Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Bývalý šéf VW Winterkorn prý bude ještě rok pobírat mzdu

42 komentářů

Blatouch
Podovdnik, ktery napacha obrovske skody, ktere v konecnem dusledku zaplati zakaznici VW, a misot toho, aby ho VW zaloval, presneji akcionari, tak dostane zlateho padaka. Na to se da rreagovat jsne - nekupvat jejich auta.
Avatar - Emel
Emel
Co jsem se bavil s lidma, jsou tři roviny
1) Jak se jich to konkrétně osobně dotkne - třeba že by museli do servisu nebo dokonce že by pak auto jezdilo hůř. Tohle by vadilo.
2) Že auto reálně vypouští víc škodlivin a kazí ovzduší - převažuje názor, že všechna auta vypouští víc škodlivin a celé je to divadlo, lidi často míchají NO a CO2.
3) Samotný fakt, že VW podváděl při měření - většina to bere jako hloupou chybu, která se jich ale nijak netýká
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Klienti se už mnohokrát v diskusích projevili. Hlavně, že to jede za pět a táhne vodspodu... Mnozí i tady začali vytahovat, jak podvádí všechny značky, protože spotřeba (emise, blablabla, cokoli...) nesedí v reálném provozu s normou... Další vytahovali, že je špatná norma a EU a kdovíco ještě.
VW je modla a na tu se nesahá...
Xifarg
Je naprosto nemyslitelné aby o fixlování softwaru nevěděl. Takhle Koncern nefunguje. A tenhle *urák dostne takový zlatý padáček. Budou muset podlidem v Boleslavi utáhnout uzdu aby zbylo víc na dividendy a výpalné pro tohohle vykuka…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tohle byl pěkný fail i bez ohledu na dieselgate. Jen ať si teď šetřílci užijí.
Nicco
Vypada to tak, ze diselgate pomohlo ke zmenam v nasi STK😒br />
Dodává, že letošním impulsem k vyšší poptávce po reinstalaci DPF bylo narovnání chyby v zákoně, která po mnoho let započítávala koeficient do limitu kouřivosti 2x. Díky tomu řada vozidel i s demontovaným filtrem pevných částic běžně procházela na měření emisí i bez filtru. Protože se ale v letošním roce tento koeficient snížil na správnou hodnotu +0,5 (namísto +1,0), mnoho řidičů již začalo mít problémy.

Více na [odkaz]
Z.oSO
Zajímalo by mne, jak tento fakt a celou aféru vnímají klienti, kteří si zakoupili vůz od VW Group (mám na mysli pouze CZ zákazníky). Necítí se podvedeni? Koupí si příště znovu vůz od koncernu VW?
Robustol
Nepřítomnost DPF pozná i tříleté dítě během pár vteřin. Stačí prstem nebo papírem vytřít konec výfukové roury a v případě zašpiněného je jistota, že tam filtr není, nebo je nefunkční.
Avatar - Snooob
Snooob
Nie, nie je.
Neberiem to ako hlúpu chybu ale ako podvod (a ja nechcem dávať peniaze podvodníkovi)
Mig_35
Věděl a stejně tak o něm věděl koncern. Sorry, musíme tě vykopnout, ale tady máš na cestu...
IPace
ten kdo tohle vyuzije je bud uplne blbej, nebo nesvepravnej >😁 spis me to prijde jako recese na zber dat blbcu 😄

auto na emise muzou nechat poslat i policisti co takove auto nekde stopnou na silnici, a v tu chvili takovemu cloveku pak hrozi mnohem vic, protoze ti co za nej vyridi tu technickou jak se dusujou na strankach ho pak stopro nechaj na holickach a stopro budou jisteny nejakou zminkou ve smlouve, protoze jim by pak hrozila pokuta radove vetsi :-!

jinak "uradum/organum" by vpodstate stacilo zjistit auta ktera na emise pristavila takova firma co tohle nabizi, v dnesni dobe je to asi neco jako bys dal na aukro inzerat ze prodas kilo kokainu >😁
Avatar - Snooob
Snooob
4) bral som od WAG iba benzíny takže dieselgate sa ma reálne netýka.
Ale či nabudúce "dám zarobiť" hlúpim podvodníkom je veľmi, veľmi otázne.
Čiže ide ešte o "rovinu charakteru/svedomia".
XTad
Skoda, ze to neni skutecna "dieselgate", ale spis "VW-gate". Diesel je svinstvo, at nosi jakekoli logo. Kazdopadne pul miliardy rocne... Co s tim ten clovek jako dela? Daji se takove penize vubec utratit? Navic kdyz ten pan je porad jenom zamestnanec.
HaroldKytka
😄 o par vterin jsi me predbehl a napsal temer to samy jinejma slovama 😄
Avatar - Romeo
Romeo
..no nieco je chore.....
Sky for everybody
Peněz není nikdy dost v jakémkoliv množství...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi tak na 100% o tom vědí oba :-!

Winterkorn byl šéfem od 1.1. 2007 - Dieselgate je o motorech TDI od roku 2009 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Roční plat + 2 miliardy odstupnýho :yes: >😁
Avatar - Individualita
Individualita
A tohle je přesně velmi smutné...
Avatar - Emel
Emel
Respektive, že se budou o dalším autě rozhodovat tak, jako by se nic nestalo... a jestli to bude VW nebo třeba Opel bude záležet na tom, kdo nabídne lepší auto za lepší peníze.

Dieselgate je samozřejmě šmouha na image VW, ale hlavně v USA, v Evropě se to pragmaticky smýšlejících zákazníků moc nedotýká.
kilem
at zavřou celej koncern >😁
Avatar - Emel
Emel
Rád bych věřil, že máš pravdu... ale nevěřím. Bojím se, že tohle je přesně to, co si masa žádá. Projít jednou za dva roky emisema, jakkoli... a pak v klidu jezdit dál.

Jo, Policie tě může poslat na STK... to ale může už dneska, a máš pocit, že se to nějak masově děje, nebo že by to řešilo problém demontovaných DPF? Někteří známí z toho měli obavy, ne kvůli DPF, ale kvůli nestandardním kolům a rámu v autě apod., vtipkovali, že si udělají aplikaci na navigování mimo dosah STK... v praxi se ale neděje vůbec nic.
XTad
No ptam se prave proto, ze je to zamestnanec. O tom, ze by zakladal nejake firmy nevim (ackoli to nevylucuji) a pokud kupuje podily, tak asi zejmena kvuli zhodnoceni svych penez a tim se dostavame zase na zacatek. Jasne, i ta pulmiliarda se da utratit, ale on ji vydelava pravidelne nekolik let.
BaracudaJ
Pokud se na to díváš očima člověka co si koupí nové auto, postaví barák, zajede na dovolenou a zbyde ti stále 400mil Kč. Pak se takové peníze utratit nedají.

Jenže je mnoho způsobů kam s penězi. Ať už je to koupě podílů ve firmách, založení nových firem, koupí nemovitostí. Většinou jsou tyhle lidi fanoušci aut, takže milují veterány. A ty také něco stojí.

Tyhle peníze se dají utratit snadno, jen se pohybuješ v částkách posunutých o tři čtyři desetinná místa než jsme zvyklí, tedy v desítkách a stovkách milionů.
pargi
Na rozdíl třeba od Hondy nebo rendlíku, na které se sahat může 😉
BaracudaJ
S tím nemá deiselgate nic do činění. O tomhle koeficientu už se psalo ve Světě motorů v souvislosti se změnou v přístupu STK tak před rokem.

Kouřivost je navíc spojená s PM (pevné částice), VW měl problémy s NOx. Takže dieselgate k ničemu nepomohlo.
Nicco
nj, nejdriv zaplatili 8000 za odstraneni, ted si budou pujcovat filtr za 5000 kazde 2 roky😒br /> [odkaz]
Pritom mozna stacilo vycistit za 5000.
memorex31
Takže dedulo si dobrými výsledkami zarobil pár miliónov a firmu to bude stáť pár miliárd. Že to tak funguje v politike to "chápem", ale u súkromnej firmy?? Nemali by ho skôr žalovať? :-!
HaroldKytka
Ja jsem se ptal nekolika lidi ve svem okoli, co na to rikaji. Schvalne jsem vybral lidi, kteri nejsou "blazni" do aut a maji VW.
Nekteri mi rekli, ze jim pojem DieselGate neco rika, ale moc toho nevi. Nekteri, ze se jedna o nejakej podvodnej software, co s necim fixluje. Nikdo mi vlastne nedokazal rict, co presne je spatne.

Samozrejme nemuzu mluvit za ostatni (a je to jen vzorek par lidi z myho okoli), ale myslim, ze vetsina lidi na to kasle, protoze o tom vi jen malo. Otazkou samozrejme zustava, jak je ovlivni pripadna vynucena navsteva servisu.
Niemand
Nebudem tvrdit, ze o podvode nevedel, ale v case ked zasadol na najvyssi post sa tie motory uz nepredavali. Tak preco je brany na zodpovednost iba on? Piech o tom musel tiez vediet.
Nicco
Policie maximalne dela to, ze zastavuje stara shnila auta a kontroluje jestli maji technickou . Pokud ne tak mozna potom je tam posilaji, ale ze by nejaky policista kontrolovatl nepritomnost DPF, na to nemaji ani cas, ani vzdelani/vybaveni.
Blatouch
At se nam to libi, nebo ne, autoprumysl ma velky podil na nasem HDP a VW to cele vede.
Nicco
To jo ale potrebuji oficialni metodu, toto by u soudu napdlo i male dite 😄
_MT_
Necítím, nemohu totiž říct, že bych na emise při výběru auta koukal. Výjimkou bylo, když si člověk mohl připlatit za SCR nebo předtím za DPF. A koupím, když ho jinak budu chtít; tedy tahle aféra nebude mít prakticky vliv. Na diesely tolik nekoukám, nemám nějak velký nájezd. Nicméně u dieselu bych váhal, kdybych kupoval teď - prostě pro nejistotu, nechci, aby se mi v tom pak někdo hrabal.
Z.oSO
Souhlas, především s bodem 3, což ve většině případů znamená, že si zákazníci koupí vůz znovu u VW Group.
Nicco
to jsou myslim jenom smyslene citace ale dokazu si predstavit lidi co si stezuji, ze musi mit DPF, EGR a nevim co a pritom na starem rotacnim TDI nemeli nic
Avatar - Emel
Emel
Sranda jsou i ty "reakce zákazníků"... jak jsou vlastně ti hodní, kteří pouze pomáhají těm, kteří se nikoli vlastní vinou dostali do obtížné životní situace, ale jakmile naspoří příslušnou částku, ihned si DPF zakoupí.
Nicco
Zvedla se myslim i pokuta pro takove firmy ale zatim si vesele podnikaji dal. Nevim jestli to neni nahodou ta firma co pred nejakyma 10 rokama nabizela chiptuning s certifikatem, az si to nekdo nehcal zmerit u konkurence v Bratislave na brzde a zadny narust vykonu tam nebyl.
Sky for everybody
To Emel :yes:
Avatar - Emel
Emel
To je teda komedie... nebo tragédie?
Avatar - Emel
Emel
Je to bod 3, jen na něj ty máš jiný názor než většina lidí se kterýma jsem se o tom bavil... ale je to pořád stejná otázka.

S udávanou spotřebou evidentně podvádí všichni... vadí ti to?
Avatar - Emel
Emel
No to je ten bod 3)