Po německých silnicích jezdí desítky tisíc elektromobilů a přes 100.000 hybridů, kabinet by jich chtěl mít do roku 2020 desetinásobek. Zavedení prémie za nákup, které navrhují některé spolkové země, však vláda odmítá.
Klasická ukázka socialistických spádů - uměle lidem vnucovat něco, co nechtějí. Elektromobily jsou nesmyslně drahé a energie pro ně se taky musí někde vyrobit (zdaleka ne jen ve větrných či vodních elektráránách). Pak tu máme ještě značnou ekologickou zátěž při likvidaci starých baterií, které nevydrží věčně. A už vůbec nemluvím o prozatím krátkém dojezdu a hlavně nulové radosti z řízení (chybí řazení a radost z vytáčení motoru a jeho zvukového projevu, vysoká pohotovostní hmotnost elektromobilu atd.). Dalším problémem je málo energie na provoz klimatizace v létě a topení v zimě + dalších komfortních systému... Prostě slepá ulička vývoje!
tech 160 milionů eur at radsi daji na vystavbu rychlonabijecek, o baterky se tak jak tak postaraj ostatni, zadnych 160 milionu eur tomu do roku 2020 nepomuze ikdyby se Mrklova na hlavu postavila :-!
anej citim z toho zase jen lobing Nemeckych automobilek ktere natahli paraty po milionech eur ktere "jakoze" budou na vyzkum baterii, a veskutecnosti se za ne vyzkouma tak maximalne sek na 160 mega pro konkretni lidi co jen nekde sedi a zkoumaj obsak sveho nosu na spicce prstu :-)
vybavit auta indukcnym nabijanim. vybavit parkovacie miesta v nakupnych zonach, v zbernych parkoviskach, na cerpacich staniciach a na sidliskach moznostou dobitia elektriny. vobec nie nemozny scenar. a aby to bolo "eko", vacsiu cast z nich prave solarnym nabijanim.
BODKA
Vláda, sem, vláda tam, stát sem, stát tam. Kdo dal té vládě právo rozdávat miliony z kapes daňových poplatníků na dotace pro soukromé společnosti? Ať si sami automobilky zafinancují vývoj, výrobu a prodej. A dotace nula. Každý skvělý produkt se bude prodávat a zaplatí se investorovi. Pokud ne, tak není tak skvělý jako stávající auta. Tečka