Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus IS 200t F Sport – Neprávem přehlížený

Sedan střední třídy od Lexusu zanevřel na charakterní vidlicový šestiválec a nově vsadil na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec. Funguje výborně, má ovšem jednu drobnou vadu…
Zpět na článek
Avatar - N6600
18. 2. 2016 07:48
Re: Na horské dráze
Ano. Vola sa to spolahlivost...

Ono, uz i klasicky IS 250 mal len nieco cez 200 koni. Tolko dava i 2.0L v GT86. Lenze tym, ze nenaraza na svoje limity, vydrzi dlhsie. A som o tom plne presvedceny, ze par takych testov zrychleni v priamke a to "vyhonene" TSI skonci v servise s turbom. Lexus vsak pojde v pohode dalej.

Mimochodom, gratulujem VW, ze dodali motor Skodovke, ktora tym dokazala porazit papierovo aj Lexus. Ked by som si mal vybrat medzi "zravejsim tichom", alebo "hucajucim setrenim paliva", moj vyber je jasny.

Off topic - pripomenul si mi prihodu z benzinky. Tankoval som do svojho IS palivo a prisiel ku mne nejaky pan. Obzeral si auto zo vsetkych stran, az sa osmelil a vpalil otazku, ktora mu nedala snad spat - Kolko to moje auto zerie? Vypadlo zo mna, ze od 8 do 10.5. Zalezi od okolnosti. Chlapika striaslo a so slovami "K...a, to zerie. To by som nechcel!" odisiel. Sadol spokojne do svojho stareho diesla s pocitom, ze kolko usetri narozdiel odo mna.
Avatar - 3_diamanty
17. 2. 2016 12:02
skoda toho
chybajuceho manualu.... aj spotreba tym padom mohla byt mozno o pol litra nizsia... ale o spotrebu podla mna kupcovi lexusu az tak nejde.... kazdopadne manual mohol byt... bez ohladu na spotrebu.... co uz... asi by to bolo moc "protilexusovske" ... tlacit do tychto modernych masin "predpotopne" manualy chapem.... ;-\

kolega vyssie to pise spravne... to auto je nazivo inde ako ako pouhe fotky.... videl som ho sice len parkrat lebo u nas ich je akosi velmi malo ..... ale nazivo som bol ohromeny to aurou a energiou aku lexus "rozdava" do okolia.... famozne auto.... podobne ako suv NX.... nazivo nema konkurenciu ... pride mi ze lexus je dnes uz vlastna liga... tie auta su neskutocne presvedcive... skratka genialne spravene... v testoch komfortu ci bezpecnosti proti vlamaniu alebo v spolahlivosti je lexus uz dlhodobo vlastna liga a idu si svoje ... nemam dovod neverit ze ISko na tom bude inak... porazit dnes uz lexus... to je fakticky nemozne
Avatar - Uživatel_5340709
17. 2. 2016 13:46
Re: IS
To že Lexus nemá historii je pravda, ještě mám v paměti, jak první lexus LS 400 [odkaz] byla svatokrádež mercedesu. Nicméně rychle jim došlo, že tato cesta není trvale udržitelná a vydali se svojí vlastní. Dnes je jejich design "blue ocean strategy" a na to musíš mít. :yes:
/a mínus jsem ti nedal/
18. 2. 2016 09:33
Re: Na horské dráze
U Lexusu se jedná o základní motor, u Superbu se jedná o vrchol. A to je hodně důležité. Po základní motorizaci šáhne ten, kdo nemá potřebu startovat na semaforech a na dálnici se s někým honit. Podle mě se jedná o naprosto pohodovou základní motorizaci a to auto je přesně z tohoto hlediska sestaveno.
Pokud chceš porovnávat zrychlení atd, musíš porovnávat vrcholné motorizace a tam hraje Lexus úplně jinou ligu, protože ISF má naprosto skvostný osmiválec. A ani tady nejde o zrychlení, to by tam mohli "nacpat" přeplňování. Jde i o jiné zážitky z jízdy.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 2. 2016 13:13
Re: IS
Přidávám se. Jak na fotkách pálí do očí ostré linky, tak naživo je to až skoro harmonický design. Vždycky si říkám, jak to, že Lexus si vždy najde svoji cestu a toyota se pořád potácí trochu v experimentech a někdy se potýká se ztrátou identity.
17. 2. 2016 18:48
Re: skoda toho
Proč by to měl být drsný humor? Mně se IS líbí víc než jakákoliv konkurence od D3 a naživo oproti nim vypadá fantasticky :-)
18. 2. 2016 07:46
Re: Na horské dráze
Nevím co tě žere, pokud si někdo potřebuje na dálnici honit ego, tak si k tomu vybere od Lexusu jiný vhodnější model a ne sedan střední třídy:-)
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2016 21:15
Na horské dráze
Je to jako na horské dráze. Zdá se být výborný. Ba co výborný, excelentní! Tváří se jako prémie, vypadá jako šinkanzen na 4 kolech který projel kolem samurajské katany. I když stojí netečně v klidu zaparkovaný tak vizuálně zpomalil sotva na hranici 1 warpu... K tomu ten nezapomenutelný cejch Fuji Speedway...

Jenže pak to přijde. Tvrdá fakta totiž jsou taková, že tomuhle japonskýmu nafukovacímu panákovi nafackuje i Superb 2.0 TSI. VE VŠEM, zrychlení, maximálce, spotřebě ve městě, mimo město i kombinaci. Takže F jako Fuji nebo F jako Fail 8-s ??

Jistě, je tu hybridní alternativa. A je opravdu s podivem, jestli skutečně hybrid dokáže v dálničním režimu, tj. v režimu, kdy spalovací motor tahá elektrický nádor, jezdit skutečně úsporněji...

Všiml jsem si, že pan autor Mička je až nečekaně nekritický k Lexusům. Osobní sympatie? Tohle by měl být motoristický novinář i za průměrný mimopražský plat schopný odfiltrovat :-! Nicméně nebudu tu vznášet soudy, to přenechám jiným...

Jinak ale hezký test, vkusně napsaný. Je vidět, že autor nad ním opravdu chvilku popřemýšlel co chce sdělit. Takže si nezbývá než povzdechnout si opět nad otázkou, proč u prémie to jde, zatímco třeba srovnání Ibizy a Fabie musí dopadnout hrůzně...

Snad jen dvě poznámky:
1) Manuál v téhle třídě a kategorii? Ne, opravdu ne. Ten se tady skutečně nenosí a nemá tu co dělat.
2) Nepíše se "N.m.", ale "Nm". Jde o fyzikální jednotku, nikoliv o zkratku... Všiml jsem si toho u více testů, ale jednotky se snad učí na ZŠ >:-[] ;-)

Ale celkově :yes:
Avatar - Individualita
18. 2. 2016 08:48
Re: "Fantasticky vypadá?"
Protože autorovi testu fantasticky připadá, proto to napsal. A já s ním souhlasím :-!
18. 2. 2016 11:33
Re: skoda toho
>:-[] >:-[] >:-[]

Pokud ještě dobře čtu, tak autor napsal, že fantasticky vypadá (což je jeho názor) a dále, že by vsadil na Lexus. Což je teda rozdíl oproti tvému tvrzení, že se neprodává z velké části kvůli designu. Ten Ovčáček na tebe ale sedí, protože není zdaleka poprvé, kdy tady píšeš nejen za sebe, ale i za druhé ;-)

Jsi mimo, kuří oka nemám a šlapat na sebe nenechám :-)
18. 2. 2016 10:18
Re: skoda toho
Prodejní bída je především způsobena samotnou značkou. Nebo máš nějaký průzkum alespoň 1000 lidí, kterým se z většiny nelíbí? Nebo za koho mluvíš, Ovčáčku?

A hodnotit prodeje z velké části jen dle toho, jestli se auto líbí nebo ne je slušnej úlet. Chudáci u AM, jejich auta se snad nikomu nelíbí >:D
Avatar - Individualita
18. 2. 2016 08:47
Re: Na horské dráze
Jo těchhle "šetřílků" co neumí počítat je tu asi většina. Navíc srovnávat Lexus např. se Škodkou.....no každý ať si jezdí v čem chce >:D
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
17. 2. 2016 22:08
Re: IS
Historiu ako Mercedes sice nema, ale prvy Lexus urobil z Mercedesu chudobneho pribuzneho, pretoze technologie, kvalita a luxus, s ktorym prisiel Lexus bol o dve generacie vpred pred tym najlepsim, co vtedy s trojcipou hviezdou existovalo. A ponukal to za menej penazi.
17. 2. 2016 16:39
Re: skoda toho
V současnosti jsou všechna auta dost podobná. Býval jsem velký fanda Mercedesů a jízda v normálním MB (tedy od E kupé/sedan nahoru) pro mě měla vždycky takové zvláštní kouzlo. Tohle jsem v Lexusu nikdy nezažil. Stejně tak byla velkým zážitkem každá návštěva autorizovaného servisu MB. Tady si troufnu odhadnout, že na tom bude Lexus, i bez servisních paketů, asi lépe.
17. 2. 2016 12:36
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
No tak třeba spotřebu je potřeba brát s rezervou, v USA je ten rozdíl malý (jiná norma):

Lexus IS 200t 241k - 22/33 MPG (city/highway)
BMW 328i 240k - 23/35 MPG
Mercedes C300 241k - 25/34 MPG

Audi a Jaguar neuvádí (TBD).
18. 2. 2016 07:37
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
S velkou pravděpodobností je ta maximalka nižší kvůli omezovači rychlosti. U Nx se stejným motorem je max. 200, u 300h dokonce jen 180.

Co se týče spotřeby, tak Lexus se na papíře nejblíž přibližuje reálné spotřebě.

Takže jedinej "fail" zůstává zrychlení.
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
17. 2. 2016 22:10
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Sorry, ale na co presne potrebujes viac ako 230 km/h?
17. 2. 2016 21:12
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
až na jeden detail, že lexus v realite zrýchluje lepšie a žerie menej ako sú tabuľkové hodnoty a bmw/audi spravidla zrýchľuje horšie a papá viac ako v tabuľkách.
Čo sa týka maximálky, 230 či 250 je človeku absolútne jedno, keďže to nie je kde využiť.
17. 2. 2016 21:23
Re: Na horské dráze
tak to by bolo smutné, keby superb s 280k nenafackoval 245k:-)))))))))
Inak superb určite nafackuje lexusu v 130km/h, keď točí sexy 3000 otáčok, to musí byť na dlhej štreke fakt cestovateľský zážitok:-))))))
K spotrebám koncernu sa škoda vyjadrovať, mám skúsenosť s ich benzínmi od 1,2 tsi až po 3,0tsfi a žiadne, opakujem žiadne nejazdilo dlhodobo za tabuľkové hodnoty, holt papier znesie všetko;-)
Čo sa týka lexusov tam mám opačnú skúsenosť, z 5 kusov som so všetkými jazdil za 0,8-1 liter menej ako boli tabuľkové hodnoty, pri rovnakom štýle jazdy. Aj keď to platí na atmosféry, s týmto novým turbom som ešte nejazdil, takže posúdiť objektívne neviem.
Avatar - fOE
17. 2. 2016 12:01
Spotreba, zrychleni, maximalka
Koukam a nechapu. Co udaj, to fail. Cim to? :-O
Avatar - N6600
18. 2. 2016 13:27
Re: Na horské dráze
Sorry, ale asi mame iny pohlad na spolehlivost :-)

Zarazajuci nepomer a zaslepeny majitel? Good one... Chces vediet, co si o tom myslim? Jedine - turbo je zhovadilost a budem sa svojich atmosfer V6 a V8 drzat, kym neodhniju. Plati to ako pre Lexus, tak vseobecne. Co sa tyka tohoto motora - mne osobne to prijde OK. Neporovnavam to s inymi EU motormi, ktore maju spolocnu vlastnost a to, ze su "vyhonene" az na limit. Nazvi ma, ako chces, ale ja nepovazujem a NIKDY nebudem povazovat turbo za spotrebny material, co sa bude menit ako dalsia suciastka pri garancke. 200t jazdi na svoje pomery fajn, viem to z praxe. A to, ze to nie je strela, mozem ojekaslat. V praxi su totiz rozdiely 1 sekundy irelevantne.

A este jedna vec - neporovnavas porovnatelne motorizacie. Len objemy. Aj TSI mal rozne vykonove stupne, takze sa smiat, ze Lexus ma menej koni ako TSI v Skode je take demagogicke. Kedze nemam chut na flame, tak len - vyhral si, gratulujem. Turbo v Lexuse je m...a a niet nad TSI :-)
18. 2. 2016 10:42
Re: "Fantasticky vypadá?"
giulia je mýtus, legenda, kterou si stvořili manažeři Alfa Romeo. Nikdy nevyjede, je to jen marketingový tah:)
Avatar - N6600
18. 2. 2016 10:02
Re: Na horské dráze
Tak ako Superb nema RS, tak Lexus nema v EU model IS 300, IS 350, ani AWD verziu.

Porovnavanie hrusiek s jablkami je uz z principu kravina, ale budiz...
Avatar - N6600
18. 2. 2016 09:56
Re: Na horské dráze
Isteze... Kazdemu prajem, nech jazdi na tom, na com tuzi. Nech je to cokolvek.

Inak, porovnavat Skodovku so vsetkym a vytesovat sa, ze Skoda zakazdym vyhra, je take ceske :-) Bez urazky, samozrejme.
18. 2. 2016 17:46
Re: Origami
Když už sem furt cpete ten Superb (proboha), tak ho aspoň srovnávejte se Lexusem GS, který velikostně aspoň přibližně odpovídá. Ale i tak to bude mimo mísu. Ach jo. :-)
17. 2. 2016 20:45
Re: skoda toho
Dva, jeden skoro 250 konovy zaklad, fakt skoda, z pohladu prestize, ze neponukaju nejaku 140 konovu zdochlinu pre plebs... a druhy hybrid, jasne, a mozes si vybrat slusne vybaveny zaklad, ci nadupane pakety... Jednoznacny signal pre kupcov, ze sa lex nekupuje v diskontnej verzii "a la oblastny riaditel ovb"...

Z pohladu zakaznika mi je jedno, ze k tej danej veci, ktoru chcem, mi pridaju bambilion inych, ale ak chces onanovat nad individualizaciou v kategorii malych sedanov, ako keby sa jednalo o vrchol automobilovej produkcie, tak kludne...
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
17. 2. 2016 22:12
Re: Na horské dráze
Prepac, ale Superb tento Lexus nedobehne, ani keby mu Lexus bezal oproti.
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2016 21:29
Re: Na horské dráze
On někdo nutil Lexus, aby z dvoulitru dal 245k a ne 280k??
Jenže tady nejde jen o naladění výkonu, jestliže Lexus není z dvoulitru vytažený až na své limity, tak by tomu měla odpovídat provozní efektivita. Což tak nějak ... neodpovídá. Stejně jako otáčky při 130 kmh. Ano, Superb točí výrazně víc, i přesto jede úsporněji. Takže tady asi bude něco špatně...
Avatar - rohYpnol
17. 2. 2016 23:49
Re: Na horské dráze
Opravdu?
IS 200t
Maximální rychlost (km/h): 230
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7

Superb 2.0 TSI DSG 4x4
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.8

To jsou hodně výrazné rozdíly na podobnou hmotnost
IS 200t
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1680 / 455

Superb 2.0 TSI DSG 4x4
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 675

Superb je sice 4x4, ale pro dynamiku to není až tak podstatné, lepší trakce, ale vyšší hmotnost.

Lexus to totálně projíždí, bohužel. A ten rozdíl je tak výrazný, že nepochybuji, že v pružných zrychleních by Lexus dal cokoliv i za remízu :-! :-!
Avatar - Individualita
19. 2. 2016 09:12
Re: Na horské dráze
No nevím. A čím to tedy je, že když se projedu tím Lexusem, nedá se to se Supem srovnávat. Čím to asi je? Zajímá mě v tu chvíli spotřeba? Zajímá mě v tu chvíli maximálka? Každý asi zohledňujeme jiné faktory...
Avatar - N6600
18. 2. 2016 21:58
Re: Na horské dráze
OK. Zajtra rano si vyzdvihavam ISko po garancke, spytam sa pre Teba Lexusu na REALNU spotrebu 200t v ISku. Pouzivaju NX a IS (obe 200t) ako "taxi".
Avatar - N6600
18. 2. 2016 21:33
Re: Na horské dráze
Nezmysel je to preto, ze prave VW a BMW ukazuju, ako by sa turbomotory robit nemali.
Avatar - N6600
18. 2. 2016 21:32
Re: Na horské dráze
Kto a kde porovnava 200t?

Pozri si vlakno a zistis, kto a co s cim zacal porovnavat...
Avatar - N6600
18. 2. 2016 21:29
Re: Na horské dráze
Nefiltroval som to. To su krasy D3, na ktore clovek musi mysliet, lebo tych verzii ja bambilion :/
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
18. 2. 2016 18:05
Re: Na horské dráze
Trosku abstrakcie, preboha!

Tu predsa nejde o papierove parametre - Lexus je premia, Superb je lowcost.
18. 2. 2016 17:39
Re: Na horské dráze
Jen malá oprava, IS nemá jeden motor - má dva. 200t je benzin o objemu válců 2 litry. 300h je benzin o objemu válců 2,5 litru + elektromotor, tedy hybridní pohon. Každopádně jsou tam dva různé benzinové motory. A hybrid nesupluje diesel, představuje alternativu. :-)
Avatar - N6600
18. 2. 2016 15:27
Re: Na horské dráze
TSI nema problem s turbom. Sorry, ale toto uz je na mna silna kava... Je toho plne fora.

BMW 335i

min - 7,76
max - 20,1
stred - 10,71
[odkaz]

Lexus IS 250

min - 7,12
max - 13,94
stred - 9.49
[odkaz]

Ak vezmem len priemery, tak mi to vychadza tak, ze bud jazdia na atmosfere Lexusu kludnejsie, alebo menej zerie, nez na turbe od BMW :-)
Avatar - N6600
18. 2. 2016 13:08
Re: Na horské dráze
"No to turbo zase není tak strašně namáhaná součástka, aby nevydrželo. A věř tomu, že benzínové turbo vydrží opravdu dost."

Po tom vsetkom, co sa popisalo o TSI a jeho problemom s turbom, by som bol opatrnejsi :-)

"za 8,5-10 jezdí 335i a proti IS250 je to supersport :-) "

V reale?
18. 2. 2016 11:51
Re: Na horské dráze
Žádná demagogie :-) ... Jen jiný pohled.
Jinak ISF má jeden motor, osmiválec, IS má 2 motorizace. Ale sorry, to tě chytám za slovo (tedy za F) a je mi jasný, jak jsi to myslel.
Lexus kromě modelů F nemá vyloženě žádný rychlý motor (ani v USA), evidentně cílí na jinou cílovou skupinu, než německá trojka a Jaguár. Debatovat tady o tom, že to Superb "natře" ISku z 0 na 100 je blbost.
18. 2. 2016 11:21
Re: skoda toho
Ja nevim, trojka ujde, XE az na detaily v interieru taky, a hned za IS bych zaradil C-klasse. Libi se mi zejména exterier, vnitrek ne az tak moc, ten priplacly tablet mi vadi uz v CLA me mati, v cecku to není o nic lepsi..., ale celkove ho radim hned za hybridni IS...
Avatar - Individualita
18. 2. 2016 10:21
Re: Na horské dráze
Přesně tak, toho supa neměl rohypnol vůbec vytahávat, tohle srovnávání je směšné.
18. 2. 2016 10:08
Re: Ceny
Intervence ČNB začla v listopadu 2013, Lexus měnil ceníky až v prosinci 2013. Lexus v CZ drží ceníkové ceny v Kč, mění je kvůki kurzům jen výjimečně.
(Já svoje IS 300h naštěstí stihl koupit včas >:D, takže si zrovna tohle zdražení dobře pamatuju. )
18. 2. 2016 13:45
Re: skoda toho
To je křeč, měl by sis tu vrtulku vytáhnout ze zadnice, ať se trochu uvolníš :-)

Nevím, kdo je tady demagog. "Autor napsal na design svůj názor, stejně jako já svůj, on tezi o tom, že se bude nutně líbit mladým přítelkyním". Autor nic takového nenapsal. Psal, že vsází, že by se jim IS líbil nejvíc. To je snad rozdíl, ne?

"prodejní bída je především způsobena samotnou značkou". Mluvím sám za sebe.

"prodejní bída is není jen v tom, že nabízí jeden motor, ale z velké části i v tom, že se to auto lidem nelíbí". Mluvíš i za jiné.

Možná jsem Ovar, každopádně Ovčáček je jen jeho loutka na hraní ;-)
18. 2. 2016 10:31
Re: skoda toho
IS, trojka, XE, klidně i A4. ale nikdy céčko:(
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 10:23
Re: skoda toho
vidim to presne takisto.... kym nove Cecko ma nechava chladnym... pohlad na lexus IS ma dokaze tak nejako "emocionalne nastartovat" .... to auto ma gule.... skratka sa mi paci viac ako tie rozne nemecke masinky ... k tomu vsetkemu o spolahlivosti a kvalite lexusu niet najmensich pochyb.... lexus je rozhodne top..... ;-) ... a mne sa moc pozdava aj jeho interier a to celkove vyzarovanie jak zovnku tak zvnutra.. lexus nikdy nehral na maximalne vykony ani co najlepsie zrychlenie alebo maximalku .... jeho sila a prednosti su inde ... ale nie kazdy ma tretie oko .. za mna je lexus IS top auto svojho segmentu ;-)
Avatar - 3_diamanty
18. 2. 2016 10:16
Re: skoda toho
za prvu vetu ;-) :yes:

ale ja za to nemozem... to lexus
17. 2. 2016 20:40
Re: skoda toho
Uprimne, neni to nejhezci lexus, na fotkach vypada vylozene nehezky, ale nazivo radeji IS, nez potreti stejne vypadajici krabicka od mydla v podani "vorsprung durch software"...
19. 2. 2016 06:29
Re: Origami
Mě dorazil před pár lety můj šéf poté, co jsem mu na otázku "Co sis koupil za auto?" odpověděl "Lexus CT200h" a on na to opáčil "Co to je? To je nějaká KIA?" >:D
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 14:37
Re: Origami
Tady někdo srovnával tohle aktuální IS s aktuálním Superbem přeci. Tak jsem jen zmínil staré IS s dobovým Superbem :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 14:13
Re: Origami
Pro manažery a elitní klub to není německé a neviděl sem německou firmu kde by management jezdil v něečem z japonska nebo USA nebo británie a pro ostatní to není dost top a nobl, protože to nikdo nemá a na golfu by se jim smáli

Jinak IS lidi docela chválili a třeba na tomhle nevidím nic špatného. Srovnání s thedejším Superbem 2,8 V6 by pro superb dopadlo myslím docela tristně.

Na svou dobu pěkný sedan střední třídy s bohatou výbavou [odkaz]
Avatar - Ham.
18. 2. 2016 21:28
Re: Origami
Jistě, u Audi bych dostal standardně 15% firemní slevu, ovšem u A4 ani omylem, to tak možná za rok až to nebude novinka. Dnes maximálně 5% a nějaké koberečky zdarma. Takže za 1140000 minus 60000 = 1080000 a měl bych holátko, které bych musel dovybavit. Předpokládám, že ceny příplatků znáš. Chceš mi tvrdit, že Lexus mi k základu 989000 dá místo slevy naopak přirážku? A kdybych vzal u IS výbavu Execution Navi za stejnou cenu jako je holátko A4, tak musím do toho holátka A4 narvat příplatky za 200tkč jenom abych dorovnal výbavu (led světla, kola etc.).
Daleko levněji jsi mohl mít starou A4 ze skladu ve výprodeji loni na podzim, klidně mínus 25%-30%, ale to je jaksi porovnání mimo mísu.
Avatar - Ham.
18. 2. 2016 14:01
Re: Origami
Lexus za ty roky co je v Evropě je dostatečně známá značka a navíc, tyto značky většinu produkce už dnes nepropagují tak, že jsou nalepení na každém patníku jako výrobci pracích prášků a ty si řekneš ha, musím skočit k Unileveru pro prášek. Prémie dnes dělá především proaktivní marketing zaměřený jenom na lidi u kterých je předpoklad, že si mohou takové auto dovolit. Zvou takové lidi na různé akce, dávají pozvánky na jméno na představení nových modelů, posílají na konci roku lístky na koncert, kde je náhodou vystavený nový model XY, dokonce to často dělají třeba ve spolupráci s třetími stranami jako jsou například banky, pojišťovny etc, kdy ti tvůj bankéř pošle pozvánku na výstavu děl Matlala Patlala a tam je pro zpestření možnost pro pány vyzkoušet si terénní schopnosti nového SUV protože Matlal Patlal zajímá většinou jen dámy a tak podobně a dokola. A tohle Lexus děla jako ostatní, takže v cílové skupině klientů je dostatečně známý. To, že nedělá masový marketing v televizi a na fotbale je pravda, ale to ničemu nevadí, protože fandové Baníku nebo Sparty stejně nejsou cílová skupina pro prémii.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2016 13:01
Re: Origami
Ono to bude asi takhle, kolik lidí když vybírá auto si vzpomene na Lexus? A kolik lidí vůbec netuší, že nějaký Lexus existuje.
A od toho bych se odrazil >:D
17. 2. 2016 20:39
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Ne že bych to nějak zvlášť sledoval, ale u 7 stupňových myslím 250 na 5 nebylo neobvyklé (mám takový pocit, že to někde šlo pomalu na čtyřku). U 8 stupňových pak pětka nebude vrcholit o tolik níž, možná 220, 230 (a to ani neuvažuji auta, která mají jedničku zkrácenou jako náhradu za redukční převodovku).
Avatar - Ham.
18. 2. 2016 12:46
Origami
Testér říká, že IS je krásný a se špičkovou technikou. Z tabulky v článku je patrné, že je zdaleka nejlevnější z prémie a dokonce cenově podstřeluje nadhozený Superb s ekvivalentním benzínovým motorem. Zbývá spolehlivost a servis, ty má Lexus na skvělé úrovni. Tak kde je sakra problém, že prodeje IS jsou u nás i v Evropě zoufalé a ještě v poslední době prudce klesají? Jediné vysvětlení je, že autor testu v něčem nemá pravdu.
Cenová láce je nezpochybnitelná, tu si každý může ověřit v cenících, stejně tak je nezpochybnitelná spolehlivost a kvalita prodejních a poprodejních služeb Lexe. Zbývá mi tedy technika a vzhled. Obávám se, že jediné vysvětlení je, že papírové origami Evropan chápe jako roztomilou kratochvíli, ovšem plechové více než 4,5 metrové origami je pro něj už trochu kýč. A když v tom kýči najde motorizace, které se nedokáží srovnat s evropskou prémií tak je jasné, jak zareaguje. Žádné jiné spiklenecké teorie bych v tom nehledal.
17. 2. 2016 21:36
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Ve světle britského srovnávacího testu NX vs Q5 s benzínovými dvoulitry je to poněkud jinak
[odkaz]

Q5, slabší motor, vyšší hmotnost, přesto lepší zrychlení, lepší Vmax, lepší spotřeba

NX překročilo udávanou spotřebu v testu o 40%
Q5 překročilo udávanou spotřebu v testu o 32%
Avatar - fOE
17. 2. 2016 17:10
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Tak tak. Takovy vykon musi stacit na 250kmph maximalku ikdyby ji to auto dosahovalo na petku (ale snad zadny technik nikdy neposklada 8(!) stupnovy automat takto hloupe a kvalty budou logicky kratsi, ikdyz treba delsi nez u BMW) takze tomu nerozumim. Zrychleni taky uplne nerozumim, leda by byl na prvni rychlostni stupen nejak omezen vykon, coz je zase vlastnost vlastni spis dieslum...
Nevim, od lexusu mam ocekavani proste vyssi. :-|
Avatar - iudex
17. 2. 2016 13:43
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Tiež mi to udrelo do očí, ale nechcel som to vyťahovať prvý. Ale: 180 kW/245k, 8stupňová prevodovka (naviac s dlhými prevodmi) a maximálka len 230 km/h? Tu je niečo zle a ak to nie je chyba redaktora, tak niekde urobili japonskí súdruhovia chybu. Obdobne tak zrýchlenie, tam by sa to síce ešte dalo ukecať tou 8st. prevodovkou a potrebou častejšieho radenia do stovky, ale aj BMW má 8A a dá to pod 6 sekúnd. Prečo?
Avatar - wikinko
17. 2. 2016 12:47
Re: skoda toho
tvrde, dva motory na vyber, jedna prevodovka, toto je fakt tazke porazit tak ako pises? sedel si v tom aspon?
17. 2. 2016 12:22
Re: skoda toho
Tak trochu tradiční Topperova oslava neznámého. Tato generace IS mě subjektivně ničím nepřesvědčila, přestože se mi skvěle jezdilo s GS450h. Nemá motory, s hybridem co jsem jel mi chyběl na sportovní sedan výkon, zvuk a zároveň byl zbytečně tvrdý. Tvary Lexů poslední doby vyjma toho úžasnýho novýho superGT mě neoslovují, takže u mě by těch hvězd bylo míň. ;-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2016 12:07
Re: Origami
Ono v jistých zemích, třeba v USA se na tohle nejhraje, sou 2-3 výbavové stupně, kde v tom nejvyšším bývá v ceně vše, co tam výrobce umí dát.

To je právě obrovská výhoda amerika japonců. za dobrou cenu plná výbava. že tam oproti D3 chybí pár elektronickcýh nesmyslů mě osobně teda neva :-)
Avatar - Ham.
19. 2. 2016 08:41
Re: Origami
Souhlas, individualizace/konfigurovatelnost je velká slabina všech Japonců a čím dražší auto tím se tato slabina stává fatální. Nicméně i v prémii když se jim podaří postavit nějaký "cool" balíček tak je šance na slušné prodeje, problém Lexe je, že ten "cool" balíček dokáží postavit většinou tak u jednoho modelu z nabídky a zbytek je utrpení ve stylu "můžete mít toto a toto ale ne tamto a když máte tamto tak musíte i támhleto, jo a motor, tak ten vedeme jenom jeden" a to se trefí do vkusu skutečně jenom hrstce lidí.
Avatar - Machýrek
19. 2. 2016 07:37
Re: Origami
Lexus se tvari jako premie a lide, kteri premii nejezdi ho v ni obvykle vidi.
Problem je, ze na rozdil od skutecne premie u Lexusu mas minimalni moznost individualizace (vybava, barvy, kola, sedadla, calouneni apod.), nektere polozky vybavy v premii bezne Lexus vubec nema (napr. neexistence ctyrzonove klimatizace v novem RX me fakt pobavila), zoufala nabidka motorizaci, tragicky infotainment, navigace je porad stejne hnusna jako ve vsech Toyotach atd. Staci porovnat cenik vybavy skutecne premie a Lexusu a mas jasno. Ale treba servis cenove premiovy je, urovni uz ne, treba na nejake nahradni auto zapomen, leda ze by sis ho domluvil mesic dopredu ;-)
Tady dost diskutujicich u Lexusu slinta, ale odhaduji, ze kdokoli z nich by opravdu v zivote resil, jaky auto koupit, Lexus by to u vetsiny prohral. Chleba se lame kdyz mas utratit real money, ne kdyz si povidas o obrazkach.
19. 2. 2016 04:43
Re: Origami
Kdy jsi to řešil? Před nástupem nový A4...

U střední třídy bude aktuálně nejlevnější C a 3er. A4 bude dražší, ve vyšší střední pak čtyřválcový varianty E cenově útočily na větší modely střední třídy, jak zoufale se jich M-B zbavoval pod cenou.
19. 2. 2016 04:35
Re: Origami
Máme tu dost japonských společností, pokud se bavíme o korporátních prodejích. Ale ani u těch Lexusy nejezdí.
18. 2. 2016 17:10
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Také bude záležet, o jakém motoru se bavíme. M6 s dvouspojkou myslím dá na čtyřku něco jako 230. Předchozí generace s V10 na tom byla podobně, pokud si dobře pamatuji. A takové CL s 5 kvaltem (V12) dávalo na pětku myslím (teoreticky) přes 400, to byla řádně těžká převodovka. :-) Infiniti M mělo také těžší převodovku (čtyřka byla přes 200 a byla sedmistupňová, co si pamatuji). Ale jak jsem napsal, není to něco, co bych sledoval, a píši to z paměti, takže mohu být vedle. Nepamatuji si osmistuňovou, která by byla tak extrémní (tedy 250 na pětku), ale taková 650i dá myslím 220, možná o trochu víc na pětku (takže max. na šestku, jak píšeš, nicméně šestka by vrcholila tak na 280-290).

Je možné, že je na těch 230 omezovač. Lexus má na GS 350 AWD ještě tvrdší, myslím 190, ale jistý si nejsem.
18. 2. 2016 15:04
Re: Origami
Staré IS (250) bylo uvnitř dost stísněné, což asi není problém u Superbu ... V novém jsem nejel ani neseděl, ale asi to nebude až tak jiné.
Avatar - Ham.
18. 2. 2016 14:28
Re: Origami
A čím si vysvětluješ, že třeba NX se jim v Evropě prodává velice dobře a je to zdaleka jejich nejprodávanější model? To jako NX je dost nóbl a třeba IS je jim dost nenóbl?

Nevím proč srovnáváš IS se Superbem, IS se snad musí srovnávat s 3er, A4, C. Tedy samozřejmě nemusí, ale když nebude tak neuspěje.
18. 2. 2016 13:27
Re: Origami
Drahý servis. Nulová zaměnitelnost ND. A v neposlední řadě fakt, že superbů s dvoulitrovým tsi potkáš jako jednorožců...
Avatar - fOE
18. 2. 2016 00:19
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Na 4. kvalt snad ne. :-O BMW ma dnes Vmax na 6. kvalt, predtim u sestikvaltu to bylo na 5. kvalt. Mit stejne dlouhych prvnich 5 kvaltu u sest i osm stupnove prevodovky je ale ulet. Nevidim k tomu jediny duvod (ostatne, nevidim jediny duvod ani dnes u 8hp mit dva "eco kvalty", jakoby nestacil jeden). Jen tady ale problem byt nemuze, ve vysledku nas stejne zajima jen celkovy prevod a pro ten je jedno jestli to ktere auto dovede jet 250kmph na 4. nebo 8. kvalt, tak jako tak by to melo s 240k zvladnout dotlacit dal nez jen na metu 230kmph nehlede na prevodovku (ta stejne rozhoduje jen o tom jak rychle se tam ktere auto podiva).
Avatar - Atlis
17. 2. 2016 23:10
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Napríklad na nasieranie frajerov v Q7 4.0TDI na nemeckej diaľnici.
Avatar - twistedTSD
17. 2. 2016 19:46
Re: skoda toho
Kurňa, zase tady řádí nějaký diskusní zoro mstitel nebo proč má každý kromě toppera kolem 5 mínusů? :-O
Avatar - lamal
17. 2. 2016 13:21
Re: IS
keby uz aj lexus potacal tak.... aj ked zo zaciatku ano, taku historiu ako mercedes nema a ani design z toho plynuci co taka S classe dost vyuzivala
17. 2. 2016 13:50
Re: skoda toho
Ty poslední dobou děsíš. S kolika prémiovkama jsi jel, že tak rozhoduješ? Já v hodně a věř mi, že Lexus je pekáč. Tečka.
Avatar - Dinar
17. 2. 2016 12:44
Re: skoda toho
Docela úsměvné čtení, tento test, zvlášť pasáž kde se píše, "...má jednu vlastnost k dobru – zvenku fantasticky vypadá!", to je opravdu drsný humor. >:-[]
Ale jsem zvědav, jak se místní kádrováci poperou s tím hrubě nadsazeným hodnocením autora, budou padat obvyklá podezřeními z braní úplatků od značky?
19. 2. 2016 04:32
Re: Na horské dráze
Supa do diskuze přibral Sheldon...samosebou nesmyslně jak je v jeho případě zvykem.

Rohypnol jen vypsal část paramentrů, kde Sheldonovo tvrzení dostává těžce na zadek ;-)
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 10:31
Re: skoda toho
Aha, pokud autor testu, který by se měl jaksi z podstaty své práce, testéra/novináře snažit o nezaujaté hodnocení kategoricky prohlásí, že IS fantasticky vypadá a mladým přítelkyním se jistě bude líbit, pak je to ok, pokud já dám podobnou hypotézu, že is se neprodává také kvůli svému designu, protože lidem se nelíbí, jsem Ovčáček. To vypadá, že ti šlapu po kuřím oku... >:D
18. 2. 2016 10:30
Re: skoda toho
No, s F-sport paketem se líbí ISko i mně. V takové šedivé, s červenýma sedačkama vypadá fakt pěkně. Ale všechno ostatní je smutný příběh. Prodejci jsem tehdy vysvětloval, že auto vizuálně slibuje daleko víc, než může v reálu splnit...
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 09:49
Re: skoda toho
Ale jo, určitě vás takových, se zálibou ve tvarech is, ještě pár bude, já ale reaguju na kategorické prohlášení redaktora v testu. Jinými slovy, prodejní bída is není jen v tom, že nabízí jeden motor, ale z velké části i v tom, že se to auto lidem nelíbí. Zepředu vypadá jak zmačkaný papír a zezadu jako někdo, koho právě nakopli do zadku. Znova opakuju, že nevylujčuji, že se to některým, zejména "provokativním individualitám" ;-) může líbit, obecně to ovšem neplatí. Naopak nikdo moc nezmiňuje interier, jak je to auto zvenku hnusný, má designově parádní interier.
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 12:01
Re: skoda toho
Autor napsal na design svůj názor, stejně jako já svůj, on tezi o tom, že se bude nutně líbit mladým přítelkyním, já tezi, že se lidem nelíbí, viz. prodeje.
Sám konstatuješ, "prodejní bída je především způsobena samotnou značkou". To je co, nějaká zjevená Pravda? Nebo to máš podloženo výzkumem?
"...kdy tady píšeš nejen za sebe, ale i za druhé" Tohle jistě můžeš taky doložit, jistě sis dělal výzkum tisíce mých příspěvků. Nebo ne?
Jinými slovy, jestli já jsem Ovčáček, tak ty jsi Ovar, demagogie, nálepky, odsudky.
Šlapeš po sobě sám. :-!
18. 2. 2016 08:34
"Fantasticky vypadá?"
Vůbec nechápu, jak autor testu došel k tak pozitivnímu hodnocení designu tohoto japonského exota. A nedovedu si ani představit, že bych v případě koupě auta tohoto segmentu vybral něco jiného než BMW řady 3 nebo Giulii (až konečně bude v prodeji)! :-)
17. 2. 2016 13:47
Re: skoda toho
Měsíční permice do sushi apod? >:-[]
Avatar - speedfred
17. 2. 2016 12:14
Re: skoda toho
Kde ty na to chodíš : nemá konkurenciu , kráľ segmentu atď,atď.Tento Lexus je ozaj bezkonkurenčný možnosťami indivizualizácie,2 motory a 1 prevodovka + výbava.Auto pekne a minulý rok aj za parádne ceny (to som ani netušil ).No a dynamika + spotreba, hmmm
6. 2. 2018 16:43
Re: Na horské dráze
ISF neni v hybridu :-) Je Lexus ISF a Lexus IS F Sport(paket) to je rozdil :-) F sport paket maji 250, 200t, 300, 300H (hybrid), 350 :-) ISF je 8 valec 5 litru 423 koni, Nove RCF a GSF maji 477 koni :-) Lexus IS 300 od roku 2005 je limitovana edice, pak 350 se 306 konma se prodava mimo evropu (avsak v evrope jsou vyjimky, kde se da objednat primo u dealera Nemecko, Anglie atd..)
Avatar - drack2
23. 7. 2016 17:27
Proc se neprodava?
Stejny duvod jako vse mimo VW a PSA: firemni vozy.
Ono tech novych superbu co si koupi soukroma osoba je jako safranu taktez.
21. 2. 2016 12:07
nabidka
Je to zaklad, slusny zaklad, snad na vse dostatecny. S touto konstrukci zadny problem neni, stejne tak neni ani v pripade RC.

To so ale tady tak trosku chybi, a o to vic chybi u RC je silnejsi 6valcovy motor s vykonem nekde na urovni 300-350 koni, zrychleni za cca 6, a maximalka limitovana na 250. Proste slusny sportovnejsi stred, nad kterym je uz jen F. Proste propast mezi timto zakladem a 480 konovym topem je obrovska...
21. 2. 2016 11:56
Re: Na horské dráze
Skodovku tahat do srovnavania s cimkolvek, v akomkolvek ohladu je take obmedzene... Superb je o kategoru vacsie auto, proste rozmerovo je skoro na urovni A6ky, je to mainstream, a ma 1 motor, ktory na papieri produkuje lepsie hodnoty ako vyvazeny zaklad od IS...
Bravo, tlieskam im, ale jablka s jablkami prosim a hrusky s hruskami.

Vsetko, co si napisal potvrdzuje, ze kym Superbovsky dvojliter je na honenie papieroveho ega, IS vsadi na vyvazenost a snad vacsiu trvanlivost.
Avatar - praděda7
19. 2. 2016 23:33
Re: skoda toho
Ať se to vezme jak vezme, je to holt pořád usrraný čtyřhrnek........ ;-)
Avatar - praděda7
19. 2. 2016 23:30
Re: skoda toho
Pozor! Slyšel jsem, že Ovčáček má nový nickname....podržčagan..... ;-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2016 21:42
Re: Origami
Nevím, na hamburgery z umělýho masa fakt do Mekáče nechodím, Globus má daleko lepšího z opravdovýho masa za 55 >:D
Avatar - Ham.
19. 2. 2016 15:25
Re: Origami
Jo souhlas, v McD také nechtějí příplatek jestli si vezmeš s cibulí a kečupem nebo s tatarkou.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2016 15:10
Re: Origami
Ta americká filosfie je víc jak 50 let stará, přišel si tam do autosalonu, tam stál chevrolet, výba SE měl V6 , měla klimu a tohlecto a mohl sis vybrat lak a převodovku. LE měla navíc nějakou další víču, třetí výbava už měla V8, jiný diky a pneu, nějaké chromované odlišnosti karoserie, jinou masku nebo víc světel, a k tomu včemu byl třeba ještě paket se silnějším motorem a nějakým vylpšeným pdovozkem.

That´s all.

Věci jako klima, tempomat, el. vokýnka, rádio el, stav. sedačky atd byly v ceně jednotlivých výbav a nikoho nenapdlo to vychcaně nabízet jako spešl příplatkový prvky.
19. 2. 2016 14:48
Re: skoda toho
Však to je v pořádku, mně se IS naživo líbí, tobě nelíbí, Dinarovi taky ne. Jen nevím, proč má dále potřebu psát vedle svýho názoru i domnělý názor za jiné lidi. Proto to přirovnání k mluvčímu ;-)
Avatar - Ham.
19. 2. 2016 13:45
Re: Origami
To mi nemusíš vysvětlovat, Amerika je z hlediska nákupních zvyků hodně jiná než Evropa, tam je prostě hodně oblíbený systém McDonalds, na krámě visí 20 kombinací s názvy hambáč 1 až hambáč 20 a ty jen zaplatíš a láduješ se včera vyrobenou kombinací čehosi a jediná "volitelná" výbava je kečup nebo hořčice. Evropan raději zajde do restaurace a objedná si něco, co mu někdo připraví v kuchyni podle jeho přání. Ne že by se Evropan nedokázal najíst v McD, ale raději má ty restaurace, zvláště když má čas a peníze. A to je právě problém Lexusu, přijít mezi evropskou movitou klientelu a nutit jí dvacet předpřipravených hambáčů je "trošíčku" problémek. Ale i v USA se zvyky začínají měnit, německá prémie si tam vede celkem dobře se svou filosofii, na Lexus tam nemají, ale rozhodně se jim tam nedaří tak blbě jako Lexu v Evropě.
Avatar - CommonUser
19. 2. 2016 12:16
Re: Na horské dráze
A zasa tie keci o uzasnej spolahlivosti a genialnej spotrebe 2.0 TSI. Kolko si ich vlastnil ? TPI su len taka zabavka pre servis, ze ...
19. 2. 2016 04:41
Re: skoda toho
Proč ta silná slova? U mě by IS taky nezabodovalo, papírový origami vystihuje můj pocit přesně. Když jsem měl auto na test nevzalo mě vůbec ničím a možná otáčelo víc hlav než Infiniti Q50, ale neřekl bych že kvůli líbivosti.

Tato generace IS se podle mě nepovedla. Nepovažuju se za ovci, ovčáka, krávu, tele ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 23:06
Re: Na horské dráze
Koukám na vlákno, to jsem začal já a porovnával jsem 200t s 2.0 TSI >:-[] Asi máš závadu na přijímači...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 23:04
Re: Na horské dráze
To asi nebude úplně reprezentativní, ale poptej poptej.

Já při hodnocení samozřejmě vycházím z toho, co uvedli autoři testů. Jestli kecají a nepoznají za týdenní test reálnou spotřebu aut, tak to už je jinou věcí...
18. 2. 2016 20:20
Re: Origami
Nejlevnější? Zkoušel jste nějakou prémii opravdu koupit, auta si konfigurovat a zeptat se na skutečné ceny? Já porovnával A4/C/3/IS - nejlevnější A4, zbylé tři víceméně remíza.
18. 2. 2016 20:16
Re: Ceny
Protože je to auto pro pohodlnou jízdu. Tiché. Pokusy o sportovní jízdu rozmlouvá (chováním eCVT "převodovky").
18. 2. 2016 19:32
Re: Na horské dráze
no to je právě ono. Prémiový Lexus nedělá skoro nic tak dobře, jako low-costový /jak ty píšeš/ Superb:)
18. 2. 2016 18:45
Re: Na horské dráze
no jsou to dva šestiválce a tím spíš je pikantní, že ačkoliv kolega ze Slovenska tvrdí, že turbo je nesmysl a k ničemu tak praxe ukazuje, že minimálně proti IS 250 dává velký smysl...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 18:21
Re: Na horské dráze
To je právě ten největší průser >:D >:-[]
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 18:20
Re: Na horské dráze
Počkej, to jako myslíš opravdu vážně >:D 8-s ?

Srovnávat IS 200t s takřka o 100k silnějším BMW, kterému to IS opět dynamikou (a v tomto případě i kulturou chodu motoru - 6V vs. 4V) nesahá ani po kotníky??

Ok, uvedl jsi IS 250, což opravdu dává smysl (ironie) >:-[]
neregistrovaný "Sheldon Cooper"
18. 2. 2016 18:03
Re: Spotreba, zrychleni, maximalka
Fair point ;-)
18. 2. 2016 17:42
Re: Ceny
Palivové články? No třeba to ještě přijde.
Ale hybrid postavený na šestiválci mají větší modely Lexusu, třeba GS a RX. :-)
18. 2. 2016 17:02
Re: Na horské dráze
a vyselektoval jsi pryč vozy s x-drivem? protože pak dojdeš na stejné čísla ;-\ a teď se dívám, že jsi tam dal všechny 335i, ale já mám na mysli aktuální generaci s osmistupňovou převodovkou. a ta jezdí proti Lexusu dokonce za méně. a má o sto koní víc:)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 14:18
Re: Na horské dráze
Ne, stále nerozumíš tomu, co ti říkám. Tady vůbec nejde o to, že 200t je řekněme ve srovnání se zmíněným TSI "podladěný". TOhle by bylo OK.

Tady jde o to, že ačkoliv je podladěný, tak i přesto má výrazně horší provozní efektivitu. A to srovnáváme motor ryzího mainstreamového proudu s něčím, co se chce vydávat za prémii. O TOHLE JDE, ne o nějaké dětinské topspeed nebo zrychlení, to je jen část, která sama o sobě není významná.
18. 2. 2016 13:25
Re: Na horské dráze
TSI měly problémy s rozvodama, ne s turbem.
A ano, dlouhodobý průměr 9,5. Však checkni spritmonitot.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 12:05
Re: Na horské dráze
Ano, debatovat tu nad tím, že Superb to natře ISu 0 na 100 by byla blbost. Jenže to, že Superb stírá rozdílem třídy IS nejen 0-100, ale i v TOPspeed, a to vše při citelně nižší spotřebě, tak to už není blbostí, ale tragickým výsledkem nabízených vlastností IS 200t :-!
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 12:02
Re: Na horské dráze
Ano, ISF je překlep. ;-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 10:48
Re: Na horské dráze
Ano, jsou to hrušky s jabkama, tím víc ale zaráží, že Lexus to projíždí na plné čáře.
18. 2. 2016 10:43
Re: Ceny
Proč tenhle hybrid? V testech ho moc nechválí... škoda, že nepřidali palivové články k šestiválci, to mohlo být zajímavé auto..
18. 2. 2016 10:40
Re: Na horské dráze
Ta verze 350 se prodává jen jako AWD, navíc je opět limitovaná maximální rychlostí tuším na 180 km/h. IS je krásné auto, ale ty modifikace jsou šílený.
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 10:25
Re: Na horské dráze
Já bych do této diskuse superb vůbec netahal, souhlasím, že jde o hrušky a jabka.

Ale jinak se na is musím dívat jako na auto s jednou klasickou motorizací, žádný základ, je prostě jedna, a jednou hybridní, řekněme suplující dýzl, takže auto se dvěma motory. Ten benzinový je ve srovnání s relevantní konkurencí, D3, jaguar, infiniti, cadilac nic moc, k tomu průměrné (opět ve srovnání s relevantní konkurencí) jízdní vlastnosti, min. diskutabilní design, no, 4,5 hvězdy hodnocení autora testu je z mého pohledu opravdu docela mimo. Jel jsem i "dýzlovou" alternativu 300h a to je nejhorší hybrid od lexe vůbec.
Celkově jako model je is na tři hvězdy max., is 200t možná na tři a půl.

P.S. S čím se prodává IS mimo eu je mi šumák, myslím, že v Japonsku třeba v debatách o spotřebě těžko někdo šermuje dvoulitrovým dýzlem. ;-)
18. 2. 2016 09:46
Ceny
To zdovodnenie vyssich cien zmenou menovych kurzov nejako nesedi. Prave v tom prosinci 2013, ktory tam spominate na porovnanie, bol kurz eu/czk priblizne taky ako dnes. Za posledny rok koruna takmer iba posilnuje, ceny by snad mali ist dole.
Celkom by ma zaujimalo, ci ma dovozca zazmluvnene ceny na dlhsie obdobie, alebo sa pri kazdej kupe pouziva aktualny konverzny kurz.
19. 2. 2016 09:55
Re: Na horské dráze
Projed si 340i. Budeš jak Alenka v říši divů po přesednutí z IS250. A za nižší provozní i servisní náklady...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2016 10:37
Re: Na horské dráze
2.0 TSI byl v rámci spolehlivosti ok.

Jestli nevidíš ten vysoce zarážející nepoměr mezi provozní efektivitou a jízdní dynamikou, tak jsi zaslepený majitel IS, nic víc ani míň.

Ano, Superb vs. IS je srovnávání hrušek s jabkama, jenže o to víc je zarážející, že to rádoby prémiový IS projíždí na plné čáře, pokud se bavíme o jízdní dynamice, spotřebě a provozní efektivitě. A bohužel srovnáváme srovnatelné motorizace, dvoulitrové turbobenziny v obou přpadech, to je na tom to nejhorší >:-[] :-!
18. 2. 2016 10:35
Re: Na horské dráze
No to turbo zase není tak strašně namáhaná součástka, aby nevydrželo. A věř tomu, že benzínové turbo vydrží opravdu dost.
edit: za 8,5-10 jezdí 335i a proti IS250 je to supersport:)
Avatar - Dinar
18. 2. 2016 09:45
Re: Na horské dráze
Slušná demagogie. >:D

Prý základ a vrchol, ne, isf má jeden motor ve dvou variantách (jedna z nich je hybrid), motorová paleta superbu je podstatně širší s tím, že dynamicky druhá nejsilnější motorizace už na is 200t stačí a na tu nejsilnější nemá is čím odpovědět. Druhým faktem je, že is jako model premiové značky má svůj sportovní derivát isf, na který superb jako model mainstreamové značky odpověď nemá, neb se žádný superb rs nedělá.