Vtípky, že za chvíli budeme kvůli downsizingu všichni jezdit v autech s dvouválci se čtyřmi turby, začínají nabírat hrozivě konkrétních obrysů. Po Fiatu s podobnou koncepcí přichází také Renault.
Neignorují. Jen nejsi informován. Autor článku převzal nekompletně informaci kterou si můžeš přečíst na dalších autoserverech KOMPLETNÍ.
Renault tam hodně řeší LPG. Řeší se tam i elektromotory.
Ber to prostě tak že se pracuje souběžně na všech technologiích.
Mimochodem, trochu se ztrapňuješ ty. Je zbytečné vykřikovat bez dostatku informací.
Frantíci jsou mistři v šizení. U LPG by museli dodat další palivovou soustavu, v tomto případě rozpůlí jeden motor na dva >:D Zákazník sice bude brblat, ale nakonec to zvládne. Zvláště, když je až na posledním místě.
Nemyslím si, že zavádění LPG nebo CNG do aut je nějakým technologickým majstrštykem, nadneseně lze říct, že to umí namontovat kdejaký vesnický automechanik v garáži.
Mýlíš se.
Automobilka například ukázala nový elektromotor, který byl kompletně vyvinut a vyroben z vlastních zdrojů. Je údajně o 10 % menší než v současnosti používaná jednotka, ale nabízí 88 koní a 220 Nm, tedy jen o 2 koně méně, než má elektromotor pod kapotou modelu Zoe. Kde chce Renault tento elektromotor uplatnit, zatím nevíme. Informaci, zda se vejde do motorového prostoru nového Twinga, nemáme, ale nebylo by překvapivé, kdyby tomu tak bylo.
Renault také zdůraznil existenci přeplňovaného tříválcového motoru, který je už z výroby uzpůsoben na spalování LPG i benzínu. Značka slibuje, že oproti konvenčnímu benzínovému motoru bude majitel za palivo platit o čtvrtinu méně, a to zejména díky LPG. Také je ale motor vybaven moderními či módními technologiemi ke snížení papírové spotřeby, jako například start-stop nebo rekuperační brzdění. Toto pohonné ústrojí se bude s novými francouzskými plány ohledně dieselů na silnicích asi docela hodit, pokud se Francouzům nepodaří do té doby vyměnit vládnoucí garnituru.
Mluvíš o tom stejném Cimrmanovi co jste mu nahonem na Slovensku sundávali žertovnou tabulku označující štít Járy Cimrmana? Měl bys trochu přibrzdit a rozhodně si Járu Da Cimrmana neber do huby.
Úspora jen 15% proti čtyřválci? Zoufalost. Hmotnost okolo 100 kg? Elektromotor v Tesla Roadsteru vážil okolo 30 kg, takže asi tak. Cena jako za levný zážehový čtyřválec, je další zoufalost. Pozitivní je, že dno už se blíží a hlouběji už klesnout nelze.
Nevíte někdo proč frantíci ignorují cng/lpg? Já jen, že by se nemuseli ztrapňovat podobnými paskvily.
No jo, ale nepřečetl jsis alespoň 10 testů, to bys to pak nemohl říct. Chápeš, když si to přečteš, tak je to lepší a hodnotnější než zkušenost.
Zajímalo by mě, jestli to má 252kW takhle i se sexem >:D
Proč tady všichni tak lomí rukama... někteří až hystericky?
Ano, 1,5 přeplněný k prasknutí mi v dálničním přepravníku vadí taky... ale tady ještě nikdo neví, kde ten motor chtějí použit...
A z principu dvoutaktní čtyřválec, diesel, přeplněný dvojmo = "dole" i "nahoře" mi přijde jako technicky šikovný řešení... pokud to bude fungovat déle než do konce záruky.
V autě zhruba typu Citroena C-Elysee by mě to vůbec neuráželo... leépe o pohlavek menšího.
Osobní zkušenost: fiatí 0,9 je v malé 500 úplně geniální! V 500L je to omyl...
Ze LPG pachne? Ano, dokonca aj v kabine, na dvore, ... ale tym kutilom, co si ho davali dohromady niekde v stodole.
P.S. Tych chytrolinov, co stale nepochopili, by som povinne zatvoril na pol dna do podzemnych garazi nejakeho OC. Najlepsie v sobotu pred Vianocami a potom by som sa ich opytal na ich dojmy zo spalovacich motorov.
Do moderních přímovstřikových turbomotorů už to taková hračka není. Němci jsou v tomto o dost vepředu. Korejci se od nich rychle učí (už příchod takového motoru avizovali). Takže Frantíci jsou trochu pozadu. Italy nepočítám, ti byli v tomto na špici a zrovna, když přichází plynový boom, tak opouští své plynové pozice.
BTW Oktávka CNG způsobila na domácím trhu tak trochu plynovou revoluci. Jeden kus máme i ve firmě a při troše snahy se s tím dá jezdit za 1Kč/km. Dle vyjádření Škodovky se CNG verze prodává několikanásobně lépe než naftový Greenline. Vidím zde určitou šanci, že nafťáky budou za pár let muset bránit své postavení volby číslo 1 v Octavii.
dat na rozvojove trhy motor s turbem a kompresorem a s dalsima vymozenostma, které se muzou po*rat je podle me uplne mimo kvůli vysokym servisnim nakladum a slozitosti opravy v polnich podminkach.
Na rozvojove trhy je potřeba dat techniku co nejjednoduššího, kde se toho nemá moc co pokazit a kde si to každý opravi sam a to i za cenu vyssich provozních nakladu. dvoutakt je tedy v poradku, ale ne nafta + turbo + kompresor, ale obycejnej benzinovy dvoutakt s kladivkovym zapalovanim ve stylu jawa 350.
dnes nie je snaha vyrobcu o to aby ti auto vydrzalo co najdlhsie.... casy ked motor musel vydrzat "celu vecnost" su prec.... prichadza doba konzumna ... a my s tym asi nic nespravime
Ach ta inteligence. Frantíci jsou dnes v lpg a cng na chvostu a to že něco připravují nebo klidně prodávají jako novinku na tom nic nemění. Dostatek informací pro svůj výkřik jsem našel i zde. Kritizuji snad něco co v článku není? Ne.
Samomazná ložiska ? ? ;-\ ? Připomínám, že je potřeba mazat nejen ložiska, ale i písty a pístní kroužky ve válcích a i pístní čepy. A pak ta ložiska, jak hlavní, tak i ojniční.
Všechny dvoutakty, co svět světem stojí, jsou mazány buď směsí oleje přimíchaného do paliva nebo odděleným ztrátovým mazáním. Vždy dochází ke spalování příslušné dávky oleje. To je základní emisní problém dvoutaktního motoru. A spotřebu oleje je třeba také připočítat k nákladům na provoz. Stále platí jednoduchý orientační výpočet spotřeby oleje u dvoutaktu cca 1litr oleje na každých 40 - 50 litrů spotřebovaného paliva. (Platí u benzínového motoru, u diesela může být spotřeba oleje podle tohoto výpočtu mírně vyšší, díky lepší účinnosti.)
Znám spoustu důvodů proč věřit či nevěřit novinářům, protože jich znám i osobně, stejně tak osobně znám třeba tady výše "ja prvního", dokonce jsem si mohl jeho řidičský um vyzkoušet a spadla nám brada, ale to jsem mimo. Ty důvody vyplynou až tehdy, když si dané auto půjdu odzkoušet sám, případně jej rovnou s nějakým jiným srovnám a najednou se divím, jak mohly být subjektivní dojmy redaktora tak rozdílné... a to proto, že jsou subjektivní.
Já mám zkušenostmi s auty na LPG bohaté zkušenosti, doma jsme je měli od roku 1996, sám jsem dva auta na LPG vlastnil a mám tu na ně i recenze. Teď jezdím dva roky na naftu a neměl bych problém i s benzínovým motorem.
Obecné kecy a žvásty od hospodského stolu, že LPG/nafta/benzín/CNG smrdí záleží od toho, čím který stůl štamgastů jezdí... a to ty tady předvádíš.
Moderní naftový motor (1,6 dCi, 1,6 CDTi adt.) po zařátí těžce rozeznat od moderních přímovstřikových benzínových motorů, které dnes více chrastí než mají vyvážený zvuk. Soused přijel s Octavii, odjížděl a tak se jej ptám "Tak teda tentokrát už nafta, jo?" "Ne, tohle je 1,8 TSI" a naopak mnoho mých cestujících se udivují, že jedou nafťákem. A to nemluvím o moderních naftových šestiválcích.
Co se týče smradu, s FAP už je situace zcela jiná než před 20 lety, totéž platí pro LPG.
Takže tyhle své prázdné školící kecy si nech třeba do té hospody.
A proč jsi mi neodpověděl, co myslíš tou trapností francouzů? Na to odpověď není, když se člověk plete, že?
Vysvětli mi tu logiku proč jsou trapní?
Chceš říci, že by to francouzi neuměli? Dělají to už léta, takové LPG auta přímo z výroby v Holandsku a v Belgii měli už v 90. letechm taky se odtud k nám jako ojetiny dovážely.
Jde jen o to, jestli to pro ně má smysl a taky o to, proč to tak masivně zavádí VW, kdo, čím a za kolik jich motivuje.
Asi jsem natvrdlej, ale rozumím tomu, že chtějí vyrobit co nejlevnější motor pro rozvojové trhy... Pokud je ale tohle dražší než benzíňák s obdobnými parametry, proč jim nestačí ten benzíňák? :-(
V Indii mají naftové motory podíl 50% trhu. Proto taky Renault-Nissan s tímto motorem přišel. Asi si nemyslí, že by si turbo nebo kompresor musel měnit každý víkend.
Na druhou stranu dvoutakt je konstrukčně jednodušší stroj než čtyřtakt a turbo je dnes spotřební materiál. A v Indii se nehraje na nějaké evropské emisní normy, takže je to jeden z mála trhů, kde dvoutakt projde místními normami. Dvoutaktní diesely se běžně používají v oblasti lodních motorů a dokáží spalovat ten největší "humus" takže pro Indii další výhoda v podobě malé náročnosti na kvalitu nafty.
U toho auta - motoru - je to právě jako s tím kolem na sjezdovce.
Pokud si do toho sedne redaktor a jde zkoušet prostě auto... tak vnímá jen ty vibrace. A ano, jsou tam.
Ale pokud si to jdeš užít.. a s tím kolem si zajedeš na lesní cestu, tak zjistíš, že ten motor můžeš točit jako blázen... a auto sedí jak přilepený... po chvíli se přisstihneš, že sice jedeš mnohem rychleji, než jsi měl původně v úmyslu... ale máš u toho úsměv šťastného *...
;-)
Jasně, není to auto pro chalupáře... a nepojedeš s ním v tomhle režimu za normovaných 4,1 litru... ale ani zase ne tak draho, jak bys čekal. Já jsem s ním blbnul něco přes 7... ale FAKT blbnul. ;-)
No - a to je to kouzlo... díky pokročilým technologiím výroby, materiálům i vlastního motor managemntu už dneska jde udělat dvoutakt, ketrý je i ekologicky přívětivý...
Já s tím fakt nemám problém.
;-)
A diesel už úplně - nižší pístové rychlosti... pro dvoutakt výhoda. To FAKT může být dobrej motor.
Pro určitý druh použití.
Když pojedeš s horským kolem na zasněženou sjezdovku... nebo zkusíš jet v létě lesem na lyžích, taky to nebude nic moc.. aniž by to znamenalo, že ty lyže nebo kolo jsou špatný...
Investice do vývoje CNG systému jsou zlomkové proti investicím do nové jednotky. Takové 1,4 TSI nebylo vyvíjeno proto, že je to jen pro CNG a že vešekeré náklady půjdou jen do verzí s tímto motorem. Takže nic světoborného.
Ad Fr. auta. Dobrý 20 let prodávali v Holandsku a v Belgii nová auta na LPG, ale větší topuha po naftových motorech to omezila.
Vždy za vším je třeba hledat potřebu trhu a toho, kdo motivuje změnu.
Já třeba vůbec nechápu proč by se mělo v Evropě zavádět masivně CNG, dávat na něj úlevy v daních apod. Je to ekologičtější? Ale kdeže, ten rozdíl je minimální. Navíc zemní plyn se těžív Evropě jen v pár státech, je drahý, musí se dovážet. LPG byl alespoň do jisté míry odpadní produkt rafinace ropy, takže proto aby se využil, se osvobozoval od daně, proto je tak levný.
Ale proč to má zastávat CNG?
A proč Němci najednou strašně jedou v CNG? Jedna odpověď je v tom, že LPG u nich v podstatě neexistuje. Druhá, kterou se oficiálně nedozvíme, bude kontrakt mezi těžařskými společnostmi a politiky/VW o větším rozšíření CNG. Taky se není co divit, domácnosti od zemního plynu odcházejí, začíná se topit štěpkou, zpátky hnědým uhlím v moderních pecích, vše se pro úspory zatepluje, spotřeba klesá... tak kam s tím zemním plynem... do aut. Tohle jistě manažery RWE a podobných firem napadlo.
Daleko smysluplnější bych pro EU, která nemá zásoby ropy a zemního plynu viděl smysluplnější rozvoj elektroaut. Elektřinu jde vyrábět z mnoha zdrojů, nejen ropy, či zemního plynu, když nás rusové a OPEC odtřihnou, dá se dobře trasportovat vždy ve stejné kvalitě a auta lokálně nebudou produkovat emise. Že bude produkovat emise elektrárna, nelze popřít, ale už snáze přinutíš elektrárnu k dodržování norem než stovky jednotlivců ve svých autech...
Takže hledejme lobby, ne technickou schopnost či neschopnost, LPG a CNG do aut není nic technologicky náročného, koncern zavádí to, co jiní umí desítky let... a i samotný koncern.
Mýlíš se. Dá se klesnout ještě hlouběji. Poslední řešení = dvoutaktní jednoválec. Objem 125 ccm, 4x turbo, spotřeba od 3,99 do 11,8 l/100 km (dle způsobu jízdy a jízdního režimu), zákl. cena 249.999.- Kč >:-[]
Takze vsechny ty reci o predbehnuti USA byly pravdive. Ve dvoutaktnich dvouvalcich jsme si jezdili uz v 60. letech, zatimco zaostala amerika mela osmivalce. Sice jsme v minulych dvaceti letech podlehly omamnym svodum, ale konecne se, diky uvedomele EU, vracime na spravnou cestu.
O menší škodlivosti LPG-CNG proti dieselu pochybuje jen idiot. Najdi si jak vypadá molekula CNG a nafty a snad ti to dojde. Normální člověk co se pohybuje v provozu si tohle ani nemusí hledat, protože má jasno.
Na trapnost frantíků jsem odpověděl, tak naposled.
1) Trapný je tenhle jejich výtvor a jeho tvůrci.
2) Jsou trapní, protože se soustředili až moc na diesely a nedokázali více prodávat cng-lpg.
"...bude stát víc, než benzinový motor s obdobnými parametry" :-O Tak nějak nerozumím smyslu tohoto počínání, pokud cílem má být snížení výrobních nákladů :no:
Velikost elektromotorů je už dnes naprosto v pohodě. Nějaké zmenšení o 10% je málo důležité. Jeden motor na LPG znamená ve srovnání s např. Fiatem nebo Folxvágenem pořád ignorování. Sám víš kolik dělají dieselů.
Ta velká spotřeba se týkala 1,2 TCe 74 kW a 1,4 TCe 96 kW to byly jen oturbené přímovstřiky, které už nejsou ani v prodeji. Z druhé stránky proti TSI neměly žádné potíže a daly se předělat na LPG.
Na první pohled úsměvné >:D a taky se nehrnu. Ale když si vezmeme například Škodu Popular, měla 995 ccm a 20 kW. Tehdejší představa, že za pár desítek let bude nějaká Fabia III, která bude mít z ekvivalentních 999 ccm 44 nebo 55 kW se jim určitě tehdá také zdála úsměvná. Tak je otázka, zda to nebude za čas podobné ;-) Aspoň Renault něco vyvinul (čas pak ukáže) a jen nekopíruje jak korejské rychlokvašky.
Už aby tu byly levné elektromobily. Kapitál násilím rvaný do beznadějné záchrany motorů na uhlovodíky, které docházejí, by dávno stačil na veškerou infrastrukturu a snížené nákladů produkce elektromobilů. Elon Musk je jediný, kdo si to dostatečně silně uvědomuje.
IMHO by měli spíš zapracovat na těch svých technologiích a až pak dát na trh další kubatury. Co čtu nějaký test, tak u motorů TCe je vždycky výtka, že prostě hodně žerou. U 0.9 TCe by byla snadná montáž LPG a vlastně i CNG, když je to klasický nepřímovstřikový motor, ale to je motorizace použitelná pouze pro malá auta.
Tak oni jej vyvíjí pro rozvojové trhy, plus samozřejmě pro malá auta jako Aixam apod.
Posle mě spíše než CNG musí ještě přestavit aspoň ze dvě větší kubatury nových TCe na úrovni TSI, jedna 1,2 TCe a 0,9 TCe je málo, nejlépe něco kolem 1,6 TCe a 2,0 TCe, pak už aplikovat do toho CNG nemusí být problém, dodavatelé to vyřeší.
Bude záležet taky, jestli Francie nějakým způsobem taky bude mít vliv na zdroje zemního plynu a jak dále se budou vyvíjet politické vztahy s arabskými zeměmi, které dosud nebyly nejhorší.
Samozřejmě, že je v tom politika. Němci s Rusama postavili plynovod v Severním moři a potřebují ho naplnit. Jejich zelená politika vyústila v to, že se zavírají nedávno postavené plynové elektárny (a nejen u nich, ČEZ před rokem dostavěl plynovou elektárnu v Počeradech a v podstět stojí), takže CNG auta jsou vítaným řešením.
Co se týče zdanění, to by bylo na dlouhou diskuzi. Jedna věc je ekologie, druhé věc je náboženství CO2 a třetí věcí je, že státy chtějí naplnit rozpočet spotřební daní. CNG je specifický v tom, že může být nezávislý na oficiální distribuci (čerpání a kpmrese z běžné přípojky pro domácnosti), takže si nedovedu představit, že by vedle seby mohly "žít v míru" zemní plyn bez spotřební daně a CNG s vysokou spotřební daní.
Otázkou samozřejmě je, co by se stalo, pokud by na CNG stal volbou číslo jedna pro celý evropský fleetový segment (určitá šance tu je).
Neříkám, že koncern zavádí něco extra nového. Jde spíše o to, že teď se pravděpodbně podaří udělat z CNG masovou záležitost ... a Frantíci místo toho vyvíjí dieselové dvoutakty, ačkoliv už i jejich vláda jasně řekla, že s protěžováním dieselů je konec. Než to dovedou do praxe, tak podobnou výhybku může dát Indie a nebude to kde uplatnit.
BTW Odhaduju, že doménou dieselů se stane segment od střední třídy nahoru a SUV, kde se drahé systémy čištění spalin schovají do celkově vyšší ceny, zatímco v nižších třídách budou hrát okrajovou roli.
Takže jsi odpověď jen na část argumentů a jen na tu subjektivní a ještě argumentoval z úplně jiné oblasti, ze sportovních motorek... to je typický srovnávací objekt pro miniauto do města :yes: >:D
Takže CNG z výfuku vychází vůně konvalinek? Odvěký problém oxidu dusíků u LPG a CNG dodnes nebyl dokonale vyřešen. Podpora oproti benzínům nebo nafťákům je nepochopitelná, především u CNG.
1) Ten motor ještě ani není v produkci, ani není napsáno kam doopravdu jej Renault bude montovat, ale ty už víš, že je trapný.
2) Vyvíjí to, o co je zájem, co chce trh, nic zajimavého. A LPG tady prodávali a prodávají dlouhodobě, jen ne vždy u nás. Ale i u nás si šlo před nedávnem (vzhledem k tomu, že oproti dieselům byl prodej v řadech jednotek tak jej přestali dovážet) koupil Lagunu 2,0, která uměla jak benzín, tak E85, tak LPG.
Ale na co? Já jen že dvoutaktní dvouválcový diesel se v autech asi nikdy neobjevil, zatímco o dokonalosti koncepce řadovévo šestiválce a jeho častém použití nikdo nepochybuje. V čem bude lepší než tříválec z Kolína? Vyšší cena, horší kultura chodu, horší emise, větší servisní náklady - nižší spotřeba to nezvrátí.
Mě by spíš zajímalo, jak to vlastně funguje, dvoutakty mají spoustu výhod - jsou jednoduché, z menšího objemu výkonnější, ale doposud měli nepřekonatelný problém s ekologií.. Jo a ten rozvojový trh - záleží co tím přesně myslí, ale třeba jen převrtali trabanta, dali tam plastové turbo a kompresor a místo benzínu to spaluje všechno.
No oni tam v podstatě bezezbytku přejímají evropské emisní normy (akorát opoždeně, teď jsou u Euro 3). I proto jsou tam diesely tolik rozšířené (evropské emisní normy zvýhodňují diesely).
Protože jejich systém byl dlouhodobě postaven na podporě vznětových motorů. Daňově i jinak. Výsledkem toho je, že francouzské automobilky se jednostraně orientovaly na vznětové motory, zatímco zážehové motory včetně alternativ k benzínu byly spíše na okraji zájmu. Pamatuju si na Berlingo CNG, Renault občas něco s LPG, pak přišla Dacia s celkem uceleným LPG programem, ale obecně slabota. Uvidíme, jak s tím zamíchá "velké francouzská revoluce", kdy sátní představitelé nedávno obrátili o 100%, že prý je potřeby diesely omezovat.
OMG. Ano! Autobusu na CNG leze z výfuku vůně konvalinek při srovnání s diesel busem. Proboha kde žiješ, že o tom pochybuješ? THE END lidi s otupělým čichem a umělými plícemi nehodlám přesvědčovat.
„Já třeba vůbec nechápu proč by se mělo v Evropě zavádět masivně CNG, dávat na něj úlevy v daních apod. Je to ekologičtější? Ale kdeže, ten rozdíl je minimální."
Tys nikdy necítil smrad a neslyšel hluk trapného dieselového motoru z Francie? Porovnej si to s kulturou chodu motorů na plyn a jejich emisema. Rozdíl to fakt není minimální, ale asi jako mezi Trabantem a Fabií 1,4MPI. Dvouválcový diesel je trapas sám o sobě kvůli své základní koncepci, ale tenhle je navíc trapný i kvůli minimálním nebo dokonce žádným plusům a nějakým těm mínusům.
Vyzkoušej ten Swift Sport a budeš si rvát vlasy. A to nemluvím o životnosti a servisní náročnosti tvého dvouhrnku. O to celou dobu jde. Proč si kupovat to, když můžu mít něco jiného co je lepší a dokonce o dost.
Napiš jediný rozumný důvod, proč bych měl věřit nějakýmu chlápkovi z diskuze, když si můžu přečíst 10 testů od zkušenějších neanonymních chlápků, z nichž některé znám i osobně. Logika zamrzlého puberťáka Ronaulta opět zamrzla. Za podobnou cenu je Swift Sport lepší pro všechny řidiče. Někdo o tom pochybuje? Pak už zbývá jen mokrý hadr na hlavu.
Vážně?
Budu se držet tvého oboru: exituje značka motorek... která se proslavila vibrujícím tříválcem... a na té vibraci stála její úspěšnost!
Ano, pohltila ji Aprilia... ale to na věci nic němění. Jsou situace - a jsou lidé - kterým ne že vibrace nevadí - oni si je užívají!
Mají z nich radost...
Nesmí tě z nich chytat křeče do zápěstí, pochopitelně...
No... a jak to víš?
U dvoutaktního dvouválce z roku 2015 čekám samomazná ložiska... takže bude lehčí, servisně naopak výrazně levnější... a především - těch 95Nm je skutečně komických.
A proč sse mluví o rozojových trzích? Tam když už někdo má na auto - tak jen na jedno.
A taková pětimístná malá dodávka se slušným kufrem fakt potřebuje víc momentu, než 95 ve špiččce.
A diesel klidně může dávat i dvojnásobek... a při kombinaci kompresoru a turba prakticky v celém rozsahu otáček.
Ten asi nebude omračující jako u common-railových čtyřválců... ale pořád dostatečný.
A ano, nějaké vibrace tam vždycky zůstanou.
No a?
V tý malý 500 jsou taky - ale hodí se k charakteru auta a ničemu nevadí!
jj
píšou "Proslýchá se, že Renault chce tento motor nasadit primárně na rozvojových trzích !!, kde je tlak ..." = JO KDE JE TLAK NA EMISE [odkaz] TÝDLE DVOUTAKTNÍ ŠPATNĚSPALUJÍCÍ MRCHY SLABÝ NELI ŽÁDNÝ!!
Kde naopak je v zájmu civilizace redukovat populaci i sekundární cestou [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
No hlavně tu *** [odkaz] [odkaz] nezkoušejte tahat do Evropy >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Jasně, tady a na dalších x webech lžou, ale ty jsi ten jediný co vidí jeho krásu v reálu. Vznikl jen kvůli daním v některých zemích....just nonsence piece of *. Nemám nic proti levným a slabým motorům, jenže tenhle * je středně drahý a slabý, což už se nedá tolerovat.
Pokud si někdo na rozvojovém trhu vůbec může dovolit koupit NOVÉ auto, tak si myslím že si pár zlaťáků připlatí a koupí něco osvědčeného a "silnějšího" :-!