Nevím, kdo u nás zatnul zeleným tipec, že by škodovka dělala osmiválce?
Ale jinak souhlas, u čirých sporťáků je přechod na čtyřválec degradace. Bohužel ale ani tady nemůže být pohled zjednodušený tím, že jde čistě od ekologistický diktát. U baby porschí je už dvě generace problém s výkonem, ne nadarmo existují jak v Evropě tak v USA firmy nabízející turbokity pro boxster/cayman víc než deset let. Aktuální cayman v základu je pořád auto, které má v dynamice problém ujet nějakému hothatchi s turbeným čtyřhrnkem za poloviční cenu. Takže turbo spíše proto. Že k B4 místo k B6 jde už na vrub boje o chladnější zítřky. Osobně bych kdykoliv preferoval nižší dynamiku atmo šestiválce oproti turbnému čtyřválci, ale přístupu porsche rozumím.
Obhajoba dobra, kdyby slo jen o ten pocit z toho kolik valcu mam zapsano v TP, ale ono prave jde o ty veci na to navazane. Je jedno jestli valcu 6 nebo 8, nakonec oboje ma charakter a zni skvele. Uz ale neni jedno jestli 4 nebo 6. Zadna impreza nikdy neznela krasne a tady jde porsche vstric stejnym vysledkum.
A obzvlaste skoda to bude kdyz za stejne penize clovek bude mit na vyber 6 valcu v zakladnim F type, 6 valcu v M2, 5 valcu v TT RS a jen 4 v duu boxster/cayman. Do ted melo porsche v ruce vsechny trumfy: atmosfera, motor uprostred, vicevalec. kdyz se ale 2 z 3 vzda (byt jen u zakladu) neda se nad tim kyvnout rukou.
To s přírodou nemá nic společného, vše je o penězích, ale je to teď v módě, lidi za to utrácejí prachy (pro vlastní dobrý pocit, že zachrání planetu) a toho je potřeba využít a prodávat a prodávat.
Jinak díky 3D tiskárnám si v brzké budoucnosti můžeš už i doma vytisknout atmosférický motor za téměř pakatal... proto je potřeba zakázat jednoduché motory a nasadit složitou techniku, a) aby se co nejdříve podělala a musels do servisu a b) aby sis ji nemohl opravit - vyrobit.
Pro toptena: sazomet mám doma, jmenuje se DAKON DOR 20 a to máš vidět, co letí z laufu, když mu otevřu dvířka >:-[] >:-[]
Také ne na každou součástku motoru jsou takové nároky. Vojákům se to klidně může vyplatit, mají jiné priority a pracují s úplně jinými rozpočty (jejich náklady na logistiku jsou jiný svět). A lze předpokládat, že se tyto technologie budou zlepšovat. Nicméně tradičnější metody jsou ve velkosériové výrobě tak efektivní, že je to to poslední místo, kam se hodí.
Ano, experimentuji i s 3D tiskem soucastek do motoru. Na nekterych vysadkovych lodich USN je uz 3D tiskarna k dispozici na tisk nekterych soucastek se snahou to casem rozsirit na vsechny mozne soucastky. Netvrdim ze je to mozne dnes, nebo ze to vubec kdy mozne bude, ale urcite je o to snaha (logisticka uspora by byla kralovska).
Sám som proti tomu, aby v Porsche bola taká plebejská motorizácia, ako je štvorvalec.
Ale...
Skúsim sa zahrať na diablovho obhajcu: Porsche je vlastne dlhodobým presadzovateľom downsizingu. Veď už dlhé roky úspešne konkuruje svojimi (na pomery triedy) maloobjemovými motormi iným športiakom/superšportom, ktoré mali bežne V8, V10 i V12. Takže ak nedávno nevadilo, že 911 má aj v tých najsilnejších verziách "len" fúkaný šesťvalec a dokázala dynamicky úspešne konkurovať talianskym desať- či dvanásťvalcom, prečo zrazu má tak strašne vadiť, že sa malému Boxsterovi dva valce uberú? Iste s tým bude spojená aj nejaká úspora hmotnosti a to má pozitívny vplyv na dynamiku, obratnosť a ovládateľnosť. Takže ten, kto teraz plače nad tým, že Cayman/Boxter budú mať štvorvalec 2,0T, musí tiež plakať, že 911GT3/GT3 RS/Turo/Turbo S majú dlhodobo len šesťvalec, s ktorým si museli vystačiť proti konkurencii s prestížnejšou konfiguráciou, ako je Lambo s V10 či Ferrari s V8 a V12.
Jo, tys myslel zelené jako Zelené, to jsem nepochopil. O.K., ale zelené jsou dnes všechny socialistické partaje napříč Evropou, neomarxismus bují, jen se rudá idea změnila na zelenou, ono je jedno ve jménu čeho se páchá "dobro pro všechny." Jinými slovy, je naivní si myslet, že tu někdo zeleným nebo Zeleným zatrhnul tipec, proto jsem dal tu Škodovku jako ironický šťouchanec (člověk by řekl, že ti ta ironie dojde).
Nemyslim si, že by experimentovali s 3D tiskem motorů do vrtulníku. Respektive jsem si jistej, že ne. Nikdo nezpochybňuje tisk nějakejch jinejch, ne tak zásadně dynamicky namáhanejch dílů..
Americke ozbrojene slozky experimentuji s 3D tiskem pro bojovou techniku a pochybuju, ze soucastky na golfu budou namahane vic nez ty na letadle nebo vrtulniku, takze bych nehazel flintu do zita. Ale pravdou jest, ze tohle je pisnicka hodne daleke budoucnosti.