Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dacia Duster: Nový motor 1.6 SCe a start-stop kvůli normě Euro 6

Základní cena Dacie Duster se nezměnila. Vyšší výbavové stupně však mírně podražily.
Zpět na článek
Avatar - flyboyeda
30. 5. 2015 16:46
každé auto má přece stop a start
tak proč bych si měl za stop a start připlácet

tomu kdo vymeslel automatický stop a start bych nejradši rozbil hubu

je to největší nesmysl téhle doby, motor ani není zahřáty a už se vypne, kvůli naddimenzovanému startéru je auto těžší a to jedno decy co možná ušetří někde ve městě, tak se vydá za větší opotřebování, tím že se motor neustále vypíná a zapíná. Ve finále se neušetří nic, akorát se víc zaplatí za servis, tak tomu se říká ekologie na Ntou

na stop a start mám alergii, je to pitomost
30. 5. 2015 17:26
Re: každé auto má přece stop a start
EU už dneska jede jen na "vynucené spotřebě" - prostě se zavádí naprosté kraviny jako třeba start-stop a lidé jsou nuceni kupovat neustále nové zboží a ještě se to maskuje ekologií. Potom třeba auta papírově žerou o 3 litry míň než ve skutečnosti a uváděná spotřeba má nulovou vypovídací hodnotu. Jenomže vynucená spotřeba stejně jako rostoucí + nové, tvz. ekologické daně brzdí ekonomický růst který ještě teď totálně podkopnou další vlivy. Na start-stop mám taky alergii a rozhodně auto s nevypínatelným start stopem nechci ani zadarmo.
Avatar - flyboyeda
30. 5. 2015 21:40
Re: filtr
šplouchá ti na maják, šystém stop a start je k ničemu, nechápu ty idioty co si myslí že systém stop a start zachraňuje planetu, souhlasím že jde o zbytečně spálenou naftu když se motor vypíná a zapíná, protože náhradní díly motoru přivážejí nákladní automobily a dodávky poháněné naftou, pokud se motor dřív pokazí bude víc výjezdů dodávek a nákládních aut s náhradními dílý a tomu se říká ekologie
Avatar - Ja Prvni 123
31. 5. 2015 12:22
Myslím, že je třeba pamatovat účel tohodle auta.
Já s tímhle autem nemám vůbec problém. Považuji ho za nositele původní myšlenky Defendera.
Tedy přesněji původních Land Roverů... tzv "Serie"... vyráběné už někdy od 1948 jako jednoduché auto, s vyšší průchodivostí - tedy ne vyloženě do terénu nebo kamenolomu, ale prostě auto, kterýmu je jedno, kudy zrovna jede.

Tohle mi přijde jako poslání Dustera. A jako takový může být trochu hlučnější... a nemusí být excelentní na dálnici.
A je zcela v pořádku, že jednička je místo redukce a "šestka" je de facto normální pětka, tedy žádný extrémní rychloběh.
Jednoduchý servis... jednoduché opravy... a ideálně postavený tak, aby se v případě potřeby dal i uvnitř vystříkat hadicí... když se mi tam vysypou otruby nebo podělá čuník, co ho vezu řezníkovi... to je svět, pro který Duster vzniknul.

A je dobře, že vzniknul.
To, že zrovná já v tomto okamžiku takové auto nepotřebuju na věci vůbec nic nemění.
31. 5. 2015 11:54
Re: Parada
Vdaka za upozornenie, zle som pozrel tabulku, aj tak sa to velmi oplati...
30. 5. 2015 21:53
Re: dacia
Přesně tak, i na dálnici.. to doteď kvůli spřevodování totiž vážně nebyl.
Duster sice vážně žádný dálniční křižník není, ale proč trpět když ho tam občas vezmu..ne?
Avatar - Pepa_007
30. 5. 2015 16:57
Re: každé auto má přece stop a start
Za to může EU.

Taky ten systém nemám rád. A za příplatek bych se jej rád zbavil. >:D
30. 5. 2015 15:41
hm
Nutno dodat, že nový motor vycházející z nissaní 1.6i používané ve starším Qashqaii je i bez start-stop méně rozežraný (2-3 litry méně) a hlavě méně hlučný než původní renaultí 1.6i .. a pokud se jim vážně povedlo tentokrát natáhnout pětku a šestku tak by to mohl být příjemný společník i na dálnici.
1. 6. 2015 19:12
Re: filtr
Kdo mluvil o zachranovani planety, mluvil sem o tom ze me vadi smrad nafty, stydim se za to jakej ste narod buranu a ze vas nezajima ze mesta smrdi jak sracky a ze to vsichni musej dejchat. Nechapu demenci. PRoc mam dejchat sracky kdyz stojim 20 minut v kolone. Hlavne si vyndejte filtr z vasi oktavky tdi se kterou jezdite jenom do kauflandu a pak se divite ze jeto rozbity. Takhle to bohuzel v cesku chodi se vsim, vsude bezdaci vsude bordel, nic nefunguje, jeste ze uz sem se odstehoval. Naschle ovce
Avatar - flyboyeda
31. 5. 2015 20:21
Re: filtr
mě to je taky jasné, jenom na to poukazují dívám se na to selským rozumem a každý kdo to má v hlavě v pořádku ví, že systém stop a start je pitomost

překvapuje mě že se najdou jedinci co si to nemyslí, říkám si co to je za lidi
31. 5. 2015 20:18
Re: filtr
Maš recht je to idiotina a každy kto rovori opak je mimo.
31. 5. 2015 13:01
Re: filtr
Ze ty nechapes nikoho neprekvapuje, vacsine uzivatelov je jasne , ze start stop dosledok nahanacky za co najnizsim co2…
Avatar - Ja Prvni 123
31. 5. 2015 12:26
Re: duster
pro auto, které je stvořené jako jednoduché a spolehlivé přibližovadlo, vidím jako optimální jednotku atmosferický benzín...
Avatar - Ja Prvni 123
31. 5. 2015 12:12
Re: filtr
No, já vidím problém už prostě v tom, že mi tam nutí systém za pár tisíc korun, který já nechci, nepřináší žádnou výhodu ani pro ostatní... teda jako normální společnost.
Jedinej, kdo z toho výhodu má je výrobce zařízení... a servisy.

Když už tam musí být, tak ocením plně vypínatelný systém. Donutí mě za něj zaplatit.. ale už mě nenutí ho opravdu používat.

A neodpustím si poznámku: v názorech se lišit můžeme... ale proč to musí být plné vulgarismů? A proč je každej, kdo si myslí něco jiného hned terčem osobních útoků?
31. 5. 2015 11:49
Re: filtr
Problem nie je v stop a start ako takom - kazdy hybrid ma stop a start - bez vypinania motora sa hybrid ani spravit neda - a absolutne ziaden problem.

Problem nastava, ked automobilky daju ten stop a start do turbomotora a nedotiahnu to...
30. 5. 2015 20:33
Parada
Za 12 tisic EUR SUV so 4x4 a LPG, co viac si priat? Jasne, lacne servisne prehliadky a primeranu cenu nahradnych dielov, moment, ved aj to dacia ma...

Dusterov vidim na ceste dost vela, hlavne ako sluzobne/pracovne auta a nedivim sa, ze sa dacii tak dari. Po facelifte je konecne tichsie, ma aj multimedialny system s navigaciou za rozumnu cenu, len tak dalej...
Avatar - aproximus
30. 5. 2015 17:06
duster
nové motory jsou posun, ale nejvíc by mu stejně slušel 1.6 dCi. ten přijde nejspíš až v příštím vydání, které však bude dalším crossoveřím family mutantem, bez ortodoxního charakteru. dlužno dodat, že největším nedostatkem dusteru nejsou ani tak motory, jako tragický posez za volantem...
30. 5. 2015 16:33
Re: hm
Jo ta stara 1,6 je dost hlucna, par mesicu jsem s ni mel tu cest a to zejmena na lesnich cestach v rychlostech do 50km/h a ten motor je proste urvanej a docela me to vadilo. Druha vec je ta 6sti stupnova prevodovka, kde jakoby se snazili jednickou nahradit redukci, takze prakticky pouzitelnejch je jen 5 stupnu pokud se clovek nedostane do neceho horsiho... a 6stka je taky pomerne kratka a v 90 uz to auto zase rve.
30. 5. 2015 21:30
dacia
hm dacia duster spolecnik na dalnici ano presne pro tento ucel je tohle auto stvorene.
30. 5. 2015 21:27
filtr
System stop start je dobrej co vam mrda proc mam zbytecne palit naftu kdybych fakt chtel zahrivat motor tak neni moc velkej problem vstat o 5 min driv a zahrat to za tech par sekund to moc nevychladne me vadi smrad z tech ***ch tdi cek bez filtru myslete trochu na svet je to v pocatku a uz to maj celkem vychytany.
Avatar - flyboyeda
30. 5. 2015 21:03
Moderní elektronika má Kazítka
Moderní auta mají stop a start

už tomu rozumím

Trh se přece nesmí přesytit