V USA prodávaná auta musí splňovat přísná pravidla, zabraňující možnému zasažení posádky elektrickým proudem v případě havárie. Toyota žádá z této regule výjimku pro své nové vodíkové auto FCV.
Na počátku automobilismu se určitě vedly řeči, jak jsou ty hlučné vozy určitě nebezpečné. No a stalo se, že právě ty hlučné a kouřící nesmysli nahradily koně a povozy. Teď je doba alternativní pohonů a paliv a samozřejmě se objevují různě ''úvahy'' o bezpečnosti ( viz Tesla a jejich hořlavá auta ). Jenže ta elektro a vodíková auta budou přibývat. No a někdy třeba v budoucnu se budou vést řečí třeba o bezpečnosti hvězdného pohonu aut apod. Tak je tomu vždy, když je na světě něco nového.
Jen se směj WinDiesel, jen se směj. Tesla, Fisker a i tato vodíková Toyota budou mít samozřejmě problémy, o tom žádná. Ale přesto se vozy Tesla prodávají docela dobře, Fisker si za pád může sám ( špatné hospodaření ), ale o Toyota FCV vůbec nepochybuji.
Takže říkám to natvrdo, kdybych ty peníze na ty výše zmíněné značky měl, jdu do toho.
Bezpečnost je o chování na silnici, reakcích. Pokud se někdo chce v autě zabít, povede se mu to i v autě s 5*, stačí jezdit jako prase - úplně nejhorší je jízda stylem "mám bezpečné auto, nic se mi nemůže stát". Už jsem 2 takové "nesmrtelné" viděl na prkně. Já jezdím denně v autě s nejhorším crash testem všech dob a kupodivu ještě žiju :-)
Elektromobily jsou teď lepší než vodíkové články, já vím. Jenže pokud tady v čr děláš elektřinu hlavně z uhlí a teprve potom třeba z větru nebo vody, tak i tady je z ekologického hlediska achylova pata a energetická ztráta taky. Pokud budeme mít slunce jako v Izraeli nebo Californii, tak potom neřeknu ani slovo.
O energetické ztrátě při výrobě vodíku vím, Ale také vím, že může vznikat jako vedlejší produkt při výrobě.Takže je to jako užitečný ''odpad''.
Blesk by neměl být problém. Karoserie bude jako obvykle tvořit Faradayovu klec. Potenciál vzniklý při výboji se přemístí z kastle do země. Člověk se možná lekne ale elektrické přístroje o tom vůbec nebudou vědět.
Toyota se snaží vyhnout jinému problému, jehož řešení normálním způsobem by bylo tak drahé, že by možná až znemožnilo výrobu FCV Toyotou.
Viz plameny šlehající z Tesly, kdy tam zdánlivě není co by hořelo. Tady jde ale o princip "elektrického křesla" - napětí v FCV je skutečně vysoké.
Myslím, že zde jde o trochu něco jiného, než jen o bezpečnosti při např. nárazu a kdyby to někoho "usmažilo", že by to byl průser. Docela by mě v téhle souvislosti zajímalo, jak to je chráněné proti zásahu bleskem, pokud je to tedy pro hybridy/vodíkové články více rizikové, než pro auta na běžné phm.