Hybridní Range Rover kombinující vznětový šestiválec 3.0 SDV6 a elektromotor má navlas stejný výkon a točivý moment, jako varianta s osmiválcem 4.4 SDV8. Stojí ale o 150.000 Kč více.
Souhlas, chce to 50km dojezd a musí to být plug-in. Ale nesedí mi kritika projevu, hlučnost, vibrace, myslím, že jsme snad dokonce jeli tímhle konkrétním kusem a nic z toho tam nebylo.
Už jsem to tu psal k RRS, u nás přínos nula. Spotřeba se o trochu sníží ve městě, ale jinak v něm žádnou výhodu nevidím. Až bude elektromotor silnej tak, že s ním projedeš větší město jen právě s ním, pak tomu i dokážu rozumnět.
Sice jsem při jízdě s tímto hybridem ve velkém rangi neměl dojem, že by byl šestiválec nějak slyšet, resp. ani ty jiné, zde zmíněné, nepříjemnosti spojené s pohonem jsem nezaznamenal, ale souhlasím s tím, že je to spíše varianta aby se vlk nažral..., než smysluplná. Od člověka, který má tuto variantu ve Sportu vím, že je na průměru 8,7 litru, já s SVD6 na 9,2 litru, což mi vzhledem k rozdílu v pořiz. ceně a potenciálně větší servisním nákladům přijde skutečně docela o ničem. A pokud jde o SVD8, opět ve Sportu mám vyzkoušeno, že po posílení SVD6 na 225kW a 700 Nm je rozdíl v dynamice oproti SVD8 v reálu čistá nula, rozdíl ve spotřebě pak tři litry. Jediný přínos osmiválce je zvuk, pravda, dýzlový šestiválec range roveru nezní nejlibozvučněji, na druhé straně, většinou není slyšet skoro vůbec.
Z odpovědnosti vůči jiným lidem a pro snížení své bezprostřední uhlíkové stopy a nižší produkci sajrajtu v místech, kde se pohybuji, si nepořídím dieslové auto, co žere 9,2, nýbrž takové dieslové, co žere 8,7. A k tomu doma "pětadvácu" vyhřívaný bazén ;-) Tohle snad nemůžeš myslet vážně. Neříkám, že se takový člověk nenajde, ale motivaci k pořízení tohoto auta hledej v zahraničí kvůli různým sníženým daním "z luxusu" a nic z toho, cos vypsal.
Já tenhle hybrid ještě neměl čest řídit, ale když porovnám SDV8 ve Sportu a SDV6 v RR, pak mne naopak překvapilo, že ten osmiválec byl šetřivější. S ním jsem jezdil pod devět litrů, s šestiválcem těsně pod deset. Ale je fakt, že ten RR je prostě kus auta.
A o tom, jak přitahuje RR pozornost, nemá smysl psát. Tohle je prostě RANGE ROVER. ;-)
Ještě, že existují lidé, kteří uvažují jinak: i relativně malý rozdíl ve spotřebě (např. zde 0,5 lt/100 km) jim stojí za to, aby si vůz koupili. Samozřejmě, nikoliv kvůli úspoře nákladů, ale právě kvůli nižšímu zatížení ovzduší zplodinami v místech, kde se s vozem pohybují.
Ano, jsou lidé, kteří na tento způsob snížení své bezprostřední uhlíkové stopy mají a své chování podřizují svému kritériu odpovědnosti. Odpovědnosti vůči jiným lidem... A to i když současná úroveň techniky hybridních aut neumožňuje lepší úspory spotřeby fosilních paliv. Tedy spotřeby neněkde ve vzdálené elektrárně, ale spotřeby mého auta se kterým tady a teď jezdím!
To je ovšem přístup, který je zdejším diskutujícím přispívatelům z ČR a SR docela nesrozumitelný a nepochopitelný. Jistě, vždyť na takto nákladný hybrid nemají, a v cenových hladinách, kde by se o hybrid zajímat mohli, se jako na potvoru žádný nevyskytuje. A pokud by se vyskytoval, co bych se vůbec staral, stát to stejně nijak nepodporuje... a jsem v klidu. Se svým čoudícím 250 Tkm dieselem stejně na STK nemusím, mám tam kámoše... nu coby, svědomí uklidním hláškou, že hybrid RR je nesmysl, s takovým bych přece nejezdil... :-O
Tohle je skutecne donebevolajici blabol. Zelene auto, ktere jezdi se spotrebou 9l a na jehoz vyrobu pravdepodobne padlo vic co2 nez na vyrobu 3 fabii. Takove eko citeni nas zene do zahuby...
Taky jsem si s Hybridem zajezdil (pokud se někdo chce podívat - video z lomu Homolák: [odkaz] a úspora paliva s ohledem na cenu tak malá, že si hybrid asi koupí hlavně někdo kdo se chce ještě víc odlišit od ostatních. A je pravda, že ten pocit když jedete s tímhle kolosem po městě úplně potichu je docela luxusní.
Nějaký bohatý vyznavač zeleného přístupu k životu, proč ne? To, že toho nejsi schopen ty, ještě neznamená, že toho není schopen někdo jiný. Nebude jich moc, ale já si umím představit, že si to někdo koupí ze "zelených" důvodů (v takovém autě sice moc zelený nebude hybrid nehybrid, ale bude zelenější než v čisté naftě, papírově a imagí určitě).
Hrozně rád bych s tebou sdílel pocit, jak si někdy hybrid RR kupuje kvůli zelenýmu smýšlení, ale bude tomu jinak. Daňové poplatky pro majitele a snížení flotilový spotřeby pro JLR.
Já to ale neodsuzuji, hybridní technika se mi naopak líbí. Zpochybňuju ovšem tebou vypsané motivy ke koupi konkrétního auta, které si člověk koupí spíš proto, že pak míň odvádí státu (ne u nás) nebo je to z nějakého důvodu "trendy".
Jasně, že ano! Já jen, aby všichni šmahem neodsuzovali něco, co je konkrétním začátkem budoucích individuálních dopravních prostředků na vyšší úrovni.
Mimochodem, očekávat úspěch hybridu ve třídách A0 a A1 je ještě méně realistické, než snahy ve třídách RR, Tesly a Priusu. I bohatí lidé mohou šetřit prostředí úspornějším luxusním autem a perfektní izolací svých obydlí... nebo ne?!
Základní otázka: proč odsuzovat zrovna tohle?
Jasne, ale mezi "vibruje" a "je citit" vidim rozdil. Pokud motor vibruje (a pro sestivalec to plati obzvlast) tak je podtoceny. Vzhledem k dnesnimu trendu "ekologickych startu" kdy se motor roztoci jenom tak, aby hned zase nechcipl a s tim spojenymi prevodovkami drzicimi motor v nejnizsich moznych otackach, bych to videl jako pravdepodobne vysvetleni poznamek vuci kultivovanosti.
Dinar, trochu nechapes existenciu tejto verzie, ide len o znizenie emisii a spotreby na papieri, a tym padom podstatne nizsej poistky a cestnej dane v niektorych eu krajinach... Takze kupcov si to v EU bez problemov najde..