Po úspěšném testu Seatu Leon Cupra 280 ST zde máme třídveřovou variantu SC. Spojení silného turbomotoru s manuální převodovkou přináší neutuchající radost z řízení.
Ono hlavně nevěřím, že "sedm i bez snažení". Jako dá se, ale to snažení tam být musí. První jízdu od dealera jsem jel za 6,7.....protože za mnou jela manželka s druhým autem a nechtěl jsem jí zmizet za prvním horizontem. Ale bylo to o nervy. ;-) Nakonec těch majitelů je tady už víc a vesměs jsou ty zkušenosti stejný. Dá se za málo, ale je to sebemrskačství, do těch 8 litrů už celkem vzato v pohodě, když moc neblbneš (anebo provádíš pokání >:-[] ).
No tak na dojmy z CTR, notabene zo Slovakiaringu sa celkom teším. Škoda, že tam idete v strede týždňa, byť to v piatok, asi by som vás išiel pozrieť. ;-)
Jakože směrodatnější než dlouhodobý zkušenosti nějakejch 70 majitelů je jeden, neznámo jak dlouho trvající, test periodika proslulýho svou oblibou koncernu? Teda to jsem blázen:)
vies co, ja som mal doteraz 3-dveraky (Scirocco, Megane RS) ale obcas beriem aj znamych a nebavi ma uz stale posuvat sedadlo a sukat dovnutra ludi, obzvlast, ak tam chces posadit niekoho vekovo starsieho... :-) A na CTR aspon nevidno na prvy pohlad, ze je 5-dverak. Navyse som sa v Leone ST tak akurat posadil sam za seba, tak v SC-cku s kratsim razvorom to uz bolo tesnejsie... Ono ten Leon sa tak vydaril dizajnovo, ze je pekny v kazdom karosarskom prevedeni
Cupra je skvělé auto! Měl jsem tu možnost si vyzkoušet 5.dv s DSG i s manuálem. Jako vyznavač manuálu, jsem byl mile překvapen automatem! Dlouho jsem si potom lámal hlavu nad tím jestli je Cupra lepší s manuálem nebo ne. Kdybych si měl dnes vybrat tak volím DSG! Rychlost řazení, pádla pod volantem a hlavně to plivnutí do výfuku při přeřazení je třešnička na dortu. Podvozkově to auto nemá chybu. Motor má chuť a sílu. Spotřeba je taky tahák, pro šetřílky, ale kdo u tajtoho auta bude řešit jestli jede za 7, nebo za 9...
To že SEAT nabízí performance orange paket "bez příplatku" mě mile překvapilo a byl by to hodně velkej trumf proč jít do 3.dv než pro mě osobně krásnějšího 5.dv. Co mě ale štve je paleta barev, která je pro Cupru k dispozici. Žlutá a oranžová by neměla chybět.
Test je hezky napsanej a moc dobře jsem si vzpoměl na pocity za volantem, za mě má Cupra prozetím 4 3/4 hvězdy... 1/4 dám, až přijde Cupra R, která podle mě bude hodně, hodně schopné auto, tedy pokud to politika koncernu. GTI má doma nepříjemného konkurenta.
jde to i níž, těch sedmi ale dosáhnete i bez snažení. Když budete tlačit na pilu, pojedete za 11-13, pak ale stačí zase trochu povolit a spotřeba rychle spadne pod 10 ;-)
je neskutečně dobrý. Není sice tak mechanický jako MRS, ale pořád je to řidičské auto. CTR si jedu ve středu vyzkoušet na Slovakiaring, dojmy budou koncem týdne ;-)
Tak jasne, ze nejsou smerodatne, ale stejne tak nejsou smerodatne vase hodnoty. Pro zajimavost
[odkaz]
Skoda, ze je zde jen par mejitelu 275hp. Na to, ze Megane je o cca skoro 100kg tezsi, zni jeho spotreba ve vysledku lepe.
Pro zajimavost si muze ctenar porovnat hodnoty spotreby ve clanku a zjisti, ze se zazrak u Seatu v podobe usporenych 1,5l nekona. Proste bezna spotreba napric 280 konovymi motory.
ale tato farebna kombinacia je bez urazky ... doslova priserna.... jak farebne tak aj dizajn diskov.... mozno na nejakej letnej vystave tunerov to bude cool a waw efekt to mat bude .......ale v praxi takuto kolotocarovinu si ani neviem predstavit mat kdesi pred barakom .... to chce peknu ostru zltu farbu a normalne elektrony ;-) ... teda aspon ja si takto predstavujem idealnu a dostojne vyzerajucu cupru.
chlapci ... test som len preletel... uz som tych cupier vcelku nabazeny a tych leonov uz bolo hadam aj dost.... ano su krasne... uznavam..... len je zaujimave ze cupru testujete v akejkolvek farebnej a karosarskej kombinacii ale 5Door ceed GT ... toho sa asi nedockame ... hoci je vo vyrobe uz dva roky.......to tu skor bude asi dalsia naslapana cupra .. a hadam aj zltu uz raz date ;-) ... ale asi treba nejaky tyzden pockat ...... ;-)
Sto lídí sto chutí ;-) ... mě se naopal líbí základní s bílým pruhem (interier to malinko prosvětlí a oživí jelikož je i strop černý) a ve skořepinách se mi moc dobře nesedělo, volil bych je jen, kdybych každý druhý víkend brousil okruh.
"V běžných podmínkách nemáte šanci VAQ „utahat“"? Pol hodiny na okruhu su bezne podmienky alebo nie? A ta poziadavka vyrobcu na vysokooktanovy benzin je odporucanie alebo vyslovene nutnost? Lebo ak plati druhe, tak davat tam natural, lebo motor neprotestuje, je dost odvazne.
Nie je to celkom tak, mnohí to majú ako pomôcku v prípade služobných áut a služobných ciest vlastným autom. Pri Cupre to síce aktuálne nebude (nie je to služobák), na druhej strane zase ak by platila Tvoja téza, že na spritmonitor píšu hlavne tí, čo si dávajú pozor na spotrebu, tak by tam žiadna Cupra či iný hotheč byť ani nemali. A sú tam. ;-)
Na weby o spotrebe pisou hlavne ti, co si na ni davaji pozor. Kdo na spotrebu kasle (nebo si kvuli ni poridi radsi auto s motorem, co tu nízkou spotrebu má už z principu), ten si zadne podobne statistiky nevede.
Ja som sa prave po predaji Meganu RS rozhodoval medzi Cuprou a CTR. Nakoniec kvoli cakacej dobe (na Civic az pol roka) to vyhrala Cupra. Ale myslim, ze vyberom ktorehokolvek z tychto aut nemozes spravit chybu, vsetky su super. Medzi nami - 5-dverova Cupra vyzera byt ako dokonale auto, ked citam tie minusy SC-cka... ;-)
samozrejme - v umirnenem rezimu, ale presto mi to kontrastuje s podstatne vyššími udavanymi spotřebami v testech aut s ani ne polovicnim vykonem.
jestli jde jezdit za 7litru s timhle autem, tak to je parada, i kdyby to bylo s kloboukem na hlave.
fakt ten Leon taký dobrý?Všade samé chvály.Čo by ste si vybrali vy zo súčastného výberu HH?Plánujete aj nejaký test CTR?
V priebehu r 2016-17 chcem niečo kúpiť tak už nahánam nejaké info.Ďakujem.
V rodine mame pribuzneho s MPS6. Jazdi za 8.8 100 oktanoveho (palubny pocitac + manualne meranie za tych 8 rokov). A rozhodne nejazdi na spotrebu a uz vobec nie je brzdou silnicniho provozu :-)
Ale je to clovek s vodicakom na vsetko okrem lietadla a s niekolkymi milionmi kilometrov skusenosti.
Souhlasím Woody bez jisté sebekontroly těch 7 neuděláš.
Na druhou stranu pokud ty testovací jízdy byly spíš delší a často v hustém provozu, tak na 1000km, které s nimi Jan Mička najezdil se to mohlo takhle zprůměrovat....každopádně mě tam těch 7l teda moc často nesvítí >:-[]
Přesně tak. Pokud je auto schopné jet úsporně a výsledná "neúsporná" spotřeba je dílem řidiče, není důvod si stěžovat. Pokud Cupru/GTI apod. půjčíš manželce (pozn. beru to podle té své, neříkám že někdo nemá doma novou Elišku Junkovou ;-) ) , zcela jistě pojede v průměru pod 7 litrů. Navíc tahle auta jsou schopna jezdit za relativně málo i při svižné ale plynulé jízdě. Pochopitelně, jakmile začneš ten potenciál využívat, a často vlastně "zbytečně", jen pro radost, spotřeba jde nahoru. Je to tvoje volba. Za sebe musím ovšem dodat, že kdybych ten potenciál využívat nechtěl, tak nevím, proč bych si podobné auto kupoval. A potom mi např. spritmonitor poskytne docela cenné informace o tom, kolik asi takové auto žere, když ho využíváš úměrně určení. Není to nic přesného, jsou tam rozdíly ale určitý obraz ti to poskytne. A v případě Cupry mi tedy vychází, že těch zmiňovaných "7 bez snažení" tam není ani v jednom případě, rozumné ježdění vychází spíš na 8 litrů a pro radost ještě víc. Funguje to ale i obráceně. Pamatuju test na Mondeo kombi 1.6 EB, kde si stěžovali na průměrnou spotřebu 9,5 litru. Zkušenosti majitelů jsou ale podstatně příznivější. Zřejmě s Mondeem v reálu jezdí jinak než novinář v krátkém testu. ;-)
Jen je otázka, o co vlastně člověku jde, když porovnává spotřeby. Je rozdíl mezi tím, když auto žere, protože s ním mám problém jet "pomalu" (tak, jak jezdím s jinými auty), a když je prostě nenažrané a spotřebu dolu srazit nejde. To první není o úspornosti auta, ale o řidiči a nevidím to jako negativum (jako negativum to však lze vidět z hlediska ohrožení tvého řidičského oprávnění :-) ).
Pokud se do toho my kluci pokárovaný ;-) můžem motat, tak skořepiny jsem neměl možnost vyzkoušet, ale základní sesle jsou dobrý. Při přímém srovnání pak sedačka v Cupře o malinko více sevře zadel a naopak záda mi lépe drží v GTI.
Presne tak. 9,5 nie je žiadne šetrenie, toľko som mal priemer na nádrž, keď som v rámci nej dal Slovakiaring. Ono ak jazdíš 10% na krv a zvyšných 90% civilne, stále ten priemer bude veľmi slušný. Napr. dnešnú cestu (pohoda okresky a diaľnica) som spravil za 6,8l.
Mně se z fotek tvarově líbí ty skořepiny. Na základních se sedí slušně, ale ten bílej pás se mi taky moc nezdá (ten je teda i na skořepinách). Kožený jsem neviděl.
Objednáno už chvíli je, ale taky auto ještě chvíli hotové nebude...ale fakt nevím no, u obou dealerů nebyli schopni předvést kožené sedačky, páč je na žádném autě neměli, takže jsem seděl jenom na základních, ale tam zase byl ten děsný bílý pruh...asi už to měnit nebudu, když tak na tu kůži holt hodím klasické taxikářské korálky :-)
Záleží kdy si auto objednával, ale já jsem zasahoval do konfigurace ještě 3 měsíce po objednání....Sedadla mám základní, na cestování supr a na občasný okruh bohatě stačí, navíc ta alcantara je fakt příjemnější než kůže, nepotí se na ní zadek a člověk v sedadlech tak neklouže při ostřejší jízdě.
Sakryš už několikátá stížnost na kožené sedačky...udělal jsem velkou chybu, když jsem si ji objednal s koženými sedačkami? Nechtěl jsem skořepiny, ty standartní mi přišly s bílým pruhem hrozné nepraktické, ale teď se trochu bojím...
Nemusíš se bát..jak s kombíke, tak s SC cuprou se řádilo v Sosnové na okruhu 3/4 -1 hodinu, dokud se nezedraly přední gumy a k žádnému přehřátí nedošlo...
...přitom Sosnová není klasický okruh a spíš takový miny okruh, kde samosvor pracuje hodně (samá ostrá zatáčka), řadíš pořad za dva, max na rovince dáš chvilku za tři a k žádnému vyřazení nedošlo, přitom VAQ dostával pořádně zabrat, jezdilo se i na efekt a hodně zatáček šlo driftem přes ručku.
95 to baští i dlouhodobě bez problému, jen jednotka o něco sníží výkon a je otázkou proč bys to dělal, když 98-100 oktanů je dražší jen o cca 2kč, ale neosahuje řepku, tzn nezasíráš si motor.
I když jezdím autem do práce, tak je druhá věc jak s ním jezdím. Kolik lidí auto šetří aspoň do té doby, než teploměr ukáže 90°?
Nežere a nešetří je divný. Ale 9.5 není nežere, aby ses dostal na 9.5, tak fakt 2.0TSI šetřit nemusíš, stačí že nejezdíš jen krátké trasy po městě a nelítáš 200 po autobahnech.
Vubec si nemyslim, ze by vetsinu majitelu HH meli tvorit ti, co auta nesetri, jezdi po okruzich apod., na tohle se zpravidla kupuji auta jine tridy . Kolik co zere doopravdy osobne neresim, sam mivam u vsech aut dlouhodobou realnou spotrebu cca o 1/3 vyssi, nez co udava vyrobce :-)
Je to tak na hranici. K tomu trojdveráku to aj beriem, je to celkovo tak mladistvo pôsobiace auto a trochu farebnej nápaditosti nezaškodí. K päťdveráku už neviem, možno ešte k tej Pirineros šedej. Tá by totiž bola mojou voľbou a na nej čierna úplne zaniká a naopak biela vôbec neladí, takže zostáva len oranžový paket.
Ze to jede, ale vetsinou ze to jede rano studene do prace a vecer z ni, takze se musi opatrne. Proste ze se HH az na par vyjimek nepouziva jako vikendovka, at si rozumime a nechytame se zbytecne za slovo.
BTW tech, co jim to nezere a pritom pry "auto rozhodne nesetri" znam spoustu >:D