Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika: Dvouhmotový setrvačník

Dvouhmotovému setrvačníku se někdy říká dělený setrvačník. Jeho hlavním úkolem je eliminovat torzní kmitání klikového mechanismu, jež posádka vozu vnímá jako vibrace a hluk.
Zpět na článek
15. 5. 2015 09:53
Re: Člověk jen tuší
Co dodat, jsi idiot
Avatar - Hammunasakra
14. 5. 2015 15:18
Dík
Konečně trochu osvěty ta tady fakt chybí. Mohlo tam možná bejt trochu víc příkladů a vůbec ale i tak dík :yes: :-)
Avatar - Emel
14. 5. 2015 16:11
Re: vyborny clanok
Setrvačník má ještě jednu funkci, a to držet otáčky motoru - typicky při přeřazení, ale pozná se to i třeba při protočení motoru, jak rychle motor vyletí do otáček a spadne zpět. Pro sportovní auta se občas montuje odlehčený setrvačník...
15. 5. 2015 10:19
Taaak
se pomaličku poohlédneme po automatu, že? Klasické hydře... I když ta dnes postupně ustupuje CVT prevodovkam a DSGéčkům, což je taky sranda na servisní zásahy.
Za mne, a může to být jen ojedinělý případ, potvrzující pravidlo, jsou servisně menší náklady u automatů.
Jinak palce hore za osvětlující článek. Takový tu spoustě lidí chyběl, neb dvouhmota je laskominka potkavajici dost zdejších čtenářů (predpoklad, nikoliv neměnné tvrzení...)
Avatar - 3_diamanty
14. 5. 2015 15:47
Re: Chyba...
ale napriklad torzny tlmic so systmom DAT je vazne ulozeny na klukovom hriadeli ;-) ( ale moze byt aj za spojkou alebo na vstupe do diferencialu ) ... nieco ine je uz Hydrodamp..... neviem ci chlapci z redakcie nemaju na mysli prave torzny takzvany DAT tlmic .... umiestneny na klukovom hriadeli

fakt neviem... len vychadzam z knihy co citam ;-)

DAT tlmic funguje na principe kyvadla.... a prispieva k mensim vibraciam prave klukoveho hriadela

je to cela veda tento zotrvacnik... sam som prekvapeny kolko tu toho mam popisane ... ale este viac z toho ze som tieto veci kedysi mal aj v hlave .. jo bejvavalo .. uz vyfucalo
15. 5. 2015 15:37
Re: Taaak
Hydro nemá dvouhmotu, samo o sobě dost tlumí vibrace (šíření kapalinou je minimální). DSG, zvláště pro větší krouťák ho mít budou.
15. 5. 2015 15:19
Re: Taaak
Páč nejsem technický typ, měl jsem za to, že dvojspojka a hydrodynamicky jsou jinak konstruovany. O vikendu zacnu bádat ;-)
15. 5. 2015 14:23
Re: Taaak
Kouknul jsem na Auto Kelly na Škodu Octavia 2.0TDI 103kW (BKD):

dvouhmotový setrvačník DMF LUK pro manuál - 16.536,- Kč
dvouhmotový setrvačník DMF LUK pro DSG - 16.776,- Kč

Takže jak píše rmt, DSG dvouhmotu mít můžou.
15. 5. 2015 13:23
Re: Taaak
Dvouhmota u dsg se mění celkem běžně. Vím o multivanu kde se odporoucel po 60k km.
15. 5. 2015 12:40
Re: Taaak
Hele mozna budu za trubku a mozna i má, ale zatimco jsem resil prave tuhle laskominu na dvou manualech(toyota a skoda) a slysel o mnoha manualech... Legacy, outback, co je tohle postihlo, tak u automatu jsem tohle nikdy neresil a ani neslyšel. Diffy jo, loziska jo, kardan jo... Ale dvozhmotu ne. Mozna nekdo technicky obdarenejsi to uvede na spravnou miru...
Avatar - DRBNUTY
15. 5. 2015 12:14
Re: Taaak
Hydro nema dvojhmotu?Ak je to pravda, tak si ma potesil.
15. 5. 2015 10:05
Re: Chyba...
dobry den, popisky opraveny, diky za upozorneni
Avatar - Uživatel_5340709
14. 5. 2015 22:21
Re: Dík
Taky se přidávám, dobrý článek. :yes:
Avatar - Stejsn
14. 5. 2015 22:04
Hrubky
článek pěkný, polopaticky vysvětlující, chválím. Jen si opravte hrubky:

"Současná auta s elektronicky řízeným vstřikováním sami udržují motor"

a

"výrobci spojek a setrvačníků většinou uváděly"
14. 5. 2015 21:29
Re: Dík
Tak tak. Pochvala. Prosím viac takýchto článkov. Určite je o čom. ;-) :yes:
14. 5. 2015 20:11
Re: vymena
uz sem to kupoval s tim, ze to mlati a chce to vymenu, melo to 180tis
Avatar - petrumr
14. 5. 2015 19:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 5. 2015 17:42
vymena
Vlastni zkusenost, Audi A4 Avant B8:
Dvouhmota prvovyroba cca 12tis
Spojka prvovyroba cca 4tis
Prace 3600 Kc

Chce to se posnazit trosku hledat a nemusi to byt drahy ;)
14. 5. 2015 15:19
Chyba...
Na tom prvom obrazku v galerii mate prehodeny popis (sekundarna cast a sustava pruzin), respektive tam nesedia farby s popisom...
[odkaz]

Okrem toho je nespravne popisana uloha torzneho tlmica:
"...To by za normálních okolností zvyšovalo nerovnoměrnost chodu klikového hřídele a vedlo by k jeho nepříjemnému kmitání. Aby se toto potlačilo, musí být použit ještě dodatečný tlumič torzních kmitů..."

Torzny tlmic tam nie je za ucelom potlacenia nerovnomernosti chodu klukoveho hriadela, ale na tlmenie jeho prvej vlastnej frekvencie (skrutenie predneho konca voci zadnemu).

Este by sa ziadalo napisat aj nieco o charakteristike dvojhmotoveho zotrvacniku (on sa dnes uz prakticky nerobi s konstantnou torznou tuhostou v celom pracovnom rozsahu). Ale to by sme uz asi zachadzali do detailov...
Avatar - petrumr
14. 5. 2015 19:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
14. 5. 2015 16:20
Re: vyborny clanok
dik za doplnenie ;-) :yes: ...
Avatar - 3_diamanty
14. 5. 2015 15:33
vyborny clanok
defakto je zotrvacnik vlastne kotuc s velkou hmotnostou ktory vyrovnava nerovnomerny chod motora.. povedane laicky..... pozeram ze v knihe mam o tom na 3 strany teorie.... osobne som radsej za pevny ako dvojhmotovy ..... ale tieto veci nikto pri kupe auta stejne neriesi... lebo nema na vyber.... ak vsak clovek jazdi vyslovene len po meste tak tu by ten dvojhmotovy dost trpel...... takze mozno tieto veci nie su na skodu vediet este vopred pred kupou nejakeho mestskeho auta....

kazdopadne dalsia z veci ktora pri kupe jazdeneho auta moze zlobit.... a necakane vyskocit ak clovek nepozna povod auta a presne kilometre..... .. cela veda takyto zotrvacnik... pri pocte casti z kolkych sa taky dvojhmotovy zotrvacnik sklada mam pocit ze aj samotny motor je voci nemu este uplne jednoduca vecicka
Avatar - Ada je zase tady
15. 5. 2015 07:58
Člověk jen tuší
že se v hloubce motoru jeho vozu skrývá jakýsi dvouhmotový setrvačník. V praxi však není žádný důvod ho měnit prvních 400 tis km. Stojí cca 10 tisíc. >Jo, kdyby měl člověk rendlíka, tak ta věc zaručeně odejde dříve a bude stát cca dvojnásobek :-!