nejako sa mi to prestava pacit.... golf bol pritom doteraz vzdy celkom solidne auto.... ;-\
a ako to bude s bezpecnostou? nie je lepsie za jazdy intuitivne stlacit knoflik ktory clovek uz pozna po pamati ako rozhadzovat rukami ? ja neviem.... vsade sa hovori stale viac o bezpecnosti napriek tomu je z aut stale horsi a horsi vyhlad ... pribudli dispele ktore odputavaju pozornost a teraz navyse ma byt este aj to ovladanie gestami? ... nejako mi to s tou bezpecnostou nejde dohromady... teda aspon s tou aktivnou bezpecnostou.... ja osobne by som takuto videohru v aute na palubovke uz nechcel, ani zadarmo ... zlate tlacitka ;-)
Tak to golf R400 přežije tak jednu generaci. Protože 400 bude mít příští obyčejné R pak už může být jen R500. No, to bude chtít aspoň 2 1.4 TSi v tandemu, dvoulitr to už nedá. A tuneři nebudou mít co žrát!
Přes čaru to u toho Golfa samozřejmě je a taky nevěřim že by to ve finale dopadlo až takovym extremem. Jinak se vzhledem ktery vychazi ze součastneho Golfa problem nemam. Dokonce mi tam nevadi ani ty "platna". Navic je to pouze nastiněni kde jde hlavně o to zameteni tlačitek.
Ja mam u součastneho auta taky dotykač ale prakticky ho nepouživam až na par vyjimek a to ještě většinou při stani. Navic nema tolik funkčnich vymoženosti jake jsou u modernějšich aut. Teď jsem si prošel par aut a takovy Focus taky obrazovka jak krava ale naštěsti je to u něj v kombinaci s tlačitky. Ja se čistě dotyku vyhybam i u telefonu kdy jsem rad za to že jsou stale v nabidce modely s HW tlačitky. Snad nebude potřeba zvykat si na horši.
Příště nečti mezi řádky... To bude pro začátek stačit.
A s klidem ti můžu napsat, že když jsem si objednával R-Link (vím, že klima a radio maj svoje tlačítka, teď píšu o dalších nastaveních jako navi, nastavení auta a podobně), zjišťoval jsem, jestli má Megane ovládání mezi sedačkama. Clio i Fluence se musej ovládat jen dotykem, a to jsem byl rozhodlej, že vezmu jen TomTom, kterej to ovládání tlačítky měl. Naštěstí Megane to má i na R-Link, a můžu napsat, že ten systém je super. Z místa řidiče volím tlačítky, spolujezdec klidně za jízdy ručně. Takže taky jsem rád, že poslepu nasáhnu knoflík a hotovo.
Ale stejně přijde doba, kdy ty tablety budou všude, a bude to levnější než různý kabeláže.
A znovu k tomu Golfu: stojím si za tím, že tohle už je hodně přes čáru, a že takhle, dle mne, to rozhodně nedopadne.
No dobře pokusim se ti věřit ale nediv se protože tvuj přispěvek tak vyzněl a znam tve reakce na jine članky.
Jinak je rozdil jestli je ovladani čistě přes dotykovou plochu nebo ve spojeni s ovladacimi prvky nejpouživanějšich funkci. Navic mě u 308 nejde jen o ten tablet ale to neni teď podstatne. Třeba ja konkretně jsem interier Espace chvalil co se vzhledu tyče a na učet ergonomie jsem nenapsal ani jedno pismeno. Takže ta kritika na 308 neni jednostranna stejně tak u jinych značek.
Psal jsem jen, že jsem zvědavej na názory lidí, co plivou na auta, co maj tablety už teď. Nic o tom, co si o tom myslím já. Ergonomie vyhovuje každýmu jinak. Viz rozdíl mezi francouzema a němcema v ovládání rádia, tempomatu a pod. Ale jen proto, že jsem zvyklej na něco jinýho, přece nebudu kolem sebe kopat, jak je to jinde blbě. A proto to úvodní zamyšlení nad tím, co budou psát na novej golf ti, kteří dneska plivou na tablet v P308. Těch názorových veletočů bylo např. u hodnocení škodovek poslední dobou strašně moc.
A představ si, že mě osobně taky P308 nevyhovuje, ale pokud s tím někdo nemá problém, pak nebudu nic namítat, jelikož o tom autě neuvažuju. Když to lidem nevadí a kupujou to, tak hrozný to nebude. Systém v Espacu je nastavenej jinak, pár nejdůležitějších ovladačú a tlačítek zůstalo. Tam je to uživatelsky příjemnější. Ale vše je jen o zvyku.
Že tys hned věděl, co si já myslím, za to máš můj obdiv. Já jiným do hlavy nevidím. ;-)
Jo takhle, psal jsi A, ale mělo to být B... Tak díky za odpovědi na moje otázky. U tebe klasika. Víc nemá cenu psát. Jsi prostě jen komik. ;-) (urážet si začal ty)
PS: Jen by mě stejně stále zajímalo, co jsem kde psal o ergonomii. Co se dá dělat, odpovědi se nedočkám.
To je přesně ono a hned jsem věděl ktera bije a tva jista omezenost se projevila na plne obratky. Z par fotek vyvodit kritiku pro tvou duševni ulevu. Mě jsou prodeje PSA u zadela ale to nic nezměni na zmršene ergonomii u 308.
PS v prvnim přispěvku jsem psal funkčnost ale měla to byt ergonomie
A tu odpověď, kde jsem psal o funkčnosti nebo dokonce teď už o ergonomii??? Zas nic, jako v diskuzi u Fabie. Něco plácneš, pobavíš všechny kolem, a pak ticho a jen kecy. Koukám, že v Haviřově maj dobry borce. Ty jsi komik. Nebo spíš vemeno z hada. >:D
A co je pro tebe osobně právem kritizovaný je mi naprosto u zadku. A jelikož P308 je prodejně úspěšný, názor nějakýho miromena z Haviřova může bejt PSA dost víš kde. A jelikož ty jsi přece ten, co ví všechno, tak fakt víš. >:D
Já psal u někde o funkčnosti? Pokud si to myslíš z věty "...co dnes mají tablet na ovládání většiny funkcí...", pak jsi šikula. Co myslíš, že já si myslím o funkčnosti? >:D Pouč mě, ať vím, co si myslím. ;-) Jak čtu diskuze, ty strašně rád poučuješ a máš svou pravdu, viď. Co všechno ty totiž dokážeš vykoumat z jednoho konstatování...
Vzhled na odkaze je kolotočářská hrůza, proti tomu je P308 slabej odvárek. Snad to tak nedopadne. Vivat Las Vegas.
To že se plive na interier p308 se osobně nedivim. A ti stejni lidi plivou i na Espace a jina auta ?
No a proč tu pleteš 2 rozdilne věci...prvni pišeš o vzhledu a pak o funkčnosti. Ale ja bych věděl.
No, nejen změny pod kapotou. Ony se čekají změny i v interieru Golfa. Jen doufám, že takhle [odkaz] to vypadat nebude. :-(
Tady je více fotek. Snad jsou to jen fantazie, tohle by byla megahrůza... [odkaz]
To bych si totiž se zájmem přečetl, co by na to psali ti, co dnes plivou na p308, Espace a jiná auta, co dnes mají tablet na ovládání většiny funkcí. Ale asi by to byl stejnej veletoč jako u houpavého podvozku, tvrdých plastů atd... ;-)
joooo, ved sam to vidis.. :-!
Ono, vrtanie 76,5 je asi maximum pripustneho pre roztec valcov 82mm.
Defakto je to taka ista hrubka steny medzi valcami 5,5 mm ako pri EA888 a vrtani 82,5 mm pri rozteci 88mm.
A ano, 1.5 TFSi uz v niecom ( koncepcnom ) pouzili. Preto ma strasne zaujima aky postoj k tomu zajujmu - ci pokracovat v 1.4 TSI R4, alebo presedlat na 1.5 TFSI R3 ...
Pri tom, ake vykony predviedli vo Viedni, tak ja by som sa zase necudoval, keby do GTi naladili tu 1.4 TSI s E-Laderom a klasickym turbom na potrebne parametre... ;-)
tym ziska buduce "R" alebo dalsie "R400" - "R500" na svojej "vynimocnosti" >:-[]
Ale neviem kde, ci na nejakom Anglickom serveri alebo kde, som teraz niekedy cital to, ze koli US trhu, kde sa preferuju vacsie objemy sa chystaju uviest na trh GTi ale s viac nez 4 valcom !!! zaznelo tam R5 ( tomu ale ani ja ani ty urcite neveris ) a aj VR6...
Pre GTi - VR6 sa mi zda byt sice "cez ciaru", no ale nikdy nevies - ked tym amikom sa pacia take blbosti... >:-[]
No dobře, ale zatím mě to ještě nes.ere, protože to hlavní mám po ruce. Ale ta hranice je tenká, zrovna s klimou docela často šachuju. Jsem možná konzerva, ale ovládání přes dotykáč mi nevyhovuje.
Podíval jsem se a nepíšou. Ta sekce je označená jako "EA827/EA113/EA211" a u EA211 to mají uvedené v závorce v označení, viz 1,4 TSI (EA211). Jen tam nejsou ty nejaktuálnější informace.
Nevím, jaké má vrtání a zdvih. Jak jsem napsal, všechny EA211 by měly mít stejnou rozteč a poměr vrtání/ zdvih (tím poměrem jsem si jistý, protože mi to přišlo zvláštní, takže si to dobře pamatuji, tou roztečí už tolik ne, obecně ji moc nemění, takže mi to splývá). Mám takový pocit, že jsem si to u 1,2 a 1,4 TSI zkontroloval, když ty motory vyšly. Jinak to moc nesleduji, protože se tyhle údaje tolik neobjevují a nepamatují se mi dobře.
Jen jsem reagoval na tvůj názor, že je 1,6 EA211 těžko reálná. Několik let se vyrábí a prodává. To je realita. ;-) Bylo to tak plánované, protože pro některé trhy potřebují atmosférické jednotky. Stejně tak mají atmosférickou verzi 1,4 TSI.
Pokud by šli cestou jednotných, půllitrových válců, tak by jim pro příští GTI stačil 1,5 R3. Což nevylučuje ze hry budoucí dvoulitr. Ale stačil by (samozřejmě nevěřím tomu, že by příští GTI mělo 300 koní).
Nepsal jsem nic o důležitosti, ale o většině. ;-) Možná nejsou tak důležité, ale těch ovládaných přes dotykový display je dost. Když to člověk zjednoduší, rozdíl mezi 308 (ve vyšší výbavě) a Golfem je v ovládání klimatizace.
:-)
Preto nemam rad wiki, lebo aj o tomto pisu ako o EA211 8-s
A co sa toho tvojho CWVA tyka, ten ma ake vrtanie, zdvih a roztec valcov ?
Proste vies, co chcem asi povedat - ze principialne budu pouzivat "1 druh piestov" vdaka rovnakemu vrtaniu u vsetkeho od 1.0 R3 po 1.4 R4. ;-)
Vdaka E-Laderu a spol., vykonovo pokryju vsetko co si zmyslia, a od potreby 190 PS a viac im asi bude viac vyhovovat ten "Milerovsky Audi 2.0 TFSi" :-)
Ne, tenhle má 81 kW a kódové označení CWVA. Na wiki v seznamu motorů myslím není. Co jsi poslal, není EA211.
To je dobře, že tomu nevěříš, protože tyhle motory mají skončit celosvětově. A ani ten nový není určený pro EU. Jak jsem napsal, je určený pro BRIC. Je to EA211, je stavěný tak, aby splnil Euro6 (s patřičným modulem). Nabízet by ho tu mohli, kdyby chtěli. Ale pro EU mají TSI. V ČR se vyrábí, odhaduji, pro Rusko, kde stavěli novou motorárnu právě na tyhle 1,6 (měli ji zprovoznit v roce 2016, ale vzhledem k současné situaci nevím, jak na tom tenhle projekt je).
EA211 má zvládat tři až čtyři válce a zhruba 300 až 400 cm3 na válec. Ostatně se 1,6 EA211 vyrábí (od roku 2014 i v Mladé Boleslavi). 1,4 a 1,6 MPI jsou určené pro BRIC (1,6 se montuje například i do Octavie III).
Nejmenší válce má 1,2 TSI (1.197 cm3 na 4 válce). Největší pak 1,6 MPI (1.598 cm3 na 4 válce.
1,4 TSI má 1.395 cm3, 1,0 TSI má 999 cm3. Což nesedí. Nekoukal jsem na vrtání a zdvih, ale co si pamatuji, MOB (EA211) mají mít stejný poměr vrtání a zdvihu (spolu s roztečí jsou to konstanty této konstrukční rodiny). Jiný objem válce pak automaticky znamená jiné vrtání i zdvih.
To rozhodně ne. Všechno důležité, co potřebuju, mám na tlačítkách a kroutítkách. >:D S vyjímkou jízdního režimu, kdy zmáčkneš tlačítko a zapne se displej. Pokud ho tedy nemáš zaplej už předtím.
Tenhle systém se tu už objevil před nějakou dobou (v lednu, předpokládám) a byla to hrůza tehdy a je to hrůza i dnes (naživo to není o nic lepší). Někomu zřejmě šiblo. Možná mně. Ale tohle ani náhodou.
Nahoře Futurista předjímá názorové veletoče koncernistů ohledně dotykového ovládání. Nevím, jak koncernisté, ale pokud se vážně VW nechá strhnout k likvidaci tlačítek a přesunu všeho na dotykáč, tak se mnou ať nepočítaj. Beru jedině zdublované ovládání (dotykáč i tlačítko) zásadních funkcí. Pro mě je to sice fuk, dvě stejná auta (byť v různých generacích) po sobě si nekupuju, ale je to o důvod víc hledat zase něco jiného. Třeba motokáru. >:-[];-)
Tak mě docela zaujala představa, že jedu proti Golfu, vidím jak se řidič chystá škrtit spolujezdkyni, ruce už má připravený.....a pak mi naštěstí dojde, že si jen otvírá střešní okno. >:D >:D
Prepac ze na to idem tak analyticky, ale:
Pravdepodobne im fakt ide o zjednotenie na max. 2 objemy valcov - 0,5 litra a 0,33 - pre ten 1.0 TSI, ktory uz zacal a postupne nahradi vsetky 1.2 TSI.
Na 1.6-ku mozeme spokojne zabudnut - ta je absolutne nevyhodna z EA888 a z EA 211 by to uz bolo tazko realne, tam by bol ten motor moc nadstvorcovy - defakto ako naftak.
Preto ja tipujem, ze ostane R3 1.0, a uvidi sa ci bude aj dalej 1.4 TSI, alebo ho nahradi R3 1.5 TSI.
Ak zoberu ten downsizing fakt vazne a budu v buducnosti bezne pouzivat E-Lader aj pre benzinaky ( Hackenberg(Audi) hovori ze vsetky naftaky dostanu E-Lader, takze tipujem ze casom asi aj vsetky benzinaky ), tak by stacil kludne aj ten 1.4 TSI.
Aspon by vznikol hierarchicky odstup od Golfu R, ( ktory bude mat uz mozno 400 PS a potom specialitka bude R500...) ;-)
S predokolkou a AQS v serii suhlasim. ;-)
Hlasove ovladani - OK.
Ale ovladani gesty mi prijde pro ridice naprosto nevhodne, no je fakt, ze nic takoveho jsem nemel moznost vyzkouset, takze to nebudu odstrelovat driv, nez to prijde...
O 1,6 TSI z WRC jsem vubec nepsal, co se tyka tech ostatnich, tak ani 1,0, ani 1,4, ani 1,2 nemaji 0,5l na valec, nejbliz je tomu ta 1,4, ale 1,6 je v podstate podobne blizko, byt z opacne strany. Takze nove motory podle toho, co pises, budou teprve muset prijit.
Ostatne ja se nesnazim predikovat presne, jak bude GTI v roce 2019 vypadat a jak bude jezdit, ani jake bude mit presne technicke parametry, ale ramcove je snaha snizovat hmotnost a tlacit vyssi vykony z mensich motoru, takze muj tip je porad stejny - hmotnost k jedne tune a vykon kolem 250 koni z motoru podtstne mensiho, nez 2,0 (takze podle tve teorie 1,4 - 1,6 turbo) + predokolka se seriovym AQS.
kolego, len k tomu downsizingu:
Uz som to tu niekde pisal, ale ak si to prehliadol, tak pre teba:
koncern na cele s MW mal setrit a setrit bude, to sa tyka aj motorov a ich dalsej modularizacie. Takze motory ( tie normalne ) budu mat standardizovany, nemeckymi vedcami vypocitany objem 1 valca 0,5 litra a to sa bude podla potreby nasobit, alebo uz aj nasobi...
Koli mensim modelom cerstvo vyvynuty 1.0 TSi pouziva defakto skrateny blok 1.4 TSi ( rovnaka roztec valcov, teda asi aj rovnake piesty ) takze by som sa necudoval, keby v triede 1.0 - 2.0 bola len tato 1.4 nakolko vsetko ostatne im je zbytocne.
Motor 1.6 TSI v zavodnom pole WRC je zavodny motor odvodeny z EA888, a to je na seriovu produkciu dost nevhodny luxus.
Este ked si spomeniem na nejaku studiu neviem ci VW ci Audi, tak v nej bol 1.5 T(F)SI R3 ( klasicky 3x0,5 litra ) takze mozno akurat sa teraz rozhoduju, akou cestou ist - ci ako BMW, alebo radsej 1.4 TSI s deaktivaciou valcov...
Pre GTi vidim ale aj do buducna jasnu volbu 2.0 liter, videl si kolko vazi ten novy 2.0 TFSi Audi ( cca 140 kg !!! ) plus videl si, kolko z litru budu vediet vytlacit vdaka E-Laderu...
Takze bud v klidku aj do buducna... ;-)
Podle mě půjde o nějaké okrajovější věci - navi, muzika, telefon apod., které navíc stále bude možné ovládat i klasicky. Nakonec musím říct, že třeba hlasové ovládání na navi mi celkem vyhovuje... když překonáš pocit trapnosti s dialogu s autem... tak dokážeš zadat adresu bez sundání rukou z volantu a očí ze silnice.
Návod k tomu co čekat u Golfa podle mě dává Passat - virtual cockpit bude, ovládání pouze přes dotykáče nebude. Změny na Golfu bude VW dělat hodně opatrně...
Ovládání gesty nějak dost dobře neumím uchopit. Celou dobu se vyvojari snazi udelat auto a jeho ovladani natolik jednoduche, aby se ridic mohl venovat co nejvice samotnemu rizeni, a ted tady chodi zpravicky o tom, ze abych si stahl vetrak a prepnul ho na okna, budu muset za volantem predcvicovat prostna...
Snad je to jen bleskoidni novinarska kachna.
Co se tyka toho, co Golf GTI definuje - tedy pohon a jizda, spolecne s uzitkovosti, tak se osobne v prognozach priklanim k tomu downsizingu. Golf v roce 2019 bude jiste vazit tak maximalne tunu a na dobrou dynamiku by tak mel stacit i motor 1,6 turbo, pokud bude dobre naladen (a u VW verim tomu, ze dobre naladen bude). Pripadne pujde o rovnou o hybrid, kde elektrina bude pomahat k lepsi dynamice a efektivite pohonu, nez jen ciste k uspore paliva, pak bych se nedivil ani motoru 1,2 turbo. 300 koni na prednich kolech je pro HH, ktery definuje svou kategorii snad jeste nesmylnejsi odhad, nez u jinych HH a radoby HH, a to i pres fakt, ze AQS bude v roce 2019 uz ve sve mozna treti, ctvrte generaci...
Nemyslím, že to bude až takhle okázalý. Přeci jen VW si asi nedovolí udělat takovej skok v interieru. A pokud jo, neumím si představit, jak by to přijmuli zákazníci.