Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Dacia Sandero a Logan MCV na LPG: V Německu za 10 tisíc Euro (Sandero)

11 komentářů

Tyrrell
No to asi moc vyrovnaná úměra není,benzín zdraží o 4 kč a lpg o 1,5 kč.Stanice lpg jsou po evropě dost rozšíený,na rozdíl od zemního plynu.V cizině majitele druhotných paliv částečně zvýhodní a v čechách nechtějí o ničem slyšet.V zizině majitel dieselu platí víc než majitel benzínu atd.V čechách je stále doba temna.
ZocelenyDrapalik
Umerne s benzinem zdrazi i LPG. Takze vypocet navratnosti zustane vicemene podobny.
ZocelenyDrapalik
Cas probudit se. Domaci plnicka je k dostani. Stoji okolo 100tis. Takze priplatek 100tis za auto a 100 tis za plnicku. A mame tu tve 00nic. Oravdu neodolatelna alternativa.
ZocelenyDrapalik
Priplatek za CNG je u bezneho vozu 80-100tis. 38 za CNG je mimo realitu. Pocet stanic CNG ma rust tak, ze v roce 2020 jich bude 100 (jestli si ta cisla pamatuju dobre). A protoze cerpadel jsou tisice tak LPG bude mit tak kazde 50te. Domaci plnicky, jak sni kolega nize, stoji kolem stovky tisic. Takze zapomen na CNG. Mimo dodavkove vozy je to nepouzitelne.
Tyrrell
ale příjde konec zlatých česů a to hned z jara,cena benzínu vyskočí na 30kč a začnou kalkulace.Dacia pro mě je malá a jako druhé auto pro ženu mám v plánu Chevrolet Rezzo 2,0.Chevrolet totiž motor na přestavbu vylepšil a dojezd je nějakých 1300-1400km.Pokud ty samé úpravy udělali u dacie nevím,ale nápad je to super.
oIoo
podle me to CNG bude super vychytavka az budou tzv. domaci plnicky = precerpavaci mrska co pusti plyn od kamen a napěchuje přes noc auto. To se pak fakt jezdi za 00nic. A hlavne te ta sit neomezuje.
prejt
To je pravda, ale síť stanic CNG se bude neustále rozšiřovat a každý rok jich má několik desítek přibýt. Takže 38 000 jako příplatek za tento pohon bych klidně akceptoval. Navíc pak jen jezdíš a šetříš. Ale za LPG se mi to dnes zdá taky moc...
Vikas
ja bych nedla za dacii at uz s lpg nebo bez ani stovku, radsi ojetinu nez rachotinu
ZocelenyDrapalik
No jo. Ono taky priplatek 38tis za LPG je docela palka. Mama pocit, ze na takoveto bezne motory se daji poridit kvalitni prestavby o 1/4 levneji a to jeste pri "jednokusove" serii - prestavbe na zakazku. Velkoseriova uprava primo z automobilky by mela byt o poznani levnejsi. Kde se stala chyba? Nicmene alespon je z toho videt ze CNG prestavba, kde priplatek je jeste 2.5x vetsi, je nepouzitelna.
oIoo
no ono povědomí LPG x CNG tak trochu trpí na kanibalizmus. Jako tady máš skoro všude LPG a na CNG pomalu nenarazíš. V Německu je to tak půl na půl, ale celkově řidšeji.
ALE HLAVNĚ, ta návratnost konkrétně u Sandera je děsivá. LPG se musí vrátit za rok a půl max 2, jinak to nemá moc smysl.
Když se kouknu u pumpy, tak N95 za 25,50 a LPG za 16, když vezmu spotřebu 6 vs. 7, tak rozdíl vychází 40hal/km, takže připlatit 38litrů a amortizovat to 90 tis. km, to bych musel bejt *** (der **😉.
prejt
CNG má rozhodně větší ambice do budoucna a Dacia by tento pohon dohon dokázala určitě prodat za rozumnou cenu...