Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla praktičnost

53 komentářů

Avatar - CHerokee
CHerokee
Škoda může vyrábět jen to, co povolí VW a k čemu dodá techniku. Viz prototyp velkého kupé Škoda Tudor nebo prototyp k Yetimu, který i přes léta je ještě dnes podstatně hezčí než současný model. Viz depozitář Škody v Mladé Boleslavi.
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak řečeno, děláme hnusný auta 😉 .
bullock
Inu, Škoda chce Vánoce v létě, ne? :-!
vrkuboy
a co chce Volkswagen?
megacruiser
zopakovat učivo 5. třídy ZŠ, pane novináři...
Jinak si myslím, že na skutečně odvážný design nemá Škoda nejen "koule", ale hlavně povolení od VW. Vision C je super, Tudor byl hezčí než podobně koncipovaná sériová Audi, původní Roomster prototyp plný praktických a přitom netradičních řešení. Hodit něco výrazného designem nebo koncepcí do série a tím pádem riskovat neúspěch, to si dovolí maximálně Renault nebo Nissan. Koncern VW vždy jen vyčkává co se chytne a potom se sveze na vlně zájmu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
:no: :no: :no😒br />
Škodovka by měla vyrábět především praktická auta s nadčasovým designem!
Kreaturní výstřelky ať si dělají u rendlíku nebo v Číně.
michalpneu
No tak osobně si myslím, že takové jednání není na škodu...já bych na jejich místě nejednal jinak...
Avatar - CHerokee
CHerokee
V tom depozitáři je o něco futurističtější model a o dost pěknější. Líbil se mi i interiér.
Avatar - Magister
Magister
Byl jsem v tom depozitáři taky. Ještě trochu odlišný prototyp tam mají. A taky se mi líbil, včetně Tudora. Ale jinak to muzeum je hloupě řešené, malé, spíše ostuda než chlouba. Návštěvou depozitáře to vylepšují...
Avatar - Emel
Emel
V Octavii můžeš mít sedačky Dynamic, podobné jako v RS... a audio Canton.

Octavia umí automatické parkování i příčně (Golf jen podélně) a má v nabídce couvací kameru. V Octavii můžeš mít vyhřívání zadních sedaček, v Golfu ne.

DCC máš pravdu... ale na druhou stranu, kdo jiný to v dané třídě má? Kdo to má aspoň ve střední? Škoda možná nemá všechny vychytávky Golfu, ale oproti ostatní konkurenci ji nic zásadního nechybí, takže já bych si na VW nestěžoval.
Avatar - salamoon
salamoon
....ale bude robit aj tak iba to, co jej dovoli VW... 8-s
Střelec
Škoda chce dělat atraktivnější auta, aniž by utrpěla velikost kufru.
Jinou prakticnost tezko hledat. Plocha kufru pri sklopenych sedackach se schodem je bida.
Avatar - Emel
Emel
Právě že podobná obecná prohlášení míří obvykle na delší časový horizont než je rok nebo dva, už teď se začíná diskutovat o tom, kam bude směřovat nástupce Rapidu například.

PS: na nových modelech se pracuje prakticky bez přestávky. Chystá se velké SUV, ladí se Superb, připravuje se mutace Cady nebo co to nakonec nahradí Roomster... za chvíli dojde na facelift CitiGo a možná překvapí něco úplně nového.
zino
A škrabka, zabudol si na ŠKRABKU!!!
Avatar - Emel
Emel
Octavia má Canton s 9 repro + subwooferem, to je podle mě ekvivalent příplatkového Dynaudio Excite v Golfu, i za podobný příplatek. Superb nevím.
Avatar - Emel
Emel
Samozřejmě že je nutné Škodu na trhu nějak pozicovat... takže holt nedostane 3.0BiTDI z Audi, byť by to jistě někteří zákazníci uvítali.

Pokud se ale podívám na motorovou paletu Superbu a Octavie, tak rozhodně nemám pocit nějaké křivdy - zrovna pod sousedním článkem přišly na přetřes kombíkové motorizace, kde Golf sám končí na 1.4TSI, zatímco Octavia má ještě 1.8TSI a 2.0TSI. Já tu žádné "ořezání výrazně pod VW úroveň" nevidím.
frite
Aktualní Octavia a Fabia jsou dané, Superb už je hotový, akorát zatím nezveřejněný, Rapid víceméně čerstvý. Modelová řada je v tuto chvíli daná, následovat budou maximálně facelifty. A než přijdou nové modely se výroky a streategie managementu změní ještě x krát. Vyvozovat z tohoto výkřiku nějakou budoucnost by bylo hodně naivní...
ericn
Jj tenhle oranžový koncept je parádní :yes:
Avatar - Emel
Emel
Taky myslím. V rámci proporcí daných zaměřením auta nemyslím, že by byl nějaký velký prostor pro zlepšení... Octavia Combi prostě nikdy nebude vypadat jako kupé.

Pokud vezmu elegantní mutace typu CC, A5SB, BMW 4 nebo 6GC... něco takového by Škoda vyrábět mohla, ale zase je to na úkor prostornosti.
Avatar - Anonym
Anonym
a zkusíme udělat méně hnusnější, ale kufr muší bejt, přes to nejede vlak >😁
pargi
To zní, jakoby vw škodě brálnil v rozletu. Je ale dobré si alespoň zkusit uvědomit, kde by dnes Škoda byla právě bez vw.
Avatar - Anonym
Anonym
Oh, ano, jak jenom som mohl zabudnut na škrabku >😁
kaktus
Neurazí a nenadchne – taková je a byla Škoda. Běžné normálně kvalitní auto nevzbuzující žádné velké emoce. Myslím, že to tak i zůstane 😄
hondzik9
moc pěkný auto mohlo bejt i Škoda Joyster 😄
no a přikláním se k většině názorů, že Škodovka je hodně omezovaná VW 😒
Avatar - Hittman
Hittman
Hmm, to je takové protichůdné prohlášení, jako že Bugatti bude dělat vozidla dostupná masám ovšem se zachování všech vlastostí a luxusu 😉
Avatar - Darkproject
Darkproject
Popisal to presne ako to vnimam aj ja. co sa tyka vonkajsieho dizajnu. Octavia 3 a Rapid su este taky medzistupen k novemu dizajnovemu jazyku ktory chce naplno rozvinut mr. Kaban. Staci sa pozriet napr. na ich klasicku bocnu liniu, ktora sa skor jednoduchostou podoba na odchadzajuci Passat. Zato ale nova Fabia, to je podla mna prve auto kde sa konecne vytahuju vsetky tromfy Kabanovho dizajnu kde uz ani zlom vzadu pri znacke neposobi rusivo, ale harmonicky s celkom. CIze moj nazor je ze Fabia to pekne rozbehla, pockat si teraz na SuperB ktory tento dizajnovy jazyk este vysperkuje 😄 a potom za par rokov pri FL na Octaviu to nejako doplacnu a daju tam konecne predne predne svetla ktore nebudu vyzerat ako nedokoncene
XTad
Trochu jako auto pro barbieny.
igorvrazic
takychto vyjadreni o novych modeloch uz bolo...a nic.
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
jj
nemáme rádi škodovku [odkaz] protože na nás pěkně srrr [odkaz] a nechává nás kvůji svým prachům chcípat na SILNICÍCH V SMRADU !! [odkaz]

>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
HNUTÍ ZA LIKVIDACI ŠÁDE
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
XTad
Opravdu mluvis o tomhle "aute" [odkaz] ?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pargi
Takže to byl fiat, který vynalezl hranatý tvar karoserie? >😁 jestli jsi to myslel takhle, tak věz, že nedovidíš dál než do "vlastní" garáže. Chtělo by se až napsat něco o omezenosti.
xxxxxx
Souhlasím, ta forma plně projevuje až při Fabii. A naživo vypadá to opravdu dobře. Jsem zíral, protože na fotce to je tak akorát. Jenže něco jiného je vidět to naživo a fotka. A co se týče toho dizajnu, očekával jsem že s Fabio to roztočí, protože to není Oktávka že ,,máme tak dobré prodeje že nám stačí i trochu méně toho moderna chvíli,, ale je to kategorie aut kde musí do toho firma dávat všechno. Hlavně po Fabie II bylo to nutnost.
Avatar - miromen
miromen
To rozhodně neni ekvivalent. Už samotna značka Dynaudio dava jiste zaruky což se v praxi potvrzuje. Canton je slušny standard ale Dynaudiu se nevyrovna ani nahodou a bylo by smutne kdyby tomu tak bylo.
Avatar - Emel
Emel
Se Superbem nesouhlasím, protože není zcela v pořádku ten základ - proporce. Jinak ale proč ne, téma kombi je zpracováno dobře, jak je u Škody zvykem.

Souhlas, Rapid umí vypadat k světu... jenže to je právě ono - Škoda s tím dle tohoto článku není spokojená. Takže... co chtějí vlastně dělat? Podle mě jediná spolehlivá cesta vede přes karosářské varianty se "zabudovanou" elegancí. Krátké převisy, nízké a široké.

SB převyšuje běžnou a obyčejnou A4 zásadně, 6GC se mi taky líbí víc než 5er... ale budiž, vkus může být různý.
xxxxxx
Podle mě Škodovka jede na dobré cestě. Ponechat střízlivý design a jen trochu do toho sahat aby byla i atraktivní, a nová Fabie rozhodně je atraktivní. Nějaká ta fotka tolik toho neřekne, ale já viděl párkrát to auto naživo (ne ve firmě), a klobouk dolů. Co se týče toho dizajnu, mě taky občas nelíbí a rozhodně nechci tvrdit že lepší auta ve své třídě neexistují, protože každý máme jiný vkus/potřeby. Jedno je ale jisté a doufám bude i nadále, na rozdíl od mnoha konkuerntů, Škodovka dokáže prodat i ten méně povedený model. Za mě palec nahoru.
XTad
Je fakt, ze skodovky jsou povazovany za strizlive a pragmaticky strizena auta, ale od Kabanova nastupu (2010?) se jejich designu, minimalne v PR materialech, priklada velka pozornost. Vzdyt to mame krasna octavia tady, kubismus, tornado linie a pocta ceskym sklarum tamhle, vanoce v lete, nejhezci kombik koncernu... Co na tom zlepsovat? Pravda je ovsem takova, ze vsecha extravagantni auta (jmenovite Felicia Fun, Roomster a castecne i Yeti) vznikla v predkabanovske ere, naopak s nim prisla unifikace, strohost a posedlost pravitkem. I kdyz rapid a octavka se povedly.
Avatar - pumpkin
pumpkin
Toto? [odkaz]
Lebo inak naozaj neviem čo iné si videl.
XTad
Pokud se clovek odprosti od vseobecne uznavaneho a vnucovaneho faktu, ze nejhezci auto je sportak s karoserii coupe, tak se o protichudne prohlaseni jednat nemusi. Napr. Superb Combi na 18" a ve spravne barve (pred fl.) je pro me jedno z nejhezcich aut vsech dob (vcetne vselijakych CLS SB apod.) rapid na 17" je taky nadherny a kdyby zachovali prvky z konceptu (plnohodnotny obvod kola, LED svetla atd.) tak pro nej plati to, co pro superb. A co takove krabice, jako V70R, nebo minuly Accord Tourer. Uchvatna auta i po letech. Nebo Ford Taurus [odkaz] Klasicky plnotucny triprostorovy sedan a hladkym a cistym designem. Kdyby z toho nekdo chtel udelat coupe, akorat by ho znicil.
Jasne ze jsou auta, kterym dynamicka karoserie prospiva (napr. zminene CC, to je krasne auto, naopak SB a GC podle meho rozhodne neprevysuji klasicke sedany a coupe) ale pokud se nekdo dokaze poprat se zadanim na krasne a prakticke auto, vysledek nemusi byt o nic horsi.
pargi
>😁 ty že rozumíš autům?
Gilgit
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
xmikes
jo holt ne všichni mají koule 😄
Avatar - miromen
miromen
Nejde o motory ale celek. Takže vlastnosti jako odhlučněni , materialy nebo zpracovani jsou u VW vždy na vyšši urovni. A OIII vs G VII jsou toho krasnym přikladem.
XTad
Musis se na to podivat tak, ze skodovka je na vetsine trzich vetsi VW za mensi penize, takze bud muzes mit vetsi auto, nebo lepsi radio. Jeste k tem sedackam. V zakladu ma octavia obycejne sedacky, co vypadaji jako ty z O2. Od prostredni vybavy jsou lepsi plus moznost priplatku za sportovni.
XTad
Jestli chteji zabranit kolizi passatu se superbem, tak jedine tin, ze ho posunou vyse. Jakekoliv ponizovani nema smysl. Zmenseni vnejsich rozmeru by ho k passatu priblizilo, cimz by si kanibalizovali i octavku, omezeni vybavy nic nevyresi, protoze nepredpokladam, ze se vetsina passatu proda v plne palbe, odhlucneni a materialy muzou spoustu lidi nastvat, ale nevim jestli nejak zasadne zvrati prodeje. S motory se toho moc vymyslet neda. Maximalne bude mit slabsi zaklad i vrchol, ale vicemene to bude co dum dal, jako u vetsiny koncernovych modelu. Takze jedina moznost je poslat superba opet na dostrel k mainstreamove vyssi stredni a to ne pouze delkou, ale take sirkou, rozvorem a hlavne cenou.
Atila_
Ono je to tak, ze co ma Golf v tomhle ohledu jako standard to ma Octavia za priplatek a na co se priplaci u Golfa to nema Skodovka vubec. Sedacky Dynamic jsou sportovni sedacky, ty ma Golf ve vyssich vybavach ve standardu. Ergonomicke sedacky jsou v Golfu za priplatek, Skodovka je nema vubec.
Podobne je to s audiosystemy, klasicky to bylo u Superb vs. Passat. Do Superbu je mozne si objednat "Sound System" coz je osmi reproduktorovy analogovy nevalne hrajici audio system, ktery je v Passatech ve vyssich vybavach zdarma jako tzv. Volkswagen Sound aka VW Monsoon. Oproti tomu u Passatu lze navic priplatit na Dynaudio, coz je digitalni deseti reproduktorovy system hrajici v uplne jine kvalite a ktery v Superbu neni.
Atila_
Spise nez v motorech je to orezavani ve vybave, kde lepsi polozky proste Skodovka nema. At uz je to chybejici navigace ve Fabii oproti Polu, ergonomicke sedacky pripadne blind spot assistant v Golfu nebo adaptivni podvozky ci priplatkove audiosystemy napric modelovymi radami.
Atila_
Otazkou je k cemu je radoby atraktivni design, kdyz pod kapotou je orezana technika podle toho co zrovna ktery nemecky soudruh povoli. Katastrofy typu Roomster nebo orezani novych modelu vyrazne pod VW uroven ukazuji, ze nove Skodovky nejsou o tom co Skodovka umi, ale co Skodovka smi. Sem zvedav treba na novy Superb, protoze kolem Skodovky se hodne resilo, ze Superb II se uz nesmi opakovat a ze hlavnim zadanim pri tvorbe Superbu III bylo zamezeni konkurence pro Passat.
ericn
Jj joyster je pěkný koncept, škoda ho >😁
Avatar - The Spešl Uan
The Spešl Uan
Ano, VW už Škodu vytáhl z nejednoho průšvihu a udělal z ní skvělou automobilku, ale teď bych se na něj vykašlal. Odprostit se od VW, to by znamenalo moct dělat krásná a módní auta, Josef Kabaň ukázal, že na to má.
driver111
Neboj do vlastní garáže vidím. Jinak nerozumím co tady pleteš hranatou karoserii. Já píšu o tom, že je to překreslený fiat, to že je to hranaté mě absolutně nezajímá, hranaté auto může vydat klidně třeba jako favorit 😄 a o tom jsem rozhodně neříkal, že je to kopie fiatu >😒] Mluvím o tom, že když s tím VW přijde po 15 letech, tak se tady z toho všichni posukujete, protože je to koncern, sice s křížkem po funuse, ale prostě koncern. PS: kdyby jsi mě chtěl napadat, že koncern nemám rád, tak ho mám doma, tak jako itala >😁 Takže jsem naprosto nad věcí >😒]
pargi
To jsou zase řeči, jak to není o tom, co umí, ale co smí. Tak se ohlédni zpátky, co dělala Škodovka v době, když ještě opravdu uměla a srovnej to se zbytkem tehdejší evropské produkce.
driver111
Kde se na fabii III projevuje Kabanovy trumfy designu?! Vždyť s tím přišly Italové na začátku století tedy před cca 14 lety a jmenovalo se to stilo!!! Takže Kabaň nic nového nevymyslel. Jen to překreslil. Já vlastně zapoměl, on fiat není koncern, takže ten design stál před těmi 15 lety za houby a když s tím přijde po takové době s překresleným stilem VW tak je to super, že! Jen by mě zajímalo, zda má vw licenci na stilo koupenou >😒]