DS 3 s novou přídí nadále sází na široké možnosti individualizace vzhledu. Mezi motory nechybí dvě verze tříválce, dvě šestnáctistovky a dvě varianty turbodieselu.
Môj osobný názor je taký, že facelift DS3-ky prišiel príliš neskoro a už to klesajúce predaje nezachráni. Cena za základ pseudoprémie nie je síce tak strašná, ale kvalita materiálov v interiéri, ktorý je myslím identický s C3-kou, sa nezmenila a tam to už aj oproti 208-ke pokulháva.
Predajmi je podľa mňa DS3 v Európe úspešná. Po piatich rokoch vo výrobe ešte dokázali ročne predať 45.665 kusov (klasická C3-ka 123.443 kusov). Oproti minulej generácii tiež v piatom roku výroby: 210.880 kusov ročne, C3 Pluriel 9.979 kusov ročne (kvôli variabilnej streche to bola ale drahšia imidžovka).
Chcel som tými číslami len povedať, že je obdivuhodné ako Citroen dokázal vyťažiť zo súčasnej, mierne upravenej troj-dverovej verzie C3-ky. :yes:
Oni se asi nezbláznili v českém zastoupení, ale ve Francii. Hrají si na prémii, celá ta komedie s přechodem na DS je dobrá akorát pro Francouze, kteří to budou kupovat vždycky jako lidi u nás škodovky.
auto to nemusi byt zle ale ta cena ja ozaj premrstena... a to aj vzhladom na status znacky a charizmu ... tychto aut sa urcite vela nepreda ... navyse ta identita auta po prechode z citorenu na DS je aspon podla mna hodne neista.... od DS by som cakal viac charizmy a viac akejsi noblesy.... proste viac akejsi pridanej hodnoty .... skoda.... lebo toto je dost mozno premarnena sanca ako ozivit znacku DS... dalsi reparat uz totiz mozno ani prist nemusi.. uvidime
Tak s cenami hlavně brutálně zamávala krize, třeba ta 3 MPS začínala v roce 2007 na 800t. a o 3 roky později byla za 600. Podobně STcko II - ze 770 na 600, přitom na začátku tisíciletí byla první generace dokonce pres 900.
Jj a taky docela schopnej neplatič daní = desetiletí je největší zaměstnavatel ale co se odvodů státu tyká tam se do první desítky nedostal snad nikdy :yes::-)
Ale patří k průkopníkům spojení byznysu a politiky. Jeho tehdejší poskok Gross by moh vyprávět = i když to by bylo asi trochu strašidelný >:-[]
Co dodat? Je sice pravda, že DS3 je z celého současného výrobního potrfolia psudoznačky DS jasně nezdařilejší, ale taky nejstarší. Chtít za malý francouzský hatchback, který je téměř na konci svého životního cyklu takové peníze, to je naprostá cenová sebevražda! :-O
... a DS3 se mi celkem líbí, ale 804tis Kč za 1.6THP, to fakt trošku přehnali. Nejdřív jsem si myslel, že je to překlep a je tam 604tis Kč, to by za TOP výbavu i motor ušlo, ale na druhý pohled tam ta 8 na začátku zůstala. Mám ten povit, že se někdo v českém zatoupení Citroenu úplně zbláznil, tato verze je prakticky neprodejná :-(:no:
Rozdíl mezi SW upravenou 1.6THP ze 121kW na 153kW + samosvor, je víc než 200tis? To neospravedlní ani bohatší výbava, to je prostě úlet...
Peugeot 208GTi s 208k od 536tis Kč, tedy o 270tis Kč levnější ;-)
děda7 brečel, že 191 kW auto stálo 670 tis. a dnes stojí daleko víc. Já mu jen ukázal, že podobné auto jako MPS stojí stejně nebo dokonce méně (inflace) než stálo. Takže speciálně u aut není ohledně cen nač si stěžovat. Nevím proč do toho motat A1.
I když vezmu jenom oficiální nízká čísla inflace třeba od roku 2009 tak z původních 670 t (tehdejší cena MPS) je dnes cca 730 t. tedy cena Cupry. Vzhledem k tomu, že Cupra je silnější auto tak ceny aut v kategorii o které mluví děda7 jsou stabilní nebo mírně poklesly (kdybych vzal nikoliv oficiální míru inflace ale vyšší skutečnou). Co na tom je nejasného?
Jo s tím souhlasím, u obou aut co jsem kupoval u PSA jsem dostal super slevu, poprvé C4GP cca 140tis Kč - skladovka a podruhé P5008 cca 85tis Kč (předváděčka s najetými 90km) oproti ceníku. Stejně jako táta bral C3 jako skladovku a dostal cca 40tis Kč slevu... ;-)
Dnes jde za ceníkových 734t koupit třeba Cupru s 213 kW. Vzhledem k inflaci tedy stagnace nebo dokonce pokles cen. Ceník DS3 nemůžeš brát jako cenové měřítko, on už takhle DS modely málokdo kupuje, s touto cenovkou samozřejmě vůbec nikdo. V reálu má PSA společně s Renaultem nejlepší "cenový jemnocit", takže na salónu ještě než vezmeš za kliku z té ceny zbude jen číslo vytištěné na prospektu.
Bude však trvat, než bude u kupců vnímaná na podobné úrovni. Když o tom tak píši, tak mi došlo, že jsme na DS3 úplně zapomněli, když se kupovalo auto pro mámu. Myslím, že ji ani nikdy neviděla. Zatímco 500, Mini a A1 ve výběru byly.
A poklesu cen se řiká deflace - poslední dobou u nás ale docela vzrostly ceny nemovitostí i dalšího. Že ti vláda řiká že je inflace 0,1% je jen pohádka na dobrou noc ;-)
DS je Citroen s drahou palubkou atd ale v politice slev sou to 2 rozdílný automobilky - a myslím že to víš :-)
Ještě před 5 léty šlo koupit Mazdu 3 MPS s 2.3l motorem a 191 kW za 670t Kč. Dnes po vás chtějí za prc prc šestnáctistovku 805t Kč. Vše díky EU a ekofašistům. ;-\