Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Jaguar to nedokázal, Číňané ano? Do Ženevy přijede elektrický supersport s turbínou

5 komentářů

kalousek
Přesně tak. Už jsem kdysi koukal do materiálů Bladon Jets co měli dodávat ty turbíny pro Jaguar. Udávali fakt mizernou účinnost. Mikroturbína může fungovat ekonomicky ještě tak v kogenerační jednotce, kde se využije mechanický výkon pro pohon generátoru a zároveň spousta odpadního tepla pro vytápění objektů. Ale v autě kde se využije pouze mechanický výkon a teplo uletí pryč to vychází dost špatně.

Však i Jaguar pořád tvrdil že vše je perfektní ale potřebují ještě dořešit problémy s chlazením. Což se navzájem vylučuje, pokud by měl systém tak malou spotřebu a vysokou efektivitu jak tvrdili, produkce ztrátového tepla by naopak byla minimální. Celé mi to tehdy přišlo jako veliká bouda a historie mi dala za pravdu - dodnes jim to nejezdí.

Takže jsem zvědavý s čím přijou ti číňani. Ale víme že zázraky se moc nedějí.
_MT_
Problém není strčit do auta turbínu. Problém je, aby tak malá turbína měla dostatečně vysokou účinnost. Na to jsou potřeba menší tolerance a to stojí peníze. Malé turbíny se normálně používají tam, kde jejich přednosti (rozměry, hmotnost, vibrace) jsou důležitější než nedostatky. A protože se hybridy dělají pro nízkou normovanou spotřebu, tak je tu účinnost důležitá.
kalousek
Mám pocit že to v Jaguaru nešlo ani ekonomicky, ale bohužel ani po technické stránce. Myslím že jim to s těma turbínama nikdy nejezdilo.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
I v Jaguáru to šlo, jen to vyhodnotili jako neekonomické. Jen jestli ten čínský supersport s 1044 K nebude mít nádrž jako nějaký Business-Jet. 😉
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
dříve byla turbínová auta ne snad běžná, ale možná a najednou to prý podle Jaguaru nejde. Tak uvidíme, co Číňané. Nakonec se od nich budete zase učit.