Základním motorem pro Škodu Superbu bude v době uvedení na trh přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 110 kW a odpojováním dvou válců při malé zátěži. V nejnižší výbavě Active vůz stojí 599.900 Kč.
Opravdu má OIII za 350tis. motor 110KW, auto klimu, parkovací čidla atd.? Kde ji koupím?
Pro autora: "a přitom v průměru spotřebuje 4,8 l na 100 km"- dobrá věta! >:-[]
Předpokládám, že 1,6TDI má tím pádem spotřebu asi 2,6l/100km. ;-)
Vím, že jsou to tovární údaje, ale i tak...možná by se tam hodilo slůvko "teoreticky" ;-)
Octa s podobnou výbavou je až v Eleganci + motor 1.4 TSI (v Octavii malinko slabší a bez odpojování válců), a to už odstřeluješ 500tis., takže dát za Superb o 100-150tis. více je adekvátní, vzhledem k jeho třídnímu zařazení a jasné nadřazenosti nad Octávií. A kdo na to nemá, nekoupí, přesto to bude nejprodávanější Superb historie, to lze tvrdit s naprostým klidem už teď :-)
a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo za p
Jinak cena za výbavu na úrovni Fabie je dobrý úlet. Starý Superb taky nebyl levný, ale měl alespoň twindoor. Co má tohle? Předpokládám, že jako obvykle bude Passat ve srovnatelné výbavě levnější.
Pro Superb mluví akorát to, že je liftback a je asi i o něco hezčí (méně ošklivý). Jinak zpracování ve smyslu odhlučnění (motor, podvozek, těsnění dveří) bude nepochybně horší než u levnějšího VW.
Za mě zklamání - poměr cena výbava má teď Škoda jeden z nejhorších v rámci koncernu. Seat i VW jsou na českém trhu výhodnější volbou.
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
Nedá mi to, musím se podělit o pár perel z podobného článku na novinkách:
"Novináři jen překrucují jako vždy.
Českou automobilku Škoda AZNP předali havlisti za 6 miliard němcům.
Správně je německá automobilka Škoda vyrobila pěkné auto Superb. Čeští otroci v automobilce pracují pro německé majitele Wolkswagen za třetinové výdělky oproti Německu.
Pohádkové dividendy a zisky zůstávají Němcům.
Německé auto Superb bude velmi dobře prodejné, protože je pěkné."
"Pro koho vlastně,se tem Superb vyrábí? Nevím,že by se nějak hromadně kupoval..."
Články na novinkách jsou často lepší než tady, ale ty diskuze....
OK, ale předpokládám, že se to s každým startem restartuje do zapnutého režimu... Dneska když člověk sedne do auta, tak je to pomalu jak předletová příprava... vypnout stop-start, přepnout na čtyři válce...
AutoBild je taky viděl jen na obrázku, když je proti sobě testovali? >:D
Osobně mám porovnání Superbu a aktuální 530d xd ......a to BMW je prostě někde úplně jinde. I když bych vzal základní 20d, tak to je jiné auto. Do vyšší střední se bude Superb ještě dlouho dívat jen vnějšími rozměry.
Ano, mondeo přijde se slevami, která škoda moc ráda nedává, proč taky, když jsme v česku a je tu plno koupěchtivých Škoda ovečer. Co se týče frantíků, C5 přijde nová, 508 je po fejsu a když nejsem technofil, je to dobré auto, Laguna letos nová, Toyota po fejsu, pak tu máme i Volvo, možná jsem ještě na někoho zapomněl..
No jestli to přirovnáváš k vyšší střední rozměrama, tak to Ok, ale jinak je to nižší střední. Vojebaný je to víc jak předchozí model, za ostatní brutal doplatky. Ale porovnávat ho s éčkem, to chce kuráž ;-)
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
Cena za výbavu na úrovni Fabie? Tady se to dnes rojí...jeden co vidí Superb na úrovni M-B E, druhej co vypráví pohádky o cenách s výbavou Fabie.
To bude krásná a plodná diskuze...
Tá cena je ok. Ak to nasadili ako základ, asi chcú rúbať vyššie, lebo supík by kľudne zniesol aj rýchlosť 200 a akcelku 10). 600 za supa, ktorý má v základe všetko nutné a solídne výkony je ok ponuka (prvý dojem, neviem, či to na niečom neojebabrali).
Zákazníci su zvyknutí na najvacsi interiér a velký kufor. Pri sucasnom naraste tipujem, že razvor bude atakovat 4 metre a kufor 1500 litrov, dvojvalec 1.0 coby vrcholná motorizacia bude odpajat oba valce pri ustalenej jazde do 180 km/h. Spotreba pasivnej verzie (po zateplení 30 cm vaty) bude 0.1 litra na sto. Medzi recou, passat bude mať 0.09 litra na sto. Nakolko Ford, Opel, Fiat, PSA, Renault Group uz bude vlastnit VW, nebude co kúpiť okrem Skodovecky.
samozřejmě, že ošidila. Stačí porovnat Golf 7 a Octavii III a tady to bude obdobné. Ještě jednu dvě generace a můžeme Škodovku porovnávat leda tak s Dacií..
Aha, takže ceny prodejců na mobile.de jsou pro tebe bez započtení výbav směrodatný? A kupoval jsi někdy auto???
Nikdy jsi nezažil, že za cenu vybavenýho mainstremu máš základní prémii? Chlapi, proč se sami shazujete? :-)
Takze stale nevime, jaka bude realita.
- Nezname presne vybavy
- Nezname ceny priplatku
- Nezname ceny vsech motorizaci
- Nezname presne priplatek za DSG
- Nevime kolik nam slevi Skoda a kolik VW (VW slevuje obecne vetsi procento, nekdy i 2x takove; u flotily nevim)
Takze mi to pripada, ze vsechno je ted mozne:
a) Stejne vybaveny Passat muze byt v realite levnejsi (lepsi standardni vybava + vetsi sleva). Tak to v podstate bylo u minule generace. Potom je blbost kupovat Superb.
b) 1.4TSI 110kW Superb s nejakymi balicky (neco malo jako multif. volant, 17" kola apod.) by mohl byt po sleve okolo 600tisic a to by bylo hodne zajimavy!
c) Mondeo zlevni tak, jako u minule generace a bude se prodavat vybaveny 2.0 TDCi za 550 tisic a potom nazdar bazar VW group.
PS: Pisalkum, kteri srovnavaji cenu Superbu s Octavii bych doporucil nejprve zvednout zadek a obojim se skocit projet (PROJET, ne prolezt). U minule generace to byl docela velky rozdil (kvalitativne ve prospech Superbu - pohodli, hlucnost...), prestoze oba vozy staly na stejne platforme.
Najdi si tady Vaculíkův test Passatu 1.4TSI ACT - tedy stejný motor. Pan Vaculík nebyl rozhodně nadšený, kritizoval zejména dlouhé prodlevy v okamžiku, když potřebuješ plný výkon - jedeš za autem na dva válce a pak potřebuješ plný výkon.
Oba motory nabízí Seat Leon a rozdíl mezi 92KW a 110KW ACT je 40.000 Kč.
No přece pro Čechy, ti jsou na škodovky vysazení. >:-[]
Jinak než nám to všem docvaklo, stihli prodat téměř celou republiku, že si tu připadám už jak nájemník.
To by chtělo důkladnější porovnání. Předpokládám, že v rámci nabídky Škody bude umístěný dobře. Je však nesmysl, že by obdobná Octavia stála 350. Vedle toho pomalu ani nemá smysl zmiňovat, že 350+300 není 600.
Asi by to chcelo sa v tom éčku najskôr previesť...
Garantujem Ti, že už sluchom zaznamenáš rozdiel, aspoň v predošlej generácii keď si po MB-E presadol do (benzínového!) Superba, tak si mal pocit, že si zabudol zavrieť okienko alebo čo... Obtekajúci vzduch, odhlučnenie, spracovanie, všetko na čo si spomenieš Ti ukázalo, že má zmysel si priplatiť, nehovoriac o tom, že kde Superb motormi končí, tam MB-E začína :-)
Ano, 413 je holá Active. Kdybys chtěl Octavii dovybavit na úroveň holého Superbu, budeš muset jít stejně do vyšší výbavy. Jen ta dvouzónová automatická klimatizace to vyžene někam ke 490 tisícům (budeš muset vzít Ambition, nebo rovnou Elegance).
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
Nezlob se na mě, ale Twin door to byla pěkná konina... A vůbec nejhorší na tom byl ten fakt, že když jsi chtěl otevřít "hatch", tak jsi vždy musel mačkat postupně (a potupně) dvě tlačítka. Nechápal jsem tu logiku toho systému. Chápal bych, kdyby jedno tlačítko otevíralo jako "hatch" a druhé jako "sedan", ale takhle??... Akorát to štvalo....
Jeden nový Superb jsem v pátek předjel na dálnici a to auto mi takhle naživo přišlo na první pohled celkem tuctový. Nicméně nevím, jaká je celková výbava, ale mně osobně oslovuje, když má auto v základu výkonný motor. To v tomto případě 110kW pro mě je.
Druhá otázka je jestli bych takovéto auto chtěl jako soukromník - myslím si, že ne, je to samá novinka, trochu bych se obával spolehlivosti (uvidíme po čase), ale kdyby mi ho někdo nabídl jako služební, proč ne.
K vyjmenované výbavě bych já osobně bral ještě nějaké ty bixenony (nebo co tam bude za světla lepší než halogen) a popřípadě DCC tlumiče. Zbytek mi úplně vyhovuje (předpokládám, že bluetooth handsfree je v základu).
Navigaci nepotřebuju (mám mapu, manželku a kompas v hlavě :-) ) a hlavně uspořádání interiéru z hlediska vestavěné navigace (poloha displeje hodně nízko) je stupidní, takže bych se alespoň nerozptyloval...
Co se mi na první pohled fakt na autě nelíbí jsou ty pracholapače pod předními světlomety (dutiny, kam podle mého soudu ani kartáče z myčky nedosáhnou). Uvidíme.
Zakladni cena je celkem OK, o nejakych sto tisic pod Passatem, byt ten ma v zakladu lepsi vybavu. To by celkem odpovidalo, ovsem bojim se ze po zapocitani priplatkove vybavy na nejakou rozumnou uroven uz bude cena obdobna jako u Passat ci dokonce o malinko vyssi.
Za mě osobně je poslední trend VW i Škody zatím dost nečitelný a matoucí. Na jedné straně viditelná snaha ušetřit, maximální sdílení v rámci koncernu (ve všech třídách). Na druhé straně mluvení o ataku prémiové třídy, a cenami jí opravdu atakují zdařile.... To jsem zvědavý, s čím přijde třetí do party, Audi A4.
Podle mě je ta cena ok, odpovídá ceně Octavie (při srovnatelné výbavě a zvážení většího auta apod.) a jako taková mi taky přijde v porovnání s konkrencí hodně dobrá. Je to hezký a troufám si říct, kvalitní a velký auto na hraně vyšší střední třídy a za 600k si nejde stěžovat.
Pro rýpaly bych doporučil nahlédnout třeba do ceníku MB-E, kromě image tam moc rozdíl nevidim, zato v ceníku jo... a to neplatí jen pro MB
Trochu šílená reakce ne? >:D
Na mě tyhle porovnávací kraviny nezkoušej! Nikde nesrovnávám tenhle starší motor s biTDI a tvá reakce je fakt mimo. To nemáš v systému normální reakci krom audifanatický? Prostě ta silnější verze v RRS je prostě fakt povedená nic víc nic míň
Do***e co to kecáš! 8-s
Hele tak sem se teď kouk na wiki jak to s tim motorem bylo což ale nijak to nesouvisí s tvym pindem! V době kdy mě Kylie někdy před 7 lety svezla ve svym novym C5 se ten motor do RRS eště nedával >:D
A naopak v době kdy do RRS přišla ta silnější verze vo který sem mluvil tak PSA s tim motorem definitivně skončilo. Tak mi to přišlo jako docela dobrá ironie pro ty překroucený pindy cos vo mě napsal >:-[]
Tim myslim i tvuj včerejší haha vtip se šestiválcem když já vo V6 nic nenapsal ;-)
A jestli máš furt problém mrkni na podobně absurdní reakci AUDIRS6 podobnou tvý ať mu dokladuju jestli to je motor Citroenu používanej RR a ne naopak. Já v 15:54 na to: To fakt nevim a je mi to úplně jedno :-)
Prostě já s tim motorem jel jednou před spoustou let v Citroenu a vloni v RRS. Že po těch letech navíc při docela rozdílnym výkonu neni stejnej je snad jasný. Stejná nebude dokonce ani ta slabší verze 190kW. Možná ta 155kW ve starym Discovery >:-[]
Článek ujde, ale pár PR tam přece najdem... 1,4 s odpojováním poloviny válců rozhodně lépe než stávající 1,8 nepojede, takže přirování ceny silně pokulhává, prostě nový superb je dražší, což není nic špatného a nijak to neřeší zdali to je výhodná koupě nebo ne, je to jen PR habaďůra. Druhá věc k pousmátí je údajná tradičnost prostornosti interiéru, v novém možná bude prostor rozumně rozdělený, ale stávající je naopak učebnicový příklad nepoměrného rozdělení v honbě za co nejlepším jedním paramterem, zcela na úkor jíných, konkrétně podélného místa pro "nohu přes nohu" na úkor roho že zadní sedačky jsou narvaný až mezi podběhy a tím pádem úzký, a celé auto nafouklé na platformě golfu má svislé boky, aby maskovalo nedostatek prostoru napříč.
Takže auto hezký, ale nedělejte z nás ovce. ;-)
Ale ta A4 je všechno, jen ne základní. Stejně vybavenej sup by asi o moc levnější nebyl. Samozřejmě, musíme započíst fakt, že aktuální A4 je na konci tažení.
Edit: nějak jsem u té A4 přehlídl, že 850 je bez daně. Pak se to se supem moc srovnávat nedá.
Jestli ti podvozek u škodovek příjde hlučný, zde odvalování pneumatik a tlumené "žuchnutí" při vjezdu na kanál slyšet je, víc jak 70km/h sem s tím bohužel jet nemohl. V této rychlosti sem ale větší rozdíl proti octavii nepoznal, přístrojová deska působí hodnotněji než u O ale vypadá téměř stejně.
Ty laminátová okna ti nepovím. A provoz na dva válce sem absolutně nezaznamenal, myslím si, že normální uživatel to vůbec nepozná.
A také mě zaujalo, že v horší výbavě se mezi ostatními škodovkami úplně ztratí :-)
Moje poznámka jen říká, že to ještě trošku přibarvuješ, aby to lépe vypadalo. Jinak celkem není diskuse o tom, že prémiová střední má lepší motorizace než mainstreamová střední... a prémiová vyšší střední ještě lepší.
No podle mě to spíš ukazuje šíři nabídky. 1.2TSI v Active a RS nebo Scout jsou úplně jiná auta. A jen tak mimochodem, podobný rozptyl je právě běžný u prémiovek ;-)
Škoda v první řadě umí nabídnout v nižší střední 135kW naftu s dvouspojkou a 4x4, s výbavou, kterou někteří ani v té střední nemají (el. zadní dveře, automatické parkování, vyhřívané okno a zadní sedačky, panorama apod.). Pak si holt může nechat takové auto zaplatit.
Ano to je pravda, v listopadu byly slevy úplně jiné. Ale hlavně Škodovka úplně zrušila fleetové výhody pro firmy, což mě nahnalo k VW. Jsem zvědav, jak dlouho jim tato politika vydrží.
Prostě ve výsledku, by mě trochu míň vybavená a hůř zpracovaná OIII (nemožnost multilinku, XDS ..) vyšla o více než 100t dráž. V podstatě na cenu Passata. To teda nejsem cvok..
Golf Variant před měsícem: ceníková cena 696tis - dali slevu 100tis + sadu zimních kol s origo 16" hliníkovými disky k tomu.
Na OIII mě nabídli 8% a tečka.
Mimochodem na Passata ta sleva byla ještě procentuelně vyšší než na Golfa
Ví už někdo?
Mám na mysli podvozek.
Passat i Superb maji shodnou platformu MQB pokud se nepletu, tak me zajima, jestli tam skodovka nekde neco osidila nebo ani ne :-)
tak ono je to hodně o marektingu - proto třeba příplatek za stejnou převodovku DSG 7° je jiný u Fabie a jiný u Octavie. Co se u Octavie snese, by už bylo u Fabie příliš...
Napsal jsi, že kromě image tam rozdíl nevidíš. Nevím jakej by musel Sup bejt, aby se dokázal alespoň vyrovnat nejstaršímu a aktuálně nejhoršímu (stále však velmi dobrýmu) autu z D3 ;-)
O spotrebe se tu popsaly stohy e-papiru a tebe to stale fascinuje...
Tak tedy: nSpotreba se meri pouze v tak nizkych otackach, ze pokud mas stejne, nebo velmi podobne zprevodovani, tak bude i spotreba stejna, nebo velmi podobna.
Tech 140kW na silnejsim motoru nastoupi az v otackach, ke kterym se behem normovaneho mereni ani nepodivas. Realita muze byt samozrejme kdekoliv jinde - klidne se muze stat, ze 140kW verze bude zrat i mene, nez 110kW.
Taky nevím, kdo by ji krom VW a Rencka tehdy chtěl jiný koupit.... Krom té Tatry, která se tedy po 20ti letech možná dostala do dobrých rukou, zmíním ještě Liaz, Praga?, Avia, ČZ, Jawa?, Karosa?,atd.
V Audi pri V8 TFSi je to mozne vypnut tlacitkom. Mensie - A3 s tymto motorom - nemam preskumanu...ale predpokladam, ze aj tam je to mozne vypnut. Plus - pri navoleni sportoveho modu tato funkcia nieje aktivna.
U 508 by stačila i výbava Allure či Active a dovybavit ptákovinama a motor 163 k ... Jinak má S výhodu, že konkurence teprve bude představovat nové modely či fejsy... Insignia bude nová kdy? 2016?
Ford v predchozi generaci zadne olbrimi ceny krome akcnich nabidek, ktere navic v druhe polovine zivotniho cyklu stahnul bez nahrady nedelal. Minula generace Mondea byla celkem vyhodna jako Enterprise predtim ani potom uz moc ne. Az bude nova C5, tak uvidime, zatim bude Superbu konkurovat jen ta stara, ktera uz je hodne stara, stejne tak jako Laguna. Avensis je po minifaceliftu, ktery nic nezmeni a bude dal hrat svoji omezenou ulohu danou omezenou nabidkou. 508cka je slusne auto ve verzi GT, coz je ale 860.000 Kc po sleve, takze rovnez zadna super lace. Volvo je mimo peloton, protoze stoji raketu i proti koncernovym nabidkam. Ja bych jako nejblizsi konkurenci videl modernizovanou Insignii, ale ten design neni uplne vetsinovy a ceny jsou snad jeste vyssi nez u Superbu/Passatu. Pokud bych kupoval stredni tridu a chtel setrit, tak bych sel do i40 kvuli neprekonatelnemu pomeru cena/vykon, pokud nechtel setrit, tak Passat neni nezajimava nabidka pro jeho kvalitu a aktualne nic moc konkurenci.
a nevíte, jestli se dá alespoň nějak deaktivovat ten dvouválcový režim? Protože pokud to na dva válce produkuje cítitelné vibrace (ještě aby ne), tak ten motor běžící většinu času takto nevyváženě musí být za chvíli po smrti...
413 je to bez klimy, a ta jde dokoupit (pokud se špatně nekoukám) jen mechanická jednozónová.
Těch 462 je metla, která naskakuje v konfigurátoru automaticky, a klima+klimatizovaná schránka spolujezdce.
Octavia se starší verzí tohoto motoru (novější si VW v ČR cení na zhruba 10 tisíc) a bez vypínání válců (myslím 26 tisíc) bude i v základní výbavě Active stát přes 400. Nemluvě o rozdílné výbavě.
Jasněže bude dražší superb,protože je nad octávií...jde o to,že rozdíl pohotovostní hmotnosti mezi octávii a superbem bude minimální,ale cena obrovská..a neodpočítavejte od rozdílu ceny najaké nesmyslné ceny příplatkové výbavy,protože jestli dávám např. digi klimu do octavie,nebo superba je úplně jedno..
A to,jestli je tam takové,nebo makové rádio je taky u výroby jedno,jelikož tam nějaké je vždy,tzn,počet úkonů ve výrobě je stejný,ale cenový rozdíl obrovský...
Ale lidi ten rozdíl stejně zaplatí,protože jinak by ty ceny vypadaly jinak a oni jezdí ve vlajkové lodi.:-)
Pro mě příjemné překvapení. Zejména obsah základní výbavy. Kolovaly tu nějaké zkazky o základu na plecháčích... to se naštěstí nepotvrdilo. Samozřejmě xenony apod. jsou za příplatek.
PS: to už se probíralo, ale ty dynamické parametry vypadají dobře :yes:
Cena je u Superbu v rámci starndartní výbavy Activu velmi povedená.
Jak je to akorát se světly. Ten základ v Activu asi nepředpokládám, že bude mít stejné Bixenony jako na všech fotkách. Budou tam aspoň Halogeny nabo tam zase strčí projektorový hnus jako v OIII?
Éčkem sem samozřejmě jel, jinak bych to nepsal. Neřikám, že to nebylo pohodlnejší, ale jestli by mi to stálo za ty stovky tisíc navíc? Nikde jsem nepsal, že je MB-E horší než Superb, ale jen sem psal, že mi ta cena přijde hodně solidní a pokud mám brát poměr cena/nabízené auto, tak mi pořád vyjde podle mého názoru líp Super.
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
jinak po přečtení článku uznávám, že výbavově to až taková hrůza (jak bylo avizováno před Ženevou - tj. manuální klima, plechová kola) není... ;-)
O to horší bude nepochybně odchlučnění pozdvozku, zejména zadní nápravy, kde to bude nepochybně nejhorší v rámci celé střední třídy (stejně jako u Octavie v rámci nižší střední).
Tak to nevím, co jsem tam zakliknul. Ok, s tím já nemám problém. :-)
PS: Stejně mi to nevychází. Active s 1.4 TSI je za 413, ale nemá klimu. Takže min balíček Plus, ten je za 11 a jsem na 424 tis.
A když dohážu výbavu, aby tak nějak odpovídala, tak jsem na 480 tis. Potom je rozdíl 120 tis úplně v pohodě.
Tak konkurenci je fakticky jenom Mazda 6, ktera rovnez neni zadna velka lace, ostatni konkurenti jsou bud starsi jako Insignia nebo nepovedena auta jako vsichni Francouzi. Koneckoncu i "nove" Mondeo je zatracene draha sranda uvedomime-li si ze je to stary Fusion s pofidernimi technologiemi.
.. jako vážně?? Máme tu pravděpodobně nejlepší auto kdy vyráběné na území ČR. Design, ač by se tu spousta lidí radši zabila, než (si) to přiznala, je mnohem lepší, než se i ten největší optimista ještě před pár týdny vůbec odvážil doufat. (na který třeba Passat nemá vůbec odpověď...) ... základní cena vs. výbava (a to ještě než se vůbec začal prodávat) je poměrně velkoryse nastavena, technické možnosti (280 HP, 4x4) ... a stále to není dost?? Když Kabaň mluvil o zrdcadle Česka, věděl o čem mluví. I kdyby Superb byl ze zlata a dáváli ho zadarmo, stejně pro Čechy nebude dost dobrej.
Přejme Superbu úspěch, protože si ho tentokrát opravdu zaslouží!
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
no, to je sice pravda, ale ted jsem nechaval jednoho passata nacenit u dealera, na comfortline davaji automaticky slevu 50 000 a pak jeste obchodni slevu 7%. takze passat comfortline 1,4 110kW cenikova cena 693000 se automaticky smrskla na necelych 600000. tedy stejna cena jako za superb. pochopitelne nevim, zda nejakou slevu neziskas i na toho superba. nechal jsem si nacenit veri highline, podle konfiguratoru za 960 000, po sleve 820 000.
O tom kolik paliva spálím rozhodnou ztráty na všem co se podílí na přenosu výkonu motoru "až na kola" a poté už jenom třecí ztráty od vozovky / pneumatik, odpor vzduchu a... hlavně účinnost motoru. Čili pokud bude motor ať už s větším objemem nebo výkonem zabudovaný v jinak identickém voze tak není řečeno že bude mít větší spotřebu. Nakonec rozhodne o spotřebě jeho efektivita. To, že na to můžete šlápnout a mít spotřebu jak tank a naopak v litrovém motoru to moc dobře nejde to je jiná věc.
Napisal som "PRED zdrojom svetla" (myslene v smere jazdy). Takze pred ziarovkou mas sosovku, a za nou (a okolo nej) parabolu. Tu to nas nazorne:
[odkaz]
Je to prodejně velice úspěšný model, navíc novinka. Já právě tipoval, že kolem 600 to bude, výbavu má dokonce solidnější, než na co jsem myslel.
Na modely s cenou "již od" bych na žádnou slevu nespoléhal.
preboha ta prosim, uz sa fakt vypni :-!
Si ako obohrata stara nudna doskriabana platna, ktora furt preskakuje na tom istom mieste... :-!
Prevez sa ty "nasimi" 3.0 BiTDi (Competition), alebo V8 4.2 TDi a potom porovnavaj.
A vobec nebude hanba priznat, ze tie "nase" su lepsie.
Ono to nema problem priznat vacsina novinarskej komunity ;-)
Nove Ingenium 2-litre diesle ( 1 turbove )- tie maju zaujimave parametre - aspon co som cital, co ma ist do XE-cka tn silnejsi...
Ale to su tiez zatial len cisla na papieri, v aute ake tu na kontinente este nikto hadam neosedlal, takze s vynesenim verdiktu sa neunahlim.
No já jí fakt neznám ale sem rád že už vim kde byl problém :-)
Teda furt nevim co to je za problém protože ten motor prostě je ten samej a neni to přece žádný tajemství. Svez se s nim v RR nebo RRS je fakt povedenej a ve verzi 225kW/700Nm bomba :yes:
ved sa ani ty nerob, noooo....
historky o motoroch od RR pre citron tu uz vsetci pozname naspamät.
tuto diskusiu som ja uz odpiskal, ale inde sme aj normalne podebatili... ;-)
Za tento motor a vybavu o 40tisic mene..to by jemu sluselo a nam se velmi libilo..ale uvidime ..trebas si tu cenu svou vydrzi, vzhledem, nizkymi provoznimi naklady zaslouzi..dle meho je to moc..ale ono zase Skoda umi davat slusne slevy, takze ono se to srovna :-)
Na novinkách se vždy skvěle bavím, jaké "perly" tam ti nedovzdělaní bolševičtí debílkové vyplodí. Zvláště na cokoliv, co se nějaký týká Německa nebo nedej bože USA reagují jak býk na červený hadr >:D >:D >:D:yes:
Z výbavy proti předchůdci vypadla síťka středové konzole, páté dveře s dvoustupňovým otevíráním twindoor, osvětlení nohou vepředu, zadní středová opěra s otvorem pro dlouhé předměty a celý síťový program.
Netřeba to dál pitvat. 92kW se v ČR nenabízí, když už ho tam máš jakožto doklad nižších výkonů, pak měl být aspoň v závorce. Toť vše... není to vyvrácení toho co píšeš, jen doplnění.
Sorry webpajo, ale trepes nezmysly. Samozrejme ze projektorove svetla maju AJ parabolu! Akurat ze projektor ma navyse pred zdrojom svetla este sosovku...
Přibarvuješ - súhlasím, ale je fakt, že nie tak dávno by si dvojliter v tejto triede hľadal márne, tými zátvorkami som to len podfarbil, ale dvojlitre som tam nechal, takže žiadne zavádzanie ani klamanie sa nekoná.
Pozri si začiatok vlákna v ktorom moja reakcia vznikla, len som sa pokúsil Jáchymovi nastieniť, že je rozdiel medzi Superbom a MB-E. Ak máš pocit, že tým krivdím Škodovke, tak je mi ľúto.
Nepopírám co Škoda umí nebo neumí. Hlavní myšlenka je v tom, že cenové rozpětí Škody (speciálně Octavia), mezi nejlevnější verzí a top, je trojnásobné! Což jasně ukazuje její nevyhraněnost až schizofrenii.
Nejde ani tak o porovnávání ceny, jako o tvém zpochybnění, že Škoda cenami atakuje i prémiovku, což v dalším příspěvku sám potvrzuješ.
A ano, není to tak časté, že se cena, byť, vybaveného vozu - mainstremu NIŽŠÍ střední třídy - dostane vysoko nad cenu vozu STŘEDNÍ třídy prémiové úrovně. V tom je Škoda "jednička".
Však nic ve zlém :-) , prostě to třeba nebude na všech trzích stejně.
Pokud bude v nabídce slabší motor na plechu a bude stát o 70t míň, tak budiž. Měl jsem trošku obavu, že Škodovka nasadí cenu těsně pod 600 za nepoužitelný základ, ale nestalo se.
V podstate áno ;-) Ak si spomenieš, tak ešte nedávno si v tejto triede dvojlitre nenašiel, ale aj keď ich tam dáme, tak rozdiel bude vidieť. Do zátvorky som dal najnižšiu hodnotu, ktorú majú tie dvojlitre aby spĺňali parameter "cena od":
Nafta
Superb od 88 do 140 kW
MB-E od (100) 125 do 190 kW
Benzín
Superb od 92 do 206 kW
MB-E od (135) 155 do 300 kW
(a to nepočítame AMG E63 ;-)
Škodovka pravděpodobně v reakci na dobré prodeje Octavie trošku utáhla šrouby a omezila možnosti prodejců slevy poskytovat. Dřív se na OIII dávalo celkem běžně 12-14% (na firmu), aktuálně co vím tak je standard 10%.
Jakýkoliv produkt (včetně auta) se prodává za tolik, za kolik ho lidi kupují. Nenaplní-li Superb prodejní cíle, pude s cenou dolů, bude-li zájem větší, pude s cenou nahoru. Co z toho máš problém pochopit? Kolik by měl stát, aby sis řekl, že poměr cena/výbava je výborný? No a to s výbavou Fábie... >:D8-s
V tom teplotním namáhání bych takový problém neviděl. Kovy vedou teplo velice dobře a spalovací komory budou promazané. Určitě se nestane, že část bloku bude mít 90 stupňů a o válec vedle jenom 20.
Tak tie zkazky vyplývali priamo z článku ACZ. Chvalabohu to Škoda nespravila a v základe sú alu disky a auto klíma, ako sa na auto tejto kategórie patrí (teraz sa zdá, že čierny Peter zostane Mondeu, ktoré tuším jediné je v základe na plecháčoch).
Dynamika je až neskutočná, normálne sa mi nechce veriť, že 1,4ka dá 220. Každopádne konečne základ, ktorý neurazí a druhý motor v poradí (1,8TSI) už uspokojí dynamicky aj náročnejšieho vodiča.
Teraz ešte aby to na Slovensku nechceli spraviť inak a dať slabšiu 1,4ku a ešte slabšiu výbavu v základe (á la tie spomínané plecháče).
Re: a podložky pod koly jako na výstavě budou v ceně a nebo
Potvrzuji ze Golf je v realite levnejsi nez Octavia, v r. 2010 me prisel Golf Variant o 30tis levneji nez Octavia 3 ve stejne vybave. Skodovka totiz slevila 3.5% (a jakej to byl boj) a VW slevil 8%. Ze je Golf o chloupek lepsi auto, o tom je asi zbytecny mluvit. Ale je to uz skoro 5 let, treba je to ted jinak - navic nyni ma Octavia o par cm vetsi rozvor a tedy misto na nohy vzadu.
Ale cele je prd proti tomu, co vam slevi u Forda :-)
Doufám, že jako povinou výbavu ke Xenonům tam zase nacpou nějakou novou logickou perličku jako vyhřívání sedadel atd. jako to udělali u OIII s Light asistentem.
A to éčko bylo z kterého roku? 1988? Jel jsem ročníkem 2003 a na to, že je to x let starý auto, je to jak v bavlnce, prostě nebe a kozy srovnávat S a E....
To je takový problém se podívat do konfigurátoru?
Octavia s výbavou Active, která neodpovídá té u Superbu, je s 1.4 TSI, který má pouhých 103kW, za min 462 tis. ceníkových. (přihodil jsem tam aspoň obyčejnou klimu)
Hele, to nedeaktivuješ, ale to ani nepoznáš, protože on na dva válce poběží v malé zátěži a to žádné zásadně větší vibrace stejně produkovat nebude, jakmile sešlápneš plyn, tak během tuším jedné otáčky motoru přepne na čtyřválcový režim. já bych se spíše obával nerovnoměrného teplotního namáhání - když Ti celkem dlouho dva válce nepojedou, tak vychladnou, pak na to šlápneš začne se v nich spalovat - je mi teda jasné, že teplota vody nebo oleje problém není, ale teplota válců/pístů se asi měnit bude... Nevím, níže píšu, jako soukromá osoba bych se toho motoru celkem bál, do služebáku bych ho bral, protože bych si ho rád vyzkoušel...
ale čoby moderné turbobenzíny už dohnali dízle (v katalógoch). Myslím, že je to boj s veternými mlynmi, je jednoduchšie napísať rovno spotrebuje ako vymýšľať podmieňovacie súvetia, aj keď ma tiež vždy ide rozhodiť, keď čítam, že je to jasná páka.