Kde čteš, že to Ford vymyslel? Kde jsi se dozvěděl o chvástání? Nevím, zda tento systém nabzí BMW už 10 let, ve Fordu se každopádně jedná o premiéru.
Zřejmě máš problém s psaným textem ;-)
Jasně, pravý řidič rád riskuje, že ho nabere tramvaj, protože nějaký expert zaparkoval velkou dodávku prakticky v křižovatce a není tak vůbec vidět do silnice. Nebo s sebou vozí pomocníka, který mu může signalizovat. To je ta největší radost z řízení. Stejně tak při vyjíždění z parkovacího místa, když máš vedle sebe něco bez oken (nebo prostě není vidět). Většinou jezdím sám a lanařit chodce se mi nechce.
Chápem Tvoj názor, ale dovolím si nesúhlasiť :-) Jazdí sa čoraz dynamickejšie a agresívnejšie, cesty sú preplnené a plné ľudí, ktorí by vodičák nikdy nemali dostať. Sám "trpím traumou", že auto ako také je zbraň - spoj si to s vyššie uvedeným a som rád za každého pomocníka v aute, ktorý mi umožní byť zodpovednejším vodičom. Je jedno, či je to nočné videnie, ktoré v hmle pomôže skôr vidieť tackajúceho sa chodca na okreske, je jedno, či je to adaptívny tempomat, ktorý zareaguje aj v okamihu, kedy ja napr. môžem prepínať rádio, alebo to je systém rozpoznávania chodcov a zabrzdí v okamihu, keď do tej chvíle "neviditeľné dieťa" vybehne spomedzi áut, ako sa mi to stalo nedávno.
Tieto pípatka sú zlým pánom, ale hodne dobrým pomocníkom. Neznamená to, že sa prestaneš venovať riadeniu vozidla, ale práve naopak - umožní Ti to byť zodpovednejším voči ostatným. Za mňa každý (dobre fungujúci) asistent jednoznačne :yes:
dělají z řidiče náklad a ničí radost největší z řízení s používáním mozku. Všelijaké pípání se mi pomalu stává stereotypem a naopak mí brání v soustředění. Navíc falešný pocit nějaké pomocné ruky podvědomně umocňuje pocit, že nemusíš dávat bacha, protože tě něco zachrání.
Stejné je to i se světly. Se starým autem jsem víc viděl než s novým. Přesto, že nové světla svítí podle přístrojů líp, tak ve skutečnosti vidím míň, protože více osvětlená plocha před autem způsobí, že cestu ve větší dálce oko už nevnímá.
JJ, tohle je fajn. kvůli vyjíždění z parkovacího místa leckdy i když nerad parkuju zadkem ven, abych viděl alespoň pes zpětnou kameru. Tohle je výborná věc. Do dalšího auta ji určitě chci. ;-)
Jen ho nech...je to ještě "cucák" - je to jeho první příspěvek na auto.cz, třeba doroste.
Uvidíme, jak se Aik vyprofiluje, zatím očividně nemá rád Ford...brzy se dozvíme co tu bude adorovat.
Zpět k tématu, já myslím, že je fajn, že je Ford tak aktivní v "nových" technologiích, minimálně je přináší do mainstreamu a musím uznat, že spousta těch věcí je skutečně přínosných pro řidiče / užiivatele :yes:
Smutné že se stím Ford přichází takto, BMW to mělo již minimálně před deseti lety a Kia Sorento to umí více jak půl roku jen se stím asi nepotřebuje chvástat... hold ford...
To je samozřejmě nesmysl. V dnešní době plných silnic, přecpaných parkovišť, plných měst, tupých řidičů atd... Jsou všechny tyhle věci vítány. Mám na autě parkovací senzory což je vymoženost o který sem si dřív mohl nechat zdát >:D a jsou mi k užitku, hlavně ty zadní protože zezadu se strašně špatně odhaduje vzdálenost a dobře zaparkovat a něco neodřít je problém a že znám takovejch lidí co různě nabourali , odřeli auta, přitom tyto vychytávky nemají.
Pokud vám to v autech vadí, tak si to vypněte a nepoužívejte :-)
BMW má kamery na stranách nárazníku. Jiné řešení, ale myšlenka stejná. Jen ať se to rozšíří, je to šikovná věc. Člověk někdy potřebuje vyjet z místa, odkud není pořádně vidět, dokud nemáš celý předek v silnici. Dnes už to má více značek (i když ne ve všech modelech; například VW snad jen ve dvou), protože je to šikovné. Někdo místo kamer používal parkovací senzory, ale už nevím kdo.
Jsem za některý pomocníky rád, na kameru nedám dopustit, auta jsou čím dál tím nižší a velmi těžko se dostávám k vyšším obrubníkům tak, abych zbtečně nevyčuhoval. Všechny podobný blbůstky beru jako pomocníky a tak je nutný k nim i přistupovat, spoléhat se na ně naprosto je cesta do pekel.
Co se týká světel, tak klasickej halogen beru už dnes jako přežitek, co dokáží moderní světla je úžasný.