Ekonomika
Informace od Cebie jsou nedostačující. Ta stejně přečte jen ty údaje, které vám prozradí ten přemluvený technik z STK. Je to databáze spojená s databází dopravních úřadů, kam posílají info z STK. Navíc čtou jen databáze ČR a SR.
Je hrozně jednoduché přivézt vrak s 400.000 km ze zahraničí, před dovozovou technickou jej stočit třeba na 160.000 km a takto stočený vůz protáhnout STKáčkem. Mechanik zapíše samozřejmě 160.000 km, protože to uvidí svítit na budíku. A když se pak jako zájemce o koupi auta optáte Cebie, kolik to auto má najeto, tak dostanete certifikát na to, že dle registru má najeto 160.000 km. Cebie tedy nikdy není zárukou skutečného nájezdu vozidla.
Je hrozně jednoduché přivézt vrak s 400.000 km ze zahraničí, před dovozovou technickou jej stočit třeba na 160.000 km a takto stočený vůz protáhnout STKáčkem. Mechanik zapíše samozřejmě 160.000 km, protože to uvidí svítit na budíku. A když se pak jako zájemce o koupi auta optáte Cebie, kolik to auto má najeto, tak dostanete certifikát na to, že dle registru má najeto 160.000 km. Cebie tedy nikdy není zárukou skutečného nájezdu vozidla.
A komu ta mlčenlivost prospěje? Podvodníkům? Ach jo, občas si člověk připadá vážně jak v Absurdistánu...
Ale ta databáze už existuje. Ale je z nepochopitelného důvodu neveřejná. Přítelkyně dělá a STK a opakovaně vidí, kolik vůz měl na minulé technické a kolik má teď a nestačí se divit. Jen to těm lidem nesmí říct. K přístupu a práci musíš podepsat mlčenlivost.
z toho vyvlíknout. Kdyby se chtělo proti stáčení bojovat, stačí zavést databázi počtu km najetých při STK.
Jsi jen naprosto nuzný nicotný nýmand, moji rodinu si do huby brát nebudeš ty zasraný, * * !!!! Pokud neumíš diskutovat na úrovni, nemám pro tebe žádná jiná natož slušná slova. Takže ještě jednou a teprve něco uvidíš.
kdo chce - hledá řešení, kdo nechce........ ten tu frčí v kilometrech.
A přitom, jak jednoduché by to bylo. V Německu moc nedochází k podvodům s tachometry. Píši moc ne - protože tamní rychle odkoukali, co zákazník na "východě" rád a tak v tom frčí taky. Ale pokud by zde nešel přihlásit automobil bez posledního protokolu z HU AU - tak by bylo vymalováno. Nemusí být platná - ale prostě poslední záznam - ten nascanovat a založit do databáze - na STK třeba. Při každé další kontrole na STK zápis o stavu kilometrů. Povinný zápis do centrální databáze při nájezdu určitého počtu kilometrů - třeba 150tisíc - či 200 tisíc. Nebo povinná STK při nájezdu 200tisíc kilometrů - bez ohledu na stáří vozu - dle toho, co nastane dříve..... atd. atd.
Jenže auta jsou skvělý byznys - ve kterém jedou i lidé z STK a úřadů - tak co si budeme......
A přitom, jak jednoduché by to bylo. V Německu moc nedochází k podvodům s tachometry. Píši moc ne - protože tamní rychle odkoukali, co zákazník na "východě" rád a tak v tom frčí taky. Ale pokud by zde nešel přihlásit automobil bez posledního protokolu z HU AU - tak by bylo vymalováno. Nemusí být platná - ale prostě poslední záznam - ten nascanovat a založit do databáze - na STK třeba. Při každé další kontrole na STK zápis o stavu kilometrů. Povinný zápis do centrální databáze při nájezdu určitého počtu kilometrů - třeba 150tisíc - či 200 tisíc. Nebo povinná STK při nájezdu 200tisíc kilometrů - bez ohledu na stáří vozu - dle toho, co nastane dříve..... atd. atd.
Jenže auta jsou skvělý byznys - ve kterém jedou i lidé z STK a úřadů - tak co si budeme......
U tebe mě nepřekvapuje vůbec nic... Máš jen štěstí, že ti nedali ručku na lanovody a nešlohli speciální stěrače. >😒]
Předně je třeba říci, že není trestným činem samotné stáčení kilometrů, nýbrž udávání auta s vědomě pozměněným ukazatelem najetých kilometrů a to za cílem zvýšení jeho hodnoty o částku vyšší než 5 tisíc korun (škoda nikoliv nepatrná, §138 trestního zákoníku). Pokud si tedy pozměním počet najetých kilometrů jen tak pro legraci a nového kupujícího o tom vyrozumím, trestný čin podvodu jsem nespáchal. K tomu je totiž třeba (§209 trestního zákoníku) třeba uvést někoho v omyl (stočení kilometrů) tak, aby tato osoba v tomto omylu učinila právní jednání (nákup vozu) a vznikla tím na jedné straně škoda (o více než 5 tisíc vyšší cena auta oproti jinému takto ojetému) a na straně druhé prospěch (prodej auta o více než 5 tisíc dráže).
S tím souvisí skutečnost, že se o tento trestný čin nebude jednat v případě, kdy se bude bazarista chtít zbavit dlouho mu na place stojícího auta a toto stočené auto bude stát úplně stejně (+-) jako auto stejné nestočené, nebo do 5 tisíc dráže. Pak totiž nedošlo na základě stočení tachometru k obohacení bazaristy a ke škodě kupujícího (který by za tyto peníze jiné doopravdy méně ojeté nesehnal).
Takže asi tak.
S tím souvisí skutečnost, že se o tento trestný čin nebude jednat v případě, kdy se bude bazarista chtít zbavit dlouho mu na place stojícího auta a toto stočené auto bude stát úplně stejně (+-) jako auto stejné nestočené, nebo do 5 tisíc dráže. Pak totiž nedošlo na základě stočení tachometru k obohacení bazaristy a ke škodě kupujícího (který by za tyto peníze jiné doopravdy méně ojeté nesehnal).
Takže asi tak.
Existuji firemni auta, ktere muze zamestnanec pouzivat i na soukrome ucely, ale plati za km. Tam se to toci i nekolikrat za rok, napr po Chorvatsku a v zime po Rakousku.
Příliš nerozumím humbuku, který se dnes vyrojil v mnoha médiích a který se snaží ukázat na nějakou senzaci a průlomový rozsudek. Nikoliv. Ústavní soud pouze potvrdil fakt, že prodej vědomě stočeného vozu je kvalifikováno jako trestný čin podvodu. Což však nic nového proti dosavadní právní praxi nepřináší, jelikož toto konání mohlo být takto vyhodnoceno i doposud. Důležité na celé věci je skutečnost, že se musí jednat o vědomé stočení tachometru a zde se naskýtá otázka, jak to chtějí prodávajícímu dokázat? To bude zásadním ořechem v těchto sporech....
... náhle měly na tachometru reálně najeté km ... nezpůsobilo by to hromadnou smrt všem anti VW koncernistům? Co kdyby se ukázalo že ty slavné diskuzně ověřené závady TSI a TDI nenastávají v 60tis. ale v 360tis. 😄
První STK je po čtyřech letech. To už můžeš mít natočeno přes 100tis ale těsně před kontrolou si to stočíš na kolik budeš chtít.
Podle mě, je nejdůležitější prevence. Technická gramotnost lidí. Pokud nepoznám, zda má auto 1,2,3 x 100 000, tak raději ani nelezu do bazaru a koupím nové 8-s
Podle mě, je nejdůležitější prevence. Technická gramotnost lidí. Pokud nepoznám, zda má auto 1,2,3 x 100 000, tak raději ani nelezu do bazaru a koupím nové 8-s
petrumr
hele, když píšeš, že s tím vůbec nehýbeš, tak to si říkej tvojí ožralé matce a nepiš, že jezdíš autem a nepotkal jsi mlhu, nebo při mlze to šteluješ a přepínáš? To zase bys sis oponoval sám, když píšeš, že na to nesaháš. Já jsem nechápavý, jak tvoje matka mohla vychovat takovýho burana, co si myslí, že on je nejchytřejší a když to nedělá on, tak je něco blbýho.Máš reakce jak nejhorší komunisti doby minulé a nechceš poznat novou dobu techniky, ty se tomu bráníš a prskáš kolem sebe.
Jasně, každej vyjel ze salonu, do dvou let naházel TSI motoru 360 tisíc kiláků na hrb a pak mu zkolabovaly rozvody. Tak řádně stočené o 300 klacků jde do autorizáku pro záruční opravu nebo nejmíň kulanci >😁 :yes: Zcela běžná praxe...
A tu o Jeníčkovi a Mařence nám napíšeš ještě večer před spaním?
A tu o Jeníčkovi a Mařence nám napíšeš ještě večer před spaním?
Stále dokazuješ, jak jsi nechápavý 😉 Ne, závist není vlastnost, kterou bych oplýval, ostatně závidět ti není co, i když si nepochybně myslíš opak...
jestli má auto najeto 100 anebo 200 tisíc od pohledu nepozná ani automechanik, žvanil jako vy by měl Nejvyššímu soudu speciálně poděkovat
Ty mě sleduješ a já nemám srdce na techniku... Ty jsi opravdu psychopat :yes: A to zde píšeš člověk, kterej ani netuší jak fungují automatické stěrače >😁
petrumr
řídíš každý den, nebo jenom občas? Sleduji tě dlouho, nemáš srdce na techniku, vyhýbáš se jí. :-!
petrumr
pod vlivem citroenu nebo bmw? Ty když jedeš, tak nejsi vnesen do techniky stroje? Tebe ta technika rozčiluje? My řídíme s láskou a každý km si užíváme. :-!
petrumr
Vždy koupím něco s vychytávkama, já se novotám nebráním jak ty.Já nereaguji na nic, zkouším tvoji technickou nedokonalost.
To máš pravdu, u prvních majitelů by však mohla pomoct databáze stavu km ze servisních prohlídek, obchoďáci se snad nebudou hamovat v nájezdu a nebudou před každým servisem stáčet tacho. Ale ano, přiznávám, není to dokonalé.
Ano, v případě nových vozů by to takto udělat šlo a ojetinu stočit před první evidenční kontrolou.
Nesmíš jen stáčet pod předchozí hodnotu. Když za rok najedeš 50 tisíc a stočíš to tak, aby to odpovídalo zhruba 10 tisícům ročně, tak databáze STK nepomůže.
lidi si o to fakt říkají tím, že kupujou auta na blint, když tomu vůbec nerozumějí. Tohle udělala moje bývalka, která se s majitelem bazaru radila, jaký auto koupit. Taky jí vnutil bouračku, ještě stočenou...
jakto? když najedeš 20 - jdeš na STK, udělá se zápis. Pak najedeš 80 a než jdeš na další, tak stočíš na 40, tak to nikomu nápadné nebude ne?
§ 221
Podvod
(1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
atd...
Podvod
(1) Kto na škodu cudzieho majetku seba alebo iného obohatí tým, že uvedie niekoho do omylu alebo využije niečí omyl, a spôsobí tak na cudzom majetku malú škodu, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky.
atd...
Tak to určitě. Ale to je právě ten důvod, proč by si měli lidi kontrolovat historii před tím, než auto koupí a ne až potom. Ten majitel evidentně měl s autem nějaký problém, což ho motivovalo ke kontrole. Nebo možná chtěl auto líp prodat, nechal udělat cebii a zjistil stočení a rozhodl se to řešit dál. Ale nemělo by se zapomínat na to, že je lepší si tohle odpustit a kontrolovat auto před tím, než ho koupím..
Tak proto používám Cebii. i když by se mi podařilo přemluvil někoho z STK, aby mi zjistil km, tak mít údaj jen jednou za 2 roky, tak je to stále dost málo.
přesně tak, jde o to prokazování. Všechna média o tom píšou, ale jde jen o to, že se to jednou podařilo prokázat. Tak jako v německu, tam za celou dobu bylo z tohohle činu usvědčeno jen asi 5 lidí...takže vše bude asi zůstávat při starém.
První STK je sice po 4 letech ale také jezdíš s novým autem na nějaké garanční prohlídky kde se ta evidence vede také .
Pokud budeš mít záznamy z databází STK, pak lze stočit prakticky jednou a to při první. Další záznamy by již byly dohledatelné, tedy stočení by postrádalo smysl.
Následně ano, bude jen velmi malé procento těch, jenž by si nechalo vědomě stočit tachometr pro své vlastní potěšení, že jezdí se skoro novým vozem. V drtivé většině se to děje právě z důvodu prodeje za vyšší částku. 😉
trestné to je už dávno viz. autoweb.cz, další věc je jak to dokázat. Když majitel ví, že při prodeji stočí km, tak je stočí před každou stk, servisem...
...... lepší a přesnější formulování tohoto případu. Auto majitel koupil asi před rokem s najetými 340 000 km. Předpokládám, že nájezd byl nějak zdokumentován, třeba v kupní smlouvě nebo v servisní historii a pod.. Po roce ho prodával se 171 000 km. Je zřejmé, že v takovém případě je prokazování snazší a hůř se z toho bude vyvlíkat.
Zavedení databáze najetých km při STK je na tento stát až příliš jednoduché a elegantní řešení.