Že někdo jezdí do servisu i na výměnu žárovky, bývá vnímáno jako krajní projev technického diletantství. Neoprávněně – u dnešních aut je to místo jednoduché naopak mnohdy jedna z nejobtížnějších prací.
Ahoj, vsem, clanek na dobry tema jinak celekm silenej...prispeju svou trochou do mlyna a to u dvou vozu skoda octavia 2010 a hyundai i30 2010, u hundaje je zarovka mnohem vetsi porod ale jde to (hlavne kdyz teda clovek vi kam sahnout) nedej boze ale kdyby clovek chtel o neco vic, treba vymenit filtr vzduchu, vahu vzduchy nebo paliva, nebo si dokonce vymenit svicky atd atd? pokud nemate 20 druhu neuveritelnych tvarovych rozmanitosti bitu a ruznych drzaku ste bez sance, v tomto je i30 asi 100x privetivejsi, blahovost autora o aerodinamice atd opravdu neberte vazne, samozrejme jde v prvni rade o to aby ste s vozem jeli hned do servisu a to i s "blbou" zarovkou.
Tohle nehodlam zkratka tolerovat a proto se ptam jelikoz nejsem naprosto zaujaty k nejakym znackam, jakou znacku by ste zvolili aby i po zaruce byla udrzba jednoducha? jde mne samozrejme o bezne veci a ne o vymenu prevodovky :D, pripadne kde tuto informaci a jak hledat? prijde mne, ze to nikdo neresi a ja pak proklinam oktavku od rana do vecera byt to neni spatny auto, nicmene to ze jim v tovarne dosly evidentne sroubky a na kazdou soucastku cpou ruzne hvezdicky, torxy a dlasi roztodivne tvary nechapu
No jestli se ještě někdy dozvim, že u F1 je výměna žárovky snadná, tak si asi pořídim kulomet, protože u TDI se do toho prostoru nemůže dostat snad ani ruka měsíčního dítěte. Doba výměny: dva až tři dny odkládání a posléze 20 minut vzteku.
Probůh, přece si nebudeš vybírat nový auto podle snadnosti úkonů, který i v servise jednou za rok budou stát v řádu stokorun ;-)
Vyber si auto podle vkusu a potřeb a dokup pár torxů, jeden stojí asi 40kč. ;-)
Eventuelně kup auto s xenony >:-[]
hele mozna ti to zni divne ale ja to tak mam, i kdyz se mne auta libi tak nemam zadnyho favorita, navic stejne si je vsechno dost podobny, a proste ja to fakt beru jako naschval, v kazdym aute sem si udelal vsechno temer sam ted mam 2 auta z roku 2010 a sem tam uz na nich je neco potreba, dycky sem si ty veci (mensi opravy, beznej servis) delal sam, a delal rad, ted sem nasranej, nasranej a nasranej, p.s. nejsem starej duchodce je mne 35 :), ale kdyz to jednou slo jednoduse proc to ted musi jit slozite?
Renault Laguna II - kriticky málo místa, při "odborné" montáži v servisu Renault minute mi mechanik zlomil nálevku na kapalinu do ostřikovačů... >:-[]
Ford Mondeo MK IV - oficiální postup výměny žárovky ja na palici a doporučené vyhledat servis. Má se sundat přední maska vozu a vysunout světlo. Realita je naštěstí jiná a při prohledání youtube sem narazil na jeden super návod, kdy se vyšroubují 3 šrouby a světlo vyleze i bez sundané masky, vše je pak snadné a rychlé
Š. Octavia II fl. - teoreticky super řešení, bohužel "ruční" šroubovací matka, pokud lehce přirezne, je to peklo, zvláště na jedné straně, kde je méně místa. Za nova to asi funguje dobře, ale i na zánovním voze a i při častém měnění to nefunguje nejrychleji. Navíc, pokud máte podivnou elektroniku a připékávají se vám žárovky, tak je to taky sranda >:D
suhlas... ja som za mojej sice este relativne kratkej 15 rocnej soferskej praxe ale s roznymi autami ziarovku menil spolu dokopy snad 5 krat .... takze vyberat si auto podla pristupu k svetlam vazne nedava zmysel... ovela podstatnejsie je vyberat auto podla toho ako mi sedi jazdecky aj vzhladovo a ako sa v nom citim.... ... suhlas... :yes:
koniec koncov za chvilu to dopracuju automobilky stejne k tomu ze v akomkolvek aute uz budes musiet kvoli akejkolvek blbosti stejne jazdit do servisu.... bohuzial
V článku je to nepřesně až blbě popsané. Stav jedné žárovky skutečně neovlivňuje výdrž druhé, přesně jak píšeš.
Na druhou stranu lze předpokládat, (pokud měly obě žárovky stejný start tj. stejné provozní hodiny) že když praskne jedna, tak přibližně stejné oslabení vlákna způsobí brzy přepálení i té druhé. No a když už má auto jednou otevřenou kapotu a řidič špinavé ruce, odřené klouby, nervy v haj.zlu, sundaný nárazník, masku, podběhy, vyndanou baterku, nádobku ostřikovače, pojistkovou skříňku a dole kola :-) tak proč to riskovat za čtrnáct dní někde na cestě, když se to nejmíň hodí.
kup si káru ze 70-80 let, tam je všude msíta, že když ti propadne šroubovák, tak ho najdeš dole >:D
Dobrý sou ještě i některé 90.ky, tam jde celé světlo vyndat ven během 5 minut.
snad jedine ze se nemusi znova do servisu a rozebirat znovu pulka auta, to pak logiku ma, podobne jako třeba menit ložiska vepředu nebo vzadu najednou i když je spatne jen jedno..
zarovky jsou zapojeny do site paralelne a když budu predpokladat, ze napeti palubni site je +- konstatni, na jednu zarovku nemá stav druhé zarovky zadny vliv
proste je to tak... dnes uz cokolvek ked sa ti prihodi.... smer servis.... automobilky sami to tak robia... a nutia ta aby si k nim prisiel ... iste su v tom aj peniaze
no vidis .. este aj objemy motorov su mensie ... motory su dnes kompaktnejsie a lahsie ako kedysi .. auta su dnes sirsie vacsie s malymi motormi a aj tak mame dnes horsi pristup k ziarovkam.... ako u mensich starsich aut... nie je to paradox? ;-)
mna v clanku prekvapila zlozitost a obtiaznost vymeny ziaroviek v novej fabii... clovek by pri jej krabicovych tvaroch kapoty a svetiel povedal ze vymena ziarovky bude taka ako za cias starych fabii octavii... ze to bude proste vcelku jednoduche ... ved skoda mala vzdy dobre pristupne svetla.... mozno prave aj kvoli krabicovitym tvarom..... ale zda sa ze to uz neplati.... najlepsie sa menia ziarovky na starsich autach. stare polo... felda... punta a podobne dalsie vozy z 90tych rokov... takto to ma vyzerat.... to preco dnes vyrobcovia aut robia z vymeny ziaroviek hotovy adrenalinovy sport pripadne hotovu vedu je mi zahadou... ale budme uprimni ......dnes je to proste moderne jednoduche veci robit zlozito.... a to neplati len pri autach... ;-)
Jooo ??? Faaakt ? Urobime test, ja vyberiem auto, trasu (dialnica Rakuze) a cas - v noci. A ty vymenis stretavacky do 10 min. Tisicka je tvoja ak to dokazes.
VB: "Dobry den pan vodic, viete ze vam nesvieti lave stretavacie svetlo?"
A): "Ano, viem o tom, dnes vecer si ziarovku vymenim"
VB: "Tak to bude pokuta, pretoze vediete vozidlo nesposobile k jazde!"
(vodic sa prave priznal, ze o tom vie)
B): "To som nevedel, musela mi vypadnut teraz, pred jazdou som svetla kontroloval a vsetky svietili. Vdaka za upozornenie, vymenim na najblizskom vhodnom mieste"
pozri, mám druhého Carnivala a prístup sa oproti predch. generácii zhoršil, ale ide to aj bez torxov. Focusy alebo Ka čo mali/majú momentálne rodičia, tam to je tiež ešte ako zo starej školy, častokrát bez demontu. Sestra má Rio, tiež bezproblémov. Ale je pravda, že čo tak sledujem, tak každá novšia generácia ľubovoľného auta je zrejme zámerne urobená tak, aby si človek svojpomocne nevymenil / neurobil skoro nič. To si hold nevyberieš asi nikde. >:D
Mohl by tu nějaký majitel napsat jak je na tom s výměnami běžné spotřebky Dacia? Divím se, že některou pro srovnání nějakou novější nezahrnuli do testu, když se Dacia pořád zaklíná jednoduchostí - bylo by zajímavé zjistit, jestli je to pravda.
Myslím tím výmena žárovky světel, případně blinkrů, filtry, olej, atd. Ideálně u Lodgy/Dokker a nových Loganů/Sandero (stejný předek).
Prius je na tom skvěle, stačí selský rozum, žádné výdaje nav
Podobným servisem žárovek a zbytečným placením to začalo... Měli jsme spoustu aut kolem střední a vyšší třídy, vyházeli jsme spoustu peněz za servis :-(
WARUM?!! Chci za své peníze koupit něco dětem, rodině, domů a ne je přesněji řečeno vyhodit.
Vadí mi když mám platit za banalitu kterou výrobce záměrně komplikuje, nebo se na konstrukci prostě vy...l
Přešli jsme na Priusy, od té doby nevyhazujeme peníze, máme jich šest, devět jich bylo celkem.
Olej motoru, ale i převodovky... dole vypustím, nahoře naliju 3,7L = cca 600kč náplň. Filtry stojí 100-150kč/ks a výměna je banální, vše je krásně dostupné. Vše je i na Youtube, když v servisu neví :-)
Ocelovej je tady na věky :) I manželka Vám řekne, že "platit za gumu je nesmysl" :-)
Hele je to asi ako v IT - před pár lety stála velká barevná tiskárna 120 tis, dneska stojí 45. Ale je to dělaný tak, aby to moc nevydrželo a musel si dát za servis nebo koupit každý 4 roky novou. Plus drahé tonery atd.
Dneska žijí výrobci ze servisu a náhradních dílů a služeb koelm, marže na finálním produktu nejsou moc velké.
inac k clanku: modul pre automaticke rozsvietenie svetiel funguje dnes na principe staleho napatia. teda zopne svetla az po nastartovani ked uz ma stabilne napatie....ale potvrdzujem to s fiatom. teda spinac svetiel permanentne v polohe ON, svetla sa rozsvecuju s klucikom v polohe II, svietia pred startovanim a ano, odchadzali relativne casto (1-2x do roka pri dennom pouzivani auta). v GP vymena cez motorovy priestor, trebalo zapastie zalomin do divokej polohy a poziadavka na male ruky. nechaval som to na servis
najlepsie su na tom starucke vozy ako polo alebo felda... punto... tam ziarovku vymenis aj po slepiacky hmatom ... a jednou rukou za par sekund
takze tato novodoba tortura ktoru nam pripravili automobilky je vazne nepochopitelna... som toho nazoru ze clovek by si mal veci a zivot zjednodusovat ... a ulahcovat a nie komplikovat ......ale cim modernejsi svet.. tym komplikovanejsie robime jednoduche veci... uprimne uz ani vychcat sa niekde dnes na modernom wecku nie je sranda a otazka par sekund.... ako kedysi
vetsinou asi jo, ovsem moji oktavku 2010 1.6 mpi bych uz fakt nikdy nechtel a to vyhradne kvuli samo-servisu. p.s. torx s dirou sice stoji 40 ale sem z vesnice a musim pro nej ject, coz je pul hodina v * a v prvnim krame ho nemeli, je to o principu no...jinak auto zatim nevybiram, zatim obe slouzej jak maj, spis to byla otazka do pranice, jestli mate nekdo zkusenost jestli nejaka automabilka v tomhle jde "naschval" jinak nez ty co vse delaj "slozite"
ja to nemyslim samozrejme doslovne, navic uz vubec ne jen kvuli vymene zarovky, mluvim obecne o tehle "jednoduchych" ukonech, navic verim, ze se to prolina pak ve filosofii celyho auta, mam rad u funkcnich veci jako pro me auto je( nemam ho na ozdobu) aby bylo funkcni a vse slo jednoduse a snadno...a pokud budu mit v hledacku priste zase bud oktavku nebo ceeda tak zkratka zohlednim to jak to jednou budu muset slozite a s nervama "opravovat" i kdyz u kii 7 let zaruka by asi dala jasnyho favorita ale tak treba kdybych se rozhodoval mezi meganem a oktavkou,,,priklad proste
Které jednoduché úkony máš ještě na mysli? Dolít vodu do ostřikovačů a dál? Filtry nechám vyměnit podle servisního plánu spolu s olejem ve svém autorizovaném servisu, dám si tam dobré kafe, poklábosím s prodejcem, prolezu pár aut, co mají na salonu, nějaké projedu a s úsměvem na tváři a čistými rukami jedu za hodinu (a půl) s umytým a vysátým autem pryč. O jednoduchosti výměny žárovky jsem při koupi nikdy ani neuvažoval, natož aby měla nějaký vliv na rozhodnutí, ale budu se snažit pochopit, že někdo má tohle nastavené prostě jinak :-)
na modeli pred fl to je uplne uzasne. uvolnite jednu skrutku (krizovy srobovak), jednu plastovu zapadku a cele svietidlo mate v ruke. otocite si ho v rukach krytkami nahor a vsetky patice ziaroviek mate krasne pred sebou. sundat krytku, odpojit konektor, vybrat ziarovku, zalozit konektor, krytku a hotovo. vymena ziarovky je minutova zalezitost aj so zalozenim svietidla a odlozenim naradia :-) uzitocne je to hlavne v zime, ked mate skrehnute prsty
Pěkné video jen co je pravda, fakt by mě nenapadlo vyjmout víčko a pak žárovku, mě by spíš zajímalo jak u O3 vyndám přední blinkr. To jsem tak nějak od toho videa i čekal.
:-) tak to jste mě pobavil :-) ale je fakt, že jsem ještě nic takového nevyměnoval :)) tak bych se mohl taky zapotit...můžu se zeptat, kam jste auto prodával? já uvažuju o výměně a přemýšlim kam ho dát, jaké máte zkušenosti s AAA? zatim jsem na ně slyšel jen samou chválu...díky ;-)
V AAA delat servis vymeny zarovek? To me predtim ani nenapadlo. Vzdy me prave vymena strasne rozciluje a trva mi to dlouho, nejsem moc zrucnej no. Priste jim to tam asi zkusim zavist, myslim ze me to nakonec s usetrenym casem vyjde levnejc nez se s tim * jako vzdy... :-!
hehe ja som mal raz do cinenia s jednym daewoo nubira a majitel donho dal 100w stretavacky. Robili take teplo, ze sa roztavila plastova obimka a ziarovka nesla ani vybrat, bola zatavena v nej.
ja som menil este na starsom sandere a uplna pohodicka. Za minutu o bolo, len trebalo pochopit mechanizmus pruziny, co drzala obimku a kde tu pruzinu stlacit. Obe ziarovky predne odisli s 3mesacnym odstupom po dvoch rokoch a cca 30000km
na scenicu musis dat dole tesnenie kapoty a plastovy kryt pred celnym sklom aby sa ti otvoril pristup k baterii a vzduchovemu filtru.
vymena ziarovky celkom ok pre dievca, ale pre 2m chlapa horor. ziarovka sa vymiena lahko, ale je tam strasne malo miesta
Ale no tak. Mám Fabku 2.0 MPI, tam je to řešené stejně (možná je ta baterka ještě blíž světlu) a vyměním žárovky bez demontáže baterky. Pravda, ze začátku jsem trochu nadával. .
No, není to docela tak. Asi čtyři roky zpátky mě zastavili ve Slapech (ve dne), že mi nesvítí levé přední. Ptali se, jestli jsem si před jízdou zkontroloval vozidlo. Řekl jsem že ano a že všecko svítilo. Vyfasoval jsem od nich bloček za kilo a když jsem se ptal za co, že není v mých silách za jízdy zjisit prasknutí žárovky, tak mi odpověděli že zjistit to nemůžu, ale závada to je a že mi za to pokutu dát musejí. No a největší paradox byl, že mi samozřehmě nezapomněli prolézt auto v honu za povinnou výbavou, musel jsem vyndat věci z kufru aby si mohli prohlédnout lékárničku a po té, co viděli krabičku s náhradními žárovkami mě nechali odjet s tou jednou přední prasklou!
tie zapadky: moze byt. kazdopadne, ako uplny laik a technicky manualne nezdatny som to fakt zvladol velmi rychlo. najlepsie na tom vidim to, ze si to svietidlo vyberies a vsetko mas poruke. nehrozi pchanie ruk do nejakych strbin (az na tie zapadky), ani vymena cez podbeh a rozhodne lepsie ako sundavat naraznik ci cele koleso, alebo vyberat z auta baterku...nehrozi ani ziadne porezanie, ani netreba vynakladat velku silu (co pri -10 so skrutenou rukou je fakt naprd). neviem to inak vysvetlit, precitaj si clanok a porovnaj si to s moznostou mat to ako "na stole" a nerobit po hmate naslepo. ano, zapadka je hlboko, preto som si na toto kupil dlhsi skrutkovac a defaultne mam v aute tzv LED celovku, co riesi celu situaciu.
hele, bylo to tam jako rada na prodlouzeni zivotnosti (tedy usporu nakladu za zarovky) a je to samozrejme naprosta pitomost, kdyz jsem to cetl pred tydnem v tistene verzi SM, rekl jsem si, ze uz si ten bulvar zase dlouho nekoupim. jeste by me zajimalo, proc bych mel zapinat zarovky az po startu auta - tou dobou je napeti site vetsi (uz jede alternator) a prave to zapninani tem zarovkam muze skodit (proudovy naraz do studeneho vlakna). takze naopak situace, kdy napred rozsviti. (jen na baterku - nizsi napeti) a pak teprve nastartuju (zvysim napeti) mi logicky prijde pro zarovky setrnejsi... takze jak jste tu psali - pouze musi-li clovek na vymenu do servisu, ev. sundava-li kvuli tomu naraznik, apod. ma smysl menit par, jinak nikoliv, je to plytvani...
no tak jak pisu a pises, ano olej, vsechny filtry (bavime se po zaruce), olej kdyz znam trochu praxe uz bych si menit v servise nikdy nenechal, i kdyz v "autorizovanym" snad nedal nejakej low end, ale zadelanej kandak je furt lepsi nez sud v kterym maj buhvi co a buhvi jak dlouho. ale je to i spousta jinejch veci, priklad zamkly se nam klicky v oktavce, jednoznacna rada rozbit to maly trojuhlenikovy okynko v zadnich dverich(velkou fiskarskou co sme meli u vohne to neslo-bod pro oktavku) ok okynko sem sehnal za za 200 stejne zakaleny a parada, a pak to prislo, jen tak zbezne sem to zkusil vymenit a nic moc, tak sem to odvezl do 3!!! srvisu(no garazmajstrum :)) a ani jeden mne to neudelal, nakonec sem to udelal sam a ok ted vim jak(no ted uz zase asi ne jelikoz sem hlava dubova) ale nekery postupy zkratka nejsou logice po vuli, pak se naskyta proste myslenka kam az ty vyrobci touhle antilogikou a jednoduchosti zasahuji? a co takhle svicky u oktavky 1.6mpi? to je paradicka,,,hele u jednoduchyho auta udelas hlavu jak prd dnes sem rad ze najdu motor >:D
Ta západka tam není jedna, ale dvě a pěkně hluboko. Já se k oběma rukou vůbec nemám šanci dostat. Pokud máš větší ruce potřebuješ pořádně dlouhý šroubovák - bez něj si neškrtneš. Navíc ta druhá západka prakticky není vidět, kdo to nezná má smůlu, světlo nevyndá.
Co na tom vidíš nejlepšího nechápu...
Tak v tomto bodě si dovolím nesouhlasit s článkem.
Uvedu svůj případ:
U předchozího vozu Citroën Xantia jsem se rozhodl koupit do dálkových světel 100W žárovky H1. V orig. francouzském návodu byly 100W povolené a protože jsem je dával jen do dálkových, tak jsem vyhlášku neřešil. Dálky tam svítily blbě, tak jsem tomu chtěl pomoct aspoň takto.
Koupil jsem v nejbližším krámu H1 100W od firmy Autolamp. Nasadil, vyzkoušel a dobrý.
Svítilo to líp. Ujel jsem s nimi asi 2 kratší večerní jízdy, které teda byly jen v šeru, ale dobrý.
Asi za týden jsem konečně jel trasu asi 30 km mimo město - tedy v úplné tmě.
Radoval jsemse, že konečně vyzkouším 100 W dálky v plné parádě.
Vyjedu, za městem dám dálky a ... . A nic 8-s .
Přepnu páčku na tlumené, pak zase dálkové a zase nic. Vyzkouším znovu, všímám si, že po zapnutí dálek mžikově pohasnou tlumené (přece jen 200W je slušný odběr), ale furt nic.
Tak jsem zklamaně dojel cestu domů na tlumené světla a druhý den jsem začal zkoumat co se přihodilo.
Na obou slavných Autolampech mi zčernaly (zmetalizovaly) baňky. Žárovky pořád fungovaly, vlákno bylo nepřerušené, akorát nesvítily. Drobný nedostatek.
Šel jsem je tedy prodejci omlátit o hlavu - pamatuji si, že jsem za jednu dával 79,- Kč.
Pak jsem někde na internetu našel Autolamp H1 100W za 16,- Kč. To mě teda fakt vytočilo, ale vrátil mi peníze, takže dobrý.
Poté jsem (bez jakékoliv opravy alternátoru, jak se radí v článku) koupil 100W Osram.
Výsledek?
Perfektní dálkové světlo, které mi svítilo následujících několik let a věřím, že slouží i novému majiteli auta.
Takže nejen vadný alternátor, ale taky vadné žárovky jsou příčinou zastříbření baňky.
Záleží na žárovce. Vlákno by se mělo odpařovat rychleji s rostoucím napětím. U halogenových může být problém naopak nízké, kdy pro nízkou teplotu přestane fungovat přirozený cyklus čistící žárovku (mělo by to být vzácné, ale možné). Žárovky však nejsou má specialita.
Pokud je to světlo nutné k jízdě, tak bys neměl pokračovat, pokud to nedokážeš opravit, nebo nemáš přijatelné náhradní světlo, které můžeš na karoserii připevnit (alespoň tak si to matně pamatuji z autoškoly - můžeš jet bez pravého, ale ne bez levého; levé musíš nahradit alespoň baterkou, bílou vpředu, červenou vzadu). Vadnou směrovku můžeš nahradit signály rukou. Nebo budeš nucen zavolat odtahovku/ asistenční službu. Nepředpokládám, že by tam s tebou čekali, nebo ti automaticky zabránili v jízdě, není však dobrý nápad pokusit se odjet v jejich přítomnosti (a nechtěj je znovu potkat, pokud to nedáš do pořádku). Možná by tě mohli doprovodit do nejbližšího servisu, ale od toho tam nejsou.
Pokud není, tak můžeš pokračovat, ideálně do servisu. Pokutu za to, že to nezvládneš opravit, ti dát nemůžou.
Svetla treba nechat vypnute a domontovat denne svietenie a je vystarane.
V GP musis vymenit obe ziarovky do minuty aj so zavretim deklikov, je tam bezproblemovy pristup, ibaze mas ruku ako drevorubac.
xenon s sebou ani nevozim, není ani soucasti povinne vybavy, navíc vyhoda xenonu je, ze vydrzi velmi dlouho. ale když uz odejde, mají se menit obe najednou.
me jednou v noci predjeli a zastavili, nesvitila me leva zadni obrysovka. jen mi to rekli a at si to co nejdriv opravim. podekoval jsem za upozorneni a slibil za na první benzince to opravim. zasalutovali a odjeli, ale asi to je pripad od pripadu. kazdopadne si dovedu i představit situaci, ze ti zakážou dal pokracovat v jizde.
s pokutou bych se hadal a nechal to klidne spadnout do spravniho rizeni uz jen z principu, tvrdil bych ze mi to zrovna prasklo
Jak to je s policajtama když mě zastavěj a zjistí, že mi nesvítí světlo. Na místě to nezvládnu vyměnit a musím do servisu. V povinné výbavě je sice nutnost vozit náhradní žárovky, ale k čemu že. Můžou mi dát pokutu, že to neopravím na místě nebo nemůžou.
S-Max r. 2008, domontovane automaticke zapinatko (priamo vo Forde). Stretavacie svetla odchadzaju niekolkokrat rocne, v horsich casoch aj raz mesacne. Urcite by som si auto nevyberal podla narocnosti vymeny ziaroviek, ale ak by prave ten S-Max mal taku narocnu ako sa tu popisuje pri niektorych modeloch, asi by som bol dost nasrdeny. Nastastie je vymena cca 5min, nic narocne.
"...U první generace Škody Fabia praskaly žárovky H7 jak na běžícím pásu, ale jejich výměna byla velesnadná..."
U FabieI./1.4mpi bolo treba koli vymene lavej ziarovky (ta pred vodicom) vymontovat bateriu! Tomuto vravite "velesnadna" vymena? Pamatam si este aj dnes, ako som vtedy bohoval, ked som ju vymienal na aute jednej kamosky (ktorej som tuto "drobnu sluzbicku" nerozvazne slubil)...
Pri Punte II bud 10 minutovy zapas so svetlom, ako ho vybrat bez demontaze naraznika, alebo potom 20minutova demontaz naraznika aspon z jednej strany a nahnutie, aby svetlomet vysiel von.
Da sa to aj s plochym, ale ked sme u Focusu, tak este lepsie to ma jeho brat Volvo S\V40, kde sa svetlomet nesrobuje, len sa vytiahnu koliky a svetlomet sa vytiahne von.
Není. Áčkové sloupky "začínají dřív", než dříve ;-) takže máš na autě kratší haubny, reflektory vytažené více do stran (kouknou sem, kam lezou na takové i40 [odkaz]
atd. atd.
Nejhorší v Mondeu je vrátit světlomet zase zpět, já už myslel, že budu muset jet do servisu se světlem visícím na drátu >:D
Ale po 2 výměnách na každé straně jsem se to už jakžtakž naučil, hlavní je se nebát, že zlámeš nárazník nebo mřížku, musí se to tam fakt trochu natlačit silou
Co ja kazdy den vidim na cestach, ze akoze denne svietenie, to je fakt sila.
A policajti to zase nevidia.
A najsikovnejsi "macher" bol minule na pumpe v Brezne.
Kupil diodky kdesi v radioamaterovi, navrtal dierky skoro po celom narazniku a takto, ako vianocny stromcek, vyrazil na cesty. ;-)
Re: Prius je na tom skvěle, stačí selský rozum, žádné výdaje
Avensis T27 benal podobne. Konecne niekto rozmyslal a filter je pri vypusti. Len tie plastove uchyty by mohli inak poriesit a teda aj plastovu hlavu od vlozky (s klucom to ide bez lamania).
EU predpis pre vymenitelne svetelene zdroje existuje tusim od roku 2009 (teda mimo Xenon a LED). Nove modely by mali dodrzovat tento predpis (pozor nie FL). Ovsem netusim ako je to s uplatnovanim. Link v nemcine mozno este niekde najdem.
Pri kupe auta to bola pre mna atribut s vazenym koeficientom. Preco ? Pretoze v noci na dialnici cez Rakuze menit ziarovku nie je ziadna zabava, to mi verte. A mozte volat koho chcete.
Ak je problem s miestom, preco nespravia jednoducho vysuvatelny svetlomet ? Tusim na Fobii 1 sa to celkom dalo.
Presne tak, ja nevim, my mame jiz 6. Kiu a menili sme 4x zarovky, 5 z nich pres 180 000 najeto, nyni mam ceeda v benzinu a vymenil sem si zarovky za jine aby mi ladili s dennim svicenim, vymena bez navodu me trvala na jednom svetlometu 30 vterin. co sem jezdil se luzebnima octaviema a fabiema, tam sem menil kazdych 14 dni zarovky na obou stranach dohromady a to se tam davali ty lepsi. A montaz a demontaz? nez se to odsroubovalo na tom dlouhem sroubu, to byl pul den v *, pak se to po caste vymene uz vyzvejkalo, navic 3 svetlomety a vzdy na strane ridice tam sli nasikmo pri zasouvani zpet. Nevim kdo to vychvaluje, ale lidi co jezdi k nam do servisu na to nadavaji.
A tiez by ma zaujimalo, preco Skoda prestala asi pred 2 rokmi davat do navodov na obsluhu zoznam ziaroviek s paticami, ktore su v danom aute pouzite... :no:
ja to delam seshora, po nacviku je to otázka max 5 minut. v MII mi zarovky odchazely velmi casto, potkavacky v prumeru mezi 7-8 tis km a daval jsem tam zarovky v rozmezi 40-350kc a bylo to +- jedno. svého casu jsem menil potkavacku minimalne 1x mesicne, ted se s tim moc nejezdi, tak jen cca 2x rocne.
u O2 mi poprvé menili parkovacku na nejakych 100tis (nevedel jsem jak se tam dostat), ostatní zarovky a to vcetne potkavacek jsou na skoro 150tiskm stále puvodni...
Je tomu už 6 let co jsem přijel potupně do Barumky, jestli by mi mohli pánové vyměnit potkávací žárovku. Vyndat ji šlo, ale zpátky jsem ji ani přes krvavé klouby nedostal.
Pánové mě s posměchem přijali. Po půl hodině jsem viděl za sklem svěšený nárazník, na podlaze několik plastových dílů a tři borce chodíc okolo. Po další dobré půl hodině mi už méně smějící se přijímací technik přinesl klíčky a doklad na úhradu 80Kč >:-[]
Chvilku na to jsem auto prodával a u nového naštěstí za celou dobu měnil akorát zadní žárovku nad registrační značkou :yes:
na ty sem se jeste nedostal ale je mi jako jasny ze musim sundat kryt pod motorem... udelam to az to nekdy zvednu... protoze nakej vul tam dal ledkovy zarovky a mam to jako bodovku >:D
mozna je to tim ze mam benzin takze je tam vic mista
"žárovka, kombinující denní a potkávací světla – relativně nová H15" - spíše dálková světla, ne?
Jinak první výměny potkávaček na svém voze už dlouho děsím, při mých nervech a trpělivosti to asi jeden z nás odnese těžkým zraněním. :-) Hlavně mě ale zaujal odstavec o alternátoru - snad nebude tak zle, když už jsem pár takových žárovek vytáhnul. :-O Vlákno se odpařuje běžně, ne?
A že by se v Áčkách nějak trápili se žárovkami a vyhovujícím stavem pro provoz, to jsem si teda nevšiml...
jj,ze začátku jsem taky nadával,ale dnes to zvládnu cca za 4 minuty bez demontáže kol,ze spoda :yes: ,jde o zvyk,už jsem cca 2 roky neměnil,zatím svítí >:D Mám Dci
trochu jiná situace je u prémiovek typu Bentley, Jag, rolls atd kde nikdo nepedpokládá, že si majitel bude měnit tyhle věci sám, takže řešení je udělat to inteligentně a přístupné. Ostatní musí vydělat na servisu no.
ja som minule videl uzitkovu velku aviu.... a miesto klasickych prednych svetiel jej pod nimi v tom brutalnom narazniku svietili ( aj ked to je silne slovo ) take len dorobene led pasiky...... co sa to rozmnozil za bordel ( uz je aj na nakladakoch ) s tymi led pasikmi to je hruza... jednak to pr.d svieti a jednak to hrozne vyzera.... a jednak... neviem ci to u niektorych tychto dorobenych kuskoch splna vobec zakladne technicke normy pre jazdu po ceste .... ale to uz je na inu debatu....
Měnil jsem obě žárovky u benzinové 1.6 a pravá strana z pohledu řidiče jde celkem dobře když se vyrve nálevka na kapalinu do ostřikovačů ale ta levá strana jde bez sundání kola fakt blbě
A mě říkal před pár lety kamarád mechanik, že museli volat do Renaultu kvůli výměně vzduchovýho filtru myslím u Scénika. Bylo jim autorizákem doporučeno vyříznout flexou díru do plechu pod čelním sklem. >:D
Nevim, ale tipnul bych si nejaka Skoda nebo Dacie, protoze tohle muze resit fakt jedine Vychodoevropan >:D Jenomze tu Dacii staveli Francouzi a ti udalaji vsechno komplikovane, vlastne to potvrzuje i clanek. Takze asi nejaky nepremiovy Nemec, tedy Skoda.
Svítit ve dne tím, co je určeno pro noc a zhoršené podmínky vidění, je nesmyslné a nebezpečné. Zvýšená teplota uvnitř reflektorů a žárovek (ale i ostatních svítidel) daná skleníkovým jevem za dne (a za sluníčka zvláště), ničí žárovky, které na to nejsou udělané. Wolframový cyklus nefunguje, baňka černá, a tím dále vzrůstá za dne vnitřní teplota žárovky a v noci tím míň svítíme(!) (a rovněž se zvýšenou teplotou). Je to kladná zpětná vazba až do zničení žárovky. Svítilo-li by se jen v noci a za zhoršených podmínek, kdy skleníkový efekt není, měnili bychom žárovky tak jen jednou za život auta, jak to bylo před tím a jak je to v celé západní Evropě, USA, ...
Je několik závažných důvodů proti takovému dennímu svícení, které jsou ale pod krátkou pololží zadupány - celkový výsledek všech je počet mrtvých, který dle statistiky stoupnul skokem o 1/4 (ze 400 na 500 za první pololetí 2007 a o dvojnásobný počet za celý tento rok, kdy se začalo celoročně ve dne svítit).
Výrobce nepočítá s tím, že by se ve dne s nočním svícením automobilu svítilo, a proto není výměna žárovky snadná. To je pravá příčina.
Myslím že je to uplně putna. Když budete jezdit do jednoho servisu, vymění Vám žárovku zdarma (jen za cenu žárovky)a bez objednání. Alespoň já takovou zkušenost mám od škodovky.
Nechal jsem si tam pro sichr výměnu nechat ukázat, abych případně nemusel jet celou noc s jedním světlem. ostaní výměny nedělám, strávím na tom jen hromadu času a v servisu to mají rychleji a se zárukou.