Ve své době to byl vůz, který zaujímal společně s Renaultem R8 důstojné místo na špičce evropské moderní mainstreamové produkce. Ostatně - v polovině 60 let mělo Československo vyšší životní úroveň než třeba Rakousko... :yes:
Škodovka po roce1968 už rychle ztrácela dotyk s evropským mainstreamem až dokud tuhle automobilku nepřevzal Volkswagen. Dnešní vozy z Mladé Boleslavi a jiných výrobních linek jsou sice už zase na světové úrovni, ale už ryze české nejsou.
Také se mi líbí, že vozy v té době byly jednoduše opravitelné a měly slušnou světlou výšku. O tom si dnes už můžeme nechat jen zdát :no:
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
On taky nic o tych snech nepise.
Pise o tom ze Renault neni schopen vytvorit neco kloudneho od kompaktu nahoru takze Superb by proste nebyl. (Ted se al zachytil drapkem o ruzne ty bastardy jak se jim rika crossouvery a dacie :-)
Snad je kazdmu jasne ze prodej skodovky VW byl dar z nebes. Skoda byla v 1990 na kolenou s bidou by prezila par let.
V pořadu retro na ČT24 je to pěkně vidět. Spartaka chtěli dovážet do USA. Chtěli koupit 15000 kusů, ale exportováno bylo jen 500, protože 15000 byla celoroční produkce :-)
viz [odkaz]
Tady [odkaz] je o Tatře 138 a tady [odkaz] o 1000MB.
V tomto s tebou nemôžem vôbec súhlasiť. V roku 1968 bola "embéčka" už takmer na konci života preto je nefér porovnávať ju s Escortom. Z r. 1964 kedy sa vyrábať začala je napríklad taký Fiat 850, že by oproti nemu vyzerala ako z múzea sa určite povedať nedá. ;-) Tak a teraz si porovnajme Š 105/120 s hocičím z rokov kedy sa začala vyrábať, napríklad Renault 14 z r. 1976. Vyzerá to ako o minimálne 10 rokov staršie auto.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Takže ty tu pravidelně (a většinou vulgárně) pohrdáš produkty automobilky Škoda, které sám kupuješ do firmy? A co třeba teď tu o Zlatovlávce?
Z těch lidí, co si kupují Škodovky máš samozřejmě ty nejideálnější priority právě ty, ostatní jsou vesměs jen omezení značkoví příznivci..., kteří by Škodovky kupovali i kdyby dodnes nabízela pouze Favority, nebo Logany.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Hele "vosle" koukej..., vůbec není podstatné o čem si můžem/nemůžem nechat zdát, podstatné je, že Superb III bude ve své třídě (samozřejmě spolu s Passatem) maximálně konkurenceschopný, což by bylo např. pod Renaultem krajně nepravděpodobné. Pod ním by vůbec těžko někdy mohla Škodovka dělat auto střední třídy s logem Škodovky.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Hlavně by se tím podstatně zmenšil tvůj megakomplex z novodobého úspěchu Škody a koncernu VW vůbec. Tvé tradiční zaujaté výlevy (navíc obvykle vulgární) pod každým článkem o Škodovce už nikoho nepřekvapí.
Mimochodem o autě, jakým teď bude Škoda Superb III, bychom si mohli nechat maximálně tak zdát. Takové auto může Škodovce aktuálně "závidět" i tebou vzpomínaný Renault.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Sám som škodu mal, takmer denne sa v nejakej vozim. Rozne superby, octavie 2 aj 3, vzdy s haldexom. Zastával som a aktualne zastavam názor, že je to auto, ako každé ine, obycajne s prednostami aj chybami. Hoci nemusím, odpoviem ti. Či ma miesta škoda komunita považuje za to, alebo ono, je mi putna. Vari vsak nemá golden holden pravdu? pre japonca je najlepší japonec, pre američana american, pre nemca nemec a pre čecha? Nostalgicky by som povedal, že čech, akurat, že uz rovnako ako ine národy nemáte vlastnu značku. A preto ste na tom uplne rovnako ako slováci. Snažíte sa ukazovat, ako je škoda česká a chapem to. Ale nie je, nemcom ste ukradnuti, oni su nadšení z vášho nadsenia, lebo im zarabate peniaze pri ohnutych chrbtoch. Presne tak ako my. A skode úspech prajem, ja mam nadhlad, ktorý tu mnohym chyba.
to se pleteš, embéčko bylo v době příchodu na trh poměrně dost moderní. snad jedině koncepce vše za zadní nápravou byla milná, ale s té se dalo rychle přejít pokud by to tady fungovalo normálně. zato řada 742 to bylo už jenom vaření z vody. posuzovat zastaralost z dnešního pohledu podle toho, kterej model má líbivěji zaoblené blatníky o zastaralosti nic moc nevypovídá.
toto podpisem krvou !!!
Bohuzial, mali ponuku od Volva, ktore do nej chcelo vstupit kapitalovo, ale vedenie Tatry po prestudovani a zisteni, ze kazda automobilka, do ktorej Volvo vstupilo, prestala ako samostatna znacka existovat, tuto ponuku odmietlo. :-!
Na moje 613-ky budem uz len s uctou a nostalgiou spominat. :'-(
Takto funguju aspon nakladne vozy Tatra pod svojim menom... ;-)
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Jde vidět, že tvé znalosti jsou ukázkou bídy a hlouposti. >:-[]
Do dnešních dnů by nepřežilo mnoho slovutnějších značek, než jen nějaká malinká východoevropská automobilka se zastaralým modelovým portfoliem a nulovými prostředky pro rychlejší vývoj nových modelů.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Proc mit radost, ze se podarilo zachranit tezce zadluzenou automobilku ve ztrate, ktera dnes patri k mainstreamove spicce a roste kazdym rokem, kdyz si muzem tak krasne zanadavat, vid? >:D
Jinak nevim, jestli melo twingo, nebo dacie lepsi motory, sedacky a podvozek, nez moderni skodovky.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Blbosti tu píšeš ty. Jak to bylo, co kdo nabízel je dnes známo. Vyšly o tom mraky článků, i dokumenty v TV.
A psát něco o možnosti prémiové značky Škody u Renaultu? Ty jsi opravdový znalec prostředí. To se musí nechat.
Možná bys uspěl po boku Petra Novotného, ten to taky docela láme přes tři kolena. >:D:yes:
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Tak jestli tady chces srovnavat dacii s aktualni produkci skodovky, tak nema moc cenu diskutovat. Pokud narazis na to, ze renault dacii ponechal, tak nezapominejme, ze dacia v roce 1995 predstavila vlastni model nova, takze nejaky vyvoj a modely mela a stejne je tam, kde je, i kdyz prezila. Skodovka mela favorita a VW ji vystrelil do vysin. Renault se o skodovku spolu s VW a dalsimi uchazel a to zejmena se zamerem vyrabet tam twingo a pozdeji dalsi levne modely a znacku skoda zrusit.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Vidíš, zato moje poslední Škodovka byl Favorit, kterého jsem prodal v roce 1994. Od té doby jsem žádnou Škodovku nevlastnil. Neuvěřitelné, co? Chápu, že pro tebe (nebo holdena) je každý, kdo nesouhlasí s blábolama proti Škodovce hned extrémní nacionalistický příznivec okřídleného šípu, ale ono je to spíš typické přání otcem myšlenky. Pro mě je u produktu jakým je automobil nesrovnatelně podstatnější fakt, jak je celkově dobrý, než to, jak moc je český, slovenský... apod.
Takže hlavně, aby ten tvůj nadhled byl vidět ve tvých příspěvcích a nemusel si pak "zbytečně" psát o tom, že ho opravdu máš. ;-)
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
Mozna. Potom, co by nemeli penize ani na vyrobu favorita, by ji koupil renault a montovalo by se tam twingo, tak jak to planovali. Kdyby meli strsti, tak by bouchali auta na urovni dacie. A nebo by krachla, jako mnoho jinych podniku.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
o skodovkach mi nepis. ja narozdil od lejbla par skodovek do firmy koupil a pravdepodobne jeste koupim, ale neni to ani kvuli spolehlivosti nebo krase. zde rozhoduji uplne jine priority. ovsem muj koment byl k tomu ze skodovka by zde byla i v pripade ze by ji nekoupil VW. proste by ji koupil nekdo jiny a skodafans by hykala uplne stejne ale za jine barvy.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
a proto ty si jelito. teorie je to ze by skodovka bez folcvagnu neprezila. ja rikam ze prezila a osli skodafans by hykali uplne stejne. kdyby ji koupil renault tak by meli lepsi motory a komfortnejsi podvozky. no a zcela jiste by se do designu nemontoval ten zezvejkanej slovenskej vandrak
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
ty si unikatni jelito. ty si jeste vetsi blb nez jsme cekali. jak si na to prisel ze by na kapote nebyla postrelena slepice ale diamant? vzdyt ty ubozaci ziskali pravo pouzivat znacku postrelene slepice az v roce 91
Tehdy byly dvě možnosti , kapitálový vstup VW se slibem zachování vývojové základny a investic do výroby . Druhou možností která tehdy byla ve hře byla prodej Škody firmě Renault . Ze Škodovky měl být montážní závod , montovat se měl tehdejší typ R 19
jj
a hlavně ELEKTROMOTOR [odkaz]
Kastli vám dneska přebouchá kdejaký schopný počítadlo, ale nejdůležitější dnes je KVALITNÍ POHODOVÝ INTERIÉR [odkaz] [odkaz] a KVALITNÍ POHONNÁ JEDNOTKA [odkaz] [odkaz]
To som rád, ani ja nie. K tým projektom, tých bolo skutočne niekolko, otázkou vsak ostáva, či sa jednalo o skutočne realizovatelné projekty. To uz dnes nik neodhali. Problém škody bol pred 40-50 rokmi v tom, že bola technologicky nekonkurencna (na západe), plus xy "inych dovodov". Nie vsak v dizajne, tam bola rozhodne vysoko. Tak teda hoci máš pravdu, že projektov bolo v čase existencie BAZ-ky vela, tvrdit, že ich pochovala BAZ-ka nie je ani trochu fér.
Ja o nejake narodni rozepre taky nestojim, jenom jsem je trochu citil z tveho prispevku. Mas pravdu v tom, ze nevim, kolik komu VW dal, ale narozdil od tebe se o tom nikde nezminuju. K tem projektum, napr. model 720 vcetne jeho dalsich karosarskych variant.
Tu nie je čas, miesto ani moja chuť začať debatu slovák proti čechovi a čech proti slovakovi. Tak ako nevieme za kolko kupil vw škodu, tak isto nevieme, kolko dal vw BAZ-ke za továren. A nebol som pri rozhovoroch a jednaniach koncom 60 rokov, kedy si slováci vydupavali závod. A ani neviem, kolko zaujímavých (a realne realizovaných) projektov bolo z dovodu stavby 1 zavodu zrušených. Ty to vsak vies a máš na to dokaz. Gratulujeme ti.
Kde ma vyvoj, kde ma sidlo, kde se pise jeji historie? Domaci zlato by bez pomoci z venku prezilo jenom tezko, resp. sance by byly byvaly vetsi, kdyby si slovaci nevydupali stavbu zbytecnych bratislavskych automobilovych zavodu (mimochodem, kdo tam dneska montuje auta?), kvuli cemuz se zarizlo dost perspektivnich projektu a ceskoslovensky prumysl to stalo strasne penize. To neni vysmech, urazka, to je fakt.
Dobre, tak kdyz ne escort, tak treba kadett. A i ten fiat vypada spis jako 100vka. Renault 14 je nekde jinde, ale porad najdes vic aut z roku 76 co designem odpovidaji rade 742, nez aut z ctyriasedesateho, co vypadaji, jako mbcko.
Hodnotim opravdu vyhradne tvary skodovek vuci soudobe konkurenci. A z takoveho srovnani mi proste vychazi tisicovka jako zastaralejsi, nez 742. Jasne, ze tvar karoserie (treba "vsazene" zadni celo atd.) byl v 70. a 80. letech byl dost archaicky, ale tvar svetel, proporce a ruzne detaily jak v interieru, tak v exterieru, pusobi na rade 742 moderneji, resp. adekvatneji vuci konkurenci. Neni nic jednodussiho, nez se podivat na par obrazku. Nakonec, o tvarove zastaralosti tisicovky pise i autor v clanku. Je taky potreba vytesnit vzpominky na rozpadle 105ky, ktere v konfrontaci s nalestenou tisicovkou z muzea opravdu nepusobi kdovijak pritazlive.
Re: Vy co mi dáváte place dolů si jako myslíte že by to škod
to je blbost. v dobe kdy se skoda prodavala tak mela novou lnku a pomerne mlady model. i folcvagn ho nechal zit jeste 4 roky a pouze ho zmodernizoval do felicie. v koncernu renault by mela skoda prostor pro rust klidne na jejich premiovou znacku, protoze potencial tam na to je. u folcvagnu bude vzdy jen ten posledni co se smontuje ze skladovych zasob.
Co je české na skodovke? Akurat robotnici vo fabrike. Predali ste si domace zlato. To nie je vysmech, urážka, to je fakt. Tipujem, že ak by bola škoda slovenská, predala by sa nemcom tak 3x lacnejšie ako ste to urobili vy.
Nebyla to zadna hitparada, ale vicemene odpovidaly tomu, co se tenkrat vyrabelo u konkurence (byt to treba byl vybehovy model) zatimco MBcko, i pres jeho nesporne vizualni kvality, pusobi oproti dobove konkurenci jako z muzea. Nezapominejme, ze v roce 68 vyjel napr. prvni escort. A vubec, 105/120 ve vrcholnych provedenich nevypadaly spatne. Ke konci se delaly i exportni verze se vstrikovanim a diky kulatemu predku to na litych kolech vypadalo z urcitych uhlu mozna i moderneji, nez zakladni favorit. A ten tuningovy potencial u rapidu... Co z toho dokazal vykouzlit nemecky dovozce gunsch je neskutecne, kam se hrabe audi quattro ;-)