aha, takze tobe je jedno jestli za 1 litr paliva platis 30 nebo 300 korun? hlavne ze ho mas natankovane za 5 minut? ta elektrina ma svou hodnotu a ta se samozrejme promitne tam kde je vyuzivana ;-)
a bezemisni to neni, navic kdyby na 1kg vodiku padlo to jak pises 1GW, tak by to znamenalo ze jen kvuli Nemecku by musel abejt pulka oceanu pokryta vetrnikama, cos by samozrejme totalne ovlivnilo klima ;-)
ja nikde nepisu ze by spalovaci motor rekl posledni slovo, naopak vsude pisu ze tu bude klidne jeste 30-60 let ;-)
Audi to dela jen ze dvou duvodu, zaprve ma nato dotace od EU i Nemecke vlady (dotace na vyuziti prebytku energie prave z obnovitelnych zdroju) a zadruhe je to super PR ;-) a udelal by to tak kazdej, as jim dotace skonci, skonci i tento projekt
ve chvili kdy Nemcum zacne nedostacovat elektrina, tak podobne projekty dostanou okamzitou stopku
k vyrobe vodiku jim podle schematu slouzi elektrina z vetrniku, ostatne se to i pise v clanku, proste elektroliza, takze efektivita v tom nejlepsim soucasnem stavu okolo 30-35%
takze aby auto ktere jezdi na to e-diesel melo alespon 35% ucinnost co elektromobil, musel by zbytek celeho procesu vzniku toho paliva mit 100% ucinnost, jen dodam, ze na 1kg vodiku je potreba cca 60kW elektriny (elektromobily na tolik elektriny ujedou od 300 do asi 500km, podle typu, z tech 60kW nabijes treba 2.5x BMW i3), takze as Audi zverejni kolik litru e-dieselu se vyrobi z 1kg vodiku, tak se bude dat dopocitat, jak efektni to je :-)
obavam se pokud tam bude v jednom stupni vodik, tak se nad 35% vyuziti elektriny proste nepujde dostat at Audi udela zbytek se 100% ucinnosti, tudis bude porad jizda ciste na elektrinu cca 3x vyhodnejsi
z hlediska tankovani by to bylo samozrejme nejlepsi reseni, ovsem baterie/kondenzatory z pohledu kapacity a vahy a i nabijeni z hlediska rychlosti delaji takove pokroky, ze pokud tohle Audi neuvede v pouzitelne podobe do 10 let na trh, tak to vpodstate zustane jen jako peknej pokus, a vic nez par kousku jejich firemni flotily si na to nezajezdi
zaprve vydrz v mobilu je zavisla na 2 faktorech, kapacita baterie a spotreba celeho HW systemu toho mobilu, a pokud vyrobci zamerne neosazuji kapacitnejsi baterie a zaroven zvedaji tu spotrebu energeticky narocnejsima SoC a display, tak je jasne ze se vydrz nemuze zvysovat ;) a pritom baterie pro mobily i ty "tenke" jsou i v 2 nasobnych kapacitach nez jake se dnes bezne osazuji ;-) velke firmy pocinaje Samsungem, Applem az po ty nejmensi ktere se prodavaj treba jen lokalne nekde v Cine s tim prave pocitaji a je to pro ne nejlepsi business, na baterce usetri $2-5 a tobe jako zakaznikovi prodaji mobil za $100-800 ;-) rozdil v cene kuprikladu bezne 2500mAh a 5000mAh baterce je prave tech smesnych $2-5 ;-)
[odkaz] tenhle telefon ma v sobe baterku 5350mAh a HW na urovni toho Iphonu, ma podobnou vybavu, a presto je mensi a na baterku vydrzi temer 3x vetsi nez ten Iphone, a cena za ten telefon ma bejt $170, i presto si ten mobil koupi tak desetina lidi a jen proto ze nema na sobe co? no logo zname firmy >:D
u elektromobilu je to podobne, jen se tam jedna o vetsi kousky a jine spotreby, ale setri tam vsichni, vcetne Tesly ;-) proste se jim vyplati pouzit baterye kde za 1kWh zaplati 250 dolaru, nez aby pouzili novejsi/lepsi ktere by je ale stali treba 500 dolaru za 1kWh ;-)
nebojim se rict, ze za 15-20 let budou mit elektromobil nejen srovnatelnou cenu s konkurenci v podobe benzinaku a naftaku, ale nabidnou pri te cene dojezd okolo 1000km na nabiti a to nabiti bude trvat treba jen 15-20 minut na rychlonabijeckach ;-)
A čo tie masy vody, ktoré sú na výrobu tohto paliva nevyhnutné? Zaujímavé, riešia sa emisie, ale nerieši sa spotreba vody ani spotreba kyslíku a ich dopad na životné prostredie. Však vody je všade dosť, nevadí, že veľká časť obyvateľstva tejto planéty NEMÁ prístup k zdroju nezávadnej pitnej vody... 8-s
HOCHU...
TESLA MOTORS [odkaz] TI 30.04.2015 VYSVĚTLÍ [odkaz] JAK SE SE SPOLEČNOSTÍ SOLARCITY [odkaz] ŠIKOVNĚ SKLADUJE ELEKTRICKÁ ENERGIE [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
jj HOŠI a HOLKY,
KDYŽ VÁS NETAHAJ ZA VOCAS TAK PRO ZMĚNU ZA NOS :-)
dá rozum!
ze 100% ELEKTRICKÝ ENERGY SE 2/3 ZBŮHDARMA VYHODÍ na VODÍK [odkaz] a ta zbývající 1/3 PŘEMĚNÍ ZAS JEN NA OPRDMÉNĚ JEDOVATÝ FUJTAJBL DÍZL [odkaz] CO PRÁŠÍ RAKA [odkaz] JEN ABY VW AUDI DEMOSTROVALO SNAHU O UDRŽENÍ STÁVAJÍCÍ ROPNĚ-SOUSTRUŽNICKÉ MAŠINÉRIE [odkaz] ;-)
PS: hele mrkněte jak snadno se vyrábí ELEKTROMOTOR [odkaz] CO PŘÍMO ŽERE ELEKTRICKOU ENERGII [odkaz] Z SEVERONĚMECKÝHO VĚTRNÝHO PARKU [odkaz] DO KTERÉHO I VY SAMI MŮŽETE ZAINVESTOVAT !! [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
V podstatě se jedná o technickou variantu fotosyntézy. Výhody i nevýhody už tu padly. Jako mechanismus k využití přebytků energie, když zrovna hodně fouká a síť potřebuje ulevit, to dává smysl.
Záleží, co považuješ za rozumné. Je to zajímavé cvičení a představuje to CO2 neutrální cyklus (co automobil vypustí, bylo při výrobě paliva, obecně a jednoduše řečeno, vzato z prostředí). Ale energeticky je to hodně náročné. V každém stupni máš ztráty. Jedinou protiváhou je, že energii uskladníš v "šikovné" podobě.
Díky za přednášku, to že má dnešní mobil větší spotřebu vim. Já jsem ten příspěvek nemyslel úplně vážně ;-) tu část o mobilech nebudu dále rozvádět, když máme řešit auta
Až bude mít elektromobil dojezd těch 1000km a nabití bude trvat 20min a bude stát jak oktávka tak to začne být rozumné. Do té doby zůstanu u paliva co teče a myslím, že to bude víc jak 20 let ;-)
chces aj ty ? >:-[]
hmm...ak aj pripustim, co ale nemusim, ze ten 1 som akoze mal byt ja...tak kto je ten druhy ? Zeby niekto, komu sa nepacia jeho stupidne pluvance na vsetko co ma OOOO na kapote / maske ? Potom sa len cudujem, ze ma zatial len 2 minuska.
Za tie jeho tliachanice by si aj tak zasluzil nieco uplne ine... :-!
Na prvý pohľad to vyzerá ako nezmysel vyrábať naftu draho, keď sa dá doviezť z arabských krajín ropa lacno.
Najdôležitejšou zložkou ceny však v prípade tohto paliva je elektrina. A je všeobecne známe, že elektrina vyrábaná z obnoviteľných zdrojov zatiaľ trpí veľkými výkyvmi - niekedy je jej málo, inokedy zase príliš veľa.
Viem si predstaviť také riešenie, že výroba tejto ekologickej nafty by bola založená na tom, že by sa používala len superlacná elektrina počas prebytkov elektriny. Zabili by sa tým súčasne 2 muchy jednou ranou - okrem výroby ekologickej nafty by sa znížilo zaťaženie rozvodnej siete počas veľkých prebytkov energie...
Souhlas, ale každopádně ta "šikovná" skladovatelnost je silný argument, a neméně pak argument geopolitický, globalizace skončila, brzy nás čeká klasika, boj o zdroje. Tyhle alternativy bez nutnosti předělávat infrastrukturu se budou hodit.
ved aj ten vodik si dokazu vyrabat CO2 neutralne.
Takze strach by som o to nemal. Skor ide o to, ako sa to podari rozsirit. e-Gas, e-gasoline fuel sa uz tiez zacina vyrabat. Takze keby o to islo, tak vdaka tymto moznostiam by som stale este klasicky spalovaci motor neodsudzoval a naopak, ako doplnok ku standardnemu zdroju paliva - rope, to videl ako fajn alternativu.
Otazka je, co na to ropny magnati... :-|
Doufám, že se dozvíme i odpovědi na otázky, které jsou v článku níže. Pokud by to za rozumnou cenu a s rozumnými energetickými nároky na výrobu dokázalo alternovat tradiční naftu a zároveň odbourat část škodlivin, pak hurá.
prepac, ale je mi principialne jedno, ci na 1 kg vodiku treba 1Kwh, alebo 1 Gwh elektriky, pokial ta vznikne bezemisne z toho veterniku.
A ako tu uz aj ini napisali - skladovatelnost a tankovatelnost takto vyrobeneho PHM je a aj bude este desatrocia vyhodnejsia, nez "tankovanie" elektriky. ;-)
Proste a jednoducho - spalovaci motor este nepovedal svoje osledne slovo a pokial pojde vyvoj tak, ako sa to teraz nanznacuje ( tych noviniek v spalovacich motoroch by vydal na viac nez 1 "Sochorovsky" clanok ) tak bude myslienka elektromobility a hybridizacie vzdy len podruzna v ramci osobnej motorovej dopravy min. nasledujucich 30 rokov.