Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Motory pro nové Audi Q5: Možná se objeví i RS Q5!

Tipnout si, jaké motory dostane druhá generace Audi Q5, není tak těžké. Dočkáme se klasických čtyř i šestiválcových jednotek. Nejzajímavější je však možnost příchodu ostrého pětiválce!
Zpět na článek
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 10:36
Zlaté staré časy sa vracajú ?
Spominam si este na 90-te roky - Audi 80, 90, 100, ich ostre verzie S2, RS2, 100 S4...
Ano - bezne modely mali aj V6 2,6 a 2,8 a tieto rychliky R5 2,2 turbo !
Ze aka to nelogika, poviete si... Ale ten zvuk a charakter !
Potom sa to akosi zacalo psut - S4 a RS4 s V6 biturbo, ( ale tiez 2,7 proti beznym 2,8 a neskor 3 litrom ! ) a az neskor prisla fajnova V8 4,2...
Mame rok 2015. Vsetci sa tvaria strasne "zeleno" ( citaj - downsizovano ), len par vyrobcov este presadzuje objem, aspon v niektorych specifickych oblastiach. Pochvalme teda aj Mazdu za jej Sky-Activy, Lexus za GSF, Jaguar...ale aj Audi:
Neviem, ci je vhodne tu pocas este znejucich naftogatí vyzdvihovat 3.0 TDi v podladenych verziach bojujuci proti BMW a MB s R4 biturbodieslami, ale myslim, ze niesom sam, ktoremu je to sympaticke.
A teraz k ostremu R5:
Ked vysla A4 a cakalo sa na S4, dufal som, ze uz aj tam sa objavi R5 2.5 TFSi.
Prve fotky A4 pod kapotou ukazovali slusnu medzierku medzi chladicmi a R4 motormi.
Lenze neobjavil sa. Objavil sa zbrusu novy 3.0 TFSi s 1 turbom vo vnutri V, genialne to riesenie, naladeny krasne, lahodne ako doba kaze "na plocho", a ani zvuk nieje az taka tragedia, ako by clovek od V6 v sportovom modeli cakal.
V tom momente som ostal trochu sklamany, plus vyjadrenia Hackenberga, ze aj do RS4 pojde V6 3.0 TFSi, ale s E-Laderom.
Ano - z 3 litrov sa lahsie dostava 450+ PS, natoz este s E-Laderom.
Lenze ono moze byt vsetko uuuuplne inac:
Suskandy suskaju R5 pre R8 ako nahradu za V8. Fajn - aspon bude supersport ( ok - tak sportiak konkurujuci 911...) zniet poriadne.
Lenze R8 a RS4 uz v minulosti mali rovnaky motor ! Zeby znova ?! :-)
O R5 pre R8 sa hovorilo v suvislosti s ekonomickou vyhodnostou vyroby R5 - ze RS3, TT RS a RSQ3 - znamena predsalen malo kuskov.
Spytate sa - a na co je teda nova V6 turbo ? - na vsetko: SQ5 pre Amikov, S4, S5, nova A6, zaklad pre novu A7 a A8, mozno ich prepne a podla vzoru planov MB a BMW aj pre S6 a S7 8-s ( nie prave AMG a M, ale ich slabsie - Audi S-kam konkurujuce verzie by vraj mali mat uz len 6 valce )
A teraz tu mame otvorenu spekulaciu o RS Q5. Teda dat ho na MLB-evo platformu, teda kludne aj pre RS4 a RS5 !
Zeby sa teda vratili zlate stare casy ? ;-)
Dufam, verim, modlim sa za to ! :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Ham.
29. 12. 2015 16:57
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Souhlas, ta střední by s R5 byla úplně tip ťop. Multivan bych vynechal, to už by AUDIRS6 nemusel rozdýchat. >:-[]
Avatar - boost.
29. 12. 2015 15:33
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
To jo, toho projektu je škoda.
Avatar - white label
29. 12. 2015 14:36
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Jo, toho je škoda.
Avatar - white label
29. 12. 2015 13:37
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
SQ5 v EU samozřejmě jako doteď. Ale benzínová SQ5 (s V6T) by mohla být taky, jak jsem psal, minimálně pro US.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 13:22
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Ved ano, ale ako pisem - ak je nova "veverica" uz skoro hotova, potom si skor myslim, ze budu pouzivat ju. Ak ju zarezali naftogate, pripada aj R5 do uvahy, len to by muselo byt vykupene nejakou slusnou protivahou. Na tej R5 si v Audi dost zakladaju, takze by sa im to muselo jo sakra oplatit.
Avatar - Ji/Ri
29. 12. 2015 13:20
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Tipuji ekonomiku
Avatar - Ji/Ri
29. 12. 2015 13:18
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
S Čínou to logiku dává. Nově tam bude i 7erLong s naftovým 4válcem.
Avatar - white label
29. 12. 2015 13:16
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Bavíme se o možnostech z hlediska ekonomiky/rentability. Záleží na tom, čemu dají u Audi přednost (exkluzivita vs ekonomika), potažmo, co by bylo pro koncern hlavní prioritou.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 13:12
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Este lepsie - Multivan a podobne bučory s R5 TFSi 8-s
Nech si pekne pockaju na slubovanu VR6, my im ziadnu R5 nepoziciame >:-[]
Ak by malo byt nieco pravdy na R5 v RS Q5, potom je to jasna motorizacia pre RS 4/5. Ale ved to sa uvidi - tipujem ze uz za cca rok aj cosi.
A SQ5 - pre Europu to vidim na 3.0 BiTDi ako pise aj Ondrej. ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2015 13:07
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Když už, tak nejen v nižší střední (GR/SR/BR/LC), ale i ve středním (koncernovwém) mainstreamu by R5T mohla být už "dnes" atraktivní vrcholnou benzínovou motorizací pro Passat/Superb, nebo příští CC.
A případně i pro další vozy s motorem napříč, jako nový Tiguan, Sharan, Multivan.
Jinak pochybuji, že by se babrali s adaptací R5T pro podélnou zástavbu k vůli jednomu modelu (RS Q5), to vidím spíš na novinářskou kachnu, tím spíš, že má být v (S)Q5 benzínový V6T.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 12:42
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Az na to "poziciavanie" R5 pre kadejake Golfy a Cupry... 8-s
Modely ktore si uviedol ( a keby som zaratal aj tie "pozicky" ) by sice znamenali slusny objem, ale to nieje vsetko. Audi ma hlavne v Amerike slusnu cast privrzencov R5, takze RS3 sedan povazujem za nutnost a asi to aj v Ingolstadte pochopili.
Lenze spominaju tam hlavne na stare 90coupe quatro ? co jazdilo IMSA. - vytiahnute hranate blatniky...atd. No a dostavame sa k dizajnu - reinkarnacia starych znakov, tak ja by som ocakaval reinkarnaciu kompletnejsiu - aj s motorom R5.
Nic, ved nechame sa prekvapit - RS4 by malo byt prve RS na MLB-eve, a podla toho bude jasne, co dostane RS5. RS Q5 mi zatial prijde len ako vymysel, ale budiz, uvidi sa. ;-)
Avatar - Ham.
29. 12. 2015 12:22
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Sám jsi to zmínil u nové A4, v Audi je nyní docela období, kdy jdou s počtem válců dolů až jako jedni z posledních, když v malém sedanu střední třídy raději drží diesel V6 místo vyšroubovaného čtyřhrnku (který jim navíc leží v koncernovém regálu), když v R8 drží V10 a přitom skoro kompletní konkurence odkráčela k turbům (a přitom jim leží v regálu přeplňovaná V8, která by šla naladit na vyšší výkon než ta V10), tak nevěřím, že budou pořádat nějaké downsizingové orgie s R5 na MLB. Naopak na MQB by si s R5 mohli švihnout a co nejrychleji jej dát do nové Q2, mohli by už konečně vyjet se sedanem RS3, Audi TT/RS je také dost očekávané a pokud by jim šlo o ekonomiku, tak ho klidně půjčit i nějakým vrcholným Cuprám nebo Golfům R. Takže uplatnění pro R5 mají a celkem s ním váhají i tam, kde jim vůbec nic nebrání.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 12:08
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
S tym sa skoro na 100% zhodujem. A bohuzial asi by som si stavil aj ja na tvoj scenar.
Ak ale maju picnut R5 do R8, tak to uz je nejaky indikator, ze sa nieco da cakat.
Predsalen, MQB a R8 - no 2 rozdielnejsie platformy aby si pohladal >:D
Zaujimave je, ze v Audi existuje skupina inzinierov, ktori presadzju velke atmosfery aj do inych modelov. A niekto z vedenia sa vyjadril, ze ono to aj dava zmysel a budu sa tou otazkou zaoberat...
Za mna takto: Do R8 V8 atmo, a do MLB-evo RS modelov, bud R5 alebo V8 tiez ;-) :yes:
utopia riadna, coooo ? >:-[]
Avatar - Ham.
29. 12. 2015 12:01
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
No do té R8 mi turbo nesedí, když drží lajnu atmosfér v minulé i současné generaci, tak ať ji nekazí legenda nelegenda. Kdybych si měl vsadit, tak na to, že R5 zůstane na MQB a pro MLB s ní vůbec nepočítají, ono to není jen o motoru, ale o převodovkách, o haldexu vs quattru a dalších věcech.
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 11:41
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Mne dava nadej to, ze uz ju planuju umiestnit pozdlzne v R8.
Ja viem, je to uplne ina platforma, ine priestorove, zastavbove pomery...atd...
Ale berem to praveze historicky - hore som to vypisal - boli V6 a boli sportove R5.
Tu novu V6 som tiez vypisal - do coho ju mozu montovat, len som zabudol na Q7 - tam casom pojde isto tiez miesto stareho kompresora.
A co sa R5 v S4/S5 tyka - ano, aj ja som cakal.
Lenze teraz je v hre aj E-Lader. Tento motor s nim ma byt komplet prepracovany, ze ho budu vydavat za novy. ;-)
Avatar - AUDIRS6
29. 12. 2015 11:34
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
O tej danovej ulave v Číne pre motory do 2,5 litra viem, zabudol som to tam zmienit, ale ved je to dohladatelne v mojich starsich prispevkoch.
Zaklad pre R8 - no holt, V10 je pre mnohych moc, tak sa necudujme. Ja som tiez povazoval V8 za idealnu. ( aj ked je pravda, ze V10 som v rukach nemal a porovnania mam teda len sprostredkovane ).
Ale nehovor mi, ze si proti uz legendarnemu pojmu "Audi radovy 5 valec turbo" ! ;-)
Toto je proste vhodny motor do skoro hocicoho sportoveho, alebo aspon sportovo sa tvariaceho. Prifukne sa to E-Laderom, turbodiera zanikne, zvuk ostane...tak wo-co-go ? :-)
A uz ked bude pre Cinu, podla mna bude aj tu a vobec nebudem proti a rad sa zveziem ;-)
Avatar - Ham.
29. 12. 2015 11:23
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
O R5 v souvislosti s R8 se nemluvilo ani tak v souvislosti s ekonomikou výroby, ale spíše s čínským trhem, kde 1.6 a 2,5 litru jsou magické hranice z pohledu zdanění. Takže se klidně může stát, že ta R5 bude, ale jen pro Čínu jako social edition.
Podladěná atmosférická V10 v základní verzi R8 pro Evropu nebo USA mi přijde jako vhodnější řešení než turbená R5 (když už tedy nemůže být V8, ta byla ideální), turba mají dnes všichni a R8 je jeden z posledních mohykánů na atmosféře, tak proč to kazit nějakým turbeným motůrkem do stěračů. :-)
29. 12. 2015 10:46
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Super prispevok :yes:
Avatar - speedfred
29. 12. 2015 20:58
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Súhlas,asi najkrajšie Audi
29. 12. 2015 14:33
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
R5T na MLB by neměl být problém. Tuhle kombinaci přeci připravovali pro quattro (byla to zjednodušeně řečeno zkrácená hliníková A5). To byl správný odkaz na historii. Škoda, že ho zařízli.
29. 12. 2015 14:26
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Já mám takový pocit, že ta "civilní" V6T je levnější než R5T. Do S modelů normálně dávají "civilní" motory (o třídu výš ho pravděpodobně najdeš v A/ Q, byť třeba naladěný na jiný, nižší výkon). Mne by tedy R5T v S4 velmi překvapil. Do RS modelu patří motor od quattra a R5T je tradiční motorizace, přesto bych radši viděl pro každou třídu jiný motor, než mít X provedení jednoho.
29. 12. 2015 14:13
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Přitom se prý V10 prodávaly lépe než V8. Bylo to dobré auto, je ho škoda, ale pokud tomu tak skutečně bylo a proto není V8 v nabídce (příliš malý zájem), tak bych nečekal žádného nástupce. A přeplňovaný motor pod atmosférickým je vždy problém. Mezi nimi musí být kráter jak hrom. Ta 2,5 nebude podle mne pocitově o moc pomalejší. Což by podkopávalo pozici vrcholného modelu.
Avatar - 3_diamanty
29. 12. 2015 12:31
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
maly sedan A3 je naozaj krasny... z ponuky audi sa mi paci stale jednoznacne najviac :yes:
Avatar - boost.
29. 12. 2015 11:54
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Já už chci vidět na salóně RS 3 Sedan. :yes:
Avatar - fOE
29. 12. 2015 11:34
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Proc myslis ze mozny prichod RS Q5 zveda sance pro r5? Pokud tam vleze V6 nafta vleze tam i nova V6 z S4 a z ekonomickeho hlediska furt bude mit vetsi smysl tam davat dve verze V6 kdyz uz se babrali s jejim vyvojem. Mit v slabsi SQ5 navic motor s vyssim objemem nez motor v RS Q5? Tohle mi nedava smysl ani ekonomicky, ale predevsim marketingove.

Osobne jsem doufal v R5 v aktualni forme z RS3 v aktualni inkarnaci S4/S5. To se primo nabizelo (vykon odpovida, charakter stareho kvatra, navic by si otestovali umistneni R5 v A4 platforme), ale audi slo jinou cestou tehda a i proto si myslim ze jinou cestou pujde i dal. ;-)
Avatar - white label
29. 12. 2015 21:52
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Tak zrovna Multivan verzi typu eR nepotřebuje, ale jinak by mu R5T 4M taky neuškodilo... ;-)
30. 12. 2015 10:05
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
MTM tuhle přestavbu dělá (tedy Multivan s R5T, 4M a DSG). ;-) Říkají tomu T500 a má zhruba 350 kW (ne, nepopletl jsem si kW a koně). Pro Multivan nabízí i vzduchový podvozek.
Avatar - white label
30. 12. 2015 13:09
Re: Zlaté staré časy sa vracajú ?
Takže jsem zase jednou nebyl první, koho něco podobného napadlo... ;-)