Na pomery triedy je to výborné, proporčne vyvážené, elegantné a pritom dynamické. Ono sedan potrebuje dĺžku, aby vyzeral elegantne, preto sedany nižšej strednej triedy s tým majú často problém; BMW to ale zvládlo so cťou, takže ak by takto vyzerala séria, zaradila by sa vedľa A3 sedanu ako najlepšie vyzerajúci kompaktný sedan.
Zmenu pohonu už nebudem bližšie komentovať, osobne by som do BMW išiel práve pre zadný pohon a ak sa tejto hlavnej konkurenčnej výhody vzdajú, nezostane moc dôvodov, prečo neísť ku konkurencii. Ale asi to majú dobre spočítané a vedia, že znak na kapote má pre typického kupujúceho ďaleko väčší význam, ako to, ktorá náprava je hnaná.
Jednoduche vysvetleni:
Sestavis si zebricek svych oblibenych vyrobcu aut. Honda je navrchu a dalsi jsou pak hodne dole pod ni. Nejniz je VW, to je logicke. Kousek nad nim pak BMW. A jeste kousek nad nim pak Audi (byt patri pod VW, ale paradoxy jsou vsude, ze?).
No a pak uz se diskutuje jednoduse: Honda je jednicka, Audi padesat petka, BMW pak padesta sestka = nesaha mu ani po naboje kol. Fajne, no ni?! >:D
ci bmw s 3 valcami a prednym nahonom bude zakaznik este povazovat za bmw.... lebo to potom uz moze ist kludne aj do peugeotu s prednym nahonom a tromi valcami a este paradne usetri ;-) ... uprimne nevidim moc dovodov na kupu takehoto bmw.... ktore uz nema ( ani filozofiou a genmi ) s bmw moc spolocneho ... mne taketo bmw teda uz nic nevravi.... ........ale samozrejme proti 3ke so zadnym nahonom a 6 valcom nic nemam .. verim ze chapeme sa... o co tu ide ;-)
Tak ja vzadu vozím deti do škôlky/školy. Veľa miesta nepotrebujú ani na nohy, notabene na hlavu, trávia tam len pár minút denne, takže priestorové pomery kompaktného "grandcoupé" by v pohode postačovali, avšak tie zadné dvere sú permanentne využívané a preto conditio sine qua non.
Já druhou řadu beru prostě jako odkládací prostor, ne jako sedadla. A líbí se mi, když je ještě u některých aut možnost tam mít skutečně lavici na zavazadla místo nepoužitelných sedadel.
A co se týče hlouposti, podle mne je to otázka frekvence využití. Čím méně často se na zadní sedadla chodí, tím menší dopad má absence druhého páru dveří. Sedadel se většinou vzdát nemohu, ale proč mít druhý pár dveří, když vzadu povezu někoho párkrát za rok? Tím spíš, když má první řada paměť. Kupé preferuji a tohle není dostatečná obtíž na to, abych zvolil jinak.
Nerob sa, že nechápeš. Sám Mariachi tu píše, že predajca mu obhajoval vysokú cenu BMW drahšou technikou zadokolky. Ak teda samotné BMW priznáva, že je drahšie o.i. kvôli zadnému pohonu, výrobne lacnejší predohrab by logicky mohol byť lacnejší. Ale nebude a BMW bude mať akurát vyššiu maržu. A vy fanúšikovia mu za to ešte budete tlieskať.
Btw. ak BMW prejde na predný pohon a ušetrené peniaze vrazí do kvalitnejšieho interiéru, to sa z neho stane Audi, nie? ;-) >:-[]
Tak oni jdou cuttovat cost, ne price. :-)
Ale nechapu tvou poznamku, proc by melo BMW zlevnit kdyz zmeni pohon (A3 / A Klasse jsou snad levnejsi nez BMW?). Nehlede na to ze si tim treba jen uvolni ruce a ony usetrene penizky nemusi automaticky skoncit ve vetsi marzi, ale znovu v aute, treba v lepsim interieru.
Žiadny cost cutting nebude. Alebo aby som sa vyjadril lepšie: cost cutting pre firmu bude, ale nie pre zákazníka, pretože stavím topánky na to, že nová 1er nebude lacnejšia, ako aktuálna.
nemuselo by se to hrat na 4 dverove coupe, klidne sedan, jen mensi nez aktualni 3er, ta uz na muj vkus (nekoho kdo v zadu nevozi ani deti, natoz pak dospele) zbytecne prerostla
Tohle nemusi byt jen o cost cuttingu. Je klidne mozne ze ty omezeni, ktere v nizsi stredni RWD prinasi (hlavne omezeny prostor) vic zakazniku nazenou ke konkurenci, nez kolik vyhody RWD prilakaji. Katovani kostu pak muze byt jen prijemne plus.
Ale stejne je skoda ze se jeste nestihl vypustit nastupce E36/E46 sedanu s RWD a je tu jen coupe s, ruku na srdce, omezenou uzitkovosti. Sedan by byl vic cool.
Spis nez to RWD me mrzi jina vec - 1er byl posledni mohykan s sestivalcem pod kapotou HB, ted dale uz budou jen ctyrhrnky a mensi, mozna jeste chvilku se udrzi RS3/TT RS, ale jak dlouho to je otazka a Audi me osobne netahne. Delal jsem si chute, ale nez se "zbavim" stavajiciho auta, bude tahle generace aut uz minulosti.
Predni previs je stejne dlouhy, jako u jinych aut podobne koncepce, jen se designeri BMW snazili jej zboku maskovat tim, ze vytvorili spicaty cumak (zde spise rypak, podobne jako u 2AT/GT). Jako 3D render to nevypada zase tak spatne, nazivo si pockam, protoze jak je videt na 2AT/GT a na MB A - zazraky se nedeji a vsechno vpredu svuj stin neumi prekrocit ani vzhledove, ani jizdne.
Já právě preferuji delší dveře pro nastupování. Na sklo nehmatám (ani se to nemá), takže ho nemám upatlané. Když rám, tak kvůli odhlučnění (a bezrámové mohou být zajímavé, když ti sklo přimrzne). Snazší odkládání je výhoda, pro mne asi jediná, kterou skutečně pocítím. Kvůli občasnému převozu lidí by mě ani nenapadlo koupit další pár dveří (leda by sedadlo nemělo paměť - velmi rychle by mě přestalo bavit někoho dozadu pouštět). Kdybych měl na výběr a vypadalo to dobře, tak zadní sedadla ani nekoupím. Ani absence tažného mě nepřinutila opustit kupé. Proto si snažím držet praktického všeuměla, jinak bych musel koupit něco jiného (nebo mít alespoň dobrou možnost si takové auto půjčit), tažné prostě potřebuji.
Některá kupé jsou stejně spíš dvoudveřové sedany. Nic proti tomu.
Jak pisu - vypada to celkem dobre, nebot je to 3D render, presentovany jen z tech "spravnych" uhlu, pockejme si na zive predstaveni. Pokud to tak dobre bude vypadat i v realu, rad smeknu i s vlasama ;-)
FWD koncepce neni na skodu, vetsinu z cilove skupiny bude zajimat spis to, jaka je kvalita keramiky na volici automatu, kolik barev ma ambientni osvetleni, jaka je uhlopricka displeje, a - samozrejme - jaka je hodnota vypoustenych emisi. Tedy veci, ktere s jizdou autem nemaji lautr nic spolecneho a kvuli kterym do auta nesedame, ale takovy je dnesni svet a vedeni BMW by si muselo nechat vysetrit i prodlouzenou michu, kdyby ho ignorovalo.
Nesmyslné napojení světel na masku mělo svůj smysl, i když ani mě se v prvopočátku moc nelíbilo. Chápu ale záměr stylingu, které se už muselo konečně odpoutat od stereotypu BMW. A toto byla docela levná cesta. Třeba X5 F15 je potom na první pohled zepředu nezaměnitelná s předešlým modelem. :-!
No tak to vypada moc dobre. Tak akorat velky, sportovne-elegantni, proc ne. Hlavne to nema nesmyslne napojeny svetla na masku. Trivalce jsou proste realita dnesnich dni a uprimne, 1.5ka v kompaktu je docela rozumny motor. Valce vem cert. I kdyz dvoulitrovy atmo sestival by mu slusel vic ;-)
Pak ale nesplňuješ "když nikdo vzadu nejezdí". A tvé děti se usadí vzadu v 2er v dětské sedačce? Nepřijde mi, že by v 3er bylo místa nazbyt, pokud vzadu jezdí děti.
Ono je tam tech veci vic. Zadni sedadla pouzivana lidma byt jen obcas -> vyhoda 4 dvere, zadni sedadla pouzivana na odkladani veci -> vyhoda 4 dvere, clovek vysoky jen prumerne, kteremu staci kratsi dvere 4 dvirka se nepotrebuje na parkovistich tolik starat o nemotornejsi delsi 2 dvere -> vyhoda 4 dvere, osobne preferuju i dvere s ramem (clovek si tak nezapatle sklo) -> vyhoda 4 dveroveho sedanu atd.
Coupe je fajn, ale prakticke moc neni, a ja nevim proc bych chtenim mensiho auta musel automaticky obetovat prakticnost kdyz vzhled coupe vs. sedan podle me sedan v nicem neztraci. Znovu uvedu tu A3 sedan, jednoduse designove velepovedene auto, proporce (az na sirku) super. Tohle udelat BMW s konceptem vhodnym pro BMW a dostalo by to foeho pet hvezdicek. :-)
Chápem Tvoje obavy, na inom mieste píšem, že malé sedany je ťažké spraviť. Ale keď pozerám na túto štúdiu, viem si vcelku pekne predstaviť plynulejšie klesajúci zadok á la 4GC a proporčne by to myslím ustálo.
P.S. Royal sedan? :-)
Ja myslim, ze vyrobne lacnejsi predohrab taky v zakladu lacnejsi bude, a pritom ve vyssich vybavach bude vypadat jako auto, hodne sve ceny, coz se o soucasne jednicce (proti treba te Audi A3, nebo MB A) rict neda, v tomto srovnani by vzdy skoncilo BMW jako treti, a klidne si i rypnu - je mozne, ze by ho natrel i podstatne plebejstejsi Golf.
No ja ti nejak nevim, nevim. Uz 4GC vypada sice dobre (zejmena v porovnani s 3GT), ale proti "originalnimu" GC je to jen slaby odvar. Ono totiz pokud auto zmensujes (zde tedy hlavne zkracujes), tak urcite pomery musi zustat zachovane - napriklad prostor pro posadku, ktera se s autem umerne zmensovat nemuze. Obavam se, ze 2GC by vypaddala podobne unyle, jako 2kupe, jen se zadnim parem dveri navic, ktery by byl navic tak trochu zbytecne omezujici, nebot tim padem by se predni idvere adekvatne zkratily... Na pekne tvarovany stvordverak (mimochodem: Vis jak rikaji ve Francii stvordveraku se sejrem?) proste musis mit k disposici adekvatni pudorysne rozmery, jinak to nebude hezke auto.
Souhlas s M2. M2 coby sedan? Vůbec bych neváhal. 3kový sedan se nesmyslně natáhl. (L=4633, M=4671) Na druhé straně jsem ale rád, že M3 sedan v nabídce je. Co se délky týče, já bych preferoval L=4550max. :-! V Renocaru nabízí žlutou M3 v manuálu ve žluté barvě. Co vy na to? ;-)
Auto co ma 4 sedadla a jen 2 dvere je podle me "hloupe auto". Ty zadni sedadla treba nepouzivam furt, ale zaroven je pouzivam aspon obcas, proto vzdy uprednostim sedan pred coupe. Proto mi ciste typem karoserie vic imponuje A3 sedan nez 2er coupe.
S těmi ideovými nástupci to je... divný a osobně to rád nemám. Samo BMW bralo E82 jako duchovního následovníka 2002, při 1er M to byla E30 M3 a při M235i to byla opět 2002. No a rádoby reviewers z M235i udělali E36 & E46 M3 21. století. :no:
I´m in!
Myslím, že sme to tu už riešili, tiež si viem predstaviť pekne tvarovaný štvordverák s líniami kupé, ideálne liftback ako 4GC. Pretože aktuálne ak sa nechcem vzdať zadného páru dverí v kompakte, zostáva len hatchback. Pritom ako BMW zapĺňa medzery smerom hore, pýtalo by sa Gran Coupé aj do dvojky.
Přesně! Ten trend protahování vozů do délky (skoro by se dalo říct "do dálky"), je s námi již nějaký ten pátek a ani mě nikdy neoslovil. Spíš naopak. Vždy si říkám, vždyť je v nabídce model o třídu výš, který má větší rozvor, tak WTG? :-O
No, já to vidím tak, že při zachování R6 a RWD nemohli se stylingem jedničkové řady už nic revolučního udělat. Otázkou je, jestli by se po dropnutí R6 s nabídky, nenabídl prostor pro líbivější styling a zachování RWD. Já myslím, že ano. Ale tady bohužel "nastoupil" účetní a bylo spočítáno a tím "vymalováno". ;-\
Divil bych se, kdyby 2er sedan byl rozměrově jiný než e36 ;-) Je to malej sedan a tím to hasne.
A pak už jen dát dohromady priority jestli chci víc prostoru nebo ježdění. Připadá mi, že marketingoví mágové počítají jen s jedním druhem lidí.
Pokud bude tvá poslední věta fungovat, tak největší radost budou mít mnichovští cifršpioni ;-) .
A3, stejně jako všechny poslední sedany Audi má nemsírně fádní provedení zadní části auta, tady BMW vládne a když k tomu přidám i zajímavý předek, půjde ten předkus zřejmě akceptovat :-)