Vela ludom vyhovuje ta uhladenost a nudnost kasne Golfu R,ale je pravda,ze ci to bol casopis Evo,Top Gear,Speed tak vsade vyhrava s prehladom Golf aj ked posledny Top Gear mi dal za pravdu,ze momentalne je top autom Ford RS takze ta sprava,ze konecne zacnu vznikat HH s vykonom cez 300 koni so 4x4 ma velice tesi kedze mi odisla moja srdcovka Mitsu Evo do vecnych dejin.
Zviezol som sa asi 50km na A 45 AMG a az nato,ze je ako uskakana koza na nasich cestach ma to auto bavilo,ale urcite nie natolko aby som mu "prepacil" jeho cenu,ale chapem,ze konkurencia lezi na rovnakej cenovej hladine..
Da sa to tak povedat,ze sa zabavam na Eve..lepsie povedane na technike Eva..celu techniku,motor,diferaky som zasadil do kasne maleho Coltu z roku 1998.Pacila sa mi predstava kratkej kasne,zuriveho chovania a nizsej vahy pri rovnakom vykone..
eRko je uhlazené a Áčko nudné. Jestli si takhle v reálu představuješ plivání ohně, tak to tě u MB opili papírovým rohlíkem a akustickým divadýlkem. :*)
Já s ním jel a můj názor na něj se ve srovnávačkách (EVO,Speed, TG...) jen a jen potvrzuje. GR si na nic nehraje a jeho cena odpovídá použité technice (R4) na rozdíl od Ačka, proto v těch srovnávačkách obvykle končí eRko na opačném konci, než Áčko.
Ale prosímtě. Sám víš že to jsou někdy dvě a někdy čtyři kola. Důležité ale je že o tom nerozhoduješ ty, ale software nějakého uhrovatého IT specialisty. Ne všechno co čteš v reklamních letácích je pravda ;-)
V Áčku je to akustické divadýlko ostřejší, ale to automaticky neznamená, že je věrohodnější, navíc zrovna pro hh to nemusí být ten nejvhodnější způsob. Imitace, která v některých módech zní, jako když plech drhne o asfalt mi opravdu nic neříká, naopak. Rozhodně to pro mě není ten správný způsob jak zapřít R4 pod kapotou s logem AMG.
A ve srovnání s GR to není jen cena, ale třeba i použitelnost zadních sedaček, komfort apod.
Prostě GR je skutečně univerzální kompaktní hh, který umí být nejen velmi rychlým a zábavným, ale taky relativně komfortním rodinným hb.
Mohli by konecne v Renaulte nacret do portfolia Nissanu a odniest si odtial pohon 4x4 a motor z GT-Rka >:-[]
..a hlavne by vznikla zaujimava alternativa proti Peugeotu 308R ;-)
Neboj je mi jasne,ze to je len zbozny sen a bolo to myslene len ako.. ;-)
Mam lepsie auto na zabavu ako je civilizovany Golf R a kebyze si mam kupovat taka auto tak jednoznacne idem k Fordu aj keby Renault postavil podobne silne auto v styrkolke.
Bracho skor magor padnuty na hlavu >:D kedze tlacim peniaze do specialit z dovodu,ze sa neviem uspokojit so seriovymi autami.
Zacal som prifuknutim serioveho turba a dnes som uz v stave ,ze mam plne programovatelnu RJ,vyladeny stredny difik kedze zadny mam mechanicky a liatinovy so samosvorom,bezsychronnu prevodovku,velke turbo (600 koni),komplet kovany motor,inu hlavu,vackami,predne 8 piesty a zadne 4 piesty AP Racing..proste vsetko je ine..
Ale napriklad to ma fascinovalo na Eve,ze so seriovou skrinou som dokazal odjazdit 30 000 km pri vykone 500 koni a bez problemov vydrzala jak starty so start programom tak ALS..celkovo uz seriove Evo je super auto.
Tak ta uprava 205 sa robila casto a bola to zverina..sam som jednu vlastnil ako mlady neskuseny sofer a tak som aj dopadol ked mi zradne ustrelila * pri ubrani plynu v zakrute..velka lekcia do zivota...
Google vyplivuje jen nějaké marketingové žvásty. Prý je celá ta show se zapínáním a vypínáním zadku haldexem kvůli úspoře paliva. A tomu ty jako prosím věříš? Mě to zní pořád jako k*rvítko které zlevňuje výrobní náklady a tu úsporu paliva si vycucal z prstu nějaký marketingový guru protože vlastně jinou výhodu nenašel. Buď potřebují 4x4 a nebo ne, ale řešit úsporu 0,2l paliva??? To mi jí víc rozhodí manželka a nebudu jí kvůli toho měnit za jinou co se bojí nebo neumí řídit. Což mi příjde jako nejlepší přirovnání k tomu jak funguje haldex.
Ve spoustě situací to určitě funguje a v dalších situacích to začne fungovat v osmé a deváté generaci. Veškeré jejich vylepšování spočívá v tom že generaci co generaci jen přidávají situace kdy je připojený zadek a připojují ho čímdál tím rychleji. Posledně tady nějaká nebohá oběť reklamy v diskuzi dokonce psala že haldex už nově vůbec zadek nepřipojuje ale drží ho pořád zapnutý a ve specifických situacích ho odpojuje. Zamysli se nad tím. Technicky je to zcela zvrácené a marketingově to odpovídá tak leda té speciální pánvi z kosmické slitiny co na ní sám taje led.
OK. Já s ním taky nejezdím. Já jen ze tohle je zase jen a jen spekulace.
Jinak já jsem odvařenej z A45AMG co se týká hothatchů a máš pravdu, že R je strašně uhlazený. Áčko vedle něj plive oheň. Teď dostanu další :no: od pašáků, který ani v jednom nejeli. :-!
S čím "sa zabáváš", jestli se mohu ptát?
Evo (soudě z nicku") ?
Asi jsem zbytečný skeptik a potížista ale vsadil bych se že v rychlosti 150+ už je vliv třecích ztrát v zapojeném haldexu ve srovnání s aerodynamickým odporem úplně zanedbatelný a spíš jde o to, že by se ten systém rozsypal a nebo by se zásadně snížila jeho životnost a proto se musí odpojovat. Že se to marketingově prezentuje jako urychlovač auta tak to je automatické...
Tak ty si fakt ze PÁN TUNER !!!! :-!:yes::yes::yes::yes:
Aj s motorom a diferakmi a celkovym ladenim si sa este hral, alebo si len dal seriovu techniku do tej skrinky-marinky ? :-)
Kamarat kedysi narval potuneny ( 170+PS ) motor z Mi16ky do 205 GTi :-)
A uz to bolo peklo: 0-130 cca 6,5 sek... >:-[]:yes:
Ahoj,
já jezdil s oběma, přičemž z Golfem víc. Můj názor je, že A je opravdu o dost rychlejší (v přímce) a pokud máš všechny pakety a jedeš v nejostřejším jízdním módu, je to pocit jako z opravdu ostrýho auta, za tím si stojím. jen ty rány a střílení do výfuku (opravdové, i když záměrně vyvolané). A pokud tohle je akustické divadýlko, oak nevím, jak říkáš tomu upohýmu žuchnutí od subwooferu (když máš Dynaudio), který se ozývá v GR místo tý mechanický rány a detonace v A.
Ale tím neshazuju R. mám rád ta auta obě a podle mě jsou obě dobrá. Ale obrovskej problém u A je cena, která je fakt hodně vysoko.
Napadá mě snad jen vliv rozdílných obvodů kol (rozdíly v pneumatikách, tlaku atp.). Nevím, jestli to udělá dost na to, aby to za to stálo. Spojka bude prokluzovat jen při rozdílných otáčkách. Většina problémů se spojkou je spojená se zatáčením, protože při zatáčení má přední náprava vyšší otáčky (proto chceš mít mezinápravový diferenciál, ne jen spojku). xDrive to dělá také a nejsem si teď jistý, jaké vysvětlení BMW mělo. Myslím, že na to šli přes řízení (protože spojka bude bránit zatáčení, bude brzdit přední nápravu).
Pro tebe jsou to možná drobné, ale pro automobilku má desetina litru hodnotu asi 220 € na každém kusu na pokutě za nadlimitní spotřebu. Když za rok prodají půl milionu čtyřkolek, tak to máš asi 110 milionů €. Za jednu desetinu. Myslíš si, že automobilky ždímají z aut každou setinu pro srandu králíkům?
Na úspoře paliva bude mít zřejmě podíl to, že tam není mezinápravový diferenciál (takový T-1 není zrovna vzor účinnosti).
Tak original GTR bolo malo..vacsina ludi ako ty mala GTX a prerabane na GTR..bola to moja prva skusenost s poriadne upravenym auto a dodnes nezabudnutelna rovnako ako jazda s Beresovcami tak u nich v kopcoch..vtedy soom pochopil,ze neviem jazdit a som len rekreacny vodic >:D >:D >:D
Tak ja som mal 323 upravovanú od Bereša ale iba motor a prevodovka to tažko znášala a synchrónny na 2 a 3 boli v čudu ale začínal sa ozývať diff. Bolo to v 90 rokoch a vtedy boli nd na to neskutočne drahé. Kua hneď by som ju bral späť.
Povodne to bola GTX,ale prekopali ju na GTR
..na Mazdu 323 GTR mam super zazitok.Poznal som blazna co ju upravoval do nepricetna a casto sme sa vracali z vozenia aj s igelitkou plnou koliecok bud z prevodovky,alebo predneho difiku kedze stacilo dvihnut vykon 323 a uz ju trhalo.Specialista na tie auta bol zavodnik pan Beres st. kde on prekopal to auto tak,ze na mazdacky motor urobil uchyt na lanciacku prevodovku a diferaky a to potom az upravila.Tak to drzalo a ta Mazda na ,ktorej som sa casto vozil mala vykon cez 400 koni..to bola raketa na pohladanie..
Předpokládám, že pokud GR420 nakonec bude, tak že už bude mít i prvky faceliftu Golfu 7. Teda pokud není kachna i ten facelift ke kterému jsou už nějakou dobu informace i fotky.
Předpokládám, že pokud GR420 nakonec bude, tak že už bude mít prvky faceliftu Golfu 7. Teda pokud není kachna i ten facelift ke kterému jsou už nějakou dobu informace/fotky.
Mno třeba ze 150 na 200 bude s odpojeným zadkem auto na rovině rychlejší.
Plus ve vysokých rychlostech odpadá problém z chlazením toho "soukolí"
Plus když si vzpomenu na R8 v úvrati na parkovišti - jak se to kříží (a dělaj to všechny) - jako LR Freelander :-)
hele, má to i výhody, ten odpojovací zadek. Jistě, závodní náčiní to není. Ale to Golf R ani být nemá.
JJ, rozhodně. Ale áčko taky, ne? Shooting Brake. Jestli nekecám - nechci hledata vím, že i tak kufr nemá.
jinak akustika na mě zabrala, to je bez debat. :-)
Jinak já si myslím,že nasuchu je možná lepší než R to GTI Clubsport, ale napíšu, až s ním pojedu. Teď bych kafral "kdyby" a "asi", čehož už bylo dost v tomto článku o Meganu: (možná 1.8, možná 2.0, asi 300koní a snad čtyřkolkaˇ- jitrnice, jakopu svět neviděl >:-[]
jinak nějak zřízli ten Golf R420...voni zařízli i facelift GVII co měl být 100% v Ženevě...bude o pár měsíců později (dieselgate?)
R420 bys mi líbil...asi, kdyby byl, sakra... >:D už zase ta jitrnice >:-[]
Kedysi som mal Mazda 323GTR a to bola poriadna štvorkolka, ked bola na zdviháku a voľne si zatočil kolesom ta sa točili vždy 3 kolá v jednom smere. Vzadu samosvor + jedno predné.To bolo full time.