Sotva vlezlo Porsche do vytrvalostnich zavodu a poleze do F1? No nezda se mi.
WEC letos snad ovladla Toyota, takze jediny kloudny uspech je Rally a to diky tomu ze Loeb sel do WTCC. Takze kliiid ;-)
S tim Loebem bych byl opatrný, ten člověk jezdí jako stroj, kdyby ve WRC zůstal, tak dominuje naprosto stejně dál, tím jsem si jistej.
Porsche může být sportovní jak chce, ale do F1 prostě nepůjdou, když teď rozjeli program WEC, kde mají na příští sezónu co dělat, pokud chtějí být konkurenceschopní. Letošní pouhé jedno vítězství mluví za vše. Lamborghini v F1 je mnohem reálnější možnost, ale viděl bych je taky spíš ve WEC, Audi do 2 let odejde a Italové potvrdili, že zvažují seriózní účast. Ani se nedivím, že se každý hrne do WEC, je to totiž už nějakých 5 let jasná královna motorsportu, poslední dobrá sezona v F1 byla v roce 2008 a 2009, od té doby je to unuděná stará babka, které na oko leští protézu Ecclestone svou finanční péčí, ale už je to jen umělé udržování při životě, snad každý už vidí, jaká je to fraška. Nedávno jsem si pouštěl přes deset let stará videa z dob, kdy ještě rozhodovalo umění, jezdilo se na krev, s řvoucími desetiválci, bez šetření paliva, s tankováním, bez různých pišišand jako DRS a tak dále. Bylo to skoro bolestný se na ten kontrast s dnešní podobou dívat.
Sezóna 2007 byla skvělá, 2008 jakbysmet. Pro mě osobně byla jedna z nejlepších i 2009 (ač pro hodně lidí to nebyl zrovna nejatraktivnější rok, vím), protože si vyjel mistra světa Button, kterému fandím od dob co do F1 nastoupil. Brawn GP byl sympatickej tým, výborný jezdci a nádherná formule. Objektivně už to ale nebylo kvůli nástupu cingrlátek tak ryzí. Sezóna 2010 a Alonsův titul proteklý mezi prsty, ok, sezóna 2011 naprostá nuda až na Kanadu a na Buttonův životní závod, 2012 průměr a minulý rok snad největší propadák, to někoho ta Vettelova dominance a v podstatě už dávno rozhodnutá sezona bavila? Letos to byl aspoň souboj dvou týmovejch kolegů...nemůžu si pomoct, ale ta slavná loď se potápí. Ještě si počkám, co předvede McLaren příští rok s Hondou, budu přát i Ferrari, budu držet palce Williamsu, ať udělají konečně vítěznej stroj, ale to moje srdíčko bude stejně jako v letech minulých jinde ;-)
Si nekritický fanda vytrvalostních závodů, proti tomu ani popel. Ale je nutné si přiznat pár důležitých faktů WEC nikdy nebyl a nikdy nebude králem motosportu (tím je samozřejmě po právu F1). F1 bude mít vždy největší koncetraci špičkových pilotů (každý mladý závodník sní o tom usednout do monopostu F1 a stát se mistrem světa F1, né WEC). WEC jezdí pár vysloužilých a velmi dobrých pilotů F1, ale to jen šperkuje WEC...kolik pilotů "odchovaných" ve WEC jezdí F1? Nikdo! Jinak LeMans právem patří za klenotový závod napříč celým světem a díky bohu za něj :yes:
Ad1.) Úplná blbost, už to tady bylo a je to nuda, rychlé výměny pneu během závodu jsou důležitou součástí strategie a možnost chyby - ovlivnění závody
Ad 2.) Souhlas, každopádně týmy udělaly ve spotřebě velký pokrok, za pár let (díky efektivitě ERS) předpokládám plný výkon během celého závodu
Ad 3.) Je to určitá daň za bezpečnost, ale souhlas, více tratí typu Spa, méňe Tilkedromů
Ad 4.) GP2, Formule Renault, Indy serie a další... to ti nestačí? F1 JE královna motosportu, jednoté šasi a jednotný motor pro všechny je blbost. F1 je postavená právě na tom, že se jedná o soutěž výrobců šasi a pohoných jednotek.
Ad 5.) Doporučuji Destruction derby. předjíždění má svá pravidla v celém motosportu, to že někdo si zkrátí trať a tím získá výhodu (předjede soupěře) ti neprojde nikde.
Ad 6.) Opět doporučuji GP2, F Renault atd. tam jsou cca hodinové závody, F1 má limit 2h a tak je to v pořádku
Ad 7.) Cože? To je hrozná blbost...
Ad 8.) Doba je hybridní, F1 musí být též, já kvituji nové motory (né však jejich zvuk)
Ad 9.) Další hovadina... někdo použije nelegální benzín (např.) a jen díky tomu bude rychlejší a vyhraje... chtěl bych tě vidět, jak toto píšeš, když bys ty byl díky tomu druhej...
Ad 10.) Formule 1 je královna motosportu, lidi se na ni dívají a na (hlavně tradiční) okruhy chodí
flyboyedo, začal jsem tě chválit, ale když ty občas napíšeš nějakou blbost. Proč teď když budou Vánoce? ;-)
Motory Renault v F1:
12 titulů mezi konstruktéry
11 titulů mezi jezdci
165 vítězství v závodech
213 pole position
165 nejrychlejších kol
6142,5 bodu
300 pódiových umístění
53 591 km ve vedení závodů (včetně verzí nazvaných Playlife, Supertec a Mecachrome)
Asi jako každé odvětví, tak i Formule 1 prožívá lepší a horší období. Kdysi to byla soutěž pouze pilotů a obrovských nadšenců - konstruktérů a geniálních nápadů, pak to vzal pod sebe Bernie a udělal z toho světovou top třídu, souboj automobilek a technologií, taky ji sakra zdražil. Ač se mnou plno lidí nesouhlasí, tak poslední vrchol F1 byl na začátku tisíciletí, kdy v F1 továrně závodilo nejvíc automobilek v historii (BMW, Ferrari, Renault, Mercedes, Honda, Toyota, Jaguar, Cosworth), pak se z toho stal hon na Ferrari, což postupně (hlavně díky neúnosným nákladům) znamenalo exodus automobilek. Potrestání / zakázání jakýchkoliv geniálních nápadů (hmotové tlumiče, foukání difuzoru, speciální mapování, F-kanál, FRIC, aktivní podlahy) se projevily na snaze a motivaci něco s tím udělat. Tento rok beru jako přelomový, 1,6 V6 + ERS je podle mě cesta, jak znovu to opravdové soupeření obnovit. Jestli se přístí rok chytne Honda a časem se podaří přilákat i nějakou značku z VW koncernu, bude to zas o něčem jiném.
WEC je v hybridních technologiích dál a pro mě dnes, co se balíku aero + pohonná jednotka týče, srovnatelná s F1. Jak správně píšeš - menší pokrytí a né tak věhlasná značka WEC může za to, že v motosportu je stále F1 TOP. Bylo zde vždy několik nižších sérií, které byly pro oko diváka zajímavější - WTCC v 90. letech, DTM v 90.letech. I tehda tyto závody měly větší náboj než F1, měly zastoupení plno automobilek, ale právě to celé okolo - média, týmy, piloti, popularita, technologie, historie a mnoho dalšího dělalo, dělá a dělat bude z Formule 1 královnu.
Jasně, měl jsem na mysli sezónu 2012, né 2013...omlouvám se. Brawn GP mě byl taky sympatickej, je však důležité zmínit, že šasi byla skvěle odvedená práce Hondy, pro ni o to větší škoda, že to před sezónou zabalili. I když jsem Renaulťák, Ferrari by si ten titul rozhodně zase zasloužilo. Uvidíme, co předvede Vettel.
>:D Aje, no, k tomu Renaultu jen tolik - Skončili 2. v PK, vyhráli 3 závody. Ten motor byl možná nejhorší začátkem sezóny, ke konci měl k Mercedesu rozhodně blíž než Ferrari.
Stejně jako jsi ty nekritický fanda F1, což naprosto respektuji ;-) Jen si myslím opak, motorsport obecně sleduju už dost dlouho na to, abych dokázal rozpoznat a šel si za těmi ryzími hodnotami a smyslem závodění - a to je momentálně ztělesněné ve WEC. F1 vnímám jako stín své kdysi zasloužené slávy, kterou teď už představuje bohužel jen samotný název a tehdější pověst, která je ale už několik let vytrvale ničena a znehodnocována. K čemu je pro pilota nyní ta ''čest'' jezdit F1čky, když už ta filosofie šampionátu nevyznává ty pravidla a přístup, díky kterému se tenkrát ten šampionát královnou motorsportu stal? Ono je tohle označení stejně jen pozlátko a slovíčkaření, co si budeme povídat.
Nejpopulárnější, nejznámější, nejkomerčnější závodění neznamená nekvalitnější, nejnapínavější, nejhodnotnější závodění. Seriál F1 má tu výhodu (spíš vlastně nevýhodu), že je silně medializován a stojí za ním obr Bernie, kolem kterého rotují prachy jako prstenec kolem Saturnu. WEC takové pokrytí nemá, ale to není důvod dávat ho na nižší úroveň, ani náhodou. Je to celkem k zamyšlení řekl bych ;-)
Začnu odzadu... kdo se dobrovolně stěhoval z F1 do WEC? Webber? Toho vyhodili z Red Bullu. Možná Button (ale až poté co ho vyhodí z Mclarenu). 100% naplno se nejde žádný závod a už vůbec ne WEC, neby si snad myslíš, že netřeba myslet na opotřebení pneu, na spotřebu? To je prosím taktika a ta k motosportu obecně patřila odjakživa. DRS zapříčinilo, že dost manévrů je opravdu jen nudné objíždění, díky bohu tu ovšem máme stále mnoho a mnoho manévrů, které není nudné objíždění, ale souboj kolo na kolo i několik zatáček (konkrétní případy ti vypisovat nebudu, za všechny - letošní Austin, Montreal, Bahrain). V roce 2004 byly na F1 zajímavé 2 věci - start a řev motoru V10. Jelikož jsme tehda až nekriticky fandil Schumimu a Ferrari, tak sem si to užíval, ale rozhodně zde byly podstatně lepší sezóny - 2007, 2008, 2010, 2013...
Předjíždění v F1 před deseti lety bylo míň, ale co souboj, to adrenalin na nejvyšší možné hladině a hlavně vědomí, že o předjetí rozhoduje jen umění a odvaha. Co máme dnes? Umělé a předvídatelné předjíždění, které je dílem KERSu a DRS, nemá to se závoděním nic společného. Ten overtake je na delší rovince něco, co by zvládl i průměrný amatérský jezdec. Já si naopak snad ani nedokážu vybavit jediný předjížděcí manévr z posledních pěti let, kdy bych si řekl ''wow, klobouk dolů'' - všechno to je dílem těch hraček ovládaných skrz čudlíky. Podívej se někdy na celej závod WEC - to, co tam ty jezdci předváděj, je něco neskutečnýho. Nejezdí se na vytrvalost, na spotřebu, na šetření pneu a dalších kravin (což je největší paradox motorsportu - tohle všechno se děje právě v F1, která by měla být 100% sprint bez kompromisů, s nejlepším know how a bez nesmyslných restrikcí, ale není), ale jede se prostě a jednoduše 6 hodin (v případě LM 24 hodin) totální sprint na krev plnej soubojů a přesně toho náboje, kterej byl kdysi tak typickej pro F1. WEC je naprostá špička, F1 je už obyčejná fraška. Nedivím se těm, kteří se z F1 stěhují právě do WEC, kdyby v F1 nebyly tak dobré platové podmínky, byli by ve WEC téměř všichni ze závodní elity.
Ty návrhy pro revitalizaci F1 jsou dobrý, ale se současnym vedenim je něco takovýho nemyslitelný, bohužel. F1 je nadobro mrtvá, teď už to půjde jen víc a víc ke dnu. WEC je ten šampionát, kterej si zalouží větší pozornost, než cokoliv jinýho. Příslib účasti dalších značek v LMP1 (Ferrari, Lamborghini, Jaguar, Nissan a další) a GTE Pro (Lamborghini, McLaren) a současná i budoucí účast těch nejlepších jezdců (včetně těch z F1) z toho dělá jasné eso evropského a tím pádem i světového závodění. Každý závod je už léta pro mě svátek a když se jede Le Mans, to je panečku vrchol, pro mě nejhezčí období roku, ten závod má neuvěřitelnou atmosféru a auru. Zásobit se jídlem a pitím a jede se maraton s perfektnim komentářem Martina Straky a v noci jen odpočívám, protože každej promeškanej moment je hřích :-)
Zajímavý názor na F1, dost konzervativní řekl bych, já si před 10ti lety v F1 pamatuju tak 1/3 předjíždění co teď a absolutní dominanci Schumiho a Ferrari. Sezóna 2008 bylo to nejlepší, co sme mohli v motosportu sledovat za poslední éry vůbec! Hlavně poslední závod byl legendární, tomu se nikdy vytrvalostní závody nevyrovnají, ba ani nepřiblíží.
Každopádně koncern VW to bude mít (jestli se pro to rozhodnou) v F1 zatraceně těžké... Mercedes letos postavil úžasnej motor, Renault a Ferrari rozhodně nespí a vylepšujou co to jen dá, Honda od příští sezóny s Mclarenem taky snad bude vířit vody. Takže dobré týmy (šasi) to mají rozdělené takto (narozdíl od pana autora článku):
Mercedes
Red Bull - Renault (tovární tým)
Ferrari
Mclaren - Honda (tovární tým)
potenciální šasi pro VW:
Williams (byť o tom pochybuji, když má motory Mercedes)
Torro Rosso
Sauber (asi nejpravděpodobnější)
Force India
No, budou to mít kluci z Volfsburgu hodně těžký, ale já bych je tam uvítal. Třeba budou úspěšnější než BMW nebo Toyota...
Přesně tak, co se týče motorsportu, tak jediný úspěch VW se odehrává ve WRC. Porsche a F1 mi nejde vůbec dohromady, navíc jak píše Střelec, čerstvě vlezli do WEC, kde se jim navíc moc nedařilo (ono je v posledních letech Porsche obecně v motorsportu téměř neviditelné), takže jejich program se bude soustředit na vytrvalostňáky. To už se mi do F1 víc hodí Lamborghini, které už je z historického hlediska s F1 alespoň trochu spojené (jako dodavatel motorů) a sama automobilka potvrdila, že zahájí velkou závodní ofenzivu, už bylo načase, v motorsportu se angažovali jen minimálně a je to velká škoda. Plánují do roku 2018 vstup do LMP1, takže by se tam v nejvyšší třídě mohli potkat Toyota, Nissan, Porsche, Lamborghini a na 90% přijde i Ferrari a šeptá se i něco o comebacku Jaguaru do roku 2020. Pomáhal by jim Williams, se kterým mají technologickou alianci.
Jinak letošní vítězové co se týče šampionátů:
WEC:
LMP1 - Toyota
GTE Pro - Ferrari (3. titul mistrů světa po sobě, letos druhé vítězství s F458 v Le Mans)
Dle tech castych uvah uz jsem myslel, ze tam koncern 10 let jezdi. Nekdo v F1 jezdi, druhy o tom kazdy rok basni >:D
To uz si ty uvahy z minuleho mesice Audi rozmyslelo???
Na Skodu prijde rada asi az na duben >:D
tahle 2015 sezóna bude co do návštěvníků mnohem slabší, než ta 2014
skutečnost byla mnohem horší než očekávání, hlavně se to týká zvukového projektu, fanoušci říkali, co to je , to není F1 kterou jsme si zaplatili a byly rozhořčení
pamatujete si někdo ten lesní roh co si dal Marcedes na formuli, tím to už pohřbyl úplně
to bude mít za následek příští rok, mnohem menší očekávání a tím mnohem menší účast diváků,
Taky mě velice pobavily reklamy od Reanultu v televizi, jak se chlubí svými technologiemi z F1 a přitom Reanult má nejhorší motory z F1 a nikdo je neche vydět a už vůbec né slyšet
a nedávno jsem takovou reklamu viděl a zvuk toho motoru z F1 který v té reklamě byl rozhodně nebyl z letošní sezóny 2014, prostě ta reklama tím přiznává že se stydí za ten zvuk
Leab je Legenda, neřeknu proti němu křivý slovo, přirovnal bych to asi k tomuhle, Ozie to je Marquez a Loeb to je Rossi, Loeb věděl kdy odejít a udělal to
Lamborghini v F1 jsem bral jako žert, ale na druhou stranu Ferrari a Lamborghini jsou rivalové dlouho tak proč né v F1, přednost ale dostane si myslím Porsche
a k F1 ano ani jednu z velkých cen roku 2014 jsem se nedodíval do konce, byly to fakt ukrutně nudné závody, za dob Airtona senny, Hakinena, Schumachra před combackem se bylo na co dívat, nové F1 mají asi moc jízdních asistentů a když se nerozhoduje na trati, tak je to víc než smutné
F1 pravidla
1) pneumatiky by měly vydržet jedna sada na celý zavod, inženýři z Pirelli to dokážou, všichni by měli jezdit na stejných pneumatikách
2) palivo by mělo vydržet do konce i kdyby jeli furt na plný plyn, to že někdo ke konci závodu přestane závodit kvůli tomu že mu docházi palivo je legrační
3) namalovaná traŤ na širokém asfaltu je na *, piloti ji přejíždí a pak musí komisaři rozhodovat o penalizace, za bílou čárou by měla být hned tráva, na zpomalení
4) Formule pro všechny stejné ať o svém vítězství rozhodne pilot a né to že když budu jezdit za Mercedes určitě vyhraju šampionát ,ale když budu jezdit za Red Bull nemám šanci, to je na *
díky stejným formulím bude jednotný tým pro všechny jezdce, odpadne týmová režie
5) předjíždění v zatáčkách bez pravidel, kdo vijede ze zatáčky první je první, pro zatraktivnění, narážení, oťukávání vše povoleno, nebaví mě když někdo v zatáčce někoho předjede, a půl hodiny později rozhodne nějaký debilní komisař , že to není fér a kdesi cosi
6) zkrácení závodu na hodinu zábavy, namísto dvou hodin utrpení
7) díky tomu že budou mít všichni stené formule nebude možné předjíždění okolo
8) zrušení kers a těch dalších *
9) Ten kdo dojede první v závodě je první a vyhrál ,zakaz soudních sporů , nenastanou situace že někdo vyhraje a pak mu někdo vítězství vezme u soudu, žádný soud nebude
10) Formule 1 se stane znovu královskou disciplínu a piloti budou hrdinové a lidi na F1 zase začnou chodit
jsem v klidu a Ozie Loebovi hodně zatápěl a porážel ho, takže i kdyby loeb zůstal, nemusel by vyhrát, Loeb je legenda dokázal toho tolik o čem se jiným ani nesní, ale je třeba se na to dívat rálně
Podle mě je hloupé že Porsche a Audi spolu závodí v 24, někdo by měl odejít. Audi už je tam dlouho, z 24 vypadne Porsche
Nejsportovnější značka VW je Porsche, takže kdo jiný by měl jít do F1 než Porsche, sranda by byla kdyby do F1 vstopilo Lamborghni a porazilo by Ferrari, to bych chtěl vidět, to by Enzo Ferrari vstal z mrtvých