Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi RS 3 Sportback – Rychlost a přesnost především

Audi RS 3 Sportback láká zákazníky na fantastický pětiválcový turbomotor, ohromující zvuk a skvělé jízdní výkony. Jedná se ale o pravověrné řidičské auto?
Zpět na článek
Avatar - Ham.
7. 7. 2015 11:57
Re: 4x4
No ono by asi přesnější bylo říci, že tiskové materiály uvádějí, že v závislosti na adhezi povrchu umí zadní náprava přenést 50-100% momentu. A to je samozřejmě pravda. Pokud je haldex primárně trvale sepnutý a auto je permanentní čtyřkolka s rozdělením 50 na 50 na stejnorodém povrchu, tak třeba při prudkém zrychlení, kdy přední kola mají tendenci prokluzovat, tak zadek přenese třeba 80% a předek 20% a v extrémním případě, kdy přední kola stojí na ledu, tak zadek přenese 100%. Ale není to tak, že na stejnorodém povrchu, třeba na suchém asfaltu ve vyšší rychlosti, by dokázal zadek přenést 100%, přední náprava je stále připojená tak jako zadní a nejde odpojit a záleží čistě na trakci pod jednotlivými koly, pokud je dobrá tak ve vyšších rychlostech je rozdělení víceméně 50/50.
Avatar - iudex
7. 7. 2015 11:37
Re: Päťvalec
Teraz neviem, ako to myslíš: že M135i na RS3 nestačí a hrá len v lige S3?
Ono je diskutabilné, či M135i konkuruje S3, alebo RS3. Výkonovo je niekde medzi (221 - 240 - 270 kW), ale konfiguráciou je skôr súperom RS3. Predsalen S3 je "len" štvorvalec 2,0 a naladená je tak civilne, v podstate ako iba najsilnejší motor bežnej rady.
Btw. M2 ako konkurent RS3? To sú hrušky a jablká, dvojdverové kupé vs. päťdverový hatchback. Čisto výkonom a dynamikou to ale zrejme bude porovnateľné, uvidíme, na aký výkon emdvojku v Mníchove naladia.
7. 7. 2015 13:09
Jaký by to bolo dělo, kdyby...
...dokázalo fungovat na českých silnicích. Jestliže se jízda mění na slalom typu "bacha díra", pak by mohlo mít klidně šest hvězdiček z pěti a stejně si ho neumím představit v garáži. Teď pouze teoretizuju nad Honzovým závěrem, ale nemůžu se zbavit dojmu, že právě tvrdej podvozek bude u nás problém.
7. 7. 2015 13:51
porovnanie
Vo vseobecnosti mi chyba na auto.cz porovnavanie... Predsa autor clanku v uvode pise, ze nedavno vyskusal Honda Civic Type R, Volkswagen Golf R, Seat Leon Cupra 280 a mne strasne chyba porovnanie s tymito autmi... alebo pri teste/prvej jazdde na Honde Civic Type R nikde nie je spomenute ako je to s konkurenciou napr Seatom Leon Cupra. Dost by mi pomohli porovnavania, na Cupre som uz co to odjazdil a ak by ste napisali , ze Civic Type R ovela lepsie zataca, no je tvrdy, neprakticky a otravny, na kazdedenne jazdenie nepouzitelny to by mi pomohlo... tak aj tuna ako je na tom RS3 oproti konkurencii? opati sa ju kupit, alebo usetrit a kupit Cupru? alebo Imprezu?... proste viac tie auta porovnavat, jazdne vlastnosti jedneho a druheho + pocity....
dakujem :-)
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 12:15
Re: 4x4
Šířím lež? Co je lživého na tvrzení, že pokud je to potřeba, umí být RS 3 zadokolkou? Čili že jde na zadní kola až 100 % momentu?
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 12:07
Re: 4x4
Pane diskutére,

opravdu budeme slovíčkařit? Vy prvním příspěvku se ptáte, jestli je RS 3 primárně zadokoloka. Není a z textu to ani nevyplývá. Uvádí se AŽ 100 %, jak tomu tedy rozumíte vy?
Avatar - white label
7. 7. 2015 21:44
Ještě "technická"...
"Jeho vlastnictvím vstoupíte do vybrané společnosti tvořené modely RS 6 Avant, RS 7 Sportback a RS Q3."
Co takhle RS4/RS5, nemá k nim náhodou RS3 blíž, než k RS6/RS7? ;-)

A k tabulce, max. výkon RS3 dostupný už v 500 ot/min.? To je snad na rovnou na Nobelovku. :-)
Avatar - white label
7. 7. 2015 21:23
Re: Päťvalec
Dokonalá by RS3 byla především pouze s jedním párem dveří... ;-)
Tak malý čtyřdveřový! sedan jako by byla RS3 (sedan) nemá šanci na (dvoudveřové) kupé M2, myslím, co se netuctovosti karoserie (kompaktu) týče.
7. 7. 2015 14:55
Re: porovnanie
Konkurence pro RS3 je jen A45. VW ci nedej boze Seat nebo Honda konkurenty rozhodne nejsou.
7. 7. 2015 14:43
Re: 4x4
Pri pritomnosti torque vectoringu (RS3 ho ma) prenasi zadni naprava za jistych okolnosti vice nez 50 %. I proto treba Ford uvadi, ze u Focusu RS putuje dozadu az 70 % tociveho momentu, prestoze samotny system pohonu vsech kol toto neumoznuje.
7. 7. 2015 13:49
Re: Technicka
Když uz jsme u těch chyb. V testu je psáno, ze příplatkové penumatiky jsou vpředu 255/35 a vzadu 235/35, což není pravda. Vpředu jsou 255/30.
Právě to, ze tam je profil 30, me nakonec pripomnelo objednat si sadu 235/35 a 235/35.
Avatar - CHerokee
7. 7. 2015 13:13
Re: řidičsky pravověrné
HH jsou vše, jen ne puristická auta. To by mi nevadilo, jsou to auta na každý den. Horší je, že tyto nešvary se stávají dominantní i u vozů na radost (malé turbomotory, jen automaty atd.).
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
7. 7. 2015 13:05
Re: 4x4
Ano, je to přesně jak píšete. Vystihl jste to dokonale. Vždyť ta zadní náprava je poháněna od přední. Odbočkou neboli transferem s úhlovým převodem. Za normálních podmínek být moment na zadní nápravě 100 nemůže. Když budou přední kola ve vzduchu nebo na ledu tak možná jo, ale takové auto už bude neřiditelné. Takže ty keci automobilek o 100 procentech na zadek jsou pouhou pouhá teorie.
7. 7. 2015 12:35
Re: řidičsky pravověrné
HH stejně jako ostatní segmenty trhu reagují na jeho poptávku. Chce trh rychlý hatch se čtyřkolkou a automatem? Pak je tu. Pakliže se v době, kdy volba byla většina zákazníků přikláněla k tomuto řešení, výrobce nevyhazuje peníze za vývoj minoritních verzí. Navíc Audi se nijak nezpronevěřuje odkazu z minulosti...
7. 7. 2015 10:55
Technicka
Trmeny nejsou ctyrpistkove, ale osmipistkove (puvodem z R8).
Avatar - iudex
7. 7. 2015 09:57
Päťvalec
Solídny test, ale mal som pocit, že som len začal čítať, čakám na nejaké dramatické pokračovanie textu a ono koniec.
Tiež je škoda, že zrovna pri tomto aute nie je video, fantastický zvuk päťvalca by si to zaslúžil.
Na RS3 som nejazdil (čo asi nebude také jednoduché dostať sa k nemu), ale z množstva testov si človek akú-takú predstavu poskladať vie. Predovšetkým všade chvália neskutočný motor, silný a charakterný, čo je v dobe štvorvalcov aj v prémiovej konkurencii samé osebe dôvod na výber RS3 a aj pri porovnaní s inak neskutočne rýchlym Golfom R ide o auto dynamicky o triedu vyššie. Na druhej strane sa vo viacerých testoch spomína akýsi nedostatok hravosti auta; otázka je, či pri aute s 270 kW a maximálke 280 km/h vôbec možno ladiť podvozok inak ako na čistú stopu a sterilnú efektivitu. Každopádne samotný charizmatický motor tomuto hyperhatchu dáva jedinečný charakter a nečudoval by som sa, keby niekto uprednostnil drsný chraplák päťvalca v RS3 pred kultivovanejším R6 v M135i.
7. 7. 2015 17:50
Re: porovnanie
Focus je konkurentem leda tak na papire. Realne pro toho, kdo uvazuje o RS3 nebo o A45, neni ten Focus alternativou. Jedine trzne relavantní srovnani je jen s A45.
Avatar - iudex
7. 7. 2015 14:49
Re: 4x4
Kolega Ham predsa jasne a pochopiteľne vysvetlil, za akých okolností môže byť quattro zadokolkou (čistý ľad pod prednými kolesami). Je to samozrejme extrém a v reále asi nenastane, ale možné to je, takže ak je možné, aby 100% výkonu prenášala len zadná náprava, tak sa dá povedať, že auto môže byť teoreticky zadokolkou.
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 13:36
Re: 4x4
Jak popisuje výše kolega Tomáš Dusil, za normálních podmínek 100 % na zadek jít nemůže. Kdybych napsal, že to jde na suchém asfaltu, je to samozřejmě blbost, ale jako obecné sdělení v tom problém nevidím.
Avatar - AUDIRS6
7. 7. 2015 12:32
Re: Päťvalec
Su to uvahy sefa divizie Quattro GmbH Stephana Reila, ktory chce predavat viac kusov RS modelov za rok. ;-)
Otvorene hovori o tom, ze asi zmenia filozofiu postavenu doteraz na Avantoch, nakolko na trhoch, kde zakaznici RS modely chcu kupovat o dost viac, frcia sedany... ;-)
A ze RS3 sedan by mal byt prva lastovicka tejto premeny...
Takze ono to az take suskandy nebudu, potrebuje pozehnanie od Stadlera, ten od Winterkorma a je to ve vatě :-)
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 12:09
Re: 4x4
Nikdy po mě žádná automobilka nic nechtěla, tak nemiřte do témat, u kterých nemáte pádné argumenty. Více v reakci přidané ve 12:07.
7. 7. 2015 11:16
Re: Päťvalec
Pravdou je, ze z tohoto testu se k odpovedi na tuto otazku ani nepriblizime.autor nejdriv zmini, cim vsim nedavno jezdil a veskere hodnoceni vozu ( ktereho je minimum az na zvuk motoru) je prosto jakychkoli relaci. Srhnul bych to jako, hec, pujcili mi audi, motor ma pekny zvuk a vykon a je dost tvrde...relevance hodnoceni poctem hvezdicek je pak stezi uveritelna, nebot v rezimu pro ktery si to auto nekdo koupi nebylo v podstate testovano... respektive o tom jsme se moc necozvedeli...
Avatar - fOE
7. 7. 2015 10:48
Re: Päťvalec
Srovnani s M135i je trosku mimo, to je dobre porovnat s S3. RS3 na soka od BMW teprve ceka. A jaka bude M2 ted soudit asi nikdo z nas zatim nemuze. ;-)
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 12:13
Re: 4x4
V testu není specifikováno, na jekém povrchu se tak děje. Je tam napsáno, že na suchém asfaltu auto neutrhnete, což má spojitost s trakcí a tím pádem i funkcí spojky.
7. 7. 2015 12:07
Re: 4x4
Ma otazka tedy plati... zajimaji vas auta? Jste novinar? Nebo jen prepisujete tiskove zpravy a pak, vynechanim klicovych slov (diky nevedomosti) z nich udelate presne to, co automobilka chce?
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 11:43
Re: 4x4
Dobrý den,

už i Haldex 5 ve Škodě Yeti umí na zadek poslat až 100 %, pokud je to potřeba. Tiskové informace o RS 3 uvádějí, že v závislosti na stylu jízdy může být na zadní kola přenášeno 50 až 100 % momentu.
7. 7. 2015 12:10
Re: 4x4
Jenze v tomto pripade na tech slovickach hodne zalezi. Zatimco tiskova zprava hlasi svou pravdu s cilem zmast nevedouci, vy uz vynechanim klicovych slov sirite lez. Neni vasi ulohou spise prekladat pr reci do pravdy srozumitelne vetsine ctenaru?
7. 7. 2015 12:30
Re: 4x4
"Na zadní kola jde 50 % točivého momentu, a pokud je to třeba, umí být RS 3 pouze zadokolkou. "

Nekdy je lepsi chybu uznat... vyse zmineny citat je totiz nesmysl non plus ultra nebot predni kola NEMOHOU BYT NIKDY ODPOJENA, ZADNI SE K NIM POUZE PRIDAVAJI. NA ZADNI KOLA JDE V REALU MAXIMALNE 50 % TOCIVEHO MOMENTU.
Avatar - fOE
9. 7. 2015 09:08
Re: Päťvalec
Ale to prece neni jen o vnitrnich rozmerech, ale i o rozmerech vnejsich. Kam narostla stredni trida mi prijde pro me potreby zbytecne jak u premiove tak zvlaste nepremiove casti. Beru vsema deseti vsechny ostatni vyhody ktere stredni proti nizsi stredni, pripadne vyssi stredni proti stredni prinasi, ale plac jednoduse nepotrebuju, i tak jej mam vozit? Delsi rozvor a s tim spojenou vetsi smerovou stabilitu, ale zaroven i mensi hravost taky nepotrebju, i tak jej mam chtit? Nechci. Proto muj (teoreticky) zajem bude smerovat ke kompaktnim sedanum a 3er tam uz nezapadne. 3er tam spadal naposled v generaci e46, s kterou mam odjeto 80tis km, a prave k stredni tride z prelomu tisicileti jsou soucasne CLA a A3 sedan nebo 2er coupe velikosti nejbliz, rozvorem jsou dokonce jeste niz. A ja oboje vitam, zvlast v techto ultimatnich provedenich kdy jde predevsim o zabavu za volantem a min kg, mensi rozvor a obecne kompaktnost jsou vsechno pozitivni vlastnosti.

S postavou Klicka bych asi mluvil jinak, ale tu nemam, mam troufnu si rict vysku prumernou, vahu spise nadprumernou >:D a auta teto velikosti mi vyhovuji a jen proto ze je rok 2015 nebudu oznacovat 3er o velikosti 5er z pred 15 let za maly sedan, nebo 4er za male coupe.
8. 7. 2015 17:38
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Tak sériové asi byly, když se podíváš u videa s B3 na časomíru, tak v Audi proklamovaných 4,3 sekundách měla na tachometru RS3 108 km/h, což by mohlo odpovídat reálné stovce.
8. 7. 2015 16:23
RS3 - možná zajímavá videa na YT
RS3 vs BMW M4
[odkaz]

RS3 vs Alpina B3
[odkaz]

RS3 vs A45 AMG
[odkaz]

V driftu na suchém povrchu
[odkaz]
8. 7. 2015 15:20
Re: porovnanie
A4 a Passat je naprosto jiny pripad. Passat je na trhu sotva rok a je spickou mainstreamu, A4 je na trhu uz 8 let a jakysi smysl dava jen se sestivalcem a quattrem, tedy veci, ktere Passat nenabizi. U Focusu je situace jina, jedna se o auto na konci sveho zivotniho cyklu, konstrukcne a technicky zastarale oproti premiove A3 a tride A. ;-)
Avatar - iudex
8. 7. 2015 14:07
Re: Päťvalec
Práve som pozeral videotest RS3 od Autogefuhl a tam si 186 cm moderátor sadol sám za seba v pohode, pred nohami mal tak 1-2 cm a nad hlavou cca. 3-4 cm, teda bez problémov. Sedan A3 je iste v hlavovej časti stiesnenejší, ale keď má fOE 181 cm, verím, že tam bez problémov vojde.
Avatar - Hammunasakra
7. 7. 2015 17:45
Re: 4x4
Jsou to kecy ale jinak: Výborně napsáno :yes: :-)
Avatar - iudex
7. 7. 2015 16:28
Re: Päťvalec
Človeče fOE Ty to snáď hráš... 8-s Jasné že TTS a prípadné M2 budú len ťažko porovnateľné, lebo medzi nimi budú svety: 2,0 R4 vs. 3,0 R6, 300k vs. 370-380k (?), M ako najvýkonnejšia verzia vs. S ako až tá druhá po RS (ktorá s určitosťou onedlho príde)...
Kdežto RS3 a M135i majú podstatne bližšie: 2,5 R5 vs. 3,0 R6, 367k vs. 326k, oba najsilnejšie verzie daného modelového radu... Ale už sa opakujem, takže to necháme.
Avatar - iudex
7. 7. 2015 16:01
Re: Päťvalec
Ešte raz: porovnávať M135i s RS3 nie je mimo, pretože nič iné BMW proti RS3 postaviť nemôže, takže je to také porovnanie nasilu, ale iné nie je. A opakujem, že BMW nespraví (z nejakej perfídnej úcty k tradícii) M1, to je problém BMW.
Ad R4 a R6: nikto predsa netvrdí, že R4 je lepšie ako R6. Medzi R5 a R6 už tá voľba úplne jednoznačná byť nemusí, ja by som napr. uprednostnil práve tú R5ku práve pre jej konštrukčne daný výraznejší, drsnejší, hrubší sound.
7. 7. 2015 15:57
Re: porovnanie
To mi je jasne, ze priami konkurent to nie je, ale spomenut to mohli nie? Ked idem na 7-mickovom BMW tak si poviem, ze aky je rozdiel oproti 3-ojkovemu.... na druhej strane RS3 a Cupra az tak vzdialene si nie su.... maju rovnaku cielovu skupinu, len s rozdielnou cenou :-) najvacsi rozdiel je tam pohon, OK ale co pocit za volantom? Co ked s Cuprou si uzijem viac zabavy?
Avatar - Covenant
7. 7. 2015 15:14
Re: Technicka
Tak jsi do RS3 nakonec šel....neodradil tě tvrdý podvozek?
Avatar - iudex
7. 7. 2015 14:41
Re: Päťvalec
Ad: "Ze se audi do sve S rady ve sve nizsi stredni rozhodlo davat 4 valce a BMW valcu 6 je pro poteseni tech co si kupuji ono M135i a smula tech co maji jen 4 valce v audi..."
To je názor fanúšika BMW v štýle fľaša je napoly plná. Postoj fanúšika Audi (fľaša napoly prázdna) by mohol vyzerať tak, že na čo potrebuje BMW až trojlitrový šesťvalec, to zvládne Audi aj s 2,0 R4. ;-)
A to, že BMW nevie/nechce postaviť silnejší hothatch než M135i a neuvedie plnohodnotné M1 je tiež problém BMW a jeho fanúšikov, ktorí ak chcú niečo lepšie, tak sa musia vzdať praktickej 5-dverovej karosérie a ísť do kupé. ;-)
7. 7. 2015 14:36
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
To už musí být shoda víc okolností a bychaření...
Avatar - Lukixe
7. 7. 2015 13:52
Re: Päťvalec
To dáva logiku :-) Určite by bolo dobré keby vznikne.Ja by som bral ale aj tak Sportback.No tie sedanky sú také cestovnejšie,nie je to každému po chuti,ale keď sú za príplatok aj škrupiny,tak je to v poho.Kokos hned by som ju bral.S A3 12/2013 som najazdil pár tisíc km a musím povedať :yes: 1.6Tdi S-tronic.
Avatar - Honza Mička
7. 7. 2015 13:05
Re: Technicka
Máte pravdu, díky :-)
Avatar - Covenant
7. 7. 2015 12:09
Re: Päťvalec
Jestli je to auto tak tvrdé jak píše autor, tak s tím jezdit po českých a slovenských cestách bude očistec....pokud odhlídnu od motoru a chtěl bych 4x4, tak pak raději S3 nebo Golf R a pokud by mi chyběly koně, nechat poladit např. u MTM a výkon se vyrovná.

Uvidíme, jak na tom bude Focus RS.....
Avatar - iudex
7. 7. 2015 11:26
Re: Päťvalec
Tak buď som bol slepý a toto video pri prvom čítaní som úplne prehliadol, alebo to bolo doplnené až dodatočne.
Každopádne ako vravíš, video je bieda. A celkovo je škoda takéto výnimočné auto neotestovať poriadnejšie, ideálne na tom okruhu. Taký Rasťo Chvála je schopný zobrať akékoľvek rýchlejšie auto na okruh, obdobne aj česká konkurencia (spomínaný Drajf). Bolo by preto fajn, keby si najväčší český web o autách našiel trochu čas a poslal podobné rýchle autá na okruh; jedine tam je možné priblížiť sa limitom takto výkonného auta.
Avatar - Ham.
7. 7. 2015 10:48
Re: Päťvalec
Zdejší testy by potřebovaly poloviční četnost a trojnásobnou délku/kvalitu. Dělat test RS3 a nevzít ji na okruh a neudělat z něj video je trestuhodné. Zdejší video, kde je použitelných sotva 30 sec. zvuku z koncovek a zbytek je šumění větru je poněkud trapas.
Avatar - lamal
7. 7. 2015 10:14
Re: Päťvalec
vsetko sa da, aj ked pri 4x4 to je tazsie...audi ma ale iny kodex... jeho image stavia na istych hodnotach a tam to zrovna nie je cielova skupina, ktora oceni auto nabite emociami z hraveho, pretacaveho podvozka, alebo potreby sa s autom trocha potrapit a bojovat... navyse ma k dispozicii koncernovu techniku tj golf kt., ma svoje limity
Avatar - lamal
7. 7. 2015 10:11
3
Nejak mi pride ten test nekompletny... je to vsetko zhrnute a vecne, no nieco tomu chyba ... ze by presne to co tej audine ? Vyzera to tak, ze ani tvorcu tohoto clanku nedonutila k vacsej snahe napisat nieco putave, zaujimave i trocha emotivne. Je to bez duše.

Audi ide svojou cestou, je to drtivo rychle, efektivne auto, vsetko to vie dat za malo snahy, vsetko je dostupne a nezaludne...

Zaujimalo by ma ci riadenie ma spatnu vazbu /aspon nejaku/, a ci nervozita na nervonom povrchu znaci uskakovanie naprav.
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2015 17:44
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
tak o to zaujimavejsie je, ze aku asi ma odchylku tachometra M4... >:D
Ta by mala robit 0-100 za 4,1 ... >:-[]
Avatar - AUDIRS6
7. 7. 2015 15:18
Re: Technicka
Takze ju mas naozaj objednanu, alebo uz doma ? :-O
potom sa rychlucko pochval v recenzii ;-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
7. 7. 2015 11:43
Re: Päťvalec
Tak, tak, normalne si viem predstavit istu skupinu ludi, pre ktoru samotny zvuk motoru a vdaka tomu vznikajuca väzba s autom bude hlavny dovod pri vybere. ;-) :yes:
Exterier treba volit opatrne - a to tak, nech tam zanikne to nevkusne lizatko v prednom narazniku tak, ako v tomto testovanom exemplare. Interier - dalsia silna Audi zbran - bez debat. Jedine male minus su pre mna paradoxne priplatkove "skrupiny". V minulej generacii ( a vtedy podobne pouzivane aj ako priplatkove pre ine modely ) boli pre mna najkrajsie a najbrutalnejsie stelovatelne sedacky, ake sa daju kupit v seriovom aute!
Tieto ( 2.stupen ) su sice pekne, ale asi by som zrovna v RS3-ke chcel este viac bocneho vedenia. No a ked si pozries ako vyzeraju "nove skrupiny" pre RS3, tak toto je pre mna sklamanie a v pripade, ze by som to chcel riesit, musel by som to riesit aftermarketovo prave skrupinovymi sedackami z minulej generacie... :-!
...a to suskandy suskaju, ze coskoro vznikne aj SEDAN koli US trhu... :-)
Avatar - CHerokee
7. 7. 2015 11:20
Re: Päťvalec
Souhlas. A třeba porovnání, jak je na tom v městě pak mimo město...protože tohle těžko někdo kupuje jako auto na víkend.
7. 7. 2015 15:32
Re: 4x4
1) A neni ten torque vectoring podobne poctive dosahovan pouze brzdami? To taky neni skutecny torque vectoring, ze?
2) pribrzdeni predni napravy neposila vic momentu dozadu nebot maximalne dojde k tomu, ze se obe toci stejne rychle
3) je zajimave, ze tato retorika nastupuje u te same znacky pouze v pripade jednoducheho systemu 4x4. U systemu pouzivajiciho torsen se o 100% na naprave jaksi nemluvi ackoli by pri stejne logice mohlo.
7. 7. 2015 15:25
Re: 4x4
To ale umi kazda spojkova ctyrkola, ze? Navic opravdu je auto v momente, kdy predni i zadni naprava se otaci stejne ( podobne jako se zavrenym mezinaprovovym diferencialem) oznacovano za zadokolku? To jsem si opravdu nevsiml a rad bych nejaky priklad.
Avatar - CHerokee
7. 7. 2015 13:10
Re: 4x4
Myslím, že čtenář TED má pravdu. Celkově ten test není zrovna úplný, chybí tam dojmy z města (kde bude primárně většina jezdit), víc rozebraný ten podvozek v různých módech a ne jen komfotním. Srovnat trochu s konkurencí.
7. 7. 2015 12:11
Re: 4x4
Ja to prece netvrdim. Tvrdim, ze automobilka to napise tak, abyste vy napsal to co chce, protoze tomu nerozumite...
a jak vidim odmitate rozumet i nadale...
Avatar - wikinko
7. 7. 2015 10:16
eurodrzek
slavny GTI by tu napisal, ze toto je to prave pre skutocneho eurodrzka... a ano, takto nejako si to predstavujem aj ja. mlady uspesny chlap do 40tky, trojdnove strnisko, a tato mala mrcha hlucna 5valcova. A manzelka moze pokojne jazdit na naftovom Scenicu :-)
Bravo Audi!!!
7. 7. 2015 13:48
Re: 4x4
>:D tak mi jen vysvetlete, jak umi rs byt pouze zadokolkou? >:D pokud se dostanete k tomu ze mezi prednimi a zadnimi koly je v extremnim pripade fixni spojeni, opravdu mito jako pouze zadoklka nepripada.
Jak rikam nekdy je lepsi byt chlap a uznat omyl...
7. 7. 2015 12:12
řidičsky pravověrné
Jsem asi jediný, kdo se nad tím zde pozastaví, ale... Pokud chybí manuál, klasická ruční brzda a (i ten oplakávaný kulatý volant) v autech typu M5, rychlých sedanech a aut podobné velikosti, tak to ještě dokážu pochopit. ALE tohle je hatchback, tam to prostě být musí. Kde jinde už proboha. Takže odpovídám na otázku položenou hned u úvodu, jedná se skutečně o pravověrné řidičské auto? No rozhodně NE. Muže být rychlé, přesné... ale řidičsky pravověrné?
7. 7. 2015 12:02
Re: 4x4
Tak jo pane redaktore a povite nam taky jak, kdyz je to spojka?
Ono to chce trochu premyslet... pokud se zadni kola pouze pripojuji pomoci spojky, nelze jaksi ta predni vypnout, ze? Mel byste prokouknout retoriku automobilek a neposilatctenarum bludy. Automobilky csto atgumentuji tim, ze mluvi o vyuzitelnem momentu, tedy 100% na zadku je mozne pouze pokud se predni kola toci ve vzduchu. To vsak neni diky schopnostem haldexu, to umi kazda spojka, ze?
13. 7. 2015 03:10
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
Neřekl bych. Mercedes, stejně jako Audi, má možnost objednat RFT (ne nutně u všech modelů a ve všech rozměrech), ale standardně je nemontují (nějaká výjimka samozřejmě může být).
13. 7. 2015 02:56
Re: 4x4
U Torsenu narazíš na TBR. Jediný způsob, jak tohoto dosáhnout s Torsenem, je přibrzďování kol. Jinak kola ve vzduchu + Torsen = nikam nejedeš.

Co je TBR (torque bias ratio)? Řekněme, že máš Torsen s TBR 3:1. To znamená, že na kolo/ nápravu s lepší trakcí umí poslat trojnásobek momentu, co zvládne přenést kolo/ náprava s horší trakcí. Jenže třikrát nula je pořád nula. Ano, technicky vzato nula je sto procent z nuly, ale to už je asi pro ně přes čáru.

Stejně tak u "sportovního" (aktivního nápravového) diferenciálu uvádí, že umí až 85:15 na jednu stranu. Je to TV diferenciál, ne LSD. Když dáš jedno kolo do vzduchu, bude se chovat jako otevřený, protože je v jádru otevřený. Stejně jako u Torsenu bys potřeboval přibrzďování.
13. 7. 2015 02:35
Re: 4x4
To jsi zase trochu přehnal, protože při prudkém rozjezdu to může být více než 50 %. Sepnutá spojka se snaží udržet stejnou rychlost, obecně neumí dělit moment 50:50, to umí otevřený diferenciál. Při prudkém rozjezdu bude předek odlehčený a zadek zatížený, můžeš tedy narazit na limit předku a zadek přes spojku nedovolí předku se protáčet, nadbytečný moment tak půjde dozadu.
13. 7. 2015 02:23
Re: 4x4
Rozhodně je to zavádějící. Těch 100 % je podmíněno vnějšími okolnostmi mimo kontrolu pohonu všech kol. A v takové situaci, tedy když je jedna náprava mimo hru, nejde o nic výjimečného. V závislosti na tom, jak je to brané, by se dalo říct, že ani jiná možnost neexistuje (ani by nebyl potřeba pohon všech kol, platilo by to i pro předokolky). A na silnici se vám těch 100 % v praxi nepodaří (kola ve vzduchu nehrozí a ani mokrý led tak neklouže).

Spíš to vytváří dojem, že tomu sám nerozumíte a jen matete lidi. To je jako byste napsal, že auto s uzavřenou mezinápravovou uzávěrkou umí být zadokolkou, pokud je to potřeba.
Avatar - white label
13. 7. 2015 01:22
Re: Päťvalec
Ano, zrovna to Scirocco(/C30) nebyl nejvhodnější příklad. Jsem taky spíš pro "shooting brake" styl, než pro "pseudo coupé" typu MRS/Astra OPC.
13. 7. 2015 01:16
Re: Päťvalec
Osobně u Scirocca nevnímám snahu být kupé, jen měla praktičnost nižší prioritu a forma vyšší. Vzhledem k tomu, že vedle něj mají ještě Golf, což je tradiční třídveřový HB, to podle mne není na škodu. Jestli je v téhle velikosti lepší přístup ala TT, nebo C30/ Scirocco, je otázka. Mně se tenhle "shooting brake" styl líbí.
Avatar - white label
13. 7. 2015 01:13
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
A v matu by ti šedá naopak nevadila?
Osobně z těch vašich dvou nových favoritů určitě raději tu Shery Black Pearl, pokud vypadá nějak takto:
[odkaz]
13. 7. 2015 00:35
Re: Päťvalec
370Z i Cayman mají zavazadelník řešený jako TT (není oddělený od kabiny). ;-)

Malé kupé je (pro naše končiny) snazší udělat než malý sedan. Je zřejmě zájem o větší auta, protože auta rostou. Kupé, obzvláště ty dvoumístné, si mohou dovolit být menší. Prostor u nich má menší prioritu.

Menších sedanů (nižší střední a níž) je dost, ale musíš koukat mimo EU a povětšinou nebudou mít vrcholné verze na úrovni HH. V EU máme rádi malá, rychlá auta, ale nemusíme sedany; v USA mají rádi rychlé sedany, ale zase tolik nemusí malá auta. Malé sedany se spíš dělají pro chudší zákazníky a trhy.

Co se týče počtu dveří, řekl bych, že velkou roli hraje, jak často člověk zadní sedadla používá. Když vzadu jak je rok dlouhý nikoho nevozíš, tak pro ně nepotřebuješ dveře, stahovatelná okna ani další zóny klimatizace.
Avatar - AUDIRS6
10. 7. 2015 14:06
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
tak mam pre teba riesenie:
ked ide ta RS6 v Daytona Grey v matnej, tak ber ju ! >:D :yes: :yes: :yes: :yes:
10. 7. 2015 08:38
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Tak já bych nechtěl na autě mít barvu od bílé do černé (tedy v odstínech jakékoliv šedé). Včera jsem byl u prodejce diskutovat nad mou objednávkou a zase jsem pořádně zmatený. Když Ti ukáže vzorník, kde je dvě stě barev od AE, tak se Ti úplně zamotá hlava. Vybrali jsme s ženou nové favority. AventurinOrange Mica (naprosto úžasně se mění na slunci do oranžova s perletí - jinak zůstává temnější červená) a Shery black pearl (ta je v podstatě černá, na slunci začne být temně fialová, krystalky které to způsobují jsou hluboko ukryté a efekt je fantastický).
S černým optickým paketem by se mi ale více líbila ta první: [odkaz]

Matné barvy na RS3 nejdou lakovat přes Audi Exclusive, zkoušel jsem vybojovat Daytona Grey v matu, ale bylo mi řečeno, že AE to nelakuje na RS3, jen na RS6 za cca 150 tisíc.
Avatar - white label
9. 7. 2015 12:11
Re: Päťvalec
Jasně, že pokud ti bohatě stačí i menší auto, není důvod kupovat větší/velké. Právě Golf je auto malé zvenku a velké uvnitř a třeba u I.g. Q7 je to přesně naopak. U BMW, kde se musí vlézt i (podélně uložené) řadové šestiválce je taky prostornost (vzhledem k délce karoserie) logickou slabinou.
Já mám nadprůměrnou výšku i váhu, ale v autě je podstatně více limitující ta výška.
Golf je pro je pro mě auto prakticky s uspořádáním 3+1 a pokud je třídveřový, mám (díky delším dveřím) podstatně lepší komfort nasedání/vysedání za volant, než u drtivé většiny aut se dvěma páry dveří (včetně větších/velkých SUV, nebo vyšší střední prémie apod.).
Avatar - white label
8. 7. 2015 23:20
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Tak to máme možná každý jiný vkus na barvy, i když třeba pětkové GTI jsme si oba vybrali v bílé.
Classic Red je na mě příliš vínová a ta modrá, myslím si, že RS3 tak výrazný odstín nepotřebuje, spíš naopak, ale každý to samozřejmě vidí jinak, což je vlastně dobře.
Na interieru nešetříš, jsem zvědavý, jak to bude ve finále vypadat.
Co brzdy, zůstáváš u klasiky?
8. 7. 2015 21:25
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Nevybral jsem si. V me specifikaci jsem zasktrl lakovani Audi Exclusive. Váhám mezi Racing Blue Mica a Classic Red Pearl Effect. Ono z Audi Exclusive tam budou ještě další věci. Volant nechci mít kombinovaný (je divne mít po obvodu volantu dva různé gripy - alcantaru a kůži). Vše bude prosite niti ve stejne barvě jako je lak karoserie. Potom mam preddomluveno, ze budu mít středový tunel z kompozitnich vláken (€590) a cela palubní deska bude z černé alcantary (€2.590). Vše u firmy Neidfaktor.
Avatar - white label
8. 7. 2015 21:16
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Ano.
Jakou sis vybral barvu, osobně bych váhal mezi dvěma šedýma, klasickou Daytonou a odvážnější (novou) Nardo. která by nakonec zřejmě zvítězila.
Měj se, a ať ti to "nekonečné" čekání rychle uteče ...
8. 7. 2015 21:04
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Jo, už to chápu. Třicetiprocentní podíl z 255 je téměř stejný s 35% podílem u 235.
Díky za vysvětlení a hezký večer :yes:
Avatar - white label
8. 7. 2015 20:52
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Jak píše i Ham., o něco málo bude komfortnější těch 235/35, ale ne o celých 5% (35% - 30% = 5%), protože to jsou procenta! z šířky! pneumatiky, takže pneumatika o rozměru 255/35 by měla vyšší profil v mm, než pneumatika 235/35 (rozdíl 7 mm), a to i přesto, že mají stejné profilové číslo. Je to tím, že zatímco šířka se uvádí v mm, profilové číslo je údaj v % z šířky a proto je jeho přepočítaná hodnota v mm proměnlivá podle základu z šířky pneu v mm.
Proto má třeba pneu 225/35/19" zcela srovnatelnou (rozdíl 2,25 mm) výšku profilu v mm, jako 255/30/19" i přes 5%ní rozdíl v profilovém čísle.
Avatar - Ham.
8. 7. 2015 19:34
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Tak čistě teoreticky bude ta 235/35/19" o něco málo pohodlnější (výška pneu 82,25 mm) než 255/30/19" (výška pneu 76,5 mm).
8. 7. 2015 19:20
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
To netuším. Ale ujasněme si nabídku Audi:

235/35/19" vpředu a 235/35/19" vzadu jako standard
255/30/19" vpředu a 235/35/19" vzadu za příplatek (černá lesklá nebo titan "look")

Takže jsem nějak nepochopil ty rozměry, které uvádíš (225 nemají vůbec a 255/35 taky ne).

Jde mi o to, co bude o něco málo komfortnější pro běžný provoz.
Avatar - white label
8. 7. 2015 18:14
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Ještě ke tvé poznámce k objednanému rozměru pneu u RS3. Předpokládám, že víš, že pneumatiky o rozměrech např. 235/35/19" a 255/35/19" nemají stejnou výšku profilu v mm, a že naopak pneumatiky s rozměrech např. 225/35/19" a 255/30/19" stejnou (téměř) výšku profilu v mm mají.
Avatar - white label
8. 7. 2015 17:27
Re: porovnanie
Jistě, ale těch A4 s R4 se prodá hodně (většina R4 TDI) a tam Passat jako alternativa fungovat může.
Taky můžu argumentovat, že když už Audi s V6, tak rovnou A6, která má navíc k Passatu prostorově blíž, než aktuální A4.
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2015 17:26
Re: RS3 - možná zajímavá videa na YT
Ak boli vsetky tie RS3-ky seriove a hlavne ta M4 nebola pilotovana nejakym trntalom, tak neviem co riesis :-) Zvuk mala zaujimavy aj ta B3, len sa mi to miesalo s tou RS3.
Ale najviac ma udivuje aku sodu ( tachometrovu ) dostavala do cca 160-170 ta M4 >:-[]
B3 uz lepsie, ale tiez do cca 140 ci kolko bola bez sance, a paradoxne A45 prave vdaka tej 4 kolke na tom tak strasne zo zaciatku nebolo, i ked jasne ze zaostavalo tiez, ale od tacho cca 150 et+ uz hralo jasne 2. ligu :-!
A posledne video - :-) - ako vidis, aj s RS3 si podriftujes - teda pokial sa nebudes bat... >:-[]
Avatar - iudex
8. 7. 2015 17:10
Re: porovnanie
Ad druhá veta: Presne tak. A takých (kupujúcich 2,0TDI) je väčšina. ;-) Preto úvaha medzi slabšou a horšie vybavenou prémiou a silnejším a vybavenejším mainstreamom je logická a v praxi veľmi častá.
8. 7. 2015 16:08
Re: porovnanie
Tak znovu. Realne zvazovat mezi Passatem a A4 bude jen ten, jehoz rozpocet staci tak na A4 s 2.0 TDI. V tomto pripade predstavuje Passat s 2.0 BiTDI bezesporu zajimavou alternativu. Ten, kdo ma vsak na musce nejsilnejsi 3.0 TDI s adekvatni vybavou ci rovnou S4 (za predpokladu, ze VW casem nabidne nejakou ostrejsi motorizaci), o Passat ani nezavadi. To same se da aplikovat na A3, resp. RS3.
Avatar - white label
8. 7. 2015 16:03
Re: Päťvalec
Mezi rozvorem a prostorem nebývá vždycky rovnítko...
Avatar - white label
8. 7. 2015 15:48
Re: porovnanie
Ale iudex to myslel obecně, tedy nejen aktuálně, za chvíli tu bude nová A4 a pořád budou i lidi, kteří budou alternativně zvažovat A4 vs. Passat se všemi pro i proti.
Ačko taky není žádná žhavá novinka.
Avatar - white label
8. 7. 2015 15:14
Re: Päťvalec
Přesto, pokud mi prostorově vyhovuje (3dv.) Golf, tak je asi jasné, že obecně nečekám od kompaktu nemožné zázraky, ale "pouze" třídní standart. ;-)
Avatar - white label
8. 7. 2015 15:10
Re: Päťvalec
Nejde zdaleka jen o mé nároky, za etalon/měřítko třídní prostornosti beru Golf (nikoli S-klasu), což je v Evropě objektivně typický zástupce kompaktní třídy. Tu e39 ještě máme, ale to už je vyšší střední a rozhodně nemohu přistoupit na tvou argumentaci, že je dnes 3er podobně velká, jako někdejší e39. Prakticky sice je, ale co to dokazuje, že byla e39 malá, nebo, že je F10 velká? Podobně lze např. (zbytečně) napsat, že dnešní Polo, je větší, než jedničkový Golf.
Prostě máme rok 2015, zvětšují se lidé i jejich požadavky a auta logicky s nimi. Ale třídy jako takové zůstávají a Polo je malé auto i přesto, že je větší, než první Golf.
A pokud ti dnešní prémiový sedan střední třídy připadá velký (pro mě je to prostorově spíš menší sedan), co potom mainstreamové sedany střední třídy, nebo sedan vyšší střední prémie?
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2015 14:49
Re: Päťvalec
Pokial beres pozdlzny priestor, tak nieje najmensi dovod, aby S3 sedan a S3 Sportback mali ine priestorove pomery vzadu, nakolko ( a teraz neviem ci si dobre pamätam ) maju rovnaky razvor. Alebo dokonca sa mi mari, ze sedan ma 2,65 a Sportback 2,63 ?
Takze pouzitelnost sedanu na obcasne prevezenie neocakavaneho pridaneho ludskeho nakladu sa mi zda byt absolutne najvhodnejsia - nemusim sa oproti 2/3 dvierku ja a moja spolujazdkyna/spolujazdec obmedzovat vystupovanim, aby sa niekto mohol dozadu usadit, plus - je to komfort aj pre nich, ze maju vlastne dvere, s vlastnymi oknami, ktore si v pripade potreby mozu stiahnut ( aj ked to nemam rad >:-[] )...atd...
Takze sedan budem aj ja preferovat vzdy. ;-)
A ako iudex pise - 1,86 cm clovek ak si sadol za seba "bez vacsich problemov", znamena ze pre fOE-ho by to malo byt dokonca komfortne riesenie prepravy "necakanych" pasazierov, kedze ma len 1,81m. ;-)
Avatar - iudex
8. 7. 2015 14:49
Re: Päťvalec
Ad posledná veta: to rozhodne sú, ak by si labela stretol osobne, pochopil by si. >:D
Avatar - fOE
8. 7. 2015 14:40
Re: Päťvalec
To slovo "maly" je tam to zasadni, sorry ale C, A4, 3er ani XE neberu za maly sedan, psal jsi ze jsi mel e39, ta ti taky prisla jako "maly sedan" kdyz ji dnesni 3er v mnohem dohani pokud jde o velikost?. Proto maji ona S3 (a pokud by prisla i RS3 sedan) a CLA sve kouzlo, nikdo jiny takto male sedany nedela (BMW snad zacne) a vse ze stredni tridy uz na muj vkus prerostlo. Coupe (a znovu si precti muj prvni prispevek, pisu ci uz 2 anebo 4 dverovych) najdes spoustu bo tam spadaji i auta jako 370z, cayman, TT (ikdyz to je vlastne HB a ne coupe), 2er, F type atd. coz se da furt povazovat za mala auta (jak rozvorem, tak fyzickou velikosti). Proti tomu poctu je pocet malych sedanu, napadaji me jen ty dva skutecne male sedany, jednoznacne mensi.

Pak je to fakt jen o tom co povazujeme ty a ja za "dostatecne" nebo "bez problemu" nebo kdo je "prumerny evropan". Pokud ti 3er prijde jako maly sedan a do A3 se podle tebe nezmesti dospely clovek asi jsou tve prostorove naroky o level jinde nez ty me. ;-)
Avatar - white label
8. 7. 2015 14:31
Re: Päťvalec
A3 Sportback je prostornější, než sedan a má v tomto ohledu ke Golfu blíž.
Je fakt, že u ostrých kompaktů je ještě jedna kategorie jakýchsi "hybridů" 3dv. hb a rádoby coupé, mám na mysli MRS, Astra OPC, Scirocco R apod. Do klasických kupé mají obvykle daleko a přitom se prostorností nechytají na klasický 3dv. hb typu Golf. Taková ani ryba ani rak.
Avatar - white label
8. 7. 2015 13:52
Re: Päťvalec
V A3 sedan si za sebe 181 cm vysoký člověk "bez nejmenších problémů" nesedne. "Subjektivně" je to samozřejmě možné i v A1. Ve vzpomínaném Golfu hb to lze. Bez definice, co je pro tebe konkrétně "bez nejmenších problémů" to nemá cenu dál řešit, ale srovnání s třídním etalonem (Golfem) mluví objektivně v neprospěch A3 sedan.
Ve 2er by další pár dveří dával ještě menší smysl, než v A3 sedan (s motorem napříč).
Už v 5dv. 1er jsou přední dveře ("díky" dalšímu páru dveří) tak krátké, že omezují nastupování dopředu i průměrně vzrostlým evropanům.

Samozřejmě, že tuhost karoserie není jen o počtu dveří, ale 3dv. hb má logicky lepší předpoklady k lepší tuhosti karoserie při srovnatelné/nižší hmotnosti.
Stejně jako menší kupé u BMW, které netrpí absencí B sloupku, a mají krátké víko kufru s pevným zadním prosklením, čili něco mezi dvoudveřovým sedanem (který je co se tuhosti karoserie téměř idéální) a kupé.

Jsem v podobném očekávání záplavy menších/malých ultimativních kupé a 3dv. hb.
Ale např. WRX STi, S3 sedan, CLA 45 AMG, C 63, S4, M3, chystaný XE-R...
Ale můžeme se na to podívat naopak, kolik podbných kupé se z trhu za posledních 20-30 let ztratilo a kolik se ztratilo rychlých sedanů? V poslední době mě napadá třeba Mitsu EVO. kdežto kupé spousta...

Ústup 3dv. hb (a 2dv. kupé) u vrcholných verzí je především důsledkem šetření, protože běžné verze se prodávají jako 5dv./4dv. výrazně lépe a držet 3dv./2dv. především pro vrcholné verze je nákladné.
Avatar - fOE
8. 7. 2015 13:04
Re: Technicka
Podle nejakeho rozhovoru s technikem z ///M (myslim snad ze byl dokonce cesky psany, tak bud zde nebo na jinem servru) jde v M3 do repraku 4% zvuku, to mi jako "vetsina" moc nepripada. ;-)
Ale je dost mozne ze ty 4% komplet pokazi zbytek, to se taky muze "povest'.
Avatar - fOE
8. 7. 2015 12:56
Re: Päťvalec
Vim ze label na spatnem poctu dveri ujizdi, akce v tomto pripade nemohla nevyvolat reakci. >:D
Avatar - fOE
8. 7. 2015 12:50
Re: Päťvalec
1) Plnohodnotna mista k sezeni vzhledem k urceni nizsi stredni (to neberu jako auto na vylety napric evropou, uz kvuli hluku atd.) v A3 podle me jsou. Ted otazka kdo je to prumerne vzrostly evropan. Ja mam 181cm a v A3 jsem nemel nejmensi problem, a to ani si sednout za sebe. Ze to neni mistem pred kolenama superb je jasne, ale to snad ani nikdo neceka. Takze pro mne / podle me je i zadek jednoduse vyuzitelny.
To same 2er, za sebe jsem si normalne sedl, znovu nic kde bych chtel travit delsi nez hodinovou cestu treba, ale na to odvezt par pratel z divadla by to slo, az jsem se divil jak maly rozdil proti 4er mi to prislo (cekal jsem mista delece min nez v 4er, kdyz je 4er na muj vkus uz pomerne hodne prerostle coupe). A jak v A3 tak ve 2er by to slo rozhodne lip s parem dveri navic.

2) Ne vzdy znamena mensi pocet dveri pevnejsi auto. Treba v E46 byla nejmene se kroutici kastle sedan s nesklopnyma zadnima sedackama, coupe bylo o dost horsi, sedan mel hodnoty M3.

3) Rychlých sedanů určitě není jako jako šafránu (kdes na to přišel?).
Tak ted jsem v ocekavani te zaplavy ultimatnich MALYCH sedanu (berme to treba od 300k nahoru), takze nizsi stredni (3er uz vazne neni maly sedan). Fakt se na to dlouhe cteni tesim, kdyz jich pry neni jako safranu.

Ze jsou 3 dverove HB na ustupu je trend a ja jej vitam, beru to jako vitezstvi zdraveho rozumu.
:-)
Avatar - white label
8. 7. 2015 12:02
Re: Päťvalec
To mi fakt dal... >:D
Naopak mi pěkně nahrál (viz 11:56)... >:-[]
Avatar - white label
8. 7. 2015 11:56
Re: Päťvalec
Chceš tvrdit, že v A3 sedan jsou 4 plnohodnoná místa k sezení, myslím pro 4 dospělé (průměrně vzrostlé) evropany? Já si ho prolezl a tvrdím, že rozhodně ne, např. i Golf hb má kabinu podstatně prostornější.
Takže je to přesně naopak, pokud v (malém/kompaktním) autě nemám 4 (plnohodnotná) místa (což nemá ani A3 sedan, ani 2er), k čemu tam mám mít dva páry dveří? Aby se víc kroutilo, bylo těžší, nevypadalo sportovně, ale spíš rodinně...?
Někdo logicky namítne, že pro menší děti omezený prostor vzadu stačí, což je pravda, ale nebavíme se tu o hh typu Golf GTI, který můžeš mít i na 17" kolech, ale o vrcholných super výkonných verzích typu RS3/M2 se minimálně (sériovými) 19" koly, tedy nic moc rodinné výlety, nebo denní dojíždění do školy.

P.S. "...ultimatnich malych sedanu je jako safranu, coupe (ci uz 2 nebo 4 mistnych) by se naslo o dost vic."
Rychlých sedanů určitě není jako jako šafránu (kdes na to přišel?).
Naopak kupé a třídveřové hb jsou zřetelně na ústupu.
A "čtyřmístné kupé" je čirý protimluv, jsou to jen marketingově "převlečené" sedany/liftbacky/fastbacky.
Avatar - iudex
8. 7. 2015 11:44
Re: Päťvalec
Hm, to si teda labelovi dal. On je ale tvrdý zástanca dvoj-/troj-dverákov, a to najmä pri hothečoch. ;-)
Avatar - AUDIRS6
8. 7. 2015 11:14
Re: Technicka
Hmm..., tak po odskusani tej Alpiny daj tiez vediet nejake dojmy ;-)
Alpina je sice ofiko vyrobca, ale som zvedavy ako sa teda oni popasovali so zvukom motora, nakolko v M3 vraj väcsina z toho co mas moznost pocut a teda vnimat, ide z reprakov... 8-s - ze o co, a ci vobec je v tomto Alpina lepsia...
No a tu RS3 si teda uzi ! ;-) Mozno by bolo zaujimave, keby si mal niekde "volne pohodene" komplet kolesa 235/30 R19 a pocas toho testu si si ju takto obul, aby si vedel zhodnotit, ci citis rozdiel medzi tym priplatkovym sirsim prednym obutim. Pokial ale nechces ist v zatackach ( uz v tej svojej buducej ) az na limity, tak z praktickeho hladiska ti rovnake obutie bude vyhovovat, to sa nehadam...
Ja len tak - ze co ak...Co ak zistis, ze tie sirsie predne maju nieco do seba... ;-)
Avatar - iudex
8. 7. 2015 08:28
Re: Päťvalec
Tak nakoniec zistíme, že si rozumieme. ;-)
8. 7. 2015 08:13
Re: Technicka
Gratuluju, konecne auto, ktere ti bude delat radost :yes:
Avatar - Machýrek
8. 7. 2015 07:22
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
Na daily car a dlouhy cesty jedine RFT. Uz kolikrat se mi to potvrdilo. Litam obvykle z Nemecka a jen ta predstava, ze bych travil cas problemem, ze mi ujede letadlo kvuli defektu kola, je jasna motivace.
A na jezdeni jen tak pro radost normalni pneu.
Chapu ze mraky lidi ma jedno auto, od kteryho cekaj, ze zastane oboje, v tom pripade bych volil jednoznacne RFT.
BTW malo lidi vi, ze kdyz na BMW vymenis standardni RFT za normalni, tak v pripade defektu ztracis narok na sluzby s tim souvisejici zahrnute v te jejich zaruce mobility (nebo jak tomu rikaj).
Avatar - Informátor
7. 7. 2015 19:34
Re: Päťvalec
Ovšem těch 30 sekund stojí za to, ten zvuk je povedenej.
7. 7. 2015 17:27
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
rft to podle mě nebyl,ale 100% nevím, co možnost rezervy,přece jen je to jistota,ale u určitýho druhu auta to zřejmě nejde
7. 7. 2015 16:09
Re: porovnanie
Presne tak, nekdo tu daval odkaz na test drajf. Srovnani s golfem r mi rozhodne nevadilo, naopak to prece kazdeho zajima a vysledek je celkem prekvapivy. Osobne si nemyslim, mene zabavy za bolantem audi je dano nutnosti vilit costou stopu...
Avatar - iudex
7. 7. 2015 16:07
Re: porovnanie
Presne. Ja by som to tak prísne neškatuľkoval, že RS3 je päťvalec a teda žiadny Golf R ako štvorvalec sa do porovnania s ňou dať nedá. Treba sa na to pozerať optikou cieľovej skupiny, ktorá je pri hothečoch rovnaká a konkrétnu voľbu ovplyvňuje do nemalej miery aj hrúbka peňaženky, t.j. chcel by som síce RS3, ale nevydá to a skončím povedzme pri Focuse RS. Nie je to prémia, je to len štvorvalec, ale stále je to porovnateľný nadupaný hotheč a pre mňa ako kupujúceho substitučný statok, teda konkurent.
7. 7. 2015 13:20
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
Nemontuje AMG už taky RFT pneu? To by mohl být problém... Dokážou spolehlivě zničit komfort u šlupkozních rozměrů.
Pak ale samozřejmě může přijít faktor, kterej jsem zažil nedávno v A. Jednoduše stojíš na dálnici a čekáš na odtah. Ať si každej vybere co je lepší ;-)
7. 7. 2015 13:14
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
já měl krátkou zkušenost s konkurencí od amg a na českých okreskách se to nedá, mělo to myslím "osumnáctky", takže ještě docela normální rozměr, na denní ježdění si to neumím moc představit, ale mít to v garáží na víkendy proč ne,jelo to jak urvaný :yes:
Avatar - boost.
7. 7. 2015 13:01
Re: Päťvalec
Asi tak. Ono o kolik procent jsou modely S rozdílné od klasických modelů? Já myslím, že to bude zhruba na stejné úrovni jako tomu je u BMW. Ale pravdou je, že pokud člověk hledá prémiové HH, tak mu zbývá jen právě ta M135i (versus RS 3 a A 45), ať je to "spravedlivé" nebo ne.
Avatar - iudex
7. 7. 2015 10:30
Re: Päťvalec
Jj, videl som a aj na tento test som poukazoval.
Avatar - Ham.
7. 7. 2015 10:12
Re: Päťvalec
Video s tímto exemplářem už natočili jiní:
[odkaz]
8. 7. 2015 08:58
Re: Technicka
Budeš se možná divit, ale ani jedno ani druhé. Technicky leží specifikace a objednávka u prodejce na stole, ale nic jsem závazně ještě nepodepsal. Přede mnou jsou (po vyzkoušené M3) ještě dva důležité testy. V pátek 10.7. budu zkoušet B3 BIturbo Allrad a teprve až 27.7. budu mít od importéra zapůjčenou tuto testovanou RS3.
Vím, že B3 je úplně jiná kategorie (i cenově), ale já chci vyzkoušet co nejvíc aut, kde se otevírají čtyři dveře a která jsou dostatečně rychlá. M3 jsem vyloučil, protože je extrémně drahá (což je B3 taky) a v mých rukou dost nudná - prostě se svými zkušenostmi bych si ji nikdy nedokázal ani z poloviny užít. Naopak RS3 mě láká svou cenou (po výrazné slevě a DPH se dostávám na 1.2 milionu) a drtivou rychlostí v přímce. No a pak je ve hře ještě Alpina, která mě láká svou exkluzivitou a tradicí, ovšem všechno kazí cena kolem dvou milionů v nějaké základní výbavě.
Avatar - iudex
8. 7. 2015 08:27
Re: porovnanie
Z hľadiska marketingu a product placementu máš pravdu. Z hľadiska reálnej kúpy to môže byť častokrát tak, že do úvahy kľudne prichádzajú prémia a mainstream ako alternatívy. Neraz som sa stretol s tým, že kupujúci chcel povedzme Audi A4, ale keď zistil, že základ v cenníku a cena dovybaveného auta je značný rozdiel, uspokojil sa s Passatom. A tiež Tvojou logikou by sa dalo povedať, že pre kupujúceho, ktorý uvažuje o A4, nie je Passat alternatívou a relevantnou konkurenciou je 3er a C.
8. 7. 2015 08:07
Re: Päťvalec
Zase jeden "odbornik", co vidi v Audi A3 jen prevleceneho Golfa... :no:
Avatar - fOE
7. 7. 2015 16:51
Re: Päťvalec
No pockat, tohle "M ako najvýkonnejšia verzia vs. S ako až tá druhá po RS" prece po tom co jsi psal do ted musi byt preklep. Vzdyt to je to co ti tu od zacatku skousim napsat, ze porovnavas 2. nejvykonejsi BMW s 1. nejvykonejsim Audi protoze "stejna karoserie a protoze BMW silnejsi nedela" a zanedbas ze porovnavas to NEJ s tim skoroNEJ coz ma podle me zasadnejsi vahu. Chystana M2 ma mit cca 370k, TTS ma 310k (60k rozdil). RS3 a M135i je rozdil 41k, takze tech 19koniku uz je ten rozdil kdy jablka a hrusky porovnavat jdou resp. nejdou? >:D
Fakt toho radeji nechme, ceka me ted hodinova cesta z prace tak nad tim skusim popremyslet v aute. :-)

(Btw. TT RS snad jeste nebyla ani potvrzena, nebo? A ikdyby, to muze byt klidne v prodeji i za 2 roky, M2 byla potvrzena na letosek).
Avatar - fOE
7. 7. 2015 16:15
Re: Päťvalec
Inu dobra, ale je to jako rict ze proti pripadne M2 musis postavit TTS, protoze TT RS zatim neni venku, tak to prece porovnejme. Ze je to mimo cenou, vykonem atd. a tim mimo docela fest zanedbam, protoze je to chyba audi ze zatim nenabizi vykonejsi coupe? Tak ano, je to mozne, ale s touto logikou pak nemuzes porovnat nic s nicim, anebo naopak muzes vsechno se vsim. Smele do toho, ale jednoduse porovnavas hrusky a jablka. Me porovnavat M135i s RS3, nebo tu M2 s TTS smysl jednoduse nedava.
Avatar - fOE
7. 7. 2015 15:53
Re: Päťvalec
Vzdat sa praktickej karoserie a jit do coupe. >:D Docela by me zajimalo kolik lidi by vzalo za stejnou cenu RS3 v karoserii HB kdyby vedle stala audi TT RS ktere by stalo stejne a melo pouzitelne i zadni mista po vzoru 2er. ;-)

Sorry, ale jen se snazis proti me otocit neco co strizlive otocit nejde. Oba vime ze ten r6 vydavat za nevyhodu muze leda fanousek audi (nebo MB, timto zdravim mistni 45 AMG fanklub), a naopak to ze je r6 > nez r4, na to clovek nemusi byt fanousek BMW, na to staci byt fanousek aut obecne.
Nehlede na to ze ten argument "ze to BMW neumi" odpada pri uvedomeni si, ze i chystana M2 byla ve hre s r4 ladenym na vykony toho r4 v 45 AMG (360-370k), nakonec vyhrala a do produkce pujde verze s r6, udelat ekvivalent motoru v S3 dneska umi i peugeot/renault a dalsi, vazne si nemyslim ze by to delalo problem BMW.

Tak ci onak, puvodni reakce byla hlavne na to ze porovnavat M135i proti RS3, kteree je mimo. Stejna hloupost by bylo napsat treba ze je RS3 predrazene, bo M135i stoji o 1/4mil mene. Jednoduse M Performance vs. RS jsou hrusky a jablka, stejne jak by bylo S vs. ///M.
7. 7. 2015 13:51
Re: Jaký by to bolo dělo, kdyby...
Ale hlavne si po smrti kdyz ti guma bouchne pri rychle jizde...
Avatar - fOE
7. 7. 2015 13:00
Re: Päťvalec
Tak snad ji pak budou prodavat i v EU kdyz uz se k tomu odhodlaji.
Avatar - fOE
7. 7. 2015 12:20
Re: Päťvalec
Suskandy suskaju... My nechceme myslet, my chceme vedet. >:-[]
Jsou to suskandy nekoho z audi, nebo zatim jen sny lidi z for? Ptam se bo az v sedanu by byla RS3 dokonala. ;-)
Avatar - fOE
7. 7. 2015 12:18
Re: Päťvalec
Sorry ale jak vic si ty auta maji konkurovat? :-)
Samozrejme ze je M135i konkurence S3. Ze se audi do sve S rady ve sve nizsi stredni rozhodlo davat 4 valce a BMW valcu 6 je pro poteseni tech co si kupuji ono M135i a smula tech co maji jen 4 valce v audi (kdyz to teda zjednodusim na to ze auto je jen motor, coz neni). Krom toho ze si konkuruji: tridou, premiovosti, velikosti a cca vykonem si konkuruji i velice podobnou cenou. Zrovna tak to civilni naladeni nebude u M135i jine, vzdyt to je snad nejcastejsi kritika toho auta, ze ti co cekaji plnohodnotne ///M dostanou jen lehce vyladenejsi seriovku s podvozkem nizsim o 10mm, zadny samosvor, obycejne brzdy...

Pro RS od audi bylo vzdy konkurenci jen plnohodnotne ///M. To ze se v teto tride neprotnou ve stejne karoserii na tom nic nemeni, protoze se jak je jejich dobrym zvykem protnou ve vsem ostatnim (velikost, cena, vykon, vicevalec...). To nejlepsi co audi umi v nizsi stredni postavit je audi RS3 (nebo TT RS, coz bude v mnohem stejne auto), to nejlepsi co umi v nizsi stredni postavit BMW bude M2, tam musis hledat konkurenta pro zde testovane audi, tam se bude lamat chleba. Facelift 45 AMG vs. RS3 vs. M2
Avatar - fOE
8. 7. 2015 08:45
Re: Päťvalec
Ja bych sedan pred coupe uprednostil vzdycky. Mit v aute 4 mista a jen dve dvere je hloupost (a jeste vetsi hloupost mi to prijde u HB, coz ma byt vylozene prakticke auto, s jednim parem dveri tezko). Navic mi maly rychly sedan prijde i vic "cool", ultimatnich malych sedanu je jako safranu, coupe (ci uz 2 nebo 4 mistnych) by se naslo o dost vic.
Avatar - praděda7
7. 7. 2015 15:18
Re: řidičsky pravověrné
Obávám se, že to mají továrny dobře spočítané. Marže pro výrobce jsou dozajista vyšší na vozech s A/T. Ve skladě a na assy. line mají snazší život, k tomu marketing dodá informaci, že zákazníci jsou líní a ve velké většině preferují A/T a je vymalováno. Puristé mají smůlu. ;-\
7. 7. 2015 11:29
Re: 4x4
A muze mi nekdo vysvetlit jak se novinar venujici se autum muze podepsat pod takovou blbost? To prece neni preklep. Mne to nezivi a vim to...
Avatar - CHerokee
7. 7. 2015 11:21
Re: 4x4
No to je taky podovná informace. Primárně jsou A3 samo předokolky.
7. 7. 2015 11:00
4x4
Mozna se pletu, ale jak by mel haldex dokazat poslat 100% kroutaku na zadni napravu? Je to snad primarne zadokolka??? Pak nechapu ty uzsi gumy vzadu...
7. 7. 2015 10:19
Mě to taky nežere
Mám před barákem SF 15-T , V6, 1,6l, 800 koníků a výborná spotřeba při klidné jízdě :yes: