo 129kW. Já použil maximálku a 0-100 jako indikátor toho, že dynamicky může slabší verze Mazdy obstát.

Tvrzení, že dynamika není důležitá, je pod tímto modelem zcestné. Kdo uvažuje o Sportage 2.0CRDI 135kW, ten vědomě připlácí 20.000 oproti dynamicky dostatečnému 2.0CRDi 100kW, takže ho dynamika jistě zajímá.
20. 3. 2014 16:22
Re: este k testu
Vypadá to, že jsi nepochopil, co se ti tu marianek snaží říct. Nepleť si silný motor a maximálku. Silný motor využiješ často, maximálku ne. Já třeba chtěl aspoň trochu silnější auto, mám 114kW, ale ještě jsem s ním nejel více než 120 :-) Silný motor využívám k předjíždění, k tomu, aby auto mělo rozumnou dynamiku i plně naložené, ale rozhodně ne k tomu, abych to valil 220.
19. 3. 2014 17:04
Re: este k testu
"Totiž... 129kW koupíš jen jako Revolution (v tabulce v článku je chybně uvedeno 6A, údaje platí pro manuál). Ta nadělí Sportage 1s na 0-100. Sranda je, že i 110kW verze dává 0-100 za 9,4, Sportage za 9,8, na maximálce je Mazda o (zanedbatelné) 3km/h rychlejší."

Tohle prece neni dulezite. Nejde o supersport. Porovnavani zrychleni a max rychlosti je na urovni materske skolky. Zrychleni je pod 10 a maximalka pres 140. Vic netreba vedet. V tomto segmentu jsou pro vozy dulezitejsi argumenty.
Avatar - Emel
20. 3. 2014 16:07
Re: este k testu
To je reakce dospělého člověka na tvrzení, že maximální rychlost nad 140 zajímá jen děti ve školce. Uvědom si, že auto s maximálkou 150 by si nikdo nekoupil. Pokud by byla pravda to co říkáš, pak bys nepotřeboval žádné silnější motory.
20. 3. 2014 12:16
Re: este k testu
Precti si to po sobe. To je reakce dospeleho cloveka? :no:
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2014 20:23
Re: este k testu
no vidis... aj ty sa miestami nechas uniest ;-)

to ze si tu s niekym obcas nevyjdes to poznas sam... je to normalne..... s nikym nemozes vyjst to sa neda.... milon ludi milion nazorov a hlavne kazdy ma tu svoju pravdu

k sportagu som povedal uz vcera vsetko co som chcel... a tym to hasne... za to auto vravia predaje a uspechy po celom svete.... takze miestne kydy tunajsich ludi tu nic neriesia, rovnako ja tiez nespochybnujem uspech golfa a jeho kvality..... je dobojovane.... a vitazom tohto boja je samozrejme kto iny ako sportage :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2014 14:14
Re: paci sa mi ten zaver
ja ti tvoj nazor neberiem , CX5 je iste skvele auto ale dizajn mam radsej ten na sportage.... a kaskai je tiez krasny ale nakoniec to ziadny zazrak nie je ani velkostou ani kufrom ani motormi, prevodovkami .... ale je krasny uznavam :yes:

sportage zasluzene numero uno u mna :yes:

tesim sa na vzajomny test sportagu a kaskaja :yes: