Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari na jednom okruhu!

Čtveřice nejvíce ikonických Ferrari posledních třiceti let prohánějící se na jedné trati? Fanoušci nejznámější automobilky světa zůstanou v němém úžasu!
Zpět na článek
Avatar - boost.
10. 5. 2015 19:06
Plakátový kovboj.
Kdo by tomu chlapíkovi v letech nezáviděl, že měl možnost pracovně se projíždět v autech, které mnozí měli buď na zdi nebo na poličce. :-) :yes:

Fantastico!

P. S.: Kdybych si mohl jeden kus vzít domů, tak F50.
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 20:49
Re: F40
F40 je bez diskuze legenda, ale je malinko přeceňovaná...F50 byla ve všem lepší, purističtější, bezprostřednější, více řidičská.
10. 5. 2015 21:46
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Podle palců dolů asi existuje. Nenapadá mě žádný, souhlasím s tím, že je toFerrari :yes:
Lamborghini je úžasné, ale postavit vedle sebe Diablo, Countach, Miuru a Aventador a stejně to ve mně nezanechá zdaleka takový dojem jako F40, F50, F60 a F150.
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 19:48
Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Existuje snad ve světě automobilismu hezčí pohled na rodokmen aut jedné značky?

Tohle je prostě paráda, co dodat :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 21:40
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Čekal jsem, že to tu někdo vytáhne :-) Asi bych výběr Lamborghini zařadil za Ferrari, maranellské skvosty jsou ovšem o třídu výše. A to říkám jako člověk, který miluje obě automobilky.
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 19:45
Re: Plakátový kovboj.
Podepisuji :-) Legenda řídí legendy.

U mě by byl výběr o něco těžší, ať se na to koukám jak chci, stejně bych odjel s ultimátním LaFerrari, ale pokud bych si měl vybrat nejlepší superauto všech dob jen s manuální skříní, bral bych taky jednoznačně F50. Klacek, atmo V12 za zády, řízení bez posilovače, sundat střechu a šup na cestu po Evropě přes všechny možné tunely, které by zvuk dvanáctiválce tlumočily jak se sluší a patří. Ikonické superauto jako zbytek. Sakra ale V12 v Enzu je snad ještě báječnější, auto vypadá stále naprosto neuvěřitelně a je kolem něho aura výjimečnosti umocněna tím, že to bylo první a nejlepší hyperauto 21. století. Těžká volba, ale pro mě jedno LaFerrari prosím :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 21:51
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Líp to napsat nešlo, souhlas :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 21:38
Re: F40
Nevím, co jsou ti ''tví lidé'' (asi hlasy v tvé hlavě), ale když před lety magazín Evo + nedávno magazín Top Gear proti sobě postavili jako jediní na světě 288 GTO, F40, F50 a Enzo, hádej jak to dopadlo - v obou srovnáních s přehledem vyhrála F50, následována Enzem a 288 GTO, mezi kterými to bylo těsné, F40 byla jasně poslední. Což nesnižuje její kvality, jen to povrzuje, o kolik lepším autem F50 je.

K tvému dalšímu hlodu - F50 je na okruhu mnohem rychlejší. F40 by F50tku možná předjela na delší rovince, ale o tom to není, že jo. Je to o pocitu, F50 je mnohem sofistikovanější, purističtější auto. Srovnání to potvrzují, viz. moje slova o F50 nahoře. F40 bereš jako pravé Ferrari naprosto nelogicky, asi jen z povrchních důvodů, jako že vzniklo jako poslední za účasti Enza a že jelo jako první přes 320, to ale z F40 nedělá ani z poloviny tak dobré auto, jakým byla F50. Mimochodem, do pravého Ferrari patří atmosférická V12 více než cokoliv jiného.
Avatar - Petrolhead_CZ
10. 5. 2015 21:57
Re: Volant
Prý se fantasticky drží...a při ostré jízdě se periferním viděním prý snadněji vnímá jeho poloha.
Avatar - _Karel_
10. 5. 2015 22:00
Re: Volant
Díky :yes: na slušnou otázku slušná odpověď.
Ostatním díky za :no: ;-)
10. 5. 2015 21:09
Re: F40
Za mne také jak píše Petrolhead_CZ určitě raději F50. Naprosto úžasná atmosféra a celkově vůz více využitelný a stejně ikonický (pro mne) :yes: ;-) F50 jsem osobně neviděl ale naživo F40 ano...
Avatar - Hammunasakra
10. 5. 2015 19:14
Re: Plakátový kovboj.
Fajn já LaFerrari :yes: :-)
Avatar - Petrolhead_CZ
11. 5. 2015 08:02
Re: F40
Jo, zatímco ta tvá diskuzní fabulace a absence přehledu je opravdu osvěžující. Škoda, že se nikdy nezmůžeš na reakci, která by má tvrzení jakkoliv vyvrátila ;-)
Avatar - _Karel_
10. 5. 2015 21:48
Volant
Předem se omluvám za hloupou otázku, ale hranatý volant La Ferrari má i nějaký praktický význam?
Avatar - kosmonaut
10. 5. 2015 20:20
F40
Za mě F40. Jako víkendové auto. Tedy na sobotu, na nedělní výlet bych si vzal Boru. Ne tu smradlavou Boru od VW. Myslím tu pravou, italskou, V8.
Pak máš ještě pracovní týden, 405 Mi16, 900 T16, Integrale, Tundra, Sigma V6, Carrera,... hergot už šest a já bych valil dál a dál.
No řekněme F40 na první sobotu v měsíci. Rok už nedám, asi by se mi stýskalo a možná bych to šidil >:D
Avatar - Petrolhead_CZ
11. 5. 2015 10:26
Re: F40
Jak jsem psal, v přímých srovnáních F50 smetla pověst F40tky bez nejmenších problémů. I sami redaktoři kroutili hlavou nad tím, jak mohla být jízdní dokonalost F50 častokrát tak přehlížena. Podvozek je naopak společně s motorem, řízením a odezvou hlavní zbraní F50. Co mě naopak překvapilo byl fakt, že je 288 GTO rovněž lepším autem než F40. Lepší řízení a živější, využitelnější výkon. Mě se tak trochu zdá, že spoustě lidem F40 visela tenkrát na zdi v pokojíku a dodnes si ji slepě idealizují. V 80 letech platilo, že to bylo s GTO a Countachem nejlepší auto, ale F50 jí později dokázala bez problému zastínit, hlavně v reálném světě. F50 utrpěla max. tím, že jí netestovalo tolik magazínů jako předchozí auto, verdikty začly chodit později a objevují se v retro testech dodnes. A F50 tam figuruje jako jedno z nejlepších Ferrari a jako stroj nadřazený F40 po všech stránkách.

P.S. Oturbená F40 s turbolagem jako kráva a s méně čitelným řízením nikdy nebude tak puristická jako F50 s atmosférickým V12 a průzračným ovládáním a perfektní vyvážeností.
10. 5. 2015 21:13
Re: F40
Co tak znam nazori lidi, kteri se temito auty realne zabyvaji (realne myslim jako ne jen tlachanim na netu), tak F50 byla prakticky ve vsem horsi, nez F40. Predevsim v tom, ze nesplnila to, co slibovala - tedy byt "vozem f1 na silnici". Navic byla oproti F40 realne pomalejsi... Osobne bych ze vsech techto legend chtel aspon kolo stravit za volantem F40, to je pro me to prave Ferrari.
11. 5. 2015 13:54
Re: F40
Dej si bacha,aby ti mariači nezrušil volební právo,kdo s ním nesouhlasí,je podle něj odpad,který nesmí k volbám. >:D
10. 5. 2015 19:50
F40
:*) ...jedna väčšia pecka ako druhá i keď sa priznám že F50 som nikdy nejako nemusel...môcť si ale z tejto štvorice vybrať jedno auto, bola by to určite F40...nijako nespochybňujem ostatné ale F40 je proste legenda, kus poctivého auta, čistá mechanika, je to auto ktorého hodnota bude len a len stúpať..proste top.. :yes:
11. 5. 2015 05:58
Re: F40
Bavit se s tebou o cemkoliv ja jako plavat v kanale.
Osobni urazky + hormada nactenych klise z tebe znalce nedela, ale klidne si to mysli, kdyz te to bavi. :no:
12. 5. 2015 22:49
Re: F40
Ja ty pocity nemuzu potvrdit, ani vyvratit, neznam moderni super hyper sporty, ale ta F40 mi vzdy prisla tak syrova a...hruba, neotesana, ze je to pro mne proste nejvic z aut te doby. Pocitacem rizena 959 ti jiste (a nejen tobe, ale i gramlovi, jako jsem ja) umozni byt jak na okruhu, tak na silnici rychlejsi, nez nehlidana a neskrcena F40, ale prave ta nemaskovana hrubost na mne pusobi nesmirne pritazlive. Mel jsem moznost se v ni svezt a dokonce ji i ridit, ale ta posvatna hruza ve mne mi nedovolila nic vic, nez parkrat prohrabnout plyn, svezl jsem se jen na sedadle spolujezdce a kdyz jsem videl, jakou praci dalo majiteli udrzet volant na Starych Hamrech, bylo mi jasne, ze na to nemam, a to za nami "stihal" majitel podobneho skvostu za volantem M3 E36, takze na hrane jsme nebyli ani nahodou. Jo, respekt, to je jeden z duvodu, proc na mne to auto tak pusobi i po te dobe, v tom je podle mne ta jeho cena. La Ferrari, nebo 918 si muze poridit kdejaky playboy a proste s nim normalne jezdit, pokud nevypne vsechny mozne kontroly, ale s F40 by to nedal.
Co se tyka ciste mechaniky, tak 911 2,7 RS je pro mne uplne absolutne nejvic, treba se jednou postesti...
11. 5. 2015 14:01
Re: F40
Tak proto vyhrála v testu Eva?Protože z ní nebyl "nikdo" odvařený? >:-[]
11. 5. 2015 13:49
Re: F40
Co jsem tak četl na Evomagazinu,tak F50 v testu s 288,F40 a Enzem jasně vyhrála. >:D
11. 5. 2015 12:49
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Ano. Každý to máme jinak :yes:
11. 5. 2015 12:43
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Je to možné. Každý to vnímáme trochu jinak. Znám člověka, který je naprosto odvázaný z toho, když se postaví vedle C6, ale té od Citroenu, ne od Chevrolettu - Corvette :-)

Nicméně je samozřejmé, že jak rodokmen Lamba, tak i Ferrari, jsou jedny z těch nejsilnějších.
Avatar - boost.
11. 5. 2015 11:16
Re: F40
To věřím, a i jsem toto od více lidí četl. Turbo lag, méně gripu než u dnešních aut, atd ale i cena, za které se F40 a spol. dnes prodávají, k tomu strachu určitě přispívá. Ale třeba McLaren F1 je prý dobře použitelný na denní ježdění. Pan Atkinson by mohl vyprávět. ;-)
Avatar - Dinar
11. 5. 2015 10:08
Re: F40
Supersporty resp. hypersporty beru jako výkladní skříně automotive a v reálu jako hračky na víkend (do správných podmínek) pro ty, co na to mají. A nejen finančně, ale i řidičsky. Bohužel moje velmi omezená řidičská zkušenost s auty této kategorie se vždy odehrála na silnici a ne na okruhu, takže je možné, že ta auta neumím docenit, ale za sebe říkám, že mě vůbec nemrzí, kam šel jejich vývoj od těchto legend 80./90. let. Když srovnám své pocity z aventadoru a F40, kde se při jízdě víc než já, bál už jen její majitel, pak jednoznačně volím jednadvacáté století. V F40 je problém si vůbec pořádně sednout, natož tomu autu někde na silnici trochu naložit. Je to jistě otázka zkušenosti a sžití se s autem, ale i majitel, což je člověk velmi vyježděný a vlastnící garáž plnou supersportů, má k F40 na silnici velký respekt. Takže ano, hezká a jistě impresivní auta v těch správných rukou, ale já si mnohem víc užil se 40 let starou 911, kde je ta čistá mechanika také cítit a při tom jsem měl pocit, že ovládám auto já a ne ono mně. :-) ;-)
11. 5. 2015 10:07
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Já to mám obráceně. Když jsem stál vedle F40, F50, Enza a pak vedle Miury, Diabla, Murcielaga a Reventonu, tak jsem si u Lamba připadal jak v jiném světe. A největší šok pro mě bylo, jak F40 a i F50 působily lacině a nedodělaně. Enzo už byla jiná písnička.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 08:19
4 musketieri
aj ked kategoria tychto aut nie je moja salka kavy a priznam sa ze uz sportove auta nesledujem do takej miery ako za mladych cias ked som o nich snival .... tak za mna osobne jednoznacne vedie F40 .... mozno je to tou nostalgiou na mladi ... mozno nie .... kazdopadne F50 urcite nie a la ferrari a enzo tiez radim ikonikcy a charizmou az kdesi za F40.... ale je to len moj rebicek.... kazdy mame iny pohlad na tieto ikonicke kusky od ferrari.....

inak ano... vsetko su to krasne auta.... charizmaticke ikonicke a legendarne .... kto by sa nechcel aspon polhodku v nich niekde na okruhu povozit ... no jo.... a ja by som si vybral na jazdu samozrejme tu F40tku ...

:yes:
Avatar - Enthusiastic.driver
11. 5. 2015 08:15
Re: F40
No, kdoví jak to bude, dočetl jsem se to samé co Mariachi. F50 vesměs vzbudila rozpaky, nenaplnila očekávání... Resp. nikdo z ní nebyl tak odvařený, jako z F40. Kritizován byl, pokud si pamatuji dobře, zejména nedokonalé vyvážený podovzek. A jako o purističtějším autě rozhodně každý muví v souvislosti s F40, která je tak syrová, že syrovější snad už nemůže být...

Mimochodem, časy na okruhu, fastestlaps je sice třeba brát s rezervou, obzvlášť když jsou k dispozici jen 3 časy, ale můžeš se podívat, že termín "F50 je na okruhu mnohem rychlejší než F40" asi nebude příliš odpovídat realitě. [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
11. 5. 2015 02:41
F
No musím říct, že F50 určitě ne. Mně se auto musí hlavně líbit, protože řidičsky bych skončil v pangejtu asi s jakýmkoliv z nich. Nejvíc se mi líbí LaF, pak asi F40, pak Enzo a až nakonec F50. Ale stejně bych si vybral XJ220, jezdí rychle, rovně a má kazeťák. >:-[]
Avatar - eXp10it
10. 5. 2015 23:36
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Není třeba nic stavět vedle sebe. Stačí si nezaujatým okem prohlédnout nejstarší z nich - Miuru a rázem zjistíte že všechno ostatní se jí celé ty roky snaží jenom přiblížit.
Avatar - eXp10it
10. 5. 2015 23:32
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Ferrari nedělá špatná auta, ale to je tak všechno.
Avatar - eXp10it
10. 5. 2015 21:16
Re: Forza Ferrari, Forza Benuzzi
Existuje a nemusíme chodit daleko. Jde samozřejmě o rodokmen značky Lamborghini. Určitě na to má vliv, že mezi kořeny je Miura - tedy po všech stránkách nejhezčí automobil všech dob.