Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW X5 xDrive40d M Performance – Věc vkusu, nikoli peněz

Dvojitě přeplňovaný třílitrový turbodiesel jsme v nové generaci BMW X5 ještě nezkoušeli. Dnes to bude také o výjimečnosti – testovaný vůz je vybaven sportovním paketem M Performance.
Zpět na článek
19. 12. 2014 10:08
ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná hlo
je věcí vkusu, špatného vkusu podotýkám
19. 12. 2014 10:24
Ábíčko
Myslím, že každej kdo projel základní specifikaci podvozku X5 ví, kterak investovat další peníze.
Jednoznačně je to verze s aktivními stabilizátory, která si ponechá komfort základního nastavení a poskytne nad očekávání vysokou míru jistoty při projíždění zatáčkovitých partií. Sportovní podvozek jsem nejel, ale neváhal bych ani chvíli jej vyměnit za ještě držší verzi.
Jak M-Paket zvedá vizuální přitažlivost X5, tak ho sráží stej odstín šedivky. Úplně nechápu přístup celý D3. A sportovní exkluzivní doplňky? Ty na autě, stejně jako na dřív testovaným 4er, vypadají jako nalepovačka z ABC. Le pardon magická koule, ale tohle jde mimo mě ;-)
19. 12. 2014 10:21
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
jo, jo, klausovi taky všichni záviděli... a nečasovi ... a rittigovi ... a janečkovi ... trumpetko ... >:D >:D >:D :no: :no: :no:
Avatar - cerrbion
19. 12. 2014 10:25
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
ale nezávidí, pokud si někdo koupí M4 má vkus a ví něco o autech, kupec X5M je snob co si něco kompenzuje. Když něco hanim, nebo se mi to nelíbí, neznamená to nutně, že to někomu závidim.
19. 12. 2014 10:22
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
rozhoduji-nerozhoduji ...tohle je prostě nevkusný hnus... tak nevkusný, až je směšný ... >:D >:D >:D :no: :no: :no:
19. 12. 2014 10:15
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
O vkusu rozhoduješ ty? >:D
Avatar - Dinar
20. 12. 2014 14:26
Re: mal somtú česť s novou X5..
Adapt podvozek je u X5 od faceliftu 2010, bez něj nedávala předchozí generace smysl. Stejně jako u konkurence nedává podvozek bez vzduchu. Co je na x5/6 akt. generace z hlediska podvozku unikátní, je šíře výběru jednotlivých typů odpružení, dalších komponent (stabilizátory, akt. dif) a jejich vzájemná kombinace. To auto si lze (co do podvozku) postavit zcela podle chuti. Mimo jiné to také znamená, že jízdní vlastnosti X5 jako modelu teď prakticky obecně hodnotit nelze. Mezi dvěma kusy různě konfigurovaných x5 může být rozdíl v projevu větší než třeba mezi cayennem a cherokeem. ;-)
19. 12. 2014 20:26
mal somtú česť s novou X5..
trošku z môjho súdka...nedalo mi to a strávil som prá dní s novou X5 s Mpaketom v motorizácií 30d. Podotýkam že to auto malo všetko čo mať mohlo. Ja sa netajím tým že som fanúšik BMW, mám rád ich autá ale zatial čo predošlá X5 je SUV za ktorým sa otočím aj teraz, táto nová ma dizajnovo nejako neohúrila ale ani nesklamala. Pre mňa je to dizajnovo nezáživné auto. Aby som mohol porovnať s konkurenciou jazdil som aj RR Sport, Touareg a Cayenne.

Interiér X5-ky je pre mňa omnoho viac podarený ako exteriér. Klasické BMW, všetko má svoje miesto, iDrive je skvelý, v sedačkách som sa aj po dlhých trasách necítil byť unavený, vnútri by som tomu autu nevytkol nič. Cayenne mi príde možno viac vyčačkaný a naparádený, Touareg je skôr jednoduchší a Range má svoj štýl. Popravde myslím si že čo sa týka porovnania konkurecia vs X5, má interiér X5-ka asi najlepší. Jazda v aute samotnom ma zas až tak neohúrila ale ani nesklamala. Motor má samozrejme dostatok sily, prevodovka radí perfektne, proste všetko čo by človek od bavoráckeho motora očakával. V6 v Range mi ale prišla lepšie odhlučnená, v Touaregu som bol celkom prekvapený kultivovanosťou a odhlučnením TDI, v Cayenne som sa sklamal, tam som čakal lepšie odhlučnený motor ale dovolím si tvrdiť že aj ten Touareg je na tom lepšie. Podvozok...najviac pohodlia mi poskytol Range, ale zároveň bol velmi sebaistý a stabilný aj pri agresívnejšom tempe. X5-ka sa ani nechovala pri ostrejšej jazde ako SUV ale skôr ako 5-kový sedan. Velmi dobre drží a auto má potrebnú dávku istoty a stability. Cayenne je tiež športovo strihnutý, akurát podovozok mi oproti X5 prišiel pri nerovnostiach trochu tvrdší i keď nutno uznať že oproti RR aj X5 pôsobila tvrdšie a to mi trochu vadilo. Celkom ma prekvapilo že pri nejakých hrboloch a nerovnostiach som stále cítil ako to všetko ide do volantu. Milo prekvapil zase Touareg ktorý nemal problém so žiadnym povrchom a bolo mu jedno či idem rovno, rýchlo alebo pomaly.

Keby som si mal z týchto vozov vybrať, resp. nejako objektívne zaradiť X5 medzi konkurenciu, povedal by som že X5 sa konkurencii vyrovnala no stále je čo zlepšovať. Možno sa budem opakovať ale myslím si že lepšie skombinovať istú dávku pohodlia, ostrosti, priestoru, kultivovanosti, použitelnosti a aj nejakej tej dizajnovej krásy sa podarilo lepšie Rangiemu a z môjho pohladu aj Touaregu. X5 by som postavil niekde do stredu rebríčka. Motor je skvelý, takisto aj interiér, podvozok je síce tvrdší čo je fajn pri ostrejšej jazde ale pohodlím a komfortom ma to auto neočarilo a taktiež ani dizajnom. Preto si dovolím X5 označiť ako velmi dobré auto, ale nie dosť dobré na to aby sa stalo najlepším vo svojej triede. To je ale samozrejme len môj názor, kto nesúhlasí ok ja s tým prežijem.. :-)
19. 12. 2014 12:48
Re: Za pár mesiacov...
Ale jistěže ano. Jen jsem nechtěl reagovat na vše. Třeba ten volič, kde ještě i u FL A6 Audi trvá na anachronickým voliči s mechanickou vazbou, ale to jsou detaily. Kokpity Audi se mi líbí a díky jejich kvalitě M-B i BMW muselo výrazně ustoupit od svých šetřivých plánů ;-) .
Zvenku je to jiná story. Dnes jsem viděl prezentační video Q7 a nějak absolutně nechápu, proč je zrovna SUV primárně prezentováno pouze ve sportovním paketu a s podvozkem ve výšce, kdy brousí břichem o zem. Působí to nepřirozeně a hraním si na zvýšenej kombík. Naopak jsem zvědavej na běžnou verzi na 19" a s podvozkem ve střední úrovni. :-)
19. 12. 2014 12:25
Re: Za pár mesiacov...
Ty by si vyberal vedľa i kdyby byla Q7 vedľa jako jedla :-) Ale to není na škodu, s kým by se pak dalo přít >:-[]
19. 12. 2014 11:36
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Hele, s M paketem se mi to auto taky nelíbí, ale design je subjektivní záležitost. Nicméně když chci/potřebuji univerzální rychlé auto s velkým vnitřním prostorem, vyšší světlou výškou, pohonem všech kol a výborným podvozkem, co mi nabídneš? Třeba Audi Allroad? A v čem je proti X5 rozdíl? Dlouhé a široké plus minus stejně, akorát to je více politicky korektní... Jasně, stačila by nakonec asi i Octavia kombi, ale to bychom skončili u toho, že se všude dá dojet vlakem, autobusem nebo i s karavanou velbloudů.
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 11:08
Re: Obludka
a co vravis na touareg ktory som tiez spominal .... ten tiez nie je premiovka .... inak sorento je v USA zameranim aj uspechom a imidzom nieco podobne ako u nas v eu touareg.... ak ma chapes kam tym mierim.....

osobne som ale napisal par aut ako to vidim z pohladu dizajnu .... netriedil som ich na premiovky a nepremiovky ( pri otazke dizajnu nerozlisujem lowendy a premiovky)..... a rozmerovo je sorento dost blizke X5ke.... aj touareg je blizko ....

ake boli sorenta pred X rokmi nema zmysel uz dnes rozoberat .... tu uz nejde o to co bolo kedysi ... hladil by som uz viac na sucasnost ako na minulost... isto tiez vies ake boli kedysi favority a felicie..... a pozri kde je skoda dnes... takze asi tolko k tej historii .... nic v zlom .... vieme ze su znacky ktore za par rokov prekonali velke zmeny..... a napriklad skoda aj kia su medzi nimi .... a dnes uz su tieto znacky plne na urovni doby
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 10:56
Re: Obludka
v poriadku... tak sa ospravedlnujem ze som si ju dovolil spomenut

nech uz patri kdekolvek .....paci sa mi viac ako X5 ...
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 10:54
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Já bych to možná vztáhl na koupi ojetých prémiovek tohoto typu. Ideálně kolem stáří 10 a více let a věku řidiče do 30 let . Málokdo si to koupí jen jakou fanoušek a zde by se dalo něco tvrdit o kompenzování... Stačí se podívat na silnice, jací "mafiáni" jezdí v ojeté první X5 či podobných voezch. Nové X5M si už díky ceně koupí někdo, kdo to prostě chce a používá :-) Nebo se mu to líbí.
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:35
Re: Není to zlé
Nejdulezitejsi slovo z tveho komentu je "predpokladam", tam se lame chleba.
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 09:32
Re: Tučná modelka
Dobrý den,

škoda těch kol, které tam dali na zimu. Ty originální M Performance jednadvacítky jsou krásné a auto s nimi úplně prokoukne: [odkaz]
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 10:53
Re: Obludka
touareg aj nova Q7 alebo sorento pripadne grand cherokeee su ozaj ovela elegantnejsie.... z mojho pohladu teda urcite.....

ale niekomu sa prave tento dizajn bmw paci..... kolko ludi tolko chuti .. tu asi nema vyznam sa natahovat..... kazdy mame oci a kazdemu sa paci nieco ine
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 10:50
Re: Není to zlé
zvacsa to tak byva..... tie nove SUVecka su cim dalej tym menej do terennu.... su cim dalej tym robustnejsie ale voci starsim predchodcom v nich viac miesta je malokedy..... bohuzial ... to musis uznat aj ked ma osobne neznasas...

osobne sa mi nova X5 vizualne nepaci tym som sa nikdy netajil..... a pride mi tucna a prerastena.... a neelegantna..... ale ako vravim je to len moj nazor.... nemusis suhlasit...
Avatar - fOE
19. 12. 2014 09:44
Kombinace barev
Opomenu ted trochu X5 samotnou a budu se venovat jen kombinaci barev.
Stribrna venku, cerna uvnitr => to auto je tim uplne zabite :-O Kdyz pak nekdo na tuto definici nudne kombinace naroubuje plasty M performance mam pocit, ze zadavatel onoho vozu do vyroby (nerikam zakaznik kdyz jde o vuz dealera) musi trpet disociativni poruchou. Celek pak dotvari a dva krat podtrhuji ona zimni kola. Subjektivne je to prazvlastni kombinace a auto vypada na kde jen ne na 2,5mil Kc.
Avatar - Dzakobo
19. 12. 2014 10:38
Obludka
Touareg je proti X5 krasavec. BMW si hraje na sport, ale nějak to vzhledově neladí. Mimochodem, na ten Touareg se dá najít docela pěkný styling (třeba od Mariani), ale X5 je Americky nateklá a žádný styling jí nepomůže, jinak minulá generace byla celkem štramák.
Avatar - cerrbion
19. 12. 2014 10:37
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Ale ať si každej svobodně koupí co chce, ale já si svobodně, alespon zatím, mohu myslet, a říkat, že je to či ono nevskusné, snobské a hloupé. Mohu se mýlit, mohu světe div se i škatulkovat. A občas se mýlí a škatulkují všichni. Tahle všeobecná potřeba stále větší smířlivosti a sluníčkovosti je mi čím dál nepříjemnější. Nemůžeš říct, že je to ošklivé, protože někomu se to líbí.. Můžu.
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 10:27
Re: Není to zlé
no mne sa prave ten monstrozny povedal by som az "obludny" dizajn novej X5ky nepaci... auto na mna posobi hrozne tucne neelegantne a prerastene ( v dosledku coho aj tie 19tky vyzeraju akesi malicke ) ..... prva X5 z kocna 90tych rokov sa mi pacila daleko viac... bola elegantna lahka svieza a stale je aj dnes krasna..... nejako tymto novym "obeznym" baworakom neviem prist dizajnovo na chut .... :'-(

PS: predpokaldam ze v tejto novej X5 mozno ani nebude v interieri viac miesta ako v tej spominanej prvej X5ke ..... a rovnako nebude asi ani terennejsia ako ta prva X5ka... nejako mi teda pride ze sa BMW sa za tych 15 rokov daleko neposunulo.... akurat stihli dizajn dobabrat ... ale to je len moj nazor...
Avatar - cerrbion
19. 12. 2014 10:26
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
:yes:
Avatar - cerrbion
19. 12. 2014 10:22
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
O vkusu sice nerozhoduje, ale může klidně říct, že je to podle něj nevkus, že je nějaká ženská hnusná, nebo že je nějakej člověk hloupej ač to pro tebe asi není dostatečně politicky korektní.
A v tomhle má hlavně pravdu, tyhle mastodonty si kupuje určitá sorta lidí se "specifickým" vkusem. Stačí se podívat kolik X5ek, X6tek MB ML se prodá v Rusku. A ti jsou svým vkusem vyhlášení :-)
24. 12. 2014 15:05
Re: Obludka
To je tvůj názor. Já mám přes opačný.
Ona prémiovka se prostě se znakem "LidovýVůz" těžko prokousává. Phaeton je toho jasným důkazem. Toyota to udělala chytřeji. Svoje luxusní vozy přejmenovala na Lexus a ejhle, funguje to.
24. 12. 2014 14:46
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
To je tvůj názor, nikdo ti ho nebere. Ale podle toho, jakým způsobem ho ventiluješ, nahráváš podezření, že si kompenzuješ komplex nedostatečnosti hmotné i duševní.
24. 12. 2014 14:06
Re: Kombinace barev
Přesně. Naprosto "bezúdržbová" barevná kombinace, což dojde ocenění především na našich zadělaných silnicích. A navíc, z mého pohledu, kombinace hezká.
Avatar - Dinar
20. 12. 2014 14:48
Re: mal somtú česť s novou X5..
To máš pravdu, i zde v diskusích vidím, že ani majitelé X5/6 většinou nevědí jaký podvozek mají, resp. jaké vůbec měli možnosti. Tohle je ale problém dealerů, těžko vinit BMW, že dává možnosti. Prodejci se většinou sami moc neorientují, podle toho taky vypadají konfigurace aut na salonech, někdy dost absurdní kombinace, těžko pak čekat nějakou pomoc při volbě. Běžný zákazník (neautofanda) nemá šanci se v tom vyznat a vyzkoušet taky ne.
Avatar - Dinar
20. 12. 2014 13:30
Re: mal somtú česť s novou X5..
Pokud mají x-ka adaptivní podvozek, vyrovnají se mírou komfortu čemukoliv na vzduchu za přitom o dost lepších schopnostech podvozku zatáčet a nekolébat se při tom. Ta esúvečka jsem buď bezprostředně po sobě nebo s malým čas. odstupem zkoušel všechna.

S designem souhlas, vevnitř je to konečně ono, zvenku oteklá překombinovanost.
Avatar - Dinar
20. 12. 2014 12:29
Re: mal somtú česť s novou X5..
Říkáš, že X5 umí jezdit jako 5er, souhlas, Sport tak dobře jako XF nejezdí. V komfortu a prostoru je to naprosto nastejno, jen x5 má lépe řešený kufr, infotainment jde také za x5, motoricky je lepší atd. Lepší je vždycky o fous, ale je, jenže protože je to právě jen o ten fous, umí Sport X5ku přetlačit designem a stylem. Je to noblesní krasavec. ;-)
19. 12. 2014 13:07
Re: Kombinace barev
Černé ledvinky a chromové/ hliníkové lišty kolem oken/ nosiče. >:D Kdo to konfiguroval, má očividně vytříbený vkus a oko pro detail. >:-[]
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 12:47
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Tyhle pocity tu mám velmi často, ale že máme dneska hen ty skoro vánoce, tak jsem to zkusil. >:D ;-)
19. 12. 2014 12:14
Re: Není to zlé
Toppere (omlouvám se, že mě řadíš tím pádem mezi id.ioty nebo jak jsi to nazval, kteří tě tak oslovují, ale Kio tě opravdu oslovovat nebudu), co ty osobně víš o SUV a jejich schopnostech v terénu?
Já tak trochu něco jo a jejich schopnosti až na v některých případech nižší světlou výšku jsou na úrovni toho, co u většiny poctivých off-roadů! ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2014 11:47
Re: Kombinace barev
Na dieslove X5? Vsechno. >:D
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:07
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Pár let jeté 335i není stejné, jako 15 let staré X5 na 21" kolech , co na tebe bliká zuřivě na dálnici >:-[]

Jak sem psal výše, jsou vyjímky, které respektuji a chápu :-) sám bych klidně takové 335i na víkend bral :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:03
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Na to si vždy vzpomenu, když mi vyhrožuje jezdec 15 let staré prémeie, který se snaží korektně předjet přes koleje či odstavným pruhem a diví se, že lidi ho nechtěj pustit >:D Tihle se na nové BMW naštěstí nezmůžou...

Ale čest výjimkám, někdo to má opravdu jako koníček a né nástavec Ega :-)
Avatar - simply never
19. 12. 2014 10:03
Re: Tučná modelka
Ta i20! Kedy bude ak Vás neobtazuje odpoved...
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 09:28
Tučná modelka
Tak páni testéři, kde je ta í dvacítka! Vozíte si zadek jen v luxusních vozech a lidové auto tu neni.. webpaja se rozpláče! :D:D:D

Teď k vozu. Měl sem tu čest pouze před faceliftem ( nebo tedy správně minulé generaci). Auto na mne působilo stísněným dojmem, tohle je trochu jiná káva a chválim obrovský kufr ! Jako jedno z mála SUV této velikosti a prémiovosti lze to u BMW opravdu využívat víceúčelově. Ale to oplastování a "rádoby sportovní" image působí dost těžkopádně a to především v této barvě a na testovaných kolech, byť jsou to 18". Ten zadek je opravdu enormní a připomíná spíše baculku, než perfektní SUV od renomované značky :-)
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:50
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Jsou auta primo do terenu, jsou auta urcena primo a jen na kvalitni cesty, a pak tu jsou ruzne mixy, ktere zvladaji jednou lepe to, jedno lepe ono. Kazdej kdo jezdi po rozbite silnici a casto ve snehu/blate nemusi kupovat rovnou defendra. Tomu postaci i obycejny RR, nebo treba X5, na to je zda se schopna vice nez dost.

Kazdopadne omlouvat se nic nesnazim, jen jsem chtel lepe pochopit rozpolozeni/myslenkove pochody nekoho kdo napise takovy blabol.
19. 12. 2014 10:30
Re: Není to zlé
To mi vykládat nemusíš. Jen zde upozorňuji na fakt, zle některé modely bmw umí jezdit velmi dobře i se základním podvozkem, ale to není rozhodně případ X5. Ta je na tom přesně opačně.
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:30
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
To samozrejme neznamena, ale haneni si spis zaslouzi skladani lidi do krabicek podle toho co si koupi. Nekomu se muze X5M libit a proto si ji koupi. Nebo takova moznost nenexistuje?
Avatar - cerrbion
19. 12. 2014 10:42
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Kdyby šlo opravdu o praktické důvody, nebude si rus kupovat X5ku, ta opravdu není dělaná na špatné cesty, už kvůli provozním nákladům, Když už, koupí si Pajero, LCko, Defendra. Snoby z X5tek neomluvíš ničím.
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:33
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Zcela jiste je to kvuli absenci vkusu a v zadnem pripade to nemuze mit nic co docineni treba se stavem ruskych cest (ktere jsou casto dost zoufale a proto je SUV vhodnejsi nez bezne sedany/kombiky), nebo klimatu (kde 4*4 a vyssi svetla vyska se cloveku sikne).

Taky bych chtel vsechno takto jednoduse vedet, zivot pak musi byt jednoduchsi. :yes:
Avatar - praděda7
17. 2. 2015 18:03
Re: mal somtú česť s novou X5..
Ano, jsem tu s křížkem po funusu, já vím. Ale chtěl bych dodat něco k těm černým ledvinkám a lesklým okenním lištám. Myslel jsem, že ty černé okenní lišty jsou dostupné pouze jen jako součást M paketu. Nejsou. Dají se pořídit za 11000.- coby volitelná výbava. Černé ledvinky jsou v nabídce BMW M performance příslušenství. Dealer určitě namontoval ty černé ledvinky na show, protože ty se dají relativně jednoduše vyměnit bez poškození a pak prodat v náhradních dílech. Okenní lišty měnit bez poškození je dost složitá záležitost a asi proto se mu do toho nechtělo.
24. 12. 2014 14:22
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Nesmysl. Možná kdybych měl 175 cm, koupil bych si X4. Mám ale 192cm, tak jsem si koupil X5. Takže jsem snob. A ty jsi moula.
24. 12. 2014 14:09
Re: dotaz pro pana Mičku
No, ono je dost dvoukolových SUV, že.
24. 12. 2014 13:55
Re: Tučná modelka
Oni stačí na zimu 19". Ale musí mít ET max. 20, jinak v tom Mpaketu vypadaji zoufale zapadle.
Avatar - fOE
22. 12. 2014 23:26
Re: Kombinace barev
K odpovedi, ano. Usmevne je mozna prilis tvrde slovo, ale nepatricne bych uz pouzil bez ostychu. Byt to moje alpina. Pokud tobe delaji karbonove doplnky radost smele do toho, ja bych jednoduse volil jinak. ;-)
22. 12. 2014 14:29
Re: Kombinace barev
Nenpadlo by mne, ze by karbonova krytka zrcatek mela navozovat dojem vahove uspory. Karbon se dneska dava vsude mozne, a to i tam, kde je to jen "eye-candy", ale tak jiste primarni ucel byl usetrit vahu, kdyz ono to soucasne i tak dobre vypada. Fake performance je to v kazdem pripade. Proste show-off, jak pises.

Ale k podstate - na te moji naftove Alpine je to taky usmevne?
Avatar - white label
22. 12. 2014 13:40
Re: Kombinace barev
Nemyslím si, že by fOE nevěděl, že to reálně žádnou hmotnost neušetří.
Jde právě o tu snahu o "auru odlehčení" u auta typu velkého SUV (SAV) s dieselovým motorem. U podobně těžkého a zaměřeného vozu logicky vyznívá snaha o podobnou auru poněkud komicky až kýčovitě. Ne náhodou dává BMW třeba karboonvou střechu jen na Mkové kupé a na jiné verze ji vůbec nenabízí (ani v rámci BMW performance).
Představ si podobnou snahu o auru odlehčení např. u korpulentní dámy, tam by to taky vyznělo spíš komicky (marná snaha o snížení určitého "komplexu" z nadváhy) a na její korpulentnost by to naopak spíš více upozornilo.
Avatar - fOE
22. 12. 2014 13:20
Re: Kombinace barev
Samozrejme ze nejde o zadnou skutecnou usporu hmotnosti, ale snazi se to ten dojem navodit. Uz jmeno mluvi za vse... M performance, ne "M styling", "M fake pefrormance". Vim, ze to vysledek nebude mit zadny, o to vic na tezke X5, a o to vic jsou ony karbonove doplnky prave na X5 usmevne. Pokud se to nekomu libi prosim, nejsem zadna designova policie. Ja bych je ale prekousl, i jako ciste designovou vec, jen na X5M a to proto ze ikdyz stale nefunkcni trochu komicke tak tematicky se hodi minimalne k tomu co se deje pod kapotou. Cela idea X5M je spatne, ale pokud ji jako spatnou nevidim tak prave na X5M podobne show off veci maji sve misto. Ne na X5 40d.
22. 12. 2014 11:04
Re: Kombinace barev
Měl jsi někdy v ruce karbonovou krytku zrcátka a standardní plastovou (v barvě auta)? Oboje je plast (karbon je "pouze" plast posílený uhlíkovými vlákny pro designové účely pokrytý několika vrstvami čirého laku), takže rozdíl v hmotnosti nepoznáš (ani tam žádný není) - standardní krytka zrcátek je jen taková plastová "šlupka", stejně jako je ta karbonová.

Pokud si někdo dává na auto karbonové krytky zrcátek (připomínám, že je to jen ta krytka, nikoliv celé zrcátko) např. z řady Performance, aby ušetřil nějakou váhu, tak je to marná snaha. Měl jsem je na všech svých BMW, ale nikdy mne nenapadlo, že bych tím měl ušetřit cokoliv na hmotnosti. Je to plast za plast, takže úspora váhy nula. Je to čistě designová věc - prostě to hezky vypadá. Totéž platí pro interiérové lišty (plast za plast), madla dveří (plast za plast), výplně volantů (plast za plast) atd. atd. Jde jen o design.

Neříkám, že karbon není dobrý na šetření hmotnosti, ale na krytkách zrcátek neušetříš na hmotnosti nic. Karbon si sice nese auru "odlehčení", ale ne všude jím (kilo)gramy ušetříš. Krytky zrcátek jsou toho typickým příkladem. Tam jde jen o design. :-)
Avatar - fOE
21. 12. 2014 20:15
Re: Kombinace barev
Cerne krytky jsou ciste designova vec, sede krytky jsou ciste designova vec, ale karbon si sebou vzdy ponese auru "odlehceni". Je to takovy fake performance. Bude to fake performance jak na 3er tak na X5, ale prave na vice nez dvou tunove X5 to pusobi komicky. Diesel to pak podtrhuje protoze kdyz nekomu jde o performance tak diesel nebude prvni volba. Jinak stejne komicky na me pusobyli performance dily na nedavno testovane 435xd.
21. 12. 2014 18:52
Re: Kombinace barev
Karbonové krytky zrcátek jsou designová věc, ne? Takže proč je důležité, jaké palivo pohání auto, na kterém jsou? :-)
Avatar - fOE
21. 12. 2014 13:30
Re: mal somtú česť s novou X5..
Velice pekne napsano :yes:
21. 12. 2014 11:38
Re: Marnotratnost
Cca do 150 km/h nesfoukne nikdo nikoho, do téhle rychlosti jsou na tom tyhle auta podobně a záleží spíš na schopnostech řidiče. Nad 150 km/h se už projeví lepší aerodynamika RSa.
21. 12. 2014 08:30
Konecne rozumne popsano
Snad prvni novinar, ktery zminuje vyber podvozku. Pro toto auto je to zcela zasadni ale i pro bmw 5 je to sakra dulezite. Jenze zakaznici jsou tupi a dat 3000 eur "jen" za podvozek se jim nezda dulezite. Efekt je prece bez podvozku stejny. Je to bohuzel nejvetsi omyl, ktery deli skvele auto od prumeru tridy. OstAtni novinari hlasi jak je range sport nejpohodlnejsi a pritom umi jezdit svizne... Takova blbost. X5 je co do sviznosti na tom lepe uz v zakladu, ke komfortu staci zvolit komfortni podvozek pripadne vseresici variantu dynamic drive s akt. Stabilizatorem a ta indicka mrcha vam pak bude pripadat tvrda jak octavia...
20. 12. 2014 23:05
Re: Marnotratnost
No jestli nebude rychlejší současná Oktávka RS tak Seat nebo VW s 2.0/206kw TSI si dovolím tvrdit docela bezpečně....
Avatar - rohYpnol
20. 12. 2014 20:06
Re: Marnotratnost
maximálku v běžném provozu sotva využiješ a zrychlení je u 40d úplně jinde než u RS.
20. 12. 2014 19:43
Re: Marnotratnost
No zajímalo by mě co budou rozdejchávat RSa, protože na maximálku ho sfouknou jak svíčku a na to pružný zrychlení si myslim že ten benzín bude taky lepší... takže rozdejchávat to že jsem dal 2,4 mil Kč za BMW a sfoukne mě šoumen v Oktávce nepůjde asi nejlíp...
Avatar - rohYpnol
20. 12. 2014 18:19
Marnotratnost
Proti X5 obecně nelze nic namítat. Testovaná varianta je ale přesně ukázkou vozu v ražení ZA PENÍZE COKOLIV.

M-paket a doplňky především jsou snad až kýčovité a BMW až nečekaně vstupuje na půdu Mansory >:-[]

No majitelům to každopádně bude buřt co si myslí okolí, majitelé Octavií RS budou muset rozdýchávát, že dostanou kanára od krabice na 4 kolech... Blondýny budou zatrest zvedat kočár do nesmyslně vysoko umístěné podlahy kufru...

Ale všichni budou s touhle marností spokojeni. A o to jde především. BMW na těchto marných kombinacích vydělává ranec, takže proč ne.

Kdo má ale trochu pod čepicí, raději zaloví v M-vodách o kousek vedle a dostane opravdový zážitek.
Avatar - white label
20. 12. 2014 16:32
Re: Kombinace barev
Souhlas, zrovna včera jsem taková zrcátka viděl na nové X6 (50d), na X5 by to bylo snad ještě absurdnější... ;-)
Avatar - fOE
20. 12. 2014 14:57
Re: Kombinace barev
Ty doplnky mi vadi jak na X5 tak na dieslu, takze v tomto pripade je to kombinace primo smrtici. ;-)
20. 12. 2014 12:23
Re: Kombinace barev
V čem je například nějaká tmavší hnědá náročnější na údržbu než černá? Černou kůži mám rád, protože se v ní spíš ztratí plasty. A hliníkový dekor proti ní pěkně vynikne. Pokud chceš bezúdržbové čalounění, tak si hlavně nesmíš koupit nějakou drahou, jemnou kůži (když to zjednoduším). Už vůbec ne, pokud by byla i perforovaná.
20. 12. 2014 11:55
Re: dotaz pro pana Mičku
O tom žádná. I když některá SUV odrovná i to bláto.
Avatar - praděda7
20. 12. 2014 10:16
Re: Není to zlé
Přesně! Jaksi mě nedávalo smysl kupovat krásné 21tky a pak další 19tky na zimu, když 19tky jsou již v ceně M sportovního paketu. Ony 467 nevypadají zase tak špatně a na zimu by měly být OK. Originální kola pro 40d jsou 18tky. Všechna ostatní kola jsou buď za příplatek nebo v paketu. To, že se v článku promíchával M sportovní paket s M performance příslušenstvím, také věci nepomohlo.
20. 12. 2014 08:53
Re: mal somtú česť s novou X5..
dík ;-) :-)
20. 12. 2014 04:15
Re: mal somtú česť s novou X5..
Pěkně sepsáno :-) :yes:
20. 12. 2014 04:11
Re: dotaz pro pana Mičku
Když by jsi dojel na konec, tak bylo vidět spíš nevhodný blbnutí. Taky jsem to odskákal postupně. Rozježděný ornice tam bylo dost na to, aby si někteří udělali alespoň nějakou představu, že SUV nemusí být nutně jen auto na převážení barbín propriet z domu do školky ;-)
Avatar - white label
20. 12. 2014 01:03
Re: Není to zlé
Nejsou dodávány s Mpaketem, ale 19"ky to přesto jsou. To auto přece mohlo být konfigurované na origo letních kolech (třeba 20") a tyhle 19"ky ("V-spoke" 450, mimochodem u 50i bez M-p v základu) jsou jen dokoupeny na zimu, což se dělá poměrně běžně.

P.S. Problém ale je v závádějící informaci k článku ohledně specifikace, kde se v příplatkově výbavě rozporuplně tvrdí: "sportovní paket M (+182.910 Kč), litá 19“ kola V-spoke 450 (+32.032 Kč)".
To je pochopitelně nesmysl, protože v M-paketu už jsou 19" kola obsažena, navíc jiná, než tyhle, konkrétně 19" "Double-spoke" 467 M.
19. 12. 2014 23:43
Nárazník
Nárazník pěknej, ale sníh zatim neni >:D
19. 12. 2014 21:10
Re: Kombinace barev
Vadí ten diesel nebo ta X5ka? :-)
Avatar - petrumr
19. 12. 2014 16:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 15:46
Re: Není to zlé
V originále se X5 40d dodává na 18kách. V M sportovním paketu pak na 19kách nebo za příplatek s 20tkama. ;-) Ty, jak říkáte 19ky na obrázku nejsou dodávány s M sportovním paketem. ;-)
Avatar - jurajos
19. 12. 2014 15:33
Re: Za pár mesiacov...
Neuvažoval si nad zmenou nicku...napr. na AUDI-World? ;-)
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 15:03
Re: Není to zlé
Dobrý den,

jsou 255/50 R 19 ;-)
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 14:24
Re: Není to zlé
X5 se základním podvozkem v nastavení sport není až taková katastrofa... ;-)
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 14:21
Re: Není to zlé
Ano. I ten. Je ve volitelné výbavě bez M sportovního paketu.
19. 12. 2014 14:20
Re: Obludka
Platformu mělo na starost Audi, Porsche si však některé věci pro Touareg dělá samo (jako podvozek), takže potřeby Porsche museli zohlednit při návrhu. Na rozdíl od MLB, kterou si Audi dělalo víceméně pro sebe. Když ji Porsche pak přebralo, tak si ji překopalo. I do budoucna by platformy pro SUV mělo dělat Audi.
19. 12. 2014 14:15
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Můj názor na tuhle třídu aut jsem už projevil u Tuarega, ale když jsou teda skoro ty vánoce, tak musím přiznat, že se chlapci (nejen) v BMW teda dost posnažili a je fakt, že velká SUVka dneska jezdí skoro jako normální auta se skoro srovnatelnou spotřebou ... Pokud to mohu srovnat se svým starým Pajerem, které poskytuje při cestování komfort žebřiňáku a dynamiku Š 105 L, tak ten posun je opravdu velký. Na druhou stranu si nějak nedovedu představit, že do testovaného vozu vlezu v gumovkách a pojedu do lesa pro forku dříví ...
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 14:12
Re: Není to zlé
...tie 19tky vyzerajú maličké, protože to jsou 18tky... ;-)
19. 12. 2014 14:05
Re: Není to zlé
Neřeší to spíš Dynamic Drive?
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 14:04
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Na můj vkus je 4ka zbytečně moc protažená...neboli zbytečně velký rozvor...ano já vím, je to in... ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2014 13:44
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
>:D
19. 12. 2014 13:19
Re: dotaz pro pana Mičku
Ušlo mi tam něco (po chvíli mě to přestalo bavit a tak jsem přeskakoval :-) ), nebo to bylo jen blbnutí v blátě? Na tom mě nic nepřekvapilo. Pokud to vhodně obují (tedy ideálně ne UHP šlupky). Stačí, aby se spojka nestačila přehřát.
19. 12. 2014 13:14
Re: dotaz pro pana Mičku
BMW má SAV a SAC (V = vehicle; C = coupé). X4 a X6 jsou SAC. Zbytek je SAV (SUV v řeči BMW).
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 12:45
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
To se trochu míjíme, tu Ozzyho poznámku k ojetinám beru jako doplnění debaty o pořízení premie potažmo X5, o které je řeč, jako pozérského nástroje. To svoje deset let staré autíčko bez zadních sedaček a úpravami, které nejsou vidět, moc na honění trika nevidím, jestli jsi myslel tohle, jinak auta kupuju jen nová.
19. 12. 2014 12:42
Re: Tučná modelka
To byste měli, když už teď víme, že je soused z Boleslavi tááákhle malý >:-[]
19. 12. 2014 12:30
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Koukám podle karty, jsi uživatel "poctivýho" železa. Takže jen skromnej dotaz...jel jsi s auty, který jmenuješ? Porovnal jsi je někdy v terénu s poctivým off-roadem? Znáš někoho, kdo SUV vlastní? Znáš důvody proč si ho koupil?

Rozepiš se, bude to zajímavý :-)
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 12:20
X5 40d test
Souhlas s panem Mičkou. Je třeba zdůraznit, že M Performance program jsou doplňky kdežto M sportovní paket je součástí volitelné výbavy. Maximální velikost kol v M sportovním paketu je 20".
19. 12. 2014 12:16
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Ale má, rezignovat na reakce tohoto typu znamená se s nimi smířit. Zažehni laserový meč a hurá na to! :-)
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 12:15
Re: Tučná modelka
Tomu rozumím, u nás to ale funguje trochu jinak. O tom, kdo a kdy bude testovat nějakou novinku, se jako redaktoři dozvídáme jenom krátce před samotným testem. Ale nebojte se, test i20 vám samozřejmě nabídneme ;-)
19. 12. 2014 12:09
Re: Ábíčko
Bílá ano, tmavá šedá taky...ale chybí tomu zář. Pěkná sytá modrá, oranžová, rudá, červená, zajímavá zelená.
19. 12. 2014 12:08
Re: Ábíčko
Já proti tomu nic nemám...jen by si měli uvědomit, že tím začíná vznikat mezera na trhu. Ona se částečně zaplní alternativami typu Mase, Jag, možná dá-li pánbůh a Sergio i velkou Alfou, nesmíme zapomenout na Infi nebo Lex. Ale z hlediska vrtule to vnímám jak jsem napsal.
Avatar - simply never
19. 12. 2014 12:06
Re: Tučná modelka
Dakujem za odpoved, na slov. serveroch som cital, že automobilky sa takpovediac predbiehaju v tom, aby redakciam ponukali testovacie vozy, pričom na samotný vyber auta na test majú redaktori nasledne velký vplyv a zároveň je ista snaha testovat to, po čom je dopyt. Ale ako hovorim, chapem, že v Čechách to moze byť presne naopak. Inak povedané teraz viac rozumiem, že su obrazne silne preferovane nemecke auta a to vratane tých, co si kupi 0.1 % spotrebitelov.
19. 12. 2014 12:05
Re: Obludka
Kia má taky prestižní modely, ale nenabízí je v EU. Tady D3 prakticky zlikvidovala konkurenci od vyšší střední nahoru. To je zase druhá strana mince.
19. 12. 2014 12:04
Re: Kombinace barev
Střibrná a černá, to je ta nejlepší kombinace vůbec! Možná spíš vynikne
na sedmičkové řadě, každopádně jinou kůži než černou pro uživatele,
hledajícího bezudrzbove auto, nikdy nenajdeš:) a stříbrná krásně opticky
zvětší a vydrží čistá dlouhé týdny. A nevyjde z módy, viz třeba jako hnědá,
které předpovídali velkou budoucnost...
19. 12. 2014 11:59
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
To nechci. >:D >:D >:D
Ale tohle je fakt diagnóza. >:D >:D >:D
Nejhorší je, že s výskytem "borců" tohoto typu se mi už ani moc nechce do diskuzí nějak extra zabředávat. Prostě to nemá cenu.
Avatar - woody-alien
19. 12. 2014 11:59
Re: Ábíčko
Pro tebe a pro mě, pro Dinara, pro Emela atd. Ale pro "širokou veřejnost" BMW už dávno prezentuje svoje auta jako ta, co vás dovezou kamkoli na lyže, a dostanou se tam, kam ani šerpa nevyleze. X-drive, x-drive a ještě jednou x-drive. Snad proto, aby se v novinách v souvislosti s BMW nepsalo o "nebezpečných" zadokolkách, ve kterých se nezkušený řidič zaručeně zabije.
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 11:59
Re: Ábíčko
Ano. M sportovní paket dokonale řeší problém měkkého podvozku preferovaného v USA. (Vlastní zkušenost). K doplňkům v M Performance. (Můj názor). 21" dvoubarevná kola jsou krásná. Černá maska chladiče je cool. Polepy na podbězích jsou také v normě. Snad i středový kus zadního difuzoru by se také snesl. Splitter v barvě vozu....možná. Boční kusy difusoru definitivně NoNo. Koncovky výfuku jsou OK. Střešní spoiler na střešní spoiler...nevím, nevím,,,
Co se týče barvy vozu. Zvítězila bílá.
Avatar - fOE
19. 12. 2014 11:51
Re: Ábíčko
Tak BMW vsadilo na diesly docela silne, benziny drzi spis proto ze prodava i mimo EU a kdyz uz to mam tak proc to nenabidnout.
A ano, divna politika, zvlast kdyz ta technika tu je. Na druhou stranu to bude trochu chyba i zdejsi redakce. Ptam ze se ptam, kde je test te cervene M235i co BMW pujcilo konkurenci? :-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:50
Re: Obludka
Já vim že ji máš a co je smyslem tvého sdělení? Škoda v roce 2001 už nabízela Fabii, Octavii a zavánělo to Superbem. Kia má ještě co dohánět.
19. 12. 2014 11:46
Re: Ábíčko
Ještě že nemám na výdechu předního blatníku chrom :-)
19. 12. 2014 11:44
Re: Ábíčko
U tý se nepovedla ani motoricko-pohonová konfigurace...

Nechápu to. BMW by se mělo nejdřív prezentovat R6 v benzínu a se zadním náhonem, teprve potom bych nabídnul k testování "d" a xdrive...stylem: Jó, abych nezapomněl, tohle umíme samozřejmě taky.
Divná PR politika.
19. 12. 2014 11:43
Re: Obludka
...bohudík... :-)

Btw.: srovnávat zde design nový Q7, kterou nikdo z nás ještě v reálu neviděl je tradičně mimo terč. ;-)
Avatar - praděda7
19. 12. 2014 11:41
Re: Není to zlé
Hlavním trhem pro X5 jsou USA. Právě proto se tam i vyrábí a do Evropy se dováží. A Američané vždy byli na velká auta s měkkým podvozkem. Proto je X5 v základním provedení takové jako je. M sportovní paket řeší problém houpavého X5 pro Evropu.
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 11:40
Re: Obludka
ja mam feliciu z roku 2001 ( r.v. maj 2001 ;-) ) cuduj sa svete ma "iba" 13,5 roka

kia aj skoda su dnes uz na spici doby a ako rychlo tento stav dosiahli s tym sa vazne nemam cas zaoberat.... ak dovolis
19. 12. 2014 11:39
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Ty jsi dnes snad za "zlyhosouseda" >:-[] :yes:

Trefa!
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:38
Re: Obludka
Já narozdíl od tebe do těch showroomů zavítám >:D

Jenže Felicie se vyráběla před 20 lety, To sorento ani né před 7mi.. .ale dobře, už Kii chválit za pokrok nebudu, když ti to vadí >:D

Fabii porovnávám s Fabii a tam první generace dost válela hlavně interiérem.
19. 12. 2014 11:37
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Podívej se na profil a máš jasno. Wannabe. >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:36
Re: Obludka
Mne se z tohoto trojlístku vozů vždy líbil Touareg v jakékoliv generaci, naprosto tě chápu. Q7 mi přijde jako nejohavnější SUV na trhu... vypadá jak minibus >:D Je monstrózní >:D
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:35
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Máš samozřejmě pravdu, jen sem chtěl upravit tu obecnou tezi o kompenzaci nedostatků silným vozem >:D
Avatar - 3_diamanty
19. 12. 2014 11:31
Re: Obludka
pri teste novej fabie si potom spomen na feliciu a nezabudni zdoraznit jej gumove rizeni a predpotopnu konstrukciu ..... ( asi tolko dodatok k staremu sorentu ) ;-) ....

viac by som uz pozeral na sucasnost... ;-)

PS: neboj v showroome uz dnes ziadne stare sorento nekupis a ani feldy....
19. 12. 2014 11:30
Re: dotaz pro pana Mičku
Pod jakým článkem to bylo? Dík.
Avatar - Emel
19. 12. 2014 11:26
Re: Obludka
Myslím, že vývoj celého trojlístku Q7 Cayenne Touareg probíhal pod taktovkou Porsche... a já musím říct, že je mi trošku kuriozně Touareg z těch tří nejbližší (i když teda Cayenne se s novou generací hodně zlepšil, ale já v tom přesto pořád vidím 911 naroubovanou na gazíka.
Avatar - Emel
19. 12. 2014 11:24
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Ta úvaha je obecná... pokud najedu 10.000 za rok, tak je klidně můžu strávit v prémiovce, aniž bych nějak zvlášť riskoval nepřiměřené servisní náklady. Mně osobně by radost udělalo 335i, ale pokud někomu dělá radost X5, tak nic proti tomu.

Zuřivě blikat na tebe může stejně dobře frajer v nové Octavii TDI jako v patnáctileté prémiovce, ta auta za to úplně nemůžou, viz diskuse o paku za volantem na blogu :-) .
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:22
Re: Obludka
Touareg je jedno z mála aut, které se s prémií může rovnat, má tu šířku nabídky motorů a ve vyšších výbavách je i celkem luxusním vozem. Používá techniku Audi. Chápu jak to myslíš, ale reálně ta auta jsou od sebe ještě kus cesty ve prospěch Touarega.

Dizajn sem nepleť, ten je individuální :-) Oni reální konkurenti jsou, jsou to velká SUV, ale kdo má peníze a chce se i hezky svézt (rozuměj je zvyklý na nějaký standard), tak asi po Sorentu koukat nebude.

A to srovnání se ti snažím vysvětlit a pochválit Kii, jaký udělala krok a to skoro jen mezigeneračně.
19. 12. 2014 11:20
Re: Kombinace barev
Co máš proti karbonovým krytkám zrcátek? ;-)
19. 12. 2014 11:19
Re: Tučná modelka
To je hnedle lepší. Ty zimáky jsou moc malé a v té hmotě okolo se úplně ztrácí.
Avatar - simon_sez
19. 12. 2014 11:19
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
tu mas jednu "vkusnu" 4ku:

[odkaz]
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:18
Re: Tučná modelka
Tak to si objevil Ameriku >:-[] 90% to auto nikdy naživo neuvidí a dalších 5%, které ho uvidí, ho stejně nekoupí >:D

Mne zajímá, jak to dopadlo, Kia se dost zlepšila a jsem zvědav, jak se Hyundai dorovná a tohle je první "vlašťovka" :-)
Avatar - fOE
19. 12. 2014 11:14
Re: Není to zlé
Podle mne ti unika pokud jde o velikost jedna zasadni vec. Kdyz pominu, ze auta obecne jednoduse rostou, tak kdysi mnelo BMW jen jedno X, prave X5. Tim se snazilo zalibit vsem (co na nej meli). Dnes mas velikosti vic a velikost puvodni X5 pomalu zastupuje aktualni X3. Chces li "malou X5" tu moznost tu mas (a za sebe rikam ze podobnost poFL X3 s aktualni X5 mi az vadi) a tim tu i vznika prostor na to aby X5 rostla. Nemusi byt primerene velka, muze byt rovnou velka. Ale chapu ze se ti nelibi. SUV obecne nejsou ani muj salek kavy, ale jinak s X5 problem nemam.
Avatar - woody-alien
19. 12. 2014 11:09
Re: dotaz pro pana Mičku
Nikdo z těch, kdo sledovali legendární popravu X6 v Top Gearu, by to nečekal. ;-) Jak jsi správně napsal, každý se učí....
Avatar - Emel
19. 12. 2014 11:04
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
...a i tam je ta paušalizace nebezpečná. Při malém nájezdu... proč bych si nekoupil pár let staré 335i za cenu Octavie, jsem kvůli tomu nutně pozér? Nakonec, své BMW jsi taky nekupoval nové, ne?
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 11:00
Re: Obludka
Neber to špatně, Sorento není zlé, ani Santa Fe, ale do společnosti prémiovek jim chybí motory a zpracování.I když Santa Fe/Sorento je na pomyslné špičce korejských automobilek, to musím uznat. První Sorenta byly ale uvnitř horší než francouzi 90. let, vše gumové, řízení, řazení... teď je to velký krok, ale ještě jim pár kroků chybí na srovnání s TOP v automobilovém prýmyslu.
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 10:58
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Jasně, řeč je nutně o nových autech, premiové ojetiny a jejich kupci, to je zcela jiná kapitola. ;-)
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 10:55
Re: Ábíčko
Ty novinářský auta nejspíš konfiguruje nějakej bmw masochista, to jinak není možný, posledně ta žlutá performance paket 4er, to byl taky takový zprasek. :-O
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 10:55
Re: Obludka
Sorento do tého vybrané společnosti bohužel nepatří....
19. 12. 2014 10:52
Re: dotaz pro pana Mičku
:yes: :-) spadla mi čelist taky...
19. 12. 2014 10:48
Re: Ábíčko
...promiň ale to je barva? >:D
19. 12. 2014 10:47
Re: Není to zlé
To není její případ, souhlas. ;-)
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 10:46
Re: Ábíčko
Koukám, to je takovej empaket pro chudý :D:D Na Felicii to vypadá drsnějš!
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 10:43
Re: Tučná modelka
Já sem tam fakt šel a nebyla na krámě! >:D Prej až na vánoce >:D Ale upřímě zas až tak nezajímá, jsem jen zvědavej, jestli je to fakt takovej zázrak >:D
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 10:42
Re: Ábíčko
Přesně tak, m-paket proč ne, ale performance paket na X5 je dost bizarní záležitost, a v téhle kombinaci barev a na těch malých kolečkách, prostě komické autíčko. >:D ;-)
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 10:38
Re: Tučná modelka
Dobrý den,

s otázkou se prosím obraťte na pana Tomáše Kovaříka, šéfredaktora Auto.cz. Redaktoři testovací auta neplánují.
Avatar - woody-alien
19. 12. 2014 10:32
Re: Ábíčko
Náhodou, já mám rád nalepovačky z ABC. Ale lepím si je teda na Fordy. Sportovní výdechy a tak, znáš to. [odkaz] >:D
Avatar - CarlosOstrava
19. 12. 2014 10:32
Re: dotaz pro pana Mičku
Nedalo mi to a podíval jsem se na mobilu...dobrá, beru zpět, tohle jsem nečekal...
X6 tedy vysoko nad očekáváním! :yes:
19. 12. 2014 10:27
Re: Není to zlé
To jsou obecně vlastnosti prémie a celej jejich byznys na tom stojí. ;-)
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:27
Re: Kombinace barev
Asi tak. K dokonalosti uz chybi pouze karbonove kryti zrcadek. :-)
Avatar - CarlosOstrava
19. 12. 2014 10:18
Re: dotaz pro pana Mičku
Díky, podívám se, ale bohužel v práci mi tato videa nejde spustit... :-(
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 10:03
Re: dotaz pro pana Mičku
Tak on tam ty auta vysloveně nikdo nežene, někdo by třeba X5 mohl brát jako vysoké kombi :-).

Ale s tím SAV a SUV je to poměrně jednoduché. Pokud nějaká automobilka řekne, že je třeba sedan s plastovými lemy blatníků prvním XYZ na světě, tak s tím z marketingového hlediska může operovat, i když pro všechny ostatní to bude pořád sedan. Tak to aspoň vidím já.
Avatar - CarlosOstrava
19. 12. 2014 09:59
Re: dotaz pro pana Mičku
Děkuji za odpověď.
myslel jsem si, že X6 je v terénu ještě nepoužitelnější než X5, proto dostala označení SAV, no každý se učí... ;-)
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 09:58
Re: dotaz pro pana Mičku
Dobrý den,

BMW uvádí, že X5 v roce 1999 debutovalo jako první SAV na světě. Jinak by ale všechny modely X měly být SAV :-)
Avatar - Emel
19. 12. 2014 09:51
Re: Kombinace barev
A ty karbonové ploutvičky... >:D
Avatar - CarlosOstrava
19. 12. 2014 09:47
dotaz pro pana Mičku
Vždy jsem měl za to, že SAV je X6 a SUV je X5....nebo v Mnichově všechny vysoké čtyřkolky značí SAV?

Děkuji za odpověď.
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 09:39
Re: Tučná modelka
Já v 18ti okopal kola za 25 a táta mě přizabil >:D Chápu >:-[]
Avatar - Honza Mička
19. 12. 2014 09:37
Re: Tučná modelka
Taky někde zkuste okopat kola za 130 tisíc, že jo... >:D
Avatar - Ozzman
19. 12. 2014 09:34
Re: Tučná modelka
Je mi jasné, že jsou to asi zimáky, což právě s tím oplastováním působí celkem vtipně, jenže na druhou stranu.... "zima se nestydí", takže na parádu času dost do jara ;)

Ono asi na jednadvacítkách by to v tom sněhu nebylo úplně ono >:-[]

edit: Kdyby sníh byl samozřejmě :D
Avatar - white label
21. 12. 2014 00:03
Re: Marnotratnost
Jo, Leon Cupra i Scirocco R mají zrychlení o něco lepší, Scirocco R(dsg) přesně o 0,4 s.
A Golf R(4x4/dsg) je lepší o celou jednu sekundu, na toho X5 nestačí ani s M50d (rozdíl 0,4s) a s osmiválcovým benzínem 50i(450 PS) se mu v tomto ohledu "pouze" vyrovná.
Avatar - white label
20. 12. 2014 23:54
Re: Marnotratnost
X5 40d zrychlí (0-100) o 1s rychleji, než O3RS a maximálku má naopak o 8 km/h horší.
20. 12. 2014 22:56
Opravdu otřesný design
Obecně mě design BMW neuchvacuje.

Ale tohle je skutečná hrůznost. Při tom normální X5 vypada na SUV dobře.
Avatar - white label
20. 12. 2014 16:34
Re: mal somtú česť s novou X5..
Jo, viděl jsem vystavené dvě nové X5/X6 a ta X5 byla už opticky podobně blbě nakonfigurovaná jako tahle, černé ledvinky v kombinaci s kovovým leskem kolem oken apod.
Avatar - white label
20. 12. 2014 14:31
Re: mal somtú česť s novou X5..
Možnosti konfigurace jsou samozřejmě na pochvalu, otázka je, jestli je možnost to všechno vyzkoušet v praxi, aby měl člověk představu o důsledcích dané konfigurace a nezjistil to až při první jízdě se svou (už zaplacenou) X5.
Avatar - white label
20. 12. 2014 14:09
Re: mal somtú česť s novou X5..
Adaptivní podvozek zřejmě výrazně pomůže (nejel jsem ho), ale nenabízí se tak dlouho, jak dlouho se X5ka vyrábí. Postupně se komfort podvozku zlepšuje i u základu, samozřejmě záleží i na rozměru a konstrukci (RF) pneumatik.
Avatar - white label
20. 12. 2014 12:47
Re: mal somtú česť s novou X5..
Jak se mi minulá X5 líbila víc, než X6, tak teď se to obrátilo.
Exterier X5 je nepovedený (na rozdíl od interiéru), taková velká X3 v tom špatném "slova smyslu".
Relativní nekomfort podvozku se táhne s "SAV/SAC" (a díky RF vlastně celým portfoliem BMW) od začátku, možná proto alibisticky vymyslel marketing BMW tohle označení, aby nemohl být komfort SAV/SAC přímo srovnáván s konkurenčními SUV. >:-[]
Myslím, že jste nakonec vybrali v podstatě dobře.
Avatar - AUDIRS6
19. 12. 2014 15:45
Re: Za pár mesiacov...
8-s ?
Prečo by som to robil ?
Tí, čo ma tu poznajú vedia, že som síce fanúšik, ale snažím sa udržať si aj trochu objektívneho nadhľadu. Ak si pozrieš aj dávnejšie diskuie zistíš, že keď treba, dokážem kritizovať aj vo "vlastných radoch". ;-)
Avatar - AUDIRS6
19. 12. 2014 12:42
Re: Za pár mesiacov...
ale noooo ;-)
Asi si ma pozorne nečítal ;-\
19. 12. 2014 11:48
Re: Obludka
Ale kdeže. Pro někoho fotka jak fotka. Co by nesrovnal. >:D ;-)
19. 12. 2014 11:22
Re: Tučná modelka
Vždy je nejlepší si to auto jít vyzkoušet osobně a na testy se vybodnout. Každý má jiné preference, každý čeká něco jiného.

Ale jak už jsi napsal, tady až tak o auto jako takové nejde...
19. 12. 2014 11:10
Re: Tučná modelka
Mi to stejně připadá, že tu lidi čekají jen na to, aby pak mohli zepsout testéra. Ať už bude výsledek jakýkoliv.
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 11:00
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
A co když je praktickým důvodem kombinace, ta nejběžnější, tj. většinou silnice, občas mimo ně? Zkoušel jsi někdy jet defenderem po silnici víc než padesát km?
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 10:51
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Hm, tobě stačily dvě věty. ;-) :yes:
Avatar - Dinar
19. 12. 2014 10:51
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Můžeš říct, že je něco ošklivé, když se ti to nelíbí, proč ne, taková ta předposraná a pokrytecká politická korektnost je to co nás zabíjí, souhlas.

Ale kategorická prohlášení, že koupí X5M si někdo něco kompenzuje apod. ta jsou z jiného ranku, to není kategorie líbí nelíbí, tady paušalizuješ, hodnotíš něčí chování jen na základě svých preferencí. Navíc tipuju, že bez zkušenosti s kritizovaným autem. X5M není nic racionálního, ale je to impozantní mašina, mám radši placatá auta, ale musím uznat, že i jízda se splašeným žebřiňákem umí být silným řidičským zážitkem, to auto má něco do sebe, i když to do sebe je z jiného šuplíku než třeba zážitek z jízdy caymanem nebo jinou malou plackou.
Avatar - fOE
19. 12. 2014 10:46
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Samozrejme ze se ti to muze nelibit, muze se ti to primo hnusit. Ale rict, ze nekdo kdo si poridi X5 je snob nebo si musi neco automaticky kompenzovat je takove "jednoduche". ;-)
19. 12. 2014 10:17
Re: dotaz pro pana Mičku
V některý diskuzi pod testy z tohoto týdne přidal Dinar video z rozoranýho pole, jak na něm řádí právě X6...nejdřív jukni a pak něco k nepoužitelnosti ;-)
19. 12. 2014 10:13
Re: Tučná modelka
Možná by bylo lepší, kdybys ji zašel otestovat sám. A postřehy vylepil na blog. ;-)
Avatar - white label
28. 12. 2014 00:20
Re: Obludka
Takže Toyoyta to s Lexusem udělala chytřeji, než před ní VW s Audi?
U Toyoty si asi chytřeji řekli: "A ejhle, když to funguje u VW/Audi, proč by to nemohlo fungovat podobně i u nás. ;-)
Avatar - AUDIRS6
19. 12. 2014 12:21
Za pár mesiacov...
...to bude mať podľa mňa X5 tažké : bude tu nová Q7, ktorá sa podľa prvých "papierových" parametrov bude môcť X5-ke smelo postaviť. Keď do nej pribudne aj výkonovo porovnateľný ( rozumej silnejší viacturbový ) dízel, nastanú pre túto konkrétnu špecifikáciu ťažké časy.
Interiér - všimli ste si, ako sa BMW snaží interiérovo priblížiť Audi ? >:D
Len, ono to akosi stále nestačí: architektúra - OK ( až na ten zrezaný tablet >:-[] ) , materiály dajme tomu OK, ale niektoré špecifické prvky - volič prevodovky, tlačítka výstražných blinkrov medzi výduchami klimatizácie...plus pár drobností, - tam by ešte Bawor mohol trochu popremýšlať...( keď si pozriete spy-foto novej 7er na WCF, uvidíte, že volič prevodovky sa zmení - a to na oveľa krajší a kvalitnejšie vyzerajúci ! ).
V teste som nepostrehol, či sa aj tento Bawor snažil dotvárať zvukovú kulisu motora pomocou reproduktorov v interiéri - Audi to nemusí - jej podobne silné BiTDi to robí priamo špeciálnymi membránami v tlmičoch výfuku.
Jazdné vlastnosti - tam to bude zaujímavé: Nový podvozok Q7 totiž ponúkne všetky podobné fičury ako X5, plus bude možné objednať riadenie všetkých 4 kolies ! To, čo tento systém dokázal s niektorými obyčajnými autami, ma napĺňa veľkými očakávaniami.
K exteriéru sa ani moc vyjadrovať neidem: Každý má rozum a slobodnú vôľu...Takže je na každom zvlášť, či si nakonfiguruje auto tak ako v teste, alebo trochu primeranejšie ;-\
Môj záver ? - pravdupovediac - nemám :-! Ako som už uviedol vyššie, je to každého slobodný výber. Auto to môže byť dobré, ja by som si ale počkal, porovnal a potom pravdepodobne vyberal "vedľa" ;-) - uvidíme za pár mesiacov. ;-)

Blíži sa koniec roku, teda začiatok nového a preto by som tento príspevok ešte orientoval k testovaniu áut.
Po tom, ako som si včera mohol prečítať o "obéznom" Mondeu ( a tiež C-klasse ) na konkurenčnom serveri, navrhujem redakcii zamyslieť sa nad nasledujúcimi vylepšeniami v testovaní áut od budúceho roku:
1. Váženie : Myslím, že by nemal byť problém, po prevzatí auta dotankovať ho do plna, doliať všetky prevádzkové kvapaliny na max.( voda v ostrekovačoch...), zobrať to auto do nejakého "kovošrotu" alebo "autovrakoviska" - neviem, kde máte nablízku niečo podobné, kde je možné auto odvážiť. Tomuto ponúknuť malinkú reklamu (...bla, bla, hmotnosť sme zisťovali na certifikovanej váhe vo firme XY, ktorá sa okrem iného zaoberá...blaa, blaa...) , a vďaka tomuto vedieť presne vyrátať prevádzkovú hmotnosť podľa EU. Teda - prerátať a odrátať z hmotnosti 10% PHM, plus dorátať 75 "EU"kg ;-)
Hneď by bolo jasné, že koľko prihodila na vrch príplatková výbava, koľko teda ostáva z "papierovej" užitočnej hmotnosti na reálnu...Hlavne pri rodinne orientovaných autách toto môže byť veľká výpovedná hodnota pre záujemca, ktorý len dosť ťažko má počas testovacej jazdy u dílera možnosť nasimulovať "dovolenkovú" konfiguráciu svojho budúceho auta ! Plus - otestovať zmenu v jazdných vlastnostiach - teda auto XY, s motorom GH Vám na bežné jazdenie v 2och postačí, ale pri plnej záťaži by ste sa mali pozrieť po inom motore - silnejšiom. Plus - jazdné vlastnosti počas krízových situácií - nieje hádam problém, obsadiť auto 4 osobami, plus nejaké tie kanistre s vodou do kufra a vyskúšať "hendling" a napísať z toho pár riadkov...Či ? ;-)
...aby sa nestávali podobné fau-pax, ako s tým Mondeom, ktoré pri plnom naložení na rovnej ceste šúchalo zadnými pneumatikami o blatníky !!!
Toto bol len môj - myslím, že dosť obsiahle popísaný systém merania reálnej hmotnosti vozidla.
Predpokladám - a hlavne pre tých, ktorí z Vás majú väčší prehľad, kde sídli redakcia ACZ, bude zase vhodné vymyslieť im nejaký štandardizovaný "okruh", na ktorom by sa merala spotreba: Nejaký "mestský okruh", potom nejakú trasu ktorá by bola "mimomestská" a návrat na "základňu" po diaľnici ;-)
Plus - všetko čo Vás napadne, dopíšte pod toto moje vlákno.
Nech si to redakcia môže pozrieť súvisle a možno sa niečo z toho fakt aj uchytí a v novom roku budeme vďaka tomu čítať ešte komplexnejsšie testy.
Ďakujem ! ;-)
19. 12. 2014 10:24
Není to zlé
Osobně SUV moc nemusím, moc toho na silnici nepředvedou v terénu taky nic a vypadají jak almary.

X5 se co do designu povedla. Malý problémek je v tom, že pokud to auto má i aspoň nějak jezdit, je nutný příplatkový podvozek a minimálně třílitrový diesel. Bez nich je to tragédie. Ale to se člověk ještě nerozhlédl a neposadil do interiéru. Takže opět třebná hromada příplatků za lepší volant, sedadla a nějaká komfortní výbavička. Pak se člověk koukne na cenu začínající dvojkou poškrábe se na hlavě a tak nějak vychladne.

Ale auto umí vypadat pěkně, to zase jó.
19. 12. 2014 10:17
Re: ano, podobná ztučnělá přetechnizovaná arogantní zbytečná
Ne, ten kkt pouze zavidi...