Novinky
Co je na Q2 a Q4 neobecného ? Je to označení pohonu. To je jako by AR používalo označení Quattro, taky je to neobecné podoznačení pohonu ? Navíc u toho Audi kolikrát ani nevíš, jaké to quattro je...
řada Q asi neni to samý, jako označení Q2 a Q4, žejo. Q4 používá i aktuálně vyráběný Maserati Quattroporte a Ghibli.
prostě wtf, kdyby se začala vyrábět Alfa Romeo 4Motion, taky by to vám koncernistům určitě bylo šumák a VW taky, že. achjo :-!
prostě wtf, kdyby se začala vyrábět Alfa Romeo 4Motion, taky by to vám koncernistům určitě bylo šumák a VW taky, že. achjo :-!
Alfa Romeo, to má jako podoznačení a né jako označení modelu, v Alfa Romeo neexistuje žádná řada Q, tak co se do toho Alfa vůbec míchá, kdyby měla Alfa Romeo nějakou plnohodnotnou řadu Q označení nějaké modelové řady, tak bych to pochopil, ale protože se jedná o pouhé podoznačení je to ze strany Alfy směšné, Alfa Romeo, má jeden model a to je 4C a jinak nic, tak to může být Alfě šumák
Alfa Romeo stejně za chvilku zbankrotuje a bude po problému
Alfa Romeo stejně za chvilku zbankrotuje a bude po problému
Vzhledem k tomu, že vlastníkem Alfy je ten samej, kdo je vlastníkem Maserati, což je Fiat, tak mi přijde, že Fiat se dobře brání své značky, kterou použil u Alfy a používá u Maserati...
Q4 je dávno používaný standardní označení pohonu všech kol nejen Alfy Romeo ale i u současnejch modelů Maserati Ghibli a Quattroporte a budoucího Levante
A i podle ne zrovna moc objektivního auto.cz dost dobrý [odkaz] :yes: 😄
A i podle ne zrovna moc objektivního auto.cz dost dobrý [odkaz] :yes: 😄
Audi zase používá označení Quattro i pro Haldex. Ale o to vůbec nejde. Není vůbec důležité, že ostatní značky nepoužívají pro samosvor, nebo jeho elektronické náhražky chráněné označení. Nikde není psáno, že se pro 4x4 může chráněné označení používat a pro samosvor ne. Fiat prostě používá Q2 a Q4 jako součást označní některých svých modelů, stejně jako používá Audi v případě Quattro.
že Ty nevíš o co jde na věci nic nemění... Q2 je systémové ozbačení techgnického řešení zvýšení svornosti diferenciálu... a je pro Alfu typický.
Howgh.
Howgh.
achjo. kdyby jsi měl ochrannou známku na sebevětší blbost, rozhodně bys ignoroval její používání někým jiným, nebo to toleroval zadarmo, hm
Nezlob se, ale to je blábol. Podstatné je, že je to registrované označení a jestli ho používají jako značku automobilky, označení modelu nebo pojmenování podezřele tvarované šaltrpáky, to už je jejich věc. Q4 je obecné označení pohonu jako Quattro, 4matic nebo 4motion, pokud se Alfa ještě někdy vyhrabe ze svých potíží a uvede čtyřkolku, tak to na 99,9% opět použijí...
Škodí hlavně sama sobě. Tím, že svými produkty kydá hanbu na to kdysi slavné jméno!
tys to ale nepochopil 😉 tady vubec nejde FIATu o to, že by audi parazitovalo na Q2/4. Ale jde jen o to že kdyby nic FIAT nenamítal tak dodatečný zisk je nula, ale když hned řekné nedáme tak začne za dveřimi AUDI dávat FIAT tučné nabídky, aby držel hubu a až se bude zdat FIATu maxima co podojí AUDI tak je skasiruje a nebude dělat problemi s názvem Q2 a Q4 >😁
Rozhodně to neni směšné ze strany Alfy, takhle bezpracně dostane několik desitek milionu euro, neb AUDI ty Q1 a Q4 potřebuje 😄
Rozhodně to neni směšné ze strany Alfy, takhle bezpracně dostane několik desitek milionu euro, neb AUDI ty Q1 a Q4 potřebuje 😄
než aby raději vyráběla auta , takhle se Alfa Romeo zviditelní, ale rozhodně né v dobrém světle
Alfo, Alfo jak hluboko ještě klesneš
Alfo, Alfo jak hluboko ještě klesneš
Ať raději nějakou Alfu s tím kvé začnou vyrábět. Z registrovaných ochranných známek žijí spekulanti, ne opravdové automobilky.
Q2 je označení pro typ se samosvorným diferenciálem, podle mě úplně v pohodě. Je to pro ně specifické označení, stejně jako pro Audi Quattro či pro celej VW TDI.
Že z toho případně chtějí něco vytřískat je asi jasné, na druhou stranu, kdo se dneska podobně nechová? Možná by mohli říct požadovanou cenu, ale nejdřív to asi bude "bitva" právníků...
OK, u Q4 to beru (i když je to zrovna u AR velmi okrajová záležitost), ale u Q2 ne, viz 17:21.
Polomrtvá Alfa Romeo, položivá, polomrtvá, ale vždy připravená škodit všem živým značkám
Podstanější je, že se tady srovnává označení modelu s pouhým (navíc pro Alfu neobecným) "podoznačením" modelu...
Žádné BMW 524 TDI nebylo, pouze 524td/85kW (E28/E34) a ten Fiat Croma taky nebyl TDI, ale TD i.d. Přesněji "Turbodiesel i.d. 90" (1988-1991) a "Turbodiesel i.d. 92" (1991-1997).
Takže pobavils a můžeš to příště klidně zkusit znovu..., Ritmo. 😉
Takže pobavils a můžeš to příště klidně zkusit znovu..., Ritmo. 😉
Joooo, tu Alfu mali proste nejako zvladnut. Keby Sergio mal tak rad grose, ako sa tvari, tak by do toho aj isiel. Lenze on je moc tvrdohlavy a chce takto dokazat svoju "silu"... :-!
A tie nazory typu - Alfa - Nemecka...blaa, blaa...tie neberem.
Ved koho trapi, ze Jaguar je "Indicky", alebo Volvo "Cinske" ?
Rozhodne by bola ale aspon zivotaschopna a verim tomu, ze ani vo Wolfsburgu nie su na hlavu, aby jej trhovy - na dizajn a sarm zamerany potencial - premarnili... :-!
A tie nazory typu - Alfa - Nemecka...blaa, blaa...tie neberem.
Ved koho trapi, ze Jaguar je "Indicky", alebo Volvo "Cinske" ?
Rozhodne by bola ale aspon zivotaschopna a verim tomu, ze ani vo Wolfsburgu nie su na hlavu, aby jej trhovy - na dizajn a sarm zamerany potencial - premarnili... :-!
Kdysi taky bývalo třeba BMW 524 TDI, což prostě značilo Turbo Diesel Injection, než si po 20 letech co se to obecně používalo VW usmyslel, že na ty tři písmena má patent a začal do toho rýt. A proto se vyrojila všechna ta TDS, HDI, JTD a pod. Mimochodem první TDI měla v roce 1986 Croma. Takže za mě FIAT :yes: :-!
No právě, označení systému pohonu všech kol (quattro, Q4, Xdrive, 4Matic, 4Motion...) neřeší techniku jakou bylo tohoto pohonu dosaženo a např v rámci koncernu Fiat ani značku, která ho používá. Kdežto Q2 značí řešení pomocí specifického mech. diferenciálu u pohonu 4x2, které bylo použito u dvou modelů jedné značky (AR). Q2 není obdobou např. označení Sdrive u BMW, které značí rwd pohon obecně, bez dalších podmínek. Q2 je především označení spojené s použitím daného mech diferenciálu, nikoli označení pohonu 4x2, tak jako je tomu u Q4, které značí pohon 4x4. Takže Xdrive a Q4 jsou "synonyma", kdežto Sdrive a Q2 ne.
Nehledě na to, že Q4 aktuálně stále "žije", na rozdíl od Q2, přitom je Q4 o nějakých cca 15 let starší, než Q2. Q4 se poprvé se u AR objevilo na modelu 155.
Nehledě na to, že Q4 aktuálně stále "žije", na rozdíl od Q2, přitom je Q4 o nějakých cca 15 let starší, než Q2. Q4 se poprvé se u AR objevilo na modelu 155.
Spousta automobilek používá u pohonu jedné nápravy nějakou formu mechanického "samosvoru", ale nevím o tom, že by proto někdo trvale používal obecné označení jako u pohonu obou náprav, bez ohledu na konkrétní technické řešení, tedy tak jak je tomu běžně u obecného označení systémů 4X4 pro určitou značku.
Čistě mechanický systém s omezeným prokluzem (s Torsenem) nazvaný Q2 měly jen dva modely AR, 147 a GT, a to jen od r. 2006 do 2008. Po roce 2008 přišla elektronická náhražka mechanického samosvoru s označením EQ2 (obdoba 😁S u VW), které bylo dále postupně nahrazeno dnešním "Alfa Romeo DNA".
Čistě mechanický systém s omezeným prokluzem (s Torsenem) nazvaný Q2 měly jen dva modely AR, 147 a GT, a to jen od r. 2006 do 2008. Po roce 2008 přišla elektronická náhražka mechanického samosvoru s označením EQ2 (obdoba 😁S u VW), které bylo dále postupně nahrazeno dnešním "Alfa Romeo DNA".
Ale pouze označení Q4 snese systémové srovnání s quattrem, xdrivem, 4maticem apod. (Q2 nikoli), navíc u quattra/Quattra jde o jediný případ (z uvedených) kdy se označení pohonu 4kol shoduje i s označením konkrétního modelu, takže tam by bylo použití "Quattra" u konkurence jako označení modelu jasně v rozporu.
Jj redaktor vzal téma dost úzce bez souvislostí. Realita prostě je že názvy Q2 a Q4 nemá registrovaný VW Group ale FCA Group. Čimž asi končí diskuze
To je pěkná pitomost, protože by měl VW sakra velkej monopol v Evropě, navíc by z budoucích AR byly koncern ***. AR vždycky vynikal sice v náchylném, ale ve výborném systému ramen náprav, díky kterému AR drží na silnici líp jak většina aut... kdyby to přešlo pod VW, tak by z toho byl další koncern, kterej by nebyl v ničem lepší a i design by určitě byl tak hnusnej, jako u nových VW a Škodovek (které se mi vzhledově líbí čím dál míň).
Jj, současné Maserati (naštěstí) není současná AR, a to má přitom AR (od 6/1910) ještě o 4,5 roku delší tradici, než samotné Maserati (12/1914).
Večerníček už byl? jdi spát prosímtě... Ono v angličtině když napíšeš fock a fu-ck, tak to taky neni to samý, ale dá se to vyslovit skro stejně, taky jen pravopis... asi to samý k tvýmu příspěvku.
Nevím s kým to mlátí víc... vidím především toho, kdo neumí psát háčky, ale přitom píše čárky. Buď se to nauč pupítku, nebo piš úplně bez interpunkce. Takhle to trhá oči. :no:
Že oznažení Q4 používá pro čtyřkolky i další člen koncernu Maserati. A daří se jim víc než dobře [odkaz] Modely Ghibli Q4 i Quattroporte Q4 se prodávaj vzhledem k cenám doslova výborně :yes:
Odbyt Jeepu je dokonce tak velkej že museli pozdržet SUV Maserati Levante. [odkaz] 😉
Odbyt Jeepu je dokonce tak velkej že museli pozdržet SUV Maserati Levante. [odkaz] 😉
Že to označení Alfa používala, neznamená, že je její. Samozřejmě může být, nekontroloval jsem to.
Automobilka se na sebe snaží upozornit. Očekávám, že se už dočkáme nové Alfy, ...už brzy...do pěti let nejpozději!
Velmi typický pro AR, dva roky u dvou modelů...
Mechanický samosvor s Torsenem, představený v r. 2006, o Q2 nikdo před r. 2006 nevěděl a po r. 2008 prakticky skončil (pouze el. náhražka s označením "EQ2"). Dnes defacto nahrazen AR "DNA".
Mechanický samosvor s Torsenem, představený v r. 2006, o Q2 nikdo před r. 2006 nevěděl a po r. 2008 prakticky skončil (pouze el. náhražka s označením "EQ2"). Dnes defacto nahrazen AR "DNA".
Já jsem zase smutný z lidí , pro které je důležitější pravopis jak význam slov a vět, pokud pravopis nenarušuje význam slova a vět je to f_u_c_k
to máš fotku ghibli , podívej se na zadní světla u ghibli a na zadní světla Audi A6, interiér Maserati se mi opravdu nelíbí, navíc je jenom v kůži a já kožené sedačky nemám rád, dále 4x4 je u Maserati novinka, Quattro Audi používá od jakživa, takže tradice 4x4 bude lepší jak na rychlo udělaná 4x4 pro Maserati
Nemám nic proti tomu když upřednostníš audi před Maserati ale dojdi se podívat na interiér Quattroporte a pak dej vědět 😉
Fakt ti přijdou designově podobný? [odkaz] [odkaz]
Fakt ti přijdou designově podobný? [odkaz] [odkaz]
Maserati se mi nelíbí, dizajnem se podobá audi, interiér s porovnání s Audi je nic moc, Maserati už nemá takovou Image jako kdysi, já bych raději Audi než Maserati 😄
no mě zase přijde směšné, že si v AUDI mysleli, že jim FIAT Q2 a Q4 nechá. Toto označení je na stejné úrovni jako quatro, obě označení Alfa a vlastně i koncern Fiat využíval jak v minulosti, tak v současnosti, zejména Q4 nikdy nebylo pro AR okrajovou záležitostí, ale používal se v těch nejlepších modelech a vždy to byl velmi dobře technicky promyšlený systém pohonu kol, žádná náhražka. AR sice prochází velkou krizí, ale pořád je to jedna z nejstarších a nejslavnějších automobilových značek a v době kdy stavěli monoposty F1, tak prapředchudce Audi vyráběl něco mezi autem a motorkou. A co se týče chráněných označení, tak naše slavná Škoda 105L se na západ taky vyvážela pod označením 1050, protože Peugeot si chránil své a přitom mu náš socialistický zázrak mohl být u p*dele 😄
zmiňovaný systém Q2 byl velmi sofistikovaný a měl svá specifika, montoval se sice o dvou modelů, ale do dnes se dá koupit za přijatelné peníze a zcela jednoduše namontovat i do jiných modelů a jiných motorizací. Bohužel u novějších modelů byl zřejmě z finančních důvodu nahrazen elektronickou náhražkou, ale to udělali i jiné automobilky, takový je bohužel trend, stejně jako u 4x4, kde jsou různé spojky. Každopádně označení Q2 se využívá dál, je registrované a pokud ho v budoucnu Alfa zase využije, tak věřím, že se vrátí tam kde byla a začne znovu používat mechanickou verzi, která je nesrovnatelně lepší, taž ta elektronická náhražka.
Po zkušenostech s poslední doby (s vyjímkou 4C) si raději počkám až na realitu, slibů už bylo dost.
Jenom příště raději mezi tím, "koncernu" a "Maserati", čárku (nebo pomlčku), takhle to totiž vypadá na "koncern Maserati". 😉
Quattro (dnes také Ur-Quattro) je model a quattro je pohon a dceřiná společnost (quattro GmbH), pod kterou spadá výroba vrcholných modelů, individualizace atd. Podle mne si člověk nesplete Q2 jako model Audi a Q2 jako diferenciál Alfy, ale protože jde o jedno odvětví, Audi by u soudu pravděpodobně neuspělo.
Ty 4 roky před víc jak 100 lety moc vliv nemaj..
Myslim že až na ni přijde řada je šance aby prodeje Alfy stoupaly stejně jako ty Jeepu [odkaz] a Maserati
Myslim že až na ni přijde řada je šance aby prodeje Alfy stoupaly stejně jako ty Jeepu [odkaz] a Maserati
Problém je že koncern FCA to označení normálně používá. Teď v tuhle chvíli pro 2 modely a budou i další. Takže asi konec nesmyslný diskuze
Pokud se Audi s AR nedohodne, což je zejména u označení Q4 poměrně pravděpodobné, mohlo by Audi v případě Q2/Q4 přidat písmeno C (jako coupé, nebo jako crossover) a vzniklo by označení QC2 a QC4, pro SUVcoupé/crossover verze řady Q.
Jo myslim že jejich vzájemnej vztah přispěl k tomu že Marchionne odmít prodat názvy Q2 a Q4 😄
No nekecej. 😲 Co to má s tím společného? To si opravdu myslíš, že jejich láska ovlivňuje, jak Fiat strukturuje svůj majetek? To by dávalo smysl snad jen ve chvíli, kdy by jim chtěli Alfu prodat. A o to nižší hodnotu by samozřejmě měla. Nebo kdyby jim hrozilo převzetí, ale tam je to složitější.
Ona to taky byla poměrně atypická 155ka, do jisté míry s technikou z Lancie Delta Integrale.
A já úplně zapomněl, že už 155ka se dělala s označením Q4... a už dááávno předtím než Audi použila označení Q...
Jasně že jo a hádej jaký má označení 😉
Nápověda: Je to písmeno a číslo a je to v názvu tohohle článku 😄
Nápověda: Je to písmeno a číslo a je to v názvu tohohle článku 😄
Slušná demagogie :yes: 😄
Koncepce 4x4 v Maserati je podobná jako u Jaguaru (pro kterej to dělali u Land Roveru) nebo Infiniti a já jí považuju naopak za lepší než quattro a jiný starý systémy. Což je trochu blbost protože quattro neni nic, to je spousta systému včetně blbýho Haldexu
Pro současný Maserati Q4 ho dělali u Magna Steyr kde dělali 4kolky dávno před před audi a dělalo se tam třeba i předchůdce audi A8 - V8L 😉
Koncepce 4x4 v Maserati je podobná jako u Jaguaru (pro kterej to dělali u Land Roveru) nebo Infiniti a já jí považuju naopak za lepší než quattro a jiný starý systémy. Což je trochu blbost protože quattro neni nic, to je spousta systému včetně blbýho Haldexu
Pro současný Maserati Q4 ho dělali u Magna Steyr kde dělali 4kolky dávno před před audi a dělalo se tam třeba i předchůdce audi A8 - V8L 😉
to 4x4 u Ferrari stojí za starou belu, nejhorší 4x4 co znám, no a jestli je Quattro od 80 let, tak je to 35 let vs 2 roky 4x4 rychlokvaška, Audi každý model dělá tak že počítá s 4x4 u Ghibli stím přišli později a náhodou se tam vešlo a 4dveře se pokud vím 4x4 vůbec nedělá
V tom případě i pro audi Q8 [odkaz] 😄
Ale hlavně to je další model Maserati a předzvěst ohlášenýho SUV Alfa Romeo
Ale hlavně to je další model Maserati a předzvěst ohlášenýho SUV Alfa Romeo
No vždyť je to jedno jaký to sou modely. 80. léta neni až tak odjakživa a pohon 4x4 neni žádnej narychlo udělanej, u Ferrari si s tim hráli víc jak deset let
Daří se i Quattroporte 😉
No hlavně to vypadá na SUV Maserati a pozdějš i Alfa Romeo 😄
No hlavně to vypadá na SUV Maserati a pozdějš i Alfa Romeo 😄
Ghibli se daří to nepopírám, já ale upřednostňuji Audi.
To SUV vypadá jak Sedan s zvednutým podvozkem, bude to vypadat jak ten kočkopes od BMW - GT, než SUV
To SUV vypadá jak Sedan s zvednutým podvozkem, bude to vypadat jak ten kočkopes od BMW - GT, než SUV
Nemám nic proti tomu že upřednostníš Cayman ale 4C je i tak prostě slušný auto. A běžná silnice v Česku a třeba jen v Portugalsku je skoro gigantickej rozdíl
Jak se daří novejm modelum Maserati [odkaz] určitě víš a že na cestě je SUV [odkaz] víš určitě taky. Tak proč nevěříš v jeho levnější variantu od Alfy?
Jak se daří novejm modelum Maserati [odkaz] určitě víš a že na cestě je SUV [odkaz] víš určitě taky. Tak proč nevěříš v jeho levnější variantu od Alfy?
4C je skvělé auto, ale na okruh, na běžných silnicích je to docela děs běs, Cayman zvládne jak silnici tak okruh a obojí v pohodě
Jak jsi to myslel stou poslední otázkou, nerozumím jí?
Jak jsi to myslel stou poslední otázkou, nerozumím jí?
Nad 4C bych nos nevohrnoval. Je to dost slušný auto.
Když nevěříš na SUV Alfy tak na jeho dvojče Maserati taky ne? 😉
Když nevěříš na SUV Alfy tak na jeho dvojče Maserati taky ne? 😉
třesky plesky, Alfa s ničím nepříjde bude mít jenom hogo fogo řeči a příští rok bude mít jenom 4C a 4C Cabrio, proti těmto dvoum postaví koncern Cayman a Boxster a to jsou mnohem lepší auta jak 4C a 4C spider, hlavně se snima dá jezdit i po normálních silnicích, což s 4C moc nejde
No právě. A vlastníkem je nikoli VWGroup ale FCAGroup. A Marchionne tam nedělá vrátnýho. Ale to víš přece sám 😄
Dost by mě zajímalo, kdo z těch "mínusářů" si koupil alespoň v posledních 5ti letech novou Alfu 😉 Jen kafrají a nic proto nedělají :no:
O čem to meleš? 😉 Ještě jednou. Duševní vlastnictví můžou klidně schraňovat v jiné firmě a je na vedení/ vlastníkovi, jak k tomu přistoupí.
Ta Marchionneho evidentně hodně 😄
A kdyby majitelem označení Q2 a Q4 nebyl on ale Kylie bylo by to myslim stejný 😉
A kdyby majitelem označení Q2 a Q4 nebyl on ale Kylie bylo by to myslim stejný 😉
Možná máš jiné zdroje informací (které by mě samozřejmě zajímaly), ale pokud vím, tak se uvádí, že se logo Q4 objevilo poprvé na počátku devadesátých let (1992) právě na modelu 155 2.0 Q4 (technika z LDI), a pak, téměř současně!, i na modelu 33 1.7 16V. Do té doby se u modelu 33 1.5 (první "série" 1983-1990) používalo označení 4x4, takže možná i proto je prvenství připisováno spíš modelu 155, než 33, i když oba modely dostaly označení Q4 prakticky současně.
No myslim že de hlavně vo politiku Marchionneho. A ten má Piecha snad eště radši než Kylie 😉
za půl roku má být přestavena nová AR, což bylo včera oficiálně potvrzeno. Takže už se to hejbe 😉
Jen technicka, Q4 se puvodne objevilo u modelu 33 v roce 1992, principielne to byl ale naprosto odlisny pohon nez u 155, 164, 156 a 159. 😄
Redaktor psal přímo o AR, navíc nikde netvrdil, že je výčet modelů kompletní, u Q2 vynechal model AR GT a u Q4 píše doslova "...třeba Alfě 159 či Breře...".
Spíš není částečně pravdivé tvrzení, že "Alfa Romeo však měla označení Q2 a Q4 dříve", než Audi řadu Q. To totiž platí pouze u Q4, nikoli u Q2, toto označení přišlo v r. 2006, tedy až po představení Audi Q7 v r. 2005.
Spíš není částečně pravdivé tvrzení, že "Alfa Romeo však měla označení Q2 a Q4 dříve", než Audi řadu Q. To totiž platí pouze u Q4, nikoli u Q2, toto označení přišlo v r. 2006, tedy až po představení Audi Q7 v r. 2005.
Samo, že víme, ale v tomto případě se to (bez čárky/pomlčky) dá číst jen jako "koncernu Maserati". 😉
Škodí si hlavně velkou hubou svého šéfa, který posledních pár let tvrdí, co všechno od Alfy dorazí na trh... Zatím je to tristní a to je škoda :no:
Jo de to číst oběma způsobama 😉
Ale ty víš že já vim jak to má bejt a já vim že ty víš jak to má bejt. NIkde žádný nebezpečí, tady sme všichni chytrý kluci žejo. Teda krom redaktora co tohle psal a zapoměl že označení Q4 používaj dva aktuální modely Maserati 😄
Ale ty víš že já vim jak to má bejt a já vim že ty víš jak to má bejt. NIkde žádný nebezpečí, tady sme všichni chytrý kluci žejo. Teda krom redaktora co tohle psal a zapoměl že označení Q4 používaj dva aktuální modely Maserati 😄
Ovšem pokud si to nespojí fanda do aut, tak by se nad sebou měl zamyslet... Haf... :no: :no: