S Cayennem se v Zuffenhausenu trefili do černého. Vzniká už ve druhé generaci a automobilce přináší slušné zisky. Ale ta pochopitelně nemůže usnout na vavřínech.
Do terénu je Cayenne, Macan je auto na pracovní týden i vyblbnutí o víkendu v terénu, pochop že všude není rally trať. Macan bez problému zvládne lesní cesty, písek, bláto, hory, sníh a na to je koncipovaný a ne na to že se s ním bude jezdit po dunách >:D
Tiptronic je jen jeden, je to převodovka kterou vymyslelo Porsche, poprvé byla použita v modelu 911 964, postupně modernizována až do verze S, kterou naposledy použila 911 997 a Boxster 987
Když může mít PDK Panamera Turbo (S) tak nevydím jediný důvod proč ji nemít v Cayenne...
I Macan jakožto zmenšený Cayenne nabízí PDK
Pokud je to krok, tak rozhodně tím správným směrem. Dvojspojka (což je v podstatě dvojspojkový robotizovaný manuál) patří do sportovně orientovaných vozů, do ostatních je nejlepší klasika - automat s hdm... jo a variátor, ten patří do skútru. ;-)
Když to není složité, tak to nebude příliš velká službička, když mi je najdeš? ;-) Tedy že Porsche navrhlo automatické převodovky pro Cayenne a Panameru. Tvrdil jsi, že tiptronic je jen jedna převodovka, což je nesmysl. Takže jsi mě nepřesvědčil. Porsche přišlo s původním tiptronicem. Ale říkáš, že zjistit podrobnosti není složité, takže jsem zvědavý.
Já zase naopak nevidím důvod dávat do Cayenne dvojspojku místo hdm... a zjevně to naštěstí vidí podobně i u Porsche. Zcela logicky je pro SUV typu Cayenne vhodnější hdm, podobně jako je pro 911ku naopak vhodnější dvojspojka.
Nechceš být trochu přesnější? Jako tiptronic značili více převodovek. Pro mne je dvouspojka v SUV rozhodně nepřijatelná, pokud chci alespoň trochu využít jeho schopností. Ani v Panameře, ani v Cayenne jsem s rychlostí řazení problém neměl.
Macan má PDK. Záleží, jak si definuješ nejlepší - na silnici je to podle mne nejlepší SUV, tečka. Nestěžuji si, Porsche má jedno schopnější a silnici a jedno schopnější v terénu. Ale ať nikdo nestrká dvouspojkovou převodovku do Cayenne. Takové hloupé nápady můžou přenechat někomu jinému.
A přitom bys chtěl dát PDK do Cayenne. Tak se rozhodni. Jak jsem napsal, beru Macan, jaký je. A nemám žádný zájem na tom, aby se Cayenne vydal stejným směrem.
Snad nechceš tvrdit, že je navrhli u Porsche? 8HP je v kde čem a ten Aisin je myslím stejný jako používá Lexus. Asi dvě nejlepší HDM převodovky na trhu.
Tak to se pleteš. Porsche používá HDM převodovky ZF a Aisin. Ne nějakou evoluci své vlastní. Ani první generace Cayenne neměla automatickou převodovku od Porsche (alespoň, co vím; byl to myslím také Aisin, jen starší model), byť ji značili jako tiptronic, stejně jako dnes (stejně jako u Audi to bude univerzální označení pro HDM převodovku s manuálním režimem). 911/ Boxster/ Cayman a Cayenne/ Panameru nemůžeš míchat dohromady. Stejně tak PDK v Panameře je myslím jiná převodovka než PDK v 911. Co přesně byl tiptronic v 911, teď z hlavy nevím (a HDM v 911 mě nikdy nezajímal).
Také bych si Macan nikdy nekoupil na to, co od SUV očekávám. Vždyť nemá ani redukci, ani náhradu v podobě krátké jedničky, ani uzávěrky, dokonce ani pořádný diferenciál. Jako silniční auto skvělý, jako SUV na dvě věci. U něj to přecházím jen s přimhouřenýma oběma očima s tím, že je stavěný na dynamickou jízdu a výkony na silnici.