Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Volkswagen získal povolení k výstavbě nové továrny v Polsku

6 komentářů

Gilgit
Samozrejme ze je fér to ríci. Ceská Republika a dalsí zeme východní Evropy pretáhly statisíce pracovních míst z Nemecka a dalsích zemí západní Evropy, protoze je u nás výroba levnejsí. To není nic nového.

Co se týce koncernu Volkswagen: I pres rentabilitu v nemeckých továrnách se neobejde bez významných výrobních kapacit v levnejsí východní Evrope. Pokud nepocítám firmu Skoda Auto, tak jsou to továrny v Polsku (automobily, odlitky, motory), na Slovensku (automobily, prevodovky, komponenty) a v Madarsku (automobily, motory). To je bez firem MAN a Scania. MAN má v Polsku hned tri továrny na výrobu nákladných automobilu a autobusu, Scania má v Polsku malou továrnu na autobusy. Takze i v prípadu koncernu Volkswagen byla významná cást pracovních míst presunuta z duvodu nizsích nákladu do východní Evropy.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To není fér říci že ČR někoho přetáhla. Opel nebyl v Německu rentabilní a Belgičani byli drazí a nechtěli v ničem ustoupit .... Ale to by bylo na dlouhé diskuze. Pro někoho se stal přesun do střední a východní Evropy jedinou možností jak přežít, někdo zde má vyšší rentabilitu... Pouze VW dosahuje příkladné rentability v německých továrnách (při vynechání D3).
Gilgit
Nová továrna Volkswagen která se zacíná stavet v Polsku je urcena pro výrobu nástupce modelu Crafter, prenesení výrobu modelu Amarok se neplánuje. Takze zádný problém pro Hannover.

Ovsem co bude ve vzdálenejsí budoucnosti samozrejme nikdo neví. Nic netrvá vecne. Ale takový je zivot. Nekteré továrny se zavírají, jiné, nekdy v jiných zemích, otvírají. V prosinci koncí výroba automobilu po priblizne 50 letech v továrne Opel v Bochumi, dalsí padesátiletá továrna která koncí je Ford v belgickém Genku. Tak to chodí.

Jinak práve Ceská Republika a dalsí zeme východní Evropy takto pretáhly statisíce pracovních míst z Nemecka a dalsích zemí západní Evropy.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No to ano ale co když přesune VW výrobu opravdu z Hannoveru - když to bude v Polsku o tolik levnější. Amarok se klidně může vyrábět v Polsku ............ Vyšší využití 1 výrobní linky místo nízkého využití 2 výrobních linek.
Gilgit
To, co jsi napsal, je nesmysl. Dnesní VW Crafter se nevyrábí v Hannoveru, ale v továrnách firmy Daimler. Takze se nejedná o presunutí výroby Crafteru z továrny Volkswagen v Hannoveru do Polska. Príste nejdrív premýslej a potom pis.
Mexican82
.. a ludia v Hannoveri nebudu mat co zrat 😢