Renault Espace byl průkopníkem evropských MPV. Teprve až právě na trh uváděná pátá generace se proměnila v módního křížence. Ohlédněme se za více než třicetiletou historií tohoto originálního francouzského vozu.
No teda, 6 stránek textu a nenašlo se nic ke zkritizování? >:-[]:-) Já hlavně koukám, že byl zaveden seznam kapitol - to už je celkem rozumný kompromis. :yes:
Mno vzhľadom ku konečným celkovým rozmerom to ako výraznú zmenu nevnímam. Môže si to automobilka nazvať ako chce, stále je to viac MPV ako Crossover, ak nedorazí ovšem 4x4 a off-road paket >:D
kedze som bol za posledne hodiny zamestnany navstevou, a len tak nahodou ako na prve som pozrel tu, ze o com sa kde debatuje, tak so sankou na zemi citam tvoj koment ! :-O
V kazdom pripade dakujem ! :yes:
Feri zasluhuje uznanie aj obdiv, o tom niet pochyb. Su ale drobnosti, ktorymi sa on dost negarivne podpisal na vnimani VW ako koncernu a mozno aj ako vyrobcu. 1 priklad za vsetky - Veyron. Milionovo stratovy projekt, ktory dost polarizoval laicku aj odbornu verejnost. Na 1 strane islo o megaprojekt, ktory mal poukazat na vedecke, inzinierske a technicke moznosti koncernu, na druhej strane ale racionalne uvazujuci jedinci kritizovali miliony vyhodene defakto do vzduchu len za to, ze Ferino si potreboval nieco dokazovat.
Osobne sa priklanam k 1. skupine - ok, vieme urobit 1000 konovy ( vo verzii SuperSport 1200 ) stroj, tak nepochybujte o nasich "beznych" motoroch...
Este by sa mu mohol vycitat aj Phaeton - rovnako stratova zalezitost - defakto "truc akcia" proti MB : Vy ste vysli s A-klasou, my sme urobili Luxus klasu...
Toto budu casom rozoberat historici, na to ja nemam kompetencie.
Obdiv u mna ma. Komu cest, tomu slava. Mam ale take malinke podozrenie, ze to ale bol zrovna on pred cca 7-8 rokmi, ked sa rozhodovalo o buducnosti znacky Skoda a jej pozicionovani na trhu. Myslim, ze bol to on, kto uz vtedy z nej planoval urobit low-cost znacku, ktora by dnes porazala Daciu. Nastastie sa ani toto nestalo, Skodovkine zviazane kridla sa vtedy rozviazali - vid tehdajsi Sup II, ktory dostal zo skladovych regalov vsetko to, o com 1.gen. len snivala - 4x4, kombi...
A uspech prisiel.
Som velmi zvedavy kto zaujme jeho miesto a akym dalsim smerom sa koncern VW bude uberat. Tento zaujimavy pribeh s dufam ze dobrym koncom ma zacina fascinovat ! :yes:
Este ale musim 1 vetu: Bravwo Martin Winterkorm !!!! Za poslednych cca 10-15 rokov musim ja hlavne jemu dakovat za to, co on dosiahol s Audi !!!! :yes:
A tebe Gilgit jedno velke samostatne dakujem ! Len tak dalej ! :yes:
PS: redakcia by mohla urobit novu kolonku: Gilgitov stĺpček ;-):yes:
Je pozoruhodne, jak na svou dobu moderne a progresivne strizene auto (jasne je to krabice, ale s pojetim detailu se moc pri zdi nedrzeli) dokaze po 12 letech s minimalnimi upravami porad vypadat hezky a moderne. Treba predni svetla prevzalo nove clio prakticky beze zmeny. Klidne by se v nejake "classic" verzi mohlo prodavat dale. A doufam, ze krasa pate generaci vydrzi minimalne stejne dlouho a treba se dozije i lepsi doby, nez ve ktere vznikla a dostane zase poradny motor. :-)
JJ právě jsem to četl i na iDnes a tady nic? Hmmm, že by to nebyl server o autech? Jinak souhlasím, že pan Piëch zasluhuje uznání, prohrál a se ctí odešel :yes:
Zajímavý článek, škoda jen těch kapitol. Jinak mě se vždy Espace líbil ve třetí generaci - hodně zajímavý design na druhou polovinu 90.let :yes:
Nový Espace 5G také nevypadá špatně, jen se mi moc nelíbí ten obrovský znak na masce chladiče. Jsem zvědav jak si povede, přece jen změna zaměření je výrazná - crossover místo MPV ;-\