Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda v Ženevě: Fabia Monte Carlo a Octavia RS se samosvorem

Škoda Superb nebude jedinou novinkou české značky na ženevském autosalonu, očekávat můžete třeba Octavii RS 230 se zvýšeným výkonem a samosvorným diferenciálem či Fabii Monte Carlo.
Zpět na článek
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 13:00
Ty škodovky,
si začínají byt podobné jako vejce vejci. ;-)
Avatar - pumpkin
20. 2. 2015 13:59
Monte Carlo
Zatiaľ čo minulej generácii Fabie verzia Monte Carlo vizuálne dosť pomohla a spravila tuctové auto imidžovým, tu je to ozaj dosť chabé. Samotné označenie Monte Carlo malo myslím dobre našliapnuté, ale keď som videl tento názov na Citigu, Spacebacku a Yeti, tak to skôr pôsobilo ako iba nejaká akčná ponuka. Neviem či to majú byť už oficiálne fotky, alebo zas práca vo fotošope, ale ten zadný difúzor Fabii sekne, hlavne pri verzii combi to opticky odoberie pár kíl. Všeobecne je to ale žalostne málo, takmer Monte Carlo si už dnes môže zostaviť z existujúcej ponuky každý a určite lacnejšie s podobným efektom.
20. 2. 2015 12:15
Tak málo změn?
To je všechno? Měli tam dát DCC a 206 kw, samozřejmě 4x4 navíc by bylo ještě lepší.
20. 2. 2015 14:15
Re: Tak málo změn?
sám jsi blbej >:D Cupra nemá 4x4
20. 2. 2015 15:50
Kurnik šopa...
...já na to čumím na hladícím mobilu a tak se mi to nějak nezobrazilo celé, tož jsem četl nadpis " Fabia Monte...se samosvorem", těšil jsem se jak Rath na víno a nakonec houbeles >:D
Avatar - fOE
20. 2. 2015 14:57
Re: konečně plnohodnotná RS
To suhlasim, ale otazka je nakolko je takova oktavia RS sportove auto a na kolko dialnicny stihac. Na tu dialnicu by som radsej alcantaru. :-)
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2015 11:52
konečně plnohodnotná RS
Otázka je cena. U GTI je příplatek poměrně mírný a to se tam připlácí i za brzdy, které má RS už ve standardu...
Avatar - Dinar
20. 2. 2015 16:07
Re: Tak málo změn?
Prostě ses spletl, ten zbytek už je jen trapná vykrucovačka. :no:
20. 2. 2015 14:44
Re: Tak málo změn?
a kdo říká, že ne? srovnávej srovnatelné ;-) škodovka dostala dávno 4x4, seat též, ale ne u sportovního modelu

však u tebe je mi to taky jasné ;-)
20. 2. 2015 14:36
Re: Tak málo změn?
tady je řeč o sportovně laděných koncernových autech zakomplexovanče, to že má seat pohon 4x4 u jiných modelů např. u X-Perience sem netahej...
Avatar - woody-alien
20. 2. 2015 16:44
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
A má to tobě cenu popisovat ? Stěrače ti to stejně neočistí...
Avatar - iudex
20. 2. 2015 14:48
Re: Monte Carlo
Vidím to podobne. Kým medzi bežnou a "Montecarlovou" dvojkovou Fabiou bol obrovský rozdiel, tu je to len také drobné vylepšenie, žiadna veľká zmena. Domnievam sa ale, že je to aj faktom, že už bežná Fabia III vyzerá dobre a pomerne ostro, takže to priostrenie nie je také viditeľné, ako u oblej a disproporčnej dvojky.
Avatar - Emel
20. 2. 2015 14:17
Re: Najlepšia voľba
No o to právě jde, aby to po D1 plulo jako koráb na moři :-) . Respektive, RS je sama o sobě tvrdá, takže by to tam bylo třeba o stupeň posunuté... Sport by vypadávaly plomby ze zubů, Normal by bylo tvrdé jako dneska a Comfort by bylo na příjemné rodinné ježdění.
Avatar - iudex
20. 2. 2015 13:29
Re: konečně plnohodnotná RS
Tak ono tých 230 koní nie je zas tak strašný výkon, aby to nedokázal preniesť otvorený dif, každopádne samosvor výrazne pomáha efektivite prenosu výkonu na vozovku a nejde len o jazdu na hrane v zákrutách. Ak by bol ten samosvor a vyšší výkon aj za tých 1000 eur (čo je v GTI, kde sú naviac i väčšie brzdy, teda možno v Octavie to bude menej), je to pre športovo orientované auto ďaleko lepšia investícia, ako nejaká alcantara na sedadlách, adaptívny tempomat či podobné blbosti.
20. 2. 2015 12:24
Re: Tak málo změn?
Měli tedy postavit jiné auto.
20. 2. 2015 14:51
Re: Tak málo změn?
napsal jsi nesmysl a teď tu lacině brečíš....
Avatar - woody-alien
20. 2. 2015 16:52
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
Máš recht. Ale víš co, já se nebojím zeptat odborníka. Tak povídej - za jak dlouho se mi ošoupe ten volant ? >:D
Avatar - Covenant
21. 2. 2015 08:58
Re: Tak málo změn?
Počet dodaných vozů LEON zákazníkům v roce 2014
154 100; nárůst +49,9 %

Více je zde
[odkaz]
Avatar - white label
21. 2. 2015 00:45
Re: Tak málo změn?
Rozpačitých? Je třeba se dívat na to, co má aktuální A4, ne striktně vycházet z toho, co Audi nabízí u A6/A7. Např. současná A4 dává z 3,0 TDI 245PS, takže i těch "pouhých" 260 PS by byl nárůst o 15 PS, nehledě na to, že tam schází hodnoty krouťáků.
Navíc aktuální A8 nemá u 3,0 TDI ani těch 260 PS, ale naopak ještě o 2 PS méně.
Avatar - JDM
20. 2. 2015 18:13
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
tak při bežným ježdění po dálnicích a využívání auta jako rodinné , tam moc rozdílu nenajdeš , ale pokud asi RS koupí člověk pro její sportovnější zaměření a auto vytáhne na nějaký okruh tak zjistí že VAQ mu umožní lítat zatáčkama nalepnenej třeba na starejch imprezách ;-)
Avatar - Covenant
20. 2. 2015 15:21
Re: Najlepšia voľba
Budu jí muset někdy prubnout, abych měl srovnání ;-)
Avatar - iudex
20. 2. 2015 15:19
Re: Najlepšia voľba
Myslím, že Ty by si si priplatil, ak by si bol mal na výber. ;-)
Avatar - Emel
20. 2. 2015 14:53
Re: Najlepšia voľba
Pořád je ta diskuse ve dvou rovinách...
1) Jak vysoký příplatek je odpovídající... a souhlas, 1k€ je i jen za samosvor dost dobrá cena
2) Jak důležitý je ten samosvor pro které auto... u GTI bych byl ochoten dát za samosvor víc než u RS, protože si ho charakter auta víc žádá. Takže za Performance u GTI bych dal i 2k€, za ekvivalent u Octavie spíš ne... no, třeba by mě svezení přesvědčilo :-)

Jeden příklad - čtení dopravních značek za 2000Kč by jistě byla skvělá koupě, ale stejně bych to neobjednal...
Avatar - iudex
20. 2. 2015 14:42
Re: Najlepšia voľba
No jednak tých necelých 1000 eur (tuším to u nás bolo 950) bolo za fakticky 3 veci: 10k naviac, samosvor a väčšie brzdy. Octa už teraz má 340ky, teda ten príplatok by mohol byť ešte menší, ako u GTI.
Plus ako píše jossalito, samotný samosvor aftermarketovo by ťa vyšiel podstatne viac.
Avatar - JDM
20. 2. 2015 14:35
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
lepší přenos výkonu motoru na kola , lepší jízdní vlastnosti a to o hodně ;-)
Avatar - Emel
20. 2. 2015 13:49
Re: Najlepšia voľba
Neříkám dálniční křižník, ale prostě rychlé auto pro silnice všeho druhu. Upřímně, 1000€ je tak na hraně toho, co bych byl ochoten připlatit... no, možná o kousek víc.
20. 2. 2015 13:35
se dalo čekat
že po příchodu Superba s motorem z Cupry bude potřeba trochu vylepšit slabší Octu RS...
jo ten koncern je samý překvapení... :-)
Avatar - Emel
20. 2. 2015 12:31
Re: Tak málo změn?
Asi by to nebyl zase takový problém, technický ekvivalent u Golfu R existuje a ta technika by měla být s ORS kompatibilní... ale jak říkáš, R taky není GTI.
20. 2. 2015 12:26
Re: Najlepšia voľba
Říkalo se, že by DCC Octavia měla dostat, někdy po Superbu. Do května času dost.
Avatar - fOE
20. 2. 2015 12:19
Re: konečně plnohodnotná RS
Nobrainer podle me ne. U golfu to beru, ale oktavie podle me stravi stejne vic casu jizdou rovne nez hledanim apexu na okreskach a rovne bych se bez toho difu treba i obesel a 1000e vlozil jinam.
Avatar - Covenant
20. 2. 2015 12:19
Re: Tak málo změn?
206kw bude vrcholná verze benzínu v Superbu...to asi neprojde.
Avatar - Emel
20. 2. 2015 12:07
Re: Najlepšia voľba
Myslím, že by vzhledem k zaměření auta víc prospělo DCC, ale tak i VAQ se hodí :-) . Docela by mě zajímalo, jestli bude i pro Combi...
Avatar - petrumr
20. 2. 2015 17:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
20. 2. 2015 16:04
Re: konečně plnohodnotná RS
Jestli bude rozdíl mezi rs s difem a bez něj takový jako u gti, pak věř, že na alcantaru ani nevzpomeneš, protože ten dif posune schopnosti rs zatáčet natolik, že pro ni bude škatulka dálniční stíhač "primalá". ;-)
20. 2. 2015 16:00
Re: se dalo čekat
Já bych na tu Fabii RS ještě počkal.
Renaulti taky mlčí o Twingu RS, prodejce mi taky říkal, že dle ofiko zastoupení určitě nebude, a někde se už přitom vesele testuje spolu s Brabusem ForFour.
Nejpozdeji pri FL prijde Skoda s prohlasenim, ze: "Vzhledem k menici se situaci na trhu se sportovnimi variantami koncernovych vozu vidi prostor pro sportovni verzi Fabie" a pritom samozrejme popre, ze by se delala i RS v kombajsu, tu pak zase oznami o pul roku pozdeji, protoze zase uvidi "Mezeru na trhu sportovne ladenych malych kombi" a jedeme dal :-)
20. 2. 2015 17:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 17:04
Re: Tak málo změn?
Bral jsem to obecně, o co ti jako tak jde?
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 16:28
Re: Tak málo změn?
no, myslím že o nic strašného nejde.......................
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 14:49
Re: Tak málo změn?
Ty seš komik, takže jsme opět na začátku.
/jinak právě, neznám tě a úplně cizí nick se do mě těžce obul, trošku podinvé ne?, je jen jediný člověk, který by za tím mohl stát, ten který dublování nicků sám vyhledává, i okamžité dva lajky mínus tomu jen napovídají/
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 13:03
Re: Tak málo změn?
Souhlas, už je čas na quattro.
/když už ho dostal i blbej seat/
Avatar - Emel
22. 2. 2015 21:34
Re: k cemu je dobry samosvorny diferencial?
No jo, než se ti auto rozjede, obroste ti volant ochrannou vrstvou mechu ;-)
22. 2. 2015 12:34
Re: se dalo čekat
Spíš bych tipnul to Twingo - buď GT, nebo RS.
Ostřejší Clio je podle mě zbytečné, puristů, jež by ho ocenili je jako šafránu a Renault to ví lépe, než kdokoliv jiný.
22. 2. 2015 11:18
Re: Tak málo změn?
Ta poslední věta nás dva právě odlišuje :-)
22. 2. 2015 11:09
Re: Tak málo změn?
Proč bych byl zaujatý? Jenom nemám rád, když lidé slepě papouškují marketingové povídačky automobilek a věří všemu co jim navěsí na nos. Já prostě nevidím Seat jako o nic sportovnější značku než třeba VW.
22. 2. 2015 10:54
Re: Tak málo změn?
Ano je to tak, napsali o Leonu naši sousedé: :-)

"Po nahliadnutí do interiéru budete mať zvláštny pocit, akoby ste sedeli v aute z prémiového segmentu. Áno, je odlišný od Audi A3, aj keď s ním v rámci koncernu má niektoré prvky podobné, ale je iný, vizuálne príjemný a určite patrí medzi najlepšie interiéry v danej triede, možno aj najlepší. Všetky plasty sú kvalitne spasované, príjemné a mäkké na dotyk, akoby ste hladkali čerstvo vyprané periny."
22. 2. 2015 10:49
Re: Tak málo změn?
S tebou je to přímo nekonečná diskuze, skoro jako kdyby jsi byl nějakej zaujatej... Cup Racer se teprve začíná nasazovat, na úspěchy je trochu brzy. Má vlastní pohár, to je pravda. Jinak závody nesleduju, tušim, že ve WTCC (kde léta vyhrával s Leony TDI) má Seat stále nasazený starý Leony, v ETCC teď začne jezdit Fulín s Cup Racerem s tím autem snad jako první. Tak uvidíme, je to taky hodně o řidičích, ona ta závodní auta jsou hodně vyrovnaná.
V rámci koncernu je to tak nějak rozdělené šotolina/hlína patří VW a Škodě a závodní dráha Seatu, ono se občas v rally zadaří i Ibize, na autoforu o tom byl nedávno zajímavý článek.

Adios!
22. 2. 2015 10:31
Re: Tak málo změn?
Cup Racer je pěkná hračka, takové hračky ovšem má každý člen koncernu. A leckdy jsou to na rozdíl od Cup Raceru, který jezdí jenom svůj vlastní pohár úspěšná auta ve skutečném měření s konkurencí (Polo WRC, S2000).
22. 2. 2015 09:49
Re: Tak málo změn?
Nemá nic, no jak se to vezme. Na závodění Seat nezanevřel - Leon Cup Racer za 2-3 mega je toho důkazem, i když je to slabší "příbuzný" Cupry GT. Jinak má klasickou Cupru, která by to nandala nejednomu "sporťáku" Samozřejmě, že to z něho ryze sportovní značku nedělá(myslím, že potom ani netouží), nicméně v rámci trojlístku je určitě tím nejsportovnějším. Koneckonců tak to i VW chtěl.

Ony ty rozdíly nejsou jenom mezi Octou a Leonem, to samé v menším měřítku platí např. pro Toledo/Rapid, kde je taky různé naladění.
22. 2. 2015 09:21
Re: Tak málo změn?
Měl, dnes nemá nic.
Že se Leon chová jinak v zatáčkách než Octavia je logické vzhledem k jinému rozložení hmoty u karoserie HB vs liftback, u varianty kombi jsou ty rozdíly daleko menší. Ale to jsou všechno nuance, které ze Seatu sportovní značku neudělají.
22. 2. 2015 07:00
Re: Tak málo změn?
Věř tomu, že SEAT měl lepší auto než bylo starý TT a sice SEAT GT Cupra opravdový závodní sporťák s motorem V6 biturbo přes 500 k (právě díky spolupráci s Audi), který VW i přes jeho velký potenciál nikdy nepustil do sériové výroby.... několik desítek jich jezdilo pouze jako závodní speciály.

Jinak k té stejné platformě MQB a tomu "oplechování" o kterém pořád píšeš. Ano, sdílí stejné platformy, avšak naladění podvozku se u každé značky liší. Výsledkem tak může být trochu odlišný jízdní projev. Na zahraničních webech často čtu o tom, že Leon je řidičsky příjemnější, má lepší posez za volantem než Octa a o trochu lepší jízdní vlastnosti (hlavně ovladatelnost/náklon v zatáčkách) je to právě díky trochu jinému naladění podvozku(Seat většinou ladí trošku tvrdší, sportovnější) a o něco kratší karoserii oproti Octavce, které do zatáčky lítá těžší zadek. Samozřejmě něco takového se na českých škodawebech nedočteš.
Jinak každé auto z konc. trojlístku se designově vydává úplně jiným směrem.
21. 2. 2015 16:49
Re: Tak málo změn?
Já si osobně myslím, že všechny tyto historky na téma jak se Audi nepohodlo s Porsche jsou jen marketing. VW jako koncern patří rodině Porsche/Piech a dědek Piechů má setsakramentský přehled o všech svých značkách a tlačí si každou z nich kam přesně chce, počínaje Škodovkou a Bugatti konče.
21. 2. 2015 16:44
Re: Tak málo změn?
Pokud nebudou investovat do skutečného sporťáku (kdyby skutečně byla nějaká spolupráce s Audi, tak postaví s minimálními náklady alespoň třeba nějaký derivát TT), tak to bude stále jen trochu jinak oplechovaný Golf nebo Polo a to jako "sportovní" nikdo moc vážně brát nebude.
Avatar - Emel
21. 2. 2015 16:42
Re: Najlepšia voľba
U RS to je za mě zvukově v pořádku...
21. 2. 2015 14:52
Re: Tak málo změn?
S tím sportovnějším kabátem (designem) jsem samozřejmě myslel v případě srovnatelných modelů jako Golf/Leon/Octa, Ibiza/Fabia/Polo atd. Mpv Altea bylo na svou třídu myslím designově "sportovně" dost orientované, problém byl jiný - interiér, přesto to auto mělo ve své době dvakrát vyšší prodeje než dnešní toledo, alias škodovka. O tom jestli měl seat vůbec někdy začít vyrábět mpv se i tak dá pochybovat.

Jinak SEAT má v průměru o deset let mladší zákazníky než Škoda a to by měl koncern v budoucnu více zužitkovat...

je pochopitelné, že v současné době je třeba investovat úsilí a peníze do smysluplnějších projektů než je nízkoprodejový roadster
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2015 14:47
Re: Tak málo změn?
No a prave medzi Audi a Porsche to v poslednej dobe trosku "skripe"
Jedna sa prave o platformy MSB a MLB, kde proste je dost velka sutazivost medzi nimi, ze ako dalej s Bentley...No a vyslo to tak, ze Bentley asi bude pouzivat Porschacku MSB a ich novovyvinuty motor V8... ;-\ Nieje to este iste, ale taketo su zakulisne informacie ohladom novych limuzin a sportovych modelov Bentley.
Bentayga je na MLB ako Q7 - to je jasne. Tak isto ako aj novy Cayenne bude na MLB.
Pritom ta spolupraca sa zo zaciatku vyvyjala slubne: Porsche chcelo 3.0 BiTDi, Audine za to ponukali 7° manual a neviem co este...
Aktualne aj Audi pracuje na novom V10 TFSi ( alebo dokonca aj V10 TDi !!! ) ktore by mohli sluzit ako vrcholne motorizacie pre Bentley miesto uz cim dalej menej vyhovujuceho W12.
21. 2. 2015 14:41
Re: Tak málo změn?
Ano, on má na to trochu každý jiný pohled, já když si vezmu, co měl SEAT v minulosti nadějných konceptů i kabrioletů a u nich to skončilo. Každopádně nebylo to jenom jeho selhání, zařízli to i soudruzi z VW, tak škoda teď musí být trpělivá a měla by být, její nejprodávanější model je založen na koncepci úspěšného vozu Toledo I. s karoserií LIFTBACK, kterou kvůli koncernové strategii seat přenechal právě škodě a poté začaly problémy, které korunovalo třetí Toledo. Dnešní model Toleda z MB (nejméně prodávaný model značky, který již poprvé není na stejných základech Golfa) je jen stínem svého předchůdce i když je to hezký auto.

Co se týká Leonu, tam se Seat nechal v některých detailech inspirovat u Audi z Auto.cz: "dvojice kruhových budíků, jejich grafika připomíná Audi" rovněž umístění navigace a snad i lehké natočení středového panelu.
21. 2. 2015 14:38
Re: Tak málo změn?
Seat sportovnější kabát vždy neměl, abych nechodil daleko, tak minulá generace Leonu nebo Altea měly hodně antisportovní look po vzoru Budulínka. Současný Leon je hezký a určitý sportovní náboj v designu má, ale pokud to myslí Seat se "sportovností" vážně tak si nemůže vystačit jenom s oplácáním Golfu trochu jinými plechy, ale musí skutečně postavit auto s karoserií kupé nebo roadster/cabrio aby jeho marketingové řeči o sportovnosti nabraly nějakou váhu.
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2015 14:26
Re: Tak málo změn?
Ano, je tak pozicionovany na trhu, ze ma oslovovat tu cast klientely, ktora vyhladava ostrejsi look.
Lenze ako tu aj kolegovia pisu - tesna spolupraca je 1 vec, co dovoli Wolfsburg, je vec druha... ;-\
Skoro to zameranie Seatu na "sportovost" nedopadlo pre neho dobre. Preto aj dostal pomocnu ruku od VW v podobe moznosti vyuzitia najnovsej techniky a s odkazom na na spolupracu s Audi sa snazia pozdvihnut im trochu imidz, ktory za posledne roky dost upadol. ( stare Toledo, Leon, Altea - tie "bakelitove interiery" - necudo, ze si moc priazne neziskali... ;-\ )
Prva pomocna ruka teda prisla v podobe Exea - tam vsetci zhodne povedali, ze toto je najkvalitnejsi Seat, aky sa kedy vyrobil. - Pri dieloch v interieri a na podvozku z Audi, sa tomu ani nikto necudoval.
No a potom sa zacalo blyskat na lepsie casy vdaka novej Alhambre, neskor Ibize...
Aj ta je uz teraz za zenitom, ale nahrada je za dverami, tak uvidime.
Niektore Seatovske napady v poslednej dobe sa mi vyslovene ze pacia - napr. pristrojovka Leonu - ma nejake tie muchy, ale je to original a pekny. ;-) Neviem preco, ale citim z neho taku akokeby Audinackost ;-)
Ja im teda drzim palce. Len skoda pre Skodu, ze prave koli tej potrebe pomahat Seatu pri dobyvani starych stratenych pozicii, musi byt Skoda casto az moc trpezliva kym na nu prijde rada. ( DCC, VAQ, full LED...)
21. 2. 2015 13:50
Re: Tak málo změn?
Tady přece nejde jen o sporťáky, ale spíš o zaměření- jako třeba ta cupra již od r 96. Málo se ví i o tom, že SEAT spolupracoval s Audi při vývoji starší A3 a ta taky není sporťák. Navíc Seat měl dosud vždy sportovnější kabát než jeho bratříčci VW a Škoda.
21. 2. 2015 13:41
Re: Tak málo změn?
To je ale právě ten marketing, sporťáky vyrábí Porsche, Lamborghini a Audi v podobě R8, Seat používá běžnou masovou techniku na platformě VW stejně jako Pola, Golfy, Octavie Fabie nebo Up a žádný sporťák nevyrábí.
Avatar - Covenant
21. 2. 2015 13:06
Re: Tak málo změn?
Je pravdou, že například v interiéru využívá Leon některé prvky z A3/S3 a naopak Octavka zase z golfu 7 (VW).
21. 2. 2015 12:42
Re: Tak málo změn?
No, nebudu ti to vymlouvat. Samozřejmě, že dané rozčlenění značek není náhodné.
jedna citace již z dávné doby :-)

"Audi Brand Group Tato divize koncernu Volkswagen se orientuje na výrobu sportovněji laděných vozů. Nové organizační schéma skupiny Volkswagen Group je pro SEAT přínosem využití synergických efektů vyplývajících z těsné spolupráce s automobilkou Audi"
21. 2. 2015 12:31
Re: Tak málo změn?
Vztahy mezi Audi a Seatem jsou zhruba stejné jako mezi Audi a Škodovkou, prostě když full LED vyvine Audi, tak tu technologii následně využijí všichni v koncernu, když Škoda vyvine a vyrábí 1.2 TSI nebo malé DSG, tak je následně použije celý koncern včetně Audi a Seatu do svých modelů.
Přechod manažerů mezi Seatem a koncernem je stejný jako mezi Škodovkou a koncernem, viz třeba šéfdesigner Škody, který dělal pro Audi.
21. 2. 2015 12:19
Re: Tak málo změn?
S tím, co píšeš ve druhém odstavci souhlasím. Ta první věta je tvůj názor, ti ho neberu. Nejsem schopen ti tu vyjmenovávat všechny vzájemné vztahy mezi těmito značkami. Samozřejmě nikdo nemůže čekat, že by se někdy dostala nejnovější technika Audi zároveň do Seatu, leda s odstupem času, jako tomu bylo u full led. Nicméně vzájemná propojenost obou značek tady v určité oblasti je, uvedu jenom některé příklady: vzájemný přechod manažerů jako Erich Schmidt, designérů jako z Lamba do SEATu, ze SEATu do Audi, výroba Q3 v Martorellu a další
21. 2. 2015 12:03
Re: Tak málo změn?
Souvislost mezi Audi a Seatem bych viděl spíše jen v rovině marketingových řečí a novinářských kachen.
Technicky vzato těží Škoda i Seat z VW, protože všichni používají jako základ MQB a všechny další komponenty co souvisí s uložením motorů napříč (motory, převodovky, aktivní podvozky etc.).
Pro Audi je naopak MQB jenom doplňková záležitost pro nejmenší modely a základ jeho techniky spočívá na MLB s motory podélně a vše co s tím souvisí. Postupně dochází ke sbližování (technickému) mezi Audi, Porsche, Bentley a Lamborghini.
21. 2. 2015 11:18
Re: Tak málo změn?
Tak SEAT v rámci koncernu patří pod větev Audi Brand group spolu s Lamborghini a naopak Škoda přímo pod VW. Tady bych hledal vysvětlení... tyto značky mají k sobě blíž viz Exeo, ale těch příkladů by bylo samozřejmě mnohem víc.....
Avatar - woody-alien
21. 2. 2015 08:35
Re: Tak málo změn?
Jj, je to zajímavý. Octávka je třeba teď v lednu v Evropě sedmá mezi modely, nevím čísla Leonu, ale bude to jistě o dost míň. Možná to souvisí se snahou koncernu Seat probudit a dostat ho do pozice toho "sportovnějšího" brandu.
Avatar - Covenant
21. 2. 2015 07:05
Re: Tak málo změn?
Mě by zajímalo, jestli je to jen fáma a co je pravdy na tom že seat spíž těží z audi a škoda zase co jí pustí vw..tím pádem nikdy nepřeskakuje RS ani GTI. U Leona se Seatu podařil v uvozovkách vyřvat full led , DCC, silnější motor a u tak o tak oblíbeného a prodávaného modelu jako je oktávka se to probojovává tak pomalu?
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2015 00:30
Re: Tak málo změn?
Dám vědět až jí někde potkám :-)
Ty víš něco o tý převodovce nebo maličko rozpačitejch výkonech nový A4?
Avatar - white label
21. 2. 2015 00:27
Re: Tak málo změn?
Nová maska (Q7/Q3fl) není moc fotogenická, ale naživo vypadá docela dobře.
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2015 00:19
Re: Tak málo změn?
Já samozřejmě vim že to je o krouťáku ale je to jediný co mě napadlo. Tohle je úplně nová převodovka ne? A třeba má limit na krouťák - no a k tomu musíš snížit i výkon. Je to fabulace ale jinak fakt nevim ;-)
No a nebo to sou úmyslně vypuštěný nižší výkony a v reálu ty čísla pak budou lepší. Tyhle marketingový kraviny nesnášim ale asi fungujou..
Design sem psal už u nový Q7, mě ta nová maska fakt nebere. Uvidim jak to bude naživo ale to snad radši "šílenej" design novejch Lexusů :-)
Avatar - AUDIRS6
21. 2. 2015 00:06
Re: Tak málo změn?
Jasne ze splna.
Ved tie motory su vo FL A6, a silnejsi aj v cerstvo premierovanej Q7, slabsi pribudne po nejakych "modifikaciach na verziu ultra" - teda zamerany na spotrebu a CO2.
S tou prevodovkou:
Vzdy je to o krutiaku a nie o vykone. Doterajdsie DSG - S-tronic vydrzal po malych upravach 580 Nm, ( vsimni si pred FL A6 ze nepresahovali 550 Nm ).
Ten silnejsi motor je schopny mat 600 Nm a v A8 a v Q7 ich aj vdaka prevodovkam ma.
Takze limit ak by aj bol stale 580 Nm, tak 272 konom to nevadi. ;-)
A celkovo sa mi tam zda byt tych chyb kopec:
Chybajuci cerstvo prerobeny 1.8 TFSi, nezmyselne 2.0 TDi s 220 PS, 3.0 TFSi s 272 PS, prevodovka 9 stupnovy S-tronic...
Ber to proste s rezervou a riadnou... ;-)
a co ten obrazok v tych komentoch ?
[odkaz]
lepsie ? ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2015 23:50
Re: Tak málo změn?
To je i v tomhle článku že premiéra bude asi dřív. Ona taky současná A4 už docela přesluhuje a byly už dva nebo kolik odklady..
Nemůže ten nižší výkon bejt kvůli převodovce? Euro 6 přece už splňuje ta současná verze ne?
Avatar - AUDIRS6
20. 2. 2015 23:46
Re: Tak málo změn?
joooo, ale tu:
[odkaz]
Tie udaje o motoroch mi ale prijdu poniektore riadne pritiahnute za vlasy, napr. silnejsi 3.0 TDi s "iba" 260 PS, ked aktualne ma 272 PS a v novinke asi nepojdu nizsie.
Ak si pozries aj diskusiu na WCF tak niekto tam tu fotku dal aj do slusneho realu miernou modifikaciou a vyzera to uz fakt dost vierohodne.
Cudne mi ale na tom prijde, ze je uz vsetko hotove, dokonca v Turecku odfotili komplet odmaskovany prototyp ( ale len v noci a zozadu a zadoboku ) a ze premiera je ohlasena az na Frankfurt...
Mohli by si teda trosku po tomto vsetkom pohnut a stihnut este Zenevu ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 2. 2015 23:31
Re: Tak málo změn?
Hele tohle už si viděl [odkaz] ? :-)
Avatar - white label
20. 2. 2015 23:25
Re: Najlepšia voľba
DCC má přijít po příchodu Superbu III na trh a VAQ bude logicky pro lift i kombi.
Avatar - AUDIRS6
20. 2. 2015 22:14
Re: Tak málo změn?
Presne v takuto konfiguraciu nejakej "plusovej" RS som dufal...no co uz ;-\
V nizsej strednej koncern nema s 280 PS a 4x4 nic, takze aj G.R by ostal v pohode "kral", aj Cupra by vdaka tym chybajucim kg za 4x4 bola na okruhu rychlejsia, a rodinne a na kazdu cestu v kazdom pocasi, by takato 4x4 "nad"RS bola genialna volba.
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2015 21:52
Re: Najlepšia voľba
tu tvrdost podvozku by nejlíp zmírnili jeho lepším odhlučněním, protože ta tvrdost je víc slyšet než cítit (ono to vnímání je hrozně subjektivní)
20. 2. 2015 19:53
asi tak
Pri prvom pohlade na tej fabke Monterkarel nie je nic vynimocne a straca sa to v tej ich palte farebnych kombison
Avatar - Nadzvukovy
20. 2. 2015 18:06
Neviem ...
Original je len jeden ... VW Polo !!!
20. 2. 2015 17:47
Re: Tak málo změn?
Problém by to být neměl. Co mají teď, odpovídá RS. Tohle by bylo něco jiného. Cupra měla i v předchozí generaci výkonnější motory než GTI a RS. Myslím si, že by stačilo nabídnout Haldex pro RS. Odpovídá to, řekněme, rodinnějšímu zaměření, snad žádný model takovou kombinaci nenabízí a nebylo by to na úrovni R.
Avatar - iudex
20. 2. 2015 16:50
Re: konečně plnohodnotná RS
Asi moj post nebol pochopený; myslel som, že benzínová Obtavia RS nebude tá správna voľba pre fOEho, ak mienil auto využívať hlavne na diaľniciach a bazíruje viac na pohodlí (spomínaná alcantara), ako na jazdných vlastnostiach. Ja naopak RS230 vítam a zmysel v nej vidím.
Avatar - woody-alien
20. 2. 2015 16:47
Re: se dalo čekat
>:-[]
Ad Renault - jsem zvědavej jestli do Ženevy přivezou přiostřené Clio RS (možná s manuálem) nebo se fakt vytasí s tím Twingem.
Avatar - petrumr
20. 2. 2015 16:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CHerokee
20. 2. 2015 16:38
Re: konečně plnohodnotná RS
Třeba za rok přidají RSce skutečný laděný výfuk a ne zvuky z repráků a adaptivní podvozek a pak to bude výborné auto se sportovním nádechem. Ale je fajn, že na tom pracují.
Avatar - petrumr
20. 2. 2015 16:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
20. 2. 2015 15:58
Re: Najlepšia voľba
Za 1k€ je to fakticky povinnost i pokud by o něj člověk nijak zvlášť nestál :-)
Avatar - woody-alien
20. 2. 2015 15:32
Re: Najlepšia voľba
A já si zase myslím, že do O-RS kombi by Emel za podobné peníze vzal raději DCC než VAQ. Podle mě logicky vzhledem k určení auta. Tedy pokud by nechtěl platit oboje.

edit: Aha, tak jen opakuju co už bylo napsáno. ;-)
20. 2. 2015 12:48
Re: Najlepšia voľba
Psali to tady:

[odkaz]
Avatar - petrumr
20. 2. 2015 16:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
20. 2. 2015 15:09
Re: konečně plnohodnotná RS
Potom sa domnievam, že benzínová RS nebude tá správna voľba. ;-)
Avatar - iudex
20. 2. 2015 14:46
Re: se dalo čekat
Čakať sa dala aj Fabia RS a ejha, nebude. Takže kľudne mohli Octaviu nechať s RS a nik by nemohol ani pípnuť, lebo skrátka pozícia v koncerne, rodinné zameranie, simply clever atď.
Avatar - Emel
20. 2. 2015 14:33
Re: Najlepšia voľba
Ale jo, cena je to dobrá, i za těch 1500€ by to byla slušná nabídka.
20. 2. 2015 14:23
Re: Najlepšia voľba
Tisíc éček je výborná cena (pokud to tak bude).
Jen když si necháš do auta samosvor dodělat, jsi na 1500 ani nemrkneš.
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2015 14:15
Re: Najlepšia voľba
No nevím, jak jim to funguje v aktuální generaci, ale u šestkového Golfu mi to na Sport poskakuje jako koza, na Comfort plave jako koráb na moři a na Normal je to jakási kombinace onoho drncání a houpání. Nakonec největší přínos je asi s tím spojené snížení výšky o 10 mm...
Avatar - iudex
20. 2. 2015 13:31
Re: Najlepšia voľba
Ano, Golf to DCC má a Octa s jej o niečo tvrdším podvozkom by to ocenila, každopádne by som nestaval RS do pozície diaľničného krížnika, ktorý neocení lepšiu efektivitu a agilitu vďaka samosvoru.
Avatar - Jenik3
20. 2. 2015 13:22
k cemu je dobry samosvorny diferencial?
Otazka je zrejma:
Avatar - iudex
20. 2. 2015 12:01
Najlepšia voľba
Tak týmto krokom Škoda pozitívne prekvapila (a tiež materský koncern, že to svojej rodinne zameranej značke umožnil),popravde som v takéto niečo neveril (po tom, čo stopli RS vo Fabii).
Nejde ani tak o 10 koní naviac, to v reále asi ani nebude cítiť, ide hlavne o ten sofistikovaný samosvor, ktorý výraznou mierou pomáha GTIčku i Cupre a vďaka čomu sú v testoch tak pozitívne hodnotené jazdné vlastnosti.
Takže za tento krok veľký :yes:
20. 2. 2015 17:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
20. 2. 2015 16:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
20. 2. 2015 11:57
Re: konečně plnohodnotná RS
Veru, ak aj bude ten príplatok ako u GTI, t.j. 1000 eur, tak to bude no-brainer, jasná kúpa. Síce neviem presné pomery u GTI, ale čo som videl/čítal na fórach, v drvivej väčšine prevažujú verzie Performance.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 2. 2015 14:38
Re: Tak málo změn?
No a troubíku? Haldex 5 generace můžou mít i ostré modely, pokud vím.
/a je mi celkem jasné, odkud vítr vane, s jakou razancí ses do mě pustil/