Novinky
Sice tak nejak chapu vseobecny odpor k downsizingu, ale pokud dnesni technologie dovoluji vytahnout takove vykony i z maleho obsahu, potom pokud se poresi jeste zivotnost, nese to sebou i vyhody. Cim dal "tlustejsi" auta ztrati cast sve hmotnosti a v pripade predohrabu s veskerou vahou vpredu to bude na tom nejlepsim miste.
Honba za co nejvetsimi vykony, aby motory vubec ty jezdici obyvaky utahly, jednou nutne konci v momentu, kdy se vykon uz na silnici neprenese. Jedna moznost je auto zatucnit jeste vic, jeste vic posilit motor a vrznout do toho pohon vsech 4 kol, druha varianta je jit po nizsi hmotnosti a daleko vyvazenejsich jizdnich vlastnostech, ktere dneska supluje vlastne jenom elektronika.
V techhle intencich se to da vlastne chapat jako krok spravnym smerem, proc ne :yes:
Honba za co nejvetsimi vykony, aby motory vubec ty jezdici obyvaky utahly, jednou nutne konci v momentu, kdy se vykon uz na silnici neprenese. Jedna moznost je auto zatucnit jeste vic, jeste vic posilit motor a vrznout do toho pohon vsech 4 kol, druha varianta je jit po nizsi hmotnosti a daleko vyvazenejsich jizdnich vlastnostech, ktere dneska supluje vlastne jenom elektronika.
V techhle intencich se to da vlastne chapat jako krok spravnym smerem, proc ne :yes:
Nejsem vestec, abych podle Mercedesu a BMW odvozoval hmotnosti budoucich motoru od Opelu. Vychazim z tvrzeni Opelu uvedeneho v clanku, ze jednim z duvodu je prave nizsi hmotnost 1,6-ky.
Presne ako píše kolega fOE, inštalácia 1,6ky namiesto dvojlitra vôbec nemusí znamenať významnú úsporu hmotnosti (ak vôbec nejakú). Ak si pozrieš, čo všetko museli meniť v Peugeote na motore 1,6THP, kým ho zo 147 kW dostali na 199 kW, čo všetko tam muselo byť zosilnené, vymenené za robustnejšie komponenty či materiály, aby motor tie tlaky zvládol, o perifériách nehovoriac, vôbec by som sa nečudoval, keby takáto 1,6ka vážila rovnako, ako ten dvojliter.
Což je logický, když speciály stojí cca 15 x víč než auta za 1-2 M 😄 Jen tím chci poukázat, že nelze u seriových modelů poukazovat na kvality motorů se stejným obsahem jako u závodních aut. Někdo má třeba stejný nohy jako Bolt, ale jeho běhu se zdaleka nevyrovná 😉
Jaky presne ma objem spojitost s hmotnosti motoru, ve srovnani s takovym 2l treba? Tipnu si ze i v tomto pripade nebude mit temer zadnou, nebo ta 1.6 mit blok/hlavu z tezsich materialu muze byt ve vysledku klidne tezsi nez kdejaky 2L.
Podobnych pripadu bylo nekolik, nejkriklavejsi napriklad 6,2L V8 od AMG a 4.0L V8 od BMW a 4.2L V8 od Audi. Vsechno motory kde byl rozdil v hmotnosti snad 5-10kg (pri hmotnostech kolem 200kg). Tipnul bys to pri o vice nez 50% rozdilnemu objemu? Konstrukce, ta je urcujici, ne objem.
Takze nasazeni 1.6 kvuli nizsi hmotnosti je chimera, pujde tu jako vzdy o penize. ;-\
Podobnych pripadu bylo nekolik, nejkriklavejsi napriklad 6,2L V8 od AMG a 4.0L V8 od BMW a 4.2L V8 od Audi. Vsechno motory kde byl rozdil v hmotnosti snad 5-10kg (pri hmotnostech kolem 200kg). Tipnul bys to pri o vice nez 50% rozdilnemu objemu? Konstrukce, ta je urcujici, ne objem.
Takze nasazeni 1.6 kvuli nizsi hmotnosti je chimera, pujde tu jako vzdy o penize. ;-\
Toto tvrzeni nezbyva nez podepsat, velmi vystizne.
Jestli se nepletu, tak 1.6T pro bezne verze zatim taky jeste nebyla ani predstavena, ma nekdo info proc a popripade kdy se tak stane?
Jestli se nepletu, tak 1.6T pro bezne verze zatim taky jeste nebyla ani predstavena, ma nekdo info proc a popripade kdy se tak stane?
Prý málo místa v motorovém prostoru. Začínám se bát, aby 1,6 urbo nebyla vrcholná motorizace i pro Insignii.
No to se dá napsat jen jediné - ať už jde EU s přísnějšími emisními předpisy do míst, kde nesvítí slunce... :no😒br />
Ať se zaměří na letadla a hlavně námořní lodě, tam je prostoru víc než dost 😉
Ať se zaměří na letadla a hlavně námořní lodě, tam je prostoru víc než dost 😉
Jak jezdí 1,6ky v rally je irelevantní. Výkon 315 koní při 6250 ot/min a krouťák 425 Nm při 5000 ot/min. Váha 1200 kg, zrychlení z 0 na 100 pod 4 vteřiny. To jsou v sériovém autě s takovým motorem nedosažitelná čísla.
Škoda, tak nejak som veril, že OPC si zachová dvojliter a 1,6 bude iba v avizovanom slabšom modeli GSi (cca. 250k).