mi v bmw jednoducho nepasuju.... fakt nie..... daju sa pochopit v astre ceede vo focuse alebo v peugeote 308... ale v premiovom aute a este k tomu typu SUV to fakt nejde.... za 800 tisic uz radsej potom nieco ine kludne nepremiove ale aspon s normalnym motorom.... iste hranice by v bmw jednoducho uz mali dodrziavat a nezachadzat kdesi kde to tejto znacke uz nesvedci....
inak ta kapota siroka ako letisko by zniesla hadam aj nejaky 4,4V8 ....
za 800 tisic by som jednoznacne uprednostnil RAV-ku 4x4 2.0 111kw alebo Tucsona s 1,6 tgdi pred tymto bmw s 3 valcekmi .. bmw si samo pili konar pod sebou... aneb ... nepremia na dohled .. este rok dva tri a bmw sa v celku uspesne prepracuje do "beznych vod" ... len co na to zakaznici :-)
Momentalne nei duvod za cenu X1 kupovat X1, vzhledem k faktu, ze se konstrukci pohonu zaradila X1 k "mainstreamu", tak bych spise koukal po stylu = Evoque.
I kdyby mel porad tri valce, ale klasickou koncepci, porad bych to videl na X1, ale s koncepci vsechno vpredu tam proste zadny duvod pro BMW nevidim, sorry.
zvykejme si
casem bude nasledovat mercedes, i když tvrdi ze ne
a az prijde na radu Rolls-Royce, pro nas obycejnej plebs bude vrcholna motorizace dvouvalec
Takze neni zadny duvod kupovat MB a Audi? A uz kolik let... :-)
S tim Evoquem si na to kapl, auta se nekupuji jen pro techniku, ba asi naopak se pro ni kupuji snad nejmin, vse ostatni (vzhled, znacka, vnitrek, infotainment atd atd atd) je dulezitejsi.
Ten motor jsem jel a když by mi to nikdo neřekl, tak to ani nepoznám (leda v nízkých otáčkách se zaklepe a připomene vzdáleně HTP), je fakt ,že za cenu X1 se dají sehnat lepší auta se silnějšími motory, ale zase, proč ne BMW?
Na oboje... I když je pravda, že změna pohonu je méně "okatá" a svým způsobem menší "problém" , když si třeba vezmeme, jak "nikdo" neví, co pohání 1er a ani se na základě toho většina reálných kupců neorientuje, co koupí za auto.
BMW změnou systému pohonu nemá moc, co ztratit (možná trochu té image, ale kolik konkurentů to podobným "šetřením" neztrácí, že...) a ještě ušetří na nákladech, v současné době se stejně velké množství BMW prodává v xDrivu.
No, uvidíme v budoucnu, jak daleko a do jaké míry to zajde s počty válců a "předokolkami" v prémii. Teď se to zdá z hlediska strategie značek jasná věc, ale podívejme, jak už dnes může být konkurenční výhodou třeba manuál.
Lidi si to budou nejspíš kupovat podle ceny a značky. Řeknou si,že je to BMW a ještě k tomu SUV a tak hluboko pod milion... To si koupí někdo, pro koho prémie stále ještě znamená "něco víc" a tak trochu sní o její koupi a obvykle tito lidé nemají moc (nebo spíš vůbec) zkušeností s "plnotučnější" prémií , tím pádem pro ně tříválec hned nemusí být problém. Nebo si to koupí někdo, kdo se o techniku v podstatě vůbec nezajímá.
O nic, obecně je "problém" s tříválcem čistě psychologický. Já nemusím čtyřválce, mezi těmi současnými bych si těžko vybíral, tříválec (bmw, ford) je z mého pohledu zajímavější motor, charakter (točivost, zvuk, špička i s turbem) než čtyřválec. Minimálně jako motorizace entry verzí mi přijdou R3 naprosto vhodné.
A ktera premie je, ze? ;-)
Premie vzdycky byla o tom byt o 10-20% lepsi (nejlepe) ve vsem..., ale chtela za to o 50-100% vic. S tim se zadny "pomer cena vykon" nikdy nevyhraje, od toho tu premie neni.
Široký Evoque je opticky velmi atraktivní, jenže po jednom víkendovém ježdění z toho optického opojení člověk rychle vystřízliví a vrací se, sice k měně atraktivním, ale za to celkově lépe fungujícím, alternativám.
Nikde neříkám, že "že bavorácke R4 sú nič moc...", ale že nevidím žádnou výhodu R4 oproti R3 pokud jde o charakter, točivost, zvuk. A to obecně, nejen u BMW, proto mi specielně u entry motorizací naprosto nevadí, pokud nějakou 1,4 nebo 1,6 R4 turbo nahradí 1,5 R3 turbo, naopak její zvuk i chování se mi líbí víc. To je vše.
Hmm, to mi připomíná slavnou větu poručíka Duba, "o tom jsem ještě před válkou hovořil s panem okresním hejtmanem..."
Golf gti performance 169/350 váha 1391kg 0-200 24,6s, bmw 328i 180/350 váha 1545kg 0-200 22,3 s. Tak ti nevím, Karle, čemu kde chybí dravost, a tu reakci na plyn jsi nespíš zjišťoval v autě s at, že. Navíc je 28i bmw točivější a že je hladší? No, je to bmw.
Oboje jsou prostě čtyřválcové turbené dvoulitry, hledat mezi nimi rozdíly typu, méně výrazný zátah nebo reakce na plyn je dobré tak k táborovému ohni fanoušků té které značky.
Možná tě zmátlo to zklamání z 28i motoru jako náhrady za 30iR6, které se po jeho příchodu rozléhalo internetem, jenže podstata toho zklamání je v tom, že šestiválec čtyřválcem nenahradíš, byť by byl sebelepší. A pokud jde o vrcholnost, tady je právě rozdíl mezi premií a mainstreamem, tedy v tom, že ty R4 bmw vrcholem nejsou, na to tam jsou pořád R6. Spíš bys měl ocenit, že do rodinného mpv vůbec dá bmw dvoulitr, takového tourana si koupíš max. s 1,4 tsi, proti 25i u něj vw nenabízí nic.
A kdes ji vlastne vzal? To, co je na tuzemskych saloonech k mani je vsechno komplet v nafte, jen vyjimecne je nejaky ten benzinak...ale zakladni, vrcholny ani omylem :-(
S novou X1 jsme jeste nejel, ale tu svou jsem proti Evoque kratce projel a neco jsem o tom i napsal :-) Do trakare to melo daleko, ale byt je moje X1 postavena na uz dlouho nevyrabene platforme - jizdne bych ji zatim za jine podobne velke auto nevymenil.
Ne, tak jsem to nemyslel, pisu, ze uprednostnit BMW pred treba tim Evoquem je jednoduche, pokud stavis jizdu nade vse, no ted uz budou rozdily jen v odstinech sedi a tak je pro me "lepsim" Evoque.
A jeste si rypnu vice - nebo usetrit par set tisic a vzit dobre nakonfigurovany Tucson ;-)
Každý to vnímame inak, ja napr. vôbec nevidím problém v zmene koncepcie na predokolku, pretože SUV by som si kupoval jedine so 4x4. V tomto kontexte má zmena koncepcie z môjho pohľadu len pozitíva (proporcie už nemusia byť poplatné zadnému pohonu v základe, ale môžu byť klasické, ako u väčších SUV značky, plus viac miesta vzadu a v kufri).
Ja by som paušalizoval, že kupovať základnú/holú prémiu sú vyhodené peniaze a tam človek okrem image daného znakou reálne nič naviac nedostáva. Kvality prémie a tú samotnú prémiovosť človek odhalí až pri zakliknutí množstva položiek v konfigurátore a hlbokom siahnutí do vrecka. Pretože napr. MB-C s V6, airmaticom, štvorkolkou, automatom, AMG paketom atď. je úplne odlišné auto od základu s R4, manuálom a bez výbavy.
O trojvalci v menšom, ale stále pomerne ťažkom SUV prémiovej značky ani netreba debatovať.
Ja Ti nevím, Karle, ale tvrdiť, že bavorácke R4 sú nič moc a preto odporúčať radšej ich R3, to mi logiku nedáva. A ako písal label, nie všetky R4 turbobenzíny sú rovnaké, myslím, že TSI sú hodnotené o triedu lepšie, ako napr. R4t od Mercedesu, o takom Cadillacu ani nehovoriac.
Presne tento istý názor som registroval aj na zahraničných weboch, teraz neviem presne, či to bol Autoexpress, ale tiež nad fúkanými R4 od BMW krútili nosom a povedali, že volkswagenovské TSI sú (samozrejme v rámci koncepcie) charakternejšie a zaujímavejšie motory.
Pokud jde o awd který je pro X modely typický, tak v tom v této třídě nevidím problém, např. Q3 používá podobný systém (s napříč uloženým motorem) a její prodeje jsou výborné. A další konkurenti jsou na tom také podobně.
Reakce na plyn, méně výrazný zátah v celém rozsahu otáček..., chybí tomu trochu "koule", vyloženě nezklame, ale ani nepotěší, od vrcholných R4 bych čekal víc...
Zrovna včera jsme se o tom bavili s Ondrou a měl velmi podobné dojmy.
S novými tříválci od BMW jsem zatím nejel, ale musím říct, že mě projevem docela zklamaly jejich současné přeplňované benzínové R4/dvoulitry, které toho přitom papírově neslibují zrovna málo..., ovšem celkovým charakterem na koncernovwé 2.0 T(F)SI zatím nemají.
Evoque je marketingový majstrštyk LR, starý freelender obalený stylovým designem, který definoval aktuální designový jazyk LR/RR. Z úspěchu toho auta je také vidět, jak málo trh, reální kupci, řeší vlastnosti auta, zejména ty jízdní. ;-)
Oturbené tříválce jsou hazardem se jménem značky. Jízdně, z hlediska spotřeby, výdrže, jde o nesmysl. Pouze na papíře to vypadá ekologicky. Nekoupil bych si to, ani kdyby to bylo o 250 000 levnější... rozhodně si na to zvykat nebudu a to je taky jediné, čím to můžeme ovlivnit....nekupovat to. Pak to nebudou vyrábět.