Ojetiny
Ozzman
>:D na nasom parkovisku >:D "Dál mé zkušenosti nesahají".... >:D tím bych to uzavřel.... netřeba vysvětlovat:D
Pavel194
Ono kdyz kvuli emisim se do konstrukcne starsiho motoru leje olej 5w40 tak se neni cemu divit, ze ten olej zere. Tento motor byl puvodne konstruovan pro 10w40, ja to do sve 407 leju a nepapne si ani deci, najeto 152000km, r.v. 2010.
Dynamika u 1.8 mi nepripada horsi nez u ostatnich atmosferickych benzinu, pro mne plne dostacujici a pokud chci rychle, je treba motor vice tocit. Dvoulitr by byl asi vhodnejsi. Zajimavosti je zrychleni jednotlivych benzinovych motoru pro sedan:
1.8 16V (92 kW, 163 Nm) - 10,3s
2.0 16V (103 kW, 200 Nm) - 9,1s
2.2 16V (120 kW, 220 Nm) - 9,0s
3.0 V6 (155 kW, 290 Nm) - 8,7s
Tak, ted je otazkou jak moc rychla je 1.8 nebo jak moc pomale jsou silnejsi motory?
Prostor na prednich sedadlech je ukazkovy, v zadu je to v zhledem ke tride slabsi, ale pri svych 197cm se za sebe posadim, ale koleny se dotykam predniho operadla. Tak srovnani "Prostor pro kolena připomíná kategorii kupé s uspořádáním 2+2" mi prijde hodne kriticke. V clanku se zapomeli zminit o sirce v oblasti ramen, v dane tride patri k nadprumeru. S mistem nad hlavou problem nemam jak v predu tak v zadu. Zavazadlovy prostor je pro naprostou vetsinu lidi dostacujici.
Dynamika u 1.8 mi nepripada horsi nez u ostatnich atmosferickych benzinu, pro mne plne dostacujici a pokud chci rychle, je treba motor vice tocit. Dvoulitr by byl asi vhodnejsi. Zajimavosti je zrychleni jednotlivych benzinovych motoru pro sedan:
1.8 16V (92 kW, 163 Nm) - 10,3s
2.0 16V (103 kW, 200 Nm) - 9,1s
2.2 16V (120 kW, 220 Nm) - 9,0s
3.0 V6 (155 kW, 290 Nm) - 8,7s
Tak, ted je otazkou jak moc rychla je 1.8 nebo jak moc pomale jsou silnejsi motory?
Prostor na prednich sedadlech je ukazkovy, v zadu je to v zhledem ke tride slabsi, ale pri svych 197cm se za sebe posadim, ale koleny se dotykam predniho operadla. Tak srovnani "Prostor pro kolena připomíná kategorii kupé s uspořádáním 2+2" mi prijde hodne kriticke. V clanku se zapomeli zminit o sirce v oblasti ramen, v dane tride patri k nadprumeru. S mistem nad hlavou problem nemam jak v predu tak v zadu. Zavazadlovy prostor je pro naprostou vetsinu lidi dostacujici.
baracudaj
Zvláštní, já mám tu výztuhu úplně čistou bez rzi, že by bourané a druhovýroba?
To víš nápravnice tomu rezavět nebudou jako ta zadní u Octavie II ;-). Ono není důvod jak přední, tak zadní je z hliníku včetně těhlice, některých ramen atd.
S tím názorem na design jsem to také nepochopil, proč se to objevilo v hodnocení záporů.
To víš nápravnice tomu rezavět nebudou jako ta zadní u Octavie II ;-). Ono není důvod jak přední, tak zadní je z hliníku včetně těhlice, některých ramen atd.
S tím názorem na design jsem to také nepochopil, proč se to objevilo v hodnocení záporů.
Emel
Jakákoli mainstreamová konkurence je prostornější. Aby bylo v kombíku střední třídy tak málo místa je prostě nevídané a je to jasné mínus.
Přední převis vypadá blbě, ostatní konkurence tím tolik netrpěla.
Odkládacích prostor je málo, určitě míň než u Octavie, když už tedy cítíš potřebu vymezovat 407 proti Octavii. Jestli to vadí je věc jiná.
Přední převis vypadá blbě, ostatní konkurence tím tolik netrpěla.
Odkládacích prostor je málo, určitě míň než u Octavie, když už tedy cítíš potřebu vymezovat 407 proti Octavii. Jestli to vadí je věc jiná.
Emel
Nevábný interiér? Hele, až na trošku přetlačítkovaný středový panel se mi s 407 jezdilo dobře - výborné (polokožené) sedačky, skvělý volant...
Prostorově to nebyl žádný zázrak, tak málo místa vzadu na hlavu v kombíku střední třídy už jsem dlouho neviděl... ale jinak bych bez váhání sáhl po 407 - to auto se překvapivě dobře řídilo.
PS: bylo to 2.7HDI s automatem
Prostorově to nebyl žádný zázrak, tak málo místa vzadu na hlavu v kombíku střední třídy už jsem dlouho neviděl... ale jinak bych bez váhání sáhl po 407 - to auto se překvapivě dobře řídilo.
PS: bylo to 2.7HDI s automatem
Auto CZ
závady: Velmi málo místa ve druhé řadě sedadel (v podélném směru, u sedanu i ve svislém) - neviem či napr. bmw 3er a 5er nemá toho miesta ešte o poriadny kus menší? >:D ináč to treba brať ako dezinformáciu
- snad až příliš dlouhý přední převis - neviem či podobné ročníky ako alfa 159 nemali ešte dlhší predný previs, ale to bola na tú dobu bežné štylistiské riešenie
- nevkusný vzhled - neviem či náhodou to auto vyzerá nadčasovo a práve dnes ešte pôsobí zaujímavo (rovnako nevkusná je potom laguna, mondeo, croma, s prepáčením aj Oktávia je hrbatá obluda a nikto ma nepresvedčí...)
- neúčinné hlavní světlomety (pokud se nejedná o xenony) - treba ísť na očné, tu nevidím iný komentár
- nedostatek odkládacích míst v kabině (objektivně skoro žádné) - objektívne poviem, že odkládacie miesta sú, a dokonca je ich viac ako mala oktávia II
- průměrné dílenské zpracování - spracovanie bolo na svoju dobu v danej cenovej triede štandardné, zase niekto povedal poriadnú blbosť
- dražší originální díly - hliníková kapota je určite drahšia, možno nejaká elektronika, ale ceny dielov sú azda dané výrobcom dielov, a neviem, či sada sviečok na benzín Golf za 2400 Sk nie je extrém, alebo spodné rameno na FI za 350 € ..
V podstate dať v piatok takýto článok má skôr PR úmysel, ale 407 si určite nekupuje penzista (ten má na výber krásavice Thalie a Fabie ...).
- snad až příliš dlouhý přední převis - neviem či podobné ročníky ako alfa 159 nemali ešte dlhší predný previs, ale to bola na tú dobu bežné štylistiské riešenie
- nevkusný vzhled - neviem či náhodou to auto vyzerá nadčasovo a práve dnes ešte pôsobí zaujímavo (rovnako nevkusná je potom laguna, mondeo, croma, s prepáčením aj Oktávia je hrbatá obluda a nikto ma nepresvedčí...)
- neúčinné hlavní světlomety (pokud se nejedná o xenony) - treba ísť na očné, tu nevidím iný komentár
- nedostatek odkládacích míst v kabině (objektivně skoro žádné) - objektívne poviem, že odkládacie miesta sú, a dokonca je ich viac ako mala oktávia II
- průměrné dílenské zpracování - spracovanie bolo na svoju dobu v danej cenovej triede štandardné, zase niekto povedal poriadnú blbosť
- dražší originální díly - hliníková kapota je určite drahšia, možno nejaká elektronika, ale ceny dielov sú azda dané výrobcom dielov, a neviem, či sada sviečok na benzín Golf za 2400 Sk nie je extrém, alebo spodné rameno na FI za 350 € ..
V podstate dať v piatok takýto článok má skôr PR úmysel, ale 407 si určite nekupuje penzista (ten má na výber krásavice Thalie a Fabie ...).
_Karel_
Je docela vtipný, když redaktor a dotazovaný "odborník" mají tak podobný názor na motor 1,6HDI :-O
Ale jinak pěkný test.
Ale jinak pěkný test.
KANKUNEN
ale jaksi si toho nevšimli u PSA. Doporučuji PSA vybrat před vývojem modelu vybrat 10 náhodných lidí z ulice a zbaví se 90% nesmyslů.
_Karel_
Hele- co ti vadí na "průměrné dílenské zpracování", když sám říkáš v další větě totéž?Průměrné se snad nerovná standardní?
Souhlasím, že hodnocení vzhledu je dost mimo.
Souhlasím, že hodnocení vzhledu je dost mimo.
ANAKRA
407 mám v sedanu s benzínovým 3.0 V6 a nemohu si vůz vynachválit :yes: Excelentní ticho v interiéru, plynulý zátah motoru, pohodlí.....to jsou nejsilnější pocity. Strach jsem měl z těžkého motoru v přední části a následné nedotáčivosti, pár natvrdo projetých zatáček ale obavy hned rozpustily :-)
michalpneu
tam je to ale dole dělaný jinak. Ten převis u superba sice je jen o malinko kratší, ale není prověšený jako u 407 a navíc se u ní dole ještě snižuje, takže ten nárazník krásně urveš při coucání. navíc hned od lemu blatníku se stáčí směrem k nárazníku, ale u 407 jde ven před kola. v tom je ten rozdíl. a v mnoha případech má rozdíl i 5 cm velký vliv na to, jestli někde zadrhneš nebo ne. v neposlední řadě má 407 světlou výšku 136 mm a superb 139 mm.
Ale je fakt, že díky tomu převisu to auto má velmi dobré aerodynamické vlastnosti a velmi dobře sedí, to je fakt.
Ale je fakt, že díky tomu převisu to auto má velmi dobré aerodynamické vlastnosti a velmi dobře sedí, to je fakt.
Tycoon
Dělá se v benzínu, po faceliftu začal dokonce i český dovozce nabízet obě benzinové verze. Ale jelikož s těmi motory bývaly problémy, tak prý prodejci zákazníkům říkají, ať to raději nekupujou.
Zajda555
Nechápu,jak nějaký "odborník" může tohle říct,je to otázka vkusu každého z nás a takovéto jednostranné hodnocení se mi nelíbí. Vůz mám tři roky a zatím mi tohle nikdo neřekl,ba naopak,všem se moc líbí. Pán má asi patent na design :no: Zajmalo by mě,čím tento estet jezdí!
Tomas Dusil, auto.cz
V zásadě nemáte pravdu, Kdyby víceprvkové nápravy neměly žádné výhody, asi by je nedělali. Oproti torzní příčce jsou o dost dražší. K té nedotáčivosti. Každé běžné auto, co jezdí po silnici je v principu nedotáčivé. I BMW M3/M4. To že někdo záměrně utrhne zadní kola do driftu je jedna věc a předpisově plynule najetá zatáčka věc druhá. Třeba v USA je populární měřit auta při jízdě na kruhové dráze, přičemž se měří boční zrychlení (skidpad) a hodnotí se chování v mezní situaci. Snad jsem ještě nečetl test na auto, kde by nepsaly, že je na limitu nedotáčivé. Některé jen lehce, jiné těžce. Ale slovo oversteer jsem tam snad ještě neviděl. Takové auto by bylo prostě nebezpečné. Prostě nedotáčivost je sestra stability. Přetáčivě je nastaven třeba monopost F1. Kdysi jsem řídil závodní Ford Fiesta. A ten byl nastavený dost na přetáčivost a věřte, že projet zatáčku na Sosnové aniž bych nešel do hodin bylo docela těžké. Chtělo to mít hodně citu. Kdyby byla takto nastavena všechna běžná auta, bylo by tolik bouraček, že byste nikam nedojel. Jde o to tu nedotáčivost zmírnit, což zadní náprava P-407 účinně dělá. Vůz jezdí dle mého názoru prostě suprově. Lépe než Passat B7, Octavia či Superb.
K těm víceprvkovým nápravám. Existuje celá řada konstrukcí, které se liší zapracovanou kinematikou. :-)
K těm víceprvkovým nápravám. Existuje celá řada konstrukcí, které se liší zapracovanou kinematikou. :-)
wakantanka
To že má niektoré auto odretý predný nárazník je skôr vizitka jeho majiteľa/majiteľov ako auta samotného. Kto s tým nevie jazdiť nech si kúpi off-road na zvýšnom podvozku a s obrubníkmi nebude mať žiaden problém.
baracudaj
Boční partie 407, tvar střechy, boky zadních blatníků zvýrazněné zužující se kabinou směrem dozadu, řešení napojení ploch kolem zadního světla s krásnou odtrhovou hranou. Výrazně skloněné A-sloupky s velkým čelním sklem. Proporce jsou výrazně lepší než u sedanu. Mě design 407 kupé stále baví, je tam dost krásný detailů. Ale chápu, že se lidem nemusí líbit, třeba příď.
Ozzman
Ano, tohle teda nebyla asi zrovna top výbava a na palubce byly tvrdé plasty a ten středový panel byl zvláštní. Když to nebylo v kůži, nebylo to moc hezké... na RC line byla jiná káva :-)
Já sem v té době měl Lagunu II a ta mi přišla trochu lepší jízdně :) Nebudu srovnávat motoricky, tam Peugeot nabízel více možností :)
Já sem v té době měl Lagunu II a ta mi přišla trochu lepší jízdně :) Nebudu srovnávat motoricky, tam Peugeot nabízel více možností :)
baracudaj
Musím říct, že potlačení nedotáčivosti u podvozku 407 je na vysoké úrovni. I když má člověk pocit, že v zatáčce už jede dostatečně rychle, vždy se dá ještě více utáhnout. Přední náprava více zaklekne na vnější kolo a získá další potřebnou přilnavost a s přehledem vykrouží oblouk.
Zadní náprava bude pomáhat tím, že je schopná během svého zdvihu zachovat dostatečné odklony pro správný kontakt kola, ale zřejmě více mění sbíhavost - takže auto více tlačí do zatáčky. V extrému máš pocit, jako kdyby se smýkala, ale to je právě ten efekt stáčení do zatáčky. Je třeba si na to zvyknout, protože limity podvozku jsou prostě dál.
Ale celkově musím říct, že na stabilitě a odolnosti vůči nedotáčivosti se se podílí hlavně ten přední lichoběžník, tam se opravdu nešetřilo.
Zadní náprava bude pomáhat tím, že je schopná během svého zdvihu zachovat dostatečné odklony pro správný kontakt kola, ale zřejmě více mění sbíhavost - takže auto více tlačí do zatáčky. V extrému máš pocit, jako kdyby se smýkala, ale to je právě ten efekt stáčení do zatáčky. Je třeba si na to zvyknout, protože limity podvozku jsou prostě dál.
Ale celkově musím říct, že na stabilitě a odolnosti vůči nedotáčivosti se se podílí hlavně ten přední lichoběžník, tam se opravdu nešetřilo.
Ozzman
Přiznám se, že jsem jeden čas po něm koukal, byla to verze RC line, která měla bodykit, koežené čalounení a 2.2 HDI 125kw. Dost mne zaujala, ale radši jsem ho obešel obloukem. Mimo této TOP verze znám jednaosmu benzín 92kw. Mohu srovnat s předchůdcem 406 1.8 66kw. Na cestu k moři bych bez váhání sáhl po 406 z této dvojice. Pohodlný Peugeotovský podovzek, prostorný interiér, motor nenáročný, sice to nebyl sprinter, ale na dálnici pohodlný. Navíc před faceliftem měla 407 i dost nevábný interiér a ta 406 vypadala lépe. Posaz v 407 byl zvláštně nad palubkou.
Na druhou stranu ta 407 a to především v kupé na silnici dodnes umí působit elegantně i přes její obroooovskou příď >:D
P.s. Mondeo (asi myšleno MK III) se snad vyrábělo až 2001-2007 ne?
Na druhou stranu ta 407 a to především v kupé na silnici dodnes umí působit elegantně i přes její obroooovskou příď >:D
P.s. Mondeo (asi myšleno MK III) se snad vyrábělo až 2001-2007 ne?
3_diamanty
by som si s tym obrovskym prednym previsom ani neskrtol... alebo lepsie povedane... skrtol az moc....
muz mojej sesterky ho ma ( kupil jazdeny pred dvoma rokmi ) ... presne kombik ale v takej bledozelenej metalize taka zvlastna farba....... a cely spodok vpredu ma "zodrety" ..... na nase cesty nic moc... jazdit s takymto rypadlom na to treba aj dobre cesty a parkoviska... inak zvnutra mi prislo hodne malicke..... doslova ze priestorova mizeria vzhladom k rozmerom auta a aj kufor vizualne smiesny prd.... bezna fabka kombi ma vacsi ... hodne podivne vyuzitie priestoru ( ukazka ako sa to nema robit ) .... neprisel som uz dnes tomuto autu na chut a to som mal kedysi peugeoty rad
muz mojej sesterky ho ma ( kupil jazdeny pred dvoma rokmi ) ... presne kombik ale v takej bledozelenej metalize taka zvlastna farba....... a cely spodok vpredu ma "zodrety" ..... na nase cesty nic moc... jazdit s takymto rypadlom na to treba aj dobre cesty a parkoviska... inak zvnutra mi prislo hodne malicke..... doslova ze priestorova mizeria vzhladom k rozmerom auta a aj kufor vizualne smiesny prd.... bezna fabka kombi ma vacsi ... hodne podivne vyuzitie priestoru ( ukazka ako sa to nema robit ) .... neprisel som uz dnes tomuto autu na chut a to som mal kedysi peugeoty rad
Peugeot407
Zdravím,
Manžel se zamiloval do euromiliónů a pravidelně sází online na [odkaz] Už se mu podařilo něco málo vyhrát a chce si pořídit novou káru. Bohužel ji vymění za mého miláčka 407:-(. Mám ale ještě k dispozici na prodej Displej s navigací RD3, neporadíte, kde by se dal nabídnout? Doporučíte nějaký supr vůz, se kterým jste max spokojeni?
Manžel se zamiloval do euromiliónů a pravidelně sází online na [odkaz] Už se mu podařilo něco málo vyhrát a chce si pořídit novou káru. Bohužel ji vymění za mého miláčka 407:-(. Mám ale ještě k dispozici na prodej Displej s navigací RD3, neporadíte, kde by se dal nabídnout? Doporučíte nějaký supr vůz, se kterým jste max spokojeni?
Rodick27
Zdravím,
nevíte někdo proč při naklánění vrže přední náprava??Vyměnil jsem uložení tlumičů,ale nepomohlo to.
nevíte někdo proč při naklánění vrže přední náprava??Vyměnil jsem uložení tlumičů,ale nepomohlo to.
Tomas Dusil, auto.cz
Mimochodem DW12 používá Bosch. Když už chcete něco komentovat, musíte pořádně. :-(
Tomas Dusil, auto.cz
Tak máte pravdu. je tam skutečně Siemens nebo Delphi. Již opraveno. Holt člověk taky všechno neví. Starší verze DW10 měla Bosch nebo Siemens. Asi jsem si to nějak spojil. Díky za upozornění.
Tomas Dusil, auto.cz
Fakt. Mám zato, že DW mají Bosch. Naopak DV má Siemes. No klidně to můžu ověřit v servisním systému. K té polovičatosti. Článek jsem dělal s kamarádem, co pracuje u jednoho dealera Peugeotu v Praze, takže ty informace nemám někde opsané, jako někteří... Navíc si chtěl 407 koupit. Nakonec dal přednost jinému vozu, nicméně si o ní pozjišťoval, co se dalo. (Nakonec to ani neměl moc těžký).
Tomas Dusil, auto.cz
Souhlas. 406 bylo a snad dodnes je skvělé auto. Výborně jezdí, dobře vzdoruje korozi, nicméně v přímém porovnání se 407 je znát její dřívější věk narození. Třeba pasivní bezpečnost. Původní 406 měla 2 hvězdy. Modernizovaná 3. 407 má pět hvězd. Dodnes je tento vůz podle mě hodně bezpečný. Nová platforma je v tomto se 406 nesrovnatelná a z jejíh výhod těží i současná C5 od Citroenu či P-508. Co třeba vadí je fakt, že skvělý třílitr V6 byla tady pouze s automatem. Ve 406 byl i s manuálem. Kdysi jsem s tím jezdil v 406 Coupe a bylo to super svezení.
Pavel194
Ja mam 407 r.v. 2010 a v potkavackach jsou H1 a do dalkovych se davaji H7. Je docela mozne, ze Vami testovany vuz byl havarovany a svetlomety nejsou originalni. Z toho vyplyva i snizena svitivost.
Originalni svetlomety sviti ukazkove.
Originalni svetlomety sviti ukazkove.
Karel6
Snad až na špičkovou přední nápravu a zavedení 6ti kvaltu který 406 nikdy nedostala !, Mě teda 406ka líp sedla , 407 jsem nikdy neskous , 406 byla prostornější , praktičtější , spolehlivější , 2.0HDI 80kW jela líp než 100kW ve 407 a s 2.2 HDI lítala jak TGV . A o designu , hlavně po facelifu ani nemluvě . 406ka ve své době s přehledem zadupala konkurenci , kam se na ni hrabalo , hlavně s HDIčkem , první Mondeo i po faceliftu , Vectra 2 , Mazda 6 , Laguna 1 i 2 a s odstupem doby i Passat B5 před FL ..... 406 bylo asi nadlouho nejlepší auto od Peugeotu a 407 nejhorší
hipisko
407cky sa zase netreba tak bat. Najhorsie to bolo pred prvym faceliftom 2004-2006, najlepsie po druhom FL 2008- (spoznate podla imitacie LED na zadnych svetach), to by som uz radil medzi normalne spolahlive auta.
407 ma na prednych sedadlach miesta dost vela, navyse sedacky sa patri psomenut, kedze su velmi dobre a pohodlne, tu sa nechytaju ani premie.
miesta na zadnych sedadlach je tragicky malo, rovnako tragicky je ale aj napr v honde accord, ci renault laguna, a len malicko viac ponuka bmw5 ci audi a6 (2010)
Kufor 450l sice nie je najvasi, ale pozor, je cca rovnaky ako 605l v oktavke 2 combi. Skodovka pekne zavadza.
nesuhlasim so zlym svietenim, 407 ma h1 ziarovky, ich vymena je snad najjednoduchsi system aky sa ta vymysliet, na prvy krat som to zvladol do minuty, druhu som mal za 20 sekund. Dal som tam Long life ziarovky, ktore maju malo menej svietit ako normalne a praveze perfektnu svietivost reflektorov musim vyzdvihnut, teraz mam grand scenica 3 so xenonmi a tie svietia ocosi horsie ako 407 s H1.
motor 2,0hdi 100kw povazujem za rozumny zaklad, dynamika je presn rovnaka ako mondeo mk4 s 103kw.
podvozok je presny ideal auta strednej triedy, ale napriek tomu ma podla mna horsie jazdne vlastnosti ako mondeo, kedze je 407 uzsia a ma vysoke tazisko a menej tuhu karoseriu koli stresnemu oknu (totalna hlupost, uz to v aute nechcem nikdy mat, koli tomu som si aj nechal ujst scenica 2,0dci), hmotnostou su cca rovnake s mondeom napriek tomu ze mondeo ma o 100kg menej v technicaku.
predny previs je dlhy, nie je to kapitalny nedostatok, ale je to slabe negativum. Mne stacilo posunut drziak SPZtky vyssie, kedze toto je najnizsi bod a predok som uz nikdy potom neskrkol. Viac mi vadil pri zatacani, ci parkovani.
Hluk v pezote je vyssi, mondeo mk4 je na tom citelne lepsie.
Keby som si mal vybrat mondeo vs 407 (lebo su v cca rovnakej cene), tak jednoznacne vyhrava mondeo, az na tie tvrde sedacky, tie by som z pezota vymontoval a dal do mondea :-)
407 sa nehodi ako rodinne auto, skor je vhodne pre par, alebo jednotlivca a pre dlhe trasy. Mne decka kopali do seacky zozadu a preto som 407 aj predal.
Odporucam motor 2,2hd, oficialne ma 128kw, ale realne ma podla pezot fora ovela viac, s autom si ten motor robi co chce. 2,7 je uz tazka a rozdiel v dynamike nie je az taky velky, spotreba je vyssia.
407 ma jeden weak spot pre hrdzu, za listou na 5tych dverach.
Ja som dal inac aj ten 100kw cipnut a potom uz bol vykon velmi znesitelny.
Prave vcera som jazdil tiez cipnute mondeo mk4 a musm povedat, ze dynamika asi rovnaka, pezot vdaka slabsiemu odhlucneniu sa zdal zivsi.
407 ma na prednych sedadlach miesta dost vela, navyse sedacky sa patri psomenut, kedze su velmi dobre a pohodlne, tu sa nechytaju ani premie.
miesta na zadnych sedadlach je tragicky malo, rovnako tragicky je ale aj napr v honde accord, ci renault laguna, a len malicko viac ponuka bmw5 ci audi a6 (2010)
Kufor 450l sice nie je najvasi, ale pozor, je cca rovnaky ako 605l v oktavke 2 combi. Skodovka pekne zavadza.
nesuhlasim so zlym svietenim, 407 ma h1 ziarovky, ich vymena je snad najjednoduchsi system aky sa ta vymysliet, na prvy krat som to zvladol do minuty, druhu som mal za 20 sekund. Dal som tam Long life ziarovky, ktore maju malo menej svietit ako normalne a praveze perfektnu svietivost reflektorov musim vyzdvihnut, teraz mam grand scenica 3 so xenonmi a tie svietia ocosi horsie ako 407 s H1.
motor 2,0hdi 100kw povazujem za rozumny zaklad, dynamika je presn rovnaka ako mondeo mk4 s 103kw.
podvozok je presny ideal auta strednej triedy, ale napriek tomu ma podla mna horsie jazdne vlastnosti ako mondeo, kedze je 407 uzsia a ma vysoke tazisko a menej tuhu karoseriu koli stresnemu oknu (totalna hlupost, uz to v aute nechcem nikdy mat, koli tomu som si aj nechal ujst scenica 2,0dci), hmotnostou su cca rovnake s mondeom napriek tomu ze mondeo ma o 100kg menej v technicaku.
predny previs je dlhy, nie je to kapitalny nedostatok, ale je to slabe negativum. Mne stacilo posunut drziak SPZtky vyssie, kedze toto je najnizsi bod a predok som uz nikdy potom neskrkol. Viac mi vadil pri zatacani, ci parkovani.
Hluk v pezote je vyssi, mondeo mk4 je na tom citelne lepsie.
Keby som si mal vybrat mondeo vs 407 (lebo su v cca rovnakej cene), tak jednoznacne vyhrava mondeo, az na tie tvrde sedacky, tie by som z pezota vymontoval a dal do mondea :-)
407 sa nehodi ako rodinne auto, skor je vhodne pre par, alebo jednotlivca a pre dlhe trasy. Mne decka kopali do seacky zozadu a preto som 407 aj predal.
Odporucam motor 2,2hd, oficialne ma 128kw, ale realne ma podla pezot fora ovela viac, s autom si ten motor robi co chce. 2,7 je uz tazka a rozdiel v dynamike nie je az taky velky, spotreba je vyssia.
407 ma jeden weak spot pre hrdzu, za listou na 5tych dverach.
Ja som dal inac aj ten 100kw cipnut a potom uz bol vykon velmi znesitelny.
Prave vcera som jazdil tiez cipnute mondeo mk4 a musm povedat, ze dynamika asi rovnaka, pezot vdaka slabsiemu odhlucneniu sa zdal zivsi.
kuny
v blahe pameti tohle mel uz i peugeot 306. furt dokola. jak chovani zadni napravy zlepsuje bocni vedeni predni napravy?
del42sa
například takovým, že uložení zadní nápravy respektive elastokinematika umožňuje mírné natočení zadních kol (self-steer rear), které zlepšuje chování vozu při zatáčení.
Tuto schopnost měl už model Citroen Xantia.
[odkaz]
Tuto schopnost měl už model Citroen Xantia.
[odkaz]
Auto CZ
Hladam ako je to na ignisii, tiez to poriadne natiahli a vyrobca radsej ani neudava tieto hodnoty. A rovno pozeram, ze astra sa tiez poriadne vytiahla, a to ma byt mestsky kompakt. Takze az tak s tymi prevismi to bude asi uplne bezne, ze pri zatoceni do garaze si budeme nadbiehat na tri krat.
kuny
hele, ole, nechytej za slovicko. fokus samozrejme prvni nebyl, pouze byl tim prvnim medializovanym po nemz vsichni mohutne zavadeli viceprvek v nizsi stredni. coz je fakt, tak to netrhej z kontextu.
porad jsi neodpovedel na otazku, jak snizuje nedotacivost vozu viceprvek vzadu. tak se posnaz pouzit sedou kuru mozkovou a ne stacet diskuzi stranou. tady nejses v politicke debate, nehrajeme tady na KO, meli bychom hledat fakta.
porad jsi neodpovedel na otazku, jak snizuje nedotacivost vozu viceprvek vzadu. tak se posnaz pouzit sedou kuru mozkovou a ne stacet diskuzi stranou. tady nejses v politicke debate, nehrajeme tady na KO, meli bychom hledat fakta.
kuny
tak znovu jeste jednou: jakym zpusobem viceprvkova naprava vzadu snizuje nedotacivost vozu (to je to, mezi co dal autor clanku rovnitko a zaroven jedina otazka na kterou se ptam).
Ondris
Já jsem to auto měl fakt rád - v kombíku s automatem a 2.7 HDi jsem najel během dvou let necelých 60 tisíc a nemůžu proti němu říct křivý slovo. Příjemný jízdní vlastnosti, přijatelná spotřeba, vepředu prostor OK, super sedačky, trochu línější převodovka. Spolehlivost bez připomínek, odešel jen kompresor klimy.
Co se týče předního převisu, musím ale souhlasit - v Kunraticích jsem ho na příčnym přejezdu u té stodoly vlastní blbostí urval a i jindy jsem škrtal opravdu často.
Co se týče předního převisu, musím ale souhlasit - v Kunraticích jsem ho na příčnym přejezdu u té stodoly vlastní blbostí urval a i jindy jsem škrtal opravdu často.
homat1
ano, redaktor odvedl polovičatou práci, tak třeba informace o comonrail Bosch tak trochu nekoresponduje se vstřikovacími systémy Denso a Siemens, které byly ve skutečnosti na motorech DW použity
Tomas Dusil, auto.cz
Je vidět, že této problematice vůbec nerozumíte, když tvrdíte, že prvním autem s víceprvkem byl Focus. :-) To se pak nemá cenu tady o ničem s Vámi bavit. Sorry.
tululum
Nedotacavost je steady state cornering charakteristika. To znamena ze popisuje chovanie auta pri prejazde zakrutou konstantnou rychlostou bez zrychlovania. To ci ma auto pohon predku, zadku alebo 4x4 teda nema vplyv. Existuje viac definic, napriklad understeer gradient (o kolko viac sa musia zatocit kolesa oproti kinematickemu zatacaniu- stavu v nizkych rychlostiach s nulovym bocnym pretazenim, neutral steer point... Kazde auto ktore si dnes kupis je nedotacave, ide skor o to ako moc. Novinari nedotacavost pouzivaju trochu inac, ale je to v poriadku, je to proste vyjadrenie pocitov z jazdy. Na nedotacavost ma vply vela veci, napriklad poloha taziska, tuhosti naprav.. Peugeot 407 z principu nemusi byt o nic viac nedotacavy ako ine auta...rozlozenie hmotnosti ma 59/41 -podobne ako konkurencia, motor je ulozeny pomerne vzadu a kapota je zo zliatiny ( vaha 9kg, passat 16). Argument s dlhym previsom je teda blbost. Viacprvkova naprava pomaha hlavne v tom, ze sa da viac naladit trajektoria kolesa pri zdvihu. Dalsia vec je znizenie neodpruzenych hmot. Ovela vacsi vplyv na nedotacavost/pretacavost ma tuhost stabilizatorov- menia tuhost napravy. Obecne sa da poveda ze ked si das tuhy stabilizator dopredu auto bude viac nedotacave a ked dozadu tak pretacave.
Auto CZ
Vazeni, stale sa tu negativne bavime o prednom previse 407. Ten donekonecna zatracovany previs je takmer rovnaky ako ma superb, alfa 159, a podobne modely strednej triedy. Ano jeho parameter je 1,02m ale alfa ma 1,00 domaca skodofka 0,96m atd. Pozriem sa este na dalsie kusky, ale ked ma niekto taketo 5metrove auto a vyplakava sa tu na problemy s manevrovanim v meste tak to si spatne vybral. A preco to skodovaci tiez nekritizuju u svojeho luxusneho superb? Tam to nie je na skodu?
michalpneu
Auto to špatný nebylo, ale ten převis dost omezoval, hlavně v Praze. jestli jel někdo u kolejí VŠE na chodově na ty přejezdy, tak tam nemohl nezadrhnout, u nás je problém i v garážích, kde se jezdí do hodně prudkého kopce s velkým nájezdem. soused toto auto má a říkal, že je to hodně omezující, v garážích v obchodních centrech s tím měl také problémy. Pár zákazníků tohle autíčko mělo a ty nárazník ve předu vypadali teda. Samozřejmě je to řidičem...ale tohle auto je po této stránce velmi nepraktické. třeba na chatu bych s ním po té naší cestě nedojel ani neodjel....
Ale jinak proti tomu autu nemohu říct křivého slova...
Ale jinak proti tomu autu nemohu říct křivého slova...
del42sa
Je to tak. Ten design byl až moc sportovní na úkor prostoru. Mě osobně hodně omezovalo i silně skloněné přední sklo, člověk si v tom autě spíš připadal jako v nějakém závodním autě než v rodinném sedanu. Ostatně ty další designové prvky, jako obrovská "huba" a krátká záď tento dojem ještě umocňovaly. P508 je v tomto ohledu mnohem lepší auto i když ani jedno nemá na prostornost původní C5. ;-)
ericn
Tak u turba to byl zanešený ventil - čištění v rámci záruky (4letá Optiway) a úprava rozvodů v rámci první garančky - jen preventivní dopnutí řetězu, tj žadný peníze navíc. Prý se také trošku natáhnou, podobně jako TSi >:D Nicméně v nových modelech by měla být 3G THP s upravenými napínáky a upraveným řetězem - nezkoumal jsem, jen mi to říkal přijímací technik ;-)
K 407 - neber to tak tragicky, ten kdo měl 406 si zvykl na elegantní, prostorné a praktické auto. No a když přišel jeho lifestylový (dle Peugeotu) nástupce, tak nevěřili svý očím. Obrovská huba v dost dlouhém převisu, miniaturní zavazadelník a místo vzadu, dost často problémy s el. Tuhle kombinaci jen tak někdo nezkousne, ikdyž sedan v modré metal vypadá slušně (po FL) ;-)
K 407 - neber to tak tragicky, ten kdo měl 406 si zvykl na elegantní, prostorné a praktické auto. No a když přišel jeho lifestylový (dle Peugeotu) nástupce, tak nevěřili svý očím. Obrovská huba v dost dlouhém převisu, miniaturní zavazadelník a místo vzadu, dost často problémy s el. Tuhle kombinaci jen tak někdo nezkousne, ikdyž sedan v modré metal vypadá slušně (po FL) ;-)
Pavel194
Ted ty nove THP by mohly uz byt vychytane a vyladene, tak by nemusel byt vetsi problem. Kolik stala oprava a vyladeni rozvodu a jaka byla pricina problemu?
Ja mam P407sw a mne se osobne libi, ale nemusi se libit kazdemu to je pravda a tem kterym se nelibi asi bude vice . 8-s
Ja mam P407sw a mne se osobne libi, ale nemusi se libit kazdemu to je pravda a tem kterym se nelibi asi bude vice . 8-s
ericn
Jo, to můžu potvrdit. I přesto mám THP doma a nelituji, uživatelsky je motor dost příjemný, má sílu a táhne dobře. Spotřeba je na přijatelné úrovni ;-) ano, oprava turba a seřízení rozvodů už proběhlo a od té doby ( posledních 25 tis km ) je klid.
K P407 - auto, které se Peugeotu opravdu nepovedlo. Ošklivé, oproti 406 málo prostorné a jako celek nevyvážené. Řekl bych, že značce i s P307 zkazilo pověst :-(
K P407 - auto, které se Peugeotu opravdu nepovedlo. Ošklivé, oproti 406 málo prostorné a jako celek nevyvážené. Řekl bych, že značce i s P307 zkazilo pověst :-(
Pavel194
Ano, dela se v benzinu, ale do ceska se ofiko nedovazel. (spatne jsem se vyjadril v predchozim prispevku.) O tom, ze po FL uz se benzin dovazi ofiko i do CR pro mne novinka.
kuny
pane redaktore, docela jste se rozpovidal, ale jedina opravdova otazka znela, jakym zpusobem ten viceprvek vzadu pomaha predejiti smyku vpredu (nedotacivost).
co se tyce viceprvku vzadu, tak prvni ho namontoval focus s bombastickou medialni masazi, kterou novinarsti pisalkove spolkli jak malinu. dnes se od viceprvku opet pomalu ustupuje. ma sve vyhody proti vlecene naprave, ale ma i sve nevyhody. napriklad vy novinari jste si vubec nevsimli, ze passat b5 ve verzi 4x4 mel lepsi podvozek nez kterykoliv nasledujici passat. ale v psani od na jizdni vlastnisti novejsich modelu proti predchudci vam to nezabranilo.
co se tyce pretacivosti nebo nedotacivosti, tak temer jazde auto umi v ruznych rezimech oboji. velky previs pred predni napravou a predni nahon zvysuji stupen nedotacivosti, zadni pohon pak zvysuje stupen pretacivosti - zejmena jedu li v obou pripadech pod plynem. nedotacivost je jev, kdy predni kola ztrati v zatacce bocni vedeni drive nez zadni. a ja se jeste zeptam na to same jinym zpusobem, jak zkepseni prilnavosti zadni napravy muze zlepsit bocni vedeni te predni.
jak jezdi peugeot 407 nevim, je mi to jedno a nic spatneho si o nem nemyslim. nepodlozene novinarske zkratky o tom, ze je mene nedotacivy nez suoerb, passat nebo octavia nema vubec smysl si vsimat, snad jen podotknout, ze tento vas dojem neni argumentem k nicemu.
co se tyce viceprvku vzadu, tak prvni ho namontoval focus s bombastickou medialni masazi, kterou novinarsti pisalkove spolkli jak malinu. dnes se od viceprvku opet pomalu ustupuje. ma sve vyhody proti vlecene naprave, ale ma i sve nevyhody. napriklad vy novinari jste si vubec nevsimli, ze passat b5 ve verzi 4x4 mel lepsi podvozek nez kterykoliv nasledujici passat. ale v psani od na jizdni vlastnisti novejsich modelu proti predchudci vam to nezabranilo.
co se tyce pretacivosti nebo nedotacivosti, tak temer jazde auto umi v ruznych rezimech oboji. velky previs pred predni napravou a predni nahon zvysuji stupen nedotacivosti, zadni pohon pak zvysuje stupen pretacivosti - zejmena jedu li v obou pripadech pod plynem. nedotacivost je jev, kdy predni kola ztrati v zatacce bocni vedeni drive nez zadni. a ja se jeste zeptam na to same jinym zpusobem, jak zkepseni prilnavosti zadni napravy muze zlepsit bocni vedeni te predni.
jak jezdi peugeot 407 nevim, je mi to jedno a nic spatneho si o nem nemyslim. nepodlozene novinarske zkratky o tom, ze je mene nedotacivy nez suoerb, passat nebo octavia nema vubec smysl si vsimat, snad jen podotknout, ze tento vas dojem neni argumentem k nicemu.
Pavel194
Pane redaktore jste si jist, ze tlumena svetla jsou osazene zarovkou H7? Peugeot 407 je osazen pro tlumene svetlomety zarovkou H1. Dalkove jsou osazene zarovkou H7. Jen pro upresneni.
Pavel194
508 je krasavec, jen skoda, ze se nedela v benzinu. Ted vyrabi Peugeot jedny s nejpeknejsich aut. Za design 1*.
Stejsn
Je fakt, že tak disproporční auto, jako je 407 (především SW) se hledá těžko. Ale u Peugeotu to postihlo celou tu generaci.
Ronault.
I kdyby na té nápravnici byla rez, tak je to povrchová rez na neexponovaných místech, to se dá překousnout, obzvlášť pokud je z vnějšku a ne naskrz a nikde nezůstává trčet voda v nosnících jako se stávalo třeba u.... FII.
Stejsn
mám ve 406 (je to úplně stejný motor, verze 116kW) a celkově je to slušně dynamická motorizace, nijak moc úsporná (9 litrů / 100km), ale řekl bych vcelku spolehlivá. Charakteristická závada u něj je škrtící klapka sání, která je elektronická (na rozdíl od všech ostatních motorů) a vylámou se v ní poddimenzovaná plastová kolečka. Časem se to stane snad všem dva-dvojkám.
Prodejce u Domanskýho si povzdechl, jak byli lidi nadšení, když tam prodávali 406ky a jak potom byli strašně zklamaní ze 407ek. A že až do příchodu 508 v podstatě nemohli bývalým spokojeným zákazníkům nabídnout nic co by je potěšilo.
Prodejce u Domanskýho si povzdechl, jak byli lidi nadšení, když tam prodávali 406ky a jak potom byli strašně zklamaní ze 407ek. A že až do příchodu 508 v podstatě nemohli bývalým spokojeným zákazníkům nabídnout nic co by je potěšilo.
baracudaj
S šířkou v oblasti ramen souhlas, stejně tak i v předu nad hlavou.
V6 benzin je automat. V manuálu to bylo kolem 8s v případě verze kupé.
V6 benzin je automat. V manuálu to bylo kolem 8s v případě verze kupé.
Pavel194
Zalezi na vkusu, mne se osobne 407 libi, na ceste je neprehlednutelna narozdil od jinych modelu jinych znacek. A navic kdyby vypadala vsechna auta na ceste stejne, nebyla by to nuda? :-)
wakantanka
A hlavne ľahko sa z toho dá spraviť poloreplika Ferarri 360 >:D Ale inak súhlas, asi najkrajšie mainstreamové kupé za posledných neviem koľko rokov. :yes:
Ozzman
Já jel obyčejnou jednaosmou na 16tkách a ta nadskakovala jak Oktávky té doby, do plavnosti 406 daleko a v zatáčkách taky žádná sláva. Je ale vidět, že jsme každý řídili uplný opak nabídky a to může být dost znát :-)
wakantanka
Ako píšeš niektoré detaily zaujmú. Ale škoda len že sú to tie detaily. Ako celok (vzhľadovo) je to oproti 406 od Pininfarinu des a hrôza presne tak ako píše Emel. Nemôžem si pomôcť ale v tomto období sa mi Peugeot netrafil do vkusu snáď žiadnym modelom. Vedeli to v generácii predtým (designovo) oveľa lepšie.
baracudaj
Jinak souhlas s posezem v levných verzích 407, sedí se tam výš a sedák je dost plochý. Ve vyšších výbavách jsou sedadla mnohem lepším třeba ty polokožená, které mají výraznější bočnice.
Emel
407 Coupe je pro mě proporčně takové zklamání po 406 Coupe, že jsem to auto zatratil na věčné časy :-)
Emel
To mě překvapuje... 407 měla v mých očích jízdně poměrně blízko k Mondeu, byla tužší než měkká Laguna II, měla více zpětné vazby ve volantu (na 18" možná až příliš)... a se sofistikovaným podvozkem si nechala líbit víc, než by člověk čekal. S těžkým šestiválcem ztratila trošku agility, ale zase získala suverénní dynamiku a příjemný zvuk.
baracudaj
V kupé jsou ty přední sedačky ještě o level jinde (myslím tím kožené s el. nastavním), navíc se tam sedí níž a více vzadu, takže poloha za volantem je téměř dokonalá. Možná volant by mohl mít větší rozsah v podélné ose, abych ho měl blíže k tělu. Ale drží se výborně.
Jak píšou v článku, příjemné je hlavně měkčená přístrojovka v oblasti pravého kolene, kolem středového tunelu. Myslím, že ve vyšších výbavách jsou použité materiály opravdu kvalitní, třeba hliník je opravdu hliník atd.
Podvozek není tak plavný jako u starších peugeotů, ale výborně tlumí. Komfortnější je podvozek v případě elektronicky řízených tlumičů, v sérii s motory V6.
Jak píšou v článku, příjemné je hlavně měkčená přístrojovka v oblasti pravého kolene, kolem středového tunelu. Myslím, že ve vyšších výbavách jsou použité materiály opravdu kvalitní, třeba hliník je opravdu hliník atd.
Podvozek není tak plavný jako u starších peugeotů, ale výborně tlumí. Komfortnější je podvozek v případě elektronicky řízených tlumičů, v sérii s motory V6.
kuny
Hele, mohl by mi tady někdo problematiky vzdělaný vysvětlit, jak zadní víceprvková náprava u Peugotu 407 přispívá k potlačení nedotáčivosti? ... To mi fakt rozum nebere. Podle mého soudu pokud víceprvek vůbec jakkoliv zlepšuje boční vedení zadku auta, v principu tím zvětší nedotáčivost auta na předku, protože přední náprava bude mít o to větší deficit v bočním vedení oproti zadku. V životě jsem jezdil už značné množství klasických předokolek (Astra G, Jetta, Octavia (I, II, III), Golf, Superb (I, II), Focus I, Passat), a z vlastní zkušenosti musím říci, že na limitu byla všechna auta nedotáčivá (a u některých ty víceprvky vzadu tím pádem zcela zbytečné). Kdybych u nich chtěl jakkoliv zlepšovat jízdní vlastnosti, musím začít na přední nápravě, na zadek se můžu z vysoka vyfláknout a nechat tam obyčejnou vlečenou nápravu. Faktem zůstává, že pro běžnou jízdu funguje výborně i Peugeot s převisem vpředu jako blázen a se svou principiální nedotáčivostí.
kuny
jo, napsany je to hezky, ale je to mimo misu stejne jako vase odpoved.
jo a ne vsechny vozy jsou konstruovany jako nedotacive. zejmena sportovni vozy s motorem vzadu byvaji pretacive.
jo a ne vsechny vozy jsou konstruovany jako nedotacive. zejmena sportovni vozy s motorem vzadu byvaji pretacive.
Tycoon
Tak ono moc nedává logiku, proč je v 407 méně místa než v 307. Vůbec se mi zdá, že všichni Francouzi se snaží udělat z aut střední třídy něco jako "imageovky" pro jednotlivce než jako rodinná auta.
Jinak mně se P406 taky hodně líbil, zatímco P407 je pro mě prostě "nestravitelný" ... šíleně velký přední převis, "nevkusná" tlama, baculaté tvary, prostě tohle opravdu ne.
Položme karty na stůl ... P407 je symbolem úpadku Peugeotu.
Jinak mně se P406 taky hodně líbil, zatímco P407 je pro mě prostě "nestravitelný" ... šíleně velký přední převis, "nevkusná" tlama, baculaté tvary, prostě tohle opravdu ne.
Položme karty na stůl ... P407 je symbolem úpadku Peugeotu.
Chápu, že 407 má málo místa vzadu, že to na tuto třídu je nezvyklé, ale to přece každý zákazník musí posoudit sám, jestli mu to místo stačí nebo ne a udělá to snadno, sedne si do něj.
Jinak ale po motorické, podvozkové a všech jiných stránkách spolehlivé auto. Že mu rezne jen povrchově nějaká výstuha blatníku? To by mohli ostatní jen závidět.
A dát do mínusu "nevkusný" design, ať si autor s prominutím polibí pr..l, nění tady od toho aby hodnotil subjektivní design u ojetiny, naopak já P407 hodnotím jako vkusný, zajímavý a originální model, proti Passatu např. je to krasavec, žádná tlustá teta Berta a přesto si o Passatu toto nedovolím říci.