Novinky
Problém není strčit do auta turbínu. Problém je, aby tak malá turbína měla dostatečně vysokou účinnost. Na to jsou potřeba menší tolerance a to stojí peníze. Malé turbíny se normálně používají tam, kde jejich přednosti (rozměry, hmotnost, vibrace) jsou důležitější než nedostatky. A protože se hybridy dělají pro nízkou normovanou spotřebu, tak je tu účinnost důležitá.
Mám pocit že to v Jaguaru nešlo ani ekonomicky, ale bohužel ani po technické stránce. Myslím že jim to s těma turbínama nikdy nejezdilo.
I v Jaguáru to šlo, jen to vyhodnotili jako neekonomické. Jen jestli ten čínský supersport s 1044 K nebude mít nádrž jako nějaký Business-Jet. 😉
Však i Jaguar pořád tvrdil že vše je perfektní ale potřebují ještě dořešit problémy s chlazením. Což se navzájem vylučuje, pokud by měl systém tak malou spotřebu a vysokou efektivitu jak tvrdili, produkce ztrátového tepla by naopak byla minimální. Celé mi to tehdy přišlo jako veliká bouda a historie mi dala za pravdu - dodnes jim to nejezdí.
Takže jsem zvědavý s čím přijou ti číňani. Ale víme že zázraky se moc nedějí.