Nová Škoda Fabia Combi se chlubí zavazadelníkem o objemu 530 litrů a nosností 530 kg. Může jásat i řidič základního, litrového tříválce, nebo jde jenom o ozdobu ceníku?
Jenom abyste se mnou nepočítali a přestali podsouvat ty svoje "názory" jako všeobecný a směrodatný fakt. Třeba čtenářské stádečko stejně napadne, že si může myslet taky něco jiného. Až se mi zdá to neustálé nenápadně nápadné upozorňování na "líbení se Škodovek" podezřelé, že i sami autoří moc dobře vědí, že to s tou krásou zas tak horké není a je potřeba tomu pomoci.
.... Fábie kombi s "litrem" představuje naprosté motorové dno dnešní nabídky automobilů a výše otištěný text pak představuje naprosté dno moto-žurnalistiky....
Můžete 1000x napsat fráze o tom co stačí klidnému řidiči atd., ovšem všeříkající je údaj pružného zrychlení na pětku z 80 na 120kmh při plném zatížení - 45 sekund! To znamená, že každou sekundu zrychlíte o kilometr.... Zkuste si to v hlavě představit - 81....82....83....84.... Bravo, toto je kulturní cestování podle světa motorů v roce 2015..... :'-(
A "novinář" mi bude tvrdit že "na pětku projíždí prudkou zatáčku rychlostí 45kmh"? A co výjezd z té zatáčky? kolik minut to pak roztahuju na 80kmh abych ostatní účastníky provozu nebrzdil????
Příčetný novinář by výše testované auto snad omluvil tím, že důchodci který poprázdnu jednou za týden vyveze babku do Kauflandu to bude stačit a že ostatní mu holt prominou, že na silnici zaclání..... Ovšem svět motorů nám tady servíruje perly typu "Odspodu má litr síly na rozdávání".... To teda klobouček dolů, pánové.
Prostě to auto je fraška, jeho test je fraška a vůbec ten celý nápad jet v tom v pěti na Ještěd je fraška....
Příště si můžete vyzkoušet jet náklaďákem v obleku na ples - to je asi tak stejně smysluplný záměr jako jet na lyže tou přetíženou Fábií. Samozřejmě, nakonec se to vždycky nějak zvládne, ale budete u toho jaksi za ču*áky.... :no:
Kecy, kecy, kecy. Všechny auta posuzuješ podle novinářských testů a ty jsou hlavně u škody vždycky více nebo méně PR. Auto jsi si za svý ještě nekoupil, ale pod každým článkem čtu jakou konfiguraci by si si ty koupil. Už se vzpamatuj ty teoretiku s načtenými údaji. A že fabia nastavila měřítka v třídě, na to si přišel jak? Je to průměrné auto se vším všudy, nic špatného a nic v čem by vynikalo. Už ty hemzy v reklamě která je stejně dobrá asi jako ta na Hyundaie. "Fabie je vyjímečné auto s dynamickým nadčasovým designem a bezkonkurenčními jízdními vlastnostmi a bla bla bla bla."
:-)
Nejlepsi je ten odstavec, jak petka netahala, tak dal 4, ta porad nic - tak dal za 3! A vyborny, akorat ho zastavil na 7 tisicich omezovac...
To je teda fakt maso.
Ale znova rikam: ke svemu ucelu to neni spatny auto! Jen to, co tady predvadi je hnus.
Ja si stejne koupim Fiata, takze to muzu hodnotit s odstupem. ;-)
Vážená redakce, proč také nenapíšete také něco o té nová Fábii. Je to nové auto a není zase tak špatné, ...nějaký článek a krátké představení by si zasloužilo. Čtenář Petr Horní Ves
Tenhle kombik je proste paradni. Je mi jedno co o ni kdo pise, tohle auto je svym ostrym designem stikou ve vodach ocucanych bombonu :yes: A ta cervena ji slusi...
Ja si myslim, ze byla chyba vypustit z nabidky 44 kW verzi. Po snovejch vykonech, ktery predvedla v mistnim testu Citiga by jiste uvezla minimalne tunu.
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Mě se Fabia (a hlavně kombi) na ofiko fotkách a videích líbila moc. Před pár dny jsem ovšem viděl Fabii v holobytu, na plecháčích utopených v karoserii, doslova jsem se lekl...
Mrzí mě to spíš z hlediska těch lidí, co si namátkově koupí SM, aby jim podobně zaměřenej časopis pomohl s volbou, jelikož se v autech nevyznají.
To co předvedl tým tohoto neprofesionálního a účelově lživého plátku je pro mě zločinem.
Fabia je výborný auto, příjemně se mi v něm jelo a patří mezi špičku svý kategorie...ale!!!
Jedině s motory 1,2TSI, který jsou uživatelsky příjemný a nabízejí rozumnou výkonnost i spotřebu.
Tenhle litrovej chcípák (účel vozu x současný nároky na dynamiku x současná úroveň silničního provozu a jeho hustota) se hodí pouze na cesty kolem komína a novinář by to měl setsakra zdůraznit...pokud tak neučiní, je to lhář a hlupák. Nemám jiných slov. ;-)
Že by v testovacím okýnku nebyly aspoň dvě Fabie...po přečtení prvních pár řádků s popisem dojmů za volantem, jsem hodil do bazaru oba šestiválce i foukanou 1,4...v pondělí ráno zajedu do šourůmu a objednám si 1,0 MPI v kombajnu. Nic lepšího snad ani nelze koupit!
Zase kecy, kecy!!! Nebo se snad chlapci nedomluvili!???
Otáčka o 180° na zakázku Auto Škoda!??? SM 7/215 Jiří Baborský : Když dojde na výjimečnou situaci a bude potřeba kombi plně naložit a vydat se za sněhem či k moři, zvládne i tento nelehký úkol statečně! >:D >:D
SM 4/2015 Martin Frei : Jak si skromný pohon poradí s plně naloženou rodinou mířící do Chorvatska? FÉROVĚ VARUJEME, ŽE TO BUDE OŘÍŠEK!!??
Tak kdopak kecá!??? :-(:-(:-(:-(:-(
Pokud ovšem neměl pan Jiří na mysli cestu autovlakem!??? :-!:-!:-!
Přesně tak. Tohle auto se hodí do provozu s před dvaceti lety. I když jak vidím ty paka co jezdí po rychlostních komunikacích když napadne sníh 70. Před kruhovými objezdy se všichni nacpou do pravého pruhu atd. je to vlastně jedno, jestli slabé auto nebo slabý řidič.
nahodou dobre poctenicko..... hodne emotivne a to ja mam rad..... samozrejme treba to brat s rezervou... ono v 5 clennom obsadeni s tymto autom nikto bezne jazdit nebude ale ako motor do mesta v kratkej fabii by som o tom urcite uvazoval.... odspodu to ma ako som sa docital dobry tah, ocenujem ze to nema turbo.. teda aspon do mestkeho provozu mi ho rozhodne netreba.... spotreba je ok... do mesta to moze byt fajn.... a mimo mesta ked nejazdis plne obsadeny to nebude tiez ziadny problem... ja po dialnici stejne nejazdim 180 .... a ani na okrskach netuzim byt pretekar.....ale skor ocenim spolahlivost, funkcnost a uzivatelsky prijemne ovladanie... v meste mi je v podstate k niocmu 200 koni a ani na dialnici ich nemam kde vyuzit.. na 130 sami rozbehne aj skoda 105L .... ano v kopci a pri predbiehani nikdy nie je vykonu dost ale tak samozrejme ak mam fabiu 1.0 mpi tak sa s nou nebudem vrhat hlava nehlava do kazdeho predbiehacieho manevru... ale budem jazdit klido pido ... ved pomaly stejne dalej zajdes... dnes nie je nic vynimocne ze aj ti so silnymi autami jazdia po dialnici ako "pokakani" na spotrebu a v roznych eko rezimoch.... a pritom maju vykonu na rozdavanie... ono spotreba uz dnes nikomu neda spavat co si budeme klamat... a na dialnici to pekne vidiet... uz len malokto lieta 160 ( ved kto chce platit pokuty a zrat 10 litrov ze? ) .... nie je problem natrafit na naslapane bawo ktore si to "hasi" pekelnych 120.... takze ozaj 300 koni tu netreba... fabia mpi ako vravim... do mesta to bude parada.. bez turba.. . bez zadrhelov... lahke odspodu zive priestranne auto ... celkom sa mi paci... urcite jeden z kandidatov v buducnosti na mestske auto spolu so swiftom a korejcami.... ocenujem v meste klasicku atmosferu pred nejakym vytunenym turbom ...ovsem situacia sa meni ak by som zil 20km mimo mesta ... tam by som uz urcite rozmyslal nad turbom.... ale ako vravim na mestske a primestske jazdenie to bude ok...... samozrejme chlapci to trosku vychvalia a emocie v priapde skody nie su prekvapenim ale plne ich chapem.... nie je to tak davno co sme jazdili felciiami favoritmi prvymi octaviami 44kw mpi .... a dnes tu uz mame takuto krasnu fabiu ;-)
fabia opat nastavila meritka v triede .... :yes: a ci sa o uz niekomu paci alebo nie jedno aj mne aj skodovke ... klobuk dole pred fabiou
"Zkoušíme zastavit v prudkém zasněženém kopci a opět se rozjet. S noblesou…"
Tak to bych se rád podíval, naložená předokolka v prudkém zasněženém kopci..
;-\
v tej cervenej bez farebnych stlpikov je doslova bozi..... v kratkej verzii s mpi by som do mesta hned jednu zobral... bude to v meste ideal a predajny superseller uvidis :yes:
... to asi neklapne, ale nějaká limitovaná edice Fábie kombi s názvem "Ještěd" by z toho být mohla.... místo loga automobilky by všude bylo logo světa motorů a v přihrádce před spolujezdcem by automaticky byly mokrý hadry a prášky na hlavu....
Re: Zase kecy, kecy!!! Nebo se snad chlapci nedomluvili!???
no a ještě předtím jezdila koňespřežka na trase České Budějovice - Linz. A předtím se chodilo pěšky a ještě předtím jsme patrně lozili po stromech. A pointa je kde? Mrkni do kalendáře jaký se píše rok. Já jsem na začátku devadesátých let jezdil z Ostravy do Prahy za 2 hodiny 45 minut. A to nebyla z Ostravy dálnice.jenže taky nebyl žádný provoz. A to je oč tu běží. Ono stačí cesta Ostrava, Olomouc, Mohelnice atd. až do Hradce Králové. Tam pokud nemáš dynamiku tak se budeš táhnout za kamiony desítky kilometrů. Holt provoz se změnil.
Mínusy od ukecaného amatéra jsou mi víš kde. Jediné co mě těší že kromě ostatních ubožáku co umí jen dávat mínusy a ne se zachovat jak chlapi a říct co se jim nelíbí tak aspoň reaguješ. Toppere tebe si opraavdu nedokážu v tom JCW představit i kdybych se moc snažil. Chápu že jsi o něm hodně přečetl a možná ho i viděl na ulici, ale tím to taky končí.
60-100 km/h: 4 st. 16,1 s
80-120 km/h: 5 st. 27,3 s
Tu je prosim pekne ta evolucia. Gratulujem a tlieskam. Viac ako 10 rokov stare auto to naklada uplnej novinke s vyssim vykonom pri rovnakom pocte valcov. :no:
ano, Fabia není zlá, a to dokonce ani s tímhle základem. Ale proč musí novináři vyloženě lhát? Proč?
Je takový problém napsat - Fabia Combi 1.0 MPI vyhoví požadavkům pouze ve městě a jinde se s ním dokáží smířit jen vyloženě defenzivní řidiči, kteří dokáží rezignovat na jakékoliv požadavky na dynamiku odpovídající dnešnímu provozu?
Stejně tak 5-místné uspořádání. Je opravdu takový problém napsat, že 5 míst se hodí leda tak do technického průkazu?
Je to opravdu tak složité? Proč se tady stále na téma Škody jen LŽE?
v kratkej verzii mas aj 44kw mpi.... lenze dlhsia verzia je predsa len kusok tazsia a vacsia ako hatch a tak zaklad zacina uz na 55kw.... dava to zmysel ;-)
"tonu" uvezie aj favorit s 1,3 BRM ... ovsem tieto mestske auta maju ine priority ako prenasanie co najvacsej zivej vahy ..... ja ako zakaznik ktory jazdim sam pripadne vo dvojici a pozadujem nieco male lahke do mesta a bez turba a nechcem nosit 500 litrov vzduchu za sebou by som o kratkej fabii mpi rozhodne uvazoval .... a nevahal by som s nou jazdit aj obcas aj dalej mimo mesto... ked som to nevahal ani s 33kw skodou 105L tak vo fabii by to uz vonkoncom nebol ziaden problem ... chce to len prisposobit styl jazdy moznostiam a vykonu daneho auta ;-) .. navyse predpisy su dnes uz nastavene tak ( a hliadky na kazdom rohu ) ze neoplati sa niekam plasit pre usetrene 3 minuty ani si dokazovat pretekraske schopnosti ... na to su okruhy ....
ja napriklad nemam pocit ze 0,9tce v cliu mi posluzi v meste lepsie a spolahlivejsie a trvacnejsie ako klasicke bezproblemove mpi vo fabii... v meste turbo dost trpi a kratke cesty viackrat za den mu rozhodne neprospievaju.... urcite by som teda preferoval atmosferu....... a v konecnom dosledku ani na spotrebe moc neusetris... lebo klasicka atmosfera s malym objemom jazdi uz ozaj za babku ... a je spolahliva jednoducha ... do mesta na denno dennu jazdu su to atributy na nezaplatenie ...
yaris swift fabia s mpi alebo rio 1,2 su do mesta ozaj krasne kusky :yes:
Sorry, ale trepes kraviny... Ja som vobec nepisal nic o tom, ze je lepsie mat silne auto a jazdit vyssou ako povolenou rychlostou. Podla mna je spravne dodrziavat rychlost. Ale v autach so slabymi motormi ludia tu rychlost nemaju sancu ani poriadne dosiahnut v clenitejsom terene. Take auta chodia 60-kou tam kde je 90 a 30 az 40 km/h po meste. A ja zdaleka nemam nejake silne auto a nasieraju ma. Hlavne, ak nevedia ani ist plynulo a zabrzdia na 20 km/h pred kazdym jednym prazdnym kruhacom. A potom sa na semaforoch na dvojprudovke zaradia vedla autobusu a absolutne kaslu na vsetkych za sebou a pomaaaalicky sa rozbiehaju pekne povedla MHD a blokuju vsetkych za sebou. Specialitou tychto ludi je aj jazda 50 na usekoch v meste, kde je 70-ka. Samozrejme sa opat nezabudnu zaradit vedla podobne iduceho experta a nutia ist 50 vsetkych. A koniec koncov slusnostou (a myslim, ze to je vlastne aj vo vyhlaske) je aj to, ze aj ked ide niekto predpisovo, tak by nemal blokovat auta, ktore predpisovo nejdu. Vedel by som aj dalej napisat viacere situacie, kedy pomale auta a stupidita vodicov obmedzuje ostatnych, dokonca aj take, kde ide vyslovene o ohrozovanie ludi, ale naco ? Ak si chces zdovodnit kupu slabeho mestskeho auticka, tak prosim. Ale netvar sa, ze s tym budes moct jazdit ako s normalnym autom a ze nebudes nikoho obmedzovat a stvat. Pretoze to je blbost... Normalne, nie velke auto s troma az styrmi ludmi potrebuje aspon okolo tych 70 kW a sofera, ktory berie aj ohlad na ostatnych. Lenze kombiky s s menej ako 60 kw si kupuju ludia, ktori sa ako ty tvaria, ze ved to staci a na ostatnych kaslat, lebo kazdy kto ide rychlejsie je isto-iste hovado nedodrziavajuce predpisy na silnom aute...
Mimochodom, podla tych palcov dole konecne vidim aki vodici su na auto.cz... *, mysliaci si, ze su sami na ceste.
auto posudzujem podal toho ako s nim planujem jazdit.... a ake je jeho urcenie ;-) .. fabia s mpi bude prioritne auto urcene do mesta.... samozrejme na preteky s kamaratom na oblubenu okrsku si radsej zober cooper jcw ;-)
Když pominu, že je to padesátý článek na téma Fabia- celý text vcelku upřímě a bez velkých vytáček popisuje, že auto v dálničních rychlostech nestíhá a žere. Jen podobně jako u srovnáváku s Corsou pokulhává závěr- takhle shovívaví by k jiné automobilce zcela jistě nebyli.
Co mě prudí snad ještě víc - že si dřív dovolovali tvrdit, že, cituji "vzadu není problém usadit tři dospělé cestující". A tady jen trapně jednou větou nenápadně přejdou, že ten prostřední se jaksi nemůže opřít. :no::no:
Do starého Fiátku 600 by se taky asi dalo nasoukat 7 lidí, ale nikdo soudný by to nepopsal "není problém".
Ten prostřední se musel cítit jako gay když má narozeniny. S tou fotkou kde u Fabie díky zatížení sedi podběhy až na kolech se mýlíš. Cenzurou Škody by to prošlo neb oni sami stahují pružiny na autosalonech a výstavách kurty. Aby jejich vozy seděli níže a vypadali sportovněji.
Takže v aktuální motorové nabídce už nebude průšvih s rozvody, ale s převodovkama?
No jo, zkrátka pověstná německá kvalita :*) I když tady bych Němcům nejspíš křivdil, protože průserové HTP vzniklo ve Škodě, stejně tak prserové 1.2 TSI vzniklo ve Škodě a mám pocit, že i ty převodovky MQ100 pochází od Škody... No jo, zkrátka čecháčská povha, kde se to vždycky nějak odrbe... :-!
FIII získala "kupodivu" v testu pozitivní hodnocení i s tím 1,0l tříválcem. Občas mi v textu připadalo, že redaktor hodnotí nějakej šestiválec.
Třeba:
"Z místa vyráží nadšeně, po městě ani okolí mu není co vytknout, pružností nadchne"
".....mohou se pak spokojeně oddávat kultivovanému cestování."
"....Odspodu má litr síly na rozdávání."
Česká média a Škodovka. Tato kombinace vždy vyplodí nějaké zajímavé věci. >:D
Já si ten litr klidně dovedu představit v krátké Fabii pro sólistu do města, nebo pro důchodce. Co si pamatuju, když jsem zkoušel kdysi Yarise s podobným litrovým motorem, tak to jelo slušně pro dané účely (starty 0-50, atd.).
Ale dělat s tím takové opičárny, jako jízda v naloženým kombíku v 5 na Ještěd, to by možná pobavilo v pořadu, jako je Top Gear.
To je komedia pri nalozeni z 80-120km/h na 5-ke za 46s. Vedel som, ze je to motor na ....., ale nie ze az tak. Uz viem preco ho Skoda nenahradi u Rapida za dosluhujuce HTP 55kW EU5.
Len lutujem majitela takehoto dela, pri kazdom predbiehani by mal zavolat 158, aby uzavreli urcity usek cesty, lebo bude predbiehat :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Fabia Combi 1,0 55kW je jeden obrovky fail (okrem jazdy po meste).
Ja som zvedavy co bude ponukat Seat v Ibize (naklad tam je teraz 1,4 16V). Dokonca oni ani nikdy neponukali HTP v 44kW (skoda aj v combi). Ibiza mala iba HTP 51kW a casom ho vyradili. Nepredpokladam, ze tuto tragediu daju do modelov.
O rok dva budu tychto fabii plne cesty a ostatnych moze aj vystriet, ked sa pred nimi bude v mestach plnych kruhovych objazdov a zakrut plazit jednolitrova fabia. A to ani nehovorim o situacii, ked sa mimo mesta rozhodne niekto vo fabii obiehat... Maly vykon motora je aj nebezpecny. A ak nikto nezazil situaciu, kedy fakt potreboval prudsie zrychlit aby sa vyhol vacsej ci mensej nehode, tak len nejazdi dostatocne dlho. Nehovoriac o hrani na nervy ostatnym vodicom...
Boze to je chvali, ako to v tej skodovke robia, ze vyrabaju take bezkonkurencne auta :-)
Z místa vyráží nadšeně, po městě ani okolí mu není co vytknout, pružností nadchne...
ospevovat auto ktore prazdne zrychli z 80 na 120 za 27 s a plne nalozene za 46 s moze len blazon, toto cudo pruznostou nadchne?!!!
Tieto testy Fabie su na smiech....
citam ich s usmevom a cakam kedy sa redakcia skludni a zacne byz objektivna...
to sa isi nedockam...
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Já si myslím, že to je auto přesně podle evropského vkusu - decentní, nadčasové, stravitelné pro nejširší masy. VW s touhle filozofií designu udělal díru do Evropy. Nemusí to vyhovovat všem, ale většině ano. ;-)
To máš pravdu. Normální řidič když chce "vyrazit" tak si podřadí v 80 klidně na trojku. Pak by to určitě 45 sekund nebylo. Jen blázen by se pokoušel žužlat motor z 80 na 120 na pětku >:-[]
Víc mě ale zaráží, že to auto mizerně topí 8-s To je teda fakt pokrok.
Clanek je napsany zazivne, ale ucvrkavat si z toho ze z litroveho motoru mam spotrebu skoro deset litru, to je moc. Co takhle si radsi koupit auto s motorem?
Na dálnici běžně řadím trojku, třeba když se mi uhne kamion z levého... Chápu, asi to není myšleno v této situaci.
Můžu přidat zkušenost s 1.2 51 kW HTP v Roomsteru. Vlastnil jsem ho přes dva roky a byla to trápička. Při dálkové cestě s 1/3 okresky+město a 2/3 dálnice byla spotřeba přes 9. Pravda je, že to byla jiná karoserie.
Tak jsem to nakonec přece jen přelouskal, byť jsem za poslední doby Fabie už trošku přejedený. Co k tomu dodat?
Za mě test celkem v pohodě. Dozadu se tři dospělí vejdou jen v největší nouzi a motor je na takové to domácí žvýkání, mimo město je to kompromis. To je v testu popsáno celkem barvitě :-) .
Zajímavá zjištění? Třeba rozdíl v dynamice prázdného a naloženého auta, ty rozdíly jsou větší než bych čekal. A pak ta spotřeba, co se pohybovala mezi 5.5-6.5, cesta tam ale znamenala 9.5. Za kolik jste jeli zpátky? Nebo... kolik jste toho v rámci testu najezdili?
Když už redakce prokázala odvahu a zveřejnila tragické parametry pružného zrychlení, mohla přidat srovnání s přechozí generací 1.2 HTP 51kW, anebo klidně i se starou felckou 1.3 50kW ať je vidět, kam se koncernová technika za 20 let posunula >:D
V podstate test potvrdil to, co som cakal: ze Fabia kombi s tymto motorom je skor pre ludi do mesta, ktori obcas potrebuju doniest dake prepravky z Baumaxu, a na to im je kratka Fabia mala. Styroch to ako-tak odvezie, ale 5-miestne auto to teda nie je ani nahodou.
Da sa s nou obcas pozriet aj za hranice mesta, nieco odviezt na zahradku, mozno aj nos na dialnicu vystrcit. A to je tak asi vsetko. Na pravidelne jazdenie po okreskach tato motorizacia jednoducho nie je. Na to ma doslova tragicku dynamiku, ktora sposobi ze kazde predbiehanie obstaroznej Avie iducej 70km/h je adrenalinovy zazitok. Clovek nemusi byt hned "pretekar", ale su situacie, kedy sa vykonova rezerva hodi. A tato motorizacia ziadnu nema...
Na druhej strane, Skoda ponuka pre Fabiu aj ine motorizacie, takze kazdy si vyberie. Ako slusny vsestranny zaklad vidim u kombiku 1.2TSI/66kW, kto castejsie jazdi plny a po dialniciach, asi sa mu oplati vziat silnejsie TSI-cko (81kW). Diesel mi vsak do tohto auta nedava vobec zmysel, najma pri tom sialenom priplatku...
Tenhle článek doporučuji všem zájemcům o litrovou Fabii
[odkaz]
Výňatek:
Zejména 55kW varianta má výkonu vzhledem k tunové hmotnosti vlastně dostatek. Ale defenzivně jezdící motoristé, kteří základní varianty často kupují, se k němu nikdy nedostanou. Ať bylo HTP jaké bylo, tak prostě umělo šedesátkou vyklokotat kopec i na pětku.
...
Motory 1.0 MPI dostávají zbrusu novou převodovku MQ 100. Malou, lehkou a s nízkým třením, tedy snižující emise CO2. Ta tam je však mechanická naddimenzovanost.
to je jeste uplne jinak - motor s malou silou musis poradne roztocit a pres spalenou spojku citlive rozjet. casto naopak dochazi k tomu, ze se to przene a kola se protoci, rozjezd byva obtizny. tedy chce to motor s poradnym objemem a velkou silou.
Prepáč, ale s tvojou logikou by to ľudstvo ďaleko nedotiahlo..."čo bolo dobré pre môjho deda, musí stačiť aj mne...". Mama má yaris z prelomu tisícročia, s litrovým štvorvalcom, tuším 51kW (áno v Toyote majú už 17 rokov motor s rovnakým objemom, výkonom a spotrebou, bravo Škoda >:D ). Nedávno som si ho požičal kým som mal auto v servise a nutne som potreboval ísť dlhšiu trasu ktorá zahŕňala aj Donovaly (horský priechod). Ale aj keď som bol sám v ľahkom autíčku do stúpaní som musel ísť na 2-3 rýchlosť ak som sa chcel ako tak držať limitu a nezdržovať autá za sebou. O obiehaní kamiónov som ani neuvažoval, a priemerná spotreba bola na konci 7,5/100, bez toho aby som vkročil na ďiaľnicu (mimochodom 7,7/100 mám spotrebu na tej istej trase v 3litrovom benzíne). Takže autíčka s malými motormi, naozaj len do mesta a medzimesto max v holandsku. :no:
Koupil jsem si poslední Svět motorů. Rád ho čtu a jeho formát se mi líbí. Ovšem když přijde na koncern VV jsou páni redaktoři nadprůměrmě nekritičtí. Přečetl jsem i tuto reklamu na podmotorizovanou Fábii combi. Ano jede a uveze, jako každé jiné auto pět chlapů a lyže. Žádný zázrak. Ovšem nadšení pisálků bylo na úrovni svezení posledním modelem od Bugatti. Zajímavě se také vyvíjí jejich pohled na ty měkčené (plyšové) plasty. Tahle Fábie si o nich v rámci úsporného programu ( větší prémie na vánoce pro Německé zaměstnance) může nechat jenom zdát. Normální nezávislé periodikum by řeklo, že je to krok zpět. Ne pro Svět motorů je to bomba, hlavně že to alespoň lícuje. Být v této konfiguraci kterékoli jiné auto s tímto rádobymotorem, tak ho rozcupují. :no:
Rozumím tomu, že tohle není typické využití Fabie 1.0, která je nastavena vesměs do městského provozu. Přesto mi ale verdikt testu přijde krutě přitažený za vlasy.
Ptám se, JAKÁ OČEKÁVÁNÍ dokáže vůz s takovouto motorizací naplnit? Jak je možné o ní hovořit jako o důstojné motorizaci? Ano, je to důstojný základ, ale DO MĚSTA.
Měl bych pro Fabii Combi 1.0 adekvátní srovnávací test - a to s Karosou C930, a mám vážné obavy, že by to v prvním táhlém projela na plné čáře, dokonce by možná i na Mosteckým polygonu ukázala Fabii záda... :-!
Ale uzavřít test této varianty s nacvičeným úsměvem? Spotřeba takřka 10 litrů? Na dálnici 9,5? To jasně hovoří o poddimenzování motoru vzhledem k účelu. Opravdu nechápu!
Vždyť s plně naloženou Fabií 1 se starým letitým škodováckým 1.4 50 kW se na dálnici dalo jet pod 7 litrů a i plně naložený dal delší kombinovanou trasu kolem 6,5 litru, přitom nebylo třeba nijak dramaticky podřazovat... Takže se ptám - tohle je ten pokrok?
Závěr testu měl jednoznačně vyznít diametrálně odlišně - a to že základní litrová Fabia dokáže svou roli ustát pouze mezi cedulemi začátku a konce obce, a výlet na dálnici se bude rovnat marnému boji tříválcového srdce s fyzikálními zákony! Podřazovat na dálnici na trojku? Kdo to kdy viděl?
Slova chvály zazněla, redakce si může odškrtnout v kalendáři splnění úkolu. Bravo. Pro nás čtenáře však platí, že radost z přeskočené laťky, která leží na zemi, je asi stejně hodnotná jako verdikt tohoto testu :-!:-!
To že uveze 555kg bych zase jako zázrak neviděl. Celkem by mě zajímala dynamika když chci někoho předject. Pak uz to asi takovej zázrak neni. Ale jinak designově se mi auto líbí. Jen ty motory nějak ne. Nevim proč, ale ty 3-valce mě nějak nevzbuzujou důvěru.
nie je to podľa mňa zlý test, ani zlé auto (téme sm/skoda sa vyhnem). Je tu kopec ľudí, ktorí chcú fabiu kombi (aj dedo mal škodu aj otec, majú najhustejší servis, najlacnejšie opravy a pod. rozprávky). Chcú dať za ňu čo najmenej peňazí (reči o dynamike nechávajú puberťákom), väčšinou chodia na nákupy do mesta, občas niečo potrebujú previezť a nechcú platiť za dovoz, občas chcú ísť do lesa, ku vode, s deckami a pod. Tento motor je dobrá voľba. Nepotrebujú myškovať na okreske, času majú dosť a rýchlej jazdy sa skôr boja, kým sa rozhodnú predbiehať, tak si to radšej rozmyslia a zostanú za kamiónom. A keď sa stane niečo výnimočné a bude treba naložiť 5 + bagáž vedia, že to dajú aj keď obchoďáka by asi po tej jazde odviezli rovno na áro. A cestou si budú chrochtať, že htp by to nedala.
Jízda s takovým pružným zrychlením musí být tragédie a doslova ohrožovat sebe i ostatní řidiče......
Tohle jsem zažíval před 17 lety se svým Formanem 1,3 - 40 kw, když jsem jel naložený přes Alpy a v kopci na mě blikaly a troubily kamiony. Já to ,, smažil " na trojku 70 - 80- tkou a na víc jsem neměl.
Děkuji ale takové jezdění už nikdy nechci zažít !!!!!
Je jasné že češi to auto s tímto motorem budou kupovat ( nikdy to nepochopím).
A dopadne to jako s 1,2 HTP 44 kw , ze kterých dnes mohou v bazarech dělat ,, živý plot"
A ke všemu to má v této verzi motoru převodovku MQ100 z Citigo u které se doporučuje při stání delším jak 1minuta vypínat motor, jelikož se jedná o konstrukční závadu, kdy na volnoběh nejsou ložiska převodovky dostatečně mazána a ta na sucho pak chrastí! Takže životnost převodovky 20t km!? >:D
Pokud se budu připojovat z vedlejší na hlavní a bude dlouhá kolona aut, tak s rychlejším autem (čti "normálním motorem") se zapojím bez problémů, s tímto tam budu stát tak půl hodiny. :no:
v tomto mas pravdu.... tak potom si musis rozmysliet ci predbiehat tam kde s tymto motorom to uz bude na dlhsie... staci len prisposobit sposob jazdy moznostiam auta.... ved nemusis predbiehat za kazdu cenu aby si sa nakoniec o par km stretol spolocne kdesi v kolone ..... plasit sa uz dnes moc neoplati..... mpi nebude auto s ktorym sa majitel bude vrhat do zakrut a predbiehat kazdeho koho stretnes.... ale na pohodlnu jazdu mestom a aj mimo v blizkom okoli to moze byt rozumna volba ... motor zerie malo. je jednoduchy... v meste bude motor bez turba na nezaplatenie ... ja napriklad robim v pracovnom tyzdni denne zhruba 25-30 km,,,, 8 tam 8 naspat.... vecer o 5tej za priatelkou 5km.... a zase niekam vonku do mesta 3km..... popritom nejaka zasatvka v nakupnom centre... takze startujem viackrat za den a jazdim kratke trasy... nedava mne osobne zmysel ziadne turbo v meste a taktiez nepotrebujem super maximalku... ocenim spolahlivost... lahkost ovladanie komfort... robustnost v meste ... samozrejme kto jazdi denne 30km do mesta a do prace a spravi 50-70 km denne mimo rusneho mesta ten urcite nepojde do mpi verzie.... ale mne v meste by mpi fabia bohate stacila .. svetko zalezi od toho ake mas priority a co od auta pozadujes.... vyjst si niekam vonku vo dvojici aj mimo mesta povedzme do slovenskeho krasu nebdue problem ani s mpi ... s feldou som bol aj v tatrach uz viackrat a tiez ziadny problem... raz za cas nejaka jazda mimo mesta uplne v pohode sa da zvladnut aj so slabsim autom .... navyse ak nejazdis nalozeny a poznas uz trosku cesty a okolie tak aj slasie auto ide slusne bez vacsich problemov ... ziadna veda
poobede sa chystam pozriet sa na vyhliadkovu vezu pri rozhanovciach .. a uplne v pohode tam dojdem aj na felde ;-) ... uz som tam sice raz bol ked ju otvarali... boli tam zive koniky pre deti.... stanky s lizakmi malinowymi :D a podobne zabavne veci.... ale bol tam vtedy taky hurhaj a ruch ze som s priatelkou z toho vobec nic nemal .... aj na vrchu veze si mal plno ludi ze si sa nemohol ani vyfotit ... tak dnes po dlhom case tam pojdeme opat, hadam tam uz nikto nebude... pokus c2 ;-)
v kopci sa staci drzat predpisov.... v pripade potreby podradit.... drzat tempo..... a nie je problem.... to ze sa firemne nakladaky plasia 120 aj tam kde je 90tka ti moze byt u ***.... taketo veci idu mimo mna
Ale jo... to přezouvání je trošku otrava, ale samozřejmě to lze.
Tím spíš říkám, že cena 12t by byla dejme tomu akceptovatelná za sadu litých kol jako takovou (tovární kola jsou dražší a lepší než běžná druhovýroba), ale jako příplatek oproti stejně velkým plechům je to hodně.
Mně osobně to nemrzí, 1.4 bych zvažoval jen do města, ale spíš bych dal stejně přednost 1.2TSI. A na Ibize už jsou léta znát, Fabia udělala s novou generací krok kupředu, třeba interiér Ibizy mi úplně nesedí.
No zrovna ten odstavec beru jako jeden z těch (nemnoha), kvůli kterým stojí za to si ten test přečíst. Koupíte-li litr do kombíku, pak se připravte na mizernou dynamiku. A pokud vás napadne to auto naložit a ještě s ním jet do kopce... fakt vám za to těch 16t stojí? Možná to šlo říct i víc na plnou pusu, ale já to z toho testu cítím poměrně jasně.
Jen tak na okraj... vzpomínám na Saxo 1.0... dvojka, trojka, člověk měl pocit jak to letí do otáček... pak kouknul na tachometr a musel se smát :-) .
O tom žádná. Na cestování okolo komína super. Ovšem pisálci z toho udělali šupu kterou každý musí mít. Přitom stejně motorizovanou a udělanou konkurenci by haněli. A o to v tomto článku jde.
Tohle cernobily videni sveta je spatny. Jestli narazis na to, ze favorit byl vyvinutej za komunistu na prikaz strany, tak to neznamena, ze by to bylo komunisticky auto. Naopak bys mel obdivovat um ceskych konstrukteru, kteri pracovali v hodne seskrcenych podminkach a museli zapasit s nesmysli, ktere na zapade vubec nikdo nemusel resit. Tenhle bojkot ceskych vyrobku nam v devadesatych letech hodne uskodil. Lidi si mysleli, jak to tem komunistum konecne nandaj, jenomze tem to bylo uplne jedno, akorat slusny lidi prisly o praci a ceske firmy krachovaly.
No vidíš aký si šikovný ;-) , každý kto o autách aspoň niečo vie, to berie s nadhľadom. Problém môže nastať u úplných laikoch, ktorý pozrú do tabuľky na výkon (vyšší) a spotreba (nižšia ako minulý model) a ich porovnanie sa týmto končí...
To zvládal už Favorit... Vrcholem byla jízda s plným autem dlaždic a přívěsem s třičtvrtětunou sádrokartonu (i kola přívěsu šla do stran)... Nikdy více.
Potom to nie je auto hodne vyroby v r. 2015!!!
Pred 22 rokmi som jazdil ako zacinajuci sofer Skodu 120 sedeli sme v nej traja a ta to dokazala....!!!
Vazny trapas :-(
jako s pribyvajicim vekem se snazim celkove klidnit v diskuzich, ale tomu, cos napsal tleskam, souhlasim slovo od slova, vcetne toho posledniho slova! :yes:
otázka kolik takových slabých míst se ještě časem objeví. Faktem ale je, že už jen tohle jedno jediné slabé místo je tak zásadního charakteru, že bude lepší Fabii 1.0 obejít velkým obloukem.
1.2 TSI jako spolehlivější kombinace ve Fabii? Kdo by to byl řekl >:-[]
Litrový motůrek má smysl do hatchbacku, který bude sloužit jako městská nákupní taška. Do kombíku plnícího účely rodinného auta je to masochismus, zvlášť, když mnohem dynamičtější, silnější a o něco úspornější 1.2 TSI stojí jen o 16 tisíc víc. Vzhledem k tomu, že se Škodovka nestydí vyžadovat příplatek za obyčejné uni laky nebo chtít 9 tisíc (to není překlep, opravdu 9 tisíc) za tempomat, a to i v nejvyšší výbavě Style, je těch 16 tisíc jeden z nerozumnějších příplatků, které kdy u Škodovky byly. Problém nastává v situaci, kdy se zákazník složitosti TSI obává, případně chce jezdit na plyn, u nových Škodovek už žádná taková rozumná motorizace není.
Souhlas, já do první Fabie (funguje doma jako "traktor" >:D ) naložil kompletní obklady a dlažbu - sklopené zadní sedačky, nafutrované auto až po strop a 1,4MPI to utáhlo krásně. Bohužel ten motor, co mám ve Fabii se s prdítkem 1.0MPI nedá srovnat.
Ten motor je naprosto v pohodě. Co v pohodě není, že se z toho autíčka dělá nadauto. A taky ten motor je absolutně cenově nevýhodný.
Dovedu si představit, že děda, kterej s tím nikdy nepojede víc než 80km/h, najede 2000km ročně s tím bude moc spokojen a ve finále bude mít i nádhernou spotřebu. Povinné ručení za babku, o životnost se bát nemusí. Naopak, kdo najezdí 20tis km ročně, asi bude volit jinak, pravděpodobně i jiné auto.
Myslím si, že z hlediska nákladů na vlastnictví vozu si tato fabie, kromě vysoké pořizovací ceny, bude stát moc pěkně, vč. povinných prohlídek po dvou letech.
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Tak je hezké že pod každým druhým autem plánuješ jak s ním budeš jezdit, jen mi to připomíná že když nám bylo pět tak jsme všichni plánovali jak se staneme kosmonauty. Hádej jak to dopadlo?
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Znáš to: 100 lidí = 100 názorů, tak jim to přesvědčení neber. Určitě se ten kombík bude spoustě lidí líbit a budou ho kupovat. Já sice nejsem jeho cílovka, ale za těch pár šušní navíc mi dává určitě větší smysl než hatchback. A to je jen a jen můj názor. :-)
Neví někdo jak je to s homologací? Jsou nějaké podmínky pro to aby auto při plném zatížení vyjelo kopec? :-)
Tento článek, to je zase bulvár :-) Lehce přetížené malé kombi se základním motorem... co čekali, že to pojede líp než prázdný? Nebo že to kopec fakt nevyjede? 8-s
Když už to tak naložili, tak mohli udělat víc měření, např. 0 - 100km/h, 0 - 150 km/h, 100km/h - 0km/h apod :-)
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Spotřeba 10l je z cesty na Ještěd s 550kg na palubě, tos snad pochopil. Překvapilo mě, že nekecali a dali takovýhle reálný číslo. Každodenní ježdění - určitě nebude za 10.
Nicméně příplatek za 1,2 TSI mi přijde samozřejmý, zejména při použití "rodinné auto".
Zase si nebudeme nic namlouvat. To, ze MPi nebude mit problemy s rozjezdy jeste neznamena, ze v tom meste, treba do kopce, kde se muze jet rychleji, nez padesatkou, nebude ridic postradat par koni navic.
Pri čítaní týchto riadkov má vodič pocit, že fabia z litrovým motorom jazdí rovnako dobre ako X5 a zmestí sa do nej toľko nákladu, že aj Tatra 815 sa musí červenať. Keď si to človek rozmení na drobné, tak v novej fábii je 3x viac miesta pre cestujúcich ako napr. v takej Tatre 613...
Další trapárna, pane redaktore, chtěl bych vidět, kdyby takový motůrek měl Hyundai i20, to by bylo kritiky, ale když to má schade - tak je to bojovník. Směšný. Přestaňte dělat z tý škodovky nadauto, vždyť opravdu blbnete hodně lidem hlavu a pak čteme plno hovadin, co tady lidi píšou o obyčejném, průměrném autíčku. ;-)
Ale pozitivní to je! Troufám si říct, že i30 by těch 555 neodvezla a když, tak za cenu neustálého šoupání kol o podběhy a ran od dorazů. Za ten výkon :yes: ale stejně by jsem jako minimum bral 66kw 1,2 tsi!
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Mě se Fabia kombi líbí rozhodně více jako její krátká verze, tenhle design nemůže nikoho naprosto urazit pokud si uvědomí do jaké třídy patří, design je velmi střízlivý a to znamená, že se dlouho neokouká, problémem bude setkání s realitou, kdy jsou prezentovány kusy s alespoň nějakou výbavou, podle mě oblíbená holátka na tom budou podstatně hůře.
Celý test je potřeba chápat jako ukázku možné reality, kdy rodinka vyrazí na dovču, ale celoroční používání této jednotky je zcela jiné, jízda do práce, po městě atd.
Potom je na každém jestli je ochoten tyto jízdy absolvovat s motorem s kterým nepředjedu, brzdím ostatní a jako bonus jedu se spotřebou 10l/100km ??? ;-)
Příplatek 16 tis. korun za TSI se potom jeví jako nejvíce logická volba.
vy ste "Mistr slova", mam pre vas jeden podnikatelsky napad:
alozte si firmu, ktora bude zamestnancom prezentovat rusenie zamestnaneckych vyhod. Lebo z tako * upliest taky bic, ako ste to tu dokazal, dokaze uz len GTI. Dokonca ani ten nie, lebo sa uz hanbi sem vobec prispieva pod tie clanky. Uz aj jemu musi byt na grcanie z toho.
Chleba se lame pri vyssich rychlostech tak na okruhu.
:-P
Normalnim autem jezdim relativne kratke trasy, rekneme do 100km, rychlosti rozhodne do 100 km|hod, a zajima me primarne spolehlivost a servisni naklady, hbed za tim spotreba a jako trojka je, jestli zavru kufr, kdyz tam nalozim neco, co potrebuju prevezt. ;-)
ovela nebezpecnejsi su bohuzial nepredvidatelni pretekari jazdiaci v silnych autach rychlo vzdy a vsade za kazdu cenu hlava nehlava aj na ukor bezpecnosti.. ktori tam kde je 70tka musia ist vzdy minimalne 80 aj ked je dazd alebo tma len aby sa necitili menej cenni a do ciela prisli o minutu skor ako ten co jazdi predpisovo..... ver mi ze tito majstri sveta su ovela nebezpecnejsi ako nejaky dedko plaziaci sa 50tkou na 50tke po rovnej ceste na cele kolony... ktory nikoho neohrozuje... a ide predpisovo
kedysi sa jazdilo favoritmi formanmi feldami 105kami ladami a prezili sme... len dnes chce kazdy mestske auto co pojde 200 a stovku da za 9 sekund.... docela nechapacka 8-s .. a to ani nevravim o predpisoch.... ake su dnes prisne
V tom bych neviděl problém. Nejrozumější řešení je nechat si plecháče s poklicema na zimu a na léto koupit za 8 tisíc litá kola z druhovýroby ... je to levnější, člověk si vybere design podle svého gusta a jako bonus dostane "normální" zális (originální škodovácká kola menších rozměrů jsou "naschvál" zalezlá do podběhů, vypadá to hrozně).
Při příchodu TSI 1,2 motor 1,4 14V 63Kw zmizel z nabídky Škodovky, ale později se potichu zase vrátil, nechtěli veřejně přiznat průsery s řetězy TSI! Jednalo se celkem o slušný a nenáročný motor pokud se ale neměnily rozvody kde je výměna poměrně drahá jelikož tam jsou úplně zbytečně použity 2 ozubené řemeny! Ale Euro 6 ho poslalo letos do kytek! Ohledně interiéru Ibizy nevím, nějak jsem ji nevěnoval pozornost, Fábie je ale vzhledem k použitým materiálům zoufalství na rozdíl od nové Corsy a Mazdy 2! Zrovna tak mě zklamalo nové Volvo V40 a to díky zase použitým tvrdým plastům vyjma středového panelu a to jak v provedení v hliníku, nebo laku! Zato motory sice již od Fordu, EcoBoost 1,6 T3 a T4 jsou fantastické, jak vzhledem k výkonu tak i reálné spotřebě! Ale to jsem někde jinde a je to i o něčem jiném!
Na zrychlení ano, ale na pružnosti to udělá asi víc (hledat se mit o nechce). Viz tento poněkud extrémní test - zatížení Fabie zhorší pružné zrychlení 80-120 o 18s.
Nejsou to u Fabie II náhodou čísla pro krátkou verzi? Jinak jasně, 1.2 je víc než 1.0... ale příplatek (jen) 16t za 1.2TSI ubírá tomu argumentu na vážnosti.
Houmre, skoro ve všem s tebou souhlasím, ale na druhou stranu - já se u toho textu docela bavil ;-) Živě jsem si představoval, co všechno s tím motůrkem dělají a co všechno ten motůrek musel snést >:D A bylo mi ho líto.
Třeba to Svět motorů dostane na dlouhodobější test, co ty víš? ;-) Na Ještěd už s tím sice pak nikdy nepojedou, ale zkusej si, kam to auto fakt patří. Město, město, město.
JJ 22.8.1968 jsem podepsal 2000 slov a do 17.11.1989 jsem si ani ..........................!!!! Ale musím se přiznat, měl jsem pak Trabanta od Německé ambasády co tam jeden šťastlivec co přelezl plot zapomněl! >:D
Citace z testu: ......vytáčím trojku, čtyřku a plný plyn držím i na pětku. Takhle jsem naposledy jel na pionýru, běží mi hlavou.......A já pamatuji svoji JAWU 555,jezdila zrovna tak-jednička moc, dvojka málo, ale pocitově i zvukově nádhera. Test měl být dva redaktoři a dvě děti, takhle je to test o neskutečné jízdě s červeným autem, které je vlastně ve všem šedivé. Vyjma motoru ala výše zmíněný fichtel. ;-)
Více testů tohoto výjimečného vozu v různých barvách i sportovních úpravách Monte Christo. :-)
Re: Tenhle článek doporučuji všem zájemcům o litrovou Fabii
Co mám zkušenosti s Fabkou HTP, tak na pětku se trápila i na rovince a vibracemi to dávala najevo. V kopcích se muselo podřazovat. Až na dálničím limitu, kdy otáčky byly kolem 4000 rpm, se pětka cítila vcelku dobře a dokázala udržet rychlost i do kopců.
Tak nejak som dufal, ze uvidim fotky troch panacikov, ako "pohodlne" sa im v zadu sedi. Mozno len nechceli, aby bolo vidno, kto komu sedel na kolenach. >:-[] A este mi chyba fotka o kolko si Fabia po plnom nalozeni sadla. Alebo nepresla cenzurou Skodovky?
Fakt?
Jestli jo, tak to jsou _o_oti na kvadrat!
Po prusvihu s tsi prisli s novym?
Ale skutecne to ukaze az praxe.
Popravde jsem neslysel, ze by city nejak masivne odchazela prevodovka...
Poptam se skodovkaru. ;-)
Tie cisla platia pre jednotkovu Fabiu. A ci kratka alebo combi, to je asi jedno. Combi bola tazsia len o nejakych 40kg, co viac ako sekundu na zrychleni urcite nespravi.
A nedělají to spíš proto, že ty auta na výstavách jsou suchý, bez řidiče a bez výbavy? Tzn. že teprve když máš naplněnou nádrž, předpisový věci v autě a jedeš, teprv pak má to auto předpisovou výšku. Tak to vidím já.
Test se moc fajn čte a v rámci daných možností je jakž takž objektivní, ovšem ten konec tomu dal korunu. Každému, kdo se v automobilovém světě alespoň trochu orientuje, je přece jasné, že základní litrový motor je u Fabie hlavně kvůli údaji ...cena již od..." a ne proto, aby se nějak moc prodával. V krátké verzi v silnějším provedení s 55 kW si to pro popojíždění po městě a blízkém okolí ještě dovedu jakž takž představit, ale pro kombíka je motorizace s točivým momentem pod 100 N.m v současném provozu a při nárocích 21. století opravdu zcela nepřijatelná nabídka, kterou nikdo nemůže brát vážně. Uvědomme si, že takovýto kombík se svojí dynamikou nebezpečně přibližuje někde ke Škodě 120 a to vůbec nemusí být moc zatížen! Opravdu si při konfiguraci nové Fabie nedovedu představit lépe investované peníze, než si připlatich těch 16 000 Kč za výbornou 1.2 TSI/66 kW! :-! Auto si přece většina z nás nekupuje na chvílí a nač se pak léta za volantem trápit a ohrožovat sebe, své blízké i okolí? 8-s
Zatiaľ,čo tvoj dvojliter sa len tak ležérne povaľuje, tak fábia s týmto nákladom a základným motorom ide prakticky na svojom limite ;-) . Ak kupuješ, takéto auto (túto fábiu), tak si si vedomý, že nekupuješ diaľničný krížnik (pokiaľ si nepodľahol masáži o neskutočných výkonoch tejto motorizácie)
Suhlasim, ze treba aj normalneho cloveka za volantom. Bohuzial v autoskolach stale neucia, aby sa ludia naucili poriadne rozmyslat na ceste... Ja som skor bral do uvahy aj tu variantu, kedy vodic bude normalny, ale jednoducho mu auto rychlejsie nepojde a mimo mesta uz aj v mensich kopcoch s horizontami, zakrutami a plnymi ciarami jednoducho za sebou vytvori peknu kolonu aka sa bezne tvori za kamionmi...
mne to pripomina emotivnost a nasadenie ako keby som cital speed ;-) .. ale priznam sa ze suche fakty moc nemusim a mam ozaj rad taketo vyzivne emotivne poctenicko :yes: obcas to treba brat s rezervou ale ved v pohode.... nejde o zivot... clovek nie je stroj.... a auta su dnes hlavne aj o emociach :yes: keby neboli tak by nemuselo existovat 50 roznych znaciek ale stacila by jedna sterilna globalna
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
To jsem samozřejmě pochopil, bylo to psáno s mírnou nadsázkou, ale i při běžném ježdění to nebude žádný zázrak a jezdit s litrem za sedm na sto není žádná výhra, chápu to jako základní motor s cenou ,,od,, jenže zase se bohužel najde dost kupců co nás budou tímto motorem obšťastňovat :-)
Nakladiaky ti nepôjdu 120, aj ten najslabší agregat ti to zvládne felicia s veľkým prehľadom.Ono stači, ale dnes základ väčšine nestačí.Niekomu je 150koni v passate málo..
A z druhé strany by mě tedy opravdu zajímalo, kde jsou pak ty nové technologie a úsporné motory!? Viz reklama v rozhlase: Vidím...................................…
no, z boleslavy na jested vytahnout 1,6 tuny s prumernou spotrebou 9,5 a snecim tempem, to teda neni nic moc. je to pochopitelne dano tim, ze takovyto motor proste na podobne legracky nema silu, ale konstatovat, ze je to dobra spotreba je docela mimo. jsem si jist, ze se sharranem 2,0 tdi 4motion s pohotovostni hmotnosti 1,9 tuny bych to dal s lehkou nohou ve sviiznem tempu za devet i s plnym obsazenim... a rozjezdy na snehu do kopce jsou u takoveho auta cajk a kdyz rikam cajk, tak myslim cajk a ne ten cajk, jaky mysli autor o te fabii ;-)
No to by bylo nebylo, aby to embéčko zase nevychválili chlapci ze SM skoro až do nebes. Auto roku v ČR, samá chvála vždy a každého škodováckýho modelu, asi to už jiný nebude. Je přeci třeba ty českoněmecký autíčka prodávat ;-)
Pružnost bude mizerná, to nakonec vyplývá už z papírových údajů. Já ale tuhle metriku měření pružnosti moc neberu, každá převodovka je poskládaná jinak a rozumný řidič se tomu přizpůsobí... obecně jsem zastánce "delších" převodovek, není problém jezdit na 5 místo na 6, byť pro papírovou pružnost je to špatně.
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Vážně jsem udělal to samé? Já tady Kia_Worlda čtu už roky. Už od doby kdy si říkal Topper1982. Byl to vždycky bijec za korejské vozy. Pak udělal nějaký přemet změnil si nick a začal vychvalovat i koncernové vozy. Je to podivné a nechápu potřebu měnit nick. Naposledy tady kolem změny nicku byla taková lapalie že musel jeden z redaktorů opustit auto.cz. Tak teď už možná chápeš co mně na tom chlapci vytáčí. Tedy většinou na něj nereagují, ale pokud jeho příspěvek vypadá jako PR kecy a ještě obsahuje tradiční já bych si to auto koupil v takové a takové konfiguraci a nebo tohle auto je nejlepší protože jsem ho viděl u nás v nákupním centru a četl jsem pět recenzí. Nezlob se na mně ale pokud jsem s autem sám nenajel aspoň tisíc kilometrů a více, dost těžko ho můžu hodnotit. A vycházet z testů? To už můžu rovnou brát jako bernou minci kecy z reklam a nebo PR materiálů. Vždyť koho chléb jíš toho píseň zpívej.
Prima. Dozvěděl jsem se že máš vysoké IQ což moc nekoresponduje s tím že neumíš číst. Já nepsal nic o IQ nýbrž o EQ. Pro tvou informaci je to emoční kvocient a zbytek si najdi. Každý kdo označí něco že je vhodné pro jistou skupinu lidí ji prakticky vyřazuje ze zbytku společnosti a to je fail který neokecáš. Dneska když poslouchám mladé tak je důchodce v jejích očích veřejný nepřítel číslo jedna. Že jsou to jejich prarodiče, za chvíli i rodiče a pak i oni jim nedochází. Tak to jen tak aby si věděl s jakým "egoistou" jsi si povídal.
Re: Zase kecy, kecy!!! Nebo se snad chlapci nedomluvili!???
Já to jezdím docela často i když mým revírem jsou spíš dálnice na Prahu, Mnichov, Vídeň a pod. A jelikož je tam čas od času kromě přerušované čáry i rozšířená cesta aspoň vždy z jedné strany na dva pruhy, nevidím problém s normálně silným nepodmotorovaným autem tuto cestu zvládat standardně OV - HK za 2 hodiny a 30 minut i v provozu. S touhle Fabii bych si to netroufl časově odhadnout.
Re: Uvezla 555 kg! ale jen po rovince a bez SNĚHU!
Tak ti držím palec ať ti to jednoduché posuzování lidí podle jednoho příspěvku na auto.cz dlouho vvydrží. Možná budeš v životě šťastnější když je to takhle jednoduché. :yes:
Došel jsem až na konec diskuze a narazil tady na člověka, kterej jako jeden z mála nekritizuje, ale jde k věci. No ale řeknu vám, bylo to hodně zajímavý čtení >:D Dobrou
V tom s tebou naprosto souhlasím. Škoda, že nevzali starou Fabku a neudělali s tím porovnávací test, to by bylo hodně zajímavý. I když ten motor by nepasoval, já vím.
Můžeš rozvýst, u jakýho auta? Já jen, že kritizuješ redaktory SM, ale sám svýmu motoru taky nijak neprospíváš. Možná že takových vás je víc, a proto vznikl tento test.
Tak to ti doporučuju si koupit nový brejle a přečíst si to ještě jednou. A pak se mrkni do galerie, některý ty fotky jasně dokazujou, že "3x viac miesta pres cestujúcich" ani omylem >:D >:D >:D
Sám si děs. Hele, znám spoustu lidí co měli nebo mají "haťapku" a jsou za volantem v pohodě. Takže o omylu bych tady nemluvil, já myslím že v MB moc dobře vědí co dělaj.
A protože jsem přející člověk, tak ti přeji, aby ses nikdy v životě nedostal do ekonomické ani jiné situace, že bys musel být rád i za ten litr.
Re: Zase kecy, kecy!!! Nebo se snad chlapci nedomluvili!???
Primárně se nauč číst, sekundárně pak chápat psané slov. Já mezi těmi dvěma výrazy rozpor nevidím. Zvládne to, ale je to těžký. Toto platí o spoustě aut, Fabie není výjimkou.
Vazeny pan Baborsky, bud Ste sa uplne zblaznil alebo skusate uz k 1 aprilu. Toto je vrchol amaterizmu. Uz nemate co napisat k Fabii 3 (pritom by sa dalo) ale s kolegami uz tocite stale dokola to iste. V tomto clanku ste priniesli asi 3 informacie.
1. - 1,0MPI po zatazeni absolutne netaha a ma vysoku spotrebu.
2. - Vzadu je pre 3 pasazierov F3 nedostatocna.
3- Svojou nevedomostou, hlupostou neviem, ste predviedli ako zakrutu prechadzate 45km/h na 5. p.s.
Prepacte , ale ani ukazovatel prevodoveho stupna vam toto nemoze poradit ( aj ked je velky optimista). Dokonca aj u preplnaneho motora TSI ak idete do stupania a mate zaradenu 4 (na rovine chce 5-ku), ale akonahle pridete do toho stupania uz nechce 5-ku, ale chce nechat 4-ku.
Myslel som si, ze sa snazite testovat auta ludom, co nemaju moc prehlad o nich. Vidim, ze skor im davate navod na znicenie motora.
Je mi luto, ze takato neprofesionalna skupina novinarov testuje auta a ma prinasat objektivne informacie citatelom ( okrem p. Vaculika - to je jediny )
Ved si zistite info o dealeroch, ze sami ludia ten 1,0 nechcu a neobjednavaju ho. Uz nemusite tlacit medzi ludi aky je v pohode. Ludia uz davno na to prisli aky je. ;-)
Nějak mi pořád nejde do hlavy, proč auto co váží tunu a je vybaveno high-end downsizing pohonem není v reálu vlastně moc úsporné? Dálniční spotřeba skoro 7 litrů, při 90 km/h se to vejde do 6 litrů. Za 8l mimo město to zvládají i šestiválce s autem co má kolem 1,7 tuny. Tak kde je ta avizovaní ohromná úspora paliva?
Redaktorom mali tuto fabiu nanutit aspon na pol roka (bez moznosti ineho auta) a hlavne s tym, ze nedostanu po napisani peknej recenzie ziaden "prispevok"... Potom by bolo zaujimave si precitat taky dlhodobejsi test.
Skoda, ze tu nie je uvedena bodova tabulka z tlacenej verzie -
- auto, ktore nalozne na 5ku. zrychluje ako vlakova suprava s 12vagonmi;
- je mrtve pri pokuse o zrychlenie z 85kmh na 5ku,
- pruzne zrychlenie na 4ku s vodicom trva ako slonia gravidita, dostalo hodnotenie za dynamiku 1,00 a za pruznost 1,50.
Ano, citate dobre. Asi to porovnavali s cestnym bicyklom >:D
Jednym slovom parada.
Interier rozmermi rovnako spickovy na svoju triedu, traja sa odvezu v pohode....sice im stupajuci stresfaktor skrati zivot aj o rok, ale vezu sa, nie je problem >:D
Ta avizovaná ohromná úspora je jenom na papíře v reálu je to trošku jinak, sice jak napsal ,, pan redaktor,, ze slušnosti ho tak budu nazývat, vyráží nadšeně a pružností nadchne, podle hodnot měření bych to ale tipoval na úrovni Škody 120, zrychlení podobné a stodváca jezdila možná i za míň, takže shrnutí po 25 letech je - zrychlení stejné a spotřeba jakbysmet, samozřejmě zpracování je na jiné úrovni :-)
Táto fábia s litrovým motorom je plus mínus podobné motorové dno aké ponúka konkurencia v danej triede. V tom problém nevidím, môžeš si priplatiť za lepší motor. S tým dnom žurnalistiky ale súhlasím...
Jo, pokud by někdo chtěl atmosféru, je tu ještě bratříček od Seatu, který místo slabšího TSI pořád nabízí atmo 1.4. U tempomatu jsem si taky říkal, že za 9000 bych ho snad i oželel... ale mrzelo by mě to. I těch dalších 14t za 6st + 15kW je celkem ok.
Kdepak, když jsem napsal, že je to vylepená jedna Fabie za druhou a i českej trh je natolik rozmanitej, dostal jsem úžasnou poučku o tom, jak testy SM tu vlastně nejsou a Fabií zase tolik není. :-)
Redakce si nějak chvilkama přestává uvědomovat kdo je klient ;-)
Re: Zase kecy, kecy!!! Nebo se snad chlapci nedomluvili!???
Nechápu - mezi "zvládla to statečně" a "bude to oříšek" nějak nevidím rozpor. Prostě to je oříšek, ale dá se to zvládnout. K moři se jezdilo s narvanými embéčky, stovkami a stopětkami, na odpočívadlech se chladily přehřáté motory, ale dojelo se. ;-)
Abych tě ale náhodou nezklamal!? Nejezdím brzda plyn, ale snažím se nevyhazovat peníze výfukem a tak v rámci povolených limitů + 10% na benzin 10-11l, LPG 9,5-12l! Momentálně LPG v Polsku za 13Kč a benzin 98 o víkendech PA,SO.NE 24,-Kč! Bohužel už musím jako důchodce šetřit a tak se musím držet při zemi! Ještě malý dodatek, Povinné ručení jsem platil minulý týden 2084,-Kč!
Ten motor nemá chybu. Je pružný, rychlý ... tak jsme se zasmáli a teď vážně. S tím motorem to kupte maximálně babě, ať má s čím jezdit pro malé do školky. S 1.0 to aspoň nerozstřelí ve vysoké rychlosti
Moje IQ je dostatečně vysoké, to neměj strach. Narážka na důchodce? To myslíš to konstatování, že oni mají času dost? To je konstatování faktu, nikoli narážka. Podle mě je ten motor primárně pro důchodce, nebo řidiče co nikam nikdy nespěchají. A to není urážka pro nikoho. K těm i těm chovám sympatie. Stačí? ;-)
No, to taky byl nápad - naložit i mezi Formany nejslabší verzi... a pokoušet se s ní přejet Alpy.
Forman - teda první verze 135 - měl výkon 40kW při 5tis ot a moment 94Nm při 3 tisících...
Ta nová fábka má sice taky 95Nm při 3 tis, ale má he stejnej přes tisíc otáček a svých 55Kw má až při 6.200 otáček.
= je mnohem točivější (tříválec...), takže stejný vrchol momentu má asi uprostřed dostupných otáček - zatím co třikrát uloženej čtyřválec ho měl za fakticky druhou třetinou.
Tolik fakta.
V praxi tvrdím pořdá to samé: to auto je OK, ten test je úplně blbej. ;-)
K autu snad jen s výhradou k převodovce - ale to se ukáže až v praxi. Ale je to možné slabé místo. :-!
Ne tak docela. Kupovat Fabii (ano, i Combi) do města, tak naprosto pochopím volbu základní motorizace (teda až na zásek s převodovkou). Ve městě, při popojíždění v kolonách úplně psotačí i pro COmbi tento základní litr, koneckonců rozdíl v hmotnosti Combi/HB není nijak dramatický - i když v této výkonnostní třídě se počítá každé kilo.
Pokud ale budu na Fabii pohhlížet optikou běžného zákazníka, který hledá "vůz pro všechno", tak opravdu mě nenapadá jediný důvot, proč si za TSI nepřiplatit. Koneckonců tohle moc dobře ví i Škoda, proto je cenová politika nastaven tak jak je. Motor 1.0 v zásadě navyšuje marži na TSI, to je jejím prvořadým cílem :-!:-!
Jsem celkem antiškodofkář..jediná Škodofka která mi směla domů byl Fanouš. Ale...design pana Kabaně mě dostal...po dlouhý době opravdu pěknej design (žádnej korejskej facelift,nebo parodie na Swifta) . Možná bych na litr prskal....ale pro lidi kteří jezdí opravdu jen kolem komína je tohle spolehlivá alternativa....TSi prostě na krátký trasy nevěřím