Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Cee´d: První jízdní dojmy ze Slovenska

Kia zmodernizovala kompaktní model Cee´d. Vedle vzhledových retuší dostal zcela nový přeplňovaný tříválec a sportovní edici pojmenovanou GT Line. V rámci prezentace na Slovensku jsme ale vyzkoušeli hned tři pohonné jednotky.
Zpět na článek
Avatar - Wolfsteen
3. 9. 2015 08:40
Skyactive
Jak tak čtu ty testy turbo motůrků, jsem rád, že já mám pod kapotou Skyactive od Mazdy s dlouhodobou spotřebou 5,9 :-) :yes:
3. 9. 2015 13:50
malý postřeh z diskuse...
KIA již není podceňované auto, žádné "pche korejec"... "kopie toho a toho" tady nepadlo. Naopak se značka dočkala důkladného porovnávání s jinými renomovanými značkami... V případě Cee´d nezbývá, než poslat vzkaz na východ... něco ve smyslu "bravo, SlovaKIA" :-)
Nevím proč, ale docela mi to udělalo radost... možná to pitomé čecháčkovství konečně končí?
3. 9. 2015 09:42
Re: Litrový rozstřel
Fordí litrový Ecoboost je přece už třetí rok nejlepší...pro řidiče.
Koncernové TSI jsou zase nejlepší pro...servis :-)
3. 9. 2015 09:15
Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
Dle článku, to benzínové turbo 1.0 T-GDI žere více, než atmosféra 1,4.

Klidnější povahy zvládnou jezdit za 7 až 8 l na 100 km, což ale také není nijak oslnivý výsledek.

U Golgu s 1,0 TSI redaktor naměřil spotřebu 3,5 l při běžné klidné jízdě. U Kia je to 2x tolik.
3. 9. 2015 09:10
Zmysel 1.0 T-GDI ?
Nechapem zmysel motora 1.0 T-GDI. Som bezny zakaznik, idem kupovat Cee'd, a vidim:
1.4CVVT, 73kW, 354980 Kc
1.0 T-GDI, 73kW, 384980 Kc
Aj keby som si nic ineho nevsimal, nezaujimal by ma pocet valcov a dalsie technicke udaje, vidim tam rozdiel 30 tisic (co si budeme navravat, vacsina beznych zakaznikov si to vsimne ako prve). Preco by som mal tolko priplatit za 1.0 T-GDI? Spotreba? Dnes uz kazdy BFU vie, ze su to hausnumera, a realita je niekde uplne inde...

Alebo chcem silnejsi motor, a mam na vyber:
1.0 T-GDI, 88kW, 434980 Kc
1.6 GDI, 99kW, 424980 Kc
Co ma ma motivovat k tomu, aby som priplatil 10 tisic Kc navyse, za motor s vykonom o 11kW mensim? Jedine ak chcem "GT Line", lebo 1.6GDI v tej vybave nie je. Ale ak porovnavam rovnake vybavy, nevidim dovod vybrat 1.0 T-GDI. Ani v jednej vykonovej verzii...
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 08:24
GDI
nuz .... stale mam dojem ze GDI bude pre bezneho spotrebitela asi najvhodnejsia volba do tohto auta... ( a pre skromnejsich nadalej 1,4 cvvt ) .... chvalim technicke info a popis veci ktore sa nedocitame len tak na kazdom rohu... :yes:

suhlasim s tym ze GT verzia je moc podarena a bude to na vsedny den asi pouzitelnejsie naradie... ako 230 konova lift/kombi octavia......... tych 600 000 je v tomto pripade dobre investovanych..... bez ohladu na ceny konkuentov.... paci sa mi ten novy volant u GT verzie.... charakteru auta slusi ovela lepsie ako ten "tuctovejsi" z beznej verzie aj ked bol tiez obtiahnuty kozou s nitou....

z mojho pohladu co sa tyka 1.0 tgdi.... bude to opat klasicky turbo-oblb na ludi... zrat to bude v reale snad viac ako gdi a zivotnost takehoto skvostu bude voci klasickej atmo mozno tretinova a rosype sa to tyzden po skonceni zaruky... o jazde v meste s takymto motorom ani nehovorim.. to bude denno denna destrukcia ... u dizlov bez vyhrad.. dizlovych borcov iste potesi navysenie vykonu a 7st DCT.... taktiez paket GT line

ceed je pekne auto... s GDI pripadne v silnej GT verzii nadalej bez chyby... paci sa mi, facelift je ok :yes:
3. 9. 2015 09:22
Re: Skyactive
Je len dobre ze si mozes vybrat co ti vyhovuje (podle vkusu každého soudruha!) a som rad ze existuje automobilka ako Mazda, ktora (zatial) uspesne odolava tomuto downsizingovemu 3-valcovemu sialenstvu...
3. 9. 2015 15:23
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Jde o to, že s malým přeplňovaným motorem lze jezdit s relativně větším rozdílem v tom smyslu, že pokud jedu "na objem", tzn. výkon nepotřebuji (město, ***čky po okresce, plynulá jízda), tak to žere proti výkonově srovnatelné atmosféře méně díky menšímu objemu, který musí "živit".

Ale pokud jedu na výkon, tak to s tou atmosférou bude +/- stejné, resp. turbo bude žrát více vzhledem k rychlejšímu náběhu výkonové křivky na maximum.

Ale protože v reálném provoze výrazně převažují situace první, tak výsledek je čistou logikou a matematikou jasný.
3. 9. 2015 13:12
Re: Litrový rozstřel
"..Těch 99kw to má. Jen je třeba s tím umět jezdit. .." :yes: :-!
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
3. 9. 2015 11:13
Re: Tomáši, ďakujem !
Dobrý den, díky za reakce. S tím CRDi jsem jel jen krátce takže relevantní údaj asi neřeknu. Ale rozhodně to je citelně úspornější než ten přeplňovaný litr. K té jeho spotřebě. Jel jsem s tím dost svižně, když to šlo. Kdo se uhlídá, může se dostat asi i na méně než uvádím. Jinak osobně se mi fakt hodně líbilo to GT. Kdysi jsme to měl a už tehdy jsem z toho byl docela nadšený. To CRDi bude jistě k testu, takže pokud jej dostanu, zaměřím se na tu spotřebu paliva. K paketu se Supervision. To jsem v ceníku přehlédl, koukal jsem jen na kolonku kde to je jako samostatná položka.
3. 9. 2015 10:26
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Točivý moment nerozhoduje, podstatný je průběh výkonu... tohle člověk prostě musí milovat. Průběh výkonu a točivého momentu jsou dva pohledy na jednu věc.
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 09:51
Re: Litrový rozstřel
Ecoboost s 92kw jede už velmi solidně, ale pořád je to třeba na plně naloženém kombi poznat, slabší 74kw jsem nejel. TSI má síly dost, tam bych se nebál a snad už je i v pořádku.

Ceed se mi líbí, modernizaci ani moc nepotřeboval, ale pořád nevidím jediný důvod, proč ho upřednostnit před konkurencí. Interiéry se jim ale povedly, zvlášť ten GT vypadá moc dobře na korejce, snad to nebude zklamání, jako když jsem si sedl do i20tky u sesterské Hyundaie a na obrázku to vypadalo jako pecka.

Chtěl bych kombik:

1.4 je slabý, to se hodí tak max pro přítelkyni do 3dv Proceedu
1.0 74Kw je slabý a 1,0 88kw, tam se budu stejně bát, 3 válce, zkušenost s podobným motorem ve Fokusu kombi nebyla špatná, ale za jinou cenu, než Ceed.

1.6 GDI jestli totálně nepřekopali, tak ten motor na 100kw prostě nejede, nemůžu si pomoct

1,6 TGDI - super, ale ta cena? A nejde ani kombik. Za to mam skoro ORS v kombiku >:D

Suma sumárum, jedině snad 1,6 CRDi, na kombik ideální, cena ucházející, motor soildní.

Jinak v benzínu je tu těžká konkurence v podobě fokusu s 1,5EB či Leonu s 1,4TSI
Avatar - fOE
3. 9. 2015 09:49
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
Ta spotreba u "Golgu", pry 3,5l, pobavila. Ono je rozdil "aktualni odectena(!) z BC spotreba pri 80 na sestce nekde na prazdne okresce" a formulaci "jezdit za 7-8l". Dva svety.
3. 9. 2015 09:30
Re: Budíky Supervision
Zrovna jsem to chtěl napsat... Pravděpodobně ale prošly upgradem, v předchozí verzi rozhodně nebyl mód spojený s navigací...
Avatar - Ham.
3. 9. 2015 09:29
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
A přesto co píšeš si klidně můžeš vsadit na to, že se u Kie bude opakovat historie od VW, od Fordu, od Renaultu, od PSA a dalších automobilek, které postupně nasadily přímovstřikové turbobenzíny.
A sice po současném nasazení turbobenzínů a atmosfér do nabídky prudce spadne zájem zákazníků o atmosféry a turbobenzíny budou po krátkém startovacím období tvořit majoritu prodejů i přes tu vyšší cenu jak popisuješ. Lepší uživatelská přívětivost, o něco nižší praktická spotřeba (byť ne o tolik o kolik slibuje měřící cyklus) a v neposlední řadě i vyšší dosahované výkony u vrcholných verzí nakonec rychle přesvědčí 99% kupců a za 3-4 roky si na KIA atmosféry nikdo ani nevzpomene. ;-)
3. 9. 2015 09:11
Proc?
Uz jsem to tu psal jednou, ale to jsem jeste nevedel, ze 1.6 T.GDi se dava i do 5 dveraku.
PROC to nenabidnou za tech 600 tisic i v kombi?
Jinak pekny clanek, nepostrada odbornost, da li se to tak rici.
3. 9. 2015 09:08
Re: Skyactive
sice 7,2l/100km (120G AT), ale jsem také spokojen :-) Nicméně pro_cee´d GT s 1.6T-GDI bych klidně v garáži snesl - pro takové to občasné létání, když už nám Mazda neplní sliby s MPS.
3. 9. 2015 08:53
Re: GDI
"..mam dojem ze GDI bude pre bezneho spotrebitela asi najvhodnejsia volba" :yes: :yes:
"... Chlazení pracuje se dvěma termostaty." kdyz jsem to precetl, i jako ateista jsem se pozehnal. :-!
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 09:18
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
presne tak... vyhoda veskera zadna.... nielen ze je drahsie turbo ale bude v reale aj narocnejsie na udrzbu ( castejsie servisne intervaly ) a nepochybne ti v meste zozerie este viacej ako bezna atmosfera.. suma sumarum ... usetril si velke kulove.... vlastne si este prerobil... a este budes rad ked ti to v zaruke vydrzi... a auta s touto nevhodnou motorizaciu sa dokazes nejako dostojne a vcas zbavit aby si z toho nieco aj mal....

mas dobry pohlad :yes:
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 09:01
Tomáši, ďakujem !
Ani neviem co viac napisat ! :yes:

Asi len 1 maly postreh:
Milovnici benzinu, ktori nepozaduju 600 litrovy kufor ( a uspokoja sa teda s hatchbackom ) pozorne si pozrite ten Cee´d GT ! Toto je totiz aj podla konkurencneho servera a ich testu najlepsia Kia vsetkych cias ! No a pri pohlade na cenovku a zohladneni vybavy asi aj jedno z najvhodnejsich aut v podkategorii "warm-hatch" ! ;-) :yes:
Pre tych, ktorym niesu proti srsti naftove vypary - 1,6 CRDi je velmi dobra motorizacia. Jasne ze netreba brat vazne tie ciselka o spotrebe v prospektoch ( 3,4-3,9 ), kamarat ale jazdi predFL verziu s manualom, s väcsinovym podielom mesta a nie zrovna "eco-rally" a spotrebu drzi dlhodobo pod 5,5.
Otazka na Tomáša:
Aku spotrebu sa vam ( alebo aj inym novinarom ) podarilo a v akom rezime zajazdit s tym 1,6 CRDi ?
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 08:56
Re: GDI
:yes: ;-) nehovoriac o spotrebe.... zrat ako GT verzia u litroveho turba .... tak to chce zazit v praxi asi maloktory otec rodiny.... taka mazda 3 zere 5,5... mivec jazdi za 6 litrov...

tych dovodov na kupu turba povedzme pre mladu rodinu s dvoma detmi ktori chcu aby im to auticko aj nieco vydrzalo a nezozralo cely rozpocet..... ozaj nevidim .... mozno som len kratkozraky ktovie
4. 9. 2015 10:33
Výkon
Celkom sranda čítať tie diskusie okolo výkonov, krútiacich momentov, o 10 viac či menej... atď. Až mám radosť z toho, koľko tu je znalcov a pretekárov a tak podobne. To tak pekne vyzerá na webe, či na papieri. V konečnom efekte drvivú väčšinu času za volantom ale všetci sedíme znudene v aute v zápche, či na červenej na križovatke, prípadne čumíme do blba pri stotridsiatke na dialnici. Netreba tie výkonové a momentové krivky tak prežívať, každému autu sa dá pri troche snahy prispôsobiť, život nieje Fast Furious a netreba ho z neho ani robiť. Chce to kľud a pohodu, užiť si jazdy bez stresovania, verte mi že sa to dá aj s osemdesiatkoňovou károu. Užite si to s hudbou, či aj družným hovorom s polovičkou a podobne, stačí vyraziť s časovou rezervou. Moja skúsenosť je skôr tá, že ostatných účastníkov cestnej premávky podstatne viac ohrozujú jazdci silných áut ako tí so slabšími kárami. Chce to viac tolerancie a menej stresu na ceste, nie vyšší výkon a krútiaci moment. Nedávno som bol vo Viedni a nervóznych jazdcov čo porušovali predpisy - resp. jazdili brzda plyn výkuk predbiehanie - bolo len pár a všetci to boli slováci, rakúšania len krútili hlavami.
Pre mňa je dôležitejšia pri aute ergonómia, komfort a akustická pohoda pre všetkých členov posádky, bezpečnostné prvky výbavy, poruchovosť auta.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 22:15
Re: FACELIFT
v priemere mozno tak jeden z desiatich sukromnikov meni svoje auto raz za 3-4 roky zbytok si kupuje auto aj na 7-8 aj viac rokov.... takze tym ostatnym ( teda drivej vacsine) sa dlhsia zaruka urcite vyplati ;-)
Avatar - _Karel_
3. 9. 2015 21:49
Re: FACELIFT
Mám silný pocit, že popíráš sám sebe. H/K kupuje dost soukromníků, myslíš, že běžný kupec prodává auto po 3 letech? Tvé rozmezí 3-5let znamená až tři roky záruky navíc. Pro kupce koncernových motorů (včetně mě)- kéž by to bylo 7 let a ne dva!
3. 9. 2015 21:31
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Což jsme zpět u příslovečného vejce a slepice, že. Například japonské automobilky ty 2,5 (respektive 2,4) mají, potřebují je pro jiné trhy. Ale v EU je nenabídnou. Můj odhad je, že si nemyslí, že to tu prodají (v dostatečném množství). Ostatně ani dvoulitry nebyly hitem.
Avatar - simon_sez
3. 9. 2015 20:51
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Mam atmosferu 1,6 100k FoFo2 kombi a ano som lenivy (?) mat zaradeny druhy prevodovy stupen niekde cestou do kopca a dufat, ze za zakrutou sa cesta vyrovna a najblizsich 500m nepojde oproti nejake auto, aby som mohol ten autobus iduci 60kou predbehnut - toto je bezna situacia, ak idem autom do prace.
Tato ista situacia s 1,2TSI/1.6TDI v pohode na 3ke - takze menej radenia + akusticka pohoda.

Som bazarovy kovboj, takze ano, aj dalsie auto budem chciet atmosferu, ale rozumiem oblubenosti turb (aj) kvoli charakteristike kr. momentu.
3. 9. 2015 18:22
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Už 15 let najedu víc než 60% kilometrů na každodenní stejné trase, zbytek delší výlety s převahou dálnice. A můžu tak porovnat, kam se za tu dobu posunuly výkony a spotřeby (navíc všechna moje soukromá auty a motory i byly záměrně vybírané s tím, že motor dostane nějaká ta profi "vylepšení", kdy pak mj. spotřeba u všech přeplňovaných šla dolů).

Felda 1.6 MPi 71kW - 7,08
Okta 1.8T 148kW - 7,76
Focus II ST 228kW - 8,96
Focus III ST 220kW - 8,41 (mám zatím krátce, po prvním roce tipuji 8,15)

Takže taková moje osobní zkušenost, jak ten downsizing údajně nefunguje.
Avatar - miromen
3. 9. 2015 16:29
Re: Skyactive
Ja mit Mazdu tak s ni určitě nejezdim za 5.9l ale co si všimam tak v tom nejsi bohužel zdaleka sam.
3. 9. 2015 15:18
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
Což je problém většiny podobných testů. Za prvé se auta zkouší, co to umí a za druhé, při přesednutí do nějakého nového typu řidiči trvá obvykle i pár tisíc km, než se s autem sžije a naučí optimálně využívat motor a řadit (což v případě přeplňovaných jednotek znamená, že je lidi zbytečně vytáčejí i ve chvíli, kdy ten dostupný výkon nepotřebují).
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2015 15:11
Re: malý postřeh z diskuse...
Záleží na tom, s kým mluvíš... Rozumní nemají problém uznat kvality jiných aut, než jejich německé modly. Křupany nepřesvědčí ani jízda, protože si vždycky budou chtít něco najít.
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 14:05
Re: Litrový rozstřel
Tak ho projeď s tim 1,5EB 110Kw, naprosto perfektní motorizace pro takové auto. Má dost síly a gradaci na předjíždění a i když vás v tom jede víc, není ta váha moc znát, jako třeba u těch litrových motorů. Sice se mi více líbí Mondeo, ale value/money nabídne tohle auto super, dají se sehnat do pul milionu v titaniu :-)

A to ještě nemluvim o aglitiě na okrsce :-)
Avatar - donPedro
3. 9. 2015 13:29
Re: Litrový rozstřel
1.0 Ecoboost 74kw ve FoFo kombiku jest tragedie - vlastní zkušenost, naštěstí s nevlastním autem ;-)
3. 9. 2015 13:18
Re: Litrový rozstřel
Tak otázka je co je běžná jízda. Někdo jezdí +- 2000 otáček a diví se, že to nejede....
3. 9. 2015 12:48
Re: Litrový rozstřel
1,6 GDI že nejede? ,,, hold když někdo neumí jezdit s atmosférou tak je to jasné.. Těch 99kw to má. Jen je třeba s tím umět jezdit.
3. 9. 2015 10:32
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
Slovní spojení "redaktor naměřil" bych radši nepoužíval. A při tomhle míchání testů akorát riskuješ porovnávání hrušek s jablky.
3. 9. 2015 10:30
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Řadit musíš i s přeplňovaným motorem.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 09:22
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
to mas jak s tym dvojvalcom v F500 .. v reale pod 6 litrov nepojde hoci ma objem kosacky na travu a auticko rozmery nakupneho vozika ... rozum zostava stat ako to dnes vsade funguje... a nejde tu len o auta ... ono virtualne je vsetko ok.. tesime sa z toho ako je vsetko na papieroch a v statistikach v poriadku... auta dnes jazdia v podstate na papieri uz pomaly zadarmo... no nie je to parada
3. 9. 2015 08:10
Budíky Supervision
Jdou také v paketu Paketu Tech.
3. 9. 2015 15:12
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Porovnatelne vykonny preplnovany benzinovy motor ma realne nizsiu spotrebu ako atmosfericky motor. Ma daleko lepsiu charakteristiku a neporovnatelnu pruznost motora. Ked som pozeral zrychlenie zo 60 na 100, tak to bolo 7,5sekundy na 4. prevodovy stupen, z 80 na 120 pod 10 sekund a aj na 6. prevodovy stupen nejakych 14. sekund. Take hodnoty dosahovala kedysi Octavia 1.8T. Dnes litrovy motor. Taka Mazda 3 1.5 to robi tusim za 24 sekund, rovnako ako litrova atmosfera vo Fabii. Takze nic prijemne pre vodica, pokial zrovna nejdes zelene peklo na cas. A ta realne nizsia spotreba byva pomaly uz aj liter. Takze preplnany benzinovy motor je buducnost. Bude daleko lahsie splnit emisie s malym preplnanym motorom. A zivotnost zodpoveda dnesnym produktom. Ako sa staras, tak jazdis.
3. 9. 2015 12:57
GT Line mimo...
To že GT Line je pekný auto a že je to levnější verze klasické GT to je fakt, ovšem výběr motorizace hodně mimo..

Litrový turbo nemá smysl a diesel to je +40 000 a už jsme na skoro 490....

Měli tam dát i na výběr 1.6 GDi. (sám motor vlastním)
-----------
Jinak u klasického GTčka ty nové kola docela děs... Ty květinkové mi přijdou ujeté. Původní byly lepší.
3. 9. 2015 11:04
Re: Skyactive
Ja ti to preji, ale nech ostatnim moznost volby. I takovy turbo motor lze udelat tak, aby vydrzel stejne jako atmosfericky. Muj kolega v praci ma Focus 1.0 EB 125PS a jezdi takze za 5.9.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 08:44
Re: Skyactive
rozhodne lepsia volba ako akekolvek litrove vytunene turbo ... :yes: nech ti sluzi dlhe roky :yes: vyborna volba ;-) aj o 10 rokov nepochybujem ze ten motor pojde ako novy :yes:

po 4,5 roku zivota s 1,6tkou mivec a vyse 90 tisicoch ktore dal tento motor s absolutnym prehladom s prstom v nose a da urcite aj dalsich 200-300 tisic .... by ma na turbo nenahovoril ani samotny kontrukter takehoto skvostu :yes:
3. 9. 2015 11:02
Re: GDI
No vidis a ja mam doma pro peticlenou rodinu SMax 1.6 EB a verim, ze auto dlouho vydrzi a dokonce nesezere cely rozpocet. Aktualne se spotreba mota kolem 8.2 litru coz na tak velke auto je myslim dobre - 50% jizd po meste v dopravni spicce. Motor je skvely, vykon dostatecny.
9. 9. 2015 14:42
Re: Divná technická data 1.6 GDI
A co máte za motor v alfě 164? >:D
Avatar - petr164
7. 9. 2015 22:08
Divná technická data 1.6 GDI
Osobně mne překvapilo, že lehká Kia proti mé jedenapůltunové Alfě 164 hůře sprintuje z nuly a má mít o dva kilowaty více. Prostě udávaný výkon vzhledem k nízké hmotnosti produkuje tak mizerné zrychlení? Kdepak slovenští bratia urobili chybu?
Avatar - demonicus
6. 9. 2015 13:42
Re: Skyactive
Dobře jsi udělal :-) Já mám Madzu 3 G165 a spotřebu tedy trochu vyšší 7,3 po 13 000 km.
První důvod proč jsem se začal o Mazdu zajímat jsou ty šílenosti, co používají ostatní výrobci - 1l EcoBoost (už Eco + Boost je naprosto šílený název), případně 1,2 TSI...
5. 9. 2015 22:46
Re: malý postřeh z diskuse...
To že my kopírování těžce odsuzujeme je problém nás evropanů. V Asii je to úplně jiné, konkrétně v Číně. Tam to naše odsuzované kopírování je koníček, normálka atd..

Za mě nekupovat si auto jen proto že někoho kopíruje mi přijde dost ujeté....
Avatar - Ozzman
4. 9. 2015 10:53
Re: malý postřeh z diskuse...
Clovece táta ted koupil takovou lepší epiphone a ja mu ji kradu na unplugged koncerty jak skvěle hraje. Ani bych akustickýho pravýho gibsona nepotřeboval. V elektrice je sice mám ale u te akustiky se dá vybrat Dobrý kus. Jezdíme na ne do thomanna kde máj třeba 5 kusů od jednoho nástroje tak se dá vybrat a to je thajwan nebo snad cina;)
Avatar - CommonUser
4. 9. 2015 10:42
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Chlopi, mate malo km. Na nemeckych forach sa ten 1,6 EB riesi dlhsie. Aj preto prisiel 1,5 EB, ktory ma okrem ineho aj chladene zvody.
4. 9. 2015 10:20
Re: malý postřeh z diskuse...
no... ohníčci nejsou nic pro mě , čili díky za záchranu nástroje:) K tvému dotazu... cena není o moc příznivější cca 10 - 15%, ale zcela jistě nalezneš nástroj, který zní a hraje. V případě Jas je to každý třetí, u ostatních výrobců to už tak růžové není.
4. 9. 2015 10:06
Re: malý postřeh z diskuse...
A co je na tom, co píšeš, špatně? Museli si zaplatit odborníky, některé technologické detaily vylepšili, něco se jim nepovedlo... ale dokázali na neúspěchy pružně reagovat radikální změnou. Neusínají na vavřínech, nenechávají se dotovat z národních rozpočtů...nevydírají vlády... jsou zkrátka velmi racionální a pracovití... Některé renomované značky čerpají jen z historie, tito si historii vytvářejí. Popravdě ti moc nerozumím.
Avatar - Emel
4. 9. 2015 09:23
Re: Litrový rozstřel
No to mám >:-[]

Ne, takhle... je potřeba to vidět v souvislostech. On ten motor sice možná má 99kW, ale pořád je to atmo 1.6 a od té nelze čekat zázraky a srovnávat ji s motory jako 1.8VTEC nebo 2.0Sky nebo s turbomotory. Ostatní atmo 1.6 třeba od Toyoty na tom nejsou (snad od dob Euro 5, říká se) nijak zásadně líp.
4. 9. 2015 09:15
Re: Litrový rozstřel
HMm tak to máte asik jiný motor :/
Avatar - Emel
4. 9. 2015 08:53
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Fólii mi taky na novou šestku nabízeli, že to dělají přímo na salonu... prý je to hrozně praktické a po pěti letech ji můžu sundat a mít nové auto.

(měli pár skladovek za zajímavou cenu, ale v nezajímavých barvách).

"jak jde cena nahoru, má ochota dělat kompromisy klesá" - tesat do kamene, tak to přesně bylo :-)
4. 9. 2015 08:27
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
To je obecně problém zvoleného formátu nabídky. Nejen že musíš udělat kompromis a vybrat nějakou prakticky pevně danou výbavu, ještě ti hodí klacek pod nohy kombinacemi s motory a převodovkami. A jak jde cena nahoru, má ochota dělat kompromisy klesá. Divím se, že ještě každé výbavě, respektive kombinaci výbava-motor-převodovka nedali pevně barvu. >:-[] Nakonec můžeš nechat auto potáhnout fólií, kdyby se ti to nelíbilo. ;-)

VW mi u Golfu také nenabídne vyšší motorizace v Trendline. Ale i v té nejvyšší výbavě je dost manévrovacího prostoru. Ideální to samozřejmě není ani tam.
4. 9. 2015 04:52
Re: malý postřeh z diskuse...
Policejní důstojník nezklamal ;-) Věta: "Hyundai/Kia v Evropě jsou zkrátka v prvé řadě business projekt, který má vydělávat." Otevřela všem oči! Celý svět si myslel, že jde o entusiasmus a on je pohání chtíč po mamonu!
Rohypnole :yes: Skvělá dedukce! :-! ;-) :yes:
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 23:27
Re: malý postřeh z diskuse...
ty si cela kopia, len nevydarena a neviem coho.
Pozri si pristrojovku Cee´du a Golfu VII. Potom, ak mas na to, tak sa zamysli a zistis, co bolo skor...
Ale obavam sa, ze od teba pocut priznanie chyby je utopia. :-!
Maju nasho Peťa, vdaka nemu idu podla teba "nemeckou" cestou. Ale nie, to len on uplatnil svoju genialnost a kedysi pre Europana nevkusne vozy zrazu vyzeraju pre Europana pritazlivo a preto ich kupuju. Rozhodne by ich nekupovali len preto, ze su to nejake tebou domnele kopie niecoho.
Ale zi si vo svojom blude. :-!
Avatar - Emel
3. 9. 2015 22:07
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Když provedu ještě jednu iteraci slepice-vejce... tak problém je taky ten, že když už tu Mazda nebo Honda nabídnou motor typu 2.4 / 2.5 (aspoň ve střední), tak ho automaticky spojí s top výbavou za těžký prachy... přitom dynamicky ten motor není žádný odvaz a měl by hrát roli středu nabídky.
Avatar - Emel
3. 9. 2015 21:59
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
RX-7 má kolik, nějakých 300Nm? To není zase taková bída, vzhledem k hmotnosti cca. 1300kg.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 21:46
Re: malý postřeh z diskuse...
dizajn aut sa zrovnava...aj v interieri aj v exterieri..... napriec vsetkymi znackami a segmentami.... a bude to este markantnejsie za par rokov... :yes: ked uz renault od vw ci povedzme alfu od bmw z dialky vobec nerozoznas....

inak mozno by bolo dobre zmierit sa s tym ze z nejakej historie sa dnes uz prezit neda.... a auta ako take su proste spotrebny tovar a kus plechu s elektronikou.... a aj ta akakolvek superhistoricka znacka je dnes uz len spotrebny tovar na zarabanie penazi ... casy ked sa vyrabali auta pre radost a potesenie a boli viac umenim ako spotrebnym zbozim .... tak tie su uz par desatroci za nami.... o tom je uz zbytocne spekulovat .. aj ssangyong je dnes na tom uz rovnako ako mercedes... bez ohladu na historiu..obe znacky su si dnes z pohladu svojho poslania a konzumu a pointy na tomto svete uz uplne rovnocenne
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2015 21:45
Re: malý postřeh z diskuse...
nejde mi o design jako takový. Jde o celkovou základní strukturu a filozofii. Podíváš se na i30 a Golfa. Každý má úplně jinou řešč designu, přesto má i30 mnohé detaily řešené obdobně, rozvržené stejně atd. Prostě kopie :-!
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 21:43
Re: malý postřeh z diskuse...
Takamine znám to jsou dobre nástroje ale spis na akustický druh muziky. To co píses sem ještě nevidel. Az na to narazím vyzkouším. Díky za tip ;) cenove je to priznivejsi než takamine? Já z akustik mam nejnovejsi handmade washburna 12 tku a za tak směšný peniz sem lepší kytaru nevidel nemohl jsem ji tam nechat nějakými zacatecnikovi k ohnicku :))))
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2015 21:42
Re: FACELIFT
Nevím teď z hlavy, jak vycházela i30/Ceed vs. Octavia/Golf na servisu, ale obecně je Hyundai/Kia dražší na pravidelném servisu. Takže sice máš záruku, ale zaplatíš si ji v servisu, který je dražší.

Mimochodem - mnoho z těch, co kupují nové vozy, jsou těmi, co obměňují pravidelně po 3 až 5 letech po skončení financování. Vážně máš pocit, že 7-letá záruka je něco, co většinu bude zajímat?
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 21:40
Re: malý postřeh z diskuse...
asi nepoviem nic nove ked poviem ze auta sa uz na seba zacinaju podobat uz stale viac a viac a to aj po technickej stranke.... ani citroen uz dnes nema take ladne francuzske krivky ako kedysi .... a peugeot 508 uz tiez vyzera viac nemecky ako francuzsky takze to mas tak..... kia ma stale svojske modely a rozhodne sa ponasa na vw menej ako mnohe ine znacky.... teda minimalne v dizajne rozhodne sa na nic od vw nepodoba..... ono technika je dnes uz vsade rovnaka a nepotrva dlho a auta sa budu lisit len logom..... zober si novy talisman.... v podstate ide o celkom slusny passat s logom renault ... nova velka giulia je tiez nieco ako talianske bmw 3.... a takto by sme mohli pokracovat.... zrovnava sa to... auta su si coraz viac podobnejsie... a bude to este citelnejsie za par rokov... ked dospejeme do stadia ze vsetci uz chcu vyrabat to iste.... od dacie po mercedes ..... a oni aj budu vyrabat to iste... este par rokov a jedno auto z dialky od druheho uz nerozoznas... nebudes vediet ci za tebou ide alfa bawoo alebo renaault ci vw.... dospejeme do stadia kedy sa uz budu lisi len logom a farbou ..

PS: inak nezda sa mi zeby sorento alebo soul ci picanto alebo optima niekoho kopirovalo... lady sa pohli... casy sephie a shumy su davno prec...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 21:39
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Jojo my Kuga a mondeo ok. HillholderHillholderto je ta kravina co te drží při rozjedu do kopce? To bych nejradši taky vypnul :-)
Avatar - _Karel_
3. 9. 2015 21:38
Re: FACELIFT
Níže máš majitele se serviskou za dva a půl. Pod podobným psalo několik majitelů i30 o ceně kolem tří. Ano, nic není zadarmo. Koncernová konkurence si záruku nechá zaplatit, sedm let (pokud vím) neumí ani za příplatek, a chtít za to od zákazníka vlastní servisní prohlídky- no problem.
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2015 21:31
Re: FACELIFT
záruka nerovná se servis snad, ne? Je hezký, že záruka je 7 let, jenže 7 let "musím" jezdit do předraženýho autorizovanýho servisu a platit pravidelný servis, který je předražený, resp, dražší než konkurence.

Třeba ix35 nebo Sportage vycházela servicně hodně dráž než třeba Yeti či Tiguan...

Nic zkrátka není zadarmo :-! :-!
Avatar - wakantanka
3. 9. 2015 21:25
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
"Ze ma niektore auto vyssi krutiaci moment, to este nic pre dynamiku neznamena, pokial nema aj vyssi vykon"

no to hádam ani nemôžeš myslieť vážne. zamysli sa nad týmto tvrdením. Jeden príklad s za všetky. Taká Mazda RX 7 s Wankelom má výkonu habadej, krútiaceho momentu ale neveľa a aj ten musíš dolovať vo vysokých otáčkach. Ideál je proste čo najviac výkonu a ktútiaceho momentu v čo najširšom pásme využiteľných otáčok. To je celé.
Avatar - Emel
3. 9. 2015 21:11
Re: Litrový rozstřel
Ne že nejede, ale že nejede na 100kW. Jede třeba na 85 a to pořád není špatný.
Avatar - Emel
3. 9. 2015 21:07
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Pokud vezmeš třeba Mazdí 2.0G 121kW a postavíš ho proti 1.4TSI, tak to zase taková tragédie není... jo, TSI má 250Nm pod 2000 otáček a SkyG 210 až při 4000, ale atmosféra jde hezky za plynem a kdybych si měl do kompaktu vybrat, asi bych dal přednost Sky.
Avatar - Emel
3. 9. 2015 20:59
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Ono by to lidi i kupovali - ale víc než atmo dvoulitr prostě nekoupíš. Takže dvoulitr... jo, proč ne, kdyby Mazda postavila trojku v kombíku, určitě bych o tom dvoulitru uvažoval, nakonec by to v lehčím autě než Ma6 mohlo stačit.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 20:57
Re: malý postřeh z diskuse...
aj ja fandim vyrobe kie u nas..... uz buduci rok by mala nahradit vengu nova masinka od kie.... hybridny crossover.... vyrabany bude u nas.... na toto vozidlo som obzvlast zvedavy.... ale priznavam ze venga ako taka mi bude chybat... tych MPV je na trhu akosi stale menej a menej skoda....

optima kombi bude... aj GT verzia.... ale silnejsich dizlov sa tam bohuzial asi nedockame... co uz....

co sa tyka 4koliek.... tak to ano.. v ceede kombiku by mu to slusalo.... alebo soul 4x4 ci povedzme optima..... snad mozno v buducich generaciach tychto aut sa toho dockame ... neda sa vsetko hned a kia si presla aj tak uz obdivuhodne velku cestu za pomerne kratku dobu .. ved si len zoberme co vyrabala pred 10 rokmi a co ponuka dnes.... to je posun o cely svetelny rok.... ja verim ze za nejakych dalsich 5-6 rokov nebude kombik ceed v 4x4 vobec nerealny.... ;-)
Avatar - _Karel_
3. 9. 2015 20:37
Re: FACELIFT
Tím drahým servisem myslíš co- při sedmileté (!!) záruce?
3. 9. 2015 20:20
Re: FACELIFT
drahy servis ani ne. Mam ceeda comfort plus a poslední dva servisy sem platil jen 2500 :-)

EDID: srry ja myslel servisni prohlidky..
3. 9. 2015 19:37
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Nemůžeš však napsat, že točivý moment (hlavně jeho průběh) nerozhoduje. To je prostě nesmysl. Pokud tě zajímá, jak bych to nazval, maximální dynamika, tak tě nebude nutně zajímat maximum točivého momentu. A ani by tě neměla zajímat hodnota v jednom bodě, ať už jde o výkon nebo o točivý moment, pokud to auto nemá CVT.

Jak jsem napsal, sám preferuji pracovat s výkonem. Ale nemůžeš tu psát takovéhle bludy. ;-) Někdo, kdo tomu nerozumí, to vezme doslova a pak tu padají stohy na vysvětlování.
3. 9. 2015 19:18
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
I pokud pominu faktickou nesmyslnost (*) a vezmu to jako, řekněme, hyperbolu, nemusí to být nutně o lenosti. S otáčkami se pojí hluk. A jeden z důvodů, proč mám rád silnější motory, je, že nemusím poslouchat rámus, když chci trochu víc výkonu. Nezměním to, že lidé v EU v kompaktech nekupují atmosférické 2,5, nebo alespoň 2,0, když už nic jiného.

(*) U každého auta s manuální převodovkou je žádoucí, ne-li nutné, aby byl řidič schopen řadit, jinak by neměl mít řidičské oprávnění na auta s manuální převodovkou.
3. 9. 2015 19:11
Re: Litrový rozstřel
No asi jo....ale musiš napsat že ty ostatní nejedou vůbec a tohle nejede zas tak špatně.Ty superlativy jsou zmatečné pojmy.Jo a svez se na nějaký 75 kw motorce a pak zas pochopiš ty.....
3. 9. 2015 19:02
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Pokud zanedbáš odpory (a to není jen odpor vzduchu), tak v oblasti maxima točivého momentu. Ne nad ní, i když odpory nezanedbáš (aby o téhle variantě vůbec mohl člověk uvažovat, musel by v nějakém intervalu s rostoucí rychlostí odpor klesat). Pokud s odpory počítáš, tak je to otázka rychlosti růstu jednoho vůči druhému (hledáš pak maximum jejich rozdílu). Když si vezmu, že i atmosférický zážehový motor může mít ve dvou tisících orientačně 85 % maxima, tak i při lineárně rostoucím odporu nepůjde o moc vysoké otáčky (nemluvě o realitě odporu vzduchu ve vyšších rychlostech, kde dominuje). Zjednodušeně řečeno, v teoretické rovině se zidealizovaným motorem.
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 18:34
Re: Litrový rozstřel
Motorky mne nezajímají a ano... zkus si to projet a projed si konkurenci, v kontextu třídy tyhle slova o Fokusu platí.
Avatar - Jaros71
3. 9. 2015 18:34
FACELIFT
Pěkné a povedené..!
Jen ty ceny na korejce jsou dost nahoře..při tom jejich drahém servisu , no nevím :-)
3. 9. 2015 18:16
Re: Litrový rozstřel
Agilita, dost sily, gradace ....v dnešních autech tohoto typu? >:D Heh, kup si pořádnou motorku a pak tady nebudeš používat slovo,které už k těmto autům nepatří. >:D
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 17:28
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Hlavne vidim rozdiel v sprevodovani. 1,6 toci na dialnici okolo 4tisic, vacsi motor okolo 3200 pokial si dobre pamatam.

K tej Mazde je to tiez dobra otazka, ludia maju zafixovane v hlave ze dvojliter benzin = vysoka spotreba. Pritom moderny motor a dobra prevodovka + absencia nadvahy zjavne dobre riesia aj tento problem.
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 17:17
Re: malý postřeh z diskuse...
Mna ceedy tiez tesia. Servisujem cnc, ktore robia okrem ineho rezne nastroje na kiu, getrag, psa, ... .

:-)
3. 9. 2015 17:15
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Tak to ma fakt smulu, ja zatim tuk tuk tuk Smaxik v pohode (najeto 25tKm).
3. 9. 2015 17:08
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Dnes uz tolko auta nestriedam, ale na porovnanie 1.8T a 1.6MPI pri jazde vyslovene na cas a po nemeckej dialnici bola preplnana 1.8T cca o 2 litre uspornejsia ako atmosfericka 1.6 a to bol rozdiel vo vykone 50 koni. Samozrejme to boli ine motory a ine objemy. Pri dnesnych malych to az tak uplne neplati, ale posledne generacie malych preplnanych motorov uz maju jednoznacne navrh. Dobu nezastavis.

Samozrejme pri normalnej jazde je dvojliter od Mazdy absolutne postacujuci. Ale kolko ludi si do Mazdy 3 kupi dvojliter?
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 16:48
Re: malý postřeh z diskuse...
:-)
Ja mam na ich pozitivne vnimanie hned kopec dovodov:
1. 1.cednik bol moje prve auto, ktore od nova nepoznalo pojem porucha na 61 000 km za pol roka co som ho mal ! :yes: Len bezny servis - velmi ochotny a vsetko riesene promptne.
2. Uz ten 1. bol aj v nem. testoch pri prvom porovnani s Golfom V ( v tej dobe ) dany bodovo s nim na rovinu ! Neskor tam sice nachadzali v testoch nejake jeho muchy a pred Golfom VI sa uz musel sklonit...ale... Aj Nemci uznali jeho kvalitu a odvtedy som Kiu zacal pozorovat detailnejsie.
3. Prisiel veľký PEŤO ! :-) - a urobil VEĽKÉ VECI ! :yes:
Kazde dalsie auto bol medzigalakticky skok v kvalite oproti predchodcovi, dostavali uz fakt ze pro-Europsky dizajn, prichadzali ocenia z kadejakych anket, testov...
4. Mam par znamych, ktori tam priamo robia. Ano, aj chalani "od pásu", aj chalani, ktorí cez externú Rakúsku firmu robia kontrolu a finálnu prípravu dielov, ktoré sa do aut montuju. Vdaka tomu mam informacie o tom, ze ako pedantne k tomu tí Korejci pristupuju. Najcastejsie su to len detaily - nejake plastove vylisky made in PL - treba opilnikovat...atd...
5. Som lokal-patriot :-) Robia mi ich pod nosom, vidim, kolko ludi tam pracuje, kolko dalsich firiem tam veci dodava a kolko v nich ludi pracuje...
A takto ma to tesi, ze sa mi pod nosom robia defakto najlepsie auta, ake kedy Kia vyrobila. :-) :yes:

Samozrejme, su aj iste malinke ( alebo aj väcsie ) nedostatky:
Napriklad modelova ponuka a ich varianty:
Cee´d - zatial sa negativne stavaju ku GT SW, a aj ku 4x4 do neho... :-!
Optima - uvidime ako to bude, ale doterajsie motorizacie boli najbiednejsia ponuka motorizacii do auta KIA ako take ! Treba 2 litrove nafty, prepln. benzin, a tiez aj karoseriu kombi a aj 4x4.
Sorento :yes: , Sportage :yes: , Carens :yes: ( tam tiez treba 4x4 >:-[] - ja viem, som uchyl >:D )...
...ostatne sledujem menej...
tak nech sa chalanom dari ! ;-) :yes:
3. 9. 2015 16:37
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
presne tak a taky zacnou kritizovat mnozsvi tlacitek na palubni desce. Kdybych zkousel 10 aut za mesic, taky bych v tom mel chaos.
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 16:19
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Zle som sa vyjadril, bolo to v rychlosti z mobilu. Takze uvediem na pravu mieru. Mal som na mysli pristrojovku, teda budiky. Nie celu palubnu dosku.

S-Max, menili budiky asi aj s nejakou riadiacou jednotkou, nesli parkovacie senzory. Po vymene OK. Inac motor 1,6EB az do spominanej poruchy OK, tichucky, zivy, spotreba 80% mesto okolo 9l, co je podla mna velmi slusne.

Kuga, blbne palubny pocitac. Este nic nemenili, skumaju zavadu. A este blbne aj hillholder, netusim ci to ma priamu spojitost. Dvojliter prostredny dizel, stvorkolka, manual.
3. 9. 2015 16:08
Re: malý postřeh z diskuse...
nevím, jestli se to sem hodí... 2 x elektroakustiku Jasmine (licence Takamine, ruční výroba do poslední "piliny") a piano Dynatone (digitální křídlo s klasickou kladívkovou mechanikou)...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 16:01
Re: malý postřeh z diskuse...
Jake nástroje?
3. 9. 2015 15:45
Re: malý postřeh z diskuse...
ad 2) Odpověď je myslím nasnadě. Je jen otázkou času, kdy i GDI bude nahrazeno nějakým přeplňovaným agregátem, zatímco diesel dostane možná jen nějaký "upgrade" stávajícího, tzn. konstrukční náklady úpravy spojené se 7st. se rozprostřou v delším období, u benzínu by se to muselo vrátit velmi rychle.

Navíc dieselu je podíl automatů asi 9%, u benzínu okolo 3%. Takže v benzínu se to prodává málo a navíc zřejmě už jen omezenou dobu - napasovát novou převodovku tudíž asi už nemá smysl.
3. 9. 2015 15:38
Re: malý postřeh z diskuse...
K bodu č.2:

7.DCT k 1.6 GDI dostal faceliftovaný Hyundai i30.Proto má Ceed jenom u nafty.
3. 9. 2015 15:21
Re: malý postřeh z diskuse...
Ale změna k lepšímu je zřetelná... já bych ani ten příspěvek nenapsal, ale nějak mi ta diskuse opravdu udělala radost. Že se nezjevil nějaký zarputilý blb a celé to nepokazil nějakou poznámkou... však víš. Totiž, když jsem se kolem sebe doma podíval a přemýšlel o tom, co mám vlastně doma Korejského (vyrobeno či designováno v Koreji) došlo mi, že toho sice moc není, ale jsou to věci mému srdci "nejbližší"... a sice hudební nástroje, které vůbec nejsou za malý peníz, ale kvalitativně srovnatelné s big značkami... no a taky tady mám nějakou literaturu o průmyslové robotizaci... Korea jasný světový lídr v této oblasti... atd...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 14:53
Re: Litrový rozstřel
Jo, to je přesně to, co K/H postrádá... přeplňovaný motor kolem 100kw. Krásný základ do SUVček a zlatá střední do hatchů a kombiku :-)
3. 9. 2015 14:45
Re: malý postřeh z diskuse...
Az taka skvele to podla mna stale nie je, mozno tu na motowebe, ale co mam osobnu skusenost s "beznymi ludmi", tak ked som niekomu povedal ake auto som kupil, pomerne vela ludi ohrnalo nos, nazor zmenili az ked ho videli na zivo alebo som ich previezol. Este to potrva minimalne jednu generaciu vozov kym bude Kia etablovana znacka.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 14:29
Re: Litrový rozstřel
vidis to... presne takyto motor ceedu chyba.... bola by to lepsia volba ako tie litrove eko kosacky ktore su skor parodiou na motor ale v praxi nic neriesia... a zakaznikovi su v podstate na nic... skoda... snad v dalsej generacii uz pride nejake nove turbo do ceedu povedze nejake 1,2 alebo 1,4 tgdi ... cital som kdesi ze GDI to uz v tejto generacii este nejako doklepe ale bude treba ho postupne uz nahradit niecim poriadnym v dalsej generacii a zrejme skonci aj 1,4 cvvt uz touto generaciou... ;-\ su to zatial take dohady.... ale skutocne verim tomu ze tie atmo tam v ceede casom skoncia uplne.... co uz
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 14:21
Re: malý postřeh z diskuse...
par vyhrad ale mam aj ako fanusik tejto znacky....

1.preco paket GT_line nie je dostupny aj pre GDI ... ktore je silnejsie a ma naprikald aj lepsie parametre zrychlenia aj maximalky ako 88kw litrove turbo a viac by to auto s GDI vystihovalo podstatu samotneho paketu GT-line...

2.preco ostala pri GDI stara 6st DCT a len dizel dostal novu 7sT DCT... preco? nepochybne by 7st DCT schopnosti GDI len vylepsila.... urcite by mu neposkodila...

samo.. ceed uz ma dnes skor blizsie k tym "najlepsim" ako k tym "najhorsim" v triede... a nemusi uz nikomu nic dokazovat... ale stale je co zlepsovat.... hlavne v oblasti motorov si viem predstavit lepsie volby.... nebyt GDI defakto ani nie je co kupit..teda ak neratam este tu GT verziu ktora je predsa len uz draha a skor len ako taka chutovka..... dizle tiez z pohladu realneho zkaaznika nepocitam... chybaju mi nejake poriadne benziny od 80-120kw nieco ako ma mazda...
3. 9. 2015 13:46
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
Nikdy jsem nepochopil novinarske testovani spotreby turbobenzinu. U astry 1.4T psali 8-9 litru ve vsech testech a jezdim za 6,5 - mesto+dalnice 2-3tis otacek je bezna jizda, asi to toci jak japonskou motorku.
3. 9. 2015 13:43
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Vzhladom na kvalitu servisu Ford, Opel,... na SK by som predpokladal, ze vymenili veci, ktore fungovali.
3. 9. 2015 13:41
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Ano poznam jedno take Mondeo, 2x Astru 1.4T, 3x 1.0EB, 1.8TSI, 1.4TSI, 1.2TSI niekolko 2.0TDI, atd,...jednoducho stava sa to vsade a kazdeho motora, hlavne tych novych preplnovanych benzinov, ktore nie su este odladene ako stare atmosfery alebo diesle z 90tych rokov.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 13:37
Re: Litrový rozstřel
kamarat tuto kombinaciu ma... presne tuto 100 konovu verziu ecoboostu v kombiku.... asi nejaky rok uz s tym jazdi ( uz som to tu raz tusim aj pisal ako dochladzoval turbo )... tak ked sa stretneme najblizsie spytam sa ho na viac... a budem aj ja v lepsom obraze ze ci je to fakt taka super volba v tejto triede takyto motor.... ma tiez kombik.... priznam sa ze ten interier mi je proste proti srsti... navzdory inak sikovnemu autu..... mne by v taktomo velkom focuse kombiku taka 1,8 benzin duratec snad asi najviac pasovala ale to uz zachadzam asi hodne do historie.... stale si vsak na tie male turba neviem zvyknut... proste mi to nepasuje a ani fyzicky.... pod tak obrovske auta pchat taketo kosacky... je pre mna nestravitelne.... to uz asi radsej zatat zuby a zobrat nejaky poriadny dizel ;-\ to bude jedina moznost
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 13:32
Re: Litrový rozstřel
Já jel jen silnější(92kw) a to už bylo dostatečně dynamické, ale naložit kufr a rodinku na dovču, tak to ještě takovej ideál není.
3. 9. 2015 13:28
Re: GT Line mimo...
Já volím CRDi a v tom případě je moje konfigurace levnější v GT Line než Exclusive...

Jinak souhlasím že kola před FL byly mnohem hezčí.
Současný trend velí pohledově obráběná kola - což je OK a Ceed jde stejným směrem, nicméně kola pro Ceed po FL jsou docela kolotočářská (designem).
Oproti tomu kola pro nový Sportage jsou hosně povedená - alespoň dvě verze které jsou k vidění na internetu - obě pohledově obráběná v provedení matná černá
3. 9. 2015 13:19
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Tu je aspoň alternatíva k turbo motorčekom u VW cesta zarúbaná, po 4-5 rokoch s TSI motorom sa budem tešiť ak nájdem kupca na také auto :-!
3. 9. 2015 13:11
Re: Proc?
Je tam na vyber bud pujcit si jejich soft v "krabicce" a pak ho vratit (fakticky k ničemu, pokud s tim chce člověk jezdit na servisy) a nebo koupit si vlastní "krabičku" kde bude včetně upraveného soft i původní a tudiž možné přehrávání podle potřeby. Jedu na servis, nahraju původní soft a po servisu zas upravený a pohoda.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 13:04
Re: GT Line mimo...
suhlas.. paket GT line mohli dat radsej v kombinacii s GDI... ta kombinacia s litrovym turbo je uplne mimo.... nepoviem nic keby to turbo malo aspon 100kw.... ale takto.... by mi GT line tiez viac pasovalo prave s GDI :yes: zase raz zvitail imidz modernej doby nad rozumom a uz to ani nikoho neprekvapuje

tie patvary na diskoch je asi nejaka nova moda.. vid tie zvlastne disky octavie RS 230 zo vcera..... predosle boli krajsie uznavam... ale aj tieto sa daju..... v bordovej to pojde.... na bielom GTcku by mi ale pasovali tie starsie viacej ... zase ono je to hodne subjektivne... 100 ludi 100 chuti
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 13:03
Re: Litrový rozstřel
No věřím, že někde tam ty koně jsou, ale tragicky schovaný a zabitý převodovkou. Jezdil sem i se staršíma CVVT jednašestkama a to byly proti tomu parádně točivé motory a s lehčím Ceedem 1. generace opravdu cvičili obstojně.
3. 9. 2015 13:03
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Jenže "dynamiky" máš dvě:

1) Dynamika maximální - která je daná oblastí maximálního výkonu a zde jsou ty motory velmi podobné - oba mají 73kw, jen turbo má ten vršek plochý (cca. 4.100 - 6.000 ot.) na rozdíl od atmosféry. Pak je tu ještě nějaký vliv převodů a hmotnosti, takže výsledek na sprint je +/-stejný.

Jenže tuto maximální dosažitelnou dynamiku běžný řidič využívá velmi zřídka, někteří vůbec.

2) Dynamika pružná - ta je právě dána průběhem křivek. A pokud má jedno auto o 25% více Nm (tzn. i Kw) v daném otáčkovém spektru než druhé, tak i o tolik lépe bude při shodném zpřevodování a hmotnosti zrychlovat. A zde se bavíme o běžných otáčkách, což je pro většinu řidičů rozsah někde mezi 1.800 - 4.000 a právě zde má turbo jednoznačně navrch.
3. 9. 2015 12:52
Re: Proc?
Ano o tom som pocul, ale bude dalej platit tovarenska zaruka po tom chipe?
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2015 12:52
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Asi nejlepší pro představu je vzít motor z MZD3 120 PS a srovnat s 1,6 GDI.
V běžně užívaných otáčkách 2-4t Mazda pojede mnohem líp. Není líná a jde za plynem líp. Ono je trochu rozdíl řadit pro radost nebo kvedlat, protože se tomu nechce.
3. 9. 2015 12:47
Re: Proc?
V ČR je pobočka bsrzech, co dělá tuning ceedu GT, +31HP, +58NM :-)
Avatar - fOE
3. 9. 2015 12:44
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
A tady se dostavam k otazce: kde bude auto nejlepe zrychlovat v ramci jednoho kvaltu (takze jednoho vysledneho Nm na kolech) zanedbam li rostouci odpor vzduchu (coz se teoreticky da udelat v nizkych rychlostech, takze pri 1. nebo 2. kvaltu)? V oblasti maxima vykonu nebo Nm?
Avatar - fOE
3. 9. 2015 12:40
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
No onehda jsi tu debatu vedl i se mnou, takze i ja mam maslo na hlave (jen to bylo v opacnem gardu, ja mam radeji Nm >:-[] ) . :-)
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2015 12:37
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Chtěl jsem k tomu ještě něco připsat, ale pak jsem si to rozmyslel. Kdo nechce, nepochopí a pro takové nepíšu.
Avatar - iudex
3. 9. 2015 12:21
Re: Litrový rozstřel
Súhlasím, že Ceed je vnútri asi lepší, než Leon (holt koncernová hierarchia); motoricky, podvozkovo a vizuálne by som asi dal prednosť Leonu. Ale GT je každopádne solídny warm hatch a rozhodne by som ho mal vo výbere v rámci tejto kategórie.
Avatar - iudex
3. 9. 2015 12:15
Re: Proc?
To je trošku nevýhoda Kie (Kórejcov), že nie je na trhu solídny tuner upravujúci motor pri zachovaní záruky. Na koncernové autá (najmä motor 2,0TSI, ktorý je vo všetkých koncernových hothečoch) je x renomovaných firiem, ktoré robia tuning so zachovaním záruky, resp. poskytnú vlastnú.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 12:03
Re: Litrový rozstřel
ceed co citam ( aj v testoch aj na forach ) je v interieri vazne moc podareny a kvalitny... navyse sa u T-GDI GT verzie po facelifte skratila brzdna draha o vyse 1m... na uroven 35m! ... zlepsilo sa zrychlenie, znizila spotreba... plus novy volant.... a par dalsich detailov, lepsie odhlucnenie.... skutocne dnes je to uz slusny warm hatch

leon sa mi paci... s 1,8 tsi asi najblizsi konkurent prave pre ceed GT..... aj svojim naladenim na bezny den aj parametrami zrychlenia maximalky a aj rozmerovo ... vcelku blizke auta aj ked kazde je navonok akoby uplne ine .. volil by som ale ceed
3. 9. 2015 12:02
Re: Litrový rozstřel
2.0L s 166 HP a 200 Nm v sedanu bych bral (mit tu moznost) nez ten 3-hrnek s vysavacem. [odkaz] :-!
3. 9. 2015 12:01
Re: Proc?
Mam sice len tu predfaceliftovu verziu, ale podla recenzie sa toho moc nezmenilo tak mozem potvrdit ze podvozok je dobry a zniesol by urcite aj viac nez 150 kw. Len chipnut to a prist o 7 rocnu zaruku, to by som neriskoval.
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 11:51
Re: Litrový rozstřel
Cednik je vnutri ( musim priznat natvrdo ! ) kvalitnejsi a aj priestrannejsi. A Recara mas ako bonus. ;-)
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 11:48
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Nepripadas mi blby, a verim ze ani niesi.
Ked si ale urobis vodorovnu ciaru, na ktoru si napises napr. 300 Nm, a ta ciara zacina od 2000 rpm a trva do 4000 rpm, tak z nej si vies odvodit krivku vykonu.
Otazka je, na co ta bavi pozerat sa - ci na tu rovnu, alebo tu stupajucu ciaru, hlavne ked vies, ze oni su previazane funkciou.
Motorove brzdy meraju tocivy moment, a z nich sa tou funkciou dokresluje na graf krivka vykonu. Tipujem ze aj toto vies. Ked ale toto vies, musi ti byt jasne, ze jedine o com sa hadas, je len tvoj subjektivny pohlad na vec, ze chces operovat s vykonom a nie s toc. momentom.
Ked ma ten 1 liter 172 Nm v 1500 rpm, je jasne ( a tu funkciu poznas ) ze v tych 1500 rpm bude mat aj vykon vyssi, nez ta 1,4 alebo 1,6 atmosfera, ktora v tych otackach taky vysoky toc. moment nema ( lebo nasaje menej vzduchu a paliva, takze to vnutri urobi mensie "BUM" >:-[] ), a teda v pruznom zrychleni bude mat ten motor so 172 Nm v takom sirokom rozsahu a teda vyssiemu vykonu v tomto spektre oproti atmo 1,4-1,6 proste a jednoducho na vrch. ;-)
Neviem ci rozumies mojej reci, mozem este skusit AJ, NJ, RUS, UA... >:-[]
Avatar - iudex
3. 9. 2015 11:42
Re: Proc?
V sobotu som bol na SK ringu a jazdili tam tri Ceedy GT. Pravda, boli patrične upravené (klietka, vyhádzaný interiér, semislicky), ale v zákrutách sa teda držali statočne, dokázal som ich predbehnúť až na výkon na rovinke. Viem si predstaviť, že aj bežný neupravený Ceed GT je pekné zvezenie.
3. 9. 2015 11:41
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Vzpominam si na jeden problem kolem barvy popisu na cudlikach, ktere pokud byli vystaveny slunci, tak se barva roztekla :-) . Vypadalo to pak docela zajimave.
3. 9. 2015 11:35
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
...a stale sa tu poniektori vytesuju nad o 30Nm vyssim kroutakom. Pravda, pohlad na hodnotu zrychlenia 0-100 nas zase vracia do reality: krutiaci moment sice o ~25% vyssi, ale zrychlenie rovnake...

A tym sa zase dostavame na zaciatok k tvrdeniu, ze pre dynamiku auta je rozhodujuci vykon, nie krutiaci moment. Ze ma niektore auto vyssi krutiaci moment, to este nic pre dynamiku neznamena, pokial nema aj vyssi vykon (ako napr. 1.0 T-GDI/73kW vs 1.4 CVVT 73kW)...

Samozrejme, s vykonom to je ine. Ak ma jedno auto vyssi vykon ako ine (pri ~rovnakej hodnote maximalneho krutiaceho momentu), velmi pravdepodobne bude mat aj lepsiu hodnotu zrychlenia 0-100 (napriklad 1.6 GDI vs 1.0 T-GDI)...
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 11:32
Re: Litrový rozstřel
5/2001 ... presne ako felda ktora mi stale este funguje ...

otazne je kto si dnes uz taketo 14 rocne auto kupi .. hoci aj za babku... navyse je tam automat... ked sa nieco porucha nenaplatis sa... je to dnes uz vlastne nepredajne ... rovnako nahradne diely servis a tak dalej... ten misak je bez sance ... na oko moc pekny ale bude s nim uz asi viac starosti ako radosti .. o cene v servise misaka co to uz viem... je kvalitny ale snad najdrahsi z japoncov ... pekne auto ale dnes uz nepredajne ;-\

baleno bude nazivo urcite krajsie.... rozmerovo vyzera sikovne strihnute.... je to vacsie ako swift ale cenou by to stale malo byt na urovni maleho auta... a mozno.... mozno to bude prave baleno ktore raz uprednostnim pred swiftom ci fabiou ci riom.. uvidime... to auto ma zaujima stale viac ....
3. 9. 2015 11:29
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Jako kdybychom tím nepopsali virtuální stohy papíru. :-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:28
Re: Litrový rozstřel
Jenže u tebe je trochu problém v tom, že ty si to auto nikdy nejel, a troufnu si říct, že si v něm ani neseděl.... tak proč myslíš, že třeba CRV není pro tebe lepší? Nebo jiné vozy, co Sorrento?
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 11:26
Re: Litrový rozstřel
keby som chcel vacsie SUV a mal na neho tak dnes volim prave outlander... nebolo by to ani CRV ani nic ine... s 2,2 DiD v bordovej.... vo vybave intense+ .. je to presne to co chcem ... aj cena je vyborna....
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:25
Re: Litrový rozstřel
Když máš rád to Mitsubishi, tak ti sem hodím jeden inzerát, už tak půl roku na něj občas mrknu

[odkaz]

Je mi k ničemu, nemam ty prachy jentak nazbyt, ale tohohle je škoda, nikdo ho asi nechce >:D

Na Hondu jsem zapoměl, tam se snad taky konečně trochu vrátí do reality, hlavně u Civica by to chtělo a Accord... ten už tady neuvidíme zdá se.

S Balenem teda nesouhlasím, to co tu bylo v tomto týdnu za rendery Balena, to je teda fakt ošklivé.
3. 9. 2015 11:19
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Sám píšeš, že jsou provázané. Nejen provázané, jedno určuje druhé. To z toho v mém světě dělá jednu věc, kterou mohu popsat různými způsoby (stejně tak bych mohl zvolit páry výkonu a točivého momentu).

Sám preferuji pracovat s výkonem, protože se s ním zkrátka snadněji pracuje. Ale to neznamená, že výkon určuje dynamiku a moment síly ne. To je z principu nesmysl. Auto dopředu žene síla; že se dívám na výkon, je jen má volba.
Avatar - Atomas
3. 9. 2015 11:16
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
V odkazu na Spritmonitor je spotřeba mých aut za poslední léta:

[odkaz]

Z uvedeného vyplývá, že pokud 1.0T-GDI jezdí za udávanou spotřebu, je to pro potřeby Ceedu naprosto nevhodná pohonná jednotka, která nedává smysl... Dynamicky nepřekoná 1.6 GDI a reálná spotřeba je stejná, ne-li horší... :no:
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 11:16
Re: Litrový rozstřel
je to tak uznavam...... akoby nastala ista rezignacia japonskych znaciek v europe..... casy almery primery su prec... lancera ci galantu ale aj coltu tiez... avensis od toyoty to ma uz tiez nahnute a coskoro z eu asi tento model odide.... o reziganci hondy asi skoda debat ... neviem co sa to deje... pritom si zober ake boli kedysi primery paradne vozy aj v GT verzii boli .... alebo galant... colt.... to boli krasne kusky....tazko hladam logicke vychodisko co za touto rezignaciu v europe je

mazda ok ta sa drzi.... ale je otazne co dalej... je to relativne mala znacka... aj mitsubishi je celosvetovo o dost vacsia napriek tomu ze v eu je mazda jasne pred troma diamantami....

nissan mal kedsi paradnu micru ( tusim to bolo aj prve japonske auto ktore vyhralo titul europske auto roka ) ... mali primeru almeru.... nadherne terrano v 3 aj 5 dverovej verzii... mali sme tu krasny velky patrol... hmm

mne je dnes z japoncov najblizsie prave suzuki..... to sa nejako aspon snazi.. swift aj vitara su uzasne auta vo svojich segmentoch jedny z najepsich..... a nove baleno bude tiez paradne bez pochyb... ;-)

este jedna vec... uznavam ze nova honda HRV je pekna..... a tu hondu musim pochvalit... skoro som na HRV zabudol..... snad znacke pomoze vratit sa na spravnu cestu... a predaje uz budu opat rast.... podobne drzim palce aj misaku a toyote.... maju co zlepsovat ale nie je to este stratene.... chysta sa nove ASX a dalsie modely..... stale verim tymto japonskym vozom.... a fandim im viac ako tym "nasim" aj napriek tomu ze sa im v eu akosi nedari tak ako by som si zelal....
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:16
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Tak, mne napadá, že mu třeba hodně vrzala? Ale to u Fordů moc často nebývá, jenže stát se to může. Nebo se musela nějak zdeformovat? Nevím... snad se P11 vyjádří :-)
Avatar - fOE
3. 9. 2015 11:14
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Toto bude dlouhe vlakno. :-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:14
Re: Litrový rozstřel
No, já neříkám, že je to světoborné auto, ale plní funkci toho, čeho má, vypadá tak, jak má vypadat SUV. Je to auto dá se říct klasické koncepce. Špatné není, dá se sehnat za velmi solidní ceny a uveze 7 lidí. Určitě je to to lepší, co Mitsubishi nabízí :-) Interiér je převážně z tvrdých plastů, ale dá se to přežít, žádná hitparáda :-)

Mimochodem, myslim že ho má místní oblíbenec Áda, tak se ho můžem optat, ale ten chodí prudit jen pod testy francouzských aut :D
3. 9. 2015 11:13
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Jediný smysl zařazení maloobjemových turbotří/dvouválců je lepší podíl/propočet emisí automobilek.
Možná z toho časem vzniknou dobré motory, ale zatím to jiný smysl nemá. Ví to každý z oboru.
Jo EU!!!
Na kterém jiném/neevropském trhu jsou tak protěžovány?
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 11:11
Re: Litrový rozstřel
Keby si nespomenul Outlander ( tipujem ze myslis ten defakto aktualny, alebo nie moc stary ) tak ti to podpisem ! :-! :yes:
Outlander ale z pocutia nieje ziaden zazrak. Sam to sudit neviem, ale par znamych co zvyknu podobne auta kupovat, tak Outlandery skrtali z vyberu ako prve...Preco, to ti nepoviem. :-!
Mazda ? :-) Tu uz pomaly ani nepovazujem za Japonca - na Japonca je az moc Europsky pekna >:D :yes:
3. 9. 2015 11:10
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
To me udivuje, protoze o nicem takovem jsem neslysel a nechapu proc menit celou palubku ? Nebo mysli jen budiky ? Mam moznost informaci primo od zdroje (servis) a o zadne takove vymene resp. problemech neslyseli. Menili zatim jen dvakrat turbo na 1.6 EB na zaruku - vadny kus z vyroby. Nektere kusy uz maji natoceno k 200 tKm a bez problemu.
O par 1.6 EB co menili motor jsem slysel, ale nijak to nevybocuje ze statistiky ostatnich automobilek (krome koncernu :-) ).
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:07
Re: Litrový rozstřel
Tak to je zvláštní, nicméně sem ještě jezdil Primerou, tou předposlední (ještě ta, co vypadala jako auto) a ta mi zaujala omnoho víc. Atmosferická 1.8, příjemné svezení :-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 11:06
Re: Litrový rozstřel
Ono vůbec ten Japonský automobilový průmysl je takový zdegenerovaný v porovnání z let nedávno minulých (90.)

Nissan nenabízí vlastně už žádné auto střední třídy, Primera zmizela, Almera má podivného nástupce i když se alespoň vrátila k té koncepci Hatchbacku nižší střední. Chybí kombík, celkem se těším také na novou Maximu, vypadá nadějně ale pořád tak nějak moc Japonsky >:D

Toyota - ta nevyrobila hezké auto už celkem dloho, Auris se dá, Avensis.. no tak taky, ale nevidím jediný důvod proč jít do Toyoty a ne třeba do fauvé. Body Toyotě za to, že se drží alespoň vozů klasických koncepcí (sedan, hb, kombi).

Suzuki - Swift super, ale chtěl by už omladit a dál? Podivné crossovery, dobře, Vitara je hezká, prodávat se bude, ale Baleno v novém vypadá opravdu skoro až odpudivě, Vitara už nástupce Offroad-SUV zatím nemá, Kizachi, toho je škoda :/

Mitsubishi - tohle je snad největší looser na trhu. Tak parádní Lancery a Galanty, kde jsou? Lancer doklepává snad skoro desetiletý cyklus, ano vypadá dobře, ve své době hezké auto, chybí kombik, Carisma zmizela bez nástupce a Galant jakbysme. Jedině snad Outlander, určitě není zlé auto, jenže na celou automobilku, to je málo

A Mazda? Ta snad ani k těm ostatním do Japonska nepatří tím, co dělá a hlavně jak to vypadá >:D Za tu palec :yes:
Avatar - Wolfsteen
3. 9. 2015 11:06
Re: Skyactive
Já jim ji určitě neberu :-) Každý dle svého gusta...
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:57
Re: Litrový rozstřel
starý môj, NIČ ! :-|
Tie auta boli neuveritelne ! Chlapi sa o ne teda starali, boli garazovane...atd...ale to boli casy, kedy som este uznaval japonsku kvalitu. Sice motoru par konikov chybalo, ale podvozok ( sedan ! ) lahoda, spotreba mimo mesta uz vtedy okolo 5,5-6. Teda pokial si sa nesnazil uzivat si limity podvozku >:-[]
3. 9. 2015 10:56
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Nie, ziadne dva "pohlady" na jednu vec! Krutiaci moment, vykon a otacky (resp. uhlova rychlost) su zviazane jednou rovnicou:
vykon[W] = Krutiaci_momet[Nm] * uhlova_rychlost[rad/s]

Podobne aj priebeh vykonu je zviazany tou istou rovnicou s priebehom krutiaceho momentu ("priebeh" nie je nic ineho, len krivka hodnot pre rozne otacky). Zmeni sa jedna krivka, tak sa musi zmenit aj druha.

To ale nic nemeni na fakte, ze rozhodujuce pre dynamiku je vykon motora (a jeho priebeh), nie krutiaci moment (a jeho priebeh). Krutiaci moment si "upravis" prevodom, a na kolesach mas uplne inu hodnotu, kludne aj niekolkonasobne vyssiu ako maximalny krutiaci moment motora. Vykon sa zachovava (teda az na dake straty, samozrejme)...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:52
Re: Litrový rozstřel
A ty Almery ani nehnily? Kdysi dávno sem projížděl už bazarovou Almeru předpolsední generace, někdy kolem r.v. 2000 s 1,4kou atmo a teda byla to dost bída, nicméně ta spolehlivost tam zcela jistě bude, jen už chytala trochu zrzavé barvy >:D
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 10:45
Re: Litrový rozstřel
ten dizlovy kombik v pakete GT line je moc pekny... hadam by som ho prekusol skor ako to litrove turbo .... neverim ze to pisem ale je to tak... to uz zvolim skor ten dizel :yes:
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:44
Re: Litrový rozstřel
tak mozno nabuduce... ;-)
Miesto Pulsara mali urobit klasicku Almeru - teda auto kvalitne.
Dvaja moji znami pred 20 ci kolkymi rokmi si ich kupili nove do firmy (sedany ). Tie auta nepoznali slovo problem. Jazdili tiez slusne a predavali ich hadam az po 10 rokoch co sa s nimi nemohli rozlucit :-)
Ja mam ale ako vies na auta ine poziadavky, ktore mi zatial spolahlivo plnia len vozy, ktore zaberaju na ceste viac ako 9m2 >:-[]
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:37
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
A co se stalo s tou tvou, že ji měnili?
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:37
Re: Litrový rozstřel
No jo no a já už se těšil, jak mi dovezeš halušky ve svém vé osum:D škoda >:D

U mne Leon FR vítězí exteriérem, souhlasím, že interiér mají Seati slabší, asi nejslabší z koncernu :/ Pulsar není uplně zlý, ale uvnitř sem si připadal jako v 90. letech, nevím, nějak mi to auto nesedlo, což se třeba nedá říct o novém QQ, škoda, že Pulsar i v interiéru nevzali ve stylu QQ.

Do kombi patří nafta, to je jasné, ale u nižší střední ten turbomotor na benzín taky nevidím jako zlou volbu.
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:36
Re: Spotřeba - u 1.0 T-GDI neuvěřitelně vysoká???
>:D >:D >:D >:D :yes:
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 10:35
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Netusim. Kuga ma 2 mesiace, 5000km.
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:30
Re: Litrový rozstřel
ved preto som ho dal ako vynimku - nerad prehravam >:-[]
Leon FR - taky 2-test robila konkurencia - dopadlo to nerozhodne - aspon z mojho pohladu. Ale interierom by som volil cednik, motor 1.8 TSI mi je zase srdcu blizsi ( ak led si na neho obcas niekto stazuje ).
Kia s kvalitou nemoze ist dole ! To by si hoooodne u mna poßrali. ;-)
Ostatne zaostavaju vsetkym moznym, hlavne priestorom. Som od teba o 5 cm vyssi, takze za mnou budes mat ty primerane miesto len v cedniku a O III. No a v Pulsare. Ale ten je tiez mimo - interierom ( kvalitou ). ;-)
Ked si zacnu viac verit s naladenim podvozka pre GT SW, tak hadam raz vznikne...
Dovtedy ked SW, tak naftu :-!
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:26
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Zajámavý, co máte s tema palubovkama? Máme Kugu 2014 EB, naprosto v pořádku, já Mondeo 2008 TDCI, naprosto v pořádku a už 220 tisíc najeto ;)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:24
Re: Litrový rozstřel
Ano, malé turbo je zklamáním, jenže za 450 koupíš u konkurence 4válcové turbo od 1,4 do 1,6 objemu. Já bych atmosféru nechtěl dnes, do nižší střední bych zkousl něco ve stylu Mazdy 3 Skyactiv s dvoulitrem, ale do kombiku nižší střední, nebo nedejbože do střední třídy mimo víceválcové varianty už jedině turbobenzín, nebo ideálně naftu ;)
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 10:24
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
S-max 7 miestny 2012, 1,6eb 118kw.
Kupovany ako novy. V zaruke menena rj, pristrojovka, rj pristrojovky a teraz motor. Kamos ma novu kugu, silnejsi dizel stvorkolku. Uz ma novu pristrojovku :-). Zasa mame aj 125hp Transit Custom L2H1, ten slape ako hodinky.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 10:15
Re: Litrový rozstřel
a este k tomu v pakete GT line je ten kombik ozaj moc pekny..... aj ked mi nafta nevonia.....vidim tu vacsiu pouzitelnost a vacsi zmysel ako pri tych litrovych tgdi to uznavam :yes:
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:12
Re: Litrový rozstřel
Hlavně i cenově, nevím, kolik se připlácí za kombik, ale za 415 tisíc mít 100kw naftu, to je velmi zajímavá nabídka a o dynamice oproti tomu chcíplému GDI snad nemusím mluvit, hlavně u kombiku a naloženého posádkou.
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:10
Re: Litrový rozstřel
Kvality sa v Cee´de bat fakt nemusis. Chod, sadni si do toho, povoz sa... ;-)
Odmyslime si rozdiel 250 litrov v kufre ( proti O III lift ) a ukaz mi iny 200 PS stroj, napchaty takou vybavou, takymi sedackami ( na sedacky som brutalny predant ! ), kvalitou spracovania interieru, jeho priestrannostou a jazdnymi vlastnostami ako 5D Cee´d GT za cennikovych 600k.
Ak ma presvedcis o niecom vhodnejsom, pozyvam ta na poriadny obed >:D
( podmienka : dopredu upozornujem, ze Megane GT je pre mna nepriechodny :-! - sorry )
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:10
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Opravdu? tak to máš velkou smůlu, o závádách EB se skoro nikde nepíše, jen pár kusů. Jaký to byl vůz, jaký motor? A rok výroby? Máme na té 1,6EB zatím 16 tisic, ale je rok stará.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 10:07
Re: Litrový rozstřel
crdi su oblubenejsie u firemnych zakaznikov... u nefiremnych je najpredavanejsou motorizaciu 1,4cvvt a GDI..... ;-)

by si sa divil kolko tu mame dizlov.. ludia z vychodu su zvyknuti viacej cestovat ( aj za pracou ) ... takze nepovedal by som ze dizel je priorita zapadu .. dizlov mas aj tu dost.... u ceedu ale vyhrava GDI a 1,4 cvvt

pre mna ako vychodnara je uzhorod stale daleko.. to uz pojdem radsej tankovat do madarska keby mi nahodou svaclo a nevedel by som co s peniazmi a casom .....
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 10:05
Re: Litrový rozstřel
pre mna jo to nove male turbo sklamanim ... nielen cenou ale aj vobec pouzitelnostou do takehoto auta mi pride nevhodne.... kazdy mame svoj nazor ... nikomu neberiem jeho nazor ale za mna osobne.... by som zvolil nadalej klasicku atmosferu.... dokonca mi pride aj dizel akysi zrazu zmysluplnejsi ako to malicke turbo.... nic v zlom...
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 10:03
Re: Litrový rozstřel
To mozno u vas na vychode kde "východňáre" chodia tankovať za lacno do Užgorodu >:-[]
CRDi su ovela oblubenejsie a ako uz aj Ozzman pisal - pre tento cednik je ta 1,6 CRDi najvhodnejsia motorizacia.
neregistrovaný "SR20"
3. 9. 2015 10:03
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Pomaly s tym Fordom. Vcera som bol v Poprade po fordika, menili cely slavny motor 1,6EB. Po cca 40t km. Kus prveho piesta sa ulomil a spravil sarapatu vo valci. Strata tlaku a vymena motora. Nastastie v zaruke. Kazdopadne je to asi posledne kupovane nejaponske auto.
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:01
Re: Litrový rozstřel
Já vim, ale dejme tomu ze za 400 mam gdi v 5dv. Pokud chci trochu výbavu, jsem na 450. A tam se u konkurence da koupit zivejsi turbomotor.
3. 9. 2015 09:58
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Krutiaci moment nerozhoduje, sprevodovanim sa totiz nezachovava. Zarad iny prevod, a na kolesach mas iny krutiaci moment (aj ked na klukovke motora budes mat stale rovnaky vykon a krutiaci moment). Podstatne pre dynamiku vozidla je priebeh vykonu.

A co sa tej dynamiky tyka, rozdiel v zrychleni z 0 na sto je 0.1s, to sa da povazovat za chybu merania. To uz samo o sebe je podozrive, pretoze s 3-valcom by malo byt auto lahsie, a teda pri rovnakom vykone motora by malo zrychlovat lepsie. Problemom budu zrejme "ekologicky" dlhe prevody...
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 09:53
Re: Litrový rozstřel
realne sa najviac u nefiremnych zakaznikov predava prave 1,4 cvvt a GDI .... ;-)
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 09:53
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Doporučuji si připlatit pár tisíc a jít do 1,5EB, je to o level lepší svezení a ten cenový rozdíl při skladových vozech je minimální.
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2015 09:50
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
Pokud jsi moderní evropan, líný a neschopný řadit, pak bude turbína pro tebe, protože bude uživatelsky příjemnější. A že se to časem může začít sypat? Tak to střelíš do bazaru, ať se s tím potýká někdo jiný. Byznys se musí točit...
Avatar - fOE
3. 9. 2015 09:46
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
30tis navic, 30Nm navic. Me to zni fer :-)
O spotrebu nejde, jak sam pises kazdy vi ze spotreba dobra atmosfera vs. dobre turbo se bude ve vysledku rozchazet jen velice malo, ale +30 clovek jednoduse oceni vzdy, a kdyz auto nalozi tim vic. ;-)
3. 9. 2015 09:39
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
1.4CVVT jsem jel v Riu po FL (6° převodovka) a hlavně "díky" rozložení jednotlivých stupňu se hodí na jízdu vyjma dálniční přesuny. Bohužel i okolo komínu si docelá pápnul - cca 6,5l.

Netuším jaké je rozložení skříně pro Ceed, ale pokud je stejné jako v Riu tak 1.0 bude pravděpodobně vstřícnější a schopnější na delší přesuny.
Pokud bych dneska kupoval Focus tak při pohledu do ceníku volím 1.0 Ecoboost (92kW) - investice do dieselu (1.5l) se běžnému řidiči nevrátí a ta kultura cestování je parádní!
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 09:33
Litrový rozstřel
Logická otázka asi zní, je to lepší, než litrový Ecoboost od Fordu? Předpokládám, že nejmenší TSI, co se dávají do nižší střední třídy (1,2 a 4 válce) budou lepší, ale jak obstojí oproti Fordu?
3. 9. 2015 09:33
Re: Tomáši, ďakujem !
Dlouhodobá před FL 6litrů s plným využitím potenciálu motoru. Není to málo, nicméně při snaze o ekojízdu se bez problémů dostanete na cca 4,5l
Avatar - AUDIRS6
3. 9. 2015 09:19
Re: Proc?
To s tym SW bolo prve co ma napadlo uz pri uvedeni, nakolko CR/SK zakaznik pocuje hlavne na velky kufor >:D Nieco sa mi mari, ze vyjadrenie bolo cca v tom zmysle, ze nemaju vieru v nejaku velku predajnost takto svizneho kombika a plus, ze si neverili, ci by sa im podarilo tu SW verziu naladit podvozkovo tak dobre ako klasicke 3D a 5D. Tie su totiz podvozkovo veeeeelmi vydarene. ;-)
Avatar - praděda7
3. 9. 2015 22:18
Re: Zmysel 1.0 T-GDI ?
V Evropě zkrátka Japonce "nemusí". Psal jsem o tom i na jiných diskuzích. Nevím, kdy a jak se to stalo, ale zatím to trvá... :-!
Avatar - rohYpnol
3. 9. 2015 21:26
Re: malý postřeh z diskuse...
Problémem Kie (a Hyundai) je, že zatímco dříve robili korejské vozy, které sice neměly nárok na úspěch v Evropě, tak to byly svébytné modely. A mnohé nebyly úplně špatné, třeba první Sorento na rámu, nebo Sonata...

Jenže pak se korejci zamysleli, rozhodli se pro ryze Evropskou větev, vybudovali Žilinu a Nošovice a vytvořili kopii koncernových vozů. V druhé generaci pak zamakali a shodou šťastné náhody automobilové krize a snižování nákladů jim koncern VAG vlastně nahrál na smeč, když Golf VI, Passat B7 znamenal pouhž FL ve smyslu nižších výrobních nákladů, když koncern měl mizerné TDI a ještě katastrofičtější první generace TSI, a Golf G7 v zásadě kromě moderní elektroniky nepřinesl nic nového a ještě více sestoupil do šedi průměru...

Netvrdím, že Hyundai/Kia jsou špatné, ani netvrdím, že postrádají osobitost a eleganci. Jenže v mnohých základních rysech a pojetí to je jen pouhopouhá kopie koncernu VAG. Stejně tak už došli na to, že na evropském rybníku to bez downsizingu nepůjde a opět jen kopírují trend ostatních.

Hyundai/Kia v Evropě jsou zkrátka v prvé řadě business projekt, který má vydělávat. Automobilový průmysl je jen prostředek, jen cesta k zisku. Kdyby se jako ziskovější ukázala výroba sporáků nebo praček, budou vyrábět je.

Zatímco evropské automobilky (Citroen, Peugeot, Opel, Škoda, VW, Mercedes, BMW ...) jsou v prvé řadě automobilky, které mají tradici, mají v historii pevné místo a ví, že jejich revirem je automobilismus. Samozřejmě, že dnes jdou také za ziskem jak slepice po flusu. Ale stále určují trendy a směr vývoje. Kia/Hyundai jen kopírují. Svébytně a váce než dobře. Ale kopírují :-!
Avatar - KANKUNEN
3. 9. 2015 13:09
Re: Litrový rozstřel
Umět jezdit pro tebe znamená vyhánět do otáček? To snad umí každý, ale pro běžnou jízdu je to otravné.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 10:53
Re: Litrový rozstřel
svata pravda... 10 rokov sme cakali na nastupcu almery... cakal som nejaku paradu... uz som to pisal pri porovnani so ceedom 1,4 cvvt ked tu bol test..... a ono spravia taketo dnes uz tvarovo zastarale vajicko... aj peugeot aj auris a leon uz prisli na to ze byt co najvyssi a najgulatejsi v tejto triede je davno out...... a ako ozzman spravne pise... keby interier zobrali z kaskaja tak to aspon z casti zachrania.... ale takto? predaje v eu vravia jasne.... pulsar je na chvoste svojho segmentu ( az na par vynimiek - vybehove bravo, lancer )

almera svojho casu ( ta posledna najnovsia generacia s tou strechou v tvare surfovej dosky ) bola svojho casu najpredavaneejsim japonskym autom v eu... bola aj pred yarisom.... kdeze je ta slava almery .. ach jaj ;-\ .. pulsar jej nesiaha v tomto ani po blatniky ... skoda ze to nissan zabalil v tejto triede ...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2015 10:22
Re: Litrový rozstřel
Megane GT? Škoda >:D Ten se mi líbí moc, i v interiéru mne to auto fakt potěšilo, super sedačky, posaz.

No, pak by ti nemusel vadit třeba Leon FR 1,8TSI 132Kw, který jistě nezaostává

Dále je tu 308 GT 1,6THP .

Pak o sto výš už koupíš ostrý HH jako Cupru, STčko či Astru OPC

Ale já mluvil o kombiku předsedo :D Takže tam si u Kii opravdu nepomohu ani s tim 1,6Turbo :D

Jinak já v Ceedu před fl jel, seděl, ohmatal, olízal palubku, takže znám jak vypadá interiér, spíš sem narážel na Hyundai, jak se vychloubali super interiérem a uvnitř to pak vypadalo jako v čínský hračce. Pokud Kia neslevila a nezlevnila facelift, tak to bude zase v interiéru OK.
Avatar - 3_diamanty
3. 9. 2015 09:10
Re: Tomáši, ďakujem !
suhlasim ... za 600 tacov uzasny warm hatch.... bez nejakej vyraznejsej slabiny.... navyse u tychto auticiek sa hraje aj na dizajn a GT verzia ci uz ako pro ceed alebo 5 dverovy ceed je ozaj moc vizualne atraktivna.... a vzhladovo podarena..... paci sa mi ten novy skoseny volant z optimy ... charakteru auta pasuje viac ako ten povodny.... potesi aj zlepsenie zrychlenia a znizenie spotreby.... to auto vazne nema moc slabin... a aj priestornostou v pohode..... pride mi to ako velmi sikovne cestovne GTcko.... nebude to trhac.... ale ako sikovne rychle svizne GT na kazdy den.... proste super... moc takychto beznych uzivatelsky vhodnych rychlych aut zase az tak nemame.. kedze kazdy sa zenie len za co najvacsim vykonom za kazdu cenu... a za co najlepsimi casmi na ringu....

ja by som normalne este skor zvoli radsej dizel ako to litrove absolutne do tohto auta nevhodne motorove medium ( a to dizle vazne nemusim ) .... ono to 100kw crdi so 7st DCT v pakete GTline v kombiku je moc pekne... ( vid fotky z predvcerajsej galerie ) ;-) :yes: