To si nemyslím ... Super na to vydělali - nakoupili kus akcie za 17 USD a prodali za 236 USD, takže vydělané prašule mohou postrčit vývoj elektromobilů pod vlastní značkou .... Poměrně hodně se poslední dobou mluví o bublině na akciích, takže asi udělali dobře.
19. stoleti bylo stoletim pary
20. stoleti bylo stoletim hlavne fosilnich paliv ac energii tohoto stoleti byla elektrina, no a
21. stoleti je holt stoletim elektriny :-)
Myslel som, že je to jasné z kontextu, T a M si to pravdepodobne dobre spočítali a nejaká Muskom kúpená štúdia má skôr PR a lobingovú hodnotu, asi potrebuje dotácie.
proc prehnana, zacali prave od tech kteri chteji a muzou zaplatit, a diky nim buduji to, co nasledne musi bejt pripravene pro ty, co maji mene a presto chteji zaplatit, aneb vsechno je to smerovane k uvedeni modelu 3 :-)
uspech Tesly se da shrnout do nekolika malo bodu, zaprve zacali u lidi co maj prachy (jine automobilky zacali s mestskyma pidiautama a cekali ze jim zato lidi daj miliony, Tesla zacala se sportakem a pak s luxusnim liftem za ktere i s benzinakama/naftakama lidi davaji miliony), pak Tesla pochopila ze zakaznik chce mit infrastrukturu pro to aby mohl jezdit, tedy nutnost dobijecek a proto stavi rozsahlou sit superchargeru, a nakonec Tesla presne vi na co lidi slisi nejvic, je to jedno jedi slovo "free/zadarmo" no a tak u nekterych modelu maj dobijeni na onech superchargerech v cene :-)
v dobe kdy nektere automobilky krachuji, je uspech Tesly celkem vynikajici
Máš v tom brajgl. Nižší daň není dotace, ale pořád daň. Nebo snad když tě okradu o 4000 Kč místo o 5000Kč tak ti něco dávám? Ne, v obou případech jsem tě okradl.
Šamane, když něco zdaníš 50 % a druhé 45 %, tak to druhé není dotace, ale menší daň.
To bys pak mohl říct, že jezdímna dotované LPG (ačkoliv musím zaplatit skoro 6 Kč z každého litru na spotřební dani a DPH, jinak bych místo za 16 Kč mohl tankovat za 10).
BTW Existují státy, kde se některá paliva opravdu dotují, například Indie, Írán, Venezula atd.
na to jsi prisel jak ze nejdou baterie dal zlepsovat? vsiml sis vubec co se za psoledni 2 roky dostalo z teorie na pulty obchodu? treba Sony Hybrid Hexelion nebo uhlikove baterie ktere se budou montovat do pristiho Priusu ti asi nic nerikaji co?
vyzkum a vyvoj baterii neni na par tydnu, ale na roky az desitky let, takze vyvoj ktery zacal treba pred 10 lety, tak dnes pomalu treba finisuje ;-)
ze ty budes takovej ten nouma co porad rika ze neco nejde? asi jako kdys kdysi nekdo pochyboval ze auto bude jednou rozsireny dopravni prostredek a stale opakoval ze nejlepsi je kun a navzdy bude primarnim dopravnim prostredkem >:D
Elektromobily jsou a v nejbližší době budou jen pro těch horních 10 tisíc. Proto s myslím, že Tesla společně s BMW budou na vrcholu žebříčku prodeje elektromobilů.
v CR je nafta dotovana tim, ze je zvyhodnena nizsa sazbou spotrebni dane oproti benzinu, a stejne tomu tak je v dalsich statech EU ;-) a pak jsou na svete dokonce staty kde jsou dokonce na benzin a naftu nolove dane a dokonce pokud jsi citizen tak dostavas na benzinova auta dotaci, respektive ti dane sultanaty jako obcanovy dorovnaji v tomto ohledu zivotni standard ;-) na Africkem kontinentu jsou dokonce staty kde je benzin a nafta levnejsi nez voda protoze nejsou nijak zdanene a pouziva se tak jako palivo treba v elektrarnach a spalovnach ;-)
v CR je to u benzinu vychazi z prumeru ceny na cca 52% a u nafty 47%, v tomto pripade je nafta dotovana prave nizsi sazbou spotrebni dane
nj
tož píšou: "Tesla coby leadera v prémiovém segmentu elektromobilů predikuje, že by mohla časem vyrábět až 500.000 EV ročně..."
hmmmmmm, ale v jakým čase? a proč??
VW ročně (2013) vyrobil 5.000.000 aut [odkaz]
i Sony Hybrid Hexelion prineslo cca 25% zlepseni ve vetsine parametrech, a vidis ze by svet nejak silel? problem je ze se na svetlo nori strasne moc technologii a nikdo jiz nenapise ze jejich vyvoj bude trvat treba 10 let, publikum pak nabude dojmu ze to asi bude do tydne na pultech a kdys se tak nestane tak jsou zklamani, po nekolika takovich ohlasenich jiz lidi doslova prestavaj reagovat, a kdys pak opravdu neco vyleze na ty pulty do prodeje, tak us to vsichni jen prehlizej, za tohle muzeme podekovat novinarum kteri o tom pisou a casto prekrouti slova samotnych tvurcu :-!
i ja jsem zazil jak vypada uzasna novinarina, kdys jsem byl pozadanej ve svem oboru o clanek do casopisu, a vefinale jsem se nestacil divit co za nesmysly redaktor zplodil z meho textu, nastesti u me to bylo do tisteneho periodika a tak jsem nakonec nedal svoleni k otisknuti a musel to pan redaktor prepsat tak, aby to nebyli nesmysly ktere podle nej byli ctive, v puvodnim textu naprosto obratil nektera fakta a myslel si ze to asi bude cool >:D
no vidis a ja jiz mel moznost videt vyzkum baterii kde se nyni ladi vydrz (prozatim jim klesa kapacita jiz po 300-350 prepisech) a ma cca 6x vetsi hustotu ulozene energie nez treba baterky ktere jsou nyni v Teslach S, a to vse pri podobne vaze a mensich narocich na vykivy teplot, vyvoj podle toho co jsem datloval do prezentace zacal v roce 2005, plati ho spolecnost sidlici v Emiratech a predbezny predpoklad prvniho uvolneni na testovaci trh se ocekava do 3 let
jen tak do pranice, pokud se jim podari aby se to po tech "malo" nabijecich ciklech nekazilo, tak by auta jako Tesla S s takovejma baterkama ujeli bud prez 2000km na nabiti, nebo pri stejnem dojezdu by vaha baterii cca 6x poklesla a netahalo by se sebou stovky kg baterek, ale treba jen desitky kilo :-)
Vývoj jde samozřejmě kupředu. Ale stejně jako nelze očekávat benzín s oktanovým číslem 200, nelze očekávat zněkolikanásobení kapacity baterií.
BTW Dělám ve firmě, kde se mimo jiné vyrábějí i hmoty pro baterie. Jde o typ baterií, které se v principu vyrábějí už přes 100 let a nevypadá to, že by měly z trhu zmizet. A to si vem, že ještě nikdo nenahradil olověnou baterku, které je stará snad 150 let ... dokonce i elektromobily ji stále mají.
Přesně tak. Prostě lobby dopravních firem ohánějící se starostí o rohlíky pro chudé lidi, čemuž politici, jimž osud chudých lidí leží tak na srdci, rádi vyhoví :-) BTW Nevím, který evropský politik kdy vymyslel tu zrůdnost, aby se začaly danit potraviny, v EU se potraviny nedaní už asi jen ve Velké Británii, Češi a Slováci jsou naopak na vrcholu tohoto zrůdného zdanění ...
problem je , ze ta dan se mela zvedat stejne, ale aby se zabranilo zdrazovani potravin a dalsiho zbozi, tak se nafta ponechala na tehdy stavajici urovni a zvedla se spotrebka jen u benzinu ;-)
Keď sa podarí vyriešiť problém s batériami (prečo by nemal dať vyriešiť?), tak elektromobily budú výhodnejšie ako bežné autá. Jednoduchšia a lacnejšia výroba, prakticky nulový servis pre zákazníkov, konštantný točivý moment, možnosť "tankovať" energiu z vlastných zdrojov (ak majiteľ má napr. slnečné kolektory).
Zlepšovanie parametrov batérií je len otázkou výskumu a motivácie. Štandardné automobilky robia elektromobily "do počtu", pretože sa to od nich očakáva. Nejakú veľkú revolúciu od nich čakať nemožno. Čakajú, čo kto vymyslí, a potom do svojich áut implementujú.
Naproti tomu biznis Tesly stojí a padá na elektromobiloch. Takže ako jediná má skutočne veľký záujem posúvať veci vpred.
Čo ma skutočne zaujíma, je to, z čoho budú žiť autosalóny a servisy, keď elektromobily budú potrebovať len minimálnu údržbu a nehody vďaka elektronickým systémom rapídne ubudnú.
Elektromobily budou tvorit mizive procento a velmi brzo dojde k nasyceni trhu. Jedine co by mohlo ovlivnit prodej je cena, ktera by musela byt maximalne o kousek vyssi nez auto se spalovacim motorem. Dale velikost auta je rozhodujici, na dlouhe cestovani si nikdo elektromobil nekoupi, takze jedine auta na kratsi vzdalenosti - do prace, na nakup atd. a tam se bavime o mensich autech.
Dalsim limitujicicm faktorem, pokud by doslo k masovemu rozsireni, na mnoha mistech by to neunesla rozvodna sit, ale to uz se opravdu bavime o velkem rozsireni.
Aktualne jsou ceny dvojnasobne az trojnasobne nez klasicke se spalovacim motorem,takze pokud nejsou ulevy od statu, jejich koupe nedava absolutne smysl.