Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Studie Kia MPV: Nové auto z Nošovic uvidíme v Ženevě

19 komentářů

_patrik
Uvidíme, kdo bude první 😄
ZocelenyDrapalik
Ja taky ne. Az se svezes, napis nam dojmy.
_patrik
:yes: 😄
_patrik
V klidu, Roomster stejně není referenční model k YN. Během pár dnů dorazí další teasery, první "úniky" z tiskových materiálů a obrázek se poskládá. Mezitím se můžeme svézt se Soulem, aspoň já na to pořád ještě neměl čas.
Avatar - Andromeda
Andromeda
Ač Kia a Hyundai nejsou mojím šálkem čaje,hezky napsáno... 😉
ZocelenyDrapalik
Roomster - o co je delsi o to je uzsi. Prostorny je pouze na zadnich sedadlech. V predu ridice do kolena rejpe ostry roh stredovaho panelu, do achylovky se zarezava vytrceny ovladac posuvu sedacky a stale si otlouka lokty se spolujezdcem. Zle jazyky tvrdi, ze po odrezani jednoho valce chtel koncernovy marketing take odrezat jedno kolo a prejit na trikolovy podvozek. Nakonec to o fous neproslo, ale uzka predni cast uz zustala. Skoda. Ja dizajnerskou odvahu vtelenou do vnejsich tvaru ocenuji, ale jezdit v tom je utrpeni. Uvidime, zda se v tomto smeru KIA poucila. Pokud ano, muze byt v CR docela uspesna.
_patrik
Já to přeložím: během měsíce se dočkáme dalších informací k YN a nakonec nám ho Kia 3.3. odtajní. Tu hodinu jsem tam napsal pro zdejší redakci, aby se nezapomněli zúčastnit >😁 >😁 .
Prostornost: Soul je úmyslně orientovaný na lidi, kteří zavazadla, děti a variabilitu neřeší, úmyslně je udělaný jako "jiný" hatchback, především pro mlaďochy, singly, úleťáky. Má přitáhnout ke Kie zájem těch, kteří se do budoucna mohou stát jejími zákazníky, až budou mít rodinu, firmu atd. a budou kupovat další aut👋auta. Aby si zase přišli koupit Kiu. Prostě, každá automobilka sní, že si jí podaří vyrobit svého Brouka.
Naproti tomu YN je na 99% navázáním na úspěšný Matrix, tedy rodinné subkompaktní MPV. Zkušenosti s Matrixem, vzestup zájmu trhu o tento segment a předpokládané rozšíření malých MPV do nových teritorií (Čina, Indie, USA) je argumentem pro urychlené nasazení YN. A logicky se očekává, že YN bude chtít konkurovat Merivě, C3 Picasso apod. Je na místě zároveň vnímat, že Hyundai chce v r. 2010 uvést na trh MPV na platformě i30 (jako rivala C-Maxu). Takže lze čekat i odpovídající přepracování Carensu/Ronda. Stejně jako plán Hyundaie na uvedení rivala iQ bude pravděpodobně znamenat podobný model od Kie. Jinak řečeno, obě automobilky se budou snažit maximálně zahustit svou účast v malých segmentech, kde se díky hospodářské krizi na dalších několik let soustředí ještě větší část poptávky trhu než dosud.
Výsledky Kie a Hyundaie v USA napovídají, že možná vystihli tendenci a mohlo by se jim podařit krizí automobilového trhu projet bez zásadních šrámů hlavně na malých modelech.
Roomster: v ČR s ním samozřejmě je srovnávané každé menší auto s variabilním interiérem a kufrovými ambicemi. Jeho o něco větší objemy jsou dané hlavně tím, že je o něco delší (řádově 15 cm), než většina konkurentů. Ale příklad C3 Picasso (délka něco málo přes 4 m, kufr 500 litrů základ/1506 l maximum) ukazuje, že i při kratší délce se lze k objemům Roomsteru přiblížit na zanedbatelný rozdíl. Přitom absolutní litráž kufru ještě neznamená, že je taky optimálně skladný. 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
Greenpeace proti velrybam? To bude nejaka mejlka. Naopak, oni se snazi velryby zachranit - pokud vim.
Jinak uz jsme o tom mluvili - zbytecne se temito infantilnimi prispevky shazujes, vetsinou se da s tebou diskutovat normalne ;-\
Navtech
Nepígluješ ty Kylie? Vy jste jak ty greenpeace proti těm velrybám >😁
Klaudius
Prečo neškrabať, možno sa tie bunky trochu preberú k životu... >😁
No, to tu bolo rečí o priestrannosti. V skutčonosti je v tejto triede MPV nejak ohromne priestranný len Roomster.

Takže, ty si novinár? 😄
_patrik
Kia nelenila a hned spustila marketingovou palbu: že vnese styl do nudného subsegmentu subkompaktů, je vidět, že jim roste sebevědomí... ostatně se člověk při jejich lednových výsledcích v Americe ani nediví. Ale zajímavější je tohle: slibují nějakou úžasnou panoramatickou střechu a hlavně hromskou prostornost. Čili se potvrzuje, že pojetí Soulu jako auta bez užitkového aspektu bylo zcela záměrné. Kromě toho chodí po netu velmi chutný rendering nového kupé na bázi Koupu, čili derivát sedanu Forte/Cerato. Až se představí, bude z toho možné začít přesněji odhadovat, co SchreyerBrassBand zamýšlí z druhou generací cee'du. No nic, teď si nejdřív počkáme na Ženevu, tiskovka k YN je 3.3. ve 12:45... >😁
Avatar - Katikakus
Katikakus
Mas pravdu, jako vzdy... Hlavne si to moc neskrabat a menit obklady :-!
Rzohodne áno! Veď prečo nie Kórejcov s vyšším výkonom, než ako udávajú tí skromní výrobcovia?
RS
Prosimtě, která z těch plachet se ti líbí nejvíc?
Avatar - Katikakus
Katikakus
Taky je nechapu. Vzdyt je prece jasny, ze lepsi je koupit predrazenou, osklivou skodovku bez vybavy, s uzasnym predpotopnim motorem. >😒] 😉
LERAK
Pro mé potřeby trochu malé, ale vcelku hezké. Toto auto vyjede s obvyklými motorizacemi 1,4 a 1,6 CVVT a samozřejmě 1,6 CRDi. Ani ISG nebude chybět. Jsem zvědav - podle mého názoru má tohle auto u nás větší potenciál než Soul, i když ten je samozřejmě hezčí.
Josef 1
To se zase pár blbců nachytá na pěkný vzhled, dobré motory, solidní podvozek, nízkou cenu.
Klaudius
No na tej fotke to vyzerá mooooc pekne, tie zadné svetlá a prelis v nárazníku pod nimi, nie je to tak trochu posledný štýl Renaultu? 😄
Bolo by zaujímavé, keby sa chrómová lišta okolo okien zachovala aj pre sériovú verziu. Aj dizajn diskov kolies má niečo do seba. No...uvidíme.