Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Francouzská Dieselgate: Do servisů zamíří 15.800 Renaultů Captur. (aktualizováno)

Úřady ve Francii zjišťují, jak si osobní auta v běžném provozu vedou v otázce emisí. V případě Renaultu tyto kontroly vyústily ve svolávací akci.
Zpět na článek
19. 1. 2016 12:06
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Jedná se jen o seřízení nových Dci na nových autech,automobilka nepodváděla,byla tam niance mezi zahřátým a studeným Dci,ve skutečném provozu.Největší povodník je WV a EU. :yes:
19. 1. 2016 12:30
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Podvod nebo neschopnost? Výsledek je stejný ;-)

Myslel jsi slovo nuance, že? :-)
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 12:42
Re: Tak...
Kdyby moc po "převratu" převzali schopní lidé a ne vykukové, vzpamatovali bychom se velmi rychle. Současný stav se fakt nedá svalovat na komunismus, pokud nemáš v palici naprosto vymleto...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 12:33
Re: Tak...
:yes: >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:-[]

Ty bys čuměl jak vypadá Socialismus 21. století [odkaz] - mezitim to dotáhli na 150% inflaci :yes: >:-[]

Bohužel v takovymhle nějakym stavu bysme byli i my :-|

40ti letej ekonomickej experiment jménem socialismus nám dal smrtelný rána z kterejch sme se doteď nevzpamatovali 8-s

Zajímavý je že všechny státy světa na všech kontinentech který to za posledních víc jak 100 let zkusily dopadly stejně = ekonomickou katastrofou. A stejně to furt spousta lidí chce zkoušet znova a znova >:-[]
19. 1. 2016 11:49
Renault a svolávací akce dle Auto.cz
Bomba titulek, ale auto.cz je jaksi mimo. Nejedná se o svolávací akci, ale o úpravu nových neprodaných aut v počtu 15tis.ks. Takže Dieselgate, podvod atd. a ani svolávačka u zákazníků se jaksi nekoná >:-[] Jen se jeste trochu poladí to, co už tak dnes splnuje emisni normu a neni s tim zadny problem. Chce to holt cist i jine weby s korektni informaci a nejen blesk.
19. 1. 2016 14:47
Tak nám to dochází...
...úředník sice může nakrásně škrtat tužkou vypouštěný emise, ale zlomit vývoj v automobilkách nebo určitou preferenci zákazníků neumí. Automobilky se sotva vylízaly z následků celosvětový krize a panďulák u stolu už dupe svůj taneček.
On sice produktivní v pravým smyslu slova není a peníze umí jen utrácet, ne vytvářet hodnoty, ale moc dostal.

Naprosto chvályhodný je snaha o postupný snižování emisí na v daném čase všemi akcpetovatelnou úroveň, jinak je to pouze alibistický plácání o ničem a tahání peněz z cizích kapes.
Avatar - KANKUNEN
19. 1. 2016 13:46
Re: Neúmyslná
Zdá se, že opravdu někteří věří, že v Renaultu neví, že po zahřátí jejich motor má 25x větší emise než za studena.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:15
Re: Tak...
A že ti komunisti za pětadvacet let byli v hodně vládách... A že toho hodně ovlivnili a způsobili...
Sakro, ty jsi fakt vůl. A nebo hodně zmanipulovaná ovce, což je snad ještě horší.
Prosím, jen mi ještě řekni ty ekonomy, kteří to tvrdí... Já že bych si zase trošku doplnil pár dílků do skládačky morálního rozpadu ČR.
Avatar - KANKUNEN
19. 1. 2016 12:17
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Myslel jsem, že jsi se překlepl, ale ty opravdu píšeš špatně VW.
19. 1. 2016 13:34
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
niance??
studenej 1.6dci 160k v espace limitem NEDC na NOx prosel, zahrateje motor opakovane testem NEDC neprosel, pricemz prekrocil az 25x
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 11:29
Bulvarizátor
Pořídili jste si novou verzi bulvarizátoru titulků? S tím "dieselgate" si děláte srandu, doufám...
Avatar - KANKUNEN
19. 1. 2016 12:15
Tento motor se bude muset vyvíjet znova,
je třeba začít z gruntu, takže základ je zvednout objem na 2 litry.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:23
Re: Tak...
Ne, já to myslím vážně, řekni mi pár takových ekonomů. Potřebuju to vědět, až budu chtít zase informace z minulosti...
Po tvém "polopatickém vysvětlení" mi došlo jediné - že jsi naprosto mimo a hraješ si na znalce a vzdělance, ačkoli v reálu vůbec nic nevíš.
Smutné totiž je hlavně to, že ve své úvaze máš špatný výchozí bod a tím je celá úvaha špatná.
19. 1. 2016 13:22
Re: Tak...
Ono to vzděláním není.Ransdorf je taky vzdělaný a přitom je to blb,který by nedokázal provozovat ani večerku. >:-[]
19. 1. 2016 13:05
Re: Tak...
Já jsem se měl zle a to jsem nebyl žádný disident.A teď jsem mám tisíckrát líp a to nejsem žádný boháč.Ale milovníci Puitna,Bureše a Myloše to samozřejmě vidí jinak než já. >:-[]
19. 1. 2016 13:01
Re: Tak...
Kdepak,soudruzi nezapomínají,jak se měli krásně.A proto klikají a klikají. >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 12:53
Re: Tak...
Jj kdyby - kdybych jak sem tehdy vsadil vyhrál těch 2,5 miliardy koupil bych si úplně jiný auto než plánuju :-)

Narozdíl od socialismu můžeš vybírat kdo bude u vesla. Že většinou volíme dost blbě a sme stát s nejvyššim zastoupenim komunistů je jiná věc - neni to o kdyby ale o realitě = a ta nám moc nejde :-|
Sme dobrej příklad platnosti hesla: Nejslabšim článkem demokracie je volič :yes: >:D

V palici maj asi vymleto všichni ekonomové - protože tvrděj že to kde sme je důsledek socialismu ;-)
Nevim kolik ti je ale porovnání stavu ekonomiky, infrastruktury a třeba jen silnic a dálnic a vozovýho parku např. nás a sousedního Rakouska v roce ´89 bylo drsný = no a zatim sme tu ztrátu nedohnali

Samozřejmě po revoluci se mohlo daleko míň krást atd. ale 40ti letá ztráta z let vlády jedný strany napáchala daleko větší ekonomický škody - to sou věci žejo :-)
Re: Tak...
Keby si netrepal blbiny. Ak si zrovna nebol disident, nemal si sa zle. Bola nejaká istota a nebál si sa vyjsť na ulicu ako dnes, keď sa bojíš pustiť 15-ročnú dcéru na diskotéku, lebo nemáš istotu, či sa vráti živá a zdravá...
20. 1. 2016 05:05
Re: Tak nám to dochází...
Rakovina z autobusu je jiná než z OA? Toptene, ty to máš vymakaný!!! >:-[]
19. 1. 2016 13:16
Re: Tak...
Až na drobný detail, že technické normy okolo homologace a tedy i emisí vozidel dělá pracovní skupina Evropské hospodářské komise Organizace spojených národů (EHK OSN) sedící ve Švýcarsku (a vedl ji myslím Rus; nevím, kdo je tam teď). Tolik k "euroúradníkom".
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 15:03
Re: Tak...
Ale není to vina socialismu, nýbrž naprosto zločinného přístupu po převratu. Protože s průmyslovým, lidským a finančním základem ze socialismu se dalo začít na hodně slušné úrovni. Pokud však jediným cílem prvních šesti, sedmi let bylo vytahat ze všeho prachy do své kapsy a podnik nechat padnout, vytunelovat banky a nechat na státu, ať to pak nějak zalepí, zahodit veškeré plánování, řízení a koncepční myšlení, těžko mohl kdokoli něco docházet. A všechny tyhle věci se začaly s velkou slávou objevovat teď... že je třeba dělat dlouhodobé koncepce, plány... No ne, to je objev...
Realita je ovšem smutná a změnu nečekám, takže s tím, že Rakousko nedoženeme, souhlasím.
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2016 14:20
Re: Tak...
To musíš být slepý. Komanči, i když překabátění, pořád ovlivňují dění u nás ve všem. Bohužel.
19. 1. 2016 12:12
"Podle některých zpráv"
jakmile čtu tuto formulaci, tak zbystřím ;-)
Re: Bulvarizátor
Presne, ten titulok vymyslel absolútny K.R.E.T.É.N. Článok je hovadina od prvého do posledného písmena. Jak som písal, hon na čarodejnice. Špinavá EÚ.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 12:29
Re: Tak...
Ale i tak je to proti socialismu pohádka a procházka růžovym sadem - na to dost lidí zapomíná ;-)
Avatar - fOE
19. 1. 2016 13:42
Re: Tak...
I ty jeden! Takhle brat iluze tem co veri, ze za vsechno zle kolem nich muze ta zla zla evropska unie. :-)
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 15:32
Re: Metody
Smysl normy je snižování emisí v reálu? To asi není, když ta norma s reálným provozním testem vůbec nepočítá. Ty už z toho děláš hon na čarodějnice.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 14:33
Re: Tak...
Tak on tam něco má... ale holt inteligence a charakter jsou dvě různé věci.
19. 1. 2016 18:53
Re: Tak nám to dochází...
Tak mě ty eso zkus napsat, kdo kromě VW podváděl. Zatím jsem se odpovědi nedočkal.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:42
Re: Tak...
Počkej, tohle fakt říkají "odborní ekonomové"? Tak to jsme víc v *, než jsem si myslel...
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:40
Re: Tak...
Bodový systém za špatný nepovažuju. Že nevoní praseti, to ale chápu. Co tam máš dále? Jaké znárodňování? Prosím podklad...
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:34
Re: Tak...
Máš posunutý začátek toho vyrovnávání do dneška, tedy přesněji do dnešního stavu soukromých a veřejných financí. Do stavu po totální likvidaci státu prospěcháři a tuneláři. Trošku se ti ztratilo pětadvacet let průšvihů, zlodějin a vychvalovaného rozkrádání státního i soukromého majetku...
Ale protože jsi odborník a máš přehled, jistě i tohle popřeš, že se nic takového nikdy nestalo...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:35
Re: Tak...
Je to de bil - o tom neni pochyb [odkaz] >:-[]
Avatar - Andromeda
19. 1. 2016 13:33
Re: Tak...
Ty tedy dáváš rozumu na p.r.d.e.l... Hybernace, nebo nedostatek sexu ?
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:32
Re: Tak...
Nevšiml jsem si, že by komunisti ovlivnili cokoli za poslední roky, protože všechny vlády od opoziční smlouvy měly většinu v parlamentu...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:17
Re: Tak...
Ne jen narozdíl od tebe mám trochu větší přehled a líp chápu souvislosti ;-)

A mám oba rodiče ekonomy >:-[]

Ale ty zas patříš k většině. Sice nevzdělaný ale to nebrání domnívat se že věci rozumíš líp než profík :yes: :-)

A to s tim ekonomickym vlivem socialismu je pravda - jestli ti to nedošlo ani po mym relativně polopatickym vysvětlení je smutný :-!

Zkus to eště jednou - třeba to dáš :-)
Nedělám si srandu - zkus si představit třeba jen to Rakousko a Česko těsně po revoluci = i tobě snad dojde že je sice pomalu ale doháníme = prostě musíme dohnat těch 40 let
Smutný je že dohnat 40 let bude trvat asi tak 40 let 8-s
Avatar - KANKUNEN
19. 1. 2016 12:37
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Přesně, nikdo je nenutil dělat vyhoněných 160 koní z 1,6ky a chtěli pouze ušetřit.
Tak...
A postupne vychádza najavo absolútna neschopnosť, neodbornosť a amatérizmus euroúradníkov. Chcú riadiť všetkých a všetko a najviac remcajú do toho, o čom nemajú ani šajn. Že tým najviac ubližujú debe (rozumej Európe) a vlastným ľuďom, to im akosi nedochádza. Hlavne treba dať všade limity, zákazy a pokuty... Európa vyhadzuje majland za plnenie papierových emisií, a Čína, India a ďalšie krajiny sa potichu smejú a tie isté prachy investujú. Tomu sa hovorí sebadeštrukcia.
Netýka sa to len emisí. EÚ proste zavádza hon na čarodejnice. Treba ju zrušiť.
20. 1. 2016 05:10
Re: Tak nám to dochází...
Až velcí výrobci zaťukají na dveře vedení vlád jednotlivých zemí a sdělí, že díky nesmyslně od stolu nastavený politice musí zavřít pár fabrik, propustit desetitisíce lidí, ovlivní to samosebou dodavatelskou sféru, kdy se budeme bavit o násobcích, pak snad nastane doba opravdovýho dialogu s konstruktivním řešením, otevřením karet z hlediska budoucího vývoje a udržitelných nákladů na modernizace motorů, tak aby splňovaly dohodnuté emisní limity. ;-)

Pokud toto bude výsledek stávajících dohadů, obviňování, dokazování apod, pak se zrodí win x win situace. A o tu musí stát valná většina rozumně uvažujících lidí :-)
19. 1. 2016 15:00
Rencek huli jako pecek?
>:D >:D Another One Bites the Dust ;-) ;-) Neeeeext! >:-[]
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 14:59
Re: Tak...
S ohledem na chování politiků EU či USA mi řekni, kde ve světě dnes vládne pravice? Vždyť EU, to je socialismus jak vyšitý, jen s "bonusem" tržního hospodářství (ovšem zase socialisticky pokřiveného dotacemi). USA už taky šíří podpory, kde mohou, protože jejich model nebyl dlouhodobě zvladatelný.
U nás se lidi aspoň za tu podporu KSČM nestydí a nemaskují to za demokratickými rouškami.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 14:22
Re: Tak...
O kabátnících nemluvíme, mluví se o těch, kdo zůstali. Tj. KSČM. A ti skutečně na nic nemají vliv, maximálně na lokální úrovni, kde působí v zastupitelstvech a obcích. A tam už je to o člověku a ne o politické straně.
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2016 14:19
Re: Tak...
Myslí s přítelkyní nebo partnerkou....ne nádraží v Dojču ;-) nebo veřejná koupaliště natajňocha. ;-)
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 13:41
Re: Tak...
V politice žádného pana Bureše neznám, takže jsem ho fakt volit nemohl.
19. 1. 2016 19:45
Re: Tak nám to dochází...
Problém máš evidentně ty. Třeba v tom, že pravděpodobně ani netušíš o čem ta svolávačka Capturů jest. Asi netušíš, že nemá s Dieselgate nic společného (jde o starší věc než Dieselgate). Taky asi netušíš, že tato svolávačka nemá nic společného s kontrolami, jež probíhají ve Francii. Tak mě napadá. Víš ty vůbec něco? Nebo jen čerpáš z blábolů podobných tomu dnešnímu na Auto.cz.
19. 1. 2016 15:48
Re: Tak nám to dochází...
Nepsal jsem o zvyšování daní, můj příspěvek směřoval zcela jinam. ;-)
19. 1. 2016 13:29
Re: Tak...
Já mít jeho příjmy,tak jezdím ve Ferrari.On je těžce zadlužený. >:-[]
19. 1. 2016 13:28
Re: Tak...
Komouši mají pořád vliv na dění ve státě,hlasují pro každou sviňárnu.Takže ovliňují a ovliňovat budou. :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:38
Re: Tak...
Proto sem tak jednoznačně napsal že i to mělo vliv - a mohli sme bejt dál atd.

Jen těch předchozích 40 let mělo násobně větší vliv než tunelování atd. po revoluci ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:25
Re: Tak...
Já to myslim smrtelně vážně - Sedláček, Zahradník.. - bez legrace VŠICHNI >:-[]

Nehraju si na znalce ani vzdělance - to je něco hodně jinýho! Umim číst a poslouchat v oboru znalý - narozdíl od tebe ;-)

Kterej výchozí bod ti nešmakuje? :-)
20. 1. 2016 05:11
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Většina pražských lodí je nebo se modernizuje na hybridní systém.
20. 1. 2016 04:53
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
Nový se budou opravovat a prodaný ne? To je zajímavý ;-)
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2016 22:49
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Bingo! >:D
19. 1. 2016 19:42
Re: Tak...
no jisteze, ale zakladnim principem politicke objednavky u inzenyru a odborniku mel byt prospech lidstva a ne politicky handl par vlivnych jelimanu, kdy nejsou vstupy zadanim ulohy, ale vystupy.
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 17:49
Re: Tak nám to dochází...
Tak to máš dobrý, já zavírám vždy v PO ráno do ulice, neb popeláři ... když přijede pošťák s dodávkou, tak je to jak ta tvoje oktávková mamina ... v centru na pěší zóně, když je ranní zásabovací "hodinka" ... etc, etc, etc ... já tak nějak furt vidím, teda hlavně cejtím, víc těch problémových dýzlu takto ... exhalujou ale všici a něco by se s tím už dělat mělo, žejo.
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 17:04
Re: Tak nám to dochází...
P.S. Možná se to tu už diskutovalo, možná že nikoliv, nicméně: [odkaz] trh je systematicky křiven i bios_ačkama, komu jest to ku užitku, snad ani zde psáti netřeba, odbourati by se ale tato zhůvěřilost měla rovněž, možná že to za nás ale zvládne ona pověstá neviditelná ruka trhu. Težko prognózovati kam bude směřovati cena ropy, fčíl se trh dostal další ne zcela vyzpytatelný hráč, tož uvidíme .......
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 16:54
Re: Tak nám to dochází...
Nejsem hentenoný národohospodář, tedy netuším jak úplně přesně je to s platbou spotřební daně u vozidel poháněných naftou u státních organizací, veřejných dopravcu, etc. Ale snad hádám správně že ji platěj všici, ni? A byť se onen návrh na srovnání SPD benzin vs. nafta jeví býti vcelku jako že jo, tak asi by bylo záhodno řící i to pověstné Bé, tedy zda-li, popřípadě o kolik stoupnou tyto náklady, jsoucí tak nějak vícemeně ze všech našich kapes, BTW.
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 16:45
Re: Tak nám to dochází...
A komu tím prospějete, co? Druhé straně! ;-) No tak zas někdo jednou poručil větru a dešti a eurohujeři zas někde udělali chybu, ale oni toho dýzla jednou rozdojí, dávám jim rok, maximálně dva ....... :-!
Avatar - Hittman
19. 1. 2016 13:16
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
Tolik neprodaných aut nemá ani škodovka na skladě >:-[]
19. 1. 2016 19:51
Re: Tak...
hele ty blabolisto, ukaz mi nejakou zem v evrope, která se pod vlivem CCCP a spravou komunistu, dostala na vyssi ekonomickou i moralni uroven nez ta, která byl pod vlivem zapadnich imperialistu
Avatar - white label
19. 1. 2016 18:36
Re: Tak...
Takže podle tebe ti bývalí komanči a jejich přisluhovači skončili po "revoluci" výhradně pouze v komunistické straně.... >:D >:-[]
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2016 18:10
Re: Tak...
Ti lidé pořád tahají za nitky. Pokud si myslíš, že ne, tak ti tvůj bezelstný svět závidím. :-)
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 17:33
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Tož pravda na Vltavě ni, ale třeba za tímto [odkaz] se ten smrádek táhne docela dlouho, než vyvětrá ...
Avatar - pumpkin
19. 1. 2016 13:20
Diesel gaťe
Poďme teraz všetky zvolávačky označovať ako dieselgate. 8-s
Avatar - white label
20. 1. 2016 00:07
Re: Tak...
A kdo těm lidem 40 let dokazoval, že je "moudřejší" dávat přednost vlastní kapse, před tím, začít trpělivě budovat něco, co se dá předat dalším generacím, kterým to pak někdo ukradne (pardon znárodní/zkolektivizuje).
Žes to nebyl zrovna ty, ten člověk který by přišel s nápady, plány a rozvojovými myšlenkami a měl i ty cesty, jak se dostat ke zdrojům a investicím a rozjel projekty a nedal přitom přednost zisku do vlastní kapsy. Minimálně každý druhý tu přesně ví, jak to mělo po "revoluci" vypadat, jak se měli všichni chovat a co a jak měli dělat..., akorát zapomínají začít u sebe, to totiž není zdaleka tak jednoduché, jako plácat v diskusích, že 40 let totality tu už dnes nemůže vůbec za nic. Drtivá většina podniků nebyla po "převratu" schopná konkurovat "západu". Podniky končily po zmanipulovaných privatizacích u bývalých vysoce postavených komančů (bývalí ředitelé těchto podniků, kteří si vypracovali tzv. privatizační projekty a pak to za čas následně (s vysokým ziskem) prodali zahraniční firmě, která měla prostředky i na další nutné investice.
A pak tu byly tzv. restituce systémem zapomeňte na to, co jsme za těch 40 let zničili, ale zaplaťte za to, co jsme na tom za těch 40 let "zhodnotili". Možná to "zhodnocené" bude nutné (za další nemalé prostředky) zbourat, ale zaplatit za to samozřejmě musíte. A až to zaplatíte připravte si pořádný balík na to, jak to dát dohromady tak, aby to fungovalo aspoň tak, aby vás zahraniční konkurence za chvíli nesfoukla jako svíčku. A samozřejmě se nejdřív domluvte (navzájem) se všemi potomky bývalého majitele, to bude jistě snadné, ale pokud se náhodnou nedohodnete, nebo se bojíte investovat, my se o to za vás postaráme a zprivatizujeme to dle našeho scénáře, samozřejmě plně v zájmu státu, tak jako se tu vše v zájmu státu dělalo 40 let.
19. 1. 2016 18:51
Re: Neúmyslná
Až se Renaultu prokáže nějaký podvod, tak budu nadávat stejně jako u VW.
Avatar - white label
19. 1. 2016 18:29
Re: Tak...
Přes 40 let vychovával socialistický systém své ovečky k obrazu svému. Lidi kteří byli (před "znárodněním") schopni konkurovat svými podniky i největší evropské/světové konkurenci (často začínali úplně sami, bez jediného zaměstnance, viz Baťa, Dadák a další) komanči sprostě okradli a zadupali do země i s jejich potomky. Kde se po tom "převratu" (rozuměj sametové revoluci ve prospěch vládních komančů) měli vzít schopní lidé nezatížení socialistickou minulostí?
Kde měli po 40 letech vzít prostředky na uskutečnění něčeho, co by zásadně eliminovalo levicově orientované (ne z přesvědčení, ale z vychcanosti) zbohatlíky, kteří v tom uměli chodit právě za socialsmu? :no:
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 17:25
Re: Tak nám to dochází...
Vím, že tě ropáci v osobácích sejří, nutno říci, že oprávněně. Přál bych ti ale zažít situaci u nás na nádru dneska ráno. Teplota nějakejch cca -7, příjezd/odjezd několika dýzlových mašinek a na ně navazujících autobusových spojů, plus rozvoz zboží (paradoxně snad nejsmradlavější byla dodávka s čerstvým pečivem). A to všecko svýma plícema luxujou ti co auty nejezdí, čili povětšinou děti a důchodci. Tedy ano, boj proti nafťákum v osobácích, proč ne? Ale IMHO nás bota více tlačí někde jinde, řekl bych.
Avatar - white label
19. 1. 2016 23:19
Re: Tak...
Hlavně, že ta tvoje reakce je naopak nesmírně silná..., zřejmě jsi vůbec nepochopil, že ten příspěvek tenhle typ lidí rozhodně neobhajuje, spíš naopak.
Politici, které jsi jmenoval, jsem přiletěli z Marsu, nebo vyrostli/byli vychováni právě (převážně) ve zmíněném totalitním období?

edit - Kdysi jsi tady psal i zajímavé příspěvky, dnes si prakticky jen ztěžuješ a fňukáš jak je to tady všechno hrozné, co s tím raději zkusit něco udělat. Dnes můžeš..., na rozdíl od těch 40 let. Už to, že si můžeš beztrestně veřejně ztěžovat je úžasný pokrok. Kritizovat jmenovitě a veřejně konkrétní politiky by sis za komančů dovolil taky? Můžeš jít do politiky a ukázat všem jak se to má správně dělat, pak ti začnu fandit.
19. 1. 2016 17:17
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
skodovka ma u dealeru na svete celou rocni produkci
19. 1. 2016 15:49
Re: Tak nám to dochází...
To je to poslední co mě trápí ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:36
Re: Tak...
Je to de bil - o tom neni pochyb [odkaz] >:-[]

Teda že ti tady někdo dá :no: za Ransdorfa to bych nečekal = to už je fakt zlý >:D >:D >:D >:-[]
Avatar - Andromeda
19. 1. 2016 22:46
Re: Tak...
Myslíš tím dozajista Dyby, Stráského, Tlustého, Nečase, Dlouhého , atd. A určitě by jsi přidal Šnajdra, Dalíka a další "správné charaktery". Na Tebe neuvěřitelně slabé , ideologický štěk.
Kdysi to bylo o autech ...
19. 1. 2016 19:37
Re: Tak nám to dochází...
odpoved na tuto otazku jsem ti uz opakovane dal. ze tomu neveris nebo to nechapes nebo co ja vim, jaky mas v kebuli problem, uz neni moje vec.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 18:59
Re: Tak...
Víš, co je zvláštní? Těch lidí s nápady, plány a rozvojovými myšlenkami tu bylo plno. Měli i cesty, jak se dostat ke zdrojům a investicím, aby ty projekty mohli rozjet. Jenže přednost dostal rychlý zisk do vlastní kapsy a ti, kdo jej nabídli. A výsledky budeme napravovat možná ještě v příštím století. Na komunisty se ale fakt odvolávat nemůžeme, dnes už prostě ne. Jenže antikomunisti nic jiného neumí, zhroutil by se jim svět, kdyby museli přiznat, že jejich modly způsobily dnešní stav.
19. 1. 2016 19:45
Re: Neúmyslná
ale jdi ty brepto s cernobilym videnim.
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 14:08
Re: Neúmyslná
a to sa nam tu niekto este snazil davat Renaulti naftak ako priklad >:D
No mna asi vystre >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]

Zaujimave je ale spravanie niektorych nickov - pokial to bolo VW, bolo to neodpustitelne, a treba naparit miliardove pokuty a hadam zavriet fabriku a 600 000 ludi poslat na ulicu...
Teraz, ked sa jedna o Renault, tak uz sa ide pre istotu nadavat na EU >:D
A pritom ako _MT_ napisal, ta pracovna skupina ktora tie normy robila, sedi vo Švajci >:D
Avatar - Emel
19. 1. 2016 15:45
Re: Metody
Limit bez přesně specifikovaných podmínek měření nemá žádný smysl, to je totéž jako u spotřeby. Pokud bys nechal stejné limity, ale výrazně zpřísnil podmínky za jakých se mají dosahovat (třeba že by se jelo rychleji s naloženým autem), tak se to celé někam posouvá. S tou novou uvažovanou metodikou jsou současné limity zřejmě dosažitelné... snad. Ale ta metodika je taky zatím jen návrh.

Jak víš že benzíny NOx plní i v běžném provozu a nejen v laborce?
Avatar - Emel
19. 1. 2016 14:45
Re: Tak...
Jo takhle... ne, tak černě bych to neviděl, ono dotáhnout se na 80% někoho jiného jde vždycky snáz, protože člověk spoustu věcí okouká... viz automobilový průmysl a "nové" značky.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 14:37
Re: Tak...
To mi zas tak smutný nepřijde. Pokud za 40 let (tj. 2029, to je za chvíli) Rakousko skutečně doženeme, tak to třeba z Rakouského pohledu znamená, že svůj čtyřicetiletý náskok někde nějak prošustrovali... a z našeho naopak to, že jsme dokázali z horší startovní pozice dosáhnout stejného standardu. Mám spíš obavu, že to neklapne.
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 14:11
Re: Tak...
Přesný. Svého času jsem si říkal, že je to možná jedinej známější komouš, co má něco v hlavě. Ale pletl jsem se, Ranďák je fakt hovado >:D
Avatar - Hittman
19. 1. 2016 13:12
Re: Tento motor se bude muset vyvíjet znova,
Malý motor na velké auto (velké odpory - vzduch, váha) = velká námaha motoru - vysoká spotřeba.
20. 1. 2016 10:20
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
Teď jsem se dočetl, že by to mohlo být až 700.000 aut. Nevěřím, že těmto opatřením unikne jakýkoliv výrobce.
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 17:53
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Foto jest ilustrační, zkušenost s řeckými trajekty však relativně čerstvě loňská, nevoňavá [odkaz] zhuba asi taková ... a to jsou ty trajekty ještě relativně moderní stroje ... takový rybářský plavidla nejrůznějších velikostí, to je teprv dílo .......
19. 1. 2016 18:25
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
nemyslim si, ze by tenhle stav mel byt normalni a jestli jo, je to samozrejme na pováženou. me ale vic zajima to, co ze pohybuje v mem okoli a to takovyhle lode nejsou
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 23:39
Re: Tak...
Fakt nevim za co se modlíš - ty jo? >:-[]

Moje angažmá v politice je hodně blízko absolutní nule = klídek :-)

Ale furt nevim co se ti tak moc nelíbí? :-!
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 18:54
Re: Tak...
Máš pro ty biliony nějaký podklad, nebo si je, jako všechno, cucáš z prstu?
A ještě mi, prosím, řekni skladbu HDP Rakouska... Možná, když se do toho více ponoříš, dojde ti, že nemáme nikdy šanci je dohnat.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 18:27
Re: Tak...
Ty si prostě jen nechceš připustit, že realita je odlišná od tvých mindráčků. Potřebuješ zbraň pro své přesvědčení a držíš se toho jak lejno košile.
Ty stovky miliard jsou "jenom"? To myslíš vážně? A ty mi budeš tvrdit, že v ekonomice máš přehled?
19. 1. 2016 18:21
Re: Metody
nikdo neprokazal, ze by se primovstriky nevesly s NOx do limitu, který je v EU prisnejsi nez pro naftaky. ty naftaky, který limit radovej prekracuji. neverim, ze by si toho v USA nevšimli.
to, ze primovstriky produkuji vic sazi nez neprimovzstriky je vseobecne znamy, ale opet - nikdo, ani v USA, neprokazal, ze by se to neveslo do platného limitu. a navíc, u benzinu nehrozi, ze mu někdo filtr odmontuje a z loufu pujde dym jako z továrního kominu za socialismu.
ze mam pravdu Ado
19. 1. 2016 18:13
Re: Tento motor se bude muset vyvíjet znova,
samozrejme ze to zere vic, když tam je katalyzator LNT na redukci NOx, kterej prechozi modely nemaj. ten katalyzator funguje tak, ze absorbuje NOx a když je plnej (a to je velmi rychle) tak se zvysi bohatost smesi, cimz se z motoru stane vyvijec prudce jedovatyho CO, který v katalyzatoru reaguje s NOx na CO2 a N2 a to jde z vejfuku ven a takhle to jde porad dokola.
blbost byla do takhle malého auta koupit naftovej motor (ona by to byla blbost i do velkého, snad krome nakladaku, autobusu, traktoru, bakru, lokomotivy, kombajnu apod)
Avatar - Hittman
19. 1. 2016 13:14
Re: Tak...
Někdy mi příjde, že totalita neskončila, pouze nám dali konzum a pokračuje vesele dál, akorát barva se z rudé změnila na modrou...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 23:40
Re: Tak...
Jj soudruhy co po revoluci změnili kabát na pravicovej žeru :yes: >:D >:-[]
Avatar - Andromeda
19. 1. 2016 22:57
Re: Tak...
Modlím se Hanummasakro, a to jako nepraktikující, aby nebesa nedopustila jakekoliv angažmá Tvé či Tobě podobných typů ve věcech obecných a politických. Bohužel realita potvrzuje, že to z mé strany bylo zbytečné...
19. 1. 2016 19:46
Re: Neúmyslná
Mě zajímají fakta. Už jsi si něco o této svolávačce zjistil? Tady to máš docela dobře popsané. Snad to pobereš.
- Svolávačka: 15 800 Capture 1.5 dCi 110, problém zjištěn v červenci, týká se aut vyrobených od února do září)
- je tedy staršího data než Dieselgate
- není to výsledek probíhajících kontrol, šlo o interní zjištění renaultu
- úprava u jiných modelů je dobrovolná a je pro ty, kteří chtějí, aby reálné emise byly blíže těm normovaným. není to kvůli tomu, že by motory neodpovídaly platným normám
- podvod se tedy nekoná, jen další snaha hodit špínu i na jiné

[odkaz]
19. 1. 2016 19:14
Re: Neúmyslná
Kolik tomu dáváš let? Já jen abych věděl, kdy sem místo tlachání hodíš něco konkrétního.
19. 1. 2016 19:10
Re: Tak...
tady mas graf vývoje HDP rakouska vs ceska od 1990
[odkaz]

když nascitas HDP od 1990 do 2014, dostanes rozdil $4 biliony (ty cesky biliony), tedy za 25 let od padu bolseviku rozdil v HDP cca 100 bilionu dnesnich korun !!!
tedy za předchozích 34 let to odhaduju na tech minimálních 50 bilionu korun!!!
tech 100 bilionu "dnesnich" je diky zaostalosti, kterou jsme ziskali za komousu
HDP Ceska v roce 1990 bylo dokonce 4x nižší nez mensiho rakouska, dnes to je cca 2x.
dnes je rozdil cca $200 mld. kdybych optimisticky predpokladal, ze dalších 25 let bude rozdil $200 mld a pak to bude uz stejne, bude to znamenat dalších $5 bilionu, tedy vic jak dalších 100 bilionu korun.
tedy diky vlade bolseviku cesko prislo/prijde o cca 250 bilionu korun na HDP za 1 stoleti!!! a to ucet není jiste konecny

prijmy rakouska do statniho rozpoctu v roce 2014 cca 160 mld euro = 4.3 biliony korun
prijmy ceska do statniho rozpoctu v roce 2014 cca 1.2bilionu korun
tedy rozdil cca 3 biliony korun na strane prijmu statni rozpoctu za 1 rok v neprospech ceska jakožto země, které 40 let vladli komunisti
19. 1. 2016 15:44
Uradnici riesia velke H a nie emisie
15 najvacsich kontajnerovych lodi na svete ma vacsie emisie ako vsetky auta sveta dokopy. A nemaju prakticky ziadne emisne obmedzenia. Len tolko k tomu
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:24
Re: Tak...
:yes: :yes: >:D

Na to jakej to je de bil kterej by nedokázal provozovat večerku se mu docela daří a má slušnej plat ne? >:-[]
19. 1. 2016 21:20
Re: Tak nám to dochází...
Když podvádějí všichni,tak jak vysvětlíš že francouzi otestovali zatím ze 100 plánovaných aut 22.A z těchto 22 má problém 5.
Ještě jednou 5 aut vykázalo rozpor v testech.To znamená méně než 25%.Tedy více než75% testy plní bez podvodů. :-!
Ono ,když jeden něco nějak dělá,ještě to neznamená že i všichni ostatní to dělají také naprosto stejně,i když o tom jednom vědí.
19. 1. 2016 13:38
Re: Tak...
Kdo hlasoval pro buzerační bodový systém? Čssd,lidovci a komouši.Kdo nadšeně vyřvává,že se budou znárodňovat majetky "zlodějů"?ANO,Čssd a komouši.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2016 18:13
Re: Svolávačky byly,jsou a budou.
On měl rendlík nějaké kvality? Není to přímo oxymoron? >:D
19. 1. 2016 14:59
Re: Tak nám to dochází...
To máš přeci fuk, tatarů, co věří na pohádky (že smrdutý lhář je akorát VW), je na tomto webu nespočet. A to tu ještě nebyl Pogo a jemu podobná esa...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 11:25
15 tisíc vs 11 milionů
Všechny svolaný vs kolik jich asi zůstane tak jak je? >:-[]
19. 1. 2016 16:07
Re: Metody
Jj, v USA jsou závazné emise v reálném provozu a navíc je ještě uzákoněn zákaz jakýchkoliv manipulací při měření.
V podstatě je jedno, jakým způsobem automobilka ke svým deklarovaným údajům dojde, mají tam ale myslím nějaký měřící cyklus, odlišný od evropského.
O to nepochopitelnější je mi stále přiznání VW, že údaje úmyslně falšoval. A to všechno kvůli mizerným 100.000 kusů prodaných tédéíček, nebo kolik jich bylo...
V USA se nijak zvláště nehoní spotřeba, takže výrobci mají volnější ruku. Nicméně bez močoviny nemůže diesel ty jejich velmi přísné Nox limity podle všeho splnit.
19. 1. 2016 15:18
Re: Metody
Normálně tě ještě může dostat na ducha zákona. Ale tady se bavíme o technické normě, ty nejsou stavěné na filosofii, ale na tvrdých číslech. Nemůžeš si domýšlet čísla, která tam nejsou.
19. 1. 2016 15:04
Re: Metody
Samozřejmě, že myšlenkou je snižovat emise, ty skutečně vypouštěné do ovzduší. Nastavit však limity pokrývající všechny myslitelné podmínky by bylo mnohem pracnější. A plošný limit je hodně hrubý nástroj: Volný limit vhodný pro extrémní podmínky bude příliš volný za dobrých podmínek a přísný limit šitý na dobré podmínky bude prakticky nesplnitelný za extrémních.

Udělali si nástroj, jaký si udělali. Pokud nedostačuje, budou muset přijít s něčím jiným, aby dosáhli svých cílů.
19. 1. 2016 14:39
Re: Metody
Jj, ať se majitelé Superbu 1.4TSI soudí, že jim auto v reálném provozu nejezdí za 4,9 litru... Docela by mě výsledek takového procesu zajímal. Ale obávám se, že by neuspěl ani Perry Mejsn.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 14:34
Re: Tak...
A možná i v LaFerrari... a pak bys skončil stejně zadlužený jako on ;-)
19. 1. 2016 14:26
Dalsi bude Fiat
a jeho generator dusiku jmenem Multijet, tedy az se v Italii rozjede masinerie - tak za nekolik mesicu.
19. 1. 2016 13:42
Re: Metody
Teplota je v předpisech předepsaná (je tam nějaký interval), pokud vím, stejně tak snad tlak, vlhkost atp. Jaké emise auto má mimo tyhle podmínky...
20. 1. 2016 20:01
Re: Co som hovoril vcera ???
Ano souhlasím kvalitní diesel v osobáku může být.A zřejmě i na trhu jsou.
Jen ne asi od koncernu VW,když musel podvádět.
Stále mi nikdo neodpověděl ,proč už z testovaných 22 aut mělo rozpory v emisích pouze 5.Čili 17 bez problémů.
Takže podvádět se určitě nemusí.
Celkem by mě i zajímalo,jak to že VW takovou dobu nemůže najít řešení,ale jiní zřejmě mají řešení schované v šuplíku,když tak rychle reagují.
To jen podtrhuje neschopnost VW.
Nebo jsou ty články o ostatních značkách kamflujících podvody jen novinářské kachny.
20. 1. 2016 17:59
Re: Co som hovoril vcera ???
Odkaz na fantasmagorie z Autofóra. Vždyť tam se lže ještě víc než tady. To snad nemyslíš vážně.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 21:04
Re: Tak...
Je to jednoznačně vina socialismu. Všechny postkomunistický země jsou na tom více či méně blbě a my z těch všech skoro nejlíp. Podniky typu Škoda nebyly absolutně schopné konkurovat na volném evropském trhu.
19. 1. 2016 20:41
Re: Neúmyslná
Podváděl zatím pouze VW,nikdo jiný.
To že by podváděli všichni si cucáš z prstu nebo odkud?
Vždyť i francouzi otestovali zatím ze 100 plánovaných aut 22.A z těchto 22 má problém 5.To znamená 25%.Tedy75% testy plní bez podvodů.
Takže všichni nepodvádí. :-!
19. 1. 2016 19:10
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Jenže kontejnerové lodě ti nesmrdí do nosu, když jdeš po ulici, ty povětšinou plujou v širém oceánu.
19. 1. 2016 14:48
Re: Metody
Kombinovaný provoz je 4,9l, mimo město bys měl jezdit podle "techničáku" se Superbem 1.4TSI za 4,2l.
Píšu to, protože to přímo souvisí. EU tlačí na co nejnižší emise COx, což bohužel u dieselů (a dost možná i u moderních turbobenzínů) vede je spalování chudé směsi a vysokýým emisím NOx.
V USA na COx tolik nehledí (správně) a hlídají si raději NOx.
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 14:15
Re: Tak...
A on je velký rozdíl mezi politikou Evropy a politikou EU? ;-)
Avatar - Emel
19. 1. 2016 12:38
Re: Tak...
Tenhle příspěvek tak hezky zapadá do toho celkového obrázku...
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 23:41
Re: Tak...
Tak mě pouč - dáš to? ;-)

Teď sem hodně hodně zvědavej :-)
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2016 18:12
Re: Tak...
Se mnou se dá shodnout na více věcech, pokud se teorie opře o praxi a naopak.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 15:07
Re: Metody
Ale taky si to pak zaplatíš... Tedy ne ty, výrobce. A tak, aby ušetřil, radši zkusí vymyslet něco, čím to obejít. Někdo legálněji (nastavení motoru tak, aby v nízkých otáčkách moc netáhl a neprodukoval emise), někdo méně, někdo je VW.
19. 1. 2016 14:37
Re: Tak...
K těmhle normám se vyjadřují i mimoevropské státy jako Indie. A v EHK OSN máš Izrael nebo USA.
20. 1. 2016 08:35
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
Nebylo by lepší si prvně z nějakého normálního zdroje zjistit, jak to s tou svolávačkou je?
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2016 07:03
Re: Metody
Nemyslím si, že máš tak úplně pravdu. I ty kontroly ze strany státu jsou podle normy, takže nikoli v běžném provozu, kde se člověk chová jinak. A jak jsem psal, u testů změnili trošku parametry a najednou byl průšvih. Stačilo mít zahřátý motor a nechat zavřenou kapotu...
19. 1. 2016 21:03
Re: Tak nám to dochází...
vnekolika predeslych diskuzich. moc se k tomu vracet nechci, protoze v jeho pripade je to zbytecne. v automotive delam od skoly a realitu automotive znam velice dobre. velice dobre do te miry, abych vedel, ze konkurence navzajem o sobe vi prakticky vsechno. jednak pres totozne dodavatele, jednak pres naprosto normalni fluktuaci zamestnancu a jednak pres standardni benchmarking (testovani konkurencnich komponentu, kompletu nebo i celych aut). takze pro cloveka znaleho pomeru je zcela evidentni, ze o reseni vw vsichni vedi a samozrejme ho take pouzivaji. ono to totiz neni reseni vw, je to sw od bosche, ktery je jednim z dodavatelu ridicich jednotek (tady vubec nerikam, ze to vymysleli v boschi, kde se tech par chytrych hlav dalo dohromady, to netusim). nepochybuju, ze konkurence vyrabejici ridici jednotky ma tu od bosche prokleplou odshora az dolu. stejne tak, jako ma bosch prokleplou konkurenci (ja sam jsem kdysi na zkusebne flashoval ridici jednotky ruznymi verzemi sw a testovali jsme chovani jistych vyrobku, k tomu jsme testovali rj ruznych vyrobcu, atd.) suma sumarum, ze ridici jednotky upravuji chovani motoru pri emismin testu neni nova informace, ktera by se tu objevila s dieselgate vw (ta uz tu byla primo na auto.cz nekdy v roce 2012) a ktera by se tykala vylucne jedne automobilky. vsechna zatim provedena mereni na ruznych autech jasne deklaruji, co pisu - nikdo neobjevil svaty gral, emise nox jsou velmi variabilni kus od kusu (ne typ od typu nebo motor od motoru) a vsechno do sebe celkem jasne zapada. no jestli si pogo mysli, ze porholaseni automobilek ke svolavackam jsou pravdiva, tak nikoliv. jsou to obvykle pohadky vymyslene tak, aby se vlk nazral a koza zustala cela. nema smysl malovat certa na zed (cerna) a nema smysl si delat nejake iluze (bila). a uz vubec nema smysl se tu o tom znova s pogem handrkovat.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 18:55
Re: Tak...
Mně kabátníci nezajímají, Sakra tu mluvil o patnácti procentech voličů komunistů, což je KSČM.
Ale chápu, potřebujete si to překroutit, aby vám to hezky vyšlo.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2016 18:29
Re: Metody
S USA se velice pleteš, limity nemají s reálným provozem taky nic společného, pouze jejich norma pro měření je bližší realitě, než NEDC.
VW dojel na to, že auto podvádělo při měřícím cyklu za změněných vstupních podmínek.
Avatar - KANKUNEN
19. 1. 2016 16:42
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Ne emisí , ale síry. Síry je v phm pro auta málo , takže se násobí málo. Kdyby se mělo jednat o emise, tak by ty lodě mohly přepravovat max mazut pro vlastní spotřebu. A ještě nevím ani o jedné lodi, která by měla výfuky natažené do měst.
Avatar - Ji/Ri
19. 1. 2016 14:15
Re: Tak...
První dvě věty. >:D >:D >:D to musí být matroš, že by položil i Dempra včetně obsluhy.
První dvě věty proto, že zbytek tvých pošetilostí nemá smysl číst. :no: jsi tak hloupý, že bys mohl být eurosocialistický politik nedělkového formátu.
Avatar - Andromeda
19. 1. 2016 22:26
Re: Tak...
Člověče, Ty tu perlíš, a nejsi sám. PŠM na úrovni I.stupně, naučené formulky, módní, formulace obšlehlé z volebního odpadu pro slabomyslné, prznění češtiny , respektive její vyznamové části,atd. Kruci, já zamlada tak zapáleného svazáka neviděl - gratuluji. Humanosakro, bavíš... K pláči je, že stejnou úroveň má děsivé množství bohužel odpovědných...
19. 1. 2016 18:40
Re: Tak...
ještě prihodim k tomu rakousku - když rakousko opouštěla v roce 1955 ruda okupacni armada z CCCP a odtahla okupovat nejakou dalsi zemi (tehdy nejspis madarsko v 1956), mělo cesko vyssi HDP nez rakousko. o 34 let později, kdy padli bolševici i u nas a nasledne ruska okupacni vojska odtahly i od nas, mělo rakousko 3x vetsi HDP nez cesko.
co se stalo za tech 34 let, ze se cesko-slovensko stalo tak zaostalou zemi?
podobny osud potkal vychodni/zapadni nemecko a stále potkava severni/jizni koreu.
nebyt vlivu CCCP a vlády komousu po WW2 byli bychom dnes nejspis minimalne na urovni rakouska.
vnitrni dluh, který cesku vznik během 40 lety vlády komunistu lze vycislit na dnesnich minimalne 50 bilionu korun
Avatar - Hittman
19. 1. 2016 13:15
Re: Tak...
Já se mám dobře teď i tehdy ;-)
19. 1. 2016 13:11
Svolávačky byly,jsou a budou.
Mě daleko víc zajímá,jaký bude nový Megan RS a co jsem zatím četl,mě moc nenadchlo,ale uvidíme,třeba ten daunsajzing neubere autu jeho kvality.
19. 1. 2016 19:36
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
"...15 najvacsich kontajnerovych lodi...." :-! Ale ku*wa hosi, to je vas problem ze vy nemuze pockat na ty iPhone co by jinak pripluly na plachetnici....musite mit vsecko hned, eh? :-!
19. 1. 2016 17:36
Re: Tak nám to dochází...
v nakladacich a autobusech (snad krome mestskych) bude dále nafta a ja nemam problém se s tim smířit. u nas uz tolik coudicich autobusu a nakladaku nepotkavam. autobus nebo nakladak navíc bezi často v kuse a je to tak drahy zarizeni, ze několik desitek tisíc za opravdu funkcni SCR auto pomerove zas tak neprodrazi a predpokladam, ze během 10 let bude mit většina autobusu a nakladaku SCR. to se o osobacich rict neda, naftovy osobní smrady tady budou jezdit i za 20 roku, i kdyby se zítra neprodal uz zadny naftak.
a co ja bezne potkavam? nastartovany naftaky před obchodakama v lete kvulu klimatizaci a v zime kvůli teplu a smrad to je neunosnej. a prebornici je jedna maminka co jezdi do skolky, které nechava zapnutou svoji chrochtajici oktavku a klidne 1/4 hodiny nez to svoje ditko uda a ta jeji dyzlova oktafka dokaze okoli opravdu dokonale zamořit. jo, chudaci deti.

nechapu, proc kolenovrti, co obraci v ruce kazdou kacku a proto jezdi na naftu, ji pak zbytecne pali
19. 1. 2016 15:18
Re: Metody
porad mam volbu jezdit benzinovym autem, který takovyhle problémy nemá.
jen to ma jedinou nevyhodu - urednik rozhod, ze na benzin bude vyssi spotrebni dan, i když vypousti min emisi
19. 1. 2016 14:48
Re: Metody
me ty limity jako extremne tvrde neprijou
benziny je evidentne plni a napr. limit na NOx maj benziny ještě prisnejsi.
dokonce i nektere naftaky se do limitu i v realu vejdou.
19. 1. 2016 14:44
Re: Metody
když budou budou mit trochu snahy, tak verim, ze za 4.9 pojedou
ja mam psanejch 6.9 a po okresce umim jet za 5.5 aniz bych byl brzdou provozu
navíc vyssi spotřeba = vic neskodneho CO2, coz vlastne zadny emise nejsou.
a CO2 v prislusne euro x ani uvadeny není.
ale NOx (cehoz se tyka dyzlgejt) je, a nektery naftaky limit v realu prekracuji i 25x
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:34
Re: Tak...
Tak zrovna Ransdorf nemá ani jednu z nich >:-[]
19. 1. 2016 17:07
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
tohle se traduje uz asi 10 let, otázka je, jak to je dnes.
a je fakt ze moc takových lodi neuvidíš jak plujou po vltave centrem prahy
19. 1. 2016 16:40
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Přesně tak, těm ekofanatikům v Bruselu, co jdou automobilkám po krku, by se toto mělo pakovat alespoň 2x denně (+ informace o škodlivosti letecké dopravy, která zplodiny kerosinu plive přímo do vyšších vrstev atmosféry)! :-! A taky to, že největším producentem C02 jsou milionová stáda hospodářských zvířat!
19. 1. 2016 13:43
Re: Tak...
Že jsi rudé prase.Sbohem.Jdu makat,soudruhu. >:-[]
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 14:54
Re: Tak nám to dochází...
...a nechapem, kto ti dal :no:
Asi nejaky eurouradnik >:-[]
19. 1. 2016 14:21
zatim bohuzel zadny naznaky, ze by se zamorovani ovzdusi naf
tim myslim zakaz vjezdu naftaku do zvazovanych nizkoemisnich zon, nebo zakaz provozu naftaku při znecistenem ovzdusi. vse se odviji pouze od stupne euro x, kdy ale naftaky vypousteji radove vic NOx a většina u nas provozovanych naftaku i PM.

ani naznak toho, ze by vláda dala impuls ze provoz benzinovych motoru prestane znevýhodňovat - tedy ze spotrebni dane na benzin a naftu se bude pocitat podle energie, hmotnosti nebo vypousteneho CO2 a ne ze benzin bude o 30% znevyhodnej.

co se bude muset stat, aby prislusny ministerstva a vláda, vzaly v úvahu, ze auta s naftovými motory zamoruji ovzdusi, coz ma primy vliv na zdravi a delku života??
19. 1. 2016 17:06
Re: Tak nám to dochází...
za pokracovani biosracek muzem podekovat babisoj, kterej by se zrusenim prisel o 5 mld.
me se ani tak biosracky netykaj, ja jezdim na V100 a tam nejsou
19. 1. 2016 14:55
Re: Neúmyslná
Tak jak VW to maj samozřejmě +- všichni. Říkám to tu od začátku a samozřejměn to postupně na povrch vyleze. Svět není černobílý.
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 15:03
Re: Tak nám to dochází...
>:D >:D >:D >:D :yes:
19. 1. 2016 20:23
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Nuance je správně >:D já mám šéfa a ten říká niance a k tomu jezdí ve VW,ale jinak je v pohodě,má i Megana :yes:
19. 1. 2016 20:21
Re: Metody
Podle mě ne, v USA mají sice také různé měřící cykly, ale v principu sám výrobce deklaruje, že auto splňuje nějaké normy. Stát pak namátkově měří, jestli tomu tak opravdu je. Tedy může měřit i v normálním provozu (kde se na to ostatně i přišlo) nebo na "STK".
Hlavní ale je, že "instalace zařízení, které by mělo sloužit k vyřazení nebo omezení funkce některého z emisních opatření, je nelegální". Takže ano, zkoušky byly OK, ale provoz už ne. VW byl požádán o vysvetlení rozporu, ale nebyl schopen rozdíly zdůvodnit. Nakonec snad až po roce jednání přiznal, že je v motorech cinklý software. Což byla ovšem zásadní chyba.
19. 1. 2016 20:11
Re: Metody
Měl jsem na mysli objem, když už to Áda nakousl. Jinak pravda, za příplatek máš o válec méně. A to se vyplatí.
19. 1. 2016 20:04
Re: Metody
No, nevím, jestli šestiválec 2.6 je velkoobjemový, na americké poměry jistě ne ;-)
19. 1. 2016 18:33
Re: Tento motor se bude muset vyvíjet znova,
Jo je to blbost, ale firemním ekonomům to prostě nevysvětlíš. Navíc Naftový 3hrnek je vážně průser, nechtěl bych to ani zadarmo :no:
19. 1. 2016 18:06
Re: Metody
Tak to v Americe fakt nehrozí. Jednak si na TDI ani nestačili zvyknout a druhak je jejich představa nízkých obsahů poněkud odlišná od evropské. Takový Golf za velkou louží startuje s 1.8TSI, u nás 1.0TSI...
19. 1. 2016 17:56
Re: Tento motor se bude muset vyvíjet znova,
No tak s tím se dá i souhlasit, mám jeden aktuální příklad s downsizingem u koncernu (tak trochu OT):

Dnes jsem jel s jedním kolegou v jeho novém služebním Rapidu s 3hrnkem 1.4TDI 66kw. Je z něj naprosto nešťastný - nejen že auto nejede, má naprosto příšerný zvuk a ještě bídnější odhlučnění, ale i jeho spotřeba je jinde než u předchozích TDI motorů a říkal:

1.) Fabia I Combi 1.9TDI - průměr 5l
2.) Fabia II Combi 1.6.TDI/66kW - průměr 5.5l
3.) Rapid 1.4TDI 66kW - zatím průměr 6.2 - 6,5l

Tak kde je ta výhoda? Jak můžou být nižší emise, když to žere daleko více, protože aby auto jelo, musí se víc držet pod krkem? Čím novější auto, tím menší objem motoru a horší parametry. Navíc amputovaný válec je sakra znát :no:
19. 1. 2016 17:36
Re: Metody
Upozorňuji, že moderní přímovstřikové benzíny už začínají mít úplně stejné problémy jako nafťáky. Moc sazí, NOx...
19. 1. 2016 16:15
Re: Neúmyslná
No jo, ale nesmí jim úpravou poklesnout výkon pod deklarovanou hranici, to by byl důvod k reklamaci.
VW údajně ovlivní jen "křivku" výkonu a točivého momentu, auto by tedy mohlo být celkově línější. Tak to alespoň tvrdí. Jo, a do nekterých modelů přidá vložku do sání, která bude upravovat proudění vzduchu.
Jestli tím vším lze splnit velmi přísné emisní limity i v reálu, fakt nevím. Nicméně to někdo jistě prověří. Anebo se na všechno pomalu zapomene.
19. 1. 2016 15:37
Re: Metody
A předpokládám, že právě proto (mnohem složitější norma, mnohem náročnější a tedy dražší testování) šli cestou, jakou šli (podmínky postavené kolem nějakého průměrného dne, nebo něčeho takového, s jedním měřením, které je samozřejmě opakované přes několik aut, přesný počet záleží na nějakých statistických kvalitách naměřených dat). Typicky se poměřují náklady a přínos. Pokud jim za to čistější vzduch stojí, tak třeba budou muset těch měření dělat víc plus udržovat komplexnější normy.
19. 1. 2016 15:25
Re: Metody
Ano, automobilky musí plnit emisní EURo normy, nic proti tomu. Jenže na druhé straně jsou tlačeni k nejnižší spotřebě, tedy podle módního newspeaku k emisím CO2. To jde bohužel u dieselů dosti proti sobě, takže výsledkem jsou laboratorně nameřené emise i spotřeba v jakémsi pochybném zkušebním cyklu.
Tyto nereálné hodnoty spotřeby musejí vykazovat kvůli EU postihům, navíc bude ještě hůře. Do roku 2020 by měly být emise 95% modelů 95 g/km, což odpovídá spotřebě kolem 4 litrů.
Pokud má být zkušební cyklus změněn, aby odpovídal více realitě, bude to zajímavé.
19. 1. 2016 15:00
Re: Metody
Vrazi z Vól Strýtu to jsou. Kolik nevinných lachtanů zahyne vinou nenažraných Dodge RAM, kolik nevinných kraviček padne za oběť stejkům končících ve vypasených amerikánských panděrech...
19. 1. 2016 14:57
Re: Metody
Nějaký německý dálnice sem netahej, auto se prodává u nás a tak můžeš maximálně tak uvažovat spotřebu v uzavírce na D1.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 14:43
Re: Metody
Ne, promiň, to není problém těch automobilek, ale těch úředníků. Pokud nastaví extrémně tvrdé limity, ale neošetří si podmínky jejich plnění, tak je ta norma prostě paskvil.

V evropském právu (s výjimkou britského) nemá soudce zase takovou volnost, musí rozhodovat dle platných zákonů a norem. Pokud je někde napsáno, že motor musí při teplotě x produkovat maximálně y g NOx, tak soudce nemůže napařit pokutu za to, že se za jiných podmínek chová jinak... a jak to zatím vypadá tak ani v případě, že to celé chytře řídí software detekující probíhající měření (i když to už je na hraně, záměrné obcházení zákona se obecně sankcionovat dá).
Avatar - Individualita
19. 1. 2016 14:18
Re: Metody
O co by mělo jít každému rozumnému člověku je právě to, že by se měla ta metodika změnit/zreálnit a to co nejdříve. Však ony se automobilky zařídí. A výsledek může být jen jeden a tím je postupný odsun chrochtáků.
19. 1. 2016 13:36
Re: Metody
No, metodika je v EU jasná, auto musí vyhovět zkouškám podle platných (a přiznejme si to otevřeně, neprosto nereálných) norem. Průběh zkoušky je také normován a znám, takže automobilka ví, do čeho jde a vhodně se zařídí (speciální úpravou sw, různými triky atd).

Běžný provoz je úplně něco jiného, k velké smůle VW je bohužel za velkou louží závazný.

Ostatně - co zbylo v EU z celé dieselgate? Nějaké nepovinné svolávačky, na které nikdo rozumný nepojede, a ujištění, že se celá metodika zkoušek musí změnit.
Avatar - Emel
19. 1. 2016 12:47
Metody
Tak nám tu krystalizuje další možná metoda, jak obstát v měření emisí - prostě se SW nastaví tak, aby dobré emise byly řekněme od 17° do 50°... a pak stačí zařídit, aby homologační měření probíhalo za správných podmínek.

Pořád tu zůstávají ty dvě roviny, o kterých se mluvilo už na začátku - jestli je auto legálně homologované (byť třeba s využitím mezer v legislativě) a kolik emisí vypouští při běžném provozu (s nutností definovat běžný provoz).
20. 1. 2016 19:38
Re: Co som hovoril vcera ???
Mě na této kauze zajímá jen to, zda někdo podváděl. Podvod je prostě pro mě něco jiného než udělat motor dle stávající normy. Případný podvod neodpustím ani Renaultu - až do odvolání Ghosna si od nich nic nekoupím. Pokud je ta norma špatná, tak by se měl vyvíjet tlak na úřady a ne na automobilky. Automobilkám je třeba jen včas říci, jaké normy se chystají. Vývoj motoru nějakou dobu trvá a je proto potřeba výhled na pár let dopředu. Nechápu, proč dnes někdo kritizuje automobilky za to, že neplní normy, které ještě nejsou v platnosti. Pokud pak na tuto kritiku automobilky reagují a nabízejí dobrovolnou úpravu, tak se to v médiích zcela zvráceně prezentuje jako důkaz podvodu.
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2016 19:06
Re: Co som hovoril vcera ???
Mne sa tu smejete za OOOO-kuliare, no vy - privrzenci inych znaciek mate okrem okuliari svojej znacky aj riadne klapky ako tazne kone >:-[]
OK, poporiadku:
Nech je ten clanok napisany ako chce, mam ich na haku. Ide ale o fakt, ze 1 belgicky novinar si dal tu namahu a nieco zistil. To, ako sikovne / nesikovne ho uz to-ktore medium interpretuje, je druha vec. No a zistil to, co ja hovorim od zaciatku - su v tom vsetci a rovnako. Bodka.
Ty a tvoje Captury:
Pre mna za mna, nech su to aj 2 roky stare, alebo len z pasu zbehnute. Mozno sa nejedna zrovna o ne, ale nejaka nezrovnalost bola, tak ju riesia. No a popri tom poriesia aj ostatne veci, kde by sa na nieco mohlo prist.
Vies aky je rozdiel medzi nami dvoma ? Ja mam celu tu kauzu na haku aj ked tusim, a som presvedceny, ze su v tom +/- vsetci !
Ty, len aby si si mohol prihriat svoju Renaultiu polievocku tu budes kopat do VW aj v pripade, ze sa nakoniec zisti, ze ani vy nieste cisty ! :-!
Radsej sa staraj o veci ktore su pre vas potrebne:
Urobili ste pekny voz - Talisman. Nech vasi do neho daju aj poriadny motor a 4x4 a dam im JA :yes:
Lebo dizajnovo ma po tych poslednych 2 Lagunach Renault fakt ze potesil !
Kvalitou interieru idete tiez hore, tak len tak dalej, nech je konkurencia ktora bude aj ostatnych tlacit dopredu, hore...
Pre zakaznika to bude win x win situacia - dostane za obvyklu cenu vyber medzi viacerymi znackami s lepsou kvalitou.

A este k tym naftogatiam: Sme v Europe... :-! Takze ak by to aj dopadlo pre hocikoho hociajko, defakto sa nic nedeje, akurat sa urobi bububu, nonono a ide sa dalej - tak, ako to vypada aj s VW.
Mne islo len o to, aby ste si vy ostatni uz dali dole tie anti-VW bryle a klapky, a zacali vnimat situaciu realne tak, aka naozaj je. Nieje ruzova, to sa nehadam. Niektori vyrobcovia uz mali velkohube vyhlasenia ze nahradia naftaky hybridmi, ap... No tak fajn, do toho ! Ja stale este nasim verim, ze tak ako fyzika funguje, tak s kvalitne urobenym motorom, jeho SW, a vstrekovanim SCR sa proste dobry naftak urobit da.
A da sa urobit vsetkym. Takze ja pausalne naftaky nezavrhujem - pre niektorych uzivatelov ( auta od cca 1,5 tony tazsie s velkymi najazdmi km ) je to stale prva volba.
Len nech to uz prestanu flakat a odrbavat, a nech sa zakaznici pripravia na castejsie dolievanie SCR a nech cerp. stanice urobia k tomu dobry servis, nech to nema pre zakaznika negativny vplyv.
Tot vsio.
:-!
20. 1. 2016 18:46
Re: Co som hovoril vcera ???
Proč se tedy zatím nenašel jiný podvodník než VW? Tobě nevadí, že ti novináři lžou? Pokud by napsali, že jde o jejich domněnky, tak to ještě pochopím. Ale vědomé lhaní nechci tolerovat. Třeba tento článek začíná lží hned v prvním odstavci.
"Úřady ve Francii zjišťují, jak si osobní auta v běžném provozu vedou v otázce emisí. V případě Renaultu tyto kontroly vyústily ve svolávací akci."
Přitom ta probíhající svolávačka 15 000 Capturů 1.5 dCi 110 nemá s kontrolami ve Francii nic společného. Nemá ani nic společného s Dieselgate. Je staršího data. Jde o auta vyrobené od února do září. Od začátku září už auta byla v pořádku a probíhající svolávačka je interní věcí Renaultu.
20. 1. 2016 15:34
Re: Renault a svolávací akce dle Auto.cz
A dočetl jsi se taky, že jde o nabídku pro zákazníky Renaultu, kteří chtějí mít nižší reálné emise? S nějakým podvodem nebo neplněním emisní normy to nemá nic společného.
Avatar - donPedro
19. 1. 2016 22:32
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Tož o tom není sporu. Já jen, že občas lze dohlédnouti i dál nežli na vlastní dvoreček. A jest rovněž faktem, že otákzy ekologie a udržitelného rozvoje naší malé milé modré planety jen my dva stěží vyřešíme, a už vůbec ni tu, v této diskusi ;-) Lze tedy souhlasiti s tím, že každý může začít na tom nejjednodušším místě. A kde že to je? Ano, správně - každej sám u sebe :yes:
Avatar - white label
19. 1. 2016 21:16
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
Jestli to "náhodou" nebude tím, že se píše nuance a čte jako nyanse, nebo nuance. Takže číst se to můžeš (skoro) dle libosti, ale psát nikoli.
19. 1. 2016 18:43
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Ano, nejsou emise jako emise.
19. 1. 2016 16:03
Re: Metody
To ale nic nemění na principu. V obou případech je cílem omezení emisí. A v obou případech platí, že samotné hodnoty, bez podmínek, za kterých byly naměřeny, jsou bezvýznamné. Že obě hodnoty získají ze stejného měření, je už vedlejší. Ostatně výsledkem měření je průměr emisí přes celý cyklus. Například první minutu po studeném startu může mít motor nadlimitní emise, ale celkový výsledek může být v limitu. Pokud si dobře vzpomínám, když zaváděli studený start do měření, tak to byl problém. Což by nebyl, kdyby to bylo myšleno jako vždy a všude.
19. 1. 2016 15:50
Re: Metody
Pokud vím, v USA to stojí na takové kryptické podmínce, která vlastně říká, že auto nesmí být schopné obcházet systémy pro kontrolu emisí. Ale do dnes mi není jasné, jak to může splnit například motor s open loop režimem chodu. Musel bych se na to víc do detailu podívat. A pak právní systém je v USA jiný. V EU mu má nejblíž UK, ale na kontinentě máme systém dost odlišný.
19. 1. 2016 15:07
Re: Metody
Ano, je určené, za jakých podmínek té mimoměstské spotřeby bylo dosaženo (je to úplně stejné jako pro měření emisí). Ale pokud na to jdeš stylem, že udávané limity emisí znamenají, že za každých podmínek, tak to asi můžeš brát tak, že udaná spotřeba (emise CO2) také musí platit za každých podmínek, tedy i ve 200 na dálnici.
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2016 18:08
Re: Co som hovoril vcera ???
Vies ako sa hovori - bez vetra sa ani listok na breze nepohne... :-!
To, ze na Autofore su este väcsi "specialisti" ako poniektori tu je sice pravda, ale aj ked sa k tomu oni moc nevyjdruju, bolo by zaujimave precitat si priamo to, co zistil ten belgicky novinar. Takze tak.
Co sa "vasich" a dalsich tyka - vsetci vsetko kopiruju a napodobnuju, vsetci su so vsetkymi previazani cez subdodavatelske firmy, je teda len otazka, akou cestou isli henti alebo tamti, ciel bol pre vsetkych jasny - normy splnit rychlo, lahko a lacno ! Zatial to vsetkym vychadzalo a asi sa im to aj prepecie, akurat koncern VW si to odßerie tucnymi pokutami. Ano - nemali podvadzat ani oni - ako som uz aj ja x krat uviedol, som naßraty na nasich, ze tiez museli nejaku fintu robit v 3.0 TDi ( aj ked tam sa jednalo len o rychlejsie zahrievanie katu, a za normalnych okolnosti sa zahrieval pomalsie, vdaka comu ma normalnu zovotnost, inac by mohla byt obmedzena...).

Takze ano - stojim si za tym, ze uz iba velka zvolavacia akcia nejakej institucie, ktora by zmerala vsetky modely vsetkych vyrobcov vo velmi kratkom case dokaze zabezpecit odhalenie aj inych podvodnikov.
Je ale vcelku jednoduche tam posunut z automobiliek par bubakov $$$€€€ tak, aby sa s tym pockalo az do mometnu, kym to uz nebude SW-ovo optimalizovane ! :-!
Avatar - AUDIRS6
20. 1. 2016 17:52
Co som hovoril vcera ???
Toto !!!! :

[odkaz]

Proste a jednoducho - problemy by mali vsetci, pokial by sa ich nesnazili teraz nejako narychlo pozametat pod stol !
Uz vidim tie palce dole za to, ze u nich este nikto umysel nedokazal... >:D
No pokial boli dost sikovni, tak uz asi ani nikdy nikto nedokaze. :-!

Kuny, ako vidis, ako som vcera tvrdil, spravodlivost neexistuje ! :-!
19. 1. 2016 19:33
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
".. když jdeš po ulici, ty povětšinou plujou v širém oceánu. ." :-! Hlasuji PRO, at to tak zustane! :-O
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2016 17:55
Re: Metody
Lidi, kteří si zvykli na motor TDI se stejně k nízkoobsahovému benzínu už nevrátí.
19. 1. 2016 17:45
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
skoro 7 let stara fotka a 20 let stara lod. a první otázka jestli tak kouri i dnes a druha, jestli to nebylo diky nejaky poruse. ja sem si nevsim, ze by podobny lodicky takhle kourily a uz jen to ze se to na netu objevilo znamena, ze ta fotka je zajimava necim neobvyklym (tim kourem). kazdopadne by něco takovy po vode jezdit nemelo, podobne jako po silnic
19. 1. 2016 15:17
Re: Metody
ale jak pisu - prislusne euro x CO2, tedy spotřebu, nezminuje.
navíc spotřeba proti norme je vetsi v radu 50%, ale NOx v radu 1000% (tisíc) i vic
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2016 07:04
Re: Tak...
Jasně, mohl jsem, žejo...co by ne, vždyť mi v té době převratu bylo už celých... devět let...
Další znalec, jak koukám...
19. 1. 2016 19:40
Re: Tak...
"..nebyt vlivu CCCP a vlády komousu po WW2 byli bychom dnes nejspis minimalne na urovni rakouska..." blablablablabla blablablablabla blablablablabla
blablablablabla blablablablabla blablablablabla....
19. 1. 2016 17:53
Re: Tak nám to dochází...
tak to je samozrejme prasarna. zalezi jak stary auto to je, u nas sem si neceho takového ani u popelaru nevsim. ano, cas od casu nejaka silne kourici tatrovka, avie uz hodne vyjimecne. mnohem vetsi problémy mam s osobakama
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2016 17:27
Re: 15 tisíc vs 11 milionů
a víra tvá tě spasí :-)
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 15:01
Re: Neúmyslná
Moze a nemusi vyliezt...
Ak sa ma jednat o kontrolu podla EU6 normy, tak hadam vsetky predane auta su este v zaruke. Tzn., ze vsetci ich majitelia musia chodit na povinne garancne prehliadky...
Aky je problem pre automobilku urobit nejaky "update" SW RJ motora bez toho aby to majitel vedel tak, aby v pripade potreby koli nejakemu kontrolnemu meraniu dany motor vyhovel ? ZIADEN !
Podla mna sa takto uz vsetci ostatni pripravuju a ak teraz v dohladnej dobe uradnici nepreveria vsetky modely a vsetky motorizacie vsetkych vyrobcov, za par mesiacov uz moze byt neskoro a ostatni vyrobcovia si mozu medlit ruky za usetrene miliardove pokuty. :-!
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 14:55
Re: Metody
bodaj by hladeli na CO2, ked Kieltsky protokol nepodpisali... :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:39
Re: Tak...
To je ten problém - my za těch 40 let doženeme tu ztrátu = těch 40 let - ale Rakousko samozřejmě na úrovni roku 1990 nezůstane ;-)
19. 1. 2016 14:33
Re: Metody
ja pochybuju, ze urad, který vytvarel nejaky limity na emise to myslel tak, ze emise se budou plnit jen v laboratori podle nejakyho cyklu NEDC.
smyslem snizovani emisi bylo snížit znecisteni ovzdusi, tedy snížit realne emise.
to, ze si to automobilky vysvetlily jinak je jen a jen jejich problém. to, ze automobilky (az na výjimky) snizovani emisi v realnym provozu vubec neresily doklada lonsky test naftaku od euro3 po euro6, kdy v realu k zadnemu snizeni NOx nedoslo.

zákony často umoznuji nekolikery vyklad a třeba i protichudny a je pak na soudcoj, aby rozhod, jaky je spravny vyklad toho zákona a nakonec to muze dojit az k nejvyššímu soudu a ten vyda konecny rozsudek, ktery je pro nižší soudy vpodstate zavazny a všechny podobne pripady se soudi podle toho jak rozhod nejvyšší soud, i když zákon umoznuje nekolikery vyklad.
podle me pripad dyzlgejt je podobny - nejaky soud by mel rozhodnout, jak to zakonodarce s tema emisema myslel - jestli se maj snižovat jen v laboratori, nebo i v realu. logika mi říká, ze i v realu
19. 1. 2016 13:39
Re: Tak...
To říká i Bureš? Nevolil jsi ho náhodou? >:D
19. 1. 2016 17:04
Re: Tak nám to dochází...
v pripade statnich organizaci to je prece jedno.
to co vydaji na spotrebni dani, to se jim zase vrati.
v tyhle souvislosti nemá zadnou logigu to, aby stat provozoval auta na naftu.
a uz uplna blbost byla, když nejaka statni organizace nechala upravit fabie na CNG aby ušetřila (a tedy neodvedli spotrebni dan z benzinu) a nakonec je po roce prodali. to musel vymyslel nejakej genialni ekonom
19. 1. 2016 15:45
Re: Metody
samozrejme, ze smyslem je snížit emise v realu.
to ze se emise testuji v nejakym (nerealnym) cyklu je pro porovnani a pro jednoduchost. nikdo asi nepocital s tim, ze v realu budou hodnoty o rad horsi. o něco horsi bych bral, ale ne o rad
19. 1. 2016 15:37
Re: Metody
podle me emise (nepocitam do nich CO2) se spotřebou vůbec souviset nemusi. to ze motor dava 2x vetsi vykon vůbec nemusi znamenat, ze ma 2x tolik emisi NOx (narozdil od cca 2x vic CO2). na druhou stranu mam dojem, ze u nakladnich aut je produkce NOx zvazana s kWh, tedy praci (ne primo vykonem)
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:46
Re: Tak...
Bohužel některý analýzy tvrděj že dokonce nikdy :-|

Ať tak nebo tak to dohánění gigantickejch ztrát z dob socialismu je na strašně dlouho :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:09
Re: Tak...
Původní návrh bodovýho systému na kterym půl roku makalo spousta odborníků nebyl špatnej. Pak se bohužel dostal do rukou partě politiků a vzniknul z toho totální paskvil kdy v týdnejch po jeho zavedení policajti pokutovali za překročení o 3 km/h a podobný absurdity
Od tý doby byl opakovaně inovovanej a eště pár změn a bude zase jako když byl nově udělanej :yes: >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 13:37
Re: Tak...
Poslední dobou skoro spíš přebytek ;-)

Tak co se na tom nezdá tobě? :-)
19. 1. 2016 14:58
Re: Tak nám to dochází...
preferenci zakazniku muze urednik ovlivnit spotrebni dani.
a fakt, ze benzin v CR ma vpodstate o 30% vyssi spotrebni dan nez nafta znamena, ze pro kolenovrty je to tak padnej argument, ze naftakem zamoruji okoli.
at se zdaneni srovna a zajem o naftaky podstatne opadne. a v priade, ze nafta bude mit spotrebni dan o 30% vyssi nez benzin bude znamenta, ze se provoz osobního naftaku nevyplati nikomu a problém dyzlgejt casem odezni
19. 1. 2016 15:42
Re: Metody
zajimavy, ze v usa to tak není. proste auto musí splnovat nejaky limity a automaticky jde o limity v realnym provozu - tedy když to mozna ani moc nepřeženu - za všech podmínek.
a na tohle VW v USA dojel
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:11
Re: Neúmyslná
15 tisíc vs 11 milionů ;-)

Může bejt že i omyl vs na 100% úmysl - a nejlepší diesel žádnej diesel! :-)
24. 1. 2016 00:01
Re: Tak...
Stěžovat, pokud se nepletu - od slova stížnost.
Avatar - speedfred
19. 1. 2016 18:59
Re: Metody
...do veľkoobsahového benzínu by si išiel??
19. 1. 2016 18:53
Re: Metody
Nestartuje spíš s 1,2? 1,0 by měla být za příplatek.
Avatar - white label
20. 1. 2016 16:49
Re: Tak...
Což ti ovšem evidentně nebrání psát o té době zasvěceně a erudovaně tak, jako bys byl při převratu minimálně plnoletý. Mně bylo v roce 89 třiadvacet a jednu větší restituci jsem později intenzivně osobně prožíval, ale pokud tobě bylo tehdy 9, tak o čem se mám s tebou na tohle téma bavit, když informace přímo o tom máš maximálně tak zprostředkované.
Ale hlavně člověk, který v minulém totalitním režimu prožil jen prvních devět let života ví osobně/nezprostředkovaně kulové o vlivu těch víc jak 40 let, včetně vlivu na dobu po "revoluci". Vůbec netušíš o čem píšeš, když tvrdíš, že komanči už za nic z toho co je tu dnes nemohou.
Mohl bych ti vyprávět, jaké jsem měl problémy, když jsem ještě v polovině 80tých let chtěl vycestovat na pár dní do Itálie a jaké (ještě větší) problémy jsem měl, když jsem se potom vrátil. Nic podobného jsi nemohl stihnout zažít. A to přitom nebylo vůbec nic, ve srovnáním s tím , co si komanči mohli k normálním lidem dovolit. Mohli úplně všechno, podobně jako kdysi nacisti.
Socialismus je stále hluboce zakořeněný v této společnosti (tak jako v ostatních postkomunistických společnostech), od soudců, přes politiky (včetně prezidenta) až po řadové obyvatele/voliče. Ve společnosti, kde prakticky žádná skutečná revoluce neproběhla, což je další obrovský problém (a velmi špatný příklad "spravedlnosti") i pro současnou společnost. A tahle společnost vychová další nové generace, takže ani ty nejsou zcela bez vlivu a "učí" se rychle od starších a zkušenějších jak si život zjednodušit. Kdybys napsal hned kolik ti je, nebral bych tvé závěry v tomto ohledu ani trochu vážně. Mimochodem i dnes máš nesrovnatelně větší možnosti udělat se svým životem co chceš ty, to se se stavem za totality absolutně nedá srovnávat, nemluvě o svobodě obecně.
19. 1. 2016 16:08
Re: Tak...
Ano, od toho politici jsou. V tomhle případě by měla být psaná inženýry (ti jsou v té pracovní skupině), ale ti ji neodhlasují, jen ji můžou připravit.
19. 1. 2016 15:29
Re: Metody
Ta norma popisuje měření emisí a měl by tam být přepočet emisí na spotřebu. To patří k homologaci. EU pak nad tím postavila limity na CO2. Jakou logiku má aplikovat dva různé principy na výsledky jednoho měření? Pro CO2 jeden a pro NOx druhý? Nechce snad EU snižovat emise CO2?
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Tie kontajnerové lode plávajú na inej planéte?
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 20:04
Re: Tak...
Ekonomicky seš totálně absolutně mimo ;-)

Viz třeba topten 19:10 :-)
Re: Tak...
To máš fuk, trebárs tam bude sedieť Ind alebo Kórejčan, stále je to o Európe a o buzerácii vlastných ľudí.
Avatar - Ada je zase tady
19. 1. 2016 17:52
Re: Metody
Pokud budeš mít pod kapotou parní stroj, bude mít ještě méně NOx, než přímovstřikový benzín. Jen ta spotřeba bude u malého auta okolo 35 litrů na 100km. S odpovídající produkcí CO2. Ale asi to je tvůj ideál... Je vidět, že fandíš beznadějně zastaralé technice.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 17:25
Re: Uradnici riesia velke H a nie emisie
Víš že mimo Evropu sou přísnější limity žejo :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 17:14
Re: Tak...
Jo to je pravda - i v USA je druhý období prezidentem levičák :-)

Možná proto je na tom ekonomicky svět tak jak je >:-[]
19. 1. 2016 15:02
Re: Tak...
Problém je, že finálně je dávají dohromady akorát politici a politruci. Technici, vědci, inženýři a co já vím třeba ještě lékaři, jedním slovem odborníci, ti mají smolíka.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:22
Re: Tak...
Vida i s Ji/Rim se dá na něčem shodnout :yes: >:-[]
19. 1. 2016 17:47
Re: Neúmyslná
tak to jsem si jenom tak rypnul s tim srpnem. spravedlnost samozrejme existuje pouze v jistych mezich. napriklad v tom, ze kazdy jeden z nas je tu jen na skok. ale jako spolecnost bychom se meli snazit si to tu zprijemnovat a ne naopak. auta a posahana legislativa kolem jejich emisi je v zasade naprosto nesmyslny a marginalni problem a venujeme se mu jen proto, ze skutecne problemy bud nemame (jsme zdravi) a nebo neresime/nevnimame (potlacovani svobody v eu ve jmenu internacionalniho socialismu a migracnimu diletantismu, apod.)
Avatar - AUDIRS6
19. 1. 2016 15:35
Re: Neúmyslná
Moze a nemusi...(prevalit) Bohuzial, na spravodlivost tu na tejto zemi ja uz neverim. :-!
A co sa vasho vzneseneho jazyka a mesiacov tyka - pre mna ziaden problem - mam rodinu v Prahe, prezil som tam asi 1,5 roka ( zratane skoro vsetky letne prazdniny a ine navstevy a moje aktivity ), plus cca pol roka v Ostrave s kamaratmi z biznisu... ;-)
A co sa celej kauzy tyka - uz ma to nejako netankuje. Aj keby just teraz zistili, ze najskodlivejsi je Prius ( namornik prepaci >:-[] ), tak ma to netoto... :-!
Nech sa snazia robit auta pre zakaznikov tak, aby bol zakaznik spokojny a basta ! :-!
19. 1. 2016 15:22
Re: Metody
je mi jasny, ze to je na vode, ale smysl prislusny normy je snizovani emisi v realu.
a obsáhnout všechny podmínky znamena i podstatne slozitejsi a drazsi testovani, napr. jen s ohledem na teploty - od -30 do +50C a to třeba po kroku 5C. ano prehanim, ale bud je norma/zákon obecna, nebo musí byt vyjmenovany všechny podminky a parametry a ty musí byt testovany
19. 1. 2016 14:54
Re: Metody
a je nekde psany jestli to bude po nemecky dalnici, nebo rovny sirokych silnici se sedmdesátkou na tachometru?
myslis ze ten, kdo jezdi po dalnici 200, by mel vyzadovat spotřebu 4.2??
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:21
Re: Tak...
Už konečně víš která je to fakulta kde seš chytřejší než všichni co tam přednášej? >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 17:12
Re: Tak...
Plácáš absolutní blbost - a budeš na svý ekonomický teorii kravině zjevně trvat žejo :-)

No není to tak - i kdyby sme po revoluci kradli tunelovali podváděli atd o polovinu míň furt by to bylo stejný = ekonomický ztráty vzniklý za socíku bysme doteď nesmazali a nedohnali ;-)

Dam ti ešte jeden jednoduchej příklad s Rakouskem = sme zhruba stejně velký a podívej se kolik maj km dálnic a kolik my - a to nám jich letos přes noc ze Silvestra na Novej rok pár set km přibylo >:-[]

Nijak nezpochybňuju tunely po revoluci ale ty jejich vliv extrémně preceňuješ. Šlo o stovky miliard - jenom :-!
19. 1. 2016 15:39
Re: Metody
ja myslim, ze nemusi. pochybuju, ze takovy ferari bude mit v roce 2020 95g/km. jen proste zaplati pokutu a CO2 muze vypouštět kolik chce. v pripade NOx je limit zavaznej a neprekrocitelnej (dnes evidentne plati jen pro laborator)
19. 1. 2016 15:01
Re: Metody
predpokladam ze ten samej superb s tema 4.2 se prodava i v nemecku a nevsim jsem si, ze oproti době minuly, bych mel problém na tu německou dalnici vyjet.
a podivej se na prislusnou euro x - o CO2 a tedy spotrebe se tam nepise, ale o NOx ano.
Avatar - Hammunasakra
19. 1. 2016 14:26
Re: Tak...
Faktem je že v oficiálních číslech volenejch komunistů sme na tom s ca 15% nejhůř na světě - pro porovnání na Slovensku maj asi 0,5%

A to má vliv na všechno = znamená to že svobodný myšlení lidí je u nás dál naprosto extrémně levicový - bez přehánění asi nejvíc na světě :no: :no: :no: :no: 8-s
19. 1. 2016 15:07
Re: Neúmyslná
Ale tak to je jasné, že to teď všichni v tichosti snaží nějak zakamuflovat. Ale to se stejně nakonec provalí. Když ne letos, tak třeba za deset let, to je přeci úplně jedno. Mně třeba passat, kterého jsem přebral v srpnu (to je pro vás neznalé vznešeného středoevropského jazyka ;-) august) sežere 10l adblue na 7000km... Jo, povídali, že mu hráli, že ta cca 13-ti litrová nádržka vydrží na celý servisní interval (30 000km)... Teď se holt měří NOx, stříkneme tam toho víc. Až se začne měřit nezpracované NH3, tak to jsem zvědav, co potom...