Ten rozdiel v cene je absolutne prehnany:
- nikto to nekupi, emisie na automobil sa neznizia
- malo cerpaciek
- navratnost 120 alebo 150 000 km? Vydrzi to auto dovtedy bez velkych investicii?
Kto chce setrit, jazdi LPG, kto chce setrit a vyzerat ekologicky, jazdi hybridy, navyse majitel premie je rozmaznany - nebude sa chciet obmedzovat cerpackami ani castym tankovanim
Obecně jsem příznivec CNG i ostatních alterntiv (sám jsem měl kdysi megana s továrním LPG) ale dobrá myšlenka nemusí vždy dopadnout dobře a myslím že zrovna koncern VW (tedy vedle testované A3 i sourozenci Octa/Golf/Leon) je příkladem jak se to dělat nemá.
Zbytečně velká benzinová nádrž a malá nádrž na plyn. Při zatím malém rozšíření čerpaček to znamená že člověk velkou část trasy jede na benzín a nešetří a oddaluje návratnost, a nebo musí často zajíždět na vzdálenější čerpačky (což ho stojí desítky minut času), či si plánovat trasy podle čerpaček, takže ve výsledku slouží člověk autu, a ne naopak.
Navíc volba motoru je výkonově naprosto nedostatečná- zvlášt při dost zvýšené provozní hmostnosti - tohle provedení CNG pohodlně deklasují 1,2 tsi či 1,6 tdi .
Ve výsledku to možná pár firem koupí, ale zaměstnanci kteří to auto dostanou příkazem přidělené budou skřípat zuby. Hodí se tak maximálně na městský či příměstský provoz.
A absence multilinku vzadu na autě s touto cenovkou je tuž naprosto tristní.
Nakonec - můj tip pro zájemce co chce jezdit za levno a bez větších kompromisů - Astra 1.4 LPG 103 kw od 402 tis.
Je to tedy ta stejná čtrnáctistovka mrtvá na spodek, co se dává do Octavie G-tec, v které sklízí velké ovace a dobré hodnocení? Trochu nechápu ten test, protože A3 je jinak velmi dobrým vozem, kvalitně zpracovaným a prémiového vzhledu. Pochopím kritiku motoru, který nejede a absenci multilinku, jenže proč u Octavie ten motor v mínusech není uváděn ( když je totožný, nebo snad jede lépe?) a také zde není nic jiného o autě jako takovém. Zase si vemu pro srovnání Octavii, kdy velký kufr a prostor, či nějaké plusy z interiéru vždy uvedete i při testování 52. verze. ( Octavii píši proto, že se tu testovala xkrát s tímto motorem, aby to zas nekdo nebral jako konspiraci).
Nechtěl bych to s tímto CNG motorem, ale A3 je moc hezké a kvalitní auto, rozhodně né na tři hvězdy.
kazdopadne musis uznat ze dizajn dnes predava..... akokolvek moze byt auto kvalitne ked proste vyzera ako kus ponorky po zasahu nepriatelskeho torpeda tak si to nik nekupi..... bohuzial
ct 200h dizajnom ozaj skor odradi ako prilaka... bez urazky ( pritom jeho kvality nespochybnujem ) ... auto ktore sa ti nepaci si predsa nekupis a rovnako holku ktora ti je nesympaticka nepoziadas o ruku aj ked bude mudra ako einstein ..... ako pri ludoch tak aj pri autach musi fungovat ista chemia........
Nemůžu si pomoci, ale v současné chvíli a v blízké budoucnosti je pořízení CNG (až na několik málo uživatelů) naprostá hloupost. U LPG je provoz jen o málo dražší, servisy a čerpačky jsou na každém rohu, dokonce i v cizině a pořízení systému je výrazně levnější. Jaký to má smysl plánovat trasy tak, abych narazil na plničku? Pokud sjedu z trasy, tak zbytečně najíždím spoustu kilometrů, abych mohl jezdit tzv. za levno. Ve výsledku jezdím za ty samé peníze a nejsem tak omezený. Odpovím na předpokládanou otázku, ano, jsem majitelem vozu na propan-butan :-)
Slogan audi hovori: zi moderne a kup a3 za 35 tis. Euro. Já ti to prelozim: clovek zadlz sa, podlahni klamu, že potrebujes nezmyselnu pominutelnu vec, ktorá za pár rokov nebude mať hodnotu, hlavne ze budeš "in", budeš trendy, budeš moderny, a nezabudni platit. Platit mne. Je mi na grc z konzumizmu.
Neviem ako CNG v Chechach, ale na Slovensku:
- kazdy rok povinna kontrola za 50 EUR
- raz za tri roky povinnka kontrola nadrze za 150 EUR
- cerpaciek je zo 10 = ziadna konkurencia = mala dostupnost a vysoke ceny CNG
- kolko rokov vydrzi nadrz? 10? Nebude problem pri predaji auta?
- problem so servisovanim - kto to bude servisovat po zaruke, okrem autorizaku?
- TSI je problem aj bez CNG, nie to este s CNG
Technologicky by to hlavne pri vacsich motoroch od cca. 1.6 litra bez turba ale v vyssim kompresnym pomerom mohla byt zaujimava alternativa, ale stat to zabil este pred prichodom - podpora ekologie po slovensky...
To je taky zvláštní.... když se testuje Octavia 1.2TSI za skoro milion, tak se cena nezohlední, tady jo... A hezké - mne se líbí ;) Je to subjektivní, to je jasné.
Tady se to řídí vždycky škrticí klapkou. Tenhle motor a ostatně žádný z koncernu VW nemá regulaci výkonu plynule proměnným zdvihem sacích ventilů (jako má BMW, PSA. Toyota či Fiat). Škrticí klapaka tu normálně je. CNG je vstřikováno do sacího potrubí zatímco benzin do spalovacích prostor.
Zdravím všechny,
toto auto (Audi G-tron v automatu) budu v březnu mít, tak vám řeknu víc...
Jinak už 3 roky jezdím typem Mercedes Benz E200 NGT (r.v. 2011) a jsem nadšený!
Spotřeba 1,15Kč/1km u auta s výkonem 162HP je z říše snů.
Najezdím ročně cca 70000km.
I já jsem se setkal s "odborníky" na CNG, kteří ve finále v jakémkoliv autě tohoto typu najeli nula nula nic a chci jim vzkázat: jen jezděte na diesel a na benzín, aspoň nebudou na čerpačkách fronty! Stačí, že tam potkávám pořád Českou poštu :-)
Mimochodem - jsem první člověk, který si v ČR toto auto objednal - u Samohýla v Olomouci (aspoň mi to tvrdili, když jsem skládal zálohu)...
Nevím, z čeho vyšli a nakolik to odpovídá realitě, ale fakt je, že většina mých známých používá soukromě firemní auta. A znám několik lidí, kteří mají "služební" 911 atp. Vem si, že se v ČR prodalo 30 Ferrari a z toho jen 2 soukromě. U Porsche je to 33 soukromých z 249.
Do takové hloubky veřejné statistiky nejdou. Alespoň o takové nevím. A nepoznáš z toho, jak je to auto ve skutečnosti provozované. Může ho vlastnit firma a být provozované jen soukromě. Můžeš mít soukromé auto a používat ho na služební cesty.
V Bruselu myslím odhadli, že jen 20-30 procent kilometrů najetých firemními vozy jsou skutečně služební. A nelíbí se jim to. Nechtějí, aby bylo soukromé užívání firemního auta výhodnější než koupě vlastního. Politici ale vymýšlí různé věci. Třeba že by mohli paliva zdanit tak, aby litr benzínu stál 200+ korun, protože lidé moc cestují.
vysvetlujem si to tak, ze vdaka lepsej vykonovej charakteristike takto upraveneho motoru, prebiehaju dynamicke pasaze rychlejsie a lahsie ( a ten clovek rad jazdi dynamicky ) a tym padom kratsie - a za tu potrebnu dobu pozadovaneho zrychlenia sa spali menej LPG nez benzinu. Pri nejakej "eko-jazde" by to uz tak byt nemuselo, ale s prerabkou na vyssi kompresny pomer by som si aj to dokazal predstavit. ;-)
Věřím, že vstřikování kapalného LPG je efektivnější. Ale nevěřím, že spotřeba LPG je pak nižší než spotřeba benzínu, to by byl zázrak. Jeden litr LPG obsahuje tolik energie, co zhruba 0,75 až 0,8 litru benzínu.
Tak ono je potřeba oddělit dvě věci ... "přimazávání" ventilů u motorů s málo odolnými materiály ventilů a ventilových sedel (nejčastěji Flashlube a spol., někdy přívstřikem benzínu) a chlazení vstřikovačů u motorů s přímým vstřikováním benzínu (vždy přívstřikem benzínu).
Ekosvět? S CNG je to podobné jako to bylo s naftou. Teď je to výhodné. Jaká bude situace za dvacet let, kdo ví. Pro automobilky je podstatné, že zájem firemních zákazníků o CNG roste. Mohli bychom diskutovat o tom, proč LPG nedosáhlo větších úspěchů.
Audi neposlalo tento zázrak náhodou. Reklamu potrebuje este aj Audi. Je jedno, či to ludia teraz prijmu alebo nie, na začiatku to hlavne treba dostat do uší a do povedomia. Som presvedceny, že z tých 625 kusov a3 je max. 20% u sukromnikov, ostatne fleet. Tak pre koho je tento server? Podla skladby a protezovania celkom isto pre obchodnych riaditelov firiem. Toto auto mali odmietnut testovat, to uz fakt mohli dat radsej pár fotiek smerovky škody snowman.
...1 taka malinka nadej pre nas, pre ktorych je Mark a jeho Prologeue taka mensia nocna mora. Theo sa trosku pohral s photoshopom a vytvoril toto:
[odkaz]
[odkaz]
takze ak by to ani Mark nemal chut nejako moc prehanat, mozno to aj dobre dopadne... ;-)
Pochopil jsem text správně, že když motor pracuje na benzín, tak se jedná o klasický přímý vstřik, kdy benzín je vstřikován přímo do válců a jednotka je regulována přes Valvelift a škrtící klapka v sání je trvale otevřená a v okamžiku, kdy motor přejde na spalování CNG, tak se z přímovstřikového motoru stává nepřímovstřikový se vstřikem speciálními vstřikovači do sání a s regulací jednotky pomocí škrtící klapky podobně jako u starých nepřímovstřikových benzínů? V režimu CNG tedy jednotka Valvelift nepoužívá? Nebo se nějak používá v kombinaci zároveň se škrtící klapkou?
Len som tam nevidel ze kvapalneho LPG...preto to pisem.
Ako dokaz LPG - bud moja byvala, a 2 kamaratov A6 a 1 A4.
Moja ho uz mala, ked som ju bral a fungovala stale bezproblemovo (4.2 nie FSi)
Ti dvaja A6 - 2,8 30V quattro ( tiez nie FSi ) kazdy cca 200 000km na LPG - pohoda.
No a o tom na A4 - ten to ma ako jediny s kvapalnym - ten nabehal od prerabky cca 150 000 - a tiez spokojnost - totiz prerabku mu robil zať, alebo švagor -proste v 1 z tych firiem ma on cloveka z rodiny - takze je dovera a vsetko funguje.
Bohuzial s FSi LPG-ckarov u nas nepoznam...
Tak ale myslim, ze na nejakom forume si asi najdes potrebne skusenosti uzivatelov... ;-)
určitě mně to litr na 100 nedělá. Jak se přepne na plyn, tak se uzavírá přívod benzínu. Je možné, že chtějí chránit motory dávkováním benzínu i po čas spalování plynu, to by pak spotřeba mohla narůst. Je to divné...
Není problém to najít, píšu níž- dělají to za asi 70tis. Ale čtu rozporuplný věci o vlivu na motor.Ne jízdně, ale že to ničí motor. Sám nejsem tak technicky zdatnej, abych to dokázal posoudit.A když čtu tady, co všechno bylo potřeba na motoru upravit kvůli CNG...
Plus 1 dolezita vec:
Zozen si takeho upravcu, ktory dokaze urobit vstrek KVAPALNEHO LPG !
toto samo o sebe znamena vykon plus a spotreba minus ! - vies o co ide - kvapalne LPG bude este studensie nez benzin, pri preplnanom priamovstrekovom motore to znamena defakto ako keby "nitro" >:D - proste ten vstreknuty plyn priamo do spal. priestoru este celu tu zmes ochladi - pocas splynenia sa, do spal. priestoru sa dostane aj viac vzduchu, horenie prebehne za este lepsich podmienok, spotreba klesa...no neviem co este k tomu dodat ! :yes:
U nas toto pred 2 rokmi riesili vraj len 2 firmy. Teraz mozno aj viac. Na 4 valec to stalo 2200 €. Znamy ma takto prerobenu A4 Avant 1.8 T quattro ´98 - este nie TFSi - logicky...
Zere mu to o cca pol litra menej LPG nez benzinu a vyslovene citi, ako to auto ozilo !
Takze hladaj, najdi a chod do toho ! :yes:
tolik benzínu určitě ne. Mně to dělá tak kolem 0,5 až 0,75 litru benzínu na 100 km. Samozřejmě krátké trasy s chladným motorem se projeví podstatně víc tím, že než se prohřeje (u mě tak 1,5 km), žere benzín.
audi je na koni..... jeho "bezny uhladeny" dizajn zrazu uz akosi zacina vynikat vedla tych zrudiciek ako su X5 X6 CLA GLA GLE ...... proste audi to neku.rvi ...... nie ale vazne .... A3 sedan je pocin desetileti.... nepoznam krajsi sedan pod slnkom..... konkurencia bude este dlho dlho dlho bez dostojnej odpovede..... A3 sedan je pre mna najkrajsie audi :yes: ten bocny profil je bozi, to je na "automobilovu nobelovu cenu" za dizajn..... :yes:
Ekosvět vsadil na přírodní palivo zemní plyn a někteří lidé na to slyší. LPG vzniká jako vedlejší produkt výroby benzínu a své odběratele, ať na topení, vaření či jízdu autem, bude mít rovněž. S tím, jak poroste množství aut na alternativní paliva, stát nezůstane stranou a přijdou pěkně se zvyšující spotřební daně. Lidé dlouhodobě za levno jezdit nebudou...
Přesto automobilky jen reagují na poptávku. Nabídka aut na CNG se pomalu, ale jistě rozrůstá, zatímco zájem o LPG, řekl bych, mezi automobilkami spíš opadá. Ostatně VW vedle CNG plánoval i tovární LPG, co vím (a ještě E85 - ani jedno se nedostalo na trh).
no ale nie je tak? ....... dizajn dnes predava... co si budeme klamat....
ved to sam vidis ako predava v eu koleos a ako sportage.... a pritom obe auta plnia ten isty ucel a maju podobne rozmery aj motory ... a cena tiez nie je velmi odlisna
Jak píšeš, pro firemní flotily to význam má. Pro fyzické osoby je to vábnička o úsporách. Kdo je dnes schopen z normálních lidí pořídit domácí plničku ;-\
já mám naštěstí "obyčejný" 2l motor, který nemá přímý vstřik, tak i ta cena přestavby byla přijatelná. Přimazávání sedel ventilů jsem si tam pro jistotu nechal namontovat, ale jestli to má nějaký vliv na životnost, těžko říci...
Topper !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Odpadaaaaaaaaavaaaaaaaaaaaaaaaaam !!!!!!!!!!!!!!!! :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
"... akokolvek moze byt auto kvalitne ked proste vyzera ako kus ponorky po zasahu nepriatelskeho torpeda..."
Ty koksooooooo !!!! mi az vyhrkli slzy od smiechu !!!!!!!!!! co si pass ???!!!! >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes:
Za to mas u mna brutaaaaaaal PLUS !!!! :yes: :yes: :yes: :yes:
Auta na CNG kupují téměř ze 100% firmy do svých velkých flotil, které mají vlastní plničku a charakter provozu "do hvězdy kolem této plničky". Zvlášť dobře je to vidět v Německu. Pracuji v instituci jejíž matka v Německu provozuje flotilu dnes již 600 CNG aut, které se pohybují vždy kolem velkých měst do vzdálenosti řekněme 100km a doma mají na každé pobočce na dvoře plničku. Důvod pro CNG je jediný, zdaleka nejlevnější provoz v současné nabídce alternativních pohonů, ve firmě se dělalo několik porovnání a s reálnými náklady na PHM pod 6 eur/100km CNG vždy s velkým náskokem porazilo všechny ostatní druhy pohonů. Zkoumat tato auta z pohledu soukromého uživatele je sice možné, ale automobilky se zaměřují s CNG především na fleety, takže soukromníci jsou v současnosti zcela mimo pozornost výrobců a tudíž jim tato auta mohou vyhovovat jen velmi zřídka.
Netrvrdím, že je tohle auto super kauf, a že po něm každý touží.Test byl vcelku tvrdý, takže na nějakou podplacenou tlačenku to nevidím.Dostali auto k testu a otestovali. Kolik si najde reálných kupců je jiná věc. Nechápu, co tě tak točí.
je pravdou, že ceny přestaveb na LPG jsou u moderních motorů podstatně vyšší. Byl jsem nedávno v servisu a přestavovali tam Porsche a osmiválcovou Audinu A6. I bohatší klientela chce šetřit :-)
Vsetko so vsetkym suvisi:
Kvalita dizajnu nieje o tom, kto urobi kolko hran, zlomov, prehybov a vypuknutych vyliskov a svetiel a ja neviem coho... 8-s Audi je nadcasovo elegantne. Za 5 rokov ked sa pozries na tuto A3, stale sa ti bude zdat aktualna a v poriadku. CT sa ti zunuje a vude posobit az "cirkusovo".
Kvalita techniky - tam je to tiez dajme tomu ze vyrovnany boj - A3 je tiez aj e-tron, keby islo o to, ze hento je hybrid...Ostatna technika - tam pozor: sice na MQB-cku dnes stoji uz vselico, ale ide o to, ake konkretne komponenty ta-ktora automobilka pouziva. V tomto sa o kvalitu pouzitych materialov v A3 mozem opriet. Pod kappotou vies co mozes najst - treba si len vybrat - moznosti je fakt dost.
Interier - tu netreba absolutne ziadne slova. ;-):yes: - od Audi sa ucia interiery vsetci ! Niektori uspesnejsie ( Q5 ->X3 - schvalne si to vsimni ;-) ) niektori proste nemaju sancu... :-!
Ked si vsetko toto racionaln zratas, pozries sa na kazdy ten konkretny detail v tom konkretnom aute a porovnas to, tak v Audi vies za co si tie love vyhodil. v tom CT... 8-s
...za baterky ? 8-s Nech si ich nechaju.
Je to proste taky celkovy stav, ktory neviem teraz slovami popisat, ktory ta dovedie ku kupe Audi. No a ked uz v nej potom sedis a hladkas ten volant, pozeras sa po interiery, tak musi prist jediny pocit - uspokojenie! - z toho, ze tie love tam proste vidis - vidis ich na materialoch, na spracovani, a uvidis ich aj za tych 5 rokov, ked si ju budes porovnavat s inymi novymi autami. ;-)
Ze je v moci desattisicov cechov si toto auto kúpiť nepochybujem. Ze toto auto pre tých tesattisic cechov predstavuje nocnu moru či spoteny sen, to nepochybujem tiez (ironia). Pre normalnych rozumnych ludi (bez ohladu ci na to majú alebo nie) je toto auto tak zaujímavé ako počet kraterov na hviezde XF18 Kerberos Nova.
Toto auto nema zmysel, ak nemusis mat extra vybavu, za 22000 EUR mas lexus ct hybrid a to je aj premiove, aj zriedkave, aj usporne, aj ekologicke, aj overene-spolahlive atd.
Aky zmysel dava a3 g-tron? Okrem toho, ze je to ekonomicky nezmysel, sa tym neda ani pochvalit - vyzera ako kazde ine audi
no ani "in" uz moc nebudes...... kto ma trosku filipa v hlave ten si uz davno vsimol ze dnesne auta su uz vsetko na jedno brdo... a nielen kvalitou a vybavou....ale takmer vsetkym ...... a dnes je uz takmer skoro jedno v com sa vozis aspon z pohladu beznych hatchov... ono fiktivny pocit luxusu ti je v praxi koniec koncov stejne k nicomu
doba konzumna nastala s tym nic nespravime... casy ked si si kupoval fotoaparat ako maly chlapec .... a potom s nim fotil vlastne deti su davno prec.....
ako vidis, aj moje boli vsetky bez turba ;-) az na C´eed 1,6 CRDi - ale na neho nedam dopustit ! - 1.gen. - od nova po 61 tkm za pol roka a bez problemu. :yes:
Plus, kedysi daaaaaaavno, ked som sa este "bavil" s T-613-kami, tak do jednej som s kamaratmi asi ako 1. na svete namontoval biturbo !!!!!! ( Tatra - fabrika - turbo namontovala experimentalne tiez - ale uplne nelogicky - jedno a za motor - do miesta kde ventilator sal vzduch na chladenie motora. A potom sa chalani v Koprivnici cudovali, ze sa im to prehrieva !!! Nam nie ! - ale boli ine problemy, tak sme od toho potom upustili. Nebolo dost prostriedkov na celkove doladenie celku... :-! )
...hmmm...Japonske, bez turba... - takze Mazda ? Toyota ? ale to tiez nebude na veky - aspon co sa tej Toyoty tyka, tak uz to dlho nepotrva. Mazda... - drzim im palce. Aktualne kazdym novym modelom ukazuju, ze pekne a kvalitne auta robit vedia! :yes:
Len keby to neboli take obmedzujuce konfiguracie motor/nahon/vybava/doplnky... - tymto si sami stazuju poziciu na trhu. :-!
tak samozrejme ze moc tu nejde o setrenie.. .... taky el. golf za milion..... na jeho prevadzke sa asi moc usetrit neda ani za 100 rokov voci klasickemu golfu za 400 tisic... ze jo ( benzin za 500 tisic tak skoro neprejazdis ) ..... tu ide o zivotny styl.. ze proste na to mas.. ze rozmyslas moderne... zijes moderne... neprakticky ale moderne.... sice draho ale moderne... skaredo ale moderne ... aspon tak mi to pisalo par odbornikov... ze o setrenie tu moc nejde... ide o vyuzivanie modernych technologii v praxi.... nuz vzdy je treba najst nejaku zamienku aby sme zmysel niecoho nezmyselneho nejako odovodnili , ja to chapem a beriem....... kto na to ma nech si tie hracky kupi.... preco nie.... ale je jasne ze setrenie nebude dovod kupy.... lebo stejne neusetris ( bavim sa o elektromobiloch )
Ja so zastanca racionalnych, jednoduchých, spojahlivych aut, ktoré poskytuju z dlhodobeho hladiska vysoku hodnotu za peniaze, preto mam a budem mať iba japonské benzínové auta bez turba (dufam).
Na uver si to moze dovolit v podstate každý. To neznamená, že to je auto pre kazdeho. Priklad. V rodine máme megane tce so vsetkymi možnými nezmyslami, vratane nepouzivanej zabudovanej navi. Stal tretinu! (obdobne kia, pezot, ford). Za 22 000 usetrenych euro je benzín na cca jeden milion km. Ale o to nejde. Ide o to, že je to auto uz opravujem pre 0.005 % cechov, a to som optimista, že sa ho preda v CR rocne viac ako 20 kusov. A bohatý si ho nekupi duplom. Vadí mi nezmyselna skladba testovaných aut.
a jeeejeee !!! takze ty si jeden z majitelov Avendatorov, GTR, S8, Zond, či Lotusov ? >:D
Preto reagujem az na teba, lebo jeho poziadavku nesplnam - mal som len A8y a nejaku tu A6,S6...noooo :-!
V kazdom pripade suhlas ! - s tym, ze toto auto je u nas malo rentabilne koli neexistujucim ulavam na nejakych daniach alebo poplatkoch, ako hocikde inde na zapad od CR hranic... :-!
Preto ich tu moc vidat nebudeme. Ja som bol a aj som zase zastanca LPG - je to predsalen uzivatelsky prijemnejsie, pump je uz kopec, cenova vyhodnost prvotriedna, navratnost pomerne rychla, rozdiel vo vykone - podla sposobu prevedenia od maleho po opacny! - teda narast vykonu ! Takze ja som celkovo za, nech sa tie karenky predavaju, ak sa coskoro aj CSSR poslanci v parlamentoch umudria a nejako zacnu ludi ekonomicky motivovat k ekologickemu spravaniu sa, bude vsetko fajn. ;-)
Tak toto auto (v tomto prevedení) je megablbost s navratnotnostou 50 rokov. Keby nebolo každé druhé tu testované auto škodovka, tak by som povedal, že máte zalubu v testovani nepredajnych alebo nezmyselnych aut, co si moze dovolit 0.01 % ceskej alebo slovenskej populácie. Akyze to máte priemerny plat alebo inak, kolko platov potrebuje česká rodina na kupu tohto audi nezmyslu? Prosím tu pritomnych majitelov Avendatorov, GTR, S8, Zond, či Lotusov reagovat vecne s ohladom na spotrebitelsky koš v CR.
mám pocit, že tohle u nás není, co píšeš. V tom jste podle mě na slovensku o kus dál.
Je fakt, že ještě když to CNG začínalo, tak jsem tu psal, že je to blbost, protože jsem napočítal asi 7 stanic na čechy, ale když jsem koukal teď na mapu, tak jsem docela čuměl, jak se to rozrostlo.
Nemám s tím praktické zkušenosti, takže mě když tak někdo opravte, ale v ČR nic takového není. Pokud se bavíme o továrním CNG, revize řídí výrobce. U VW by měly být asi tak četné jako technická. Tlaková zkouška nádrží by se měla dělat myslím jednou za 15 let, pokud výrobce neurčí jinak. Myslím, že je to typicky 20. Čerpacích stanic je mnohem více než deset. Mluvilo se o překročení stovky do konce 2014, byť jim to myslím nevyšlo. Firmám s větším vozovým parkem se ale může vyplatit zřídit si vlastní soukromou, nebo lze získat přístup k nějaké neveřejné. Nemluvě o tom, že ČR není pupek světa - kvůli Česku to nenabízí.
Konvenční Passat měl 70 litrovou nádrž, A3 má 50 litrovou. Pokud si dobře pamatuji, pokud by tam dali třetí, zbyla by nádrž na 11 litrů benzínu. Očekávám, že Passat bude mít opět tři. I když... Passat má dnes v základu myslím pod 60 litrů. 8-s
což mě to cng docela překvapilo jaká je po nich poptávka. Přezouvám jednu firmu a ty kupovali na podzim na cng všechno, tedy octavii + 4x citigo na cng.
A na březen mají objednaných 11 dalších citig na cng.
octavia predala v roku 2014 u vas celkom 681 aut na CNG ( z nejakych vyse 20 000 celkovych poctov ) .... golf 127 kusov na cng a predosly passat 79 .....
Tenhle test mi přijde mnohem zajímavější než všechny testy OIII CNG. Člověk se dozví, že jde o nemalou úpravu běžného motoru, a může se mnohem informovaněji rozhodnout, jestli např. věřit výdrži všech těch upravených součástek. Nic podobného jsem se u testu oktávek nedočetl. :yes:
P.S. Opravte si v tabulce výkon 1,4TSI 90kw na 92kw.
Jenže při testech se tu právě cena nezohlednuje, mimo srovnání dle tabulek, které tu taky často bývá. Kolikrát dorazí k testu auto s až nesmyslnými příplatky za cenu, kterou si skoro nikdo nekoupí.... Pokud brát v úvahu ceny, tak vždy, nebo nikdy:)
Tady v testu je cena zmíněna právě ve srovnání s jinými motorizacemi, jestli se na výsledném hodnocení podepsala, to už musí napsat autor :)
Tak cenu jsem zohlednil ja, redakce to snad nedela a to je dle meho spatne.
Osobne si myslim, ze bez zohledneni ceny nemaji hvezdy zadnou vahu. Za 300tis by to auto muselo mit hvezd 5, za 1mil tak max 1 ;-)
V tom jednoznačně souhlas. 50litrová nádrž na benzín je u CNG auta přímo z fabriky nesmysl. Předchozí Passat měl benzinovou nádrž zmenšenou a místo ní třetí nádrž na CNG (zbývající dvě měl na stejném místě jako je má toto Audi). Caddy nebo Zafira mají benzinovou nádrž taky menší. Holt rozhodly výrobní náklady.
Dokud se CNG auta výrazně nerozšíří, tak neočekávám výkonnější motorizace.
"Je to právě vysoká cena, která znemožňuje větší rozšíření jinak velmi dobrého kompaktu."
Neni nahodou prave A3 jeden z tahounu, pokud ne primo ten hlavni tahoun, rustu prodeju cele Audi? A3 se da jiste vycitat kde co, ale prodejni uspesnost (vedle konkurencni 1er a A class)?
Pro mně je CNG dlouhodobě zajímavá záležitost. Ale: chtěl bych auto s dostatečným výkonem, alespoň 180-200 koní. To nabízí pouze Volvo V70, ovšem ve spojení s malou
nádrží na plyn, cca 15 kg. Reálný dojezd je 300 km a méně. Velmi podobně jsou na tom ostatní auta, ovšem s tím, že nabízejí daleko menší výkon. A druhá věc, nesmyslně
velké nádrže na benzín. Vždycky se směju, když se výrobci těchto aut chlubí akčním rádiusem přes 1000 km, vzniklým sloučením benzínové a plynové nádrže, přičemž
plyn z toho tvoří jednu třetinu. K čemu je to sakra dobré? Takový VW Caddy má nádrže na teoretický dojezd cca 600 km. To by bylo pracovní auto pro mně. Jenomže má taky
dvoulitr s výkonem 110 koní... čekám, kdy konečně někdo přijde s něčím, co by v téhle
kategorii dávalo větší smysl...
Nesouhlasím s tvrzením, že mdlé reakce jsou způsobeny pomalu zavírající se škrticí klapkou, aby nekondenzovalo palivo v sacím potrubí. CNG má výhodu právě v tom, že zkondenzovat nemůže.
Jinak jsem zvědavý, jak se současné klesající ceny benzínu projeví na prodejnosti CNG aut.
;-) Jsem rád, že pobavilo. Pokud tě vezmu za slovo, tak na co máš megana s navi za 400tis., bohatě by stačila dacia za polovinu, takový kraviny jako digi klima, na co? Neumíš otáčet kolečkem? ;-)
Tohle auto bude s výbavou třeba kolem mega. A určitě si ho může dovolit víc lidí, než tvých 0,01%, což by bylo 1000 čechů. Je to jedna z levnějších prémiovek, nevím, co tě tak trápí? Když si ji teď někdo koupí novou, my méně majetní si ji jen díky tomu budeme moci za pár let koupit jetou.
Taková OIII CNG mi nepřijde úplně nesmyslná, za určitých podmínek. Jezdit za 1kč/km - to je třetina toho, co mě stojí km teď. To je měsíčně nejmíň 4000,- úspora.
A tohle je holt menší OIII v lepším balení.