Novinky
4hill
22
to je vůůůl.. >😁
Přejít do diskuze
Toppere! Proč máš takovou potřebu komentovat úplně vše, bez ohledu na to, zda vůbec víš o čem mluvíš...
Podle tvé logiky tedy není i40 manažerské auto střední třídy. Protože i ve střední třídě se hledí na charisma, styl a věhlas značky a typu. A to i40 postrádá...
Toppere, vem si hrášek jdi klečet do kouta a přemýšlej o té blbosti, co jsi právě vyplodil.
Inu, nad tím jsem se podivoval už kdysi, že VW vypustil vyšší střední a skočil rovnýma nohama mezi limuzíny. Nějaký lepší Passat s 3.0TDI mi dává docela smysl :yes:
k luxusu treba aj istu charizmu a eleganciu ktoru phaeton nikdy nemal.... luxus to nie je len 10 displejov a 15 airbagov... luxusna trieda to je aj nieco viac.... vw si asi myslel ze ludia su sprosti ... aj stare baaawo 5 z 90 tych rokov ma vacsiu charizmu a eleganciu ako phaeton
kazdopadne pochvala pre vw ze na to prisiel.... je nacase vratit sa ku korenom a zacat vyrabat ludove auta :yes:
kazdopadne pochvala pre vw ze na to prisiel.... je nacase vratit sa ku korenom a zacat vyrabat ludove auta :yes:
Jsi mimoň. Phaeton byl luxusní automobil a ve své době výkladní skříň kocernu VW. Jenže. Jenže holt neměl ten správný znak na kapotě. A to je celé. Málo kdo unesl že by měl mít drahé auto ( byť cena odpovídala technice ) s názvem Lidový vůz.
Jaký má v češtině význam slovo "škoda" určitě víš a přesto většina Čechů při nákupu nového vozu "paradoxně" utrácí (přeneseně) za "škodu/škody".
A myslíš si např., že Volksbang je "banka pro chudé", nebo že Lidovou stranu volí pouze nejnižší sociální vrstvy? Lidový není synonymum k laciný/levný, lze ho vnímat taky např. jako "mezi lidmi oblíbený/populární" (viz třeba lidové písně).
MINI byl taky původně lidový vůz a dnes je na úrovni prémie a nikdo s tím nemá problém, stejně jako třeba počáteční automobilové lidové produkty značky BMW.
A myslíš si např., že Volksbang je "banka pro chudé", nebo že Lidovou stranu volí pouze nejnižší sociální vrstvy? Lidový není synonymum k laciný/levný, lze ho vnímat taky např. jako "mezi lidmi oblíbený/populární" (viz třeba lidové písně).
MINI byl taky původně lidový vůz a dnes je na úrovni prémie a nikdo s tím nemá problém, stejně jako třeba počáteční automobilové lidové produkty značky BMW.
Jednoduchý doslovný překlad původní značky a případný "název" (to opravdu není totéž) konkrétního produktu bývají (velmi často a nejen v tomto případě) dvě zcela různé věci...
Co je např. prémiovéh👋luxusního" na doslovném překladu slovního spojení "Range Rover"?
Tvou logikou tedy velmi podobně😒br /> "Může to být nejlepší auto na světě, ale pokud to má v názvu TULÁK, tak asi těžko čekat, že to bude v LUXUSNÍM segmentu trhák."
Co je např. prémiovéh👋luxusního" na doslovném překladu slovního spojení "Range Rover"?
Tvou logikou tedy velmi podobně😒br /> "Může to být nejlepší auto na světě, ale pokud to má v názvu TULÁK, tak asi těžko čekat, že to bude v LUXUSNÍM segmentu trhák."
Těžké to je podle mě hodně proto, že ti co dříve kupovali mainstreamovou vyšší střední, utekli do jiných segmentů, hlavně SUV.
Proč by neměl šanci? Problém uspění či neuspění v luxusní třídě je běh na dlouhou trať. Postavit jednu generaci a myslet si, že všichni padnou na zadek je naivní. V této třídě se musí budovat vztah s klienty krok za krokem a vydržet dlouhé roky. Když vytrvají a postaví další generace, tak nevidím důvod aby neuspěli. Audi V8/A8 do dnešní pozice muselo také projít dlouhou cestu a před 26 roky začínalo z nuly v době kdy MB nebo BMW byly dávno na koni. Problém může být, jak takové auto zaměřit v současné době kdy Audi chystá novou generaci A8, přijde A9 a je zde Panamera. Ale tak jako se poskládaly Golf/Octa/Leon/A3 do jedné třídy, nebo Touareg/Q7/Cayenne do jiné třídy, tak jak se skládají úspěšně Passat/Sup/A4 do další třídy tak jistě ani to není nepřekonatelný problém. A pokud chce VW zlepšit pozici na trhu kde se mu nedaří, tedy v USA, tak nějakého "Touarega" v luxusní třídě potřebuje, Amík ctí pravou prémii jen z části, z druhé části prostě bere velké luxusní auto za nejnižší prachy a vidí to třeba i Hyundai, který se také snaží v luxusní třídě v USA prorazit. Takže já bych bral článek jakkoliv "logický", pouze za foktovinu, která má šanci na realizaci tak 10%.
Přiznejme si to po pravdě - Phaeton vznikl jenom proto, že si to prosadil pan Piech (stejně jako Veyron). Racionálně vzato totiž toto auto nemá žádné právo na existenci. A když účetní VW počítají, kolik na každém vyrobeném autě firma tratí (když se započítají náklady nejen na vývoj, ale taky na zbrusu novou mondénní prosklennou továrnu za několik miliard eur), musejí se jím protáčet panenky, ale není jim to nic platné >😁 I každému prosťáčkovi totiž musí být jasné, že superluxusní auto nemůže mít v názvu slovo "lidový", pokud tedy chce být úspěšné. A proč si ho kupovat, když A8 má mnonem lepší image a navíc je asi o 400 kg lehčí? Od ještě většího průseru Phaeton v posledních letech zachraňuje jen čínský trh, které ve své hladovosti a lačnosti po luxusu sežere snad všechno a kde je značka VW braná jako luxusní již od dob Santany... A možná hlavně to je i důvod rozhodnutí VW (Piecha), jít hlavou proti zdi znovu.
Nastoupit do vyšší střední třídy je hodně těžké, o tom může vyprávět honda, mazda, nissan, renault, .......... a mnozí jiní. Phaeton to možná vzdal pár metrů před cílem.
Říkal jsem si, co vede VW k vývoji druhé generace Phaetonu, který evidentně nemá šanci ve své třídě uspět. Tohle už dává větší smysl.
Nechápu ty nesouhlasníé hlasy, prostě každá značka je v podvědomí (kritické masy/většiny) lidí nějak usazena/zařazena a phaeton je naprostý úlet. Může to být nejlepší auto na světě, ale pokud to má název LIDOVÝ VŮZ, tak asi těžko čekat, že to bude v LUXUSNÍM segmentu trhák. Tak to prostě je, tak to na lidskou mysl působí, nedá se to nijak přelstít a kdo věří v opak, jde hlavou proti zdi. Přece taky nečekáte, že Louis Vuittona koupíte u kdejakého vietnamce. Phaeton je prostě totál mimo, ignoruje zákony fungování lidské psychiky, není to nic jiného než zhovadilý projekt poháněný ješitnou umíněností Ferdinanda Piecha.
Rozdíl je jen v tom, že se VW snažil přeskočit jeden stupeň. Což není nepřekonatelný problém. Základem je vytrvat, protože úspěch nedorazí přes noc. Volkswagen by ho mohl tlačit přes mrtvoly, když na to přijde. Dokázali vybudovat Audi, takže lze předpokládat, že ví, co to obnáší.
Kolikátá generace A8 je? A8 je model, který rostl postupně tak, jak získávalo na jménu Audi. Je tu již 20 let. Každý intuitivně tuší, jak bude vypadat další generace a nikoho neuráží, jak vypadá ta minulá. Každý ví, jaká klientela kupuje A8. Je to prostě třídní vizitka.
Phaeton? Úplně jiná píseň :-!
Phaeton? Úplně jiná píseň :-!
V obou případech šlo v podstatě o derivát A8 D3. Jen Audi mělo hliníkovou karoserii a VW potřeboval ocelovou, takže platformu museli adaptovat. A na tom postavili Phaeton a Continentaly (ne jen FS, ale i GT a GTC).
A8 D4 používá MLB, která umožňuje jak ocelové, hliníkové, tak i "hybridní" karoserie. Bentley tedy přešel přímo na MLB, nebyla již nutnost používat "ocelovou" platformu Volkswagenu.
A8 D4 používá MLB, která umožňuje jak ocelové, hliníkové, tak i "hybridní" karoserie. Bentley tedy přešel přímo na MLB, nebyla již nutnost používat "ocelovou" platformu Volkswagenu.
Naopak. Myslím, že ekonomika Phaetonu byla ta, která rozhodla poslat stávající koncepci k ledu.
Jen jestli nezaměňuješ příčinu a následek. Co vím, k vyklízení pozic ve vyšší střední docházelo pro nevalné prodeje. Vzniklou díru se pak snažili zacpat "přerostlou" střední, která v tu chvíli nebyla omezována shora. Tenhle odliv zákazníků jde nejspíš na vrub německé prémie. VW podle mne má šanci uspět. Vem si Touareg. Kolik evropských automobilek dokáže úspěšně prodávat podobné auto? A Passat je spíš menší.
Myslím, že keby veľmi chceli, tak by to šlo. ste, sú tu aj tradičné modely mimo hlavný prúd, ale to by s už hádam usporiadali tak, aby bol zamerané odlišne ako hlavná náplň sesterskej značky. Taký Renault do docela vie, aj keď pravda, je v oveľa jednoduchšej situácii.
PSA je sklamaním, nejak si nevedia rady sami so sebou. A obe značky staré, s bohatou históriou, ktoré majú na čom stavať...
PSA je sklamaním, nejak si nevedia rady sami so sebou. A obe značky staré, s bohatou históriou, ktoré majú na čom stavať...
Phaeton nebyl špatný. Rozhodně své kvality měl. Jenže do této třídy se musí "dospět". Nejde jen udělat výborný vůz, který papírově má všechny předpoklady. Nováček prostě musí mít nějaké eso v rukávu, proč jej bohatí budou chtít.
Koneckonců třeba Bentley Flying Spur v některých ohledech představuje naprostou zoufalost, jenže má něco, proč za něj bohatí neváhají utratit své zbytečné bankovní přebytky. Italové jsou na tom podobně.
No a německá klasika, 7er, eS-kláda a á8-ma? To je prostě tradiční trojspřeží a pokud máte některého z nich, tak proč měnit za nějaký Phaeton? Odkud se to vzalo? A jak to bude vypadat dál? Bude se to ještě vůbec vyrábět?
VW vlastně dává zapravdu přesně těm, kdo si Phaeton raději nekoupili. Ano, byla to rychlokvaška, která jak se objeví, tak rychle zmizí. VW by naopak měl setrvat ve své snaze, jen do toho zapojit mistra svého oboru, třeba ... Kabaně :-! 😉
Koneckonců třeba Bentley Flying Spur v některých ohledech představuje naprostou zoufalost, jenže má něco, proč za něj bohatí neváhají utratit své zbytečné bankovní přebytky. Italové jsou na tom podobně.
No a německá klasika, 7er, eS-kláda a á8-ma? To je prostě tradiční trojspřeží a pokud máte některého z nich, tak proč měnit za nějaký Phaeton? Odkud se to vzalo? A jak to bude vypadat dál? Bude se to ještě vůbec vyrábět?
VW vlastně dává zapravdu přesně těm, kdo si Phaeton raději nekoupili. Ano, byla to rychlokvaška, která jak se objeví, tak rychle zmizí. VW by naopak měl setrvat ve své snaze, jen do toho zapojit mistra svého oboru, třeba ... Kabaně :-! 😉
A nebude to tým, že vo vyššej strednej už priestor pre mainstream akosi nie je? Už aj stredná trieda dnes ponúka nadmieru priestoru, skvelé jazdné vlastnosti a výbavy skutočne na úrovni - ísť o kúsok vyššie, to sú už vody iných rybiek.
Phaeton snáď mal byť doteraz vyššou strednou? Máš to trochen popletené...
Ale neviem, či zmenený image Phaetonu prinesie väčšie predaje. Dlhé roky velebené meno Passat ako vrchol značky bude ešte dlho pre verejnosť tým správnym NAJ modelom. Luxusné ľudové auto, to už aj znie nelogicky...
VW Group má jeden veľký problém - plnú * značiek a modelov, ktoré jednoducho ani nejde rovnomerne v portfóliu rozdeliť. Štyri značky hlavného prúdu - Audi, VW, Seat a Škoda už koexistujú dosť dlhú dobu, a predsa sa ich nepodarilo dostatočne vyprofilovať a dať každej z nich vlastnú tvár.
Luxus a sila, to je Audi, to je nad slnko jasné. Volkswagen - autá pre široké masy, ak už nechceme používať slovo ľudové. Ten už má trochu problém, smerom dolu je tu Škoda, so svojimi praktickými a dostupnými autami. Pokus o rozšírenie ponuky smerom hore skončil neúspechom s menom Phaeton.
Seat mal byť športovejšou značkou a vsádzať na emócie. Ibaže to pokazil súdkovitými MPV, ktoré boli jedno ako druhé a boli čokoľvek, len nie športové, o emóciách nehovoriac. Potom prestupovanie na mieste - stará Audina ako nový Seat,to bol počin z bezradnosti. No a stále sa to zamotáva aj tým, že vpodstate najšportovejšie modely vyrába Volkswagen (Scirocco, ostré Golfy), MPV bolo okrem VW dopriate takzvane športovému Seatu a Škode v portfóliu chýba a mini vyrábajú pre istotu všetky tri mainstreamové značky. Menšie MPV značke chýba ako soľ, s biedou ho supluje Škoda s prapodivným Roomsterom na hranici medzi MPV a užitkáčom. V iných kategóriách je naopak pretlak modelov, a žerú sa navzájom (Fabia, Ibiza, Polo - Up!, Mii, Citigo - Rapid, Toledo, Golf, Octavia)...
Takže podľa mňa by si to páni z VW mali v hlave konečne upratať a nepliesť piate cez deviate. Vyzerá to, že konečne by mohol nájsť svoje miesto Seat, aj keď u neho sa mi ešte stále pletie športovosť a lowend - čo akosi spolu nehrá. VW by sa konečne mal prestať hrať na niečo čo nie je no a úloha Škody je jasná, aj keď ten posledný zostup smerom k lowendu po predchádzajúcej e😜anzii pravdaže mnohým nevonia.
No tak im teda držme palce.
Ale neviem, či zmenený image Phaetonu prinesie väčšie predaje. Dlhé roky velebené meno Passat ako vrchol značky bude ešte dlho pre verejnosť tým správnym NAJ modelom. Luxusné ľudové auto, to už aj znie nelogicky...
VW Group má jeden veľký problém - plnú * značiek a modelov, ktoré jednoducho ani nejde rovnomerne v portfóliu rozdeliť. Štyri značky hlavného prúdu - Audi, VW, Seat a Škoda už koexistujú dosť dlhú dobu, a predsa sa ich nepodarilo dostatočne vyprofilovať a dať každej z nich vlastnú tvár.
Luxus a sila, to je Audi, to je nad slnko jasné. Volkswagen - autá pre široké masy, ak už nechceme používať slovo ľudové. Ten už má trochu problém, smerom dolu je tu Škoda, so svojimi praktickými a dostupnými autami. Pokus o rozšírenie ponuky smerom hore skončil neúspechom s menom Phaeton.
Seat mal byť športovejšou značkou a vsádzať na emócie. Ibaže to pokazil súdkovitými MPV, ktoré boli jedno ako druhé a boli čokoľvek, len nie športové, o emóciách nehovoriac. Potom prestupovanie na mieste - stará Audina ako nový Seat,to bol počin z bezradnosti. No a stále sa to zamotáva aj tým, že vpodstate najšportovejšie modely vyrába Volkswagen (Scirocco, ostré Golfy), MPV bolo okrem VW dopriate takzvane športovému Seatu a Škode v portfóliu chýba a mini vyrábajú pre istotu všetky tri mainstreamové značky. Menšie MPV značke chýba ako soľ, s biedou ho supluje Škoda s prapodivným Roomsterom na hranici medzi MPV a užitkáčom. V iných kategóriách je naopak pretlak modelov, a žerú sa navzájom (Fabia, Ibiza, Polo - Up!, Mii, Citigo - Rapid, Toledo, Golf, Octavia)...
Takže podľa mňa by si to páni z VW mali v hlave konečne upratať a nepliesť piate cez deviate. Vyzerá to, že konečne by mohol nájsť svoje miesto Seat, aj keď u neho sa mi ešte stále pletie športovosť a lowend - čo akosi spolu nehrá. VW by sa konečne mal prestať hrať na niečo čo nie je no a úloha Škody je jasná, aj keď ten posledný zostup smerom k lowendu po predchádzajúcej e😜anzii pravdaže mnohým nevonia.
No tak im teda držme palce.
Paradoxne v Evrope se prodaval Phaeton hodne prave proto, ze zadnou image nemel. Jakmile prisla krize, tak se najednou stalo v mnoha podnicich a zejmena ve statni sprave neakceptovatelne jezdit vozidly znacek, ktera maji nadech luxusu a "obycejny" Volkswagen se hodil jako volice ci regulatory nedrazdici alternativa nabizejici pritom stejnou uroven luxus na kterou byl dotycny zvykly z D3.
Je tam priestor. Vyššia stredná sú typické menežérske autá a predávajú sa vo veľkom, na rozdiel od lux triedy, na ktorej jazdia prezidenti a ministri (veľmi zjednodušene samozrejme).
A zober si takú mainstreamovú strednú: v Passate dostaneš maximálne 2,0TDI a pre mnohých to môže byť nepostačujúce (z výkonového i imidžového hľadiska) a napchať trojliter pod kapotu Passata sa zrejme ani nedá. Takže o pár čísel väčšie auto s výkonnejšími (hlavne dízlovými) motormi má značný potenciál.
A zober si takú mainstreamovú strednú: v Passate dostaneš maximálne 2,0TDI a pre mnohých to môže byť nepostačujúce (z výkonového i imidžového hľadiska) a napchať trojliter pod kapotu Passata sa zrejme ani nedá. Takže o pár čísel väčšie auto s výkonnejšími (hlavne dízlovými) motormi má značný potenciál.
Teď je mezi Jettou a Passatem rozdíl asi 10 cm - zatímco Jetta výrazněji povyrostla (asi kvůli USA), Passat prakticky ne. Je otázka, jestli to VW vadí, nebo jestli to funguje.
Proč není na trhu více úspěšných větších SUV mimo prémii? Koukal ses někdy na prodeje například derivátů Outlanderu (o něco menší auta, ale zase ne o tolik)? Proč by nemohli udělat něco podobného, jen mezi sedany? Audi má všechny ingredience, které potřebují, jen namíchat správný mix.
Proč? Když někdo zruší produkt, protože se neprodává, tak je to celkem jasné. Proč se neprodává, to je něco jiného. K tvému problému s vejci a kurem domácím... vejce bylo dříve, samozřejmě (když pomineme metafyzikální význam). 😉
Proč není na trhu více úspěšných větších SUV mimo prémii? Koukal ses někdy na prodeje například derivátů Outlanderu (o něco menší auta, ale zase ne o tolik)? Proč by nemohli udělat něco podobného, jen mezi sedany? Audi má všechny ingredience, které potřebují, jen namíchat správný mix.
Proč? Když někdo zruší produkt, protože se neprodává, tak je to celkem jasné. Proč se neprodává, to je něco jiného. K tvému problému s vejci a kurem domácím... vejce bylo dříve, samozřejmě (když pomineme metafyzikální význam). 😉
Jenže Passat bude nutně muset povyrůst. Vždyť i Jetta nebo Octavia už jej téměř dorostli...
Touareg je lidová prémie, zkrátka Cayenne v lidovém balení pro chudé bohaté. A jako takový vlastně obdobu a konkurenci ani nemá.
Jinak tvé úvahy se podobají debatě, jestli bylo první vejce nebo slepice 😉
Touareg je lidová prémie, zkrátka Cayenne v lidovém balení pro chudé bohaté. A jako takový vlastně obdobu a konkurenci ani nemá.
Jinak tvé úvahy se podobají debatě, jestli bylo první vejce nebo slepice 😉
A odkud se vzala A8? Phaeton je pozůstatek doby minulé. Očividně v původních plánech nehodlají pokračovat.
Phaeton je prekopaný Flying Spur, že? Teda neviem do akej miery, ale v konečnom dôsledku to určite nebol pre koncern až taký trapas vyrábať Phaetona, keď sa im to čiastočne vrátilo pri drahšom Bentley. Ale tá dizajnová továreň v Dražďanoch je teda slušný úlet. Som zvedavý čo tam budú potom vyrábať.
A to ešte tuším poškuľovali po Alfa Romeu...
Ťažko ale rozdelovať, keď sú to všetko silné značky a tiež modely s tradíciou. Asi by sa Španielom nepáčilo keby zo Seatu spravili čisto športové autá, alebo Čechom keby bol bol zo Škody čistý low cost. Takto sa tie značky asi profilovať jednoducho nedajú, lebo by to v konečnom dôsledku zobralo vernú klientelu. Ani PSA to napríklad nemá moc zmáknuté...
Ťažko ale rozdelovať, keď sú to všetko silné značky a tiež modely s tradíciou. Asi by sa Španielom nepáčilo keby zo Seatu spravili čisto športové autá, alebo Čechom keby bol bol zo Škody čistý low cost. Takto sa tie značky asi profilovať jednoducho nedajú, lebo by to v konečnom dôsledku zobralo vernú klientelu. Ani PSA to napríklad nemá moc zmáknuté...
jistě, jen jestli ji ostatní nevyklidili taky z nějakého důvodu. Třeba že neustálý růst rozměrů a komfortu i výbavy vlastně smazal potřebu těchto vozů ... Střední třída dnes stačí na velmi pohodlné rodinné cestování i jako "manažerský" vůz.
:yes: taky mi přijde mnohem logičtější mít ucelenou řadu a mít zástupce ve vyšší střední, než střední a pak rovnou lux. Navíc pokud by udělali kompromis mezi cenou a "luxusem", aby to nekonkurovalo A6, tak by to mohla být zajímavá alternativa pro toho, pro koho je Passat málo, ale A6 už moc drahá.
Podle mne budou stavět na platformě Audi. To mi dává větší smysl. Stejně jako u Touaregu. Rozsah výbavy není tolik relevantní. Jsou to modulární platformy, nebude pro ně tedy velký problém dát do nabídky úplně všechno, co má A8.
Co se vyprázdnění týče, u mimoevropských automobilek je to hlavně otázka ochoty to do EU dovážet. Američané, Korejci i Japonci větší auta mají.
Co se vyprázdnění týče, u mimoevropských automobilek je to hlavně otázka ochoty to do EU dovážet. Američané, Korejci i Japonci větší auta mají.
Vidím to presne rovnako. Jednak preskočenie triedy nebol moc systémový krok a jednak napriek všetkej snahe image VW neuniesol požiadavky kladené na auto lux triedy (teda ani nie technickú vyspelosť, ako prestíž a imidž luxusu).
Vyššia stredná je úplne logický krok a tu má nový Phaeton potenciál na oveľa lepšie predaje. Motorový a výbavový downsizing na triedne obvyklú úroveň umožní podstatne reálnejšie ceny a zrejme aj väčšie zdieľanie techniky s novým Passatom. Ako už bolo povedané v článku, s ohľadom na rast rozmerov áut ani nemusí ísť o výrazný veľkostný zostup. Súčasne ponechanie mena Phaeton pomôže imidžu nového modelu, keďže mnohí ho stále budú vnímať ako auto o triedu vyššie a ak budú ceny pod úrovňou A6 (čo logicky budú), môže sa to javiť ako dobrý kauf. A zároveň zostane jedinou neprémiovou alternatívou v triede, ktorú ostatní mainstreamoví konkurenti dobrovoľne vyprázdnili.
Vyššia stredná je úplne logický krok a tu má nový Phaeton potenciál na oveľa lepšie predaje. Motorový a výbavový downsizing na triedne obvyklú úroveň umožní podstatne reálnejšie ceny a zrejme aj väčšie zdieľanie techniky s novým Passatom. Ako už bolo povedané v článku, s ohľadom na rast rozmerov áut ani nemusí ísť o výrazný veľkostný zostup. Súčasne ponechanie mena Phaeton pomôže imidžu nového modelu, keďže mnohí ho stále budú vnímať ako auto o triedu vyššie a ak budú ceny pod úrovňou A6 (čo logicky budú), môže sa to javiť ako dobrý kauf. A zároveň zostane jedinou neprémiovou alternatívou v triede, ktorú ostatní mainstreamoví konkurenti dobrovoľne vyprázdnili.
Také jsem před nějakou dobu říkal, že by "racionalizace" modelu dávala smysl - když můžou úspěšně prodávat Touareg, proč by nemohli i něco nad Passatem.
Lidový je pro mne synonymem "masový", což znamená, že to není nutně určené těm nejchudším, ale pro co možná největší počet lidí, nejsem sociolog, ale asi se dá použít termín "pro střední vrstvy". Jestli se bavíme o vrcholu pyramidy, o segmentu pro "horních 10 tisíc", tak asi není zrovna moudré nabízet této skupině něco "lidového". Můžeš to udělat, volkswagen to udělal, ale proč? To nějak zvyšuje šance na úspěch, když nabízíš něco vyjímečného a nazveš to lidovým? To je nějaký nový trik, tak to dneska funguje? Vw žádnou reputaci v luxusním segmentu před Phaetonem neměl, chybí mu tady tradice, navíc ta lidovost v názvu, prostě už na startu začínáš s obrovským handicapem.
Můžeme se tady handrkovat do nekonečna, ale kdybys začínal od nuly, nepopsaná deska, jaký název pro luxusní auto bys vybral? Mercedes, Jaguar, Maserati nebo Volksvagen?
Nemůžu si pomoct, ale o majitelích phaetonu si myslím svoje a za celým projektem vidím zpupnost úspěchem opojeného Piecha, který si tímto tak trošku nakadil do bot.
Můžeme se tady handrkovat do nekonečna, ale kdybys začínal od nuly, nepopsaná deska, jaký název pro luxusní auto bys vybral? Mercedes, Jaguar, Maserati nebo Volksvagen?
Nemůžu si pomoct, ale o majitelích phaetonu si myslím svoje a za celým projektem vidím zpupnost úspěchem opojeného Piecha, který si tímto tak trošku nakadil do bot.
Tím spíš, že ostatní mainstreamové značky vyšší střední "úspěšně" vyklidily. Takže tam bude mít VW i dost prostoru.
Ano uznávám, že s tou doslovností to je ošemetné, ale přece jenom, spojení "lidový vůz" je dost e😜licitní, tady už to jaksi představivostí nenahoníš, nejde to nijak zaonačit a každému Němcovi to musí zákonitě v mysli haprovat - luxusní/prémiové auto s názvem "lidový vůz"....to je padlé na hlavu. Ano, Číňan a ostatní už doslovný význam nevnímá, ale asi mu to na radosti nepřidá, když zjistí cože ta jeho chlouba v překladu vlastně znamená.
Prostě lést do luxusního segmentu s názvem "lidový vůz" mi připadá jako marketingová sebevražda a třeba se to už dostalo i do učebnic jako odstrašující příklad, podobně jako Datsun.
Je to dost slovíčkaření, mě šlo vlastně ale původně o vnímání značky. Každá automobilka má nějakou reputaci/image/prestiž (i to topperovo charisma se dá použít 😉) a lézt s reputaci VW (větší mainstream v Evropě není) mezi vyvolené je úlet jak se patří, kor když mám v portfoliu jiné, vhodnější adepty (Audi).
Prostě lést do luxusního segmentu s názvem "lidový vůz" mi připadá jako marketingová sebevražda a třeba se to už dostalo i do učebnic jako odstrašující příklad, podobně jako Datsun.
Je to dost slovíčkaření, mě šlo vlastně ale původně o vnímání značky. Každá automobilka má nějakou reputaci/image/prestiž (i to topperovo charisma se dá použít 😉) a lézt s reputaci VW (větší mainstream v Evropě není) mezi vyvolené je úlet jak se patří, kor když mám v portfoliu jiné, vhodnější adepty (Audi).