Je třeba si uvědomit, že podstatná část článku cituje jen spekulace, které postupně zveřejnilo několik zahraničních internetových atomobilových stránek. O různých motorech V6 a V8, jako o možných pohonech nového LS, se toho již napsalo hodně, ale zatím nikdo z Lexusu nic takového nepotvrdil, nekomentoval, nenaznačil. Platí to i pro obvykle sdílné šéfy australského zastoupení Lexusu a různé japonské časopisy. Abych nekřivdil, auto.cz celkem věrně cituje obecné a poměrně nicneříkající vyjádření pana Uyttenhovena.
Co jisté je, jsou již registrovaná označení LS 500 a LS 500h. Zjevně chybí ještě velmi pravděpodobná a obecně očekávaná FCV verze, jejíž koncept bude možná představen za pár dnů v Tokiu, a také nejvýkonnější verze, které by skutečně V8 s turbem slušel. (V souladu s pravidly Lexusu by se mohla mohla jmenovat např. LS F...).
Ne všichni čtenáři se v produkci Lexusu orientují, takže by bylo od auto.cz férové, kdyby fotku v záhlaví článku viditelně označilo jako ilustrační. S vlajkovou lodí LS nemá nic společného, ukazuje totiž koncept LF-Gh z roku 2011, který předznamenal příchod nového GS. Mimochodem, britský Autocar použil ve svém článku, jenž byl jedním ze zdrojů pro příspěvek auto.cz, stejný obrázek.
V zásade súhlasím, otázkou je, koľko sa predá vo svete 12 válcových motorov, resp.aký je ich podiel z celkovej produkcie v luxusnej triede a či má zmysel pre Lexus niečo podobné riešiť a vyrábať z hľadiska ekonomického. Keďže peniaze sú väčšinou až na prvom mieste ;-)
Kvůli spolehlivosti. Nejde jen o samotné turbo, ale i zbytek motoru. Atmosférický atkinson v současném priusu byl vzorem spolehlivosti a dlouhé životnosti stejně jako jeho předchůdce taky atmoaktinson 1,5. Např. obří spotřeba oleje současných turbo BMW i VW motorů jasně ukazuje na těžko překonatelný technologický problém nebo neschopnost motorářů.
Vypadá to, že turbíny ovládnou svět. Naštěstí až v době, kdy už budou elektromobily reálnou alternativou pro většinu. Doufám, že nový Prius bude ještě bez turbíny. Spolehlivost je pro někoho hodnotnější než úspora 0,5l paliva při klidné jízdě a vyhození 2l paliva při drsnější jízdě.
Lexus tam mal vždy "len" osem valce ... Takže celkom v pohode že by aj ostali pri ôsmich :-) len tým že znížia objem, tak to musia nahradiť turbom :/ keďže už aj teraz mali na výber s osem valcom elektromotory, tak by im ten výkon nestačil bez túžba asi
...
Prestiž modelu se neodvíjí od nejslabší motorizace, ale naopak vždy od té "královské". A co se prodává v EU (tady má LS prodeje tak jako tak blízké nule) je jedna věc, druhá věc je, co se prodává v Číně, USA nebo v bohatých arabských zemích a tam je to hodně jinak.